Έντομα
Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε λιγουλάκι με τα έντομα, μια θεματική που είχαμε αναβάλλει λόγω των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Ασχοληθήκαμε με 4 έντομα: πεταλούδα, μέλισσα, πασχαλίτσα, μυρμήγκι.
Παρατηρήσαμε το σώμα τους σε κάρτες, είδαμε σχετικά βιντεάκια, χρωματίσαμε , κόψαμε, κολλήσαμε. Ακόμη, εξασκηθήκαμε στο παιχνίδι “Περνά, περνά η μέλισσα”
(Τα βιντεάκια, τραγούδια και παραμύθια που είδαμε καθώς και άλλα προτεινόμενα έχουν αναρτηθεί στις αντίστοιχες καρτέλες του blog. Έχουν προστεθεί και παζλ στην καρτέλα “online δραστηριότητες”.)
Φροντίζω το περιβάλλον: 3ο εργαστήριο
Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τα άγρια ζώα που ζουν εκτός Ελλάδας.
Παρακολουθώντας βιντεάκια (τα οποία μπορείτε να βρείτε στην καρτέλα εκπαιδευτικά βιντεάκια) γνωρίσαμε περιβάλλοντα με πολύ κρύο (πόλοι), με πολλή ζέστη αλλά λίγες βροχές (ερήμους) με πολλή ζέστη και πολλές βροχές συνέχεια ή το μισό χρόνο (ζούγκλα και σαβάνα). Κάθε φορά ανακαλύπταμε και ζώα που ζουν στο συγκεκριμένο περιβάλλον.
Κάναμε συγκρίσεις σε επίπεδο αυτών των περιβαλλόντων (έρημος-πόλος, ζούγκλα/τροπικό δάσος-ελληνικό δάσος, ζούγκλα-σαβάνα, έρημος-ζούγκλα) παρατηρώντας κάθε φορά τις 2 κάρτες των περιβαλλόντων και έχοντας τη βοήθεια των νηπιαγωγών μας.
Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με ονόματα ζώων και περιβαλλόντων, παίξαμε παιχνίδι παρατηρητικότητας , μιμηθήκαμε κίνηση ζώων, χρωματίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε και έτσι δημιουργήσαμε ατομικά βιβλιαράκια με τα ζώα 6 διαφορετικών περιβαλλόντων (αγροκτήματος, δάσους, πόλου, ερήμου, ζούγκλας, σαβάνας)!!
Φροντίζω το περιβάλλον: 2ο εργαστήριο
Αυτή την εβδομάδα συνεχίσαμε να ασχολούμαστε με τα ζώα. Εκτός από τις επαναλήψεις ταξινομήσεων σε ζώα αέρα, νερού, στεριάς ασχοληθήκαμε με μια νέα ταξινόμηση: ζώα ήμερα & άγρια.
Αρχικά, παίρνοντας αφορμή από τη σειρά “Σον το πρόβατο” (σειρά αγαπημένη στους μαθητές μας , η οποία έχει ενταχθεί στην καθημερινή μας ρουτίνα με προβολή και σχολιασμό επεισοδίου) και παρατηρώντας ένα παλιό αλλά σχετικό βιβλίο (“Στο αγρόκτημα”) εντοπίσαμε ποια ζώα μπορούν να ζήσουν σε ένα αγρόκτημα ή αλλιώς φάρμα. Μάθαμε πως αυτά τα ζώα τα ονομάζουμε “ήμερα” και σκεφτήκαμε σε τι μας χρησιμεύει καθένα απο εκείνα (π.χ. ο σκύλος είναι φύλακας αλλά και συντροφιά, η γάτα διώχνει ή τρώει τα ποντίκια και τα φίδια και μας κάνει συντροφιά, η αγελάδα μας δίνει γάλα και κρέας, η κότα μας δίνει αυγά και κρέας, κτλ). Παρατηρήσαμε το σώμα τους και το όνομα τους σε κάρτες, εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας και ακούσαμε τις φωνές τους στο youtube (Βλέπω και μαθαίνω: τα ζωάκια της φάρμας και οι ήχοι τους). Ακόμη, ξεκινήσαμε να δημιουργούμε ατομικά βιβλιαράκια “Τα ζώα του αγροκτήματος” με χρωμοσελίδες αυτών των ζώων.
Όσον αφορά στα άγρια ζώα, παρατηρώντας ένα παλιό αλλά σχετικό βιβλίο (“Ένα σπίτι στο δάσος”), επικεντρωθήκαμε στα ζώα που ζουν στα ελληνικά δάση ενώ την επόμενη εβδομάδα θα δούμε κι άλλα άγρια ζώα που ζουν σε άλλες περιοχές της Γης.
Όπως πάντα, εξασκήσαμε παράλληλα τη φωνολογική επίγνωση, προμαθηματικές έννοιες (π.χ. μικρό/μεγάλο, ψηλό/κοντό, πολλά/λίγα, καταμέτρηση), λεπτή κινητικότητα, παρατηρητικότητα.
