Θεματική ενότητα: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία. Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής

Στα πλαίσια του εργαστηρίου με θέμα το δάσος, οργανώσαμε επίσκεψη της πυροσβεστικής στην αυλή του νηπιαγωγείου μας. Μας επισκέφτηκε κλιμάκιο τεσσάρων πυροσβεστών με δύο πυροσβεστικά οχήματα.

IMG 20240529 114122

Μας ενημέρωσαν για τις περιπτώσεις που επεμβαίνουν ( φωτιά, σεισμό, εγκλωβισμό ανθρώπων αλλά και ζώων, ατυχήματα κ.α. ). Γνωρίσαμε τον πολύτιμο συνεργάτη τους την Μοίρα, έναν άρτια εκπαιδευμένο σκύλο, που μας εντυπωσίασε με τις ικανότητές του και την πειθαρχία του στις εντολές του εκπαιδευτή.

IMG 20240529 114210 IMG 20240529 114519

Είδαμε και μάθαμε για τις ειδικές στολές που φοράνε σε κάθε περίπτωση που επεμβαίνουν οι πυροσβέστες, αλλά και τον εξοπλισμό των πυροσβεστικών οχημάτων

IMG 20240529 115937 IMG 20240529 120424

Τα νήπια γίνονται μικροί πυροσβέστες

IMG 20240529 121501

Η χαρά των παιδιών μεγάλη όταν τους δίνεται η δυνατότητα να ανεβούν στο πυροσβεστικό όχημα στην θέση του οδηγού, να δουν τους ασύρματους και να δοκιμάσουν τις σειρήνες.

IMG 20240529 122415 IMG 20240529 122609 IMG 20240529 122841 IMG 20240529 123100 IMG 20240529 123801

Και φυσικά δεν παραλείψαμε να φωτογραφηθούμε μαζί με τους ήρωες πυροσβέστες!

IMG 20240529 125206

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!

 

 

Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα- Ευ Ζην. Εκπαίδευση Οδικής Ασφάλειας ΄΄Του δρόμου το ασφαλές΄΄.

Θέλοντας να κάνουμε μια ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των νηπίων ,σχετικά με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, φτιάξαμε κατασκευή αυτοκινητόδρομου όπου τα νήπια καλούνται να κυκλοφορήσουν αυτοκινητάκια και ανθρώπινες φιγούρες με τους κανόνες που μέχρι σήμερα γνωρίζουν. Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης, όπου τονίζεται το πόσο σημαντικό είναι να τηρούμε όλου είτε ως πεζοί ,είτε ως οδηγοί οχημάτων τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

IMG 20240312 121055 IMG 20240312 121400 IMG 20240312 121415

Εκτός από σχετικά videoς που παρακολούθησαν τα νήπια, πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή αντλήσαμε από ενημερωτικά βιβλία της βιβλιοθήκης του νηπιαγωγείου μας.

ΒΙΒΛΙΑ

Μάθαμε και συζητήσαμε:

  • για τα φανάρια των αυτοκινήτων και των πεζών. Κάναμε σχετικές εργασίες με τους φωτεινούς σηματοδότες οπού τα νήπια γράφουν την σωστή συμπεριφορά που ακολουθούμε σε κάθε περίπτωση
  •     .BusinessCard 2024 05 25 201707 BusinessCard 2024 05 25 202107 BusinessCard 2024 05 25 202215 BusinessCard 2024 05 25 202316
  • Document 2024 05 25 202423 Document 2024 05 25 202532 Document 2024 05 25 202638 Document 2024 05 25 202914
  • Μιλήσαμε για το πόσο σημαντικά είναι ένα παιδί να κρατά το χέρι κάποιου μεγαλύτερου όταν θέλει να διασχίσει μια διάβαση πεζών και κάναμε σχετική εργασία.
  • 2024 05 25 201501 BusinessCard 2024 05 25 200955 2024 05 25 201202
  • Μάθαμε για τους ποδηλάτες: τον εξοπλισμό τους (κράνος, επικαλαμίδες, επιγονατίδες) τον ποδηλατόδρομο που πρέπει να κυκλοφορούν κ.α. και κάναμε σχετική εργασία
  • ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ
  • Μάθαμε για τα σήματα κυκλοφοριακής αγωγής και τι σημαίνουν ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα τους.
  • σηματα 11 σηματα 2 σηματα 3 σηματα 4
  • Μάθαμε για τα οχήματα που πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα και κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας
  • Document 2024 05 25 203030 Document 2024 05 25 203144 Document 2024 05 25 203250 Document 2024 05 25 203410
  • Παίξαμε στην αυλή όλοι μαζί, αναλαμβάνοντας ο καθένας διαφορετικό ρόλο ( αυτοκίνητο, πεζός, φανάρι)
  • IMG 20240408 123404 1 IMG 20240408 123424 1 1 IMG 20240408 123518 1 IMG 20240408 124134 1 IMG 20240408 124155 1
  • IMG 20240408 123721 1 IMG 20240408 123730 1 IMG 20240408 123739 1 IMG 20240408 123746 1
  • Ταξινομήσαμε εικόνες σχετικές με την κυκλοφοριακή αγωγή, που βρήκαμε στο διαδίκτυο, σε σωστές και λάθος, δικαιολογώντας κάθε φορά την επιλογή μας.
  • IMG 20240410 102154 IMG 20240410 102158
  • Και τέλος κάναμε ατομική εργασία, όπου τα παιδιά τις ίδιες εικόνες, τις κόβουν και κολλούν αυτές που δείχνουν σωστή οδική συμπεριφορά σε πράσινο χαρτόνι και αυτές που δείχνουν λάθος οδική συμπεριφορά σε κόκκινο χαρτόνι
  • 1 001 1Β 001 2 001 2Β 001

Σχέδιο δράσης 2023-2024

Θεωρώντας ότι αν από την προσχολική ηλικία εκπαιδευτούν οι μαθητές μέσα από βιωματικές δράσεις στην αξία της αναγνωστικής διαδικασίας, ώστε να αναπτύξουν ικανότητες κριτικής σκέψης, γραμματισμού και δημιουργικής φαντασίας, μακροπρόθεσμα θα αγαπήσουν το βιβλίο και η εκπαίδευση στη φιλαναγνωσία θα μετατραπεί σε μια δημιουργική και ψυχαγωγική καθημερινή τους συνήθεια.

Οι επιμέρους στόχοι του Σχεδίου Δράσεις θα είναι οι εξής:

α. ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων με στόχο την φιλαναγνωσία.

β. η υλοποίηση προγράμματος δανειστικής βιβλιοθήκης

Κριτήρια επιτυχίας

Τα κριτήρια για να θεωρηθεί η δράση επιτυχής είναι : Ο βαθμός επίτευξης των επιδιωκόμενων στόχων.

Το ενδιαφέρον των παιδιών για την ανάγνωση βιβλίων και ο βαθμός που καταφέραμε η φιλαναγνωσία να μετατραπεί σε μια δημιουργική και ψυχαγωγική καθημερινή τους συνήθεια.

Το ενδιαφέρον των γονέων να υποστηρίξουν τη δράση και η ενεργή συμμετοχή τους.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Ο Σύλλογος διδασκόντων έχοντας παρατηρήσει από την περσινή χρονιά ότι αρκετοί  μαθητές που συνεχίζουν τη φοίτηση τους στο νηπιαγωγείο δεν ανταποκρίθηκαν στη σωστή λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης, συνεδρίασε και αποφάσισε την υλοποίηση σχεδίου δράσης για τη φιλαναγνωσία . Αφού κατέγραψε και ιεράρχησε τις δράσεις ο Σύλλογος Διδασκόντων κάλεσε τους γονείς σε συνάντηση και μεταξύ άλλων, τους ενημέρωσε για τους λόγους υλοποίησης  του συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης και τους ζητήθηκαν οι προτάσεις και η συνεισφορά τους .

Ξεκινήσαμε την υλοποίηση του σχεδίου δράσης μας με την καθιέρωση καθημερινής ανάγνωσης βιβλίου, αρχικά με βιβλία που επέλεγαν τα παιδιά από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας και στην πορεία, αφού καθιερώθηκε σαν ρουτίνα,  με βιβλία που έφερναν τα παιδιά από το σπίτι τους. Με πρόταση των παιδιών δημιουργήθηκε μία λίστα με τους τίτλους των βιβλίων που διαβάζαμε .

