Εδώ Πολυτεχνείο!
Παρουσίαση βίντεο “H εξέγερση του Πολυτεχνείου”. Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το τι είναι το Πολυτεχνείο και τι γιορτάζουμε στις 17 Νοέμβρη. Για καλύτερη εμπέδωσε παρουσιάστηκε και αντίστοιχο εποπτικό υλικό.
Καθώς αναφερθήκαμε και στα συνθήματα που φώναζαν οι φοιτητές, όπως “ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”, είδαμε το παρακάτω βίντεο και έπειτα, πραγματοποιήθηκε μια άσκηση γλώσσας όπου γράψαμε τις τρεις αυτές λέξεις.
Εφόσον προηγουμένως αναφέρθηκαν και εξηγήσαμε τις λέξεις Δημοκρατία και Δικτατορία, τι σημαίνει και τι γίνεται όταν επικρατεί μία από τις δύο, έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι “Η Κυρά Δημοκρατία”.
Πραγματοποιήθηκε συζήτηση του παραμυθιού. Συγκρίναμε γεγονότα του παραμυθιού με αυτά του έγιναν στο Πολυτεχνείο στις 17 Νοεμβρίου και ζωγραφίσαμε τι είναι για εμάς Δημοκρατία και τι Δικτατορία.
Εν συνεχεία, μάθαμε το τραγούδι “Όταν σφίγγουν το χέρι” αναλύοντας το.
Αποφασίσαμε να αποδώσουμε το τραγούδι σε μια ομαδική εργασία με τις δικιές μας γροθιές που σφίγγουν το χέρι!
Επιπροσθέτως, προσέγγιση του Πολυτεχνείου, με έμφαση στη Δημοκρατία, αναλύοντας το τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο». Στην δραστηριότητα αυτήν καλέσαμε στην τάξη μας και τους μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.
Έπειτα, μάθαμε πληροφορίες για τον ζωγράφο Keith Haring. Ο Keith Haring είναι ένας ζωγράφος που ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τοιχογραφίες που εκφράζουν πολιτικό και κοινωνικό προβληματισμό! Παρατηρήσαμε κάποια από τα έργα του και διαπιστώσαμε ότι σε πολλά χρησιμοποιεί ανθρώπινες φιγούρες σε διάφορες κινήσεις.
Τέλος, Ομαδική εργασία Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το Δημοτικό: Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του ανθρωπάκι του Keith Haring και όλοι μαζί φτιάξαμε τον τοίχο πάνω στον οποίο τα παιδιά ζωγραφίζουν τον ήλιο και 2 καρδιές στη μέση εμπνευσμένο από το αντίστοιχο τραγούδι!