Ευχόμαστε σε όλους σας υγεία και χαρά και σας δίνουμε μια γεύση από το Πάσχα στο Νηπιαγωγείο μας….
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 22-04-2025
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 17-04-2025
Με χαρά σας παρουσιάζουμε τη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM2025 με τίτλο ” Μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη;”
Μετά από πολύ καιρό έρευνας, μελέτης, υποθέσεων, πειραματισμού, κατασκευών και φυσικά…παιχνιδιού με το διάστημα και πιο συγκεκριμένα τον πλανήτη Άρη ήρθε η ώρα του τελικού αποτελέσματος…
Τι λέτε;; Σας αρέσει;;;
Νιώθουμε έτσι κι αλλιώς νικητές γιατί ακόμα και αν δεν κερδίσουμε στο διαγωνισμό έχουμε ήδη γεμίσει με γνώσεις και πολύτιμες εμπειρίες!!!!
https://www.youtubr.com/watch?v=taW78HTrSKg
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ | , στις 08-04-2025
Ο Δήμος Ανατολικής Σάμου και το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων (ΕΔΔΥΠΠΥ) του Π.Ο.Υ., σας καλούν να παρακολουθήσετε το φετινό κύκλο των Ακαδημιών Γονέων “Από το Α έως το Ω”, ο οποίος πραγματοποιείται για 10η συνεχή χρονιά από το ΠΜΣ “Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας” της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την Ελληνική Εταιρεία Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Ε.Ε.Ι.). Το ανωτέρω πρόγραμμα περιλαμβάνει 4-8 (τέσσερις-οκτώ) δίωρες δια δραστικές συναντήσεις γονέων τη δεύτερη ή τρίτη Τετάρτη κάθε μήνα στις 18:15-20:00 από Νοέμβριο έως Μάϊο. Κάθε χρόνο, παρουσιάζονται θέματα σχετικά με την υγεία, την ανάπτυξη και τη συμπεριφορά των παιδιών, τις σχέσεις στην οικογένεια και το σχολείο κ.λπ. και τελεί υπό την Αιγίδα του ΕΔΔΥΠΠΥ.
Η 6η Συνάντηση της Ακαδημίας Γονέων με θέμα “Γονεϊκή συμμετοχή ως παράγων διαμόρφωσης συνηθειών άσκησης και υγείας στα παιδιά” & “Μύθοι και αλήθειες για την παιδική και εφηβική διατροφή” θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 9 Απριλίου 2025 και ώρα 18:15.
Για να παρακολουθήσετε την 6η Συνάντηση της Ακαδημίας Γονέων θα ακολουθήσετε το παρακάτω link: https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_F4oUBd_1TXu1o5B8AR6-oA#/registration
Παρακαλούμε για την επικοινωνία της συνάντησης σε εκπαιδευτικούς, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για την άμεση ευαισθητοποίηση και ενημέρωσή τους.
Επισυνάπτεται το πρόγραμμα της 6ης Συνάντησης.
Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.
Με εκτίμηση,
Σοφία Θάνου
ΠΕ Κοινωνιολόγων
Αν. Προϊσταμένη Τμήματος Προστασίας και Προαγωγής της Δημόσιας Υγείας Δ/νσης Κοινωνικής Πρόνοιας
Δήμου Ανατολικής Σάμου/ Συντονίστρια ΕΔΔΥΠΠΥ/ΚΕΠ ΥΓΕΙΑΣ
Τηλ. Επίκ.:2273353448/451
Κιν. : 6977256896
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΕΙΣ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 08-04-2025
- Γνωρίσαμε το «Εξώφυλλο των βιβλίων» και τα χαρακτηριστικά του (Τίτλος, Συγγαρφέας, Εικονογράφος, Εκδόσεις)
- Τακτοποιήσαμε και αλλάξαμε τα βιβλία στη Δανειστική Βιβλιοθήκη του σχολείου/ Ξαναθυμόμαστε τους κανόνες χρήσης της Δανειστικής Βιβλιοθήκης/συζητάμε από που αλλού μπορούμε να δανειστούμε βιβλία και αναφερόμαστε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Σάμου.
- Συμμετέχουμε στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης των Εκδόσεων Μεταίχμιο. Διαβάζουμε τα βιβλία : «Ζακ και Ούπς», «Ο Φτεροπόδαρος μπαμπάς» και “Γατοκουβέντες” και συμπληρώνουμε τα αντίστοιστιχα φύλλα δραστηριοτήτων
- Με αφορμή την Αλλαγή του μήνα (Απρίλιος) και το έθιμο της Ψευταπριλιάς, αναφερόμαστε στο παραμύθι “Ο Πινόκιο”. Τα παιδιά αφηγούνται το παραμύθι στους συμμαθητές που δεν το γνωρίζουν, συζητάμε για τα ψέματα του Πινόκιο και λέμε τα δικά μας “μικρά ψεματάκια”.
Παίζουμε παιχνίδι με τη “μύτη του Πινόκιο”: (Αντιστοίχιση ποσοτήτων) Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό που θα φέρει μεγαλώνουν τη «μύτη» του Πινόκιο/ ποιος μεγάλωσε περισσότερο- ποιος λιγότερο τη «μύτη’ του Πινόκιο - Βρίσκουμε τις 4 διαφορές στις εικόνες του Πινόκιο
- Παιχνίδι «Μετράω τις σελίδες του βιβλίου που κρατάω» (τα παιδιά σε σειρά μετράνε τις σελίδες του βιβλίου που κρατούν μέχρι τον αριθμό που μπορούν. Κερδίζει όποιος μετρήσει τις περισσότερες σελίδες χωρίς να κάνει λάθος
- Τα παιδιά παρουσιάζουν το αγαπημένο τους βιβλίο στους συμμαθητές τους/ θέτουν τα ερωτήματα τους και συζητούν γι’ αυτά
- Παίζουμε παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας με το γράμμα “Β,β”
- Παίζουμε «Το χαλασμένο εξώφυλλο»: Κάποιος χάλασε το εξώφυλλο του βιβλίου. Λείπουν ο τίτλος, ο συγγραφέας, ο εικονογράφος και οι εκδόσεις. Τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά του εξώφυλλου με την αντίστοιχη καρτέλα
- Παρατηρούμε στον Υπολογιστή του σχολείου φωτογραφίες από Παιδικούς συγγραφείς και Παραμυθάδες. Συζητάμε ποιους από αυτούς γνωρίζουμε. Ανακαλύπτουμε τα ονόματα τους στα βιβλία της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας.
- Συζητάμε για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, πως καθιερώθηκε και τα Δικαιώματα του Μικρού Αναγνώστη.
- Παρακολουθήσαμε Βίντεο και γνωρίσαμε τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν , συζητήσαμε ποια παραμύθια του γνωρίζουμε και ποιο είναι το αγαπημένο μας.
- Αντιστοιχίσαμε τους ήρωες των παραμυθιών με την εικόνα που ταιριάζει στον καθένα
- Παίξαμε παιχνίδι ισορροπίας με το αγαπημένο μας βιβλίο
- Παίξαμε αγώνες βιβλίων και ποια ομάδα θα τοποθετήσει πρώτη τα βιβλία στη θέση τους
- Κάναμε κατασκευές
- Παρουσιάσαμε στην τάξη τα αγαπημένα μας βιβλία
- Μιλήσαμε για τις διαφορές ανάμεσα στα βιβλία γνώσης και τα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία
- Συζητήσαμε για τα δικαιώματά του Μικρού Αναγνώστη.
- Βρήκαμε πληροφορίες μέσα σε βιβλία
- Συζητήσαμε για τη δουλειά του συγγραφέα,του εικονογράφου,του μεταφραστή,του εκδοτικού οίκου κ.α.
- Συγκρίναμε την εικονογράφηση των παλιών βιβλίων (ανθολόγιο δημοτικού δεκαετίας ’80) με τα σύγχρονα.
- Αποφασίσαμε (μετά από ψηφοφορία) να εικονογραφήσουμε την ιστορία : “Τα ψέματα του Απρίλη”
- Χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε την σκηνή που θα εικονογραφήσουμε.
- Δημιουργήσαμε μια διασκευή του βιβλίου
- Παίξαμε το “Διάλειμμα για βιβλίο “: όταν ακουστεί αυτή η φράση ό,τι και να κάνεις πρέπει να πάρεις ένα βιβλίο και να το διαβάσεις όπου θες για 5 λεπτά.
- Δημιουργήσαμε το “Μονοπάτι των βιβλίων ” όπου προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα ντόμινο από βιβλία βασισμένο σε κάποιο χαρακτηριστικό τους.
- Γράψαμε και εικονογραφήσαμε ένα δικό μας βιβλίο με τους αγαπημένους μας ήρωες
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 02-04-2025
Με αφορμή την παρακολούθηση του προγράμματος “Ο Κανόνας των Εσωρούχων” συζητάμε για το δικαίωμα μας να λέμε “Όχι” όταν κάτι μας κάνει να νιώθουμε άσχημα.
- Ζωγραφίζω κάτι που “θέλω” ή μου αρέσει να κάνω και αισθάνομαι καλά. Παρουσιάζουμε τη ζωγραφιά μας στους συμμαθητές μας. Συνδέουμε με την έννοια “Δικαίωμα”και τη σημασία της.
- Κατηγοριοποιούμε τα δικαιώματα μας σε 4 κατηγορίες (ζούμε καλά, μεγαλώνουμε και εξελισσόμαστε, παίρνουμε μέρος/συμμετέχουμε, προστατευόμαστε). Σκεφτόμαστε και προσθέτουμε κι άλλα “δικαιώματα” μας
- Ανάγνωση ιστορίας “Το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα”. Συζητάμε για τις ανάγκες των παιδιών και τα δικαιώματα τους (τροφή, οικογένεια, σπίτι κλπ). Ατομική εργασία “Αν είχα το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα θα ζωγράφιζα…”
- Παρακολουθούμε το Βίντεο “Ειρήνη – η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” . Αναφερόμαστε στις συνέπειες ενός πολέμου, ποια δικαιώματα χάνονται, ποιες οι ανάγκες των ανθρώπων, τι θα κάναμε εμείς αν συναντούσαμε ένα παιδί πρόσφυγα.
- Παιχνίδι με χάρτινο καράβι (συμβολίζει τις ανάγκες μας) και γαλάζιο ύφασμα -θάλασσα (συμβολίζει τα “θέλω” μας): Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε χαρτί μια “ανάγκη” τους και ένα “θέλω”/ επιθυμία τους και τα τοποθετούν στη αντίστοιχο σημείο. