Το νερό!

Τώρα που άρχισαν οι ζέστες σκεφτήκαμε ότι είναι ευκαιρία να παίξουμε με κάτι που αρέσει πολύ στα παιδιά… και στους μεγάλους… και είναι απαραίτητο για να ζούμε… Για να βάλουμε ένα αίνιγμα για να το βρείτε

«Όταν πλυθώ λερώνεται…» Τι είναι;

Το παιχνίδι με το νερό, ακριβώς επειδή είναι βιωματικό αποτελεί μια από τις πιο ευχάριστες δραστηριότητες για τα παιδιά.

Ας ξεκινήσουμε…

Δες το νερό..έχει χρώμα; Μυρίζει; Έχει γεύση; Συζητήστε για το νερό, τι μας χρησιμεύει, που το βρίσκουμε κλπ.

Δράση 1

Ώρα για φούσκες! Δες στο βίντεο που φτιάξαμε για σένα πώς θα κάνεις τις πιο μεγάλες σαπουνόφουσκες!!!

Πάμε τώρα να γνωρίσουμε κάποιες ιδιότητες του νερού παίζοντας…

Δράση 2

Διαλυτότητα

Πριν από όλα

  • Συζήτησε με τους γονείς σου τι νομίζεις ότι θα γίνει αν ρίξεις σε ένα ποτήρι με νερό διάφορα υλικά (Σημ: αφήστε τα παιδιά να κάνουν υποθέσεις, να πουν τι πιστεύουν ότι θα γίνει και γιατί).
  • Πειραματίσου με καθένα από τα υλικά ξεχωριστά που προτείνουμε στο φύλλο εργασίας ή και με άλλα (Σημ: αφήστε να δοκιμάσουν τα παιδιά χωρίς να προδώσετε τι θα συμβεί κάθε φορά!
  • Τι είδες, τι κατάλαβες, τι συνέβη, έγινε αυτό που περίμενες; (Σημ:Είναι χρήσιμο τα παιδιά να κάνουν λάθη και να διαπιστώσουν μόνα τους τι συμβαίνει κάθε φορά διατυπώνοντας τα συμπεράσματά τους…)

Τέλος το κάθε παιδί θα σημειώσει με τα αντίστοιχα σύμβολα το παρακάτω φύλλο εργασίας (πίνακας διπλής εισόδου).

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/05/Φυλλο-για-διαλυτότητα.docx

Δράση 3

Μιλάει το νερό; Όχι; Και όμως μιλάει! Άκου το νερό και βρες τη σωστή εικόνα που δείχνει τον ήχο… για να δούμε ποιος έχει τα πιο «δυνατά» αφτιά;

Δράση 4

Επίπλευση & Βύθιση

Έχεις παρατηρήσει ότι κάποια αντικείμενα στο νερό και στη θάλασσα μένουν στην επιφάνεια, δηλαδή επιπλέουν, ενώ κάποια άλλα φτάνουν στον πάτο του νερού, δηλαδή βυθίζονται; Συγκεντρώστε μαζί με τους γονείς σας τα υλικά που υπάρχουν στο φύλλο εργασίας, αλλά και διάφορα άλλα που θέλει το παιδί.

  • Τι πιστεύεις ότι θα συμβεί και γιατί; (Το παιδί θα κάνει υποθέσεις και προβλέψεις, για το κάθε αντικείμενο που θα μπει στο νερό).
  • Στη συνέχεια δοκίμασε ένα ένα αντικείμενο στο νερό και συζήτησε τι βλέπεις να γίνεται… Έγινε αυτό που περίμενες; Γιατί; (Σημ: εξηγήστε ότι δεν είναι μόνο το βάρος του αντικειμένου που παίζει ρόλο, αλλά και το σχήμα και το μέγεθος. Αν είναι συμπαγές ή κούφιο. Αυτό μπορεί να γίνει αντιληπτό αν βάλουν τα παιδιά μια μπάλα από πλαστελίνη και ένα καραβάκι από πλαστελίνη).

Τέλος το κάθε παιδί θα σημειώσει με τα αντίστοιχα σύμβολα το παρακάτω φύλλο εργασίας (πίνακας διπλής εισόδου).

Φυλλο για διαλυτότητα

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/05/Φυλλο-για-επίπλευση-βύθιση.docx

Δράση 5

Τήξη και Πήξη

  • Όταν βάζεις παγάκια στο χυμό σου τι παθαίνουν; Αρχίζουν να λιώνουν… Γιατί; Αυτό λέγεται τήξη του νερού.

Σημ: Εξηγούμε ότι αυτό συμβαίνει γιατί ο χυμός είναι πιο ζεστός από τα παγάκια και η θερμότητα είναι αυτή που λιώνει τον πάγο.

  • Έχεις παρατηρήσει τι συμβαίνει στο νερό όταν μπει στην κατάψυξη; Τι γίνεται; Σωστά! Γίνεται πάγος. Γιατί όταν το νερό κρυώνει πολύ γίνεται πάγος (αποβολή θερμότητας). Αυτό λέγεται πήξη του νερού.

Τώρα ας παίξουμε με αυτή την ιδιότητα του νερού.

Δες το παρακάτω βίντεο που φτιάξαμε και κάνε και εσύ μια νερένια ζωγραφιά!

