Την Τετάρτη, 21/5/2025 στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος ACTIN-Δρω και συνδέομαι για την ένταξη: γλωσσική εκμάθηση και πολιτισμική επίγνωση (www.actintegration.eu) ,επισκέφθηκε το τμήμα μας η κα Μαρία Μαρτζούκου, Δρ. Ψυχογλωσσολογίας – Νευρογλωσσολογίας και συνεργάτιδα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ACTIN, υπό την αιγίδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Solidarity Now. Μαζί με τον κο Δαλαμπούρα, πραγματοποίησαν μια τρίωρη διδακτική παρέμβαση στην τάξη μας και στο τμήμα Ε2, με τη χρήση των κειμενικών ενδείξεων. Έγινε έτσι, η έναρξη μιας συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο μας και το Α.Π.Θ. και για τα επόμενα σχολικά έτη με μελλοντικές παρεμβάσεις πάνω στα γλωσσικά φαινόμενα.
9η ΔΡΑΣΗ: ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ ΜΕ ΤΑΠΕΣ BULLYING
Μοιράστηκαν στους μαθητές κόλλες Α4 με τυπωμένες τάπες με θέμα το bullying, όλες διαφορετικές μεταξύ τους. οι μαθητές τις έκοψαν και τις συγκεντρώσαμε στην έδρα, όπου επιλέξαμε τις 10 από αυτές. Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης, όπου κάθε μαθητής με τη σειρά είχε 15 δευτερόλεπτα χρόνο να δει τη σειρά με την οποία εμφανίζονταν οι τάπες κι έπειτα έπρεπε να τις αναγνωρίσει από έξω να να θυμηθεί ποιο σχέδιο ήταν στο κάθε νούμερο που ήταν γραμμένο στον πίνακα. Στο τέλος, σημειώσαμε το σκορ του κάθε μαθητή.
8η ΔΡΑΣΗ: ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ
Οι μαθητές σχεδίασαν το περίγραμμα από τις παλάμες των χεριών τους σε κόλλες Α4 διαφορετικών χρωμάτων, ώστε να αναδείξουμε τη διαφορετικότητά μας. Στη συνέχεια τις έκοψαν γύρω -γύρω και τις κολλήσαμε στον πίνακα της τάξης, γύρω από ένα Σήμα Απαγόρευσης προς τον Εκφοβισμό. Συζητήσαμε τα σημεία που διαφέρουμε μεταξύ μας με αφορμή την πολυχρωμία της δράσης, ώστε να γίνει κατανοητό ότι όλοι είμαστε ίσοι και φίλοι, ακόμα και αν δε μοιάζουμε σε πολλά πράγματα.
7η ΔΡΑΣΗ: ΟΙ ΓΩΝΙΕΣ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Σε διάφορα σημεία- γωνιές της τάξης τοποθετήθηκαν χρωματιστές ταμπέλες με ονομασίες και μορφές εκφοβισμού, κάθε μια με διαφορετικό χρώμα, δίνοντας το όνομά τους στην αντίστοιχη γωνιά. Οι μαθητές κλήθηκαν να κινηθούν ελεύθερα στον χώρο της τάξης, προσπαθώντας να εντοπίσουν συμμαθητές τους με καρτέλες της ίδιας μορφής εκφοβισμού. Στη συνέχεια, έπρεπε να βρουν την κατάλληλη γωνιά, στην οποία ανήκει η καρτέλα τους και να πάνε σε αυτή. Οι μαθητές που δυσκολεύονταν, είχαν την ευκαιρία να ζητήσουν τη γνώμη και των υπόλοιπων μελών της ομάδας, ώστε να σιγουρευτούν προς ποια κατεύθυνση έπρεπε να κινηθούν.
6η ΔΡΑΣΗ: ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Οι μαθητές έκοψαν τις καρτέλες με τις διάφορες μορφές του σχολικού εκφοβισμού. Έπειτα, κάθε μαθητής με τη σειρά και με τυχαία διαλογή, κλήθηκε να πάρει από τον ΜΥΣΤΙΚΟ ΚΙΒΩΤΙΟ δύο από αυτές χωρίς να βλέπει, και αφού διαβάσει τα στοιχεία της καρτέλας, να αναφέρει ένα παράδειγμα της μορφής που του έτυχε και τι θα μπορούσε να κάνει ώστε να αποφευχθεί αυτή η πράξη. Στη συνέχεια, ακολούθησε συζήτηση σχετικά με το αν έχουν γίνει μάρτυρες ή αν έχουν ακούσει από άλλα παιδιά να έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο σε αυτά, τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου.
