Υποστήριξη γνωστικών αντικειμένων με το διαδραστικό

1ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης, Γενικά, Επιμόρφωση Β Επιπέδου  και με ετικέτα: , Δεν υπάρχουν σχόλια »

1. Υποστήριξη γνωστικών αντικειμένων
Ψηφιακό Σχολείο (http://digitalschool.minedu.gov.gr/)
Στις παρακάτω διευθύνσεις διατίθενται βιβλία σε ψηφιακή μορφή, εμπλουτισμένα με πρόσθετο διαδραστικό υλικό (animations, videos, υπερσυνδέσμους, κλπ). Επίσης διατίθεται πρόσθετο ψηφιακό υλικό αντιστοιχισμένο ανά ενότητα μαθημάτων, όπως φωτογραφίες, βίντεο, ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια, από ψηφιακά αρχεία (ΕΡΤ, Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο, ΓΑΚ, Βιβλιοθήκες, Μουσεία, κλπ).

2. Online Εκπαιδευτικό Λογισμικό (http://ts.sch.gr/software)

3. Διαδραστικές επιστημονικές προσομοιώσεις

Τι σημαίνει διαδραστικότητα…

Γενικά Δεν υπάρχουν σχόλια »

Starry Night by Vincent Van Gogh

http://vimeo.com/10220831

Εφαρμογές για την αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα

Γενικά Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εφαρμογές για την αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα

Συμμετοχή στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα: “ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT”

Ερευνητική Εργασία  και με ετικέτα: Δεν υπάρχουν σχόλια »

Από την Παρασκευή 17 έως την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012, πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1ο Πανελλήνιο συνέδριο με θέμα: “ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT” που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών Μακεδονίας.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του συνεδρίου έχει αναρτηθεί στην παρακάτω διεύθυνση: http://project.eefthes.gr/programme

Στο συνέδριο συμμετείχα με την εργασία “Αξιοποίηση των wikis στα πλαίσια της Ερευνητικής Εργασίας“.

Για την περίληψη της εργασίας πατήστε εδώ.

Ερευνητική Εργασία (Project)- Α Λυκείου

1ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης, Γενικά, Ερευνητική Εργασία  και με ετικέτα: , Δεν υπάρχουν σχόλια »

Στα πλαίσια του μαθήματος Ερευνητική Εργασία της Α΄Λυκείου, υλοποιήθηκε φέτος στο 1ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης, εργασία με θέμα “Φύση και Μαθηματικά”. Σκοπός της εργασίας ήταν η εξοικείωση των μαθητών με τον κόσμο των μαθηματικών, μελετώντας αναλυτικά τη χρυσή τομή, η οποία από έναν απλό παρατηρητή αναγνωρίζεται ως “αρμονία” και “ομορφιά” στην καθημερινότητά μας, .

Τα ερωτήματα που κλήθηκαν να διερευνήσουν οι μαθητές είναι τα παρακάτω:

  • Τι γνώση έχουν οι συμμαθητές τους για τη χρυσή τομή;
  • Πού εντοπίζεται η χρυστή τομή στα βιολογικά συστήματα;
  • Πού εντοπίζεται η χρυστή τομή σε αρχιτεκτονικές κατασκευές;
  • Πού εντοπίζεται η χρυστή τομή στο ανθρώπινο σώμα;
  • Πόσο μακριά από τη χρυσή τομή απέχουν οι ίδιοι οι μαθητές;

Εμπλεκόμενα γνωστικά αντικείμενα: Μαθηματικά, Πληροφορική

Παιδαγωγική Προσέγγιση: Το project ακολούθησε την προσέγγιση της οικοδόμησης της γνώσης (κονστρουκτιβιστικές θεωρίες). Κατά τη διάρκεια του project πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες που υποστήριξαν τη συνεργατική μάθηση, μέσω κοινωνικής διαπραγμάτευσης. Δόθηκε μεγάλη έμφαση στην οικοδόμηση και όχι στην αναπαραγωγή της γνώσης και πραγματοποιήθηκαν μαθησιακές διαδικασίες βασισμένες σε πραγματικές καταστάσεις.

Υλικοτεχνική Υποδομή: Το μάθημα πραγματοποιήθηκε στο ΣΕΠΕΗΥ του σχολείου. Για τις ανάγκες του μαθήματος δημιουργήθηκε ένα wiki (περιβάλλον συνεργατικής μάθησης), στο οποίο αναρτήθηκαν από τους μαθητές τα αποτελέσματα των εργασιών τους http://mathnature.wikispaces.com. Εκτός από το wiki οι μαθητές χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο, προγράμματα επεξεργασίας κειμένου και λογιστικά φύλλα.

Οργάνωση Διδασκαλίας: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και κάθε μαθητής ανέλαβε διακριτό ρόλο μέσα σε κάθε ομάδα. Στις περισσότερες δραστηριότητες οι ομάδες ανέλαβαν κοινά θέματα, ενώ σε άλλες δραστηριότητες υπήρξε διαφοροποίηση στη θεματολογία.

Α΄Φάση: Οι μαθητές συστήνουν τους εαυτούς τους στην ομάδα και στις υπόλοιπες ομάδες. Ταυτόχρονα μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το wiki.

B’ Φάση: Οι μαθητές συντάσσουν ερωτηματολόγιο για την “χρυσή τομή”. Αποτυπώνουν το ερωτηματολόγιο σε επεξεργαστή κειμένου. Μοιράζουν το ερωτηματολόγιο στους συμμαθητές τους (όλο το σχολείο) και συγκεντρώνουν τις απαντήσεις. Οι μαθητές καταχωρούν τις απαντήσεις από τα  ερωτηματολόγια σε on-line φόρμα.

Γ’ Φάση: Οι μαθητές μαθαίνουν να κάνουν στατιστική ανάλυση των δεδομένων σε λογιστικό φύλλο, και να δημιουργούν τους ανάλογους πίνακες και διαγράμματα.

Δ΄Φάση: Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να αναζητήσει πληροφορίες από το διαδίκτυο σχετικά με την εμφάνιση της χρυσής τομής σε ένα διαφορετικό πεδίο (βιολογικά συστήματα, αρχιτεκτονικές κατασκευές – τέχνες, γεωμετρικές κατασκευές, ανθρώπινες αναλογίες).

Ε’ Φάση: Οι μαθητές οργανώνουν μία έρευνα στο κέντρο της Ξάνθης, όπου παίρνουν συνέντευξη από περαστικούς σχετικά με τη γνώση τους για τη χρυσή τομή.


Εργασίες μαθητών σχολικού έτους 2011-2012

1ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης, Εφαρμογές Υπολογιστών  και με ετικέτα: , Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασίες μαθητών σχολικού έτους 2011-2012

Στα πλαίσια του μαθήματος επιλογής Εφαρμογές Υπολογιστών της Β και Γ τάξης Γενικού Λυκείου, εκπονήθηκαν εργασίες από τους μαθητές χρησιμοποιώντας το ToonDoo, πρόγραμμα κατασκευής cartoons.

Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net

Κατασκευή cartoons με τον πρόγραμμα Toondoo…

Εφαρμογές Υπολογιστών  και με ετικέτα: Δεν υπάρχουν σχόλια »

xanthi cartoon

Εν όψει του καλοκαιριού…

Γενικά, Επιμόρφωση Β Επιπέδου  και με ετικέτα: Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εν όψει του καλοκαιριού…

Τελευταία εβδομάδα στο ΠΑΚΕ και επιτέλους καιρός για λίγη ξεκούραση! Το φετινό καλοκαίρι δυστυχώς  δεν θα έχει μετακινήσεις, αλλά διάβασμα! Είναι η κατάλληλη περίοδος να ολοκληρώσουμε τα διδακτικά μας σενάρια και να ετοιμαστούμε για τις εξετάσεις πιστοποίησης του ΠΑΚΕ.

Διδακτικό Σενάριο – Η συνάρτηση IF στο Excel

Επιμόρφωση Β Επιπέδου  και με ετικέτα: Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διδακτικό Σενάριο – Η συνάρτηση IF στο Excel

Παρακαλώ συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο

Loading…

Κατασκευή μικροκόσμων με το Αβάκιο!

Επιμόρφωση Β Επιπέδου  και με ετικέτα: Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κατασκευή μικροκόσμων με το Αβάκιο!

Συνοπτικά: Το Αβάκιο επιτρέπει στο χρήστη να φτιάχνει δικό του λογισμικό συνδυάζοντας επιμέρους κομμάτια που ονομάζονται ψηφίδες. Το λογισμικό αυτό που μπορεί κανείς να κατασκευάσει συνδέοντας και συνδυάζοντας ψηφίδες ονομάζεται μικρόκοσμος.
Ειδικότερα:
Το Αβάκιο είναι ένα περιβάλλον σχεδιασμένο να υποστηρίξει διερευνητική μάθηση προσφέροντας στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα (ερευνητές, εκπαιδευτικούς, μαθητές, συγγραφείς εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, εκδότες) εργαλεία υψηλού επιπέδου για τη σύνθεση εκπαιδευτικών «Μικρόκοσμων» για πειραματισμό και διερεύνηση φαινομένων, εννοιών, υποθέσεων και συσχετισμών. Ιδέες εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε λογισμικό, στη μορφή Μικρόκοσμων που απαρτίζονται από αλληλο-συνεργαζόμενες Ψηφίδες. Οι Ψηφίδες παρέχονται ως μια βιβλιοθήκη προκατασκευασμένων υπολογιστικών αντικειμένων (software components), ειδικά σχεδιασμένων για εκπαιδευτική χρήση, τα οποία μπορούν εύκολα νασυνδεθούν μεταξύ τους σε ποικίλους συνδυασμούς. Έτσι, με κατάλληλη διασύνδεση των Ψηφίδων από τον χρήστη-εκπαιδευτικό, συντίθεται το κάθε φορά στοχευόμενο εκπαιδευτικό λογισμικό-δραστηριότητα. Η διασύνδεση και διαχείριση των Ψηφίδων και των Μικρόκοσμων μπορεί να προγραμματιστεί μέσα από μια ειδικά σχεδιασμένη συμβολική γλώσσα βασισμένη στη Logo.

Στο σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε το εγχειρίδιο στα Ελληνικά για την κατασκευή μικροκόσμων στο Αβάκιο. Εγχειρίδιο Κατασκευής Μικροκόσμων με το Αβάκιο

Δείτε το στο slideshare.net


© 2024 Βασιλική Κώττη.
   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
RSS άρθρων RSS Σχολίων Σύνδεση