Αγιασμός 2024-2025

 

25fe2851 7a98 4ba0 af36 af03a2e1afe3

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για τη σχολική χρονιά 2024-2025 θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Νηπιαγωγείου Μακρύ Γιαλού την Τετάρτη 11 Σεπτέμβριου 2024 στις 09:45 . Οι μαθητές θα προσέλθουν στο χώρο του σχολείου με ευθύνη των γονιών τους και θα αποχωρήσουν  με τη λήξη της τελετής.

Ευχόμαστε μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

                                                                                                                                                            Οι εκπαιδευτικοί.

Ολυμπιακή Γιορτή στο Νηπιαγωγείο μας !!!

Η σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της!

Παρόλο τον καύσωνα και την αναστολή των σχολείων λόγω αυτού που μας χάλασε όλο το πρόγραμμα, ο σύλλογος διδασκόντων

μη θέλοντας να κλείσει άδοξα η χρονιά, αποφάσισε να πραγματοποιήσει τη γιορτή λήξης, έστω και την τελευταία  μέρα της σχολικής χρονιάς.

Η γιορτούλα μας είχε θέμα τους Ολυμπιακούς αγώνες. Έτσι οργανώθηκαν παιχνίδια, όχι απαραίτητα αθλήματα, αλλά παιχνίδια που μας έκαναν να γελάσουμε, να συνεργαστούμε και να μάθουμε….

Φυσικά η αρχή έγινε με την αφή της ολυμπιακής φλόγας. τα κορίτσια μας ως  προθιέρειες της φλόγας έκαναν την αρχή ανάβοντας την.

Έπειτα αγόρια μας, ως λαμπαδιοδρομείς, μετέφεραν από σημείο σε σημείο την ολυμπιακή φλόγα.

Με το ολυμπιακό πνεύμα να αιωρείται μέσα στο σχολείο μας, τα αγωνίσματά μας ξεκίνησαν !

Πρώτο αγώνισμα τα παιδιά έπρεπε μ΄ ένα κοντάρι να σέρνουν το στεφάνι μπροστά τους να πηδάμε μέσα, στη συνέχεια να σέρνουν με το κοντάρι το άλλο στεφάνι. Στόχος να φτάσουν και να στερεώσουν πάνω σε ένα ρολό την μπάλα και να γυρίσουν πίσω με τον ίδιο τρόπο.

   

Επόμενο αγώνισμα, τα νήπια έπρεπε κρατώντας το στόμα τους ένα πιάτο όπου πάνω υπήρχε μία μπάλα να περάσουν τα εμπόδια Χωρίς να τους πέσει και να τη ρίξουν μέσα στη λεκάνη να γυρίσουν γρήγορα πίσω και να ξεκινήσει ο επόμενος από την ομάδα τους. Αν η μπάλα τους έπεφτε έπρεπε να ξεκινήσουν τη διαδρομή από την αρχή.

Επόμενο αγώνισμα, τα νήπια έπρεπε κρατώντας το στόμα τους ένα πιάτο όπου πάνω υπήρχε μία μπάλα να περάσουν τα εμπόδια Χωρίς να τους πέσει και να τη ρίξουν μέσα στη λεκάνη να γυρίσουν γρήγορα πίσω και να ξεκινήσει ο επόμενος από την ομάδα τους. Αν η μπάλα τους έπεφτε έπρεπε να ξεκινήσουν τη διαδρομή από την αρχή.

Τέλος χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και έπρεπε να πάρουμε τα μπαλάκια και  να συνεργαστούμε για να  βάλουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε  στη λεκάνη μας. Παίρναμε ένα τον μπαλάκι το οποίο έπρεπε να το δώσουμε στο πίσω μας χωρίς να μας πέσει. Διαφορετικά έπρεπε να ξαναρχίσουμε από την αρχή.

Όλοι μας είμαστε νικητές!!

Λίγο πριν την απονομή των μεταλλίων , κάναμε μια ανάπαυλα για να απολαύσουμε τον όμορφο υγιεινό μπουφέ μας!

Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για την ποικιλία των φρούτων που μας  προσέφερε!!

 

   

Τέλος, ακολούθησε η απονομή των μεταλλίων και των βραβείων μας!!

 

                                     

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου εύχεται

IMG 011f930024e11ea8e0fcef617019326b V

    Καλό καλοκαίρι

και

    Καλή Ξεκούραση!!!

ΓΛΥΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΑΚΙ…….ΜΕ ΛΑΧΤΑΡΑ ΣΕ ΠΡΟΣΜΕΝΟΥΜΕ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ!!!

Έφτασε επιτέλους η αγαπημένη εποχή  όλων των παιδιών αλλά και των μεγάλων. Ποια είναι άραγε αυτή;; Δεν είναι δύσκολο να μαντέψουμε …… μα φυσικά….. το καλοκαίρι. Δεν γινόταν λοιπόν να αναφερθούμε σε αυτό.

Ξεκινήσαμε λοιπόν αλλάζοντας φυσικά του ημερολόγιο της τάξης μας και βλέποντας ποιοι μήνες ανήκουν σε αυτή την αγαπημένη εποχή.

(περισσότερα…)

Ομαλή μετάβαση-Χρήσιμες Πληροφορίες Και Συμβουλές Στους Γονείς”

Γωνιά Δημοτικού Σχολείου

Η λήξη του σχολικού έτους πλησιάζει προς το τέλος της. Σε λίγους μήνες τα νήπια θα φοιτήσουν στην Α΄τάξη και στα πλαίσια δράσεων ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, δημιουργήσαμε στην τάξη τη γωνιά του Δημοτικού Σχολείου. Η κυρία Βάσω  μας δάνεισε βιβλία και τετράδια εργασιών της Α΄τάξης, την εμπλουτίσαμε με τετράδια, γεωμετρικά σχήματα, ξυλομπογιές,  μολύβια και γόμες. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και ήθελαν να δραστηριοποιούνται στη γωνιά αυτή…

(περισσότερα…)

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

     27

 Με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας σε θέματα περιβάλλοντος, ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) θεσμοθέτησε το 1972 την 5η Ιουνίου ως Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.

Για το σχολικό έτος 2023-2024 το θέμα του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος είναι: «Φροντίζω και Αγαπώ το Περιβάλλον – Ενημερώνομαι, Συμμετέχω και Ενεργώ» και εστιάζει στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αειφόρου Ανάπτυξης, με κεντρικό θεματικό άξονα το Περιβάλλον και την Κλιματική Αλλαγή.

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2024 σηματοδοτεί και τη συνέχεια της διεθνούς δράσης για την περίοδο (2021-2030), η οποία αφορά στην αποκατάσταση των οικοσυστημάτων, υλοποιείται με τη συνδρομή των Ηνωμένων Εθνών (U.N.) και συνιστά μια παγκόσμια πρωτοβουλία για την προστασία, αποκατάσταση και αναβίωση ποικίλων οικοσυστημάτων.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείο και οι εκπαιδευτικοί αφιέρωσαν την ημέρα σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, με τίτλο: «Το περιβάλλον είναι στα χέρια μας» (περισσότερα…)

ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΑΝΕ ….ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ!!!

Με αφορμή τους ολυμπιακούς αγώνες που θα ξεκινήσουν στο Παρίσι φέτος  ξεκινάμε σήμερα το θέμα μας μιλώντας για τους ολυμπιακούς αγώνες στην αρχαία Ελλάδα και δίνοντας έμφαση στην σημαία που δημιουργήθηκε κατα την αναβίωση του θεσμού.

Φυσικά για να κατανοήσουν τα νήπια τη σημασία των Ολυμπιακών αγώνων παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο.

ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

(περισσότερα…)

«Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής»

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία

Τίτλος: «Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής»

Φιλοσοφία –Σκοπιμότητα προγράμματος

Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική « Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ, 2014). Σύμφωνα με την σύγχρονη οπτική της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, η οποία αναγνωρίζεται ως Εκπαίδευση για την Αειφορία, το περιβάλλον δεν αντιμετωπίζεται απλώς ως πηγή γνώσης αλλά γίνεται κατανοητό ως σύστημα ισορροπιών και σχέσεων και ο κεντρικός στόχος της είναι ο ενεργός πολίτης          ( ΙΕΠ, 2014).

Ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συν ερευνητή στις διαδικασίες εντοπισμού, διερεύνησης και ανάλυσης των σχετικών θεμάτων, του υποστηρικτή και διευκολυντή για την ανάληψη πρωτοβουλιών, διερεύνησης και δράσης από τα παιδιά, μαζί με τα παιδιά, και σε συνεργασία με το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Οι δράσεις για την προσέγγιση ζητημάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αφορούν τη διασύνδεση των γνώσεων με οικείες πρακτικές καθημερινής ζωής των μαθητών/τιών, την ανάληψη πρωτοβουλιών καθώς και την αναδιαμόρφωση των στάσεων των μαθητών/τριών προς το περιβάλλον.

Η αξιολόγηση των σχετικών δράσεων στηρίζεται κυρίως σε διαδικασίες αυτοααξιολόγησης, οι οποίες εφαρμόζονται από τους ίδιους μαθητές/τριες σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο με την υποστήριξη του/της εκπαιδευτικού.

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.

Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι:

  • η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος,
  • ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον
  • και η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης.

Σημείωση: Το συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων είχε προγραμματιστεί από τη σχολική μονάδα να υλοποιηθεί  τον Απρίλιο με επίσκεψη στο δασάκι του Κουτσουρά. Δυστυχώς εκείνη την περίοδο(6-4-2024) μια μεγάλη πυρκαγιά στην περιοχή ανέτρεψε τον προγραμματισμό μας. Στη συνέχεια εμφανίστηκαν αλλεργικές αντιδράσεις μαθητών μας σε κωνοφόρα δέντρα. Για το λόγο αυτό τροποποιήθηκε και η επίσκεψη δεν πραγματοποιήθηκε.

(περισσότερα…)

ΠΑΣΧΑ ΠΑΣΧΑ ΠΑΣΧΑΛΙΑ…….ΜΕ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΑΥΓΑ!

Κατέφτασε η άνοιξη και μαζί της έφερε το Πάσχα … την πιο κατανυχτική γιορτή της Χριστιανοσύνης!

Δεν θα μπορούσαμε να μην ρωτήσουμε τα νήπια  τι γνωρίζουν για το Πάσχα!

π3

Για το ξεκίνημα λοιπόν και πριν την εισαγωγή στη Μεγάλη Εβδομάδα ,τα ήθη και τα έθιμα,

παρακολουθήσαμε  ένα πολύ αγαπημένο παραμύθι :  ” Η Παπαρούνα και ο Κοκκινολαίμης” . (περισσότερα…)

Ερωτηματολόγιο για την Ιστοσελίδα μας!!!

Αγαπητοί γονείς και φίλοι που επισκέπτεστε την ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου μας, θα σας παρακαλούσαμε να απαντήσετε στο παρακάτω σύντομο ερωτηματολόγιο, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τον ιστότοπο του σχολείου μας καλύτερο και λειτουργικότερο…..

Για το ερωτηματολόγιο πατήστε εδώ

Η ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου μας!!

 

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…»

Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία

Υποθεματική: Ψηφιακές δεξιότητες στη θεματική ενότητα του «Δημιουργώ και Καινοτομώ– Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.

Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας που ακολουθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα ακολουθεί 5 φάσεις (στάδια) που περιλαμβάνουν: το στάδιο του προσανατολισμού, της ανάδειξης των ιδεών των μαθητών, της αναδόμησης των ιδεών, της εφαρμογής των νέων ιδεών και της ανασκόπησης, ενώ βασίζεται και στις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες του Vygotsky. Στόχος της μάθησης είναι η τροποποίηση των γνώσεων που ήδη υπάρχουν και στόχος της διδασκαλίας είναι η δημιουργία κατάλληλου και πλούσιου περιβάλλοντος με το οποίο αλληλεπιδρούν οι μαθητές.

(περισσότερα…)