Τρελή αποκριά!

Σήμερα ολοκληρώθηκαν με εορταστική διάθεση οι αποκριάτικες δραστηριότητες της εβδομάδας.
Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου , την αναδιηγηθήκαμε, βάλαμε τις εικόνες στη σειρά (σειραθέτηση) και φτιάξαμε τον δικό μας Αρλεκίνο.
Μάθαμε για έθιμα της Αποκριάς στη Σάμο (π.χ. Καδής και περατζάδα) και σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Μάθαμε τι σημαίνει η λέξη Καρναβάλι και γνωρίσαμε το γράμμα Κκ. Φτιάξαμε το πιο αστείο καπέλο και ψηφίσαμε ποιο μας φάνηκε πιο αστείο.
Φτιάξαμε ένα έργο με σερπαντίνες.
Θυμηθήκαμε τον ζωγράφο Πικάσο και είδαμε έναν κλόουν που είχε ζωγραφίσει. Παρατηρήσαμε το σχήμα του προσώπου ου και μετρήσαμε τις πλευρές και τις γωνίες του, έτσι μάθαμε το εξάγωνο και τον αριθμό 6. Φτιάξαμε τον δικό μας κλόουν σχηματίζοντας το εξάγωνο και τον κάναμε χαρταετό!
Χορέψαμε γύρω από το γαϊτανάκι τραγουδώντας παραδοσιακά τραγούδια (π.χ. “Μήλο μου κόκκινο”, “Παντρεύουνε τον κάβουρα”).
Φτιάξαμε πινιάτα και μαζέψαμε τις λιχουδιές που έκρυβε μέσα της όταν καταφέραμε να την σπάσουμε.
Ζωγραφίσαμε τα πρόσωπά μας. Χορέψαμε freeze dance.
Φάγαμε όλοι μαζί σπιτικές λιχουδιές που μας έφεραν οι γονείς μας και περάσαμε τέλεια!!

431708448 330841906651814 4314737467303156150 n 431737289 1476999982887965 258625437243281867 n 431747368 950119156722992 509737737911571254 n 431748122 426206370082592 3415140839961441790 n 431852547 948168646661937 581094624198642952 n 432105380 1392355528312873 2004605913333557854 n 432228312 809755354314717 1532589611116170490 n 432249378 2076481572712423 5946967550116056358 n 432266951 421870223669896 301846229512371624 n 432329000 728181145796441 2155084548025305570 n 431387288 769183948486437 596998485533577207 n 431548198 424813343294639 7868699468422696312 n 1 431554670 958357999146674 7024040863808821669 n 431599901 935880284469684 3401641581152440411 n 431610568 1996023737466165 3163935887430652928 n 1 431637592 1132043574742493 2684776952631835752 n 431644988 1082193639706224 4154753562432919408 n 1 431683106 1643119686484209 1311508067502604498 n 1

Οι εγγραφές για το 2024-25 ξεκίνησαν!

εγγραφές 2024 2025

ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

 

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι

συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου-προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε μειδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

 

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε

αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική  υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται  από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η  υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).

Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.  Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά  που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Χειμώνας

