Εδώ Πολυτεχνείο!

Παρουσίαση βίντεο “H εξέγερση του Πολυτεχνείου”. Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το τι είναι το Πολυτεχνείο και τι γιορτάζουμε στις 17 Νοέμβρη. Για καλύτερη εμπέδωσε παρουσιάστηκε και αντίστοιχο εποπτικό υλικό.

Καθώς αναφερθήκαμε και στα συνθήματα που φώναζαν οι φοιτητές, όπως “ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”, είδαμε το παρακάτω βίντεο και έπειτα, πραγματοποιήθηκε μια άσκηση γλώσσας όπου γράψαμε τις τρεις αυτές λέξεις.

Εφόσον προηγουμένως αναφέρθηκαν και εξηγήσαμε τις λέξεις Δημοκρατία και Δικτατορία, τι σημαίνει και τι γίνεται όταν επικρατεί μία από τις δύο, έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι “Η Κυρά Δημοκρατία”.

1 1

Πραγματοποιήθηκε συζήτηση του παραμυθιού. Συγκρίναμε γεγονότα του παραμυθιού με αυτά του έγιναν στο Πολυτεχνείο στις 17 Νοεμβρίου και ζωγραφίσαμε τι είναι για εμάς Δημοκρατία και τι Δικτατορία.

thumbnail 6 4 thumbnail 7 4

Εν συνεχεία, μάθαμε το τραγούδι “Όταν σφίγγουν το χέρι” αναλύοντας το.

Αποφασίσαμε να αποδώσουμε το τραγούδι σε μια ομαδική εργασία με τις δικιές μας γροθιές που σφίγγουν το χέρι!

thumbnail 32 thumbnail 1 3 thumbnail 2 3

thumbnail 3 3  thumbnail 5 4 thumbnail 4 3

Οταν σφιγγουν το χέρι ΓΟΥΔΟΥΡΑΣ 2024

Επιπροσθέτως, προσέγγιση του Πολυτεχνείου, με έμφαση στη Δημοκρατία, αναλύοντας το τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο». Στην δραστηριότητα αυτήν καλέσαμε στην τάξη μας και τους μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

Έπειτα, μάθαμε πληροφορίες για τον ζωγράφο Keith Haring. Ο Keith Haring είναι ένας ζωγράφος που ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τοιχογραφίες που εκφράζουν πολιτικό και κοινωνικό προβληματισμό! Παρατηρήσαμε κάποια από τα έργα του και διαπιστώσαμε ότι σε πολλά χρησιμοποιεί ανθρώπινες φιγούρες σε διάφορες κινήσεις.

thumbnail 16 3

Keith Haring big

Τέλος, Ομαδική εργασία Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το Δημοτικό: Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του ανθρωπάκι του Keith Haring και όλοι μαζί φτιάξαμε τον τοίχο πάνω στον οποίο τα παιδιά ζωγραφίζουν τον ήλιο και 2 καρδιές στη μέση εμπνευσμένο από το αντίστοιχο τραγούδι!

thumbnail 8 4 thumbnail 17 2

thumbnail 15 2 thumbnail 11 4

thumbnail 10 2 thumbnail 13 3

thumbnail 19 2 thumbnail 20 2

thumbnail 14 2

 

1ος Θεματικός Κύκλος: “Για δοντάκια γερά…Τρέφομαι Υγιεινά”

Αρχικά, πραγματοποιήθηκε μια συζήτηση με τα ημερήσια γεύματα των μαθητών. Ο κάθε μαθητής περιγράφει τι τρώει καθημερινά, τι πιο συχνά, τι λιγότερο συχνά. Ανάγνωση παραμυθιού “Η κυρά Διατροφή πρώτη στην μαγειρική”, μια ιστορία που βοηθά τα παιδιά, να μάθουν κανόνες σωστής διατροφής. Είναι ένα καλό εφόδιο για να μπουν τα θεμέλια για σωστές διατροφικές συνήθειες, οι οποίες είναι σημαντικές για την υγεία μας.

E47E613A8790C0B2E462E048A5AF1970

Συζήτηση για το παραμύθι και ζωγραφική.

thumbnail 11 1 thumbnail 12 1

Τραγούδι “Ο μάγειρας”

Έπειτα, αφού παρουσιάσαμε στα παιδιά την διατροφική πυραμίδα και συζητήσαμε για το ποια τρόφιμα είναι καλό να τρώμε συχνά  και ποια λιγότερο συχνά, μάθαμε πληροφορίες για τα όσπρια, τα γαλακτοκομικά και τα ζυμαρικά. Εν συνεχεία, πραγματοποιήθηκε μια δραστηριότητα εξάσκησης της λεπτής κινητικότητας. “Ποιο παιδί θα καταφέρει να “φάει όλο το πιάτο μακαρόνια;””.

thumbnail 11 2 thumbnail 13 1

Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως μετά μάθαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά και πόσο σημαντικά είναι για την υγεία μας. Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα θυμωμένα Λαχανικά”.

product 01E580F0

Πραγματοποιήθηκε δραματοποίηση παραμυθιού.

thumbnail 2 1 thumbnail 3 1 thumbnail 25

thumbnail 1 1

Ατομική Κατασκευή “Ξύλο κοπής με φρούτα και λαχανικά”.

thumbnail 8 2 thumbnail 4 1

thumbnail 5 2 thumbnail 6 2 thumbnail 7 2

Σουπλάς Διατροφής Γούδουρας 2024

Τραγούδι “Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω”

Αφού είδαμε πόσο σημαντική είναι η καλή διατροφή για την υγείας μας, θελήσαμε να μάθουμε και για το αν η διατροφή μας επηρεάζει και τα δοντάκια μας. Είδαμε ένα κομμάτι από το παρακάτω βίντεο “Μια φορά και έναν καιρό ήταν η ζωή: Tα δόντια”. Συζητήσαμε με αφορμή αυτό για τα μικρόβια, την ζάχαρη και τις τρύπες που δημιουργούνται στα δόντια από τα μικρόβια. Προβληματιστήκαμε σχετικά με το πώς μπορούμε να προφυλάξουμε τα δόντια μας.

Ανάγνωση παραμυθιού «Ο Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» και διδακτική αξιοποίησή του για να μιλήσουμε για τις τροφές που βλάπτουν τα δόντια.

xlarge 20200219113015 sokolakis kai zacharoula trypodonti

 

Ατομική κατασκευή με χαρούμενο και στεναχωρημένο δόντι.

thumbnail 4 2 thumbnail 26 thumbnail 1 2

thumbnail 2 2 thumbnail 3 2  thumbnail 5 3

thumbnail 6 3 thumbnail 7 3 thumbnail 8 3

thumbnail 9 2 thumbnail 10 1

Ατομική Κατασκευή φιγούρα αγόρι- κορίτσι και δόντια από φασόλια.

thumbnail 31 Γούδουρας 2024

Ρίχνω τα ζάρι και ζωγραφίζω τον αριθμό που μου δείχνει.

thumbnail 11 3 thumbnail 12 3

thumbnail 15 1 thumbnail 16 1

Ανάγνωση παραμυθιού «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας» και διδακτική αξιοποίησή του για να μιλήσουμε για την κυρία Τερηδόνα και τη βλάβη που προκαλεί στα δόντια.

1

Συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να βουρτσίζουμε τα δόντια μας μετά από κάθε γεύμα και δείξαμε τον ορθό τρόπο βουρτσίσματος. Οι μαθητές είχαν φέρει την δική τους οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα. Επομένως μετά το δεκατιανό βουρτσίσαμε τα δόντια μας.

thumbnail 28

thumbnail 29 thumbnail 30

thumbnail 26 1 thumbnail 27

Γράφω “δόντια αστραφτερά” και βουρτσίζω τα δόντια να καθαρίσουν.

thumbnail 14 1 thumbnail 13 2

thumbnail 22 1 thumbnail 23 1

thumbnail 21 2

Αναφέραμε και την ύπαρξη του οδοντικού νήματος και πως το χρησιμοποιούμε. Έπειτα, τοποθετούμε κλωστή (οδοντικού νήματος) σε πλαστικά τουβλάκια (τα οποία θα αποτελούν τα δόντια) και προσπαθούμε να αφαιρέσουμε την πλαστελίνη που υπάρχει ανάμεσα στα δόντια, με το οδοντικό νήμα.

thumbnail 17 1 thumbnail 18 1

thumbnail 19 1 thumbnail 20 1

Κλείνοντας το 1ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων μάθαμε για το γράμμα Δ των Δοντιών και της Διατροφής! Αφού πραγματοποιήθηκαν διάφορες ασκήσεις εκμάθησης του Δ, κάποια στιγμή ακούσαμε το «Ένα γράμμα, μια ιστορία “O Δακρυσμένος Δράκος”.

Έπειτα, ζητήθηκε από τους μαθητές να βρουν λέξεις από Δ και τις καταγράψαμε σε ένα χαρτί. Με αυτές τις λέξεις φτιάξαμε την δική μας ιστορία, την οποία την κολλήσαμε σε χρωματιστό βιβλίο (ζωγραφισμένη από τους μαθητές). Την ιστορία μας την τοποθετήσαμε στην γωνία της βιβλιοθήκης κοντά στις υπόλοιπες ιστορίες που έχουμε ήδη κάνει.

thumbnail 24 1 thumbnail 25 1

“Έρευνα στην Θάλασσα”

Το νηπιαγωγείο συμμετείχε στην σχολική δράση που διοργάνωσε το Δημοτικό Σχολείο Γούδουρα στο χώρο του σχολείου, καθώς και στην παραλία του Γούδουρα σε συνεργασία με το εργαστήριο παράκτιας και θαλάσσιας έρευνας.

thumbnail 3 thumbnail 4

Μάθαμε ποιοι ερευνούν την θάλασσα, με ποιον τρόπο και ποια είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιούν βλέποντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό.

thumbnail 5 1 thumbnail 6 1

thumbnail thumbnail 1

thumbnail 2 thumbnail 7 1

Η Νεράιδα των Πρώτων Βοηθειών!

Αρχικά, διερευνήσαμε το θέμα. Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών προκειμένου να διαπιστώσουμε τι γνωρίζουν για το θέμα.

thumbnail 8 1 thumbnail 9 1 thumbnail 10

Έπειτα, πήγαμε στο Δημοτικό για να παρακολουθήσουμε το Σεμινάριο “Η Νεράιδα των Πρώτων Βοηθειών”. Σκοπός του σεμιναρίου αυτού ήταν να βοηθήσει τα παιδιά στην εκμάθηση των δεξιοτήτων πρώτων βοηθειών.

thumbnail 11 thumbnail 12

thumbnail 13 thumbnail 20

Μαθηματικά: Μετράω και βάζω στο αρκουδάκι τόσα τσιρότα όσα λέει ο αριθμός.

thumbnail 14 thumbnail 15 thumbnail 16

thumbnail 17 thumbnail 18

Φτιάξαμε και την γωνία του Ιατρείου όπου οι μαθητές εφάρμοσαν όσα έμαθαν από την Νεράιδα των πρώτων Βοηθειών. Να σημειωθεί πως η γωνία ενθουσίασε τα παιδιά και ασχολήθηκαν αρκετά και στο ελεύθερο παιχνίδι την επόμενη μέρα.

thumbnail 19 thumbnail 21 1

thumbnail 22 thumbnail 23 thumbnail 24

Ατομική Κατασκευή ακουστικά γιατρού.

thumbnail 5 thumbnail 6

thumbnail 7 ακουστικά 1

 

Παγκόσμια Μέρα Αποταμίευσης!

“Παγκόσμια Μέρα Αποταμίευσης”. Αφού αναλύσαμε τι σημαίνει η λέξη αποταμίευση και είπαν τα παιδιά που αποταμιεύουν τα δικά τους χρήματα (δηλαδή στους κουμπαράδες), ήρθαμε σε επαφή με χαρτονομίσματα, κέρματα και κάρτες τραπέζης.

thumbnail 8 5

thumbnail 9 4 thumbnail 10 5

Προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε πόση μικρή αξία έχουν τα 0,50 λεπτά μπροστά στα 50 Ευρώ όπως και τα υπόλοιπα.

thumbnail 11 4

Στην συνέχεια, τοποθετήσαμε τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.

thumbnail 12 6

Διαβάσαμε το Παραμύθι “Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας” και συζητήσαμε το ηθικό δίδαγμα που μας αφήνει αυτό το παραμύθι. Με αφορμή το παραμύθι μάθαμε και την παροιμία “Των φρονίμων τα παιδιά… πριν πεινάσουν μαγειρεύουν”.

1 2

Κατασκευάσαμε τους δικούς μας κουμπαράδες για να αποθηκεύουμε τα χρήματά μας με βάση το παραμύθι και την παροιμία!

thumbnail 13 6 thumbnail 14 5 thumbnail 15 5

thumbnail 16 4

thumbnail 17 4 thumbnail 18 5 thumbnail 19 4 thumbnail 20 2 thumbnail 21 1

Έπειτα, πήραμε τους κουμπαράδες και πήγαμε στην Α, Γ και Δ τάξη του Δημοτικού να τους δείξουμε και να τους εξηγήσουμε την αξία της αποταμίευσης.

thumbnail 3 7 thumbnail 4 10 thumbnail 2 12

Αφού μιλήσαμε για την αξία της αποταμίευσης και τι μπορούμε να αγοράσουμε με χρήματα (συμμετείχαν και οι μικροί και οι μεγάλοι μαθητές), ρωτήσαμε αν μπορούμε να αγοράσουμε τα πάντα με χρήματα. Αφού οι μαθητές απάντησαν όχι, είπαν ιδέες για το τι δεν αγοράζεται με χρήματα, όπως η αγάπη, η φιλία, οι αγκαλιές, τα φιλιά, οι καλοί τρόπο! Στην συνέχεια, διαβάσαμε το βιβλίο “Αν κάθε μέρα…”

thumbnail 22 1

Μόλις τελείωσε η ιστορία και πραγματοποιήθηκε και η συζήτηση, ζητήσαμε από τους μαθητές να έρθουν στην δική μας τάξη του Νηπιαγωγείου, ώστε χωρισμένοι σε ομάδες να ζωγραφίζουν κάποια σκηνή του Παραμυθιού. Κάθε ομάδα είχε 2 παιδιά Δημοτικού και 1 παιδί Νηπιαγωγείου.

thumbnail 23 1 thumbnail 24 1

thumbnail 27 1 thumbnail 28 2

Αφού τελείωνε η κάθε ομάδα παρουσίαζε το έργο της.

thumbnail 6 6 thumbnail 5 6

Έπειτα κολλήθηκαν οι εργασίες όλων των ομάδων σε ένα μεγάλο χαρτόνι.

thumbnail 25 1

Το ομαδικό αποτέλεσμα!

thumbnail 26 1

 

 

 

Ηalloween στο Νηπιαγωγείο!

Το μάθημα των Αγγλικών στις 29/10 είχε ως θέμα το Halloween. Οι μαθητές αρχικά είδαν το παρακάτω βίντεο.

Έπειτα, οι μαθητές έμαθαν πως λέγεται η λέξη μάγος και μάγισσα στα αγγλικά, και μόλις τους φορούσε το καπέλο η κυρία Μαρία ο κάθε μαθητής έλεγε την λέξη “witch” ή “wizard” αντίστοιχα.

thumbnail 1 9 thumbnail 37

Εν συνεχεία, oι μαθητές έπρεπε να προγραμματίσουν το BeeBot ώστε να το κατευθύνουν στην εικόνα με το κίτρινο, το πράσινο ή το μπλε το σπίτι, ανάλογα με την οδηγία που έδινε η δασκάλα Αγγλικών. Πριν ξεκινήσει η διαδικασία, έκαναν μια επανάληψη και τα χρώματα στα αγγλικά.

thumbnail 2 11 thumbnail 3 6 thumbnail 4 9

Τέλος, φτιάξαμε “μαγικές σαπουνόφουσκες” και με τύπωμα από ρολό υγείας τις αποτύπωσαν στο χαρτί.

thumbnail 5 5 thumbnail 6 5 thumbnail 7 5

 

 

28η Οκτωβρίου!

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο, το οποίο παρουσίαζε τα γεγονότα της 28η Οκτωβρίου του 1940. Ακολούθησε συζήτηση  βλέποντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό.

Έπειτα, παρατηρήσαμε την ελληνική σημαία και την σχολιάσαμε (από ποια χρώματα αποτελείται, πόσες γραμμές έχει, τι συμβολίζει).

