Μύρισε φθινόπωρο!

Φθινόπωρο φτάνει,
τα φύλλα όλο πέφτουν
Θα πάνε ταξίδι
πολύ μακρινό.

Το ένα στη στέγη,
Το άλλο στον κήπο,
Το τρίτο σε κάποιο
μικρούλι σχολείο

Αναφέρει το ποίημα της Φιλίσας Χατζηχάννα και το φθινόπωρο έφτασε για τα καλά τον Οκτώβριο στο νηπιαγωγείο μας! Γράψαμε τον καινούριο μήνα στο ημερολόγιό μας, είδαμε ένα σχετικό βίντεο και παίξαμε διάφορα παιχνίδια!

1

Συζητήσαμε για όσα ξέρουμε για το φθινόπωρο, γνωρίσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά του φθινοπώρου, δοκιμάσαμε το αγαπημένο μας ρόδι, μάθαμε για τον τρύγο και προσπαθήσαμε κι εμείς να “πατήσουμε” σταφύλια με τα χέρια μας και δοκιμάσαμε μουσταλευριά!

2

Παίξαμε παιχνίδια αναγραμματισμού, διαβάσαμε παραμύθια και αποτυπώσαμε σε φύλλα εργασίας τι μας άρεσε περισσότερο σε κάθε παραμύθι, παίξαμε παιχνίδια με φύλλα και φυσικά, μεταμορφώσαμε την παλάμη μας σε ένα φύλλο-δέντρο με τα χρώματα του φθινοπώρου!

3

4

 

5 1

 

6 1

Παίρνοντας ως αφορμή ένα από τα παραμύθια που διαβάσαμε (“Αουτς” της Ragnhild Scamell), παίξαμε με τους ήρωες της ιστορίας, κάναμε πολλά παιχνίδια με σκαντζοχοιράκια, αλλά φτιάξαμε και τα δικά μας με αλατοζύμη!

7

8

9

 

Επίσης, γνωρίσαμε έναν πολύ ιδιαίτερο καλλιτέχνη, τον Giuseppe Arcimboldo, ο οποίος δημιουργούσε πορτρέτα από φρούτα, λαχανικά, κ.λπ. Αφού ανακαλύψαμε τι κρυβόταν κάτω από το καβαλέτο μας, παρατηρήσαμε τον πίνακα, αναζητήσαμε κι άλλους πίνακές του στο διαδίκτυο και φυσικά, γίναμε μικροί καλλιτέχνες και δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες, εμπνευσμένους από τον Giuseppe Arcimboldo!

11

12

13

Με τα φύλλα που συγκεντρώσαμε φτιάξαμε τον κύριο Φθινοπωρούλη, τον οποίο θα σας δείξουμε πολύ σύντομα!

Ένας επισκέπτης στο σχολείο μας!

Σήμερα υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας έναν μικρό επισκέπτη! Ένας μαθητής θέλησε να μοιραστεί μαζί μας το γεγονός ότι βρήκε μια χελώνα να τριγυρνά στην αυλή του σπιτιού του!

Εμείς χαρήκαμε πάρα πολύ! Την παρατηρήσαμε καλά, συζητήσαμε, αναζητήσαμε πληροφορίες και την αποτυπώσαμε με ζωγραφική ή πλαστελίνη όπως τη βλέπαμε μέσα από τα δικά μας μάτια!

Της φτιάξαμε τη δική της φωλιά για να μένει όση ώρα θα βρισκόταν στο νηπιαγωγείο και της δώσαμε χρόνο να κάνει βόλτα στην τάξη και την αυλή μας!

15

Όταν έφτασε η ώρα να σχολάσουμε, ο φίλος μας πήρε πίσω τη χελώνα του και υποσχέθηκε ότι όχι μόνο θα μας λέει τα νέα της αλλά και θα τη φέρει ξανά στο σχολείο!

1η Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Ο παππούς και η γιαγιά αποτελούν πρόσωπα πολύ σημαντικά στη ζωή ενός παιδιού.

Έτσι κι εμείς αποφασίσαμε να αφιερώσουμε εαυτή την ημέρα σε εκείνους. Μιλήσαμε για τις γιαγιάδες και τους παππούδες μας, μοιραστήκαμε στην παρεούλα τι μας αρέσει να κάνουμε με τον παππού και τη γιαγιά, συγκινηθήκαμε, γελάσαμε και φυσικά… αντιληφθήκαμε τη σπουδαιότητά τους και πως αξίζουν την αγάπη και τον σεβασμό μας!

Στο τέλος φτιάξαμε δωράκια με πολλή αγάπη για τον παππού και τη γιαγιά!

14

 

εικόνα Viber 2024 10 01 20 03 30 628

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 εορτάστηκε η 11η  Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024!

Στόχος μας για την ημέρα αυτή ήταν η ενεργοποίηση των παιδιών για τη συμμετοχή τους σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις εντός του σχολείου, αλλά και η ανάδειξη των οφελών και της σημασίας της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Αφού συζητήσαμε για την έννοια του αθλητισμού, αναφέραμε τα αθλήματα που γνωρίζουμε και, φυσικά, μιλήσαμε για τη σημασία της άθλησης στη ζωή μας!

Έπειτα, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, την πράσινη και την κόκκινη και, περάσαμε στο καλύτερο μέρος της ημέρας αυτής, δηλαδή… στα παιχνίδια στην αυλή μας!Ανώνυμο σχέδιο 4

Καλώς ήρθες Σεπτέμβρη!

Όπως σε πολλά σχολεία, έτσι κι εμείς, καλωσορίσαμε τον Σεπτέμβρη με χαρά και ανυπομονησία!

Τα μεγαλύτερα παιδιά βοήθησαν τους νέους μας φίλους να γνωρίσουν τους χώρους του νηπιαγωγείου!

Οι μεγαλύτεροι μαθητές θυμήθηκαν και οι μικροί μάς έμαθαν πώς παίζουμε σε κάθε γωνιά αλλά και στα παιχνίδια της αυλής!

Ανώνυμο σχέδιο

Επίσης, παίξαμε παιχνίδια… πολλά παιχνίδια, σε ζευγάρια και σε ομάδες! Γνωρίσαμε ο ένας τον άλλον και διαβάσαμε βιβλία για να είναι πιο εύκολες οι πρώτες ημέρες στο σχολείο μας!

Ανώνυμο σχέδιο 1 1Μάθαμε ένα τραγούδι για να καλημερίζουμε κάθε πρωί τους συμμαθητές και τις κυρίες μας, μάθαμε τι είναι το ημερολόγιο και πώς θα το φτιάχνουμε κάθε μέρα και φυσικά, συνδιαμορφώσαμε τους κανόνες της τάξης μας για να μπορέσει να λειτουργήσει η ομάδα και να κάνουμε όμορφα πράγματα όλη τη χρονιά!Ανώνυμο σχέδιο 2

Αναλάβαμε χρέη βοηθών ώστε να κρατάμε την τάξη καθαρή αλλά και να υπενθυμίζουμε τους κανόνες στους φίλους μας, ετοιμάσαμε τις μολυβοθήκες για τους μαρκαδόρους μας και τα σουπλά μας για την πλαστελίνη!Ανώνυμο σχέδιο 3Στη συνέχεια, θυμηθήκαμε ή γνωρίσαμε τα ονόματά μας, επεξεργαστήκαμε το αρχικό μας γράμμα, παίξαμε με τις συλλαβές τους, τα συνθέσαμε και δημιουργήσαμε την πρώτη μας κατασκευή!5

Δε μείναμε μόνο εκεί! Στην παρέα μας προστέθηκε και ο κ. Δημήτρης με τον οποίο θα μάθουμε αγγλικά φέτος!

6

1η Ενημερωτική – Παιδαγωγική Συνάντηση Γονέων 2024-2025

Την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου και ώρα 18:30 θα πραγματοποιηθεί η 1η ενημερωτική – παιδαγωγική συνάντηση γονέων στο σχολείο μας. Θα συζητηθούν θέματα που αφορούν στη μαθησιακή διαδικασία, τον τρόπο εργασίας των παιδιών στο νηπιαγωγείο και προτάσεις/συμβουλές για την υλοποίηση δραστηριοτήτων στο σπίτι.

Σας ευχαριστούμε!

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου

Αγιασμός Σχολικού Έτους 2024-2025

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στις 09:00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί στην αυλή του Δημοτικού Σχολείου Φερμών ο Αγιασμός για το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, για τα παιδιά τόσο του Δημοτικού Σχολείου όσο και του Νηπιαγωγείου Φερμών.

Μετά το τέλος του Αγιασμού θα προσέλθετε στο χώρο του Νηπιαγωγείου για μια πρώτη γνωριμία και μια σύντομη ενημέρωση για τις πρώτες ημέρες του Νηπιαγωγείου.

Σας ευχόμαστε μια καλή σχολική χρονιά!

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου

Το καλοκαίρι έφτασε! Αντίο νηπιαγωγείο…

Καθώς ο Ιούνης έκανε την εμφάνισή του, αυτή η μαγική χρονιά άρχισε να φτάνει στο τέλος της…Άρχισαν, λοιπόν, και οι προετοιμασίες για την καλοκαιρινή μας γιορτή!

Τα παιδιά έκοψαν, κόλλησαν και μετέτρεψαν τους φακέλους Α3 που χρησιμοποιούσαν όλη τη χρονιά στην δανειστική βιβλιοθήκη σε θήκες που φιλοξένησαν στο τέλος όλες τις εργασίες και κατασκευές τους. Ετοιμάσαμε μία λαχταριστή πρόσκληση-παγωτό για την γιορτή μας μέσα στην οποία γράψαμε την ημερομηνία και την ώρα της γιορτής.

1 3

Και, φυσικά, φτιάξαμε το δικό μας παγωτό, το οποίο δοκιμάσαμε μικροί και μεγάλοι την ημέρα της γιορτής!

2 3

Την ημέρα της καλοκαιρινής – αποχαιρετιστήριας γιορτής μας παίξαμε, γελάσαμε, δημιουργήσαμε, δοκιμάσαμε και συγκινηθήκαμε…Παίξαμε ένα παιχνίδι παιδιών εναντίον γονέων στο οποίο κερδίσαμε 😊 αφού αδειάσαμε πρώτοι τον κουβά με το νερό, δημιουργήσαμε τζόκεϋ καπέλα για το καλοκαίρι μαζί με τη μαμά και τον μπαμπά ως ενθύμιο της σχολικής χρονιάς, παρακολουθήσαμε και συγκινηθήκαμε με το βίντεο που ετοίμασαν οι κυρίες με αποσπάσματα, φωτογραφίες και ηχογραφήσεις από ολόκληρη τη σχολική χρονιά, έγινε η απονομή των φακέλων και των αναμνηστικών μας, γευτήκαμε τον υπέροχο μπουφέ μας και δροσιστήκαμε με πολλά παγωτά!

3 4

Για τη δημιουργία του βίντεο συμπληρώθηκαν υπεύθυνες δηλώσεις από τους γονείς και δόθηκε εκείνη την ημέρα σε usb μαζί με τις φωτογραφίες της χρονιάς.

Ευχαριστούμε, επίσης, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τα παγωτά που μας προσέφερε αλλά και για τα καλοκαιρινά δωράκια των παιδιών (φουσκωτή μπάλα θαλάσσης και μηχάνημα για φούσκες).

Ευχόμαστε σε όλους ένα υπέροχο καλοκαίρι, με πολλές βουτιές!!!

Ραντεβού τον Σεπτέμβρη 😉

4 2

«Θάλλα-SoS-α χωρίς πλαστικά», 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Φροντίζω το Περιβάλλον

Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων για φέτος ολοκληρώθηκε με επιτυχία (Απρίλιος-Μάιος)!

Αφορμή του εργαστηρίου αποτέλεσε το εκπαιδευτικό βίντεο «Ο θαυμαστός κόσμος της θάλασσας». Αφού τα παιδιά παρακολούθησαν το βίντεο, στη συνέχεια κατέγραψαν τις ιδέες τους σχετικά με τις λέξεις που τους έρχονταν στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη «βυθός» και ζωγράφισαν πώς φαντάζονται έναν βυθό.

Μία συγκεκριμένη ζωγραφιά έδωσε το έναυσμα για συζήτηση γύρω από τη μόλυνση της θάλασσας, καθώς η μαθήτρια είχε ζωγραφίσει μέσα στον βυθό και σκουπίδια, χωρίς να έχει γίνει αναφορά σε αυτά στις συζητήσεις που είχαν προηγηθεί.

1 2

Στο σημείο αυτό, η Ζέτα η χελώνα Καρέτα-Καρέτα συστήθηκε στα παιδιά μέσα από ένα μικρό βίντεο και έστειλε ένα μήνυμα από τον βυθό της θάλασσας! Το μήνυμά της περιείχε φωτογραφίες και 3 βίντεο για να πληροφορήσει τα παιδιά αναφορικά με το σοβαρό πρόβλημα της μόλυνσης των θαλασσών από τους ανθρώπους.

2 2

Η συζήτηση γύρω από τις φωτογραφίες που έστειλε αλλά και η παρακολούθηση των βίντεο ενθάρρυνε τα παιδιά να προτείνουν ιδέες για το πώς οφείλουμε να φερόμαστε στη θάλασσα και στα ζώα που κατοικούν εκεί. Η αναφορά που έγινε στην ανακύκλωση προχώρησε ακόμα περισσότερο τη συζήτηση, και το ηλεκτρονικό παραμύθι «Η περιπέτεια της κ. Χάρτινης», έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν τα ανακυκλώσιμα αντικείμενα. Στη συνέχεια, συμπλήρωσαν και ένα αντίστοιχο φύλλο εργασίας. Αξιοποιώντας το Robot Mouse, τα παιδιά το προγραμμάτισαν έτσι ώστε να μεταφέρει τα ανακυκλώσιμα υλικά στον σωστό κάδο κάθε φορά, ενώ ανακυκλώσιμα υλικά που έφεραν από το σπίτι τους κατηγοριοποιήθηκαν ανάλογα το υλικό κατασκευής τους.

3 2

Καθώς το καλοκαίρι πλησίαζε, η είσοδος του σχολείου μας ντύθηκε στα καλοκαιρινά της και ένας υπέροχος βυθός δημιουργήθηκε! Στα πλαίσια, λοιπόν, του εργαστηρίου, τα παιδιά διάλεξαν ένα αγαπημένο ζωάκι της θάλασσας από αυτά που υπήρχαν στα τζάμια και μεταμορφώθηκαν σε αυτό, ενώ στη συνέχεια όλοι μαζί με τη σειρά μεταμορφωθήκαμε σε όλα τα ζωάκια που υπήρχαν ζωγραφισμένα.

4 1

Τις επόμενες ημέρες δύο πολύ σημαντικές συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο μας, μία διά ζώσης και μία διαδικτυακή.

Κατά τη διά ζώσης συνάντηση, το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε το Λιμεναρχείο Ιεράπετρας, στα πλαίσια πραγματοποίησης εκπαιδευτικών επισκέψεων σε όλα τα σχολεία του Δήμου, προκειμένου να μας δώσει πληροφορίες σχετικά με την ασφαλή παραμονή μας στην παραλία, το ασφαλές κολύμπι αλλά και την προστασία της θάλασσας από εμάς. Το κουίζ που ολοκληρώσαμε με επιτυχία στο τέλος φανέρωσε πόσο προσεκτικοί ήμασταν κατά την παρουσίαση των πληροφοριών από τον κ. Νίκο και την κ. Κατερίνα.

5

Η διαδικτυακή συνάντηση πραγματοποιήθηκε με τον Σύλλογο για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας «Αρχέλων», κατά την οποία η κ. Κατερίνα μάς ξενάγησε στις εγκαταστάσεις του Συλλόγου και μας γνώρισε διάφορες χελώνες που έχουν περιθάλψει καθώς έχουν υποστεί ατυχήματα ή κακοποίηση από ανθρώπους. Μας μίλησε για τον κύκλο ζωής της χελώνας, για τις ενδείξεις ότι σε μία παραλία υπάρχουν φωλιές χελώνας αλλά και τρόπους που μπορούμε να ενισχύσουμε τη δράση του Συλλόγου. Οι εικόνες που είδαμε αλλά και οι πληροφορίες που λάβαμε ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και ευαισθητοποίησαν τα παιδιά απέναντι στην προστασία της θαλάσσιας χελώνας. Συμπληρώθηκε και αντίστοιχο φύλο εργασίας.   

6 

Τι επόμενες ημέρες ένα νέο μήνυμα κατέφτασε από τον Λάκη τον Χταποδάκη! Ο οποίος αφού τους συστήθηκε και τους επιβράβευσε για όλα τα ωραία πράγματα που είχαν μάθει για την προστασία της θάλασσας και της θαλάσσιας ζωής από τα πλαστικά, και γενικότερα τα σκουπίδια, τους έθεσε ένα ερώτημα. Πώς θα μπορούσαν να τα πληροφορήσουν όλα αυτά στους ανθρώπους εκτός σχολείου; Ένα ιστόγραμμα δημιουργήθηκε με τις ιδέες μας και η ιδέα της αφίσας ήταν το πρώτο που αποφασίστηκε.

Βάλαμε μπρος την ιδέα μας λοιπόν! Με τα χεράκια μας δημιουργήσαμε τα φύκια του βυθού, γράψαμε μηνύματα που θέλαμε να πούμε στον κόσμο έξω από το σχολείο μας και στολίσαμε την αφίσα μας με διάφορα ζώα του βυθού. Η αφίσα κρεμάστηκε στην είσοδο του σχολείου και παρουσιάστηκε στους γονείς την ημέρα της καλοκαιρινής μας γιορτής!

7

Ένα τρίτο και τελευταίο μήνυμα κατέφτασε από τη Νέσα τη μέδουσα, η οποία μας ευχαρίστησε για την αφίσα και μας όρισε προστάτες των θαλασσών!!! Τη Νέσα μάλιστα την κατασκευάσαμε με ανακυκλώσιμα υλικά προκειμένου να στολίσουμε το δωμάτιό μας 😊

8

Καθόλη τη διάρκεια του εργαστηρίου συμπληρώσαμε, επίσης, διάφορα φύλλα εργασίας.

9

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στον Ιππικό Όμιλο Ιεράπετρας «EGVUS» !

Καθώς θέλαμε η τελική μας εκδρομή να μείνει αξέχαστη στα παιδιά μας, αποφασίσαμε να επισκεφτούμε τον Ιππικό Όμιλο Ιεράπετρας «EGVUS»! Στην εκδρομή ακολούθησε και ένας γονέας-κηδεμόνας για κάθε παιδί, καθώς θα ήταν ολοήμερη και θα επιστρέφαμε στο σχολείο μας στις 15:00.

Ο κ. Γιάννης Πανταζής, ιππέας με 30 χρόνια εμπειρίας και εκπαιδευτής του Ιππικού Ομίλου, αφού μας μίλησε στην αρχή για την εξέλιξη του αλόγου ανά τα χρόνια και για τη φροντίδα που χρειάζεται ένα άλογο για να μεγαλώσει και να είναι υγιές, προσκάλεσε πρώτα μία από τις κυρίες να ιππεύσει προκειμένου τα παιδιά να πάρουν θάρρος 😊

1 1

H κ. Ειρήνη, λοιπόν, ήταν η πρώτη που ανέβηκε στην Αμφίπολη, ένα πανέμορφο καφετί άλογο και ακολούθησαν όλα τα παιδιά με ιδιαίτερο ενθουσιασμό! Η Αμφίπολη και ο Έκτορας ήταν τα δύο άλογα που γέμισαν τα παιδιά με χαμόγελα, γέλια και ενθουσιασμό για την ιππασία 😉 Φυσικά στο τέλος, ανέβηκαν και η κ. Αλεξία με την κ. Κατερίνα! Απολαύστε τους υπέροχους ιππείς μας!

2 1

Επίσης, γνωρίσαμε και τον Ιππόλυτο, τον οποίο ταΐσαμε και γεμίσαμε με χάδια <3

3 1

Φεύγοντας από τον Ιππικό Όμιλο ευχαριστήσαμε ιδιαιτέρως τον κ. Γιάννη και τα άλογά του για το μοναδικό πρωινό που μας χάρισε, και κατευθυνθήκαμε προς τον παιδότοπο του «Waikiki – Café/Beach Bar» μέσα στην πόλη της Ιεράπετρας για να παίξουμε, να φάμε και να χαλαρώσουν οι μεγάλοι. Ένας παιδότοπος αρκετά μεγάλος για όλους και που τα παιδιά μας άπειρες φορές είχαν αναφέρει μέσα στη σχολική χρονιά!

4

Ήταν πραγματικά μία αξέχαστη εκδρομή!