Φυλλο για επίπλευση & βύθιση

Περιμένουμε να μας στείλετε τις “νερένιες” ζωγραφιές σας!

Οι νηπιαγωγοί

Κατερίνα Γιαννάκη & Βάσω Τζούρου

Γεννημένη σε κουκούλι, μαθημένη από μικρούλι να κουνάει με χαρά τα δικά της τα φτερά…

Τι είναι;

(αίνιγμα)

Για αυτή την εβδομάδα το θέμα μας είναι οι πεταλούδες. Δυστυχώς για άλλη μια φορά είναι αδύνατο να γίνουν όλα όσα θα κάναμε στην τάξη… Για το λόγο αυτό έχουμε κάνει μια προσπάθεια ώστε με ένα τρόπο διαφορετικό, τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με το θέμα, με τη βοήθεια σας να παίξουν, να μάθουν και να χαρούν. Θα ήταν πολύ ωραίο να μας στείλετε οτιδήποτε παραγόμενο από τα παιδιά, στο email του νηπιαγωγείου, (όχι βεβαίως φωτογραφία των ίδιων των παιδιών, για λόγους προσωπικών δεδομένων των ανηλίκων), αλλά μόνο τα έργα τους!

Ας ξεκινήσουμε:

Δράση 1

Ας μάθουμε λίγα πράγματα για τις πεταλούδες… πριν προβάλλετε την παρουσίαση, καλό είναι να ρωτήσετε τα παιδιά αν ξέρουν κάτι για τις πεταλούδες. Στη συνέχεια δείτε μαζί και συζητήστε τις πληροφορίες που θα δείτε παρακάτω:

Μπορείτε να δείτε και το παρακάτω Video:

Δράση 2

Τώρα… Για να δούμε τι θυμάστε; Σας ετοιμάσαμε αυτό το παιχνίδι, στο οποίο θα πρέπει να θυμηθείτε τα στάδια του κύκλου ζωής της πεταλούδας. Πάτα και σύρε το σωστό αριθμό κάτω από τη σωστή εικόνα… Τι γίνεται πρώτο; Δεύτερο; Τρίτο; Τέταρτο; Για να δούμε τα κατάφερες;

*Σημείωση για τους γονείς: Μπορείτε να μας στείλετε τις απαντήσεις του παιδιού, θα σας οδηγήσει η εφαρμογή. Μην ξεχνάτε ότι ο σκοπός δεν είναι να γίνει σωστά, ούτε να  διορθώσετε το παιδί. Αλλά να θυμηθεί μόνο του όσο μπορεί τη σειρά!

Διαδραστικό φύλλο  εργασίας για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας.

https://www.liveworksheets.com/rd445756xx

Δράση 3

Και τώρα… Φαντάσου πώς θα φτιάξεις κάποιες αλλιώτικες, λίγο διαφορετικές πεταλούδες. Μπορείς να βάλεις διάφορα υλικά… πχ καλαμάκια, πέτρες, πλαστελίνη, φύλλα, κουμπιά, καπάκια, ή και φρούτα, ξηρούς καρπούς ή ότι άλλο, και να φτιάξεις μια δικιά σου πεταλούδα. Μπορείς να της δώσεις και όνομα! Και μετά οι γονείς σου να την στείλουν με μια φωτογραφία και να μας γράψουν ή να γράψεις εσύ το όνομα της. Εδώ σου έχουμε μερικές ιδέες, αλλά θέλουμε να δούμε τη δική σου ιδέα!

 

Πεταλούδα με διάφορα υλικά:

https://gr.pinterest.com/pin/467107792602170142/activity/tried

https://images.app.goo.gl/M9eS7CuHMEYsJRqz8

https://images.app.goo.gl/gGyF2iSTqSVpnvVU7

https://images.app.goo.gl/PopKbSAF7ahsCgL56

Δράση 4

Ώρα για παραμύθι… Διάβασε το παραμύθι «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη», του Eric Carle… σου άρεσε;

https://www.youtube.com/watch?v=Z7hTGCs9QJY

Δράση 5

Παιχνίδι προσοχής, μνήμης και χρονικής αλληλουχίας

  1. Αυτή η κάμπια όλο έτρωγε ε; Μπορείς να θυμηθείς τα φρούτα που έφαγε με τη σωστή σειρά και να τα πεις στους γονείς σου;
  2. Και τώρα σκέψου τους «αρχηγούς» (σημείωση για τους γονείς: το πρώτο γράμμα δηλαδή με τον ήχο του γράμματος πχ Αααα όχι Άλφα) και συμπλήρωσε ανάλογα το παρακάτω φύλλο εργασίας:

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/05/Τι-εφαγε-η-κάμπια.docx

Δράση 6

Παιδί & Μαθηματικά – Συμμετρία

Αν παρατηρήσεις οι πεταλούδες έχουν ακριβώς τα ίδια σχέδια και χρώματα και στα 4 στα φτερά τους (ανά δυο). Αυτό λέγεται συμμετρία. Σου θυμίζουμε το παιχνίδι που είχαμε παίξει στο πάτωμα με τα χρωματιστά ξυλάκια, όπου έπρεπε να φτιάξεις από τη μια πλευρά της γραμμής το σχέδιο που είχε από την άλλη.

Τώρα στο παρακάτω φύλλο, σου έχουμε φτιάξει το σχέδιο στη μισή πεταλούδα… μπορείς να φτιάξεις ακριβώς το ίδιο στην άλλη πλευρά;

*σημείωση: το φύλλο εργασίας μπορεί να εκτυπωθεί ή να γίνει απευθείας στον υπολογιστή ή ακόμα να σχεδιάσεις εσύ ή οι γονείς σου μια πεταλούδα σε ένα άσπρο χαρτί, να φτιάξεις με προσοχή σχέδια από τη μία πλευρά και μετά να προσπαθήσεις να κάνεις τα ίδια στη σωστή θέση και με τα σωστά χρώματα από την άλλη…

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/05/Συμμετρία.docx

Δράση 7

Φυσικές επιστήμες: Η σκιά

Έλα να παίξουμε το παιχνίδι της σκιάς! Ζωγράφισε μια πεταλούδα σε ένα χαρτί, κάνε μόνο το περίγραμμα (το γύρω γύρω και προσπάθησε να είναι μια μεγάλη πεταλούδα). Κόψε με ένα ψαλιδάκι την πεταλούδα σου. Τώρα βάλε ένα χαρτί στο πάτωμα και βρες ένα φακό. Με ποιο τρόπο θα φανεί η σκιά της πεταλούδας στο χαρτί σου; Που πρέπει να βάλεις το φακό; Σωστά! Ο φακός πρέπει να είναι πίσω από την κομμένη πεταλούδα… βλέπεις τη σκιά της στο χαρτί σου; Μπορεί η μαμά ή ο μπαμπάς να κρατήσει το φακό και εσύ με ένα μαρκαδόρο να σχεδιάσεις στο χαρτί τη σκιά της πεταλούδας που βλέπεις. Τώρα πήγαινε την κομμένη πεταλούδα πιο κοντά ή πιο μακριά… Τι συμβαίνει με τη σκιά; Πώς γίνεται όταν πάει πιο κοντά στο χαρτί; Είναι πιο μικρή ή πιο μεγάλη από πριν; Στείλε μας το σχέδιο σου να δούμε τις σκιές που έφτιαξες!

 

Περιμένουμε με χαρά να δούμε κάτι από όλα αυτά που έκανες!

Οι νηπιαγωγοί

Βάσω Τζούρου &Κατερίνα Γιαννάκη 

 

 

 

 

 

 

 

…και Μάη μυρωδάτε…

Ο Μάης είναι ο μήνας των λουλουδιών, είναι πολύχρωμος και μυρωδάτος! Ξέρεις όμως πως δημιουργείται ένα λουλούδι;

Δράση 1

Ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε για σένα ένα βιβλίο που δείχνει πως γίνεται ένα λουλούδι…

https://www.storyjumper.com/book/read/83225145/Ένα-σποράκι-μεγαλώνει-

Δες τώρα και αυτό το βίντεο:

Δράση 2

Θυμάσαι τον κύριο Βαν Γκόγκ; Το σπουδαίο ζωγράφο που έχουμε δει πολλά έργα του στην τάξη και του αρέσανε πολύ τα χρώματα; Είναι αυτός ο ζωγράφος που όπως είχατε παρατηρήσει στην τάξη «Ζωγράφιζε κυκλωτά!!!».

Παρατήρησε με προσοχή αυτόν τον πίνακά του…

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%B9%CE%B1_(%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AC_%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD)#/media/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:Vincent_Willem_van_Gogh_127.jpg

Τι δείχνει;

Τι τίτλο να έχει;

Ξέρεις πως λένε αυτά τα λουλούδια;

Μπορείς να τα μετρήσεις;

Ζωγράφισε και εσύ το δικό σου βάζο με λουλούδια…

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/05/Ζωγραφιά-με-λουλούδια.docx

Δράση 3

Ο πίνακας έγινε παζλ! Μπορείς να το φτιάξεις;

Δράση 4

Και τώρα ένα σταυρόλεξο για τα λουλούδια. Η μαμά ή ο μπαμπάς θα σου διαβάζει τις ερωτήσεις, εσύ θα βρίσκεις τις απαντήσεις και θα ψάξεις τα γράμματα στο πληκτρολόγιο για να γράψεις τις λέξεις…

Δράση 5

Ώρα για μουσική!

Το Τραγούδι της Άνοιξης:

Γεια σου κύριε Μενεξέ:

 

Δημιουργία και επιμέλεια

Τζούρου Βάσω & Γιαννάκη Κατερίνα

Κάποιος γιορτάζει!

Κάποιος γιορτάζει σε λίγες μέρες, την Κυριακή που έρχεται… ποιος λέτε να είναι; Κάποιος πολύ σημαντικός για κάθε άνθρωπο.. κάποιος που αρχίζει από Μ… ποιος λέτε να είναι; Να βοηθήσουμε λίγο… Ας παίξουμε λίγο το παιχνίδι της περιγραφής, όπως κάνουμε στην τάξη μας: ο κάθε άνθρωπος έχει από μία… αυτή μας αγαπάει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στον κόσμο… μας γεμίζει φιλάκια και αγκαλιές… καμία φορά μπορεί να μας μαλώνει, αλλά το κάνει για το καλό μας… αυτή μας έφερε στη ζωή! Το βρήκαμε; Ναι! Είναι η μαμά μας!

Τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου στην Ελλάδα και στις περισσότερες χώρες του κόσμου, γιορτάζουν όλες οι μανούλες όλων των ανθρώπων… Οι γιαγιάδες σας γιορτάζουν τι λέτε;

Δράση 1

Γιατί όμως να γιορτάζει η μαμά μας; Τι σημαντικό κάνει για μας;

Σκέψου, συζήτησε και γράψε στο παρακάτω φύλλο, όπως μπορείς μόνος/η σου ή με τη βοήθεια των γονιών τι σημαντικό κάνει η μαμά για σένα. Μπορείς να το κάνεις μόνο με τον μπαμπά για να το δώσεις στη μαμά!

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/05/Φύλλο-για-τη-μαμά.docx

Δράση 2

Πορτρέτο! Θυμάστε τι είναι; Τότε που είχε ζωγραφίσει ο καθένας τον εαυτό του στην τάξη μας… Παρατήρησε τη μανούλα σου…

  • Τι χρώμα μαλλιά έχει;
  • Είναι μακριά, κοντά, ίσια ή σγουρά;
  • Τι χρώμα είναι τα μάτια της;
  • Πώς είναι τα χείλια της και όλο το πρόσωπό της;

Στη συνέχεια δες τον εαυτό σου σε ένα καθρέφτη. Τώρα όσα είδες, ζωγράφισέ τα στο παρακάτω φύλλο και γράψε πώς φωνάζεις τη μαμά σου (μαμά, μανούλα, μαμάκα ή όπως αλλιώς τη λες).

Και τώρα το φόντο! Σου θυμίζουμε ότι είναι τα σχέδια που φτιάχνουν οι ζωγράφοι πίσω και γύρω από την εικόνα. Στο δικό σου πορτρέτο με τη μαμά σου, πρέπει να φτιάξεις με όποια χρώματα αρέσουν σε σένα και τη μαμά σου:

  • 1 ήλιο
  • 2 φιλάκια
  • 3 συννεφάκια
  • 4 κύκλους
  • 5 λουλούδια
  • 6 καρδούλες

Φύλλο για τη μαμά

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/05/ΠΟΡΤΡΕΤΟ.docx

Δράση 3

Ας δούμε πως ένας ζωγράφος που γνωρίζουμε ο κ. Κλιμτ έφτιαξε ένα πίνακα για μια μαμά και ένα παιδί (τα παιδάκια που ήταν στο νηπιαγωγείο την περσινή χρονιά ίσως θυμούνται τον πίνακα, τον οποίο είχαμε φτιάξει σε παζλ στην τάξη)… Συζητήστε τι βλέπετε στον πίνακα, τι τίτλο θα δίναμε;

«Παιδί και μητέρα». Γκ. Κλίμτ

https://images.app.goo.gl/pLyGZjEZBgHKbUrv8

Μπορείτε να φτιάξετε το παζλ;

Δράση 4

Παιχνίδι μνήμης!

Δημιουργήσαμε ένα online παιχνίδι μνήμης με πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη μητέρα και το παιδί. Παίζεται με τον ίδιο τρόπο που το κάναμε στην τάξη. ¨Σηκώνεις¨ τις εικόνες ανά δυο και προσπαθείς να θυμάσαι πού βρήκες την καθεμία, για να πετύχεις το ζευγάρι της (την ίδια εικόνα δηλαδή). Το παιχνίδι περιλαμβάνει τους παρακάτω πίνακες ζωγραφικής:

«Παιδί και μητέρα». Γκ. Κλίμτ

https://images.app.goo.gl/pLyGZjEZBgHKbUrv8

https://images.app.goo.gl/9imcn9XwqVSH8CCPA

Berggren

https://images.app.goo.gl/nYPVRciJoAcYVqF5A

«Μητέρα και παιδί». Πικάσο

https://images.app.goo.gl/EJxAN9QMrUCpLbGe8

«Μητρική στοργή». Ιακωβίδης

https://images.app.goo.gl/g5pghca1hVGft5Du8

«Mother and Child 2». Dattatraya Thombre Artworks

https://images.app.goo.gl/3nQiwgZkaWrJC3JZA

Παιχνίδι μνήμης:

Δράση 5

Ώρα να παίξουμε! Στο παρακάτω on line παιχνίδι φωνημικής ενημερότητας που φτιάξαμε, έχουμε βάλει κάποιες εικόνες. Βρες και ¨ φώναξε¨ τον αρχηγό (πρώτο γράμμα) της κάθε λέξης και πάτα το αντίστοιχο σωστό γράμμα στη λεξούλα που είναι γραμμένη πάνω. Ποια λέξη είναι; Μπορείς να τη διαβάσεις;

Δράση 6

Ένα δωράκι για τη μαμά!