Ατομική κατασκευή με Στρατιώτη και τα χρώματα της ελληνικής σημαίας.

thumbnail 12 4 thumbnail 13 4

thumbnail 14 3

thumbnail 15 3

thumbnail 16 2

   thumbnail 18 3 

thumbnail 17 2

Εν συνεχεία, με αφορμή και τις εικόνες του πολέμου που βλέπουμε αυτές τις μέρες, κουβεντιάσαμε με τους μαθητές και τους ζητήσαμε να μας πούνε «Αν ο πόλεμος ήταν… Χρώμα, Συναίσθημα, Φαγητό, Μουσική, Πόλη » πως θα ήταν…. οι ιδέες τους αποτυπώθηκαν σε ένα χαρτί.. Το ίδιο πραγματοποιήθηκε και με την Ειρήνη «Αν η Ειρήνη ήταν… Χρώμα, Συναίσθημα, Φαγητό, Μουσική, Πόλη» πως θα ήταν….

thumbnail 1 7 thumbnail 2 8 thumbnail 3 4

thumbnail 4 7 thumbnail 5 3 thumbnail 6 3

thumbnail 7 3 thumbnail 8 3

Παραλλήλως, γνωρίσαμε τον Ζωγράφο Paul Klee. Παρατηρήσαμε τον πίνακα “Το κάστρο και ο Ήλιος”. Οι μαθητές διαπίστωσαν πως σε αυτό το κάστρο σίγουρα βασιλεύει η Ειρήνη γιατί έχει χαρούμενα χρώματα και το φωτίζει ο ήλιος.

    klee peace war23

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς την πόλη της Ειρήνης βασισμένη στον πίνακα και την τεχνική του Paul Klee. Παρακολουθήσαμε, λοιπόν, το παρακάτω βίντεο για να κατανοήσουμε καλύτερα την τεχνική.

Έπειτα, φτιάξαμε την δική μας πόλη της Ειρήνης! Οι μικροί καλλιτέχνες τα πήγαν περίφημα 🙂 !

Η διαδικάσια:

thumbnail 9 2 thumbnail 10 3  thumbnail 12 5

thumbnail 13 5 thumbnail 14 4

To αποτέλεσμα:

          Η Πόλη της Ειρήνης ΓΟΥΔΟΥΡΑΣ

Αφού ολοκληρώσαμε την πόλη της Ειρήνης, παρακολουθήσαμε μια Χρωματοϊστορία με τον Paul Klee. Οι μαθητές παρατήρησαν ότι σε αυτό το βίντεο χρησιμοποιούνται ψυχρά χρώματα και θα μπορούσαμε με αυτά τα χρώματα και την τεχνική του Paul Klee να κάνουμε την πόλη του Πολέμου.

Έτσι, με ψυχρά χρώματα και κομμάτια από εφημερίδες (δική μας προσθήκη) φτιάξαμε την πόλη του Πολέμου!

Η διαδικασία:

thumbnail 30 thumbnail 31

πόλη Πολέμου 4 thumbnail 28 1

thumbnail 16 3

 

thumbnail 32 thumbnail 33 thumbnail 35 1

thumbnail 15 4 thumbnail 17 3 thumbnail 18 4

Το αποτέλεσμα:

Η Πόλη του Πολέμου ΓΟΥΔΟΥΡΑΣ

H πόλη της Ειρήνης και του Πολέμου σύμφωνα με την τεχνική του Paul Klee.

Η Πόλη της Ειρήνης ΓΟΥΔΟΥΡΑΣ 1 Η Πόλη του Πολέμου ΓΟΥΔΟΥΡΑΣ 1

Τέλος, με αφορμή το κάστρο του Paul Klee, διαβάσαμε το παραμύθι “Οι καλοί και οι κακοί ιππότες”.

 1 1

Καταγράψαμε τα χαρακτηριστικά των δύο κάστρων και των καλών και κακών ιπποτών.

thumbnail 19 2 thumbnail 34

Πηγή Popi-it

Δώσαμε έμφαση στα ευγενικά λογάκια. Ο κάθε μαθητής μας είπε από μια ευγενική λέξη, τις οποίες καταγράψαμε σε ένα χαρτί. Έπειτα, φτιάξαμε μια σκάλα από γλωσσοπίεστρα με ευγενικά και γλυκά λόγια.

thumbnail 5 4

Τέλος, κατασκευάσαμε το κάστρο των καλών ιπποτών σύμφωνα με την τεχνική του Paul Klee και γράψαμε «Ψηλά στο κάστρο  θα ανεβώ, στους φίλους μου γλυκά αν μιλώ!»

Η διαδικασία:

thumbnail 2 9 thumbnail 3 5  thumbnail 4 8

thumbnail 7 4  thumbnail 9 3 

To αποτέλεσμα:

thumbnail 8 4

Αξίζει να αναφερθεί, πως δραστηριότητες σχετικές με την 28η Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκαν και στο μάθημα των Αγγλικών.

Oι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το BeeBot, το οποίο είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται ακόμη και από παιδιά προσχολικής ηλικίας. Οι μαθητές έπρεπε να προγραμματίσουν το BeeBot ώστε να το κατευθύνουν στην εικόνα της Αγάπης (love), του Πολέμου (War) ή της Ειρήνης (Peace), ανάλογα με την οδηγία που έδινε η δασκάλα Αγγλικών. Oι μαθητές ενθουσιάστηκαν 🙂 !

bee bot 1 thumbnail 19 3

Aτομική Χειροτεχνία με το σήμα της Ειρήνης, η οποία πραγματοποιήθηκε επίσης στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών.

   thumbnail 20 1

Την ημέρα της 28ης Οκτωβρίου, πήγαμε εκκλησία, καταθέσαμε στεφάνια και έπειτα πραγματοποιήθηκε η  παρέλαση!

thumbnail 10 4 thumbnail 1 8

thumbnail 2 10 thumbnail 6 4

Χρειάζεται να αναφερθεί, πως την επόμενη μέρα μάθαμε για το γράμμα O του ‘Οχι! Αφού πραγματοποιήθηκαν διάφορες ασκήσεις εκμάθησης του Ο, κάποια στιγμή ακούσαμε το «Ένα γράμμα, μια ιστορία “O Ονειροπαρμένος Ορειβάτης”.

Έπειτα, ζητήθηκε από τους μαθητές να βρουν λέξεις από Ο και τις καταγράψαμε σε ένα χαρτί. Με αυτές τις λέξεις φτιάξαμε την δική μας ιστορία, την οποία την κολλήσαμε σε χρωματιστό βιβλίο (ζωγραφισμένη από τους μαθητές). Την ιστορία μας την τοποθετήσαμε στην γωνία της βιβλιοθήκης κοντά στις υπόλοιπες ιστορίες που έχουμε ήδη κάνει.

thumbnail 5 7 thumbnail 38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Φθινόπωρο και τα Φθινοπωρινά του Φρούτα!

Παρουσίαση Παραμυθιού «το μαγικό δάσος του Φθινοπώρου».

Συζήτηση για το Φθινόπωρο με βάση το παραμύθι (χρώματα φθινοπώρου, πέφτουν φύλλα, βροχή κτλ). Δίνουμε έμφαση στα φύλλα του Φθινοπώρου, γιατί πέφτουν και ποιο είναι το χρώμα τους.

Ατομική Κατασκευή με Δέντρο και Φθινοπωρινά φύλλα

thumbnail 2 7

thumbnail 1 4 thumbnail 27

Μάθαμε το Τραγούδι “Φθινόπωρο, Φθινοπωράκι”

Φθινοπωρινά Φρούτα!

Συζήτηση για τα φθινοπωρινά φρούτα δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Ανακαλύπτουμε τι μας προσφέρουν τα φρούτα και πόσο ωφέλιμα είναι για την υγεία μας. Γνωρίζουμε, επίσης, σε ποια θέση της πυραμίδας της διατροφής κατατάσσονται. Εν συνεχεία, μαθαίνουμε παροιμίες και αινίγματα για τα φρούτα του φθινοπώρου.

Έπειτα, ανακαλύπτουμε τον ζωγράφο Romero Britto, παρατηρώντας τα έργα του και βλέποντας κάποια βίντεο για τον τρόπο που ζωγραφίζει και τα χρώματα που χρησιμοποιεί.

Έπειτα, φτιάχνουμε τα δικά μας έργα τέχνης, όπως ο Romero Britto με Φθινοπωρινά Φρούτα.

thumbnail 1 5  thumbnail 28

thumbnail 2 5

Τραγούδι “Μήλα γύρω- γύρω, στη μέση πορτοκάλι”

Τραγούδι “Φθινοπωρινά Φρούτα”

Πρέπει να αναφερθεί, πως μάθαμε και το Φ του Φθινοπώρου. Αφού πραγματοποιήθηκαν διάφορες ασκήσεις εκμάθησης του Φ, κάποια στιγμή ακούσαμε μια ιστορία η οποία περιλάμβανε πάρα πολλές λέξεις από το γράμμα Φ.

Έπειτα, ζητήθηκε από τα παιδιά να βρουν λέξεις από Φ και τις καταγράψαμε σε ένα χαρτί. Με αυτές τις λέξεις φτιάξαμε την δική μας ιστορία, την οποία την κολλήσαμε σε χρωματιστό βιβλίο (ζωγραφισμένη από τους μαθητές). Την ιστορία μας την τοποθετήσαμε στην γωνία της βιβλιοθήκης κοντά στην άλλη ιστορία που είχαμε κάνει με το γράμμα Π.

thumbnail 4 6

thumbnail 1 6 thumbnail 29

Παγκόσμια Μέρα Ζώων

Γνωριμία με τα κατοικίδια ζώα- ζώα της φάρμας, ανταλλαγή εμπειριών με ζώα (αν έχουν ζωάκια, πως τα λένε, τι κάνουν με το ζωάκι τους κτλ.). Μέσα από την συζήτηση και τις εμπειρίες των μαθητών με τα ζώα έρχονται στην επιφάνεια τα δικαιώματα των ζώων. Παρουσιάστηκαν και βίντεο σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων για καλύτερη εμπέδωση.

Εφόσον, ένα από τα βασικά δικαιώματα των ζώων είναι το νερό και το φαγητό, φτιάξαμε τα δικά μας σκυλάκια και τους βάλαμε και φαγητό και νερό!

Η διαδικασία:

thumbnail 5 2thumbnail 2 4 thumbnail 3 3

thumbnail 4 5  thumbnail 6 2

Το αποτέλεσμα:

thumbnail 7 2  thumbnail 8 2

thumbnail 9 1  thumbnail 11 2

thumbnail 10 2

 

Παιχνίδι μαθηματικών με μία Μαϊμού.

Διαδικασία παιχνιδιού: Πάνω σε κάθε κοντάρι βάζει ένας μαθητής όσες μπανάνες θέλει (από 1 ως 6). Αφού τοποθετήσει μπανάνες και στα δύο κοντάρια της μαϊμού, σηκώνεται ο επόμενος μαθητής, μετράει τις μπανάνες και βάζει τον αντίστοιχο αριθμό πάνω από κάθε κοντάρι. Έπειτα, μετράει το σύνολο των μπανανών και τοποθετεί κάτω από το = τον αριθμό. Στην διαδικασία αυτήν τα νήπια βοηθούν τα προνήπια.

thumbnail 12 2 thumbnail 13 2 thumbnail 14 2

thumbnail 15 2 thumbnail 16 1 thumbnail 17 1

 

 

 

Σεισμός

Πραγματοποιήθηκε ανάγνωση του παραμυθιού «Ο Πάκι δε φοβάται τους σεισμούς». Με αφορμή το παραμύθι, συζητήσαμε για το τι κάνουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον σεισμό.

1

Έπειτα, μαθαίνουμε τι είναι σεισμός, τι συμβαίνει όταν γίνεται σεισμός και πως προστατευόμαστε από τους σεισμούς βλέποντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό και βίντεο για καλύτερη εμπέδωση.

 

Έφτασε η ώρα να κάνουμε και την άσκηση σεισμού στο Νηπιαγωγείο μας. Μάθαμε, λοιπόν, ότι μπαίνουμε κάτω από το τραπέζι και ακολουθούμε τρία βήματα:

1.Σκύβω    2.Καλύπτομαι     3.Κρατιέμαι.

thumbnail 1 3

Όταν σταματήσει ο σεισμός, κάνουμε τρενάκι μπροστά στην πόρτα. Με ηρεμία και χωρίς πανικό, βγαίνουμε στην αυλή και πάμε στην καθορισμένη θέση μας!

thumbnail 18 2 thumbnail 26

Μάθαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.

thumbnail 4 4

Αξίζει να σημειωθεί, πως μάθαμε και τι χρειάζεται να έχουμε μαζί μας σε περίπτωση σεισμού σε ένα σακίδιο. Έπειτα φτιάξαμε το δικό μας ατομικό “βαλιτσάκι σεισμού”.

thumbnail 1 1   thumbnail 24

thumbnail 2 3  thumbnail 3 2

Τραγούδι