Καλοκαιρινή Γιορτή

IMG 77028a8be8952aadba3d6a0c55e90680 V

Στις 14 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε στο προαύλιο χώρο του σχολείου μας η Καλοκαιρινή γιορτή με συνεργασία
τον Α’ & Β’ Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Ιεράς Μητροπόλεως Μαρώνειας & Κομοτηνής.

Από αυτή την υπέροχη βραδιά δεν έλειψαν τα εδέσματα, η μουσική, ο χορός, τα γέλια αλλά και οι εκπλήξεις που ήταν πολλές για τους μικρούς μας φίλους!

Ευχαριστούμε το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ. Παντελεήμων που μας τίμησε με την παρουσία του αλλά και τις πολύτιμες ευχές του.
Επίσης, ευχαριστούμε πολύ τον Παιδικό Σταθμό για την άψογη συνεργασία που είχαμε όλη την σχολική χρονιά και τέλος, ευχαριστούμε από καρδιάς όλους τους γονείς για την αμέριστη συνεργασία, προσπάθεια και βοήθεια που μας πρόσφεραν!

 

 

🐚🏝️🌊🩴🍦🌞🐬ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ🏖️°:•.🐠🪸🍉

 

 

 

 

 

 

Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο

20250604 090236

Στις 4 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής, με στόχο την εξοικείωση των νηπίων με τον χώρο, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές έτσι ώστε να έχουμε μια ομαλή μετάβαση τους στο Δημοτικό τον Σεπτέμβριο,  τα παιδιά να αισθανθούν σιγουριά ότι μπορούν να τα καταφέρουν, τονώνοντας την αυτοεκτίμηση τους.

Ετοιμάζοντας την επίσκεψη μας για το Δημοτικό, συζητήσαμε με τα παιδιά για να δούμε τις ιδέες και τις αντιλήψεις τους για το δημοτικό σχολείο:

  • Γιατί πηγαίνουμε στο Δημοτικό σχολείο;
  • Πως φαντάζεσαι το Δημοτικό σχολείο;
  • Πως θα θέλατε να είναι το Δημοτικό σχολείο;
  • Τι κάνουμε στο Νηπιαγωγείο και τι στο Δημοτικό;

 

Εκεί μας περίμενε η Κυρία Ελένη δασκάλα της Α’ τάξη όπου μας έκανε ξενάγηση σε όλο το σχολείο.

 

 

Δράση Ενεργού Πολίτη

Δράση Ενεργού Πολίτη: «Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια και εγώ»

 

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας στάσεων υπεύθυνου και ενεργού πολίτη, το νηπιαγωγείο μας κατά τη σχολική χρονιά 2024 -25 υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια και εγώ», διάρκειας 10 διδακτικών ωρών.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, θεατρικό παιχνίδι, κατασκευές και ελεύθερη έκφραση, οι μικροί μας μαθητές γνώρισαν βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας και έμαθαν πώς να κυκλοφορούν υπεύθυνα ως πεζοί.

 

Η δράση ολοκληρώθηκε με την πολύτιμη συμμετοχή της Αστυνομικής Διεύθυνσης της Κομοτηνής , η οποία επισκέφθηκε το σχολείο μας και πραγματοποίησε ενημέρωση για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), προσαρμοσμένη στην ηλικία των παιδιών, με τρόπο κατανοητό και ευχάριστο.

 

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους εκπροσώπους της αστυνομίας για τη συνεργασία τους, τον επαγγελματισμό και τη συμβολή τους στην ευαισθητοποίηση των παιδιών μας γύρω από ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως η οδική ασφάλεια.

 

 

 

Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων 2024-2025

Τον Ιανουάριο του 2025 ξεκινήσαμε τον προγραμματισμό μας και τέλη Μαϊου ολοκληρώσαμε τα παρακάτω εγκεκριμένα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα:

Τμήμα 1: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: ¨Είμαστε όλοι ίσοι αλλά μοναδικοί και διαφορετικοί¨.

Υπεύθ. Εκπαιδευτικός: Καργιώτου Γιώτα

Τμήμα 2: Πρόγραμμα περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: ¨Μία Κυψέλη μες στο μέλι¨

Υπέυθ. Εκπαιδευτικός: Βεζυρτζή Σταματία

Τμήμα 3: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: ¨Ρούλης ο Τροφούλης¨

Υπεύθ. Εκπαιδευτικός: Γκρόζογλου Ελένη

 

Τμήμα 1:

Με τα παιδιά του 1ου τμήματος μας απασχόλησε το δικαίωμα όλων στη μάθηση, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και η ικανότητα του να μάθουμε να αποδεχόμαστε και να σεβόμαστε τον άλλον με τις όποιες ιδιαίτερες ανάγκες του.

