Γ’ τάξη

106o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-2022

 

Γ’ ΤΑΞΗ (κοινό πρόγραμμα)

ΤΜΗΜΑΤΑ: Γ1 & Γ2

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Αναστασία Μαργέτη & Σοφία Μαχαίρα

 

ΘΕΜΑ Α. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

ΥΠΟΘΕΜΑ: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Ο κανόνας των εσωρούχων

Στα εργαστήρια αυτού του προγράμματος στόχος μας ήταν να καλλιεργηθούν δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η συνεργασία και η δημιουργικότητα. Επίσης, δεξιότητες της κοινωνικής ζωής όπως η αυτομέριμνα, η ενσυναίσθηση και η ευαισθησία.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:

Στο εργαστήριο αυτό, τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους και μετά ζωγράφισαν ή έγραψαν μερικά πράγματα που τους αρέσουν και τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2:

Στο εργαστήριο αυτό, αναφερθήκαμε στα μέρη του σώματος μας, τη χρησιμότητα και λειτουργία αυτών. Τα παιδιά τραγούδησαν και χόρεψαν το τραγούδι ‘Χόκι – Πόκι’.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3:

Στο εργαστήριο αυτό, με αφορμή την αφίσα και το βίντεο ‘Ο/Η Κίκο και το χέρι’ μιλήσαμε για το ιδιωτικά σημεία του σώματος. Στη συνέχεια, τα παιδιά κύκλωσαν σε δύο εικόνες τα ιδιωτικά μέρη του σώματος ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Σε άλλη εικόνα ζωγράφισαν ένα μαγιό στα σημεία που έπρεπε, ώστε να καλύψουν τα ιδιωτικά σημεία του σώματος τους. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι απαγορεύεται να μας αγγίξουν στα σημεία αυτά.

 

2

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4:

Στο εργαστήριο αυτό, μετά την προβολή του βίντεο ‘Το μυστικό της Μαρίνας’ και τη συζήτηση που ακολούθησε, τα παιδιά αναγνώρισαν το ασφαλές και μη ασφαλές άγγιγμα, καθώς και τα συναισθήματα που προκαλούν αυτά. Συνειδητοποίησαν ότι πρέπει να εμπιστεύονται τι τους λένε τα συναισθήματά τους. Στη συνέχεια, ταίριαξαν φατσούλες με τις λέξεις που προσδιόριζαν το συναίσθημα της κάθε φατσούλας και κύκλωσαν το πρόσωπο που ταίριαζε στο δικό τους συναίσθημα εκείνη τη στιγμή. Επίσης, έγραψαν από τρία αγγίγματα που προκαλούν στο καθένα τους, τα συναισθήματα της χαράς, της στενοχώριας, καθώς και τρία αγγίγματα που τα κάνουν να αισθάνονται άβολα.

 

20220119 122632

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5:

Στο εργαστήριο αυτό και μετά την προβολή του βίντεο ‘Το μυστικό του Βίκτωρα’, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν δύο ειδών μυστικά, το ασφαλές μυστικό και μη ασφαλές μυστικό. Το μη ασφαλές άγγιγμα, αφορά σε ένα μη ασφαλές μυστικό. Τα παιδιά κατάλαβαν ότι ένα τέτοιο μυστικό δεν το κρατάμε και πρέπει να μιλήσουμε για αυτό σε ένα μεγάλο που εμπιστευόμαστε. Επίσης, ότι δεν κρατάμε μυστικά που μας κάνουν να νιώθουμε στενοχώρια και φόβο.

 

20220119 122705

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6:

Σε συνέχεια του προηγούμενου εργαστηρίου, τα παιδιά σκέφτηκαν και κατέγραψαν σε ποιους ανθρώπους μπορούν να πουν ότι δέχτηκαν ένα μη ασφαλές άγγιγμα, αναλόγως του τόπου που βρίσκονται, στο σπίτι, στο σχολείο τους ή αλλού. Επίσης, ταίριαξαν φράσεις που αναφέρονται στον τρόπο προστασίας τους με τις αντίστοιχες εικόνες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι για ένα μη ασφαλές άγγιγμα ΠΟΤΕ δεν φταίνε αυτά. Γι’ αυτό το συναίσθημα της ντροπής που μπορεί να αισθανθούν δεν πρέπει να τα αποτρέψει από το να μιλήσουν για ένα μη ασφαλές άγγιγμα.

 

4

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7:

Έγινε ανακεφαλαίωση των συμπερασμάτων των προηγούμενων εργαστηρίων, συμπλήρωσαν τα κενά σε ένα συμπερασματικό κείμενο και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν ξεχνάμε ποτέ τον κανόνα του εσώρουχου. Δεν επιτρέπουμε σε κανένα να μας αγγίξει στα ιδιωτικά σημεία του σώματός μας, αντιδρούμε έντονα, το εμπιστευόμαστε σε κάποιο μεγάλο που του έχουμε εμπιστοσύνη.

 

3

 

  • Στα πλαίσια του Εργαστηρίου χρησιμοποιήθηκε υλικό από την εταιρεία κατά της κακοποίησης του παιδιού “ΕΛΙΖΑ”.

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση