Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο

Παναγοπούλου Μαρία Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86

Ανεστραμμένη τάξη

Μάι 202430

Φυσική Λυκείου με ανεστραμμένη τάξη | Ανεστραμμένη τάξη (sch.gr)

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανεστραμμένη τάξη    

Πρόγραμμα Etwinning Έρχεται το Πάσχα” στο 2ο Ειδικό Δημ. Σχολείο Πάτρας

Ιούν 202329

Πρόγραμμα Etwinning “Έρχεται το Πάσχα!”

Πρόγραμμα Etwinning “Έρχεται το Πάσχα!”

Γενική Περιγραφή

Το έργο περιλαμβάνει δραστηριότητες γύρω από τα έθιμα και τον εορτασμό του Πάσχα με συμμετοχή σχολείων από διάφορες περιοχές της Ελλάδος. Οι βασικοί στόχοι του έργου είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με έθιμα του Πάσχα μέσα από παιχνίδια, να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους μέσα από την επικοινωνία και τη συνεργασία με μαθητές άλλων σχολείων. Τελική δράση θα είναι η ανταλλαγή ευχών με πασχαλινές κάρτες.

Εξέλιξη και ανάπτυξη των νέων εκπαιδευτικών μεθοδολογιών.

Το eTwinning είναι ένα πρόγραμμα που προωθεί τη διασυνοριακή συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης μεταξύ σχολείων σε μια χώρα ή ανάμεσα σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Παρέχει μια πλατφόρμα όπου οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν ιδέες και να αναπτύξουν κοινά προγράμματα εργασίας.

Το eTwinning δεν αναπτύσσει απευθείας νέες τεχνολογίες, αλλά παρέχει ένα πλαίσιο για τη χρήση υπαρχουσών τεχνολογιών στον εκπαιδευτικό τομέα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορες τεχνολογίες και εργαλεία για να διευκολύνουν τη συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των σχολείων τους.

Ορισμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν και αναπτύχθηκαν από το πρόγραμμα eTwinning είναι:

  1. Η χρήση και η ανάρτηση υλικού σε Διαδικτυακές πλατφόρμες συνεργασίας. Οι εκπαιδευτικοί έμαθαν να χρησιμοποιήσουν πλατφόρμες συνεργασίας  του eTwinning για να συνεργαστούν με άλλους εκπαιδευτικούς, να μοιραστούν υλικό και να σχεδιάσουν κοινά προγράμματα εργασίας.
  2. Βιντεοδιασκέψεις και τηλεδιασκέψεις: Οι εκπαιδευτικοί παράλληλα χρησιμοποίησαν εφαρμογές όπως το Skype και το Zoom  για να οργανώσουν βιντεοκλήσεις με τους συνεργάτες τους, προκειμένου να συνεργαστούν απομακρυσμένα.
  3. Ψηφιακό περιεχόμενο: Οι εκπαιδευτικοί μπόρεσαν να αναπτύξουν και να μοιραστούν ψηφιακό περιεχόμενο στην εφαρμογή padlet  βίντεο, παρουσιάσεις, ηλεκτρονικά βιβλία κ.λπ., προκειμένου να ενισχύσουν τη διαδικασία μάθησης και την ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των σχολείων.
  4. Διαδραστικά εργαλεία και παιχνίδια: Οι εκπαιδευτικοί έμαθαν να χρησιμοποιήσουν διαδραστικά εργαλεία και παιχνίδια για να καθοδηγήσουν τους μαθητές στην εκμάθηση και τη χρήση των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν, να ενθαρρύνουν τη συνεργασία και να δημιουργήσουν ενδιαφέρουσες εκπαιδευτικές εμπειρίες.

Συλλογή και η διάχυση εκπαιδευτικών τεχνικών, εργαλείων και συμβουλών ή άλλων παρατηρήσεων που μπορούν να βοηθήσουν το εκπαιδευτικό έργο και την ενίσχυση σχέσεων με την κοινότητα.