Αφόρμηση στο ταξίδι αυτό ήταν ¨Η Φένια η αγαπημένη των ήχων¨ της Γ. Αλεξάνδρου η οποία μετέφερε στα παιδιά το μήνυμα του μαθαίνω να αγαπώ τον κόσμο και να ανακαλύπτω τις ομορφιές της ζωής με τα μάτια και τη δύναμη της ψυχής. Τα παιδιά συμφώνησαν ότι οι δυσκολίες μας δεν πρέπει να στέκονται εμπόδια στο να χαρούμε τη ζωή, αλλά ίσως είναι μία ευκαιρία να ανακαλύψουμε νέους τρόπους. Στο πλαίσιο αυτό, παίξαμε βιωματικά παιχνίδια με κλειστά μάτια, για να μπορέσουμε να μπούμε καλύτερα στη θέση όσων δεν έχουν όραση. Στη συνέχεια ψάξαμε τη γραφή Braille και προσπαθήσαμε να την επεξεργαστούμε. Είδαμε ποια ειδικά σύμβολα και εργαλεία βοηθούν τους ανθρώπους με προβλήματα ή χωρίς όραση να συμμετέχουν στις κοινωνικές εκδηλώσεις. Στο ίδιο πλαίσιο παρακολουθήσαμε μία διαδικτυακή αφήγηση του παραμυθιού ¨Αξίζω μία αγκαλιά¨ των Veldkamp & Cate όπου η συγγραφέας κα Μ. Αβερκίου με διαδραστικό τρόπο μετέφερε στα παιδιά το μήνυμα της αποδοχής και της αγάπης.

Ιδιαίτερα σημαντική και ωφέλιμη για τα παιδιά ήταν η συνεργασία μας με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κομοτηνής, όπου διοργανώσαμε από κοινού στην αυλή του σχολείου μας ένα μάθημα συμπερίληψης, γεμάτο αποδοχή και αγάπη. Τα παιδιά συμμετείχαν σε μεικτές ομάδες σε όλες τις δραστηριότητες και στο τέλος καταλήξαμε ότι θέλουμε σχολεία ανοιχτά για όλα τα παιδιά χωρίς διαχωρισμούς και εξαιρέσεις.

Τέλος, συμμετείχαμε στο βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο του Συλλόγου Ατόμων με κινητικά προβλήματα και Φίλων – Περπατώ του Δήμου Κομοτηνής, με τίτλο ¨Μαθαίνω να πετώ με τον δικό μου τρόπο¨, όπου υλοποιήθηκε στον χώρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κομοτηνής. Ένα πρόγραμμα γεμάτο συμπερίληψη και αποδοχή.

 

 

Τμήμα 2:

Οι μέλισσες που παρατήρησαν οι μαθητές του 2ου τμήματος στην αυλή του σχολείου με τον ερχομό της άνοιξης καθώς και οι απορίες και οι συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ τους στο χώρο της τάξης έγιναν η αφορμή για περαιτέρω μελέτη και διερεύνησή τους. Το πρόγραμμα «Μια κυψέλη μέσα στο μέλι» που ασχοληθήκαμε για περίπου 3 μήνες είχε στόχο τη γνωριμία των μαθητών με τον κόσμο της μέλισσας και της μελισσοκομίας, την ανάδειξη των αρετών που διέπουν την οργάνωση, τη λειτουργία και τη δομή της κοινωνίας των μελισσών, την ανάδειξη της σημασία των μελισσών για το οικοσύστημα, την εξέλιξη και τη διαιώνιση των ειδών και τη διατήρηση της βιολογικής ισορροπίας μέσω της επικονίασης. Επίσης, την καλλιέργεια της οικολογική συνείδησης, την ανάπτυξη της ικανότητας για την αναζήτηση και αξιοποίηση πληροφοριών σχετικά με το θέμα και τέλος την καλλιέργεια κοινωνικής συμπεριφοράς.

