Ο Οκτώβριος στο νηπιαγωγείο μας!
Ο Οκτώβριος τελείωσε και ήταν όμορφος, δημιουργικός και γεμάτος γνώσεις!!!
1η Οκτωβρίου ο παππούς και η γιαγιά γιόρταζαν! Είναι δυνατόν να μην τους αφιερώναμε τη συγκεκριμένη ημέρα;
Αφού μιλήσαμε για τον παππού και τη γιαγιά, είδαμε πίνακες ζωγραφικής και τους συζητήσαμε. Είπαμε τα ονόματά μας και διαπιστώσαμε ότι έχουμε το όνομα κάποιου από τους παππούδες ή τις γιαγιάδες μας. Στη συνέχεια παίξαμε με το τραγούδι ¨Ο γερό παππούς¨ που ήδη το είχαμε μάθει. Ετοιμάσαμε και τα μικρά δωράκια για να τους ευχαριστήσουμε για την αγάπη που μας δίνουν τόσο απλόχερα!!
Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων κι έτσι τα ζώα είχαν την τιμητική τους στο νηπιαγωγείο μας! Είναι άλλωστε ένα θέμα που τα παιδιά υπεραγαπούν και ποτέ δεν κουράζονται να ασχολούνται με αυτό.
Είδαμε λοιπόν εικόνες με ζώα και τα χωρίσαμε σε κατηγορίες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους. Είπαμε αινίγματα με ζωάκια και κατασκευάσαμε το αγαπημένο μας ζώο. Με αφορμή το παραμύθι ¨Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε¨ συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων και είπαμε τι χρειάζονται και πώς πρέπει να τους φερόμαστε. Διαβάσαμε ένα πολύ ωραίο παραμύθι, το “Ξουτ” το οποίο ευαισθητοποιεί τα παιδιά στο θέμα των αδέσποτων ζώων και τα βοηθάει να αντιληφθούν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στα δικά τους ζώα.
Επίσης, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή της Google τα αγαπημένα μας ζωάκια ήρθαν στο νηπιαγωγείο “ολοζώντανα”(!) σε 3D πραγματικότητα! Φυσικά βγάλαμε φωτογραφίες μαζί τους!
Πραγματοποιήσαμε και ταξίδι στη χώρα των σχημάτων, γνωρίζοντας τα γεωμετρικά και τα στερεά σχήματα μέσα από διάφορα μουσικοκινητικά παιχνίδια, κατασκευές, ιστορίες και άλλες δραστηριότητες.
Αρχικά αντλήσαμε πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο κατανόησης των γεωμετρικών εννοιών μέσα από διάφορες ερωτήσεις…
«Πώς ονομάζονται αυτά τα σχήματα;» «Πώς κατάλαβες ότι αυτό το σχήμα είναι (π.χ. ορθογώνιο) …;» «Έχεις δει κάπου κάποιο αντικείμενο που να μοιάζει με… κύκλο; ορθογώνιο; τετράγωνο; τρίγωνο;» «Με ποιο σχήμα μοιάζει… η πόρτα της τάξης (ορθογώνιο); το ντέφι (κυκλικό); το παραμύθι (τετράγωνο). Στη συνέχεια εντοπίσαμε διάφορα αντικείμενα στην τάξη και τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το σχήμα τους. Φτιάξαμε τη σχηματούπολη με τύπωμα από σφουγγάρια, καθώς και έναν κύβο χρησιμοποιώντας πλαστελίνη και ξυλάκια.
Και επειδή οι βροχές ξεκίνησαν και τα σαλιγκαράκια άρχισαν να βγαίνουν από τα καβούκια τους, είναι ευκαιρία να τα γνωρίσουμε.! Παρατηρούμε το καβούκι τους και τα παρακολουθούμε όταν βγαίνουν από το καβούκι τους και περπατούν. Δεν υπάρχει καλύτερη αφόρμηση για το συγκεκριμένο θέμα από ένα πραγματικό σαλιγκάρι που… επισκέπτεται την τάξη μας μια μέρα μετά τη βροχή και εύκολα μπορεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον των παιδιών. Πώς βρέθηκε εκεί; Τι ρόλο έπαιξε η βροχή; Που ζουν τα σαλιγκάρια; και άλλες ερωτήσεις μπορούν να αποτελέσουν απλά το εφαλτήριο για ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό ταξίδι!
΄Ένα πολύ ωραίο παραμύθι που μας βοηθάει να καταλάβουμε την έννοια της αλληλοβοήθειας και το πόσο σημαντική είναι για τη ζωή μας, είναι ¨Ο Τομ το σαλιγκάρι¨. Μας διδάσκει ότι δεν πρέπει ποτέ να απελπιζόμαστε. Θα βρεθεί κάποιος που θα μας βοηθήσει.