IMG 20240529 161427   

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, είδαμε εποπτικό υλικό και συζητήσαμε με τα παιδιά για την διαδικασία κατασκευής ενός βιβλίου:

 

Μάθαμε τους συντελεστές που εμπλέκονται στην δημιουργία ενός βιβλίου ( συγγραφέας, εκδότης εικονογράφος, γραφίστας κ.α.)   Μάθαμε τα μέρη του βιβλίου, τους κανόνες χρήσης του και γενικότερα τη σημαντικότητα των βιβλίων .



Λήψη αρχείου

Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ

 

 

 

 

Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες,  εικονογράφησαν σκηνές μιας ιστορίας την οποία την κάναμε ψηφιακό παραμύθι στο Story Jumper .

IMG 20240207 121507

rbt

IMG 20240207 121514


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Σε συνεργασία με τα παιδιά οργανώσαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης. Επιλέχθηκε ως χώρος η αίθουσα του ολοημέρου, όπου ήσυχα τα παιδιά μπορούσαν να διαβάζουν στο τραπεζάκι που τοποθετήθηκε στη γωνιά.

IMG 20240415 134409

Τα νήπια δημιούργησαν μια ταμπέλα με τη λέξη «Βιβλιοθήκη», έγραψαν και χρωμάτισαν τους κανόνες της βιβλιοθήκης και τη διακόσμησαν με αυτά.

IMG 20240221 114628 IMG 20240221 115333 κανονες

Η θεματολογία των βιβλίων αποφασίστηκε να ανανεώνεται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και το πρόγραμμα του σχολείου. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής θέματα: Ζώα, περιβάλλον, Χριστούγεννα κ.λ.π. Τα βιβλία επιλέγονταν από τη βιβλιοθήκη του σχολείου ή από την προσωπική βιβλιοθήκη των παιδιών .

IMG 20240530 140609IMG 20240530 140007

Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου:

Συζητήσαμε και ακούσαμε τις απόψεις των νηπίων σχετικά με το τι μας προσφέρει η ανάγνωση ενός βιβλίου: μας μαθαίνει, μας διασκεδάζει, περνάμε ευχάριστα και δημιουργικά την ώρα μας, γινόναστε οι ήρωες του παραμυθιού,  φανταζόμαστε τις εικόνες και ταξιδεύουμε. Στη συνέσεια δημιουργήσαμε και γράψαμε:

2024 02 28 102538 2024 02 28 102625 Handwritten 2024 02 28 102318 Handwritten 2024 02 28 102441

Κάναμε σελιδοδείκτες

IMG 20240403 123535              IMG 20240403 123441 1

Μιλήσαμε για τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και κάναμε εβδομαδιαίο αφιέρωμα στη βιβλιοθήκη μας με τα παραμύθια του.

Άντερσεν 1 Άντερσεν 2IMG 20240415 140611 1

Συνεχίσαμε τα αφιερώματα και με άλλους αγαπημένους των παιδιών παραμυθάδες (Αίσωπος, αδελφοί Γκριμ, Τριβυζάς κ.ά.)

IMG 20240515 153757 IMG 20240515 154311

IMG 20240530 132607 IMG 20240530 133211

IMG 20240530 135156 IMG 20240530 135403

Από τον Ιανουάριο ξεκινήσαμε τη λειτουργία Δανειστικής Βιβλιοθήκης. Ζητήθηκε από το κάθε παιδί να φέρει ένα βιβλίο με προτεινόμενη θεματολογία: συναισθήματα (φιλία, αγάπη, θυμός, ζήλια, φόβος, ντροπή κ.α.), διατροφή, ανακύκλωση, σωστοί τρόποι συμπεριφοράς, διαφορετικότητα, κυκλοφοριακή αγωγή κ.άλ.).

Στήλαμε ενημερωτικό φυλλάδιο με οδηγίες στους γονείς.

οδηγίες προς γονείς

Χρησιμοποιήσαμε τις τσάντες που μας έκανε δώρο ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας.

Δημιουργήσαμε συμβόλαιο δανεισμού, το οποίο αφού συζητήθηκε με τα παιδιά, υπογράφτηκε από τα νήπια, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

Document 2024 02 29 110320 Document 2024 02 29 110539

Κάθε Παρασκευή τα παιδιά δανείζονταν ένα βιβλίο, κολλούσαν σε φύλλο δανεισμού μικρογραφία του εξώφυλλου και έγραφαν την ημερομηνία.

Το βιβλίο συνόδευε φύλλο εργασίας διαβαθμισμένης δυσκολίας, το οποίο επιστρέφονταν την Δευτέρα μαζί με το βιβλίο. Ενδεικτικά:

Φύλλο δανεισμού για το σπίτι φυλλο δανεισμου φυλλο εργασιας 1

Στο τέλος δόθηκε στα παιδιά έπαινος φιλαναγνωσίας όπου αναγράφεται ο αριθμός των βιβλίων που διάβασε κάθε παιδί.

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης και αξιοποιώντας την διαπολιτισμικότητα του σχολείου μας αποφασίσαμε να καλούμε κάθε εβδομάδα έναν γονέα για να μας διαβάσει παραμύθια άλλων χωρών, κάνοντας παράλληλα και τη μετάφραση στα ελληνικά. Οι γονείς ανταποκρίθηκαν πρόθυμα και έτσι ακούσαμε παραμύθια στα τουρκικά, στα γερμανικά, στα ρωσικά, στα αγγλικά και στα βουλγάρικα. Με αυτή την αφορμή οι γονείς μας έδωσαν πληροφορίες για τις αντίστοιχες χώρες (τις εντοπίσαμε στο χάρτη, μάθαμε για τις ομορφιές τους, τα φαγητά τους, τις συνήθειες τους).

IMG 20240419 122323 1 IMG 20240419 124233

 

IMG 20240424 122054 IMG 20240424 122949 IMG 20240424 123334

IMG 20240423 122800 1  IMG 20240423 125348 IMG 20240423 123925

IMG 20240425 121411

smart

IMG 20240522 122732 1 IMG 20240522 124203

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Δημιουργώ & Καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη & Πρωτοβουλία. Υποθεματική STEM -Εκπαιδευτική ρομποτική. “Μικροί μετεωρολόγοι”.

Από τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς και στην διάρκεια της ρουτίνας, ξεκινήσαμε να κάνουμε αναφορά στον καιρό της ημέρας. Με την ευκαιρία αυτή μάθαμε παιδικά τραγουδάκια που μιλούν για καιρικά φαινόμενα, όπως: “Πρωί ο ήλιος βγαίνει”, ” Μια σταγόνα πέφτει” κ.α.

Από τον Οκτώβριο  και όλους τους επόμενους μήνες ξεκινήσαμε να σημειώνουμε καθημερινά τον καιρό σε σχετικό ημερολόγιο.

image00022      image00011

Στο τέλος κάθε μήνα όλοι μαζί συμπληρώναμε  ένα στατιστικό όπου μέσα από καταγραφές και συγκρίσεις βρίσκαμε τι καιρό είχε τις περισσότερες μέρες του μήνα.

image00021  image00015

image00006 image00009

Από τον Ιανουάριο και μετά και εφόσον τα νήπια έχουν εξοικειωθεί  με την διαδικασία, ο κάθε μαθητής συμπληρώνει ατομικό φύλλο καταγραφής του καιρού και ατομικό στατιστικό στο τέλος του κάθε μήνα, ως εξής: ζωγραφίζει στην σωστή ημερομηνία το σύμβολο του καιρού και στο στατιστικό βάζει μια γραμμή στο ανάλογο σύμβολο. Στο τέλος του μήνα μετράει τις γραμμούλες που έχει βάλει στο κάθε σύμβολο, γράφει τον αριθμό, συγκρίνει, γράφει τι καιρό είχε τις περισσότερες μέρες και ζωγραφίζει το σχετικό σύμβολο.

1 Α 1 Β

3 Α 2 Β

3 Α 1 3 Β

4 Α 4 Β

Μέσα από σχετικές εικόνες  γνωρίσαμε όλα τα καιρικά φαινόμενα:  λιακάδα, συννεφιά, ήλιος με σύννεφα, βροχή, καταιγίδα, χαλάζι, ουράνιο τόξο, χιόνι.  Το κάθε νήπιο αναφέρει ποια από αυτά έχει ζήσει και εκφράζει τα συναισθήματα που βίωσε σε κάθε περίπτωση: Χαρά στο χιόνι, απογοήτευση στη βροχή, φόβο στην καταιγίδα κ.α.

IMG 20240205 120602

smart

IMG 20240205 121755

smart

Συνδέσαμε καιρικά φαινόμενα με ανθρώπινες δραστηριότητες και συνήθειες

ΒΡΟΧΗ 1 ΒΡΟΧΗ 2 ΗΛΙΟΣ 1 ΗΛΙΟΣ 2

ΧΙΟΝΙ 1 ΧΙΟΝΙ 2

 

Στη συνέχεια το κάθε παιδί καλείται να ζωγραφίσει ένα καιρικό φαινόμενο και να αντιγράψει ποιο είναι αυτό.

Document 2024 05 26 123836 1 Document 2024 05 26 124107 1

Document 2024 05 26 124225 1 Document 2024 05 26 124336 1

Τα νήπια ζωγραφίζουν μόνα του όλα τα καιρικά φαινόμενα και φτιάχνουν έτσι ατομικό κύκλο καιρού

IMG 20240220 124815 IMG 20240220 125229 IMG 20240522 132948 IMG 20240522 133018

Και μετά από συζητήσεις, πλούσια ενημέρωση και κατασκευές ήρθε η ώρα για παιχνίδι με την αγαπημένη μας μελισσούλα ( BEEBOT) Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε μικρές καρτελίτσες διάφορα καιρικά φαινόμενα για να δημιουργήσουμε την βάση-καμβά. Στην συνέχεια κάθε νήπιο επιλέγει ένα καιρικό φαινόμενο και οδηγεί την μελισσούλα σε αυτό, αφού αποκωδικοποιήσει τον κώδικά που έφτιαξε με βελάκια ένα άλλο νήπιο. Και επειδή μας αρέσει πολύ αυτή η δραστηριότητα την εντάσσουμε στην καθημερινή ρουτίνα μας.

IMG 20240311 121236 IMG 20240311 121245 IMG 20240311 121418 IMG 20240311 121523

Σε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, αποφασίσαμε να καλέσουμε στο νηπιαγωγείο μας, εκπροσώπους από τα καιρικά φαινόμενα Θράκης, ώστε να μιλήσουν στα παιδιά για τον τρόπο δουλειάς τους. Η ανταπόκριση ήταν θετική. Δύο κύριοι επισκέφτηκαν το σχολείο μας, συζήτησαν με τα νήπια, μας έδειξαν στον υπολογιστή εικόνες από μετεωρολογικούς σταθμούς που έχουν τοποθετήσει σε διάφορα μέρη της Θράκης και μας εξήγησαν τον τρόπο με τον οποίο οι ίδιοι μελετούν και μετρούν τα διάφορα καιρικά φαινόμενα.

επισκεψη 1

smart

επισκεψη 2

smart

σταθμος 1 σταθμος 2

Τις επόμενες μέρες τα παιδιά γίνονται μικροί μετεωρολόγοι και βρίσκουν τρόπους για να μετρούν τα καιρικά φαινόμενα.

Ξεκινήσαμε από την θερμοκρασία και γνωρίσαμε το θερμόμετρο που ανεβαίνει όταν έχει ζέστη και κατεβαίνει όταν έχει κρύο (πείραμα με θερμόμετρο και πάγο)

IMG 20240117 115606 1 IMG 20240117 120245

Καθημερινά λοιπόν παρακολουθούμε την ένδειξη του θερμόμετρου, την διασταυρώνουμε με την ένδειξη θερμοκρασίας στο υπολογιστή και ένα νήπιο την αποτυπώνει σε σχετική ταμπέλα στον πίνακα της τάξης.

αποστολος θερμομετρο

smart

Επίσης τα νήπια εκφράζουν τρόπους για να μετρήσουμε την βροχή και  τον άνεμο.. Φτιάξαμε με πλαστικό μπουκάλι το δικό μας βροχόμετρο και με πλαστική σακούλα ένα ανεμόμετρο,  τα οποία τα τοποθετήσαμε στην αυλή μας, για να μετράμε την στάθμη του νερού της βροχής και την φορά και ένταση του ανέμου.

IMG 20240305 121557 IMG 20240305 124543 IMG 20240307 150403

IMG 20240529 131423

 

 

Ανοιξιάτικα ανθρωπάκια

Μια όμορφη εργασία με την φωτογραφία των παιδιών. Δώσαμε στα νήπια πατρόν από λουλούδια ,τα χρωμάτισαν, τα έκοψαν με το ψαλίδι, τα κόλλησαν για μαλλιά στην προσωπική τους φωτογραφία και έγραψαν την λέξη “ΆΝΟΙΞΗ”.

fvto 1 001 1 fvto 2 001 1 fvto 3 001 1 fvto4 001 1

IMG 20240524 113257

 

Πάμε ανακύκλωση 2023-2024

Για άλλη μια χρονιά το νηπιαγωγείου Θρυλορίου  συμμετείχε  στον διαγωνισμό ανακύκλωσης που διοργανώνει ο δήμος Κομοτηνής, μέσω της πλατφόρμας followgreen.

Αρχικά μιλήσαμε στα παιδιά  για την ανακύκλωση, με σκοπό να τα ευαισθητοποιήσουμε και έπειτα ενημερώσαμε τους γονείς για την δράση, ώστε η προσπάθειά μας να είναι συλλογική. Ανακυκλώσαμε: χαρτί, πλαστικό και αλουμίνιο.

Το αποτέλεσμα της προσπάθειας  αυτής ήταν να καταλάβουμε την 2η θέση στην συγκέντρωση ανακυκλώσιμου υλικού.

Καταγραφή

Συμμετείχαμε στην εκδήλωση που οργάνωσε ο δήμος Κομοτηνής στο τέλος της σχολικής χρονιάς, στην χώρο της δημοτικής βιβλιοθήκης, όπου και βραβευτήκαμε για την προσπάθειά μας.

1 2 image7 ομαδικη μαρια

αναμονη 1 εκδηλωση 1 ΑΠΟ ΓΙΩΡΓΟ 2 Α

Το βραβείο μας για την 2η θέση: έπαινος συμμετοχής, αναμνηστικό δεντράκι και  ένα tablet

βραβειο

Πάσχα 2024

Κάρτες με ευχές φτιαγμένες από τους μικρούς μας μαθητές

IMG 20240425 142010 IMG 20240425 142128

Οι ευχές μας και στα αγγλικά με μια καρτούλα

IMG 20240425 144942 IMG 20240425 145017

Το βάψιμο των αυγών παραδοσιακά με κόκκινη βαφή, αλλά και με χαρτί γκοφρέ

IMG 20240426 122429 IMG 20240426 122439

Τέλος τα πασχαλινά καλαθάκια με τα αυγά, αλλά και σοκολατένιες πασχαλινές λιχουδιές που μας έφερε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας!

IMG 20240425 145124

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ και ΕΥΘΥΝΗ 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

Το πρόγραμμα στοχεύει στη διαχείριση σχέσεων με την οικογένεια και στην αποδοχή της διαφορετικότητας  μέσα  από την προσέγγιση περισσότερων  του ενός τύπων οικογενειών με διαφορετική δομή και λειτουργία των μελών τους:  πυρηνική, εκτεταμένη,  μονογονεϊκή και  ανασυγκροτημένη οικογένεια.

Η  νηπιαγωγός καλεί τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων
ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών, τις οποίες καταγράφει σε χαρτί του μέτρου.

ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ

Ακολουθεί συζήτηση με αφορμή τις ιδέες των μαθητών: μιλάμε για συναισθήματα και διάφορες αντιλήψεις σχετικά με την οικογένεια.

Η νηπιαγωγός  ζητά από τους μαθητές να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους και να την παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους.

IMG 6926 IMG 6927 IMG 6928

IMG 6831 1 IMG 6885 1 IMG 6886 1 IMG 6887 1

IMG 6925

Η εκπαιδευτικός έχει αναρτήσει σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας (πχ. καρτελάκια με αριθμούς από το 2 έως το 10). Κάθε μαθητής  ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειά του, κατευθύνεται στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι.
Οι μαθητές αυτόματα δημιουργούν μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες, ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειάς τους.

IMG 20231106 120803 1

IMG 20231106 120808 1

IMG 20231106 120822 1

IMG 20231106 120838 1

Σε άλλο εργαστήρι τα νήπια φέρνουν φωτογραφίες της οικογένειά τους, την παρουσιάζουν στην ολομέλεια  και στην συνέχεια κατηγοριοποιούμε τις φωτογραφίες με κριτήριο τον αριθμό των μελών. Ακολουθεί συζήτηση  όπου  οι μαθητές  σχολιάζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που παρατηρούν στις οικογένειες των συμμαθητών τους, όπως αυτές εικονίζονται στις φωτογραφίες τους.  Στη συνέχεια τα νήπια αποτυπώνουν σε φύλλο εργασίας τα μέλη της οικογένειάς τους:

2024 03 03 185743 2024 03 03 190110 Document 2024 03 03 190253 Document 2024 03 03 190433

Ακολουθεί συζήτηση και καταγραφή των απόψεων την νηπίων σχετικά με τα προτερήματα και μειονεκτήματα του κάθε τύπου οικογένειας.

2024 03 03 183822

Η  εκπαιδευτικός προβάλλει στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons).

Η μονα-δική μου οικογένεια (byethost8.com)

Όλοι μαζί συζητούν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι και  έτσι σταδιακά γνωρίζουμε τους διάφορους τύπους οικογενειών: η πυρηνική οικογένεια του πιγκουϊνου, η εκτεταμένη οικογένεια του λύκου, η μονογονεϊκή οικογένεια του καγκουρό, η θετή οικογένεια του κούκου και τα ορφανά παιδιά της κοτούλας μέσα από το παραμύθι: Πες μας κοτούλα.

Σε κάθε αναφορά τύπου οικογένειας, οι μαθητές την ζωγραφίζουν και εκφράζουν συναισθήματα των πρωταγωνιστών της κάθε ιστορίας.

2024 03 03 182630 2024 03 03 182855  BusinessCard 2024 03 03 183237

Document 2024 03 03 185027 Document 2024 03 03 185302 Document 2024 03 03 185417 Document 2024 03 03 185532

2024 03 03 182027 Document 2024 03 03 182205 Document 2024 03 03 182258 Document 2024 03 03 182417

Τέλος η νηπιαγωγός ζητά από τα νήπια να ζωγραφίσουν ότι τους άρεσε από το εργαστήρι με θέμα την οικογένεια

2024 03 03 190552 Document 2024 03 03 190727

2024 03 03 190848 1 2024 03 03 190958 1

 

Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού 2024

Η 6η Μαρτίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού με σκοπό την ενημέρωση και δράση απέναντι σε περιστατικά συστηματικής και επαναλαμβανόμενης βίαιης συμπεριφοράς του μεγαλύτερου ή δυνατότερου μαθητή προς τον μικρότερο και πιο αδύναμο. Στο νηπιαγωγείο μας λοιπόν τιμήσαμε αυτήν την ημέρα κάνοντας δράσεις σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό.

Είδαμε εικόνες στο διαδίκτυο και συζητήσαμε για συμπεριφορές και συναισθήματα, βάζοντας τους μαθητές σε ρόλο θύτη και θύματος, με σκοπό να ενισχύσουμε την εν συναίσθησή τους.

Στην συνέχεια τα νήπια εκφράζουν τις απόψεις τους για τα χαρακτηριστικά που έχει ένας καλός φίλος: αγαπάει, βοηθάει, φροντίζει, μοιράζεται, ακούει, προστατεύει ….

και κάπως έτσι συμφωνήσαμε να κάνουμε την γωνιά της φιλίας στην τάξη μας, η οποία εκτός από το ταμπλό με τα χεράκια περιλαμβάνει και το καρεκλάκι της φιλίας, στο οποίο κάθεται όποιος μαθητής έχει ανάγκη από φίλους και αποζητά παρέα

IMG 20240422 153253  IMG 20240422 153317

Τέλος φουσκώσαμε  μπαλόνια της φιλίας , γράψαμε πάνω λέξεις όπως: φιλία, αγάπη, ευγένεια, βοήθεια …,  το κάθε παιδί διάλεξε ένα μπαλόνι και όλοι μαζί παίξαμε με αυτά στην αυλή του σχολείου μας

IMG 20240306 121017 IMG 20240306 121041 IMG 20240306 121321 IMG 20240306 121353 IMG 20240306 121411 IMG 20240306 121529 IMG 20240306 121544

Χειμερινά ανθρωπάκια 2023-2024

Επειδή μας αρέσει να κάνουμε εργασίες χρησιμοποιώντας την φωτογραφία μας… χρωματίσαμε χιονονιφάδες, τις κόψαμε και στολίσαμε με αυτές την φωτογραφία μας.

IMG 20240205 125119   IMG 20240205 125147

 

 

                                        1 2 3 4

IMG 20240223 140347