Ζωγράφισε το περίγραμμα της παλάμης σου σε ένα χαρτόνι (ή χαρτί), ή αν έχεις τέμπερες βάψε την παλάμη σου και πάτα το αποτύπωμα σε ένα χαρτί. Ζωγράφισε ή σχεδίασε και κόψε ένα σχήμα σαν γλάστρα, κάτω από την παλάμη που έφτιαξες. Στη συνέχεια με μαρκαδόρο ή βουτώντας το δαχτυλάκι σου σε μπογιά, φτιάξε μπαλίτσες γύρω από κάθε δαχτυλάκι, ώστε να γίνουν σα πέταλα λουλουδιού… Έτοιμο το δώρο! Η μαμά σου τώρα έχει ένα ωραίο γλαστράκι με το χεράκι σου!

https://gr.pinterest.com/pin/826973550315356984/

Δράση 7

Ας τραγουδήσουμε:

Παραμύθια για τη μαμά:

Μη ξεχάσεις την Κυριακή 10 Μαΐου να πεις χρόνια πολλά στη μαμά! Να της δώσεις ένα μεγάλο φιλί και μια αγκαλιά και να της πεις πόσο την αγαπάς! Βέβαια αυτό μπορείς να το κάνεις κάθε μέρα! Και φυσικά όχι μόνο στη μαμά, αλλά και στον μπαμπά, στα αδέρφια σου και σε όσους είναι σημαντικοί για σένα…

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!!!

Οι νηπιαγωγοί Τζούρου Βάσω &Κατερίνα Γιαννάκη

 

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για δημιουργική απασχόληση των παιδιών στις διακοπές του Πάσχα.

Τέτοιες μέρες υπό κανονικές συνθήκες, θα ήμασταν όλοι στα σχολεία…

Τέτοιες μέρες υπό κανονικές συνθήκες, θα είχαμε μάθει τόσα καινούργια πράγματα, θα είχαμε παίξει, θα είχαμε κάνει πασχαλινές χειροτεχνίες, κάρτες, καλαθάκια, θα είχαμε διαβάσει ιστορίες…

Τέτοιες μέρες υπό κανονικές συνθήκες, θα ετοιμαζόμασταν να αποχαιρετιστούμε για τις Πασχαλινές διακοπές που θα κάναμε όλοι με τις οικογένειές μας, θα κάναμε ίσως κάποιο ταξίδι… θα ήταν όλα διαφορετικά.

Όμως δυστυχώς οι συνθήκες δεν είναι κανονικές… είναι ιδιαίτερες, ας πούμε ότι είναι διαφορετικές. Αυτό μας κάνει και εμάς να δώσουμε όσα πιο πολλά μπορούμε στα παιδιά του νηπιαγωγείου μας και στις οικογένειες τους, με τρόπο διαφορετικό. Μπορεί να μην είμαστε κοντά, αλλά μπορούμε να είμαστε μαζί!

Για το λόγο αυτό συγκεντρώσαμε δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε παρέα στο σπίτι και να θυμηθείτε παράλληλα τα ωραία πράγματα που κάναμε παρέα στο σχολείο μας!

Παραμύθι «τα κατσικάκια κάνουν απεργία», από τη Συλλογή “Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα”, εκδ. Μίνωας.



Λήψη αρχείου

Διαβάστε το παραμύθι με τα παιδιά, κάντε ενδιάμεσα ερωτήσεις, στη συνέχεια αφήστε τα παιδιά να διηγηθούν εκείνα την ιστορία που άκουσαν. Στη συνέχεια σας έχουμε ετοιμάσει κάποια φύλλα εργασίας* για το Πάσχα και μέσα σε αυτά είναι και το φύλλο στο οποίο τα παιδιά θα ζωγραφίσουν ότι τους άρεσε από την ιστορία. Προτείνετε στα παιδιά να γράψουν κάτι σχετικό στη ζωγραφιά τους όπως μπορούν.

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/05/ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ-ΦΥΛΛΑ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ.docx

*Τα φύλλα εργασίας μπορούν να εκτυπωθούν ή αν δεν έχετε εκτυπωτή να γίνουν στον υπολογιστή με τη βοήθειά σας πάντα.

Σαν επέκταση της ιστορίας, προτείνουμε με αφορμή τα παραμύθι, να σκεφτούν τα παιδιά σύνθετες λέξεις  με τη λέξη κατσίκι, όπως οι λέξεις κατσικόδρομος, κατσικοατσίδα, κατσικοκραυγή που αναφέρονται στο παραμύθι! Έχουμε πει στο σχολείο για τις σύνθετες λέξεις, αν όμως δε θυμούνται υπενθυμίστε στα παιδιά ότι όταν ενώνουμε δυο λέξεις μαζί η μεγάλη λέξη που προκύπτει λέγεται σύνθετη. Οι λέξεις που θα φτιάξουν τα παιδιά δεν είναι απαραίτητο να είναι υπαρκτές, αντιθέτως καλύτερα να μην υπάρχουν, να είναι αστείες και έτσι να ενθαρρυνθούν τα παιδιά να σκεφτούν δημιουργικά.

Μπορείτε να βρείτε και άλλα παραμύθια εδώ:

https://sciencekidsinkindergarden.blogspot.com/search/label/%CE%A0%CE%91%CE%A3%CE%A7%CE%91

«Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος», παραμύθι που έχουμε και στη δανειστική βιβλιοθήκη:

Ιδέα για εύκολη πασχαλινή κάρτα:

https://gr.pinterest.com/pin/330733166384712896/

Memory game για εκτύπωση:

ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Easter Memory

https://blog.bloghoptoys.fr/blog/MEMORY-HT.pdf

Φωτόδεντρο, προτεινόμενα παιχνίδια on line:

Παιχνίδι λαβύρινθος προγραμματισμός

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11288

Ηχητική περιγραφή και νοερή εικόνα

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10759

Αναπαραγωγή προτύπου

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10764

Παιχνίδι μνήμης με ζώα

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10773

 

Ασύγχρονες δράσεις μετά μουσικής! Στον καιρό της καραντίνας…

http://Source : <a href=”https://clipartlook.com/look/2621-music-clipart-free.html” title=”Music Clipart Free”>Music Clipart Free</a>

Ώρα για μουσική!

Στο παρακάτω padlet συγκεντρώσαμε τα περισσότερα από τα τραγούδια που έχουμε μάθει με τα παιδιά, αφού τα αναλύσαμε στην τάξη. Μη ξεχνάτε ότι κάθε τραγούδι είναι μια ιστορία. Σας καλούμε, λοιπόν, να θυμηθείτε τα αγαπημένα μας τραγούδια και με βάση αυτά να κάνετε τις παρακάτω δράσεις που σας προτείνουμε στο σπίτι!

Μετάβαση στο padlet.com

  • Τραγουδήστε τα τραγούδια που μάθαμε, παρέα με τους γονείς σας. Είναι καλύτερο απλά να ακούτε το τραγούδι, δεν χρειάζεται να βλέπετε το βίντεο.

 

  • Θυμηθείτε την «ιστορία» του κάθε τραγουδιού και πείτε την στους γονείς ή στα αδέρφια σας. Διαλέξτε ίσως δυο που είναι τα αγαπημένα σας.

 

  • Ζωγραφίστε ότι σας αρέσει περισσότερο από τις ιστορίες των δυο τραγουδιών που επιλέξατε στα παρακάτω φύλλα εργασίας.

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/04/Ζωγραφιά-του-αγαπημένου-μου-τραγουδιού.docx

  • Παίξτε το παιχνίδι της αλληλουχίας των στίχων.

Δηλαδή ακούστε το τραγούδι, η μαμά ή ο μπαμπάς σταματούν το τραγούδι σε ένα σημείο και εσείς συνεχίζετε τραγουδώντας το από το σημείο που σταμάτησε.

Σημ: Θυμηθείτε το παιχνίδι όπως το παίζαμε όλοι μαζί στην τάξη μας… 

 

  • Μουρμουρο-μαντέματα… ώρα να βάλετε «δύσκολα» στους γονείς σας.

Αφού θυμηθείτε τα τραγούδια, και τα ακούσουν και οι γονείς, μουρμουρίστε ένα τραγούδι μόνο με το ρυθμό του (χωρίς τα λόγια). Οι γονείς σας πρέπει να μαντέψουν ποιο τραγούδι μουρμουρίζετε!

Σημ: Θυμηθείτε το παιχνίδι όπως το παίζαμε όλοι μαζί στην τάξη μας… 

 

  • Ελάτε να μπλέξουμε τα τραγούδια και να φτιάξουμε μια ιστορία ο καθένας…

Σκεφτείτε μια ιστορία με ήρωες και εικόνες από τα τραγούδια μας. Οι ήρωες θα είναι η  «αρκούδα η καφέ», η «κινέζα», ο «δράκος», το «μπιζέλι», «το λούνα παρκ» και τα «εφτά ποτάμια».

 

Μην ξεχνάτε ότι η ιστορία πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος, να μοιάζει δηλαδή με παραμύθι. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε στην ιστορία και τα 5 στοιχεία από τα τραγούδια μας. Μπορεί να γίνει όσο μεγάλη θέλετε. Σας θυμίζουμε ότι στις ιστορίες βάζουμε πολλές λεξούλες για να μπορεί αυτός που την ακούει να καταλάβει τη σκέψη μας και να φτιάξει τις εικόνες της ιστορίας στο μυαλό του. Εσείς θα την σκεφτείτε και οι γονείς σας θα την γράψουν. Στη συνέχεια μπορείτε να την ζωγραφίσετε και να γίνει σαν ένα βιβλίο. Σας έχουμε ετοιμάσει μια σελίδα, την οποία μπορείτε να την τυπώσετε (ή να ζωγραφίσετε κατευθείαν στον υπολογιστή) όσες φορές χρειάζεστε ανάλογα πόσο μεγάλη είναι η ιστορία που φτιάξατε. Όπως τα παραμύθια που φτιάχνουμε παρέα σε κάθε σελίδα ζωγραφίζουμε αυτό που λένε τα λόγια της ιστορίας.

Φυσικά το παραμύθι σας όπως όλα τα παραμύθια πρέπει να έχει ένα τίτλο που θα σκεφτείτε εσείς και θα το γράψουν οι γονείς σας ή εσείς όπως μπορείτε.

Ζωγραφιά του αγαπημένου μου τραγουδιού

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/04/Το-παραμύθι-των-τραγουδιών.docx

  • Και τώρα ας παίξουμε με τα τραγούδια και τους αριθμούς!

Συμβουλή για τους γονείς: ενθαρρύνετε τα παιδιά να μετρήσουν μόνα τους, να σκεφτούν μόνα τους τις λύσεις στα μικρά μας προβλήματα. Δεν πειράζει να γίνουν λάθη, μέσα από αυτά κατανοούν τι πρέπει να κάνουν και οδηγούνται στη λύση! Πριν μπορείτε να παίξετε ανάλογα παιχνίδια με αντικείμενα του σπιτιού, παιχνίδια του παιδιού ή ακόμα και χωρίς καθόλου αντικείμενα, ώστε να σκεφτούν νοερά τις λύσεις.

 Ζωγραφιά του αγαπημένου μου τραγουδιού Το παραμύθι των τραγουδιών

https://blogs.sch.gr/vtzourou/files/2020/04/Μαθηματικά-και-τραγούδια.docx

  • Ώρα για ρυθμικό μοτίβο και κίνηση. Τα παρακάτω βίντεο δίνουν ωραίες ιδέες για το πώς μπορούμε να κάνουμε ρυθμικά μοτίβο μαζί με τα παιδιά, τα οποία καλλιεργούν την προσοχή, την αντίληψη, την κατανόηση αλληλουχίας και τον συντονισμό των μελών. Και είναι μια ωραία ευκαιρία για παιχνίδι και διασκέδαση!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10219302318761247&id=1008453545

View this post on Instagram

Genial este vídeo de @smileymommies_ideas Ahora a ponerlo en práctica para trabajar: Más sencillo no puede ser y podemos trabajar. ???? ATENCIÓN ???? COORINACION ???? REFLEJOS ????SABER ESPERAR ????VELOCIDAD DE REACCIÓN . Esperamos vuestros ❤️❤️❤️ así seguiremos buscando vídeos y los traeremos a nuestra bio . #MOTRICIDAD #montessori #actividadesinfantiles #niños #aprenderjugando #niñosfelices #peques #actividadesparaniños #maestrainfantil #educacioninfantil #educacionprimaria #maestra #colegio #claustrodeig #preescolar #primaria #aprendizaje #instamami #kidsactivities #kids #preschoolactivities #learningthroughplay #invitationtoplay #toddler #toddleractivities #playandlearn #kindergarten #earlychildhool #montessori #instamom

A post shared by ORIENTACIONANDUJAR (@orientacionandujar) on

  • Ας πειραματιστούμε! Και τώρα με τη βοήθεια των γονιών, αφού δείτε το βίντεο, δημιουργήστε με μαγικό τρόπο «Τα εφτά ποτάμια» του ουράνιου τόξου!

Είχαμε πολλά ακόμα τραγούδια να μάθουμε… ας ελπίσουμε ότι θα βρεθούμε σύντομα στο σχολείο μας όλοι μαζί! Μέχρι τότε ας τραγουδήσουμε, ας παίξουμε, ας χαρούμε!

Οι νηπιαγωγοί

Γιαννάκη Κατερίνα & Τζούρου Βάσω.

 

Αποκλίνουσα – Δημιουργική σκέψη

Τι είναι;

Ένα λουλούδι, μια πεταλούδα ή  ένα πουλί;

Τελικά…είναι ένα αυτοκίνητο!

«Η ικανότητα να βλέπουν οι μαθητές πολλές διαφορετικές εκφάνσεις σε μια κατάσταση ή σε μια ερώτηση, να μπορούν να βρίσκουν διαφορετικούς τρόπους ερμηνείας ή απαντήσεις είναι αυτό που ονομάζεται αποκλίνουσα σκέψη. Αυτή η έξω από την κοινή λογική σκέψη, είναι το θεμέλιο για τα μεγαλύτερα ανθρώπινα επιτεύγματα όπως είναι οι επιστήμες και οι τέχνες. Η καλλιέργεια της «αποκλίνουσας σκέψης» των μαθητών είναι ο καλύτερος τρόπος να αναπτυχθεί η κριτική και δημιουργική σκέψη τους» (Δ. Τσιριγώτης Φυσικός).

Ένα περιβάλλον δημιουργικής σκέψης, σε μια τάξη νηπιαγωγείου:

  • Αποδίδει αξία στις δημιουργικές δραστηριότητες.
  • Διδάσκει το παιδί να εκτιμά το ίδιο τη δημιουργική παραγωγή.
  • Δείχνει ανεκτικότητα στις νέες ιδέες.
  • Ενθαρρύνει τις ατομικές πρωτοβουλίες και την προσωπική έκφραση.
  • Σέβεται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δημιουργικού παιδιού.

Κριτήρια αξιολόγησης της δημιουργικής σκέψης:

  • Ποσότητα ιδεών.
  • Διαφορετικότητα ιδεών.
  • Πρωτοτυπία.

Πώς προωθούμε όμως την αποκλίνουσα σκέψη στο νηπιαγωγείο;

Με μια πληθώρα δραστηριοτήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος όπως είναι:

  • Η ταξινόμηση εικόνων: εικόνες που παρουσιάζουν ανθρώπους που ασχολούνται με την εργασία, το παιχνίδι, την ανάπαυση, τις δουλειές του σπιτιού. Εικόνες από ζώα του δάσους, της ζούγκλας, της θάλασσας κλπ.
  • Συζητώντας με τα παιδιά γενικά θέματα και ανταλλάσσοντας απόψεις και πληροφορίες πχ. γιατί πληρώνουμε φόρους, ποιος μήνας έχει λιγότερες μέρες κλπ.
  • Ερμηνεύοντας παροιμίες: τι εννοούμε όταν λέμε για παράδειγμα «σκυλί που γαβγίζει δε δαγκώνει ή ότι λάμπει δεν είναι χρυσός».
  • Συμπλήρωση σχημάτων (σχήματα που τους λείπει ένα κομμάτι και τα παιδιά πρέπει να το συμπληρώσουν).
  • Εικονογραφημένες ασκήσεις, όπως για παράδειγμα δίνουμε ισομεγέθεις κύκλους ή τετράγωνα και ζητάμε από το κάθε παιδί να συμπληρώσει κάτι διαφορετικό στο σχήμα πχ. να προσθέσουν μάτια στο σχήμα τους, ή προεκτείνουν γραμμές και ονομάζουν το σχήμα τους (Σημείωση: τα σχήματα που δίνονται στο κάθε παιδί είναι λίγα, δίνονται για λίγη ώρα και είναι μικρά σε μέγεθος).

 

Με γλωσσικές δραστηριότητες και προφορικούς συνειρμούς

Παροτρύνουμε τα παιδιά:

  • Να σκεφτούν διάφορους τρόπους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα αντικείμενο πχ. ένα τούβλο, μια εφημερίδα, μια ζώνη κλπ.
  • Να σκεφτούν συνέπειες και επιπτώσεις που μπορεί να έχει για τον άνθρωπο και το περιβάλλον η αλλαγή ορισμένων συνθηκών ή καταστάσεων πχ. τι θα συνέβαινε αν έβρεχε συνέχεια για πάρα πολύ καιρό ή το αντίθετο, ή τι θα συνέβαινε αν δεν ακούγαμε.
  • Να μας πουν αντικείμενα ή καταστάσεις που θα τροποποιούσαν πχ. αν ήσουν μάγος τι θα έκανες για να γίνουν τα πράγματα…. αναπαυτικότερα, ομορφότερα κλπ.
  • Να δημιουργούν και να αφηγούνται ιστορίες συνδέοντας εικόνες σχετικές ή άσχετες μεταξύ τους και να βάζουν τίτλο στις ιστορίες τους.
  • Να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως:
  1. Τι σας φέρνει στο μυαλό η λέξη ουρανός, Άνοιξη, μολύβι, σχολείο, βιβλίο, παιδί, νύχτα, ήλιος…
  2. Πού οδηγούμε, πού μαγειρεύουμε, πού αγοράζουμε φρούτα, λουλούδια…
  3. Γιατί πλενόμαστε, γιατί τρώμε, γιατί σκουπιζόμαστε. Με τι κόβουμε το ψωμί, με τι πλενόμαστε, με τι γράφουμε, με τι σκουπίζουμε…
  4. Πως ονομάζεται αυτός που καλλιεργεί τον κήπο, που χτίζει, που ψαρεύει, που φτιάχνει ψωμί …
  5. Σε τι χρησιμεύουν τα παπούτσια, το ποδήλατο, η ομπρέλα, το μολύβι…
  6. Πώς αλλιώς λέγεται ο κόκορας, το αυτοκίνητο, το κάθισμα…
  7. Ποιος τραγουδάει, ποιος μιλάει, ποιος γαυγίζει, ποιος ράβει…
  8. Ποια είναι η αντίθετη λέξη της λέξης χαρούμενος, ζεστός, φωτεινός, γρήγορα…

Στα πλαίσια, λοιπόν, της καλλιέργειας της δημιουργικής σκέψης στο νηπιαγωγείο μας και ως προέκταση της θεματικής ενότητας για τα είδη των γραμμών, δώσαμε στα παιδιά μεγάλα σχοινιά και τα παροτρύναμε να «ζωγραφίσουν» στο πάτωμα ότι θέλουν χωρίς να το αποκαλύψουν. Η υπόλοιπη ομάδα καλούνταν να μαντέψει και να ερμηνεύσει τι είναι αυτό που βλέπει. Οι ερμηνείες των παιδιών ήταν ποικίλες, διαφορετικές, πρωτότυπες και δημιουργικές, τις περισσότερες φορές χωρίς να συμπίπτουν με την ιδέα του εκάστοτε “παιδιού ζωγράφου”. Ακριβώς αυτός ήταν και ο στόχος, αλλά και η επιτυχία της δραστηριότητας.’

Τα παιδιά ερμήνευσαν το σχέδιο ως:

Μαλλιά που κουνιούνται,μονοπάτια…τελικά ήταν δέντρο!

Το κεφάλι του Μίκι, λακκούβα που πετιούνται τα νερά…τελικά ήταν ένας φιόγκος!

Μια τρύπα, ένα αγκίστρι…τελικά ήταν ένα πηγάδι που πέφτει μέσα ένα σχοινί με τον κουβά και γύρω έχει χώμα!

Ένα πρόσωπο που έχει μόνο αφτιά, μια σακούλα…τελικά ήταν ένα δώρο με κορδέλα!

Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν στο

Νηπιαγωγείο Κεραμειών Κεφαλονιάς,

το σχολικό έτος 2019-2020.