5η ΔΡΑΣΗ: ΒΙΝΤΕΟΠΡΟΒΟΛΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Οι μαθητές της τάξης παρακολούθησαν βιντεοπροβολή στην αίθουσα της βιβλιοθήκης, όπου βρίσκεται ο διαδραστικός πίνακας, με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, μέσα από ένα παιδικό κατάλληλο για μαθητές δημοτικού. Εκφράστηκαν απορίες και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τους εμπλεκόμενους σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και τους ρόλους που διαφαίνονται.
4. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Οι μαθητές συμπλήρωσαν λέξεις σχετικές με τον σχολικό εκφοβισμό, αρχίζοντας με τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Οι λέξεις είχαν τόσο θετικό όσο και αρνητικό υπόβαθρο ενώ κάθε μαθητής κατέγραφε αυθόρμητα τη λέξη που του ερχόταν στο μυαλό μόλις άκουγε τη λέξη Bullying. Ακολούθησε συζήτηση πάνω στα δεδομένα της αφίσας του Αλφαβητου.
BULLYING: Δράσεις 2 και 3
2. ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
Ως αφόρμηση, διαβάσαμε ένα κείμενο στο οποίο αναφέρονται περιστατικά σχολικού εκφοβισμού. Οι μαθητές κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τα περιστατικά, τις μορφές και τους ρόλους που συναντάμε σε διάφορα είδη Bullying, τα οποία καταγράφηκαν στον πίνακα και συζητήθηκαν στην τάξη. Οι μαθητές απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου και τους ζητήθηκε να δώσουν τον δικό τους ορισμό με δικά τους λόγια.
3.ΝΑΙ και ΟΧΙ
Έπειτα, κλήθηκαν να συνεργαστούν ανά θρανίο και να καταγράψουν σε δύο λίστες, συναισθήματα και ενέργειες που έχουν θετικό και αρνητικό αντίκτυπο σε καταστάσεις εκφοβισμού στο σχολείο ενώ στο τέλος παρουσίασαν τις απαντήσεις τους στην ολομέλεια και καταγράφηκαν σαν ιδεοθύελλα στον πίνακα της τάξης.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ – 1. ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
1. ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, θα πραγματοποιούνται δράσεις για μια εβδομάδα στο σχολείο μας. Για την ομαλή διεξαγωγή των δραστηριοτήτων μας, υπογράψαμε το Συμβόλαιο Συνεργασίας, το οποίο περιλαμβάνει τους κανόνες που θα πρέπει να τηρούμε καθ’ όλη τη διάρκεια των δράσεων. Συμφωνήσαμε όλοι μας να τους τηρούμε και κάθε μαθητής έβαλε την προσωπική του υπογραφή στο επίσημο συμβόλαιο!
ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΑΘΛΟΥ
Την Τετάρτη 5-3-2025 οι μαθητές της Ε’ και η Στ’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στις δράσεις στα πλαίσια της Ημέρας του Φιλάθλου. Παρακολούθησαν βιντεοπροβολή και ενημερώθηκαν από τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας, κο Κομσή Στέργιο σχετικά με το αθλητικό ιδεώδες ενώ στη συνέχεια διεξήχθη αγώνας μπάσκετ στην αυλή του σχολείου με τις υπόλοιπες τάξεις να παρακολουθούν το παιχνίδι χειροκροτώντας.
ΟΜΑΔΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
7ος Διαγωνισμός Μαθηματικών Ικανοτήτων ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ 2025
Για όσους μαθητές ενδιαφέρονται, επισυνάπτεται το κείμενο και το link του διαγωνισμού:
Σας γνωστοποιούμε ότι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ διοργανώνει τον 7ο Διαγωνισμό Μαθηματικών Ικανοτήτων ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ για μαθητές Β΄-Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ & Α΄-Β΄-Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Ημ. Διεξαγωγής Σάββατο 15 Μαρτίου 2025
Εξ αποστάσεως ηλεκτρονικά
Δηλώστε συμμετοχή στο Εξεταστικό κέντρο του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ της Ε.Μ.Ε Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
https://hms.gr/%CF%80%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B1%CF%82/
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ 2025
Προπονώντας Δεξιότητες Ζωής με Παιχνίδια Στίβου_Kids’ Athletics
Στα πλαίσια του αθλητικού προγράμματος Kids Athletics, οι τάξεις Ε και Δ του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Εθνικό Καυτανζόγλειο Στάδιο, όπου εκτέλεσαν τροποποιημένες αθλητικές δραστηριότητες κλασικού αθλητισμού με στόχο να εμπνευστούν οι μαθητές να είναι κινητικά ενεργοί χρησιμοποιώντας τη δύναμη των αγωνισμάτων του στίβου.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 16 Οκτωβρίου, μας υπενθυμίζει τη σημασία της σωστής και ισορροπημένης διατροφής για την υγεία και την ευημερία όλων των ανθρώπων. Διαθεματικά και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη ενότητα στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών, φτιάξαμε την δική μας αφίσα με αντικείμενο την Πυραμίδα της Διατροφής, συνεργαζόμενοι σε ομάδες. Επίσης, συμφωνήσαμε να προσαρμόσουμε το αυριανό μας κολατσιό στο σχολείο στη μεσογειακή διατροφή συνοδευόμενη από φρουτοσαλάτα ή λαχανικά.
ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΗ ΦΥΣΗ
Στα πλαίσια του προγράμματος Διασύνδεσης Τριτοβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η Δ’ και η Ε΄ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Φίλυρο, με τίτλο “Διασύνδεση Δεξιοτήτων Φύσης με Δεξιότητες Ζωής”. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν σε δεξιότητες αναρρίχησης, πεζοπορίας σε ορεινό μονοπάτι και αθλητικών δραστηριοτήτων μέσα στη φύση.
ΔΡΑΣΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΑΔΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΜΕ ΑΜΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Το ομαδικό παιχνίδι, προσφέρει στο παιδί τα οφέλη της ψυχικής επαφής με άλλα άτομα. Κινητοποιεί τις σωματικές και ψυχικές του δυνάμεις, αναπτύσσει το θάρρος, την υπομονή, την ανοχή στο διαφορετικό και τη συντροφικότητα.
Για την ανάδειξη της δημιουργικότητας, της ομαδικότητας και της φαντασίας των μαθητών, αποφασίσαμε σε συνεργασία με τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας, κ. Κόμση Στέργιο, να προσπαθήσουμε κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς να δημιουργήσουμε ένα άθλημα το οποίο θα συνδυάζει στοιχεία από ήδη γνωστά αθλήματα , ωστόσο οι αθλητές των ομάδων θα συμμετέχουν με αμαξίδιο στη διεξαγωγή του. Το άθλημα θα αποτελεί μια παραλλαγή του ποδοσφαίρου και της χειροσφαίρισης (χαντμπολ), όπου όλοι οι αθλητές θα μετακινούνται με αμαξίδιο ενώ οι πάσες και η μετακίνηση της μπάλας θα γίνεται με τα χέρια.
Οι μαθητές θα κληθούν να συνεργαστούν ομαδικά, ώστε να δημιουργήσουν μόνοι τους τους κανονισμούς του παιχνιδιού, τα όρια του γηπέδου και το μέγεθος των τερμάτων αλλά και τον αριθμό των παικτών της κάθε ομάδας. Θα γίνει προσπάθεια να προμηθευτούμε κάποια αμαξίδια από την Ελληνική Αθλητική Ομοσπονδία για κάποιες μέρες ενώ θα δηλώσουμε συμμετοχή και στο πρόγραμμα “Παραολυμπιακή ημέρα” για την επίσκεψη των Παραολυμπιονικών αθλητών στην αυλή του σχολείου μας και γνωριμία με τα παραολυμπιακά αθλήματα.
ΔΡΑΣΗ: ΣΤΕΙΛΕ ΚΙ ΕΣΥ ΕΝΑ ΚΑΠΑΚΙ, ΚΑΝΕ ΔΩΡΟ ΚΑΡΟΤΣΑΚΙ!
Φέτος θα συμμετέχουμε στην προσπάθεια Δράσης του Συλλόγου παραπληγικών και κινητικά αναπήρων του Νομού Πέλλας: ¨Συλλέγουμε πλαστικά καπάκια και προσφέρουμε αναπηρικά αμαξίδια¨. Θα υπάρχει ειδικό καλάθι για συγκέντρωση καπακιών στην τάξη, όπως και στον χώρο του σχολείου, ώστε να δοθούν δωρεάν αναπηρικά αμαξίδια σε ανθρώπους με κινητικά προβλήματα. Αναλυτικές πληροφορίες για τη δράση θα βρείτε στην κατηγορία ΕΓΓΡΑΦΑ της ηλεκτρονικής τάξης μας και στον παρακάτω σύνδεσμο.
Ε1- ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
Καλή σχολική χρονιά!
Με την παρούσα ανακοίνωση να καλωσορίσουμε και στην ηλεκτρονική μας τάξη τους γονείς και τους μαθητές του τμήματος Ε1 του 25ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου. Μέσα από την πλατφόρμα αυτή θα μπορούμε να ενημερωνόμαστε για τις σημαντικές ανακοινώσεις του σχολείου και της τάξης μας και προσβλέπουμε σε μια συνεχή, στενή και εποικοδομητική συνεργασία. Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επικοινωνία κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς!
Ο υπέυθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος
Στέργιος Άγγος
Πρόσφατα σχόλια