Αυτή την εβδομάδα συνεχίζουμε την θεματική του Χρόνου, αλλά εστιάσαμε περισσότερο στην εποχή που διανύουμε… το Χειμώνα!
Σχηματίσαμε τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ, γνωρίσαμε το γράμμα Ιι , όπως ο Ιανουάριος και μάθαμε την παροιμία ” Του Γενάρη το φεγγάρι λάμπει σαν μαργαριτάρι”, φτιάχνοντας ένα εικαστικό έργο.
415464293 398012612755264 6131198547694390488 n419454925 1428838897839191 2447174220353159486 n
Μάθαμε γενικές πληροφορίες για τον χειμώνα και ειδικότερα γιατί έχει περισσότερο κρύο και μεγαλύτερη νύχτα, παρατηρώντας την κλίση της Γης σε σχέση με τον ήλιο.
419907794 257282550716412 3844532366217875959 n 419229286 2096037860728921 3127684729326839253 n
Διαβάσαμε τον μύθο της Περσεφόνης, βάλαμε τις εικόνες της ιστορίας στη σειρά και φτιάξαμε μια ομαδική ζωγραφιά.
412169562 366772455965114 2234114920989937913 n 417234967 414129444374487 1108430424217446888 n 419721111 1095447798151155 2724407376970974996 n
Διαβάσαμε τον “Εγωιστή Γίγαντα” του Όσκαρ Γουάιλντ, συζητήσαμε τι καταλάβαμε από την ιστορία και φτιάξαμε τον κήπο του Γίγαντα.
419450362 342339428762842 1592075786063938516 n 419589488 848433830414570 5564650070112615877 n
Τραγουδήσαμε το τραγούδι του χειμώνα: “Ααα, αρχίζει παγωνιά” και φτιάξαμε τον εαυτό μας με χειμωνιάτικα ρούχα: γάντια και σκουφιά. Τώρα παρακαλάμε να χιονίσει!!!
419461824 406448291719559 1503963680393134707 n 419893560 956708612689837 2181093122183509254 n

Πρωτοχρονιά

Πρώτη μέρα σχολείο για το 2024!
Είπαμε τα νέα μας, ανταλλάξαμε ευχές, παίξαμε παιχνίδια με τους αριθμούς της νέας χρονιάς, τραγουδήσαμε το “Πάει ο παλιός ο χρόνος” και φτιάξαμε πρωτοχρονιάτικο καπέλο!
Καλή χρονιά!
414639089 919212986212061 1657272086716391378 n 414510621 736324281787221 8986816357517183280 n
410300982 1540379633469594 3557720587388237033 n 406464345 366075489473288 2501544129608348061 n
Την πρώτη εβδομάδα του 2024 στο σχολείο μας την αφιερώσαμε στο Χρόνο.
Κάναμε καταιγισμό ιδεών για όσα γνωρίζουμε για τον χρόνο και πώς τον μετράμε.
Μάθαμε για τις 4 εποχές και για τους 12 μήνες. Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια (π.χ. “Η κυρά Καλή και οι Δώδεκα μήνες” της Χ.Καραϊσκου), παίξαμε παιχνίδια αντιστοίχισης και ομαδοποίησης, θεατρικό παιχνίδι και αναγνωρίσαμε ποια εποχή αντιστοιχεί στο μουσικό έργο “Τέσσερις Εποχές” του Α.Βιβάλντι.
414660913 3718849645017240 4196597420910508432 n415271261 1437624967192458 1508984822828668481 n
403396354 1020260105711226 3694497075366115427 n414741824 223651744129058 1570733478995721560 n
Μάθαμε το τραγούδι “12μήνες αθλητές” και φτιάξαμε ένα μια ομαδική ζωγραφιά, ένα ημερολόγιο εποχών και ένα ετήσιο ημερολόγιο.
414656345 878212473986821 8461597284298056679 n 1 416801408 354919250504724 4449793151329525162 n 1
413391763 401455638971814 2087963977834318049 n 414669538 2274870362706929 7717280801040816179 n417108303 1443458683182586 7103325451219438060 n
Μάθαμε για τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς και τα κάναμε πράξη:
σπάσαμε το ρόδι, μαγειρέψαμε, κόψαμε τη δική μας βασιλόπιτα και φτιάξαμε μια κάρτα με τις ευχές για το νέο χρόνο!
Ο τυχερός της χρονιάς πήρε ένα αναμνηστικό δώρο και μοίρασε ευχές και αγάπη σε όλη την ομάδα! Καλή χρονιά!!!
415382235 371375358916564 1856645013997490655 n 414727740 784661916795565 1500086668811337436 n
415241328 852956099962180 1344040530993667796 n 414730470 879856320359265 5581633025408846836 n 413257262 634904398679177 5024977721731411138 n 416782304 889479766173721 1958009220975395857 n 416786610 749108187109820 1501481809324798850 n 417007037 912917897066044 5480459020649956222 n412737360 1108144690536443 5249257206709945043 n 414690355 6982093401876738 7747427800443385083 n

Χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες

Ξεκινήσαμε τις χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες μας, γνωρίζοντας το γράμμα Χχ όπως Χειμώνας, όπως Χριστούγεννα!
Στολίσαμε το δέντρο μας και κάθε μέρα φτιάχνουμε κι από ένα πρωτότυπο στολίδι από ανακυκλώσιμα υλικά.
Διαβάσαμε χριστουγεννιάτικα παραμύθια.
386863707 895101052277288 1276786235406126336 n 370107242 7272511449472399 5369339796856122785 n 406237509 722673996437592 5787482549139207293 n 393150598 385096753947640 6955260912878922563 n 385550423 221325687666264 1533029335892705302 n 403394320 1082295712926649 6392098070983638624 n 386445532 240620122208612 7634012938209080284 n 1 403405517 213349585140670 4312352740584588957 n 1
Όπως ” Το Ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι” του
Ε. Τριβιζά όπου ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε από το βιβλίο και φτιάξαμε το δικό μας αστέρι που
το διακοσμήσαμε στα παράθυρα της τάξης μας!
406266701 321758524117101 1618434212914389006 n 406418454 911691703218646 3754963392216032203 n
405151622 1427285801543643 5342873413556991171 n 386836896 373263591893300 5613847194508339850 n 409814579 1460762574480775 2726924289922937847 n
Και το βιβλίο ” Εγώ το ξωτικό” της Μ. Γραμματικάκη όπου συζητήσαμε για τα συναισθήματα και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον/αν όταν γκρινιάζει. Φτιάξαμε και τον εαυτό μας ξωτικό!
407024945 1060446265238707 8370098963979044306 n 409809267 1023668968737321 2783444959092919612 n
410135524 738523381012747 3661972890916848673 n 410048446 1323018814857805 6505244172455973028 n
Γνωρίσαμε το γράμμα Ββ και τον αριθμό 1, φτιάξαμε τον δικό μας Αη Βασίλη και το μωρό Χριστούλη με πηλό.
409844538 376533344856976 8291218858892437921 n 406492480 1539198570186543 7197400260787054246 n
403411718 328735373254514 1749793027792186887 n 403406425 2447941695383098 8810712653870778103 n 393152382 1153815928834905 7775903577359004581 n
Προγραμματίσαμε το ρομποτάκι να μαζέψει τα δώρα και να τα πάει στο έλκηθρο.
407146612 316529784732579 217068780983743170 n 407203574 1018650035877814 4217653044119704878 n 409435800 367659425922262 695614065518209901 n
Και ρίξαμε το ζάρι για να φτιάξουμε το πρόσωπο του Αη Βασίλη, ακολουθώντας τις οδηγίες του πίνακα αναφοράς.
409665522 342795671707357 7033789075130484889 n 410087402 1709701692838650 3024843513803596510 n 410298522 1744600666047022 1319547346695773428 n
Μάθαμε να τραγουδάμε τα κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
Στα αγγλικά, γράψαμε γράμμα στο Αη Βασίλη και κάθε μέρα χορεύουμε και γυμναζόμαστε με Χριστουγεννιάτικα βίντεο Freeze-Dance!
409872646 700754885477917 8872229776171908930 n

Μια μέρα στο χωριό των Κουμαραδαίων

Σήμερα το μάθημα έγινε στο λιοτρίβι και στο εργαστήριο κεραμικής στο χωριό των Κουμαραδαίων!
Μάθαμε πώς από τις ελιές που μαζέψαμε βγαίνει το λάδι, φάγαμε καπήρα και πήραμε από ένα μπουκαλάκι για τον κόπο μας!
371436740 335787415866101 770079721725051102 n 403434059 196513366862065 7684926530115040655 n 386864247 673846988209856 2707030794236402385 n 403388094 1095231221889884 6088652928411232204 n
 407061272 342971105006077 7985750549930305055 n386879317 2631719070336783 381683745029162987 n
Μετά πήγαμε στο εργαστήριο Υδρία, μάθαμε πώς γίνεται ο πηλός, ποια μέρη της Σάμου έχουν τον καλύτερο άργιλο, πώς φτιάχνουμε συμμετρικά βάζα και πλάσαμε τις δικές μας δημιουργίες χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία. Παράλληλα μάθαμε το τραγουδοποίημα “Ντίλι-ντίλι”!
393094557 1561594971273990 7223548257517141458 n 406939717 893499855617253 8049643175888776877 n 407095316 310358588630797 7008819898633825450 n 407165766 759288496019215 4334092707270017677 n 385530698 259370016820729 1689627159965274864 n
Ευχαριστούμε πολύ το ελαιοτριβείο Σκαλιάρης και το εργαστήριο κεραμικής Υδραία του κ. Χατζηλαγού για την ζεστή φιλοξενία τους.

“Ελιά” το μαγικό δέντρο

Αυτή η εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στην «Ελιά», αυτό το μαγικό δέντρο που δεν χάνει τα φύλλα του το χειμώνα και μας χαρίζει τον πολύτιμο καρπό της από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Στα πλαίσια του προγράμματος δεξιοτήτων ΕυΖην « Τρώω σωστά, τρώω υγιεινά», μάθαμε για την ελιά και το λάδι.
Είδαμε ενημερωτικό βίντεο για τον τρόπο μαζέματός της και για τις ιδιότητες του λαδιού.
Έτσι αδράξαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με δραστηριότητες STEAM (φυσικές επιστήμες και τεχνολογία).

1.Κάναμε πειράματα σύστασης, διάλυσης και εξάτμισης. Κάναμε τις προβλέψεις μας και καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας.

403407060 2028501150817164 379976107783937584 n 403412462 7309341392443260 2711736264293412941 n 403612208 335159015912818 3441107137150661675 n 403411730 309889448588248 4034263050708809132 n 369822024 1282927025740707 1972360243013287761 n 401223163 341237978550681 3384416057970641051 n
2.Γνωρίσαμε το ρομποτάκι Beebot και το προγραμματίσαμε να πάει πρώτα στον ελαιώνα να μαζέψει τις ελιές και μετά να τις πάει στον ελαιοτριβείο για να γίνει το λάδι.

371533264 885785893005291 8612034722203991116 n 400766186 906127767819837 4765474682859044109 n
3.Παίξαμε ένα παιχνίδι υπολογισμού, όπου μετρήσαμε τις ελιές που έχει πάνω ή κάτω στο δέντρο και κάναμε προσθαφαιρέσεις για να έχουν τον ίδιο αριθμό που λέει το ζάρι.

400113620 1520066802171302 2699432566699473583 n 400241793 296086303400325 7069651833365836656 n 401345615 1085631256011823 8810258553950976249 n
4.Βάλαμε στη σειρά τις ελιές από τη μικρότερη, στη μεγαλύτερη (σειροθέτηση).

403608500 1503915880443942 8158618886842293437 n 403618840 569032558739620 478255509125544154 n

5.Ακούσαμε το μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα και πώς η Αθήνα απέκτησε το ιερό της δέντρο.
6.Είδαμε πώς ήταν οι αμφορείς που φύλαγαν το λάδι στην αρχαία Ελλάδα και φτιάξαμε τους δικούς μας.

400991640 333353446082964 288926784249599917 n 386853687 691956076241070 6203498638472783247 n
7.Γνωρίσαμε και το γράμμα Λλ, όπως λάδι.
8.Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Πλάτωνας, ο Σωκράτης και οι αθλητικοί αγώνες των ζώων» της Ο. Ιωαννίδου, όπου μάθαμε για τους Ολυμπιακούς αγώνες και για τον «κότινο» το στεφάνι ελιάς που φορούσαν οι Ολυμπιονίκες.

370064906 1059843791870966 9136038194252754829 n
9.Μάθαμε ότι στη Σάμο υπάρχει μια αρχαία ελιά 2500χρόνων, που την λένε ” Έυα” και βρίσκεται στο χωριό Μύλους. Είδαμε φωτογραφίες της και μπορεί να πάμε να την επισκεφτούμε μια μέρα.

images 1

10.Γευτήκαμε πάστα ελιάς και ελιές. Μάθαμε ότι από το λάδι φτιάχνεται και σαπούνι. Είδαμε και μυρίσαμε ένα από κοντά και μάθαμε ότι στον Όρμο Μαραθοκάμπου είχε ολόκληρο εργοστάσιο που έβγαζε σαπούνια από λάδι.

401213582 886051392911333 8529171991880654053 n

11.Γνωρίσαμε τον ολλανδό ζωγράφο Βίνσεντ Βαν Γκογκ όπου είδαμε τα έργα που ζωγράφισε όσο ζούσε σε ένα χωριό στη Γαλλία που είχε ελαιώνες. Μάθαμε ότι τα χρώματα που χρησιμοποιούσε είχαν ως συστατικό το λάδι. Φτιάξαμε κι εμείς το δικό μας έργο!

403606930 1785364015242998 714898273450590492 n 401023523 742088977963762 1856024315255861478 n

12.Φτιάξαμε ένα διόραμα με τον εαυτό μας να μαζεύει ελιές, χρησιμοποιώντας το περίγραμμα του χεριού μας και μάθαμε το τραγούδι «Ελιά» του Σπύρου Λάμπρου.

393897957 893170701898773 153813724215228355 n 400993548 1352133645425797 4377727611628105649 n 401267867 198482843314273 1556192510348032213 n

13.Ήρθαν στο σχολείο οι γονείς του Κυριάκου και η μητέρα του Δημήτρη, μας εξήγησαν πώς μαζεύονται οι ελιές και μας βοήθησαν να μαζέψουμε τις ελιές από ένα δέντρο της αυλής μας. Καταφέραμε να μαζέψουμε ένα σακί! Τη Δευτέρα θα πάμε στο ελαιοτριβείο να δούμε από κοντά πώς οι ελιές μας θα γίνουν λάδι!

403395540 860437319157963 4730264229703703606 n 400724864 734558848689753 3432127359116244632 n 403391371 1169671567752128 8812554870024881708 n 400700865 1092583515517343 3721862317432646931 n 393818028 1035183731124995 5623509490242601679 n 400252879 366110332457059 4666966948328357220 n 370280891 316683527949124 8493098104939636063 n

Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς που προσφέρθηκαν για την σημαντική βοήθειά τους.

Ίδιοι και διαφορετικοί, όλοι/ες ξεχωριστοί!

Αυτή την εβδομάδα την αφιερώσαμε στα παιδιά του κόσμου, στο εγώ και στο εμείς!
1) Κοιτάξαμε μέσα στο “Μαγικό κουτί” όπου βρήκε ο καθένας/μια την μοναδικότητά του. Παρατηρήσαμε, μετρήσαμε και καταγράψαμε τα στοιχεία του εαυτού μας: “μάτια, μαλλιά, ύψος, αγαπημένο χρώμα” συμπληρώνοντας τον πίνακα με την μοναδικότητά μας. Συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές μας. Φτιάξαμε τον δικό μας καθρέφτη και σκεφτήκαμε γιατί είμαστε ξεχωριστοί.
403418114 325241093595915 4625638808883927226 n 403405971 317790344524362 1572448267640612607 n 400103569 311794078334062 5842402070730054528 n 403612274 1234505127938764 7451686844739478959 n 401097788 886286996194405 8038637487734365688 n
2) Διαβάσαμε το παραμύθι “Έλμερ” του Ντέιβιντ Μακ Κι όπου μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα και την μοναδικότητα του καθένα/μία μας. Ζωγραφίσαμε τον δικό μας Έλμερ και γνωρίσαμε το γράμμα Εε.
400149371 703894095001756 8484112488751643217 n 400085963 1396585414283685 4259273110661847136 n 400051128 1061974471667127 2701593596350197247 n
3) Διαβάσαμε ιστορίες και προβληματιστήκαμε σχετικά με το πώς ζούνε τα παιδιά σε διάφορα μέρη του πλανήτη. Είδαμε διαφορετικές στολές, ήθη κι έθιμα, φαγητά και χαιρετηθήκαμε σε διαφορετικές γλώσσες, όπου το διασκεδάσαμε πολύ.
4) Μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών και του ανθρώπου και φτιάξαμε την πυραμίδα των δικαιωμάτων των παιδιών, σύμφωνα με την πυραμίδα του Μάσλοου (Maslow) .
400235392 338755295541071 8838521368142781518 n 387467294 879021310126371 5983841664464116079 n 400190287 689841299877822 1919009269929136841 n
5) Συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε μια ομαδική ζωγραφιά με τα δικαιώματα των παιδιών.
400985719 372091358575063 7555983921049217387 n 403406444 357206309999908 8217602604738814181 n 400190274 221106281007096 1396021365900021525 n
6) Τραγουδήσαμε το τραγούδι ” Αν όλα τα παιδιά της Γης” του Γιάννη Ρίτσου και προσθέσαμε τους δικούς μας στίχους όπου παράλληλα εξασκηθήκαμε στην αρίθμηση μέχρι το 10.
7) Διαβάσαμε το παραμύθι ” Τα παιδιά του Δάσους” του Ρ. Χέρφουρτνερ προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε για την ανάγκη κάποιων ανθρώπων να μεταναστεύσουν και το αναπαραστήσαμε με θεατρικό παιχνίδι.
369192026 685376393737703 3254358988337729384 n 400169564 767198021884019 4135433179872855097 n 400245037 1099893951186529 3733138421408843323 n
8) Διαβάσαμε την ιστορία ” Το ταξίδι” της Φ.Σάννα και προβληματιστήκαμε για το ταξίδι που κάνουν οι πρόσφυγες και μετανάστες για να βρουν ένα καλύτερο μέρος να ζουν.
9) Σε συνεργασία με τους γονείς μας, συγκεντρώνουμε ρούχα και παπούτσια για τα παιδιά προσφύγων-μεταναστών που έχουν έρθει στη Σάμο και ζουν στο Κ.Υ.Τ. στη Ζερβού.
Αν θέλετε μπορείτε κι εσείς α μας βοηθήσετε σε αυτή την πρωτοβουλία. Θα συγκεντρώνουμε τα είδη ρουχισμού για παιδιά, μέχρι τις 30/11/23 στο χώρο του σχολείου μας.
370211624 897587484671085 1765382908464601999 n

Χρόνια Πολλά σε όλα τα παιδιά του κόσμου!

Σήμερα είναι η Παγκόσμια Μέρα για τα Δικαιώματα των Παιδιών και ξεκινήσαμε μια σειρά δραστηριοτήτων με αυτό το θέμα.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Τι είναι παιδί;” της B. Alemanga όπου προβληματιστήκαμε σχετικά με το τι σημαίνει να είσαι παιδί και ποια είναι τα δικαιώματά μας ως παιδιά.
Ζωγραφίσαμε κι εμείς τον εαυτό μας, όπως είναι η εικονογράφηση του βιβλίου και τραγουδήσαμε το ποίημα
του Γ. Ρίτσου “Αν όλα τα παιδιά της Γης”.
400182419 1721551248327841 6703103062490959206 n
400125947 342420578381930 6859011511860849942 n
400172079 251141897644652 6403770111334416288 n
368082147 313453608208640 2526282291167561994 n