(Τα βιντεάκια που παρακολουθήσαμε βρίσκονται στην καρτέλα “εκπαιδευτικά βιντεάκια”.)
Φροντίζω το περιβάλλον: 1ο εργαστήριο
Όλες τις ημέρες αυτής της εβδομάδας ασχοληθήκαμε με το πρώτο εργαστήριο της θεματικής “Φροντίζω το περιβάλλον”. Στόχος ήταν η ταξινόμηση των ζώων σε ζώα στεριάς, νερού, αέρα παρατηρώντας το σώμα τους σε εικόνες, δηλαδή ψάχνοντας να βρούμε πώς κινούνται (δηλαδή εάν περπατούν/σέρνονται, κολυμπούν ή δεν κινούνται άρα παρασύρονται από το νερό, πετούν). Εκτός από την παρατηρητικότητά μας εξασκήσαμε και τη μνήμη μας εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό μας καθώς και τη δεξιότητα της ταξινόμησης (λογικομαθηματική σκέψη). Επίσης, εξασκήσαμε προαναγνωστικές και προγραφικές δεξιότητες (παρατηρώντας τα ονόματα των ζώων που εικονίζονταν στις κάρτες ψάχναμε να βρούμε φωνούλες γραμμάτων-χωρίς να ασχοληθούμε με τα ονόματα των γραμμάτων- και σχηματίζαμε τα ονόματα με μαγνητικά γράμματα). Φυσικά χρωματίσαμε, κόψαμε, κολλήσαμε και γενικά δημιουργήσαμε!
Όλα ξεκίνησαν παίρνοντας αφορμή από το γεγονός ότι η Σάμος είναι νησί άρα έχει γύρω γύρω θάλασσα. Παρατηρήσαμε ένα μπαλάκι αντιστρές (απεικόνιση του ανάγλυφου της Γης) και μια μικρή υδρόγειο σφαίρα για να δούμε πώς είναι και η υπόλοιπη Γη. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε μικρό τμήμα ενός εκπαιδευτικού βίντεο (ηλιακό σύστημα/διάστημα picou picou) ώστε να αντιληφθούμε πώς φαίνεται πραγματικά η Γη αν κοιτάξουμε μέσα από ένα διαστημόπλοιο. Οι κυρίες μας μάς εξήγησαν τι σημαίνουν τα χρώματα που βλέπουμε πάνω στη Γη (άσπρο=σύννεφα ή πάγοι, καφέ=ψηλά βουνά, κίτρινο=χαμηλά βουνά, πράσινο=μέρη που είναι πιο χαμηλά από τα βουνά και λέγονται πεδιάδες, μπλε=νερό). Ανακαλύψαμε πως πάνω στη Γη το νερό είναι πιο πολύ από τη στεριά. Επίσης, οι κυρίες μας μάς ενθάρρυναν να βρούμε μέρη που έχουν βουνά και άλλα που έχουν πεδιάδες με δάση και να τα δείξουμε με το πινέλο.
Μετά προσπαθήσαμε να σκεφτούμε τι ζει πάνω στη Γη εκτός από τον άνθρωπο. Η απάντηση ήταν ζώα! Στη συνέχεια, έπρεπε να σκεφτούμε ποια ζώα κινούνται και ζουν μέσα στο νερό, ποια στη στεριά και ποια κινούνται στον αέρα.
Γιορτή της μητέρας
Την Παρασκευή ασχοληθήκαμε με τη γιορτή της μητέρας. Μάθαμε πως υπάρχει συγκεκριμένη μέρα που γιορτάζουν όλες οι μητέρες, άσχετα με το όνομα ή τα γενέθλιά τους και προσπαθήσαμε να βρούμε γιατί υπάρχει τέτοια γιορτή.
Στη συνέχεια, ετοιμάσαμε ένα δωράκι για τις μαμάδες…μια κάρτα! Κόψαμε, κολλήσαμε, σχεδιάσαμε τις μαμάδες μας, αντιγράψαμε ή σειροθετήσαμε χαρτάκια με γραμματάκια ώστε να δημιουργήσουμε μέσα στην κάρτα το “Σ’ ΑΓΑΠΑΩ ΜΑΜΑ”.
Επίσης, οι κυρίες μας μάς διάβασαν ένα από τα καινούρια παραμύθια που έχουμε αποκτήσει χάρη στο ίδρυμα Μελά , “Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει”.
Ευχαριστήριο μήνυμα
Οι πασχαλινές σακούλες του νηπιαγωγείου γέμισαν για μία ακόμη φορά από δωρεές. Αυτή τη φορά συνέβαλε ο σύλλογος Μικρασιατών (με υφασμάτινα καλαθάκια με λαζαράκια και σοκολατάκια), το δημοτικό ΕΑΕ και το ΕΕΕΕΚ (τσουρεκάκια) καθώς και μια ομάδα που επιθυμεί την ανωνυμία της (μεγάλα πασχαλινά σοκολατένια αβγά).
Σας ευχαριστούμε θερμά!