Με τους μαθητές μελετήσαμε:

• Τα είδη μέλισσας ( βασίλισσα – εργάτρια – κηφήνας)

• Τα χαρακτηριστικά της κάθε μίας μέλισσας- ανατομία

• Τα στάδια ανάπτυξης της μέλισσας

• Τον ρόλο της κάθε μέλισσας μέσα και έξω από την κυψέλη

• Τη ζωή στην κυψέλη

• Διαδικασία παραγωγής μελιού

• Την επικονίαση

• Τα προϊόντα της μέλισσας

Παρακολουθήσαμε στην τάξη μας την ταινία «Η ταινία μιας μέλισσας»,, διαβάσαμε το βιβλίο «Ο κόσμος της μέλισσας», από όπου πήραμε αρκετές πληροφορίες, απευθυνθήκαμε στην τεχνητή νοημοσύνη για να λύσουμε όλες τις απορίες των μαθητών και αφού συγκεντρώσαμε τις πληροφορίες μας δημιουργήσαμε μία ομαδική κατασκευή με τίτλο « Ο Κόσμος της Μέλισσας», όπου ζωγραφίσαμε, κολλήσαμε και καταγράψαμε όλα όσα θεωρήσαμε πιο σημαντικά για τη ζωή της μέλισσας. Στη συνέχεια παρουσιάσαμε την κατασκευή μας στους μαθητές του τμήματος 3, όπου αναλύσαμε όλα όσα μάθαμε και συζητήσαμε μαζί και τις δικές τους απορίες σχετικά με τη μέλισσα. Επίσης, παίξαμε το παιχνίδι «Περνά, περνά η μέλισσα» και φτιάξαμε μία πίστα για το beebot, όπου το μελισσάκι μας έπρεπε να φτάσει από την κυψέλη στο λουλούδι, αποφεύγοντας τα τετραγωνάκια με τους κινδύνους και αφού πάρει το νέκταρ να επιστρέψει σώο στην κυψέλη. Τέλος, καλέσαμε στο σχολείο μας τον μελισσοκόμο κ. Α. Ρίζο, για να παρακουλουθήσουμε βιωματικά όσα μάθαμε. Ο κ. Ρίζος μας παρουσίασε τη διαδικασία παραγωγής μελιού,το μελίσσι του με τις κηρήθρες, το καπνιστήρι, τη στολή του μελισσόκόμου, και μας έδωσε να γευτούμε το μέλι και την κηρήθρα.

 

 

Τμήμα 3:

Με τα παιδιά του 3ου τμήματος μιλήσαμε για την υγιεινή, η επιλογή του θέματος δόθηκε μέσα από την καθημερινότητα του Νηπιαγωγείου και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια του πρωινού και του μεσημεριανού, όταν τα παιδιά τρώνε το φαγητό τους, αλλά και ακολουθούν κανόνες υγιεινής όπως το πλύσιμο των χεριών.

Σκοπός του προγράμματος:

  • Να αντιληφθούν τα παιδιά την έννοια της Διατροφής και τη σημασία της
  • Να παρατηρήσουν, αναγνωρίσουν, ονοματίσουν, ταξινομήσουν αντιστοιχίσουν τις ομάδες τροφίμων (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά όσπρια, γαλακτοκομικά, κρέας).
  • Να ξεχωρίσουν τις Υγιεινές και Ανθυγιεινές τροφές.
  • Να γνωρίσουν τις βιταμίνες και το ρόλο τους στον οργανισμό μας.
  • Να αντιληφθούν τη σχέση διατροφής και υγείας.
  • Τη σημασία της Διατροφής για την υγεία των δοντιών.

Στο πλαίσιο αυτό, επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας η διεπιστημονική ομάδα της 1ης Τ.ΟΜ.Υ Κομοτηνής η παιδίατρος κα Ταχήρ και η νοσηλεύτρια κα Χασάν προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά ως προς τους κανόνες υγιεινής διατροφής.
Συγκεκριμένα η Παιδίατρος εξήγησε στα παιδιά τις ομάδες των τροφών και τη συχνότητα που πρέπει να τα καταναλώνουμε.

Τέλος, παίξαμε βιωματικά παιχνίδια, δημιουργήσαμε τα δικά μας πορτραίτα όπως ο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο και ομαδική εργασία διαχωρίζοντας τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές.

 

Διαγωνισμός ανακύκλωσης Followgreen

20250519 114104

Μέρα βράβευσης για το νηπιαγωγείο μας και 3η θέση στον Σχολικό Μαραθώνιο Ανακύκλωσης.

Ο δήμος Κομοτηνής διοργάνωσε μια γιορτή στην Τσανάκλειο κτίριο της Δημοτικής βιβλιοθήκης με παιχνίδια και δραστηριότητες για τα παιδιά.

Δεν είναι μόνο η επιβράβευση της προσπάθειας των μικρών μας μαθητών, αλλά το σπουδαιότερο μήνυμα ότι η περιβαλλοντική συνείδηση καλλιεργείται από νωρίς και με τα σωστά ερεθίσματα.

Ευχαριστούμε πολύ τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κομοτηνής, τον Δήμο Κομοτηνής και τη Followgreen για τη διοργάνωση αυτού του διαγωνισμού και την ενίσχυση του ρόλου του σχολείου ως φορέα αλλαγής και καλλιέργειας στάσεων και αξιών!!!

 

 

Πάμε ανακύκλωση ♻️

 

 

 

 

Γιορτή της Μητέρας

IMG 11d9a215dab1c3eef4d435c03689d1cd V

Η γιορτή της Μητέρας γιορτάζεται τη 2η Κυριακή του Μάη. Έτσι και εμείς ετοιμάσαμε δωράκια αφιερωμένες στις μανούλες, διαβάσαμε το παραμύθι της Petit Aurore “Η μαμά είναι σαν σπίτι”, ” Μια καρδιά” και “Μια στιγμή” της Μαρίνα Γιώτη.

 

 

 

Παρακολουθήσαμε το βίντεο και είδαμε:

  • Τι κάνει η μαμά για εμάς;
  • Πως μας δείχνει την αγάπη της;
  • Για ποιους λόγους αγαπάμε την μαμά μας;

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=RyEko_HXFmM&ab_channel=%CE%A4%CE%BF%CE%9A%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85Egg

 

 

Μάνα ❤️ μητέρα ❤️ μανούλα ❤️ μαμά

 

 

 

 

 

 

 

Ήρθε πάλι Πασχαλιά

IMG c251ac9b8b472b645d233e3a82726d2e V

 Με την λέξη Πάσχα, εννοούμε τις δύο εβδομάδες  που αρχίζουν από την Ανάσταση του Λαζάρου και τελειώνουν την Κυριακή του Θωμά.

Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή για εμάς τους χριστιανούς και γιορτάζεται σε όλα τα μέρη της Ελλάδας, τηρώντας ο κάθε τόπος τις παραδόσεις τους.

Φέτος γιορτάσαμε το Πάσχα στην τάξη μας, μιλώντας για την ιστορία του, μέσα από τα ήθη και τα έθιμα.
Ξεκινήσαμε τις πασχαλινές μας δραστηριότητες βλέποντας την «Σταύρωση του Χριστού» και τα «Θαύματα του Χριστού».

Βάψαμε πασχαλινά αβγά από κομματάκια γκοφρέ και δημιουργήσαμε πολλές και όμορφες πασχαλινές κατασκευές.

 

Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση 🥚🐰🐇🐣

 

 

 

Διαδικτυακή αφήγηση παραμυθιού

20250410 112110

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και σε συνεργασία με τις εκδόσεις Δίπτυχο υλοποιήσαμε μια εξ αποστάσεως διαδραστική αφήγηση παραμυθιού.

Η συγγραφέας και εκπαιδευτικός Μαριάννα Αβερκίου αφηγήθηκε στα παιδιά το βιβλίο “Αξίζω μια αγκαλιά” του Veldkamp & Cate από τις εκδόσεις Δίπτυχο, μεταφέροντας στα παιδιά τη σπουδαιότητα της αποδοχής και της αγάπης.

Τα παιδιά αλληλεπιδρούσαν με τη συγγραφέα τόσο κατά της διάρκεια της ανάγνωσης όσο και μετά αποτυπώνοντας το δικό τους αγαπημένο παιχνίδι που αξίζει την αγκαλιά τους.

 

 

ΤΟΜΥ επίσκεψη στο σχολείο μας

IMG a558bb5bbe7a92f64cbb4e1630c0ddda V 1

Σήμερα Παρασκευή 4 Απριλίου επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας η διεπιστημονική ομάδα της 1ης Τ.ΟΜ.Υ Κομοτηνής και συγκεκριμένα η παιδίατρος κα Ταχήρ και η νοσηλεύτρια κα Χασάν προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά ως προς τους κανόνες υγιεινής διατροφής.

Συγκεκριμένα η Παιδίατρος εξήγησε στα παιδιά τις ομάδες των τροφών και τη συχνότητα που πρέπει να τα καταναλώνουμε.

Τέλος, τα παιδιά ταξινόμησαν διάφορες εικόνες τροφών σε υγιεινές και ανθυγιεινές εφαρμόζοντας όσα είχα ακούσει νωρίτερα.

 

 

Υγιεινή διατροφή για καλύτερη ζωή