Δραστηριότητες του Μαΐου

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Δραστηριότητες, Επισκέψεις, Σχέδιο Δράσης Ομαλής Μετάβασης | , στις 31-05-2024

Στην αρχή του μήνα αυτού, ολοκληρώνοντας την ετήσια δράση μας με τίτλο: «Η Κινηματογραφική Προβολή του Μήνα» παρακολουθήσαμε για το μήνα Μάιο την ταινία μικρού μήκους “Hope” (Κατάρ, 2020) η οποία εμπεριείχε ποικίλες έννοιες και μηνύματα προς ανάλυση με τα παιδιά (διαφορετικότητα / αναπηρία / κίνητρο / προσήλωση στο στόχο / Περιβάλλον / Μόλυνση θαλασσών). Την αναλύσαμε, τη συζητήσαμε και κάναμε μια σχετική εργασία.

1 2

 

Έπειτα προχωρήσαμε σε διάφορες ανοιξιάτικες εργασίες και κατασκευές. Ζωγραφίσαμε, δημιουργήσαμε, γνωρίσαμε έντομα με τη βοήθεια της τεχνολογίας, φυτέψαμε…

2 1 11

13

3 1 4

8

12 1

5 16

14   15

17   19

20   21

 

Μάθαμε επίσης κι άλλα γράμματα και προσπαθήσαμε να τα αντιγράψουμε.

9 1

 

Στις 16 Μαΐου επισκεφθήκαμε το Δημοτικό Σχολείο για να γνωρίσουμε τους χώρους του, στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης μας Ομαλής Μετάβασης στο Δημοτικό Σχολείο με τίτλο “Από το Νηπιαγωγείο ξεκινώ, μεγαλώνω, προχωρώ, πάω στο Δημοτικό!

2 2

 

Έπειτα υλοποιήσαμε αρκετές σχετικές εργασίες διερεύνησης των απόψεων των παιδιών. Προγραμματίσαμε την επόμενή μας επίσκεψη, για να γνωρίσουμε την  Α΄ Τάξη (24/05/2024) και πριν την πραγματοποιήσουμε τα νήπια απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο.

1 3  3 2

4 1  5 1

6

 

Τα νήπια των δύο Πρωινών Τμημάτων ετοίμασαν μια ομαδική κατασκευή για να χαρίσουν στους μαθητές/τριες της Α’ Τάξης.

7   8 1

 

Στις 24/05/2024 επισκεφθήκαμε την Α’ Τάξη. Γνωρίσαμε τις εκπαιδευτικούς της Α΄ Τάξης (Γενικής – Ειδικής Εκπαίδευσης) οι οποίες υποδέχθηκαν τα νήπια στην αίθουσα, καθώς και τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής. Αφού τα νήπια προσέφεραν την ομαδική κατασκευή τους στα παιδιά της Α’ Τάξης, γνωρίσαμε έπειτα με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού κας. Π. Α. τα βιβλία, τα τετράδιά τους, τους ήρωες των βιβλίων τους, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας και διδασκαλίας.

Τα νήπια συζήτησαν με τους μαθητές/τριες της Α’ Τάξης σχετικά με το Πρόγραμμα και τις καθημερινές τους ρουτίνες και έκαναν συγκρίσεις με το Πρόγραμμα και τις ρουτίνες που ακολουθούνται στο Νηπιαγωγείο. 

9 10

 

Επιστρέφοντας στο Νηπιαγωγείο, τα νήπια ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους και απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο.

11 1  12

Με τις επισκέψεις αυτές ολοκληρώσαμε το Σχέδιο Δράσης της σχολικής μας μονάδας για το 2023-2024 με θέμα την Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

 

Στις 28 Μαΐου πήγαμε εκδρομή, κάναμε πικ-νικ, παίξαμε και περάσαμε τέλεια! 

 

22   23

24   25

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 4ος Θεματικός Κύκλος “Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία” (2023-2024)

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 28-05-2024

Στο Νηπιαγωγείο μας τον Απρίλιο και το Μάιο δουλέψαμε και ολοκληρώσαμε τον 4ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία).

Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης του 4ου Θεματικού Κύκλου ήταν: «Ένα βιβλίο γεννιέται» με Υποθεματική την: Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με Επαγγέλματα.

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος βασίστηκε στο υλικό της κας. Μαρίας Λιάτσου.

Στόχοι του προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες το βιβλίο καθώς και τα επαγγέλματα του βιβλίου και να οδηγηθούν στο να παράξουν τα δικά τους βιβλία.

Στον κύκλο αυτό καλλιεργήθηκαν στοχευόμενα Δεξιότητες της Τεχνολογίας και των Μέσων.

 

*************************************

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας

στα πλαίσια των Εργαστηρίων αυτού του Κύκλου

 (κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):

 

1 1   2

3   1

Πρόγραμμα: «Μικροί συγγραφείς και εικονογράφοι εν δράσει: Δημιουργία παραμυθιού για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» (Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο”)

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Δ.Θ.Δ. "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο" | , στις 27-05-2024

Το Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα είναι ανάμεσα στα σχολεία που συμμετέχουν στο Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο”.

 

Δ.Θ.Δ. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 1

Δ.Θ.Δ. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Στα πλαίσια του Δικτύου, τη φετινή σχολική χρονιά 2023-2024 υλοποιήσαμε Πρόγραμμα με τίτλο: «Μικροί συγγραφείς και εικονογράφοι εν δράσει: Δημιουργία παραμυθιού για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο», το οποίο εντάσσεται στη θεματολογία: Ασφαλής Πλοήγηση.

Το Πρόγραμμα υλοποιήθηκε από το Μάρτιο έως και το Μάιο του 2024.

 

Κύριος εκπαιδευτικός στόχος του προγράμματος ήταν να βοηθήσει τα παιδιά να εντοπίζουν και να αποφεύγουν καταστάσεις που θα μπορούσαν να απειλήσουν την ασφάλειά τους στο Διαδίκτυο.

Σε δεύτερο επίπεδο, στόχος ήταν οι μαθητές/τριες να συνεργαστούν διατμηματικά, με δημιουργικότητα και με κριτική σκέψη, ώστε να δημιουργήσουν ένα παιδικό παραμύθι – ξεκινώντας από την αρχική ιδέα, ως τη συγγραφή και την εικονογράφησή του – με θέμα την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

 

1

Μορφή: Εικονογραφημένο παραμύθι

Τίτλος: «Δάσκαλοι για μια μέρα!»
(Ή αλλιώς… πώς να μάθεις στη δασκάλα σου
τι να κάνει ώστε να είναι ψηφιακά ασφαλής!)

Θεματολογία / Περιεχόμενο: Ασφαλής Πλοήγηση

Χρήση: Ενημέρωση κοινού / ψυχαγωγία

 



Λήψη αρχείου

 

Στο έγγραφο – παρουσίαση που ακολουθεί μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά για όλες τις δράσεις μας στα πλαίσια του Προγράμματος.

 



Λήψη αρχείου

Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων: “Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική” (Μέρος 3ο)

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Προγράμματα | , στις 07-05-2024

Από το Νοέμβριο του 2023 έως και τον Απρίλιο του 2024, στα 3 Τμήματα του Νηπιαγωγείου μας και με διατμηματική συνεργασία (1ο και 2ο Τμήμα Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος, Τμήμα Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος) υλοποιήσαμε και ολοκληρώσαμε επιτυχώς ένα Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων, με τίτλο:

Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική”

Καθ΄ όλη τη διάρκεια του Προγράμματος στόχος μας ήταν να εξερευνήσουμε τον κόσμο της Τελείας και της Γραμμής και μέσα από αυτές, να γνωρίσουμε καλύτερα τη Γραφή και τη Ζωγραφική.

 

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για την πρώτη ενότητα του Προγράμματος η οποία αφορά την Τελεία, κάνοντας κλικ εδώ και για τη δεύτερη ενότητα του Προγράμματος, η οποία αφορά τη Γραμμή, κάνοντας κλικ εδώ.

 

Στην τρίτη και τελευταία ενότητα του Προγράμματος γνωρίσαμε τη Γραφή και την Ιστορία της, μέσα από πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες. Πιο αναλυτικά:

 

Η Γραμμή οδηγεί στα Γράμματα και στη Γραφή / Η Ιστορία της Γραφής

 

Η Γραμμή αν προχωρήσει,

αν πλαγιάσει κι αν στραφεί…

γράμματα δημιουργεί.

 

Τα γράμματα αν πάρεις

κι αν τα βάλεις στο χαρτί,

τότε έχεις τη γραφή!

 

Γράμματα όμως και γραφή

είχαμε πάντοτε στη Γη;

 

Διδακτικές Ενότητες:

  • Η Ιστορία της Γραφής
  1. Σπηλαιογραφίες / βραχογραφίες
  2. Σουμέριοι και Σφηνοειδής Γραφή
  3. Αρχαίοι Αιγύπτιοι και Ιερογλυφική Γραφή
  4. Φοίνικες και Φοινικικό Αλφάβητο
  5. Αρχαίοι Έλληνες – Γραμμική Β & Ο Δίσκος της Φαιστού – Το Ελληνικό Αλφάβητο
  6. Οι Κινέζοι και Ανακάλυψη του Χαρτιού
  7. Η Τυπογραφία και ο Γουτεμβέργιος
  8. Το Βιβλίο
  9. Ασκήσεις εμπέδωσης

******************

Φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας με τη Γραφή και την Ιστορία της Γραφής

(κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):

 

• Βραχογραφίες /σπηλαιογραφίες

1 1 2

3 1 4

5 1 6 1

7 1

 

• Σουμέριοι / Σφηνοειδής γραφή

8 1

 

• Αρχαίοι Αιγύπτιοι / Ιερογλυφική γραφή

9 1 10 1

11 1 12

13 1 14 1

 

• Φοίνικες / Αλφάβητο (συγκρίσεις με το δικό μας)

15 1

 

• Αρχαίοι Έλληνες – Γραμμική Β & Ο Δίσκος της Φαιστού – Το Ελληνικό Αλφάβητο 

16 1 17 1

18 1 19 1

20 1 21 1

22 1 23 1

24 1 25 1

 

• Οι Κινέζοι και η Ανακάλυψη του Χαρτιού

26 133

 

• Η Τυπογραφία και ο Γουτεμβέργιος

27 1 28 1

29 1

 

• Το Βιβλίο 

12 Γιώργος Δάμτσιος Bookstagram

Διαδικτυακή επίσκεψη στο βιβλιοπωλείο Bookstagram στη Νάουσα Ημαθίας.

Εκεί μας περίμενε η ιδιοκτήτριά του κα. Αναστασία Λογγιζίδου και ο γνωστός συγγραφέας κ. Γιώργος Δάμτσιος (εκδόσεις Bell). Ο κ. Δάμτσιος μας ξενάγησε στο χώρο του βιβλιοπωλείου και απάντησε ακούραστα σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών. Έτσι γνωρίσαμε πώς είναι διαμορφωμένο ένα σύγχρονο βιβλιοπωλείο, τι είναι και πώς λειτουργεί ένας εκδοτικός οίκος, πώς «γεννιέται» ένα βιβλίο και πώς τελικά φτάνει στα χέρια μας (αρχική ιδέα – συγγραφή – εικονογράφηση – εκδοτικός οίκος – προώθηση – βιβλιοπωλείο).

 

• Ασκήσεις εμπέδωσης

30 1

 

Αξιολόγηση του Προγράμματος (ενδεικτικές φωτογραφίες)

31 1 32 1

 

Ευχές

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Ευχές - Ευχαριστήριες Επιστολές | , στις 28-04-2024

Οι μαθητές/τριες και οι νηπιαγωγοί του Νηπιαγωγείου Πλαταμώνα

σας εύχονται

15

Δραστηριότητες του Απριλίου

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Δραστηριότητες | , στις 27-04-2024

Την πρώτη μέρα του Απρίλη αποχαιρετήσαμε τα μαρτάκια μας! Τα κρεμάσαμε στα δέντρα της αυλής μας, για να τα βρουν και να τα πάρουν στη φωλιά τους τα χελιδονάκια.

1

 

Στις 2 Απριλίου γιορτάσαμε το αγαπημένο μας Παιδικό Βιβλίο καθώς και τον μεγάλο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, και κάναμε διάφορες δραστηριότητες.

4. 2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

5    6

Στα πλαίσια της διδασκαλίας μας για το Βιβλίο, επισκεφθήκαμε διαδικτυακά το βιβλιοπωλείο Bookstagram στη Νάουσα Ημαθίας. Εκεί μας περίμενε η ιδιοκτήτριά του κα. Αναστασία Λογγιζίδου και ο γνωστός συγγραφέας κ. Γιώργος Δάμτσιος (εκδόσεις Bell). Ο κ. Δάμτσιος μας ξενάγησε στο χώρο του βιβλιοπωλείου και απάντησε ακούραστα σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών. Έτσι γνωρίσαμε πώς είναι διαμορφωμένο ένα σύγχρονο βιβλιοπωλείο, τι είναι και πώς λειτουργεί ένας εκδοτικός οίκος, πώς «γεννιέται» ένα βιβλίο και πώς τελικά φτάνει στα χέρια μας (αρχική ιδέα – συγγραφή – εικονογράφηση – εκδοτικός οίκος – προώθηση – βιβλιοπωλείο).

Ευχαριστούμε θερμά την κα. Λογγιζίδου και τον κ. Δάμτσιο για το χρόνο που μας αφιέρωσαν, για την ενδιαφέρουσα συνέντευξη και για όλα όσα μας έδειξαν και μας έμαθαν!

12 Γιώργος Δάμτσιος Bookstagram

 

Έπειτα, στα πλαίσια της ετήσιας δράσης μας με τίτλο: «Η Κινηματογραφική Προβολή του Μήνα» παρακολουθήσαμε για το μήνα Απρίλιο την ταινία μικρού μήκους “Lambs” (Lämmer // Gottfried Mentor – Γερμανία, 2013). Την αναλύσαμε, τη συζητήσαμε και κάναμε μια σχετική εργασία.

3

 

Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας (4 Απριλίου) ενημερωθήκαμε για τα ζώα, τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους μέσω μιας τηλεδιάσκεψης σε συνεργασία με την ΠΦΠΟ, ανταλλάξαμε σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και υλοποιήσαμε σχετικές δράσεις ευαισθητοποίησης για την φροντίδα και την ευζωία των ζώων (κατασκευή ταΐστρας για τα πουλιά, την οποία τοποθετήσαμε σε δέντρο της αυλής).

7

8 9

10

11

 

Στα μέσα του μήνα, η Εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.», προσέφερε στο Νηπιαγωγείο μας μια επιταγή δώρου αξίας 80,00€. (Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο ευχαριστήριο άρθρο μας, κάνοντας κλικ εδώ). 

Η Προϊσταμένη, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών και οι μαθητές/τριες του 3/θ Νηπιαγωγείου Πλαταμώνα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.» για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας και για την ευγενική δωρεά προς το Νηπιαγωγείο μας μιας επιταγής δώρου συνολικής αξίας 80,00€, με την οποία το Σχολείο μας θα μπορεί να προμηθευτεί διάφορα είδη πρώτης ανάγκης, απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του, από τα καταστήματα του Ομίλου Σκλαβενίτης.

 

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου ευχαρίστησαν την Εταιρεία και τον Όμιλο Σκλαβενίτης με το δικό τους τρόπο, ετοιμάζοντας μια ομαδική εργασία, την οποία και τους αποστείλαμε. 

2. Ευχαριστήριο για Δωρεά Σκλαβενίτη

 

Σειρά είχαν έπειτα οι πασχαλινές μας προετοιμασίες. Συζητήσαμε για τη μεγάλη γιορτή του Πάσχα, τα ήθη και τα έθιμά της και κάναμε πολλές δημιουργίες και κατασκευές.

13 14

16 17

21 22

23 24

25 26

27

28 29

30 31

32 33

34 37

38 40

 

Κάναμε επίσης μαθηματικά, κωδικοποίηση, ελεύθερες δραστηριότητες με στένσιλ και παίξαμε πολλά ομαδικά παιχνίδια στην τάξη αλλά και στην αυλή.

18 19

20 35

36 41

43 44

 

Ε, μετά από όλα αυτά, χρειαζόμαστε ξεκούραση… ευτυχώς, έφτασαν οι διακοπές του Πάσχα! ☺

42

 

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα

σε όλους, με υγεία!

Ευχαριστήρια Επιστολή για την Ευγενική Προσφορά μιας Επιταγής Δώρου προς το Σχολείο μας

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Ευχές - Ευχαριστήριες Επιστολές | , στις 15-04-2024

Thank you

Η Προϊσταμένη, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών και οι μαθητές/τριες του 3/θ Νηπιαγωγείου Πλαταμώνα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.» για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας και για την ευγενική δωρεά προς το Νηπιαγωγείο μας μιας επιταγής δώρου συνολικής αξίας 80,00€, με την οποία το Σχολείο μας θα μπορεί να προμηθευτεί διάφορα είδη πρώτης ανάγκης, απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του, από τα καταστήματα του Ομίλου Σκλαβενίτης.

Η ευγενική σας προσφορά συμβάλλει άμεσα και αποτελεσματικά στην καλύτερη λειτουργία του Νηπιαγωγείου μας και στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των μαθητών/τριών μας στο σχολικό περιβάλλον.

Κάθε τέτοια προσφορά, μικρή ή μεγάλη, αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ανθρωπισμού και αλληλεγγύης στο δύσκολο έργο μας, είναι αξιέπαινη, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και μας γεμίζει χαρά και δύναμη για τη συνέχεια.

Είμαστε ευγνώμονες για την πολύτιμη βοήθειά σας και ευχόμαστε ολόψυχα υγεία και ευημερία σε εσάς και στις οικογένειές σας!

Με εκτίμηση,

Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Οικονόμου Έλλη

Δραστηριότητες του Μαρτίου

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Δραστηριότητες, Σχέδιο Δράσης Ομαλής Μετάβασης | , στις 01-04-2024

Καλωσορίσαμε την άνοιξη και το νέο μήνα Μάρτιο φορώντας τα μαρτάκια μας και κάνοντας διάφορες ανοιξιάτικες δραστηριότητες.

1 2

5 3

6 2   7 2

29 1

 

Κάναμε μαθηματικά…

25 1

 

Στα πλαίσια της ετήσιας δράσης μας με τίτλο: «Η Κινηματογραφική Προβολή του Μήνα» παρακολουθήσαμε για το μήνα Μάρτιο την ταινία μικρού μήκους “Piper” (Pixar Animation Studios, Alan Barillaro – ΗΠΑ, 2016 // Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους: 2017). Την αναλύσαμε, τη συζητήσαμε και κάναμε μια σχετική εργασία.

2 2

 

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο (6 Μαρτίου) ανταλλάξαμε σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και υλοποιήσαμε σχετικές δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, με στόχο να περιοριστεί το φαινόμενο της βίας στη ζωή των παιδιών και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

3 1  4 2

 

Έπειτα ξεκινήσαμε τις προετοιμασίες μας για να γιορτάσουμε τις Απόκριες!

Ετοιμάσαμε το στεφανάκι – σαλιγκάρι για την αποκριάτικη παιδική παρέλαση με θέμα την Ανακύκλωση που θα γινόταν την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς στον Πλαταμώνα και έπειτα το φορέσαμε και το πήραμε μαζί μας στο σπίτι.

10 2

 

Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη με κατασκευές, αλλά και με νόστιμα σουβλάκια και χυμούς από το Σύλλογο Γονέων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Πλαταμώνα, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά του…

8 2  9 2

 

Φτιάξαμε μάσκες και άλλες κατασκευές για τις Απόκριες, την Καθαρά Δευτέρα και τη Σαρακοστή…

11 1   15 1

12 1 13 1  

16 1  17 1

14 1   14β

20 2

 

Την τελευταία Παρασκευή πριν το 3ήμερο της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας, κάναμε αποκριάτικο πάρτυ στο Νηπιαγωγείο μας! Ντυθήκαμε μασκαράδες, χορέψαμε, διασκεδάσαμε με ομαδικά παιχνίδια, με σερπαντίνες και με πολλή μουσική και περάσαμε υπέροχα! Οι μαμάδες του Νηπιαγωγείου ετοίμασαν για μας ένα υπέροχο μπουφέ με πολλές αλμυρές και γλυκές νοστιμιές και χυμούς. Τις ευχαριστούμε πολύ-πολύ για τη βοήθειά τους στο πάρτυ μας  και για όλες τις νόστιμες λιχουδιές που μας ετοίμασαν!

18 1   19 1

 

Έπειτα ξεκινήσαμε τις προετοιμασίες μας για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 και τη σχολική μας εορτή. Μάθαμε για την Επανάσταση του 1821 μέσα από την Ιστορία, συζητήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα που σχετίζονται με τη μεγάλη θρησκευτική και εθνική γιορτή, κάναμε διάφορες κατασκευές και στολίσαμε το σχολείο μας για τη γιορτή.

20 1  21 1

23 1  24 1

26 1

 

Στη γιορτή είπαμε τα ποιήματά μας και τα τραγούδια μας και όλοι καμάρωσαν το στολισμένο σκηνικό μας, πόσο ωραία είπαμε τα ποιήματα και τα τραγούδια και πόσο πολύ μεγαλώσαμε!

28 1

 

Έπειτα από τη λήξη της γιορτής της 25ης Μαρτίου, οι νηπιαγωγοί πραγματοποίησαν μια ενημερωτική ομιλία στους γονείς των νηπίων, με θέμα την Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο. (Σχέδιο Δράσης: Από το Νηπιαγωγείο ξεκινώ, μεγαλώνω, προχωρώ, πάω στο Δημοτικό!)

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας συζητήθηκαν και αναλύθηκαν διάφορα ζητήματα, ενώ δόθηκαν κατευθύνσεις και συμβουλές στους γονείς σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να βοηθήσουν και να στηρίξουν τα παιδιά τους κατά τη μετάβασή τους στο Δημοτικό Σχολείο, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλή.

Στη συνέχεια στάλθηκε στους γονείς με ηλεκτρονικό μήνυμα το υλικό της παρουσίασης, καθώς και ένα ενημερωτικό φυλλάδιο με στοχευμένες συμβουλές, ώστε να μπορούν να ανατρέξουν σε αυτά αργότερα όποτε το θελήσουν.

Ομιλία 22.03.2024 Ομαλή Μετάβαση στο Δ.Σ

 

Ανήμερα την 25η Μαρτίου, όλοι μας καμάρωσαν στο Ηρώο, όπου καταθέσαμε στεφάνι και είπαμε τα ποιήματά μας τιμώντας τους Ήρωες, σε συνεργασία με τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. Μετά, συμμετείχαμε με χαρά και ενθουσιασμό στη μαθητική παρέλαση!

27 1

Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων: “Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική” (Μέρος 2ο)

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Προγράμματα | , στις 29-03-2024

Από το Νοέμβριο του 2023 έως και τον Απρίλιο του 2024, στα 3 Τμήματα του Νηπιαγωγείου μας και με διατμηματική συνεργασία (1ο και 2ο Τμήμα Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος, Τμήμα Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος) υλοποιούμε ένα Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων, με τίτλο:

Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική”

Καθ΄ όλη τη διάρκεια του Προγράμματος στόχος μας είναι να εξερευνήσουμε τον κόσμο της Τελείας και της Γραμμής και μέσα από αυτές, να γνωρίσουμε καλύτερα τη Γραφή και τη Ζωγραφική.

 

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για την πρώτη ενότητα του Προγράμματος η οποία αφορά την Τελεία, κάνοντας κλικ εδώ

 

Στη δεύτερη ενότητα του Προγράμματος γνωρίσαμε τη Γραμμή μέσα από πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες. Πιο αναλυτικά:

 

Η Γραμμή

Την τελεία αν την τραβήξεις

αν με το δάχτυλο τη σύρεις

τσουπ! Θα έχεις στη στιγμή

μία έτοιμη γραμμή!

 

Διδακτικές Ενότητες:

  • Η Γραμμή στη Φύση και στο Δομημένο Περιβάλλον
  • Η Γραμμή στην Τέχνη:
  1. Είδη γραμμών και “χαρακτήρας” γραμμών
  2. Αρχαία αγγεία, γλυπτά και αγάλματα
  3. Οι γραμμές της Νάζκα στο Περού
  4. Η γραμμή και οι καλλιτέχνες: Βίνσεντ Βαν Γκογκ – Η Έναστρη Νύχτα, Ζουάν Μιρό, Πάουλ Κλέε, Πιετ Μοντριάν

 

******************

Φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας με τη Γραμμή

(κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):

 

1 1   2 1

3. Η Γραμμή με τα σώματά μας   4 1

5 2   6 1

7 1   8 1

9 1   10 1

11   12

13   14

15   16

17   18

19   20

21   22

23   24

25   26

27   28

29   30

31   32

33   34

35   36

37   38

39   40

41   42

43   44

45 46

47

Την Τετάρτη 28/2/2024 στα πλαίσια του Προγράμματός μας, υποδεχτήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας την κα. Ιουλιάνα Μπάκα, γονέα του Δημοτικού Σχολείου Πλαταμώνα, η οποία φιλοτέχνησε τα εικαστικά έργα μεγάλης κλίμακας (τοιχογραφίες) στους κοινόχρηστους χώρους του Δημοτικού Σχολείου. 

Μέσω μιας μικρής ξενάγησης στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου η κα. Μπάκα παρουσίασε στα προνήπια και νήπια τα έργα της, συζήτησε μαζί με τους/τις μαθητές/τριες σχετικά με τη δημιουργία των έργων της (πηγές έμπνευσης, εικαστικές τεχνικές, επιλογή χρωμάτων, ανάλυση των σχεδίων σε επιμέρους γραμμές και φόρμες) και συνέχισε ζωγραφικά ένα τμήμα ενός έργου της παρουσία των μαθητών/τριών. Έπειτα από την ξενάγηση και παρουσίαση, τα προνήπια και νήπια του Νηπιαγωγείου επέστρεψαν στην τάξη, όπου υλοποίησαν ατομικές εικαστικές δημιουργίες με χρήση μεικτών τεχνικών και με τη βοήθεια της κας Μπάκα και των νηπιαγωγών τους. 

Παρουσίαση τοιχογραφιών ανάλυση 28.02.2024 1

Παρουσίαση τοιχογραφιών ανάλυση 28.02.2024 2   Παρουσίαση τοιχογραφιών ανάλυση 28.02.2024 3

 

(συνεχίζεται…)

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 2ος Θεματικός Κύκλος “Φροντίζω το Περιβάλλον” (2023-2024)

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 28-03-2024

Στο Νηπιαγωγείο μας από τις 10 Φεβρουαρίου ως και τα τέλη Μαρτίου δουλέψαμε και ολοκληρώσαμε με επιτυχία τον 2ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Φροντίζω το Περιβάλλον).

Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης του 2ου Θεματικού Κύκλου ήταν: «Η βροχούλα που έγινε πλημμύρα. Το βροχόμετρο!» με υποθεματική την Κλιματική Αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία.

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος βασίστηκε στο πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Πεταλούδων Ρόδου.

Στόχοι του προγράμματος (ανάμεσα σε άλλους) ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τον κύκλο του νερού και να κατανοήσουν τα στάδιά του, να μπουν σε καταστάσεις προβληματισμού και να προσπαθήσουν να εξηγήσουν ένα φαινόμενο/γεγονός, να κατασκευάσουν ένα λειτουργικό όργανο από απλά υλικά και να πραγματοποιήσουν μετρήσεις, καθώς και να διακρίνουν τη σωστή από τη λανθασμένη συμπεριφορά σε περίπτωση πλημμύρας και να είναι σε θέση να υιοθετήσουν υπεύθυνη στάση.

Στον κύκλο αυτό καλλιεργήθηκαν στοχευόμενα Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα (4cs: Επικοινωνία / Communication, Συνεργασία / Collaboration, Δημιουργικότητα / Creativity, Κριτική Σκέψη / Critical Thinking), Δεξιότητες της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και της Επιστήμης (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών) και Δεξιότητες του Νου (επίλυση προβλημάτων, κατασκευές).

*************************************

2η Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική: Κλιματική Αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία

Τίτλος: “Η βροχούλα που έγινε πλημμύρα. Το βροχόμετρο!”

 

Εργαστήριο 1: Από πού έρχεσαι, βροχή; (Ο κύκλος του Νερού)

Εργαστήριο 2: Καλό μου συννεφάκι σταμάτα και λιγάκι, μη βρέχεις άλλο πια, μας έκανες παπιά!

Εργαστήριο 3: Το βροχόμετρο – Κατασκευή με υλικά καθημερινής χρήσης

Εργαστήριο 4: Οδήγηση και πλημμύρες #1

Εργαστήριο 5: Οδήγηση και πλημμύρες #2

Εργαστήριο 6: Οδήγηση και πλημμύρες #3

Εργαστήριο 7: Αναστοχασμός – Αξιολόγηση

 

*************************************

Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας

στα πλαίσια των Εργαστηρίων αυτού του Κύκλου

 (κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):

 

1   2

3   4

6   10

7   8

5



Λήψη αρχείου

9

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση