ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Άξονας 5: Σχέσεις σχολείου – Οικογένειας-Κοινότητας
Α.Σχεδιασμός της Δράσης
Σύντομη Περιγραφή Δράσης
Ο δείκτης αναφέρεται στην ποιότητα των σχέσεων σχολείου , οικογένειας και κοινότητας. Εστιάζει στη διαμόρφωση αμφίδρομης επικοινωνίας σχολείου και γονέων και πώς αυτή επηρεάζεται είτε θετικά είτε αρνητικά από τις συμπεριφορές της κοινότητας. Επίσης εστιάζει στην επιρροή που μπορεί να ασκείτε από τα παραπάνω σε μαθησιακά, συναισθηματικά και συμπεριφορικά ζητήματα μαθητών/τριών του σχολείου. Καθώς και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους.
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Βασικοί στόχοι της δράσης είναι: α) Η υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας εκπαιδευτικών και γονέων β) Η ενημέρωση/εκπαίδευση γονέων/κηδεμόνων σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος και γ) Η επίλυση προβλημάτων των σχέσεων γονέων – κοινότητας που επηρεάζουν την σχολική ζωή εκπαιδευτικών – μαθητών.
Ενέργειες(μεθοδολογία) για την υλοποίηση της Δράσης
Προγραμματισμός οργανωμένων συναντήσεων ενημέρωσης των γονέων σχετικά με την πρόοδο και ατομική εξέλιξη των μαθητών/τριών
Συμβουλευτική γονέων σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με επιθετική / παραβατική συμπεριφορά
Συμβουλευτική υποστήριξη στις οικογένειες των μαθητών/τριών που έχουν αξιολογική έκθεση από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Προγραμματισμός και διενέργεια ενημερωτικών και υποστηρικτικών συναντήσεων με την οικογένεια με σκοπό την προαγωγή της ενεργητικής συμμετοχής των γονέων και κηδεμόνων στη σχολική κοινότητα.
Κατάρτιση και εφαρμογή προγραμμάτων συμβουλευτικής οικογενειών σε ζητήματα όπως: εκπαίδευση στις σχέσεις γονέων-παιδιών, συμβουλευτική για συναισθηματική στήριξη σε θέματα οικογένειας και καθοδήγηση για την ανάγκη πρόσθετων παρεμβάσεων και διασύνδεσή τους με τους αρμόδιους φορείς. Ενεργοποίηση των Γονέων στις δραστηριότητες του σχολείου. Εκπόνηση εθελοντικού προγράμματος που θα αφορά όλη την κοινότητα ,(όπως καθαρισμός της παιδικής χαράς της κοινότητας) και από κοινού δραστηριότητες με τον τοπικό Πολιτιστικό Σύλλογο.
Χρονοδιάγραμμα
Οκτώβριος 2023: Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων για την δυνατότητα ενεργητικής συμμετοχής τους στη σχολική κοινότητα. Εκπόνηση προγράμματος και δραστηριοτήτων από τους εκπαιδευτικούς και ενημέρωση για προτάσεις που δύναται να προτείνουν οι γονείς, η κοινότητα και οι τοπικούς φορείς.
Νοέμβριος 2023: Προγραμματισμός και υλοποίηση συναντήσεων συμβουλευτικής γονέων με συμμετοχή, για υποστήριξη από ψυχολόγο, ακολουθώντας τα απαραίτητα πρωτόκολλα.
Δεκέμβριος 2023: Προγραμματισμός δράσεων με τους γονείς και τον πολιτιστικό σύλλογο στο χώρο του σχολείου.
Ιανουάριος 2024: Δραστηριότητες με τους γονείς και τους φορείς της κοινότητας σε εξωτερικούς χώρους που έχουν σχέση με την τοπική αγροτική και θρησκευτική ζωή της κοινότητας .
Φεβρουάριος 2024: Δράσεις σχολείου-γονέων, σε συνδυασμό με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων , στο χώρο του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών.
Απρίλιο 2024 : Δράσεις , στο χώρο του σχολείου , σχετικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ,για την ανάπτυξη του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Μάιος 2024 : Αξιολόγηση της δράσεις από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.
Πόροι– μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Ανθρώπινο δυναμικό: Οι εκπαιδευτικοί και ΕΕΠ της σχολικής μονάδας, η μαθητική κοινότητα , η τοπική κοινωνία και ο πολιτιστικός σύλλογος.
Υλικοτεχνική υποδομή: Ιστοσελίδα του σχολείου, αίθουσα συναντήσεων, χώρος εκδηλώσεων, χρήση οπτοκοακουστικών μέσων που διαθέτει το σχολείο.
Διαδικασίες παρακολούθησης και αξιολόγησης της Δράσης
Ερωτηματολόγιο/συνέντευξη γονέων για τη διερεύνηση των απόψεων σχετικά με την ενημέρωση και την επικοινωνία με το σχολείο.
Ερωτηματολόγιο για την καταγραφή της άποψης των μαθητών σε σχέση με τη δράση.
Τήρηση ημερολογίου για την καταγραφή συναντήσεων με τους γονείς και θεμάτων συζήτησης .
Τήρηση ημερολογίου για την καταγραφή των δράσεων και επισκέψεων, τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και έξω από αυτό.
Καταγραφή φωτογραφικού υλικού και κατασκευών από όλες τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν για τη δράση.
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Εφαρμογή της αμφίδρομης επικοινωνίας και συνεργασίας από εκπαιδευτικούς και γονείς.
Βελτίωση του βαθμού εμπιστοσύνης των γονέων προς το σχολείο.
Μείωση της συχνότητας εμφάνισης επιθετικών και παραβατικών συμπεριφορών μεταξύ μαθητών. Μείωση της σχολικής διαρροής μαθητών.
Αύξηση της συμμετοχής των γονέων και κηδεμόνων στις δράσεις του σχολείου και των τοπικών φορέων και του πολιτιστικού συλλόγου.