106ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΤΑΞΗ Β2, Δασκάλα: Μαρία Καρανίκα
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Ο δικός μας τίτλος: «Τέχνη και συναίσθημα».
Στόχος των εργαστηρίων αυτών ήταν να καλλιεργηθούν τα θετικά συναισθήματα, η ενσυναίσθηση, η συνεργασία, ο αλληλοσεβασμός, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η καλαισθησία. Έγινε σύνδεση με το γνωστικό αντικείμενο των εικαστικών και του γλωσσικού μαθήματος, όπου εντάσσονται και οι εθνικές γιορτές.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1
«Ο ποντικός Χατζημεμέτης και η σεμνή χελώνα Κεσέφ».Λαϊκό παραμύθι από την Καππαδοκία. Αναφέρεται στην αξία της συγχώρεσης και στα καταστροφικά αποτελέσματα που συνεπάγεται η έλλειψη ενσυναίσθησης, αλληλοσεβασμού και συνεργασίας.
Έγινε αναδιήγηση του παραμυθιού τμηματικά από τους μαθητές και σχολιασμός των συναισθημάτων που δημιουργούσε.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2
Μικρή εισαγωγή στον Πάμπλο Πικάσο. Παρουσίαση και συζήτηση πάνω στο έργο του “Guernika”.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3
Σχολιασμός των διαφόρων σκηνών του έργου “Guernika” από τα παιδιά και εκφραστική απεικόνιση τους με το σώμα και την έκφραση του προσώπου τους. (παγωμένες εικόνες, tableau vivant).
Ζωγραφική σε χαρτί του μέτρου, βλέποντας τον πίνακα.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4
Παίξαμε ένα παιγνίδι με θέμα τις οδυνηρές συνέπειες του πολέμου καταγράφοντας σε χαρτί του μέτρου, με ζωγραφιές και λόγια, τα συναισθήματά τους.
Με τα έργα τους αυτά και του ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ 3 δημιουργήθηκε μια ταινία με μουσικό χαλί που επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά από τέσσερις προτεινόμενες εκδοχές.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5
Προβάλαμε την «Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακίνου με πρωταγωνιστές μαθητές της Β΄τάξης, προηγούμενης χρονιάς, και τα παιδιά απέδωσαν αποσπάσματα αυτοσχεδιάζοντας.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6
Ξεκινήσαμε μια πρώτη αναφορά – παρουσίαση στο έργο του Αλέξη Ακριθάκη και σταθήκαμε στις περίφημες βαλίτσες του, όπου κουβαλούσε την Ελλάδα,στο εξωτερικό κατά την περίοδο της δικτατορίας. Τις ζωγραφίσαμε, με την ελληνική σημαία να προβάλλει μέσα από ένα καρδιόσχημο
πλαίσιο.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7
Φτιάξαμε με μυρτιά το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας και το στολίσαμε με ξηρούς καρπούς και κόκκινες κορδέλες -αναφορές στην αρχαία «ειρεσιώνη» -.
Είπαμε κάλαντα από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας.
Ζωγραφίσαμε ευφάνταστα ρόδια, σύμβολα ευφορίας για την νέα χρονιά.