Το πρόγραμμα eTwinning παρέχει ένα πλαίσιο για τη συλλογή, την ανταλλαγή και τη διάδοση εκπαιδευτικών τεχνικών,συμβουλών και παρατηρήσεων, προάγοντας τη συνεργασία και την αμοιβαία υποστήριξη μεταξύ των εκπαιδευτικών και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας. Στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:

  1. Φόρουμ και ομάδες συζητήσεων: Οι εκπαιδευτικοί μας συμμετείχαν σε ομάδες συζητήσεων στην πλατφόρμα eTwinning για να μοιραστούν εκπαιδευτικές συμβουλές, να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν θέματα που αφορούν το εκπαιδευτικό έργο. Αυτό οδήγησε σε αμοιβαία ωφέλιμη  ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών.
  2. Κοινή ανάπτυξη υλικού: Οι εκπαιδευτικοί μπόεσαν να συνεργαστούν μέσω του eTwinning για την ανάπτυξη κοινών εκπαιδευτικών υλικών, δραστηριότητες με ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια κι άλλους πόρους. Αυτά τα εκπαιδευτικά υλικά κοινοποιήθηκαν στην πλατφόρμα eTwinning, προσφέροντας ιδέες και πρακτικές που μπορούν να βοηθήσουν στο εκπαιδευτικό έργο.
  3. Δημοσίευση επιτευγμάτων: Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάσαν τα αποτελεσμάτων των δραστηριοτήτων. Μέσω αυτής της διαδικασίας, μπόρεσαν να παρουσιάσουν το έργο των μαθητών τους, προωθώντας την αμοιβαία έμπνευση και ανταλλαγή.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα Etwinning Έρχεται το Πάσχα” στο 2ο Ειδικό Δημ. Σχολείο Πάτρας    

Ευχές από τους μαθητές του σχολείου μας!

Δεκ 202223

Καλές γιορτές με Υγεία και Χαρά!!!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευχές από τους μαθητές του σχολείου μας!    

Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Ιούν 202219
από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος    

Video στη πλατφόρμα Plotagon

Μάι 202211

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Video στη πλατφόρμα Plotagon    

Αξιολόγηση δεξιοτήτων Γραμματισμού

Μάι 202211

Αποδελτίωση παραγράφων του άρθρου «Experiments in digital literacy» των Alkali, Y. E., & Amichai -Hamburger, Y. (2004)

Η καλλιέργεια ψηφιακής παιδείας απαιτεί περισσότερα από την ικανότητα χρήσης λογισμικού ή χειρισμού μια ψηφιακής συσκευής.

Περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία σύνθετων δεξιοτήτων όπως γνωστικές, κινητικές, κοινωνιολογικές και συναισθηματικές που πρέπει να διαθέτουν οι χρήστες για να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα ψηφιακά περιβάλλοντα.

 Ένα εννοιολογικό μοντέλο που περιγράφεται από τους συγγραφείς προτείνει ότι ο ψηφιακός αλφαβητισμός περιλαμβάνει πέντε κύριες ψηφιακές δεξιότητες: δεξιότητες φωτο-οπτικής («ανάγνωση» οδηγιών από γραφικές οθόνες),

  • δεξιότητες αναπαραγωγής (χρησιμοποιώντας την ψηφιακή αναπαραγωγή για τη δημιουργία νέου, ουσιαστικού υλικού από τα προϋπάρχοντα) ,
  •  δεξιότητες διακλάδωσης (κατασκευή γνώσης από μη γραμμική, υπερκειμενική πλοήγηση),
  • δεξιότητες πληροφόρησης (αξιολόγηση της ποιότητας και εγκυρότητας των πληροφοριών)
  • και κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες (κατανόηση των «κανόνων» που επικρατούν στον κυβερνοχώρο και εφαρμογή αυτής της κατανόησης στην ηλεκτρονική επικοινωνία στον κυβερνοχώρο ).

Η παρούσα εργασία παρουσιάζει αποτελέσματα από μια πρωτοποριακή μελέτη βασισμένη στην απόδοση που διερεύνησε την εφαρμογή του παραπάνω εννοιολογικού μοντέλου δεξιοτήτων ψηφιακής παιδείας μεταξύ διαφορετικών ομάδων μελετητών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι νεότεροι συμμετέχοντες είχαν καλύτερες επιδόσεις από τους μεγαλύτερους, με εργασίες φωτοεικονικού και διακλαδιστικού αλφαβητισμού, ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία συμμετέχοντες βρέθηκαν να ήταν πιο εγγράμματοι σε εργασίες αναπαραγωγής και πληροφοριακής παιδείας. Τα αποτελέσματα της έρευνας ρίχνουν φως στις γνωστικές δεξιότητες που χρησιμοποιούν οι χρήστες στην απόδοση με ψηφιακά περιβάλλοντα και παρέχουν στους εκπαιδευτικούς και τους προγραμματιστές λογισμικού χρήσιμες οδηγίες για το σχεδιασμό καλύτερων ψηφιακών περιβαλλόντων με επίκεντρο τον χρήστη.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αξιολόγηση δεξιοτήτων Γραμματισμού    

Kahoot! Vs Quizziz

Μάι 202211

https://kahoot.it/challenge/02054510?challenge-id=b4329e69-b474-4af2-bffc-3b0c861a6795_1649921154318

 

Γενική περιγραφή

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό για να δημιουργηθούν όλες οι παιχνιδοποιημένες δραστηριότητες. Η πλατφόρμα παράγει ένα κωδικό τον οποίο  χρησιμοποιεί ο κάθε μαθητής για την σύνδεσή του και την επιλογή του παιχνιδιού. Οι δραστηριότητες έχουν έντονο παιγνιώδη χαρακτήρα με μουσική που προσομοιάζει σε ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αυτό το χαρακτηριστικό δεσμεύει το ενδιαφέρον των μαθητών.

Μετά από κάθε ερώτηση εμφανίζονται οι πόντοι που κερδίζει ο κάθε μαθητής και αυτό το χαρακτηριστικό βοηθά τους μαθητές να γνωρίζουν σε ποια κατάσταση βρίσκονται οι συμμαθητές παρέχοντας ανατροφοδότηση και προωθώντας τον θετικό ανταγωνισμό.

https://quizizz.com/join?gc=15684021

 

Quizizz

Γενική περιγραφή

Με το Quizizz οι μαθητές ολοκληρώνουν την εργασία με τον δικό τους ρυθμό και επομένως παραμένουν ιδιαίτερα συγκεντρωμένοι σε όλο το κουίζ. Μπορεί να γίνει παρακολούθηση όλης της τάξης και οι ίδιοι ο μαθητές να ελέγξουν τις απαντήσεις τους με προς τα κάτω κύλιση αφού τελειώσουν το κουίζ.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Kahoot! Vs Quizziz    

Ψηφιακή δημιουργικότητα

Μάι 202211

Αποδελτιώστε 1-2 παραγράφους από το προτεινόμενο άρθρο Peppler, K. A., & Solomou, M. (2011). Building creativity: Collaborative learning and creativity in social media environments. On the Horizon19(1), 13-23.

Oι ερευνητές  επιθυμούν να μελετήσουν τους τρόπους με τους οποίους το κοινωνικό και πολιτισμικό  περιεχόμενο της online κοινότητας Quest Atlantis επιδρά στη δημιουργική διαδικασία. Σε ένα ομαδοσυνεργατικό αρχιτεκτονικού χαρακτήρα Project με την συμμετοχή 85 φοιτητών στο πλαίσιο του συγκεκριμένου παιχνιδιού αποδεικνύεται ότι η ψηφιακή δημιουργικότητα έχει Κοινωνικοπολιτισμική υπόσταση,

Αυτό συμπίπτει με την εμφάνιση των λεγόμενων διαδραστικών μέσων που έστρεψαν την έρευνα προς μια πιο συγκεκριμένη ταυτότητα της ψηφιακής τέχνης. Στην πραγματικότητα, αν θέλαμε να παράσχουμε μια επίσημη περιγραφή για να εξηγήσουμε ένα διαδραστικό αντικείμενο τέχνης, θα έπρεπε να αντιμετωπίσουμε μια πλήρη μετατόπιση των παραδοσιακών στοιχείων της τέχνης (όπως χώρος, σώμα, ήχος, σχήματα, χρώματα, δυναμική). Συνολικά, η χρήση ψηφιακών και διαδραστικών μέσων περιέχει αυτού του είδους την παραλλαγή των παραδοσιακών στοιχείων των τεχνών. Αυτή η νέα συνειδητοποίηση έχει ξεπεράσει την ιδιαίτερη παραγωγική τεχνολογία και έχει επιβεβαιώσει έναν αυτόνομο κώδικα. Υποθέτουμε ότι από αυτή την οπτική γωνία μπορεί κανείς να δει το πανόραμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας με νέο πρίσμα. Υπό αυτή την έννοια, προκύπτει ότι αναδύεται μια σειρά από έργα τέχνης που χαρακτηρίζουν μια νέα γλώσσα. Παρά το γεγονός ότι αυτό δεν αρκεί για τη διαμόρφωση μιας σωστής αισθητικής του ψηφιακού, σε αυτό το πλαίσιο είναι αρκετά δυνατό να προβλεφθεί ένας κοινός τόπος, και αυτό είναι που περιγράφεται ως ψηφιακή δημιουργικότητα.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ψηφιακή δημιουργικότητα    

Τεχνολογίες και Μάθηση Εκτός Σχολείου

Μάι 202211
Η μάθηση είναι μία συνεχής διαδικασία και οι μαθητές δέχονται και εκτός σχολείου, ένα πλήθος πληροφοριών από διάφορες πηγές, όπως είναι οι έντυπες (βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά) αλλά και πληροφορίες από μέσα όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το διαδίκτυο. Παράλληλα, οι μαθητές μετά το σχολείο, φαίνεται να ασχολούνται καθημερινά και με ψηφιακά μέσα όπως ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και οι κινητές συσκευές, μέσα από τα οποία παίζουν διάφορες εφαρμογές και παιχνίδια, διασκεδάζουν και αποκτούν πολλές δεξιότητες και γνώσεις., Έτσι εκτός από τη τυπική μάθηση, δηλαδή τη μάθηση εντός σχολείου, μπορεί να έχουμε και τη μάθηση εκτός σχολείου. Οι μορφές της που είναι εντυπωσιακές μπορεί να είναι οι εξής:

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: συνήθως χρησιμοποιούνται για τη σύνδεση με φίλους και οικογένεια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το ασυνήθιστο περιβάλλον μάθησης. Ωστόσο, αποτελούνται από μια τεράστια κοινότητα ειδικών τεχνολογίας, εταιρειών, ειδήσεων κ.λπ. και με τη χρήση των τηλεφώνων, των tablet ή των υπολογιστών τους, οι μαθητές μπορούν να βρουν πληροφορίες σε σχετικά πεδία. Μπορούν επίσης να κάνουν δημοσκοπήσεις στους χρήστες και μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα αποτελέσματα για ερευνητικούς σκοπούς.

Εργαλεία συνεργασίας: η χρήση εφαρμογών όπως το google drive επιτρέπει στους μαθητές να μοιράζονται τα έργα και τις παρουσιάσεις τους μεταξύ τους. Οι μαθητές μπορούν να εργάζονται σε ομάδες από διαφορετικές τοποθεσίες, να συνεισφέρουν στο ίδιο έγγραφο και να δίνουν σχόλια χωρίς να στέλνουν email.

Εργαλεία συνδιάσκεψης: η χρήση των google hangouts και του Skype επιτρέπει στους μαθητές να συνεργάζονται αλλά μιλώντας πρόσωπο με πρόσωπο στο διαδίκτυο. Μπορούν να μοιράζονται ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και να κάνουν παρουσιάσεις μοιράζοντας τις οθόνες τους και είναι αποτελεσματικά μέσα για την διεξαγωγή ομαδικών συναντήσεων.

Παροχείς διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιεχομένου: Η ακαδημία Khan, η Udemy, το TED και το YouTube είναι λίγοι από τους πολλούς παρόχους εκπαιδευτικού περιεχομένου στο διαδίκτυο. Οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε όλο αυτό το περιεχόμενο αναζητώντας κάθε είδους σεμινάρια. Οι ιστότοποι περιέχουν περιεχόμενο πολυάριθμων θεμάτων σε διαφορετικούς τομείς (τέχνη, μαθηματικά, επιστήμες, τυχερά παιχνίδια, αθλήματα, υπολογιστές, νομικά κ.λπ.) που διατίθεται από καθηγητές και άλλους επαγγελματίες με εμπειρία σε σχετικούς τομείς. Ενώ τα μαθήματα μπορούν να παρακολουθηθούν δωρεάν στο YouTube και στο TED, ενώ οι ακαδημίες όπως η Udemy απαιτούν πληρωμή για πολύ σύντομα μαθήματα.

Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι και Ψηφιακές Περιηγήσεις:

Η Τεχνολογία εξασφαλίζει πρόσβαση σε πόρους εκπαιδευτικού υλικού που είναι ανοικτοί ενώ παράλληλα με την βοήθεια της Google μπορούμε να δούμε τις εικονικές περιηγήσεις όπως μια βόλτα στο Βρετανικό Μουσείο

https://www.britishmuseum.org/   ή
στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης
https://www.metmuseum.org/
Οι μορφές αυτές της μάθησης είναι εντυπωσιακές γιατί μας αποδεικνύουν ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις μας βοηθούν να αξιοποιήσουμε νέες δυνατότητες και να αναδιαμορφώσουμε τη διαδικασία της μάθησης ανακαλύπτοντας καινούργιες πτυχές με εξίσου σημαντικά αποτελέσματα.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τεχνολογίες και Μάθηση Εκτός Σχολείου    

Video EDPuzzle

Μάι 202211

https://edpuzzle.com/media/62487ab970890942dc46dc5a

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Video EDPuzzle    
« Παλιότερα άρθρα

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων