Οι κανόνες της τάξης μας!

Ο πρώτος μήνας στο σχολείο άρχισε με την οργάνωση της τάξης μας. Αφού τα παιδιά εξοικειώθηκαν με το χώρο, τα παιχνίδια και τα υπόλοιπα υλικά, που χρησιμοποιούμε στην τάξη, όρισαν τους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Ένα μικρό τερατάκι μπήκε στην τάξη μας κι έκανε διάφορες αταξίες (δάγκωνε τα βιβλία, πετούσε τα παιχνίδια και τις μολυβοθήκες στο πάτωμα κλπ.). Με τη βοήθεια των παιδιών το τερατάκι έμαθε επιτέλους να συμπεριφέρεται καλά στην τάξη. Δραματοποίησαν την ιστορία: ένα παιδί παρίστανε ότι είναι το τερατάκι που κάνει αταξίες και τα υπόλοιπα του θύμιζαν τους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Στη συνέχεια, συζήτησαν μαζί με την κυρία τους κανόνες της τάξης, τους οποίους εκείνη κατέγραψε σε ένα χαρτόνι και τα παιδιά τους ιχνογράφησαν. Υποσχέθηκαν όλοι ότι θα τους τηρούν βάζοντας το δαχτυλικό τους αποτύπωμα στο “συμβόλαιο” της τάξης. Κάθε παιδί εφτιαξε το δικό του τερατάκι-κούκλα για να παριστάνει το τερατάκι που είχε πια μάθει απ’ έξω κι ανακατωτά τους κανόνες της τάξης. Στο ολοήμερο πρόγραμμα τα παιδιά έφτιαξαν ομαδικά ένα τερατάκι,  ώστε να υπενθυμίζει στα παιδιά τους κανόνες ή να τα παρακινήσει να εμπλουτίσουν το “συμβόλαιο”, αν χρειαστεί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

 

‘Εναρξη σχολικού έτους 2024-2025 Αγιασμός και χρήσιμες οδηγίες για την προσέλευση των μαθητών/τριών.

  • Ο αγιασμός για την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025 θα γίνει την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 8:30 στον  αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου. Μετά τον αγιασμό θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς των τμημάτων στον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 

  • ΒΑΣΙΚΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΩΡΑ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ 8:15 – 8:30 ΩΡΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ: 13:00
  • ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΩΡΑ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ 8:15 – 8:30 ΩΡΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ: 16:00

Παρακαλούμε:

 

  • Όλους τους αγαπητούς γονείς να τηρούν τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης προκειμένου να μην δημιουργούνται προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Τα παιδιά κατά την προσέλευση να παραδίδονται στη  νηπιαγωγό της τάξης από τον υπεύθυνο συνοδό του.
  • Κατά την αποχώρηση των νηπίων εκτός από τον γονέα/κηδεμόνα ή τον αντικαταστάτη που έχει ορισθεί σε σχετική υπεύθυνη δήλωση, κανένας άλλος δεν μπορεί να παραλάβει το παιδί εκτός από ιδιαίτερες περιπτώσεις και κατόπιν συνεννόησης με τη  νηπιαγωγό. Ο συγκεκριμένος ενήλικας που θα παραλαμβάνει το παιδί θα πρέπει να έχει μαζί του αστυνομική ταυτότητα. Ανήλικο αδερφάκι δεν μπορεί να παραλαμβάνει το παιδί.

Σημαντική επισήμανση: Η αποχώρηση νωρίτερα του ωραρίου απαγορεύεται. Μπορεί να γίνει σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια του μαθητή (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητή)

Τα παιδιά πρέπει να έχουν στην τσάντα τους για την εξυπηρέτησή τους στα γεύματα:

 

  • ένα μπουκαλάκι εμφιαλωμένο νερό ή παγουρίνο στην πρωινή τσάντα και ένα μπουκάλι στην τσάντα την απογευματινή για τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος
  • ένα πακέτο χαρτομάντηλα
  • ένα πακέτο μωρομάντηλα
  • αντισηπτικά μαντηλάκια
  • το ταπεράκι με το δεκατιανό
  • μια  πετσετούλα για κάθε γεύμα (δεκιατιανό/μεσημεριανό)
  • κουτάλι ή πλαστικό πιρούνι  για το μεσημεριανό φαγητό (αφορά τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος).

 

Το γεύμα του ολοήμερου φυλάσσεται σε ξεχωριστή τσάντα με όλα τα απαραίτητα.

 

Τροφές που καλό είναι να προτιμώνται: γιαούρτι, φρούτα καθαρισμένα και  κομμένα σε μικρά κομματάκια, μέσα σε τάπερ, σπιτικά σάντουιτς, τοστ, σπιτικές πίτες, σπιτικά γλυκά, μαγειρεμένα φαγητά

Τροφές που καλό είναι να αποφεύγονταιΚρουασάν, σοκολατοειδή, περιπτεροειδή, έτοιμα γλυκά, τυποποιημένες τροφές, σταφύλι, κεράσια και ξηροί καρποί, χυμοί.

Σημαντικό: Το φαγητό στο ολοήμερο τμήμα(μεσημεριανό),  θα είναι σε μπωλ το οποίο μπορεί να ζεσταθεί σε φούρνο μικροκυμάτων  και μέσα σε τσαντάκι. Πρέπει σε όλα τα πράγματα του παιδιού(και στο μπωλ και στο καπάκι)  να αναγράφεται με ανεξίτηλο μαρκαδόρο το όνομα.

 

ΕνδυμασίαΣτο νηπιαγωγείο παίζουμε, κυλιόμαστε, εργαζόμαστε με μπογιές ή άλλα υλικά. Έτσι είναι πολύ εύκολο να λερωθούμε. Καλό θα είναι λοιπόν τα παιδιά να έρχονται με απλά και άνετα ρούχα και παπούτσια που δεν εμποδίζουν την κίνηση.

  • Αποφεύγουμε τα πολύτιμα αντικείμενα (σταυρούς, αληθινά κοσμήματα, αλυσίδες). Είναι εύκολο να χαθούν και επίσης μπορεί να προκαλέσουν πνιγμούς σε ενδεχόμενο αδέξιο τράβηγμα.
  • Δε φοράμε τιράντες και ζώνες που έχουν δυσκολία αφαίρεσης κατά την εξυπηρέτησή μας στην τουαλέτα.
  • Τα μπουφάν να αναγράφουν το όνομα του παιδιού και να έχουν κρεμαστάρια καθώς εύκολα μπορεί να μπερδευτούν.

Αυτοεξυπηρέτηση: Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο εξυπηρετούνται μόνα τους στην τουαλέτα. Μια αλλαξιά ρούχα για ενδεχόμενα ατυχήματα πρέπει  πάντα να υπάρχει στην τσάντα του παιδιού(μπλούζα, φανελάκι, παντελόνι, εσώρουχο και κάλτσες)

Ύπνος – Ξεκούραση: Για την ώρα της ξεκούρασης στο ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ πρόγραμμα χρειαζόμαστε: Ένα μαξιλάρι (μικρό), ένα σεντονάκι και μια μικρή κουβερτούλα  (τον χειμώνα), επίσης σε μικρό μέγεθος.    Όλα αυτά αποθηκεύονται σε τσάντα αποθήκευσης ρούχων (μικρή με φερμουάρ), γράφεται πάνω το όνομα του παιδιού και τοποθετούνται μέσα στην ντουλάπα. Με αυτόν τον τρόπο βοηθούμε το παιδί να τακτοποιεί καλύτερα τα πράγματά του.

Ασφαλής συνύπαρξη

 

  • Δεν συμβουλεύουμε τα παιδιά να ανταποδίδουν κάποιο χτύπημα ή σπρώξιμο που δέχτηκαν. Οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει λύνεται από τα παιδιά με τους χειρισμούς της/του νηπιαγωγού.
  • Παροτρύνουμε το παιδί να μιλά στη/στον νηπιαγωγό της τάξης για οτιδήποτε το απασχόλησε ή το ενόχλησε. Αν κάτι παραμένει μυστικό, δε μπορεί και να λυθεί.
  • Από τη μεριά μας παροτρύνουμε τα παιδιά από την αρχή της χρονιάς να μην εκθέτουν τον εαυτό τους για κανέναν λόγο σε καταστάσεις που μπορεί να προκαλέσουν ατυχήματα.
  • Ελέγχουμε τακτικά τα κεφάλια των παιδιών μας για ανεπιθύμητους επισκέπτες. Οι ψείρες πηγαίνουν συνήθως στα καθαρά κεφάλια. Δε ντρεπόμαστε να ενημερώσουμε την/τον νηπιαγωγό αν έχουμε εντοπίσει ψείρες στο παιδί μας ώστε να γίνουν οι απαραίτητες συστάσεις και στους άλλους γονείς.
  • Ενημερώνουμε την νηπιαγωγό για οτιδήποτε θεωρείται σημαντικό που έχει σχέση με την υγεία ή την ψυχολογία του νηπίου π.χ αλλεργίες, φόβοι κ.α.
  • Σε περίπτωση ασθένειας ενημερώνουμε άμεσα το νηπιαγωγείο και το παιδί παραμένει στο σπίτι μέχρι να αναρρώσει πλήρως. Φαρμακευτική αγωγή  δεν δίνεται από την/τον νηπιαγωγό.Προσοχή!!!
  • Δε φέρνουμε μέσα στην τσάντα μας παιχνίδια ή όποιο άλλο αντικείμενο από το σπίτι.
  • Τα φαγητά του μεσημεριανού στο ολοήμερο τμήμα,  να είναι κομμένα σε μικρά κομματάκια, το κρέας(ψαχνό-χωρίς κόκκαλα), απαγορεύεται το ψάρι.
  •  Την κατάλληλη ψυχολογική προετοιμασία του παιδιού ιδιαίτερα τις πρώτες μέρες παραμονής τους στο νηπιαγωγείο.
  • Να ενημερώνουμε το νηπιαγωγείο σε περίπτωση αλλαγής στα τηλεφώνα επικοινωνίας.

Καλή σχολική χρονιά!

Οι εκπαιδευτικοί: Παντελή Αρετή,        Ανδρεοπούλου Αναστασία, Γιαννιώτα Αναστασία

Καλό καλοκαίρι!

“Φορτώσαμε” τις εντυπώσεις μας από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εξέλιξη της τεχνολογίας σε συνεργασία με το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας σε ένα όμορφο καραβάκι και το γιορτάσαμε μαζί με τις οικογένειές μας! Στο τέλος, στολίσαμε μαζί με τους γονείς μας του φακέλους, που θα χωρέσουν τις ζωγραφιές που φτιάξαμε όλη τη χρονιά στο νηπιαγωγείο. ‘Εφτασε η ώρα να ευχηθούμε σε όλους ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!

IMG 20240609 184645

 

IMG 20240605 091723 edit 1520476028142472

 

Ήρθε πάλι η Πασχαλιά!!! “Πασχαλινές δημιουργίες”

Οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου Λάππα συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό στις δράσεις που οργανώθηκαν από τις εκπαιδευτικούς για τον εορτασμό του Πάσχα!!

Με χαρτί κουζίνας, μπαλόνια και αλευρόκολλα φτιάξαμε καλαθάκια. Το κάθε παιδί ζωγράφισε το καλαθάκι του και το στόλισε με δημιουργίες από πλαστελίνη.!!!

Φτιάξαμε φαναράκια από ανακυκλώσιμα υλικά !!!!

14 13 11 12

Βάψαμε αβγά!!!!

438094925 427539769906171 4074081217568941117 n 23

Τραγουδήσαμε το “Happy Easter” στα αγγλικά!!!

20 1 21 1

Στολίσαμε την τάξη μας και ευχηθήκαμε με τις δικές μας κάρτες!

Σε συνεργασία με τις μαμάδες των παιδιών μας ζυμώσαμε πασχαλινά κουλουράκια!!

16 15 17 18 19 21 20

Σας ευχόμαστε “Καλό Πάσχα” και “Καλή Ανάσταση”!!!

 

Καρναβάλι 2024

Η επεξεργασία της θεματικής ενότητας για το καρναβάλι ξεκίνησε με διαγωνισμό για το στολισμό του φορέματος της νεράιδας του καρναβαλιού. Κάθε ομάδα ζωγράφισε με συγκεκριμένα μοτίβα το φόρεμα της νεράιδας της και ψήφισαν για την ωραιότερη. Στη συνέχεια, προσέγγισαν την έννοια του μοτίβου, παίζοντας με επαναλήψεις σχημάτων και χρωμάτων. Κατασκέυασαν ατομικά τον κλόουν Κάπα-Κάπα, επιλέγοντας επαναλαμβανόμενα χρωματικά μοτίβα για το στολισμό του καπέλου του. Συνέθεσαν ιστορία για τον κλόουν Κάπα-Κάπα χρησιμοποιώντας λέξεις, που ξεκινούν από “Κ,κ”, την οποία ιχνογράφησαν. Έφτιαξαν καπέλα ινδιάνων ζωγραφίζοντας επαναλαμβανόμενα μοτίβα και χόρεψαν το χορό της βροχής. Με αφορμή την ιστορία του Αρλεκίνου, ζωγράφισαν ομαδικά τον αρλεκίνο της τάξης. Στο ολοήμερο πρόγραμμα, έφτιαξαν καπέλα κλόουν και γελωτοποιού.  Συζήτησαν για τα ήθη και έθιμα της αποκριάς. Χόρεψαν με παντομίμα το σκωπτικό τραγούδι “Παντρεύουνε τον κάβουρα”. Εξέφρασαν σκέψεις, ιδέες και συναισθήματα για το καρναβάλι, για το τί θα ήθελαν να ντυθούν και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στην αποκριάτικη εκδήλωση του νηπιαγωγείου μας.

 

 

Και του χρόνου!

Eγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25

      Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει
τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’
133).Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
 Oι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  •  Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη
    Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του
    Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
    Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  •  Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
    συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
    μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του
άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α)τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με
το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες
κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία
εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των
τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν
να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το
τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του
νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε
με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

 

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή
εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο
έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο
Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
δ) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

     Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη
σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας από 1-20 Μαρτίου 2024

Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) , περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα
πρόωρης υποδοχής

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.) και ΑΜΚΑ
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου
6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο
Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του ετέρου
γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι
γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική
υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται
από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η
υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο
Νηπιαγωγείο.

Οι αιτήσεις εγγραφής με παρουσία στο νηπιαγωγείο θα γίνονται από 1 έως 20 Μαρτίου και ώρα 12:00- 13:00.

Θεματική ενότητα “Τα μουσεία”

Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται η διερεύνηση των παιδιών για τα μουσεία. Ο σκοπός του διδακτικού σχεδιασμού αφορούσε στο να ανακαλύψουν τα παιδιά τη συμβολή των μουσείων στη διαμόρφωση της πολιτιστικής ταυτότητας του ανθρώπου. Η διαδικασία της διερεύνησής τους αποτυπώνεται σε πέντε φάσεις.

Α΄ Φάση: Αρχικά, οι νηπιαγωγοί αξιολόγησαν τί γνώριζαν τα παιδιά για τα μουσεία με την τεχνική του καταιγισμού ιδεών και οι απόψεις τους καταγράφηκαν στο παρακάτω διάγραμμα.

 

IMG 20240212 140321 1

Οι αρχικές απόψεις των παιδιών για τα μουσεία

Β’ Φάση: Τα παιδιά εκτέθηκαν σε πλούσιο εποπτικό υλικό σχετικό με τα μουσεία. Είδαν βίντεο με διάφορους τύπους μουσείων (Μουσείο φυσικής ιστορίας, αρχαιολογικό μουσείο κ.α). Οργάνωσαν το πλήθος των πληροφοριών σε ατομική εργασία: κάθε παιδί επέλεξε ποιό μουσείο θα ήθελε να δημιουργήσει, ιχνογράφησε τα εκθέματά του και τα κόλλησε σε μια ατομική κατασκεύουλα, που πήραν στο σπίτι για να συζητήσουν σχετικά με τις οικογένειές τους.

Γ’ Φάση: Οργανώθηκε επίσκεψη των παιδιών στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας, ώστε να εμπλακούν και βιωματικά (μέσω της ανακάλυψης) στη συμβολή των μουσείων στη διαμόρφωση της πολιτιστικής μας ταυτότητας. Τα παιδιά θα επισκέπτονταν την πτέρυγα του μουσείου, που αφορούσε στην ιστορική εξέλιξη αποστολής των μηνυμάτων. Πριν την επίσκεψη, οι νηπιαγωγοί διερεύνησαν τις αντιλήψεις των παιδιών γύρω από το ερώτημα”τί είναι μήνυμα” και τις κατέγραψαν σε σχετικό διάγραμμα, ώστε μετά την επίσκεψη τα παιδιά να μπορέσουν να συγκρίνουν τι γνώριζαν πριν την επίσκεψη στο μουσείο και ποιές γνώσεις αποκόμισαν μετά την επίσκεψη.

IMG 20240212 140347 1

Οι αντιλήψεις των παιδιών γύρω από το ερώτημα “τί είναι μήνυμα”

 

Αφού επέστρεψαν από το μουσείο, τα παιδιά οργάνωσαν τις νέες γνώσεις τους σε σχετικό πίνακα που απεικονίζεται στην παρακάτω φωτογραφία.

IMG 20240212 140239 edit 205321463729086 1

Παρουσίασαν τις καινούριες γνώσεις τους για την ιστορική εξέλιξη των μηνυμάτων στα παιδιά του διπλανού τμήματος και εκείνα αντίστοιχα παρουσίασαν τις νέες γνώσεις τους για την εξέλιξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών (είχαν επισκεφθεί διαφορετική πτέρυγα του μουσείου).

Δ’ Φάση: Ακολούθησαν κι άλλες ενδιαφέρουσες συναφείς δραστηριότητες: έπαιξαν στο διαδραστικό πίνακα εκπαιδευτικό παιχνίδι, όπου καλούνταν να γράψουν γράμματα με τον κώδικα Μορς και έπαιξαν επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων.

Δημιούργησαν το παρακάτω ψηφιακό βιβλίο (Τμήμα 1)

Καθώς και ένα κόμικ με πρωταγωνιστές τους ίδιους και τους εφευρέτες του πρώτου υπολογιστή (Τμήμα 2).

Screenshot 2 Screenshot 3

Screenshot 4

Ε’ Φάση: Τα παιδιά συγκεντρώθηκαν στο χώρο της σηζήτησης για να αποτιμήσουν τη δουλειά του τελευταίου χρονικού διαστήματος, που ασχολούνταν με τη θεματική των μουσείων. Είδαν για άλλη μια φορά το ψηφιακό βιβλίο και ανέτρεξαν στο διαγράμμα της Α΄Φάσης. Οι νηπιαγωγοί προέβησαν σε νέο καταιγισμό ιδεών με το ίδιο ερωτήμα (“Τί είναι μουσείο;” ) ώστε να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τί έμαθαν αλλά και να ανατροφοδοτήσουν και οι ίδιες τον μελλοντικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό τους. Ο βαθμός εμπλουτισμού των αντιλήψεων των παιδιών αποτυπώνεται στις παρακάτω φωτογραφίες.

Τα αποτελέσματα της δράσης παρουσιάστηκαν στο 13ο Μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής τεχνολογίας του ΠΕΚΕΣ και στην τελική εκδήλωση στο Δίκτυο σχολείων στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών.

“Καλά Χριστούγεννα!”

Τα παιδιά βίωσαν έντονα το εορταστικό κλίμα των Χριστουγέννων μέσα από μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων: στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο, ζωγράφισαν με χριστουγεννιάτικα μοτίβα τα παράθυρα του νηπιαγωγείου, ετοίμασαν τα σκηνικά της θεατρικής παράστασης που παρουσίασαν στην αίθουσα θεάτρου του γειτονικού Δημοτικού Σχολείου, έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα στολίδια από πηλό και μάλλινο νήμα, στόλισαν τις αίθουσες με χριστουγεννιάτικες κατασκευές, έφτιαξαν χριστουγεννιάτικη κάρτα για να ευχηθούν στις οικογένειές τους, τραγούδησαν τα κάλαντα στους μαθητές του Δημοτικού. Οι δραστηριότητες εξυπηρετούσαν μεταξύ άλλων το σχέδιο δράσης του σχολείου, που είναι επικεντρωμένο στη συνεργασία μεταξύ των παιδιών: οι νηπιαγωγοί πρότειναν διάφορες επιλογές στα παιδιά των δυο τμημάτων για το στολισμό της τάξης, τα σκηνικά, τα τραγούδια, τα χορευτικά, τις κατασκευές κλπ και τα παιδιά κλήθηκαν να συναποφασίσουν και να συντονιστούν για να τα υλοποιήσουν. Επιπλέον, η υλοποίηση της χριστουγεννιάτικης θεατρικής παράστασης στο Δημοτικό σχολείο εξυπηρετεί την ομαλή μετάβαση των παιδιών στο “μεγάλο σχολείο”, αφού δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εντοπίσουν τις συνέχειες ανάμεσα στα δυο περιβάλλοντα.

IMG 20231220 124941 edit 154864671414910

Οι ευχετήριες κάρτες μας

IMG 20231222 112501

IMG 20231222 112436 edit 154785677351380

Ο Άγιος Βασίλης μας μοίρασε δώρα αλλά και πολλή-πολλή χαρά!

IMG 20231222 112421 edit 154821053233667

 

“Γλυκό Φθινόπωρο”

Με αφορμή την έντεχνη ιστορία της Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου για τους μήνες του φθινοπώρου, τα νήπια ενεπλάκησαν σε συζήτηση για τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση τις οποίες αποτύπωσαν σε διάφορες ατομικές εργασίες και ομαδικές συνθέσεις. Παρατήρησαν φύλλα που είχαν πέσει από τα δέντρα της γειτονιάς, είδαν εκπαιδευτικό βίντεο κατάλληλο για την ηλικία τους που εξηγεί αυτές τις αλλάγες και απέδωσαν με παντομίμα το περιεχόμενο του βίντεο. Έπαιξαν διάφορα παιχνίδια με αφορμή τη θεματική του φθινοπώρου όπως: ταξινόμησαν τα φύλλα του φθινοπώρου ανάλογα με το χρώμα χωρισμένα σε ομάδες  και διέταξαν τα φύλλα ανάλογα με το μέγεθός τους.  Αξίζει να αναφερθεί ότι οι νηπιαγωγοί μεταμφιέστηκαν στους ήρωες της ιστορίας και προκάλεσαν έτσι τα παιδιά να αφηγηθούν τα γεγονότα της ιστορίας, να περιγράψουν και να εξηγήσουν διάφορα φαινόμενα σχετικά με το φθινόπωρο. Με την τεχνική αυτή τα νήπια αναπτύσσουν τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες, αφού καλούνται να πάρουν το ρόλο του ατόμου που καθοδηγεί και ελέγχει τη γνωστική επεξεργασία των ηρώων. Επιπλέον, με αφορμή την χειροτεχνία ενός μικρού φθινοπωρινοιύ δάσους για το οποίο αξιοποιήθηκαν κύκλοι για την κατασκευή του, τα παιδιά προσέγγισαν τα βασικά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο): τα εντόπισαν στα αντικείμενα της τάξης, τα έφτιαξαν ανά ομάδα με το σώμα τους, τα ζωγράφισαν στο διαδραστικό πίνακα, έμαθαν να τα ζωγραφίζουν χρησιμοποιώντας ανάλογα αντικείμενα της τάξης, ζωγράφισαν τη σχηματοχώρα και συνέθεσαν ομαδικά ένα δεντράκι με ομόκεντρους κύκλους σαν του ζωγράφου Β. Καντίνσκι

IMG 20230929 120124 edit 2017366724624981

IMG 20230929 115926 edit 2017407051833308

Οι νηπιαγωγοί μεταμφιεσμένες στους ήρωες της ιστορίας προκαλούν τα νήπια να τις ελέγξουν και να τις καθοδηγήσουν γνωστικά γύρω από τη θεματική του φθινοπώρου

IMG 20230929 115923 edit 2017576622622345

IMG 20230929 115902 edit 2017438352381220

IMG 20230929 115858 edit 2017485330862984

IMG 20231012 135537 edit 276593526314565

IMG 20231012 135426 edit 276602376046335

IMG 20231012 135406 edit 276611532030708

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG 20231004 135106 IMG 20231017 153012

IMG 20231004 120400 edit 7137413417660

Χωρισμένα σε ομάδες ψάχνουν να βρουν φύλλα που έχουν σκορπίσει οι νηπιαγωγοί στην αίθουσα σε ορισμένο φθινοπωρινό χρώμα. Η ομάδα που μαζεύει τα φύλλα γρηγορότερα και χωρίς λάθη, κερδίζει

IMG 20231004 120414 edit 7098421464541

IMG 20231004 120426 edit 7072915522358

IMG 20231004 120433 edit 7060363402047

IMG 20231004 120447 edit 7040630418717

IMG 20231004 120515 edit 7010078004138

IMG 20231004 120506

IMG 20231004 120459 edit 7025733091636

 

 

 

 

 

 

 

IMG 20231010 150736

“Ας φτιάξουμε όλοι μαζί ένα δέντρο φθινοπωρινό”

IMG 20231010 151011 IMG 20231011 144304 IMG 20231011 145435 IMG 20231011 145437 IMG 20231011 150201 IMG 20231011 150232 IMG 20231011 150646

IMG 20231011 152806 edit 251477954976210

IMG 20231019 150822

Βάλε στη σειρά τις καρτέλες ώστε να σχηματίσεις της λέξη “ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ”

IMG 20231019 150834

 

 

IMG 20231019 152050 IMG 20231019 152106

 

 

 

 

 

 

 

IMG 20231102 115809

Αυτή η κατασκευούλα έδωσε το έναυσμα για την επεξεργασία των βασικών σχημάτων

IMG 20231102 115807

IMG 20231101 124659 edit 27295122057813

Κάθε ομάδα φτιάχνει έναν κύκλο με τα σώματα τους

IMG 20231101 124824 edit 27272301554692

IMG 20231103 121158 edit 92761523082720

IMG 20231103 121259 edit 92738789506681

IMG 20231103 122325 edit 92680433984294

IMG 20231103 122203 edit 92699309642625

IMG 20231103 122327 edit 92666544650442

IMG 20231103 124406

Σχεδίασαν σχήματα χρησιμοποιώντας αντικείμενα της τάξης και τους έδωσαν ανθρώπινη μορφή

IMG 20231103 123844 IMG 20231103 123847 IMG 20231103 123854 IMG 20231103 123856

IMG 20231106 121714

Συνθέτουν εικόνες με τα σχήματα στον διαδραστικό πίνακα

IMG 20231106 120451 edit 71678022649478

Ζωγραφίζουν ατομικά τη σχηματοχώρα

IMG 20231106 122100

IMG 20231106 120424 edit 71689957585414

IMG 20231113 115654 edit 78750393142149

IMG 20231113 115641 edit 78698044357782

IMG 20231113 115640 edit 78597203619777

IMG 20231113 115636 edit 78611454997379

IMG 20231106 133357 edit 72045057959839

Στα βήματα του διάσημου ζωγράφου Β. Καντίνσκι: αφού διέταξαν κύκλους ώστε να μοιάζουν με τους ομόκεντρους κύκλους του ζωγράφου, αποφάσισαν να τους κολλήσουν σε ένα δέντρο αντί για φρούτα

“28η Οκτωβρίου 1940”

Τα παιδιά είδαν πλούσιο εποπτικό υλικό για τα ιστορικά γεγονότα της εποχής εκείνης και συζήτησαν για το νόημα της εθνικής επετείου. Απήγγειλαν ποίηματα και τον Εθνικό ύμνο, ενεπλάκησαν σε συζήτηση για τη γιορτή της ελληνικής σημαίας και έμαθαν να την αναγνωρίζουν και να την ιχνογραφούν. Κατέθεσαν στεφάνι στη μνήμη των ηρώων και συμμετείχαν στην παρέλαση. Τα δεινά του πολέμου εκείνου προκάλεσαν απορίες στα παιδιά που οι νηπιαγωγοί επέλαξαν να επεξεργαστούν μέσα από το διάσημο έργο τέχνης του Πικάσο “Γκερνίκα”, που θεωρείται ως το πιο δυνατό έργο ζωγραφικής με αντιπολεμικό μήνυμα στην ιστορία. Τα νήπια επιχείρησαν να απομονώσουν και να περιγράψουν τα στοιχεία που απεικονίζει ο πίνακας και εξέφρασαν τα συναισθήματα που τους προκαλεί. Το φωτογραφικό υλικό που εκτίθεται παρακάτω αποτυπώνει μερικές από τις τις δραστηριότητές τους.

IMG 20231027 083938

 

IMG ab9e04019f758b50311f7da2df79948f V edit 67183053837664

Ζωγραφίζοντας ένα περιστέρι στα χρώματα της ελληνικής σημαίας για να στολίσουν την τάξη

IMG 59d8f7aa3edcb19e39414b67736b219c V edit 67229816628803 IMG 5c950da7461693633692da647c128b43 V edit 67343611102223

 

 

 

 

 

 

IMG 0e22b10f428e09da2aa4235e24ed764a V edit 67244830667863

IMG 20231025 144847 edit 307806231513969

Συνέθεσαν με καρτελάκια το “ΟΧΙ”, με πλαστελίνη και τέμπερα και το έγραψαν όπως μπορούσαν

IMG 20231025 144757 edit 307819442840530

IMG 20231025 144725 edit 307831512763445

IMG 20231025 144712 edit 307847913015525

IMG 20231025 144709 edit 307857516106149

IMG 20231025 145222 IMG 20231025 145254 IMG 20231025 145303 IMG 20231025 152303

IMG 20231025 152445 edit 307745477613458

IMG 20231025 152401

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG 20231025 151354 IMG 20231025 151344

 

 

 

 

 

IMG 20231106 133314

 

IMG 733f2a1654fe0b5a4e1b8771d05d78a2 V edit 67322225859518

“Τι διακρίνεις στον πίνακα;” Τα παιδιά απομόνωσαν διάφορα στοιχεία του πίνακα και επιχείρησαν να τα περιγράψουν. Εξέφρασαν τα συναισθήματα που τους προκαλεί-συναισθήματα παρόμοια με αυτά που προκαλεί ο πόλεμος

IMG 0dbb5d1ef46a05c78f4f11e608a4150f V

“Ποιός ήταν ο Πικάσο;”

IMG 515ac1b0021d1f9e0856e078b66e6b48 V

Η Γκερνίκα μετατράπηκε σε παζλ

IMG cc4c47ac787551dc983569c1d1637a89 V IMG f554fe265499de73962c8f2113f09b04 V edit 67291814702231