Είναι αλήθεια ότι το θέμα ανάθεσης εργασιών τύπου projects, δημιουργικών, ερευνητικών κλπ σε μαθητές, αντιμετωπίζεται συχνά με απαξίωση ή σε καλύτερη περίπτωση σαν κάτι που “πρέπει” να γίνει. Και για να είμαστε ειλικρινείς αυτό σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται στους καθηγητές που νιώθουμε αμήχανοι αλλά και απρόθυμοι να σκεφτούμε και να σχεδιάσουμε κάτι καινούργιο παρά προτιμούμε να ακολουθούμε την πεπατημένη.
Η μικρή μου όμως εμπειρία δείχνει ότι όταν ο μαθητής καταλάβει ότι πρώτος εσύ έχεις ενδιαφέρον γιαυτό που κάνετε και το αντιμετωπίζεις με την αντίστοιχη σοβαρότητα, μπορεί στην αρχή να είναι επιφυλακτικός (ή και φοβισμένος αφού κάποιος του ζητάει κάτι παραπάνω απο ένα copy paste), μετά όμως ανταποκρίνεται και συμμετέχει πολλές φορές με ενθουσιασμό. Το εντυπωσιακό δε είναι όταν το βλέπεις αυτό να συμβαίνει με μαθητές που στα πλαίσια του ¨κανονικού” μαθήματος είναι τελείως αδιάφοροι.
Σήμερα ολοκληρώθηκε ο κύκλος των “Δημιουργικών Εργασιών” με θέμα: “Η τέχνη της οινοποιίας – Αναλύσεις στο κρασί” που διήρκεσε ένα μήνα μαθημάτων.
Οι μαθητές εργάστηκαν συνεργατικά σε 5 ομάδες των 5 μαθητών η καθεμία πάνω στα εξής επιμέρους θέματα αντίστοιχα:
Η παρασκευή του κρασιού και η αλκοολική ζύμωση
Μέτρηση σακχάρων στο γλεύκος και αλκολικών βαθμών στο κρασί. Η τέχνη της οινοποίας
Παρασκευή κρασιού, αλκοολική ζύμωση, Οξείδωση με KMnO4
Οινοποιία, αλκοολική ζύμωση,οξείδωση με Cu
Τα παραπάνω links είναι τα σχέδια υποβολής των Δημιουργικών εργασιών κάθε ομάδας. Ακολουθούν φωτογραφίες από τις δραστηριότητες όλων των ημερών.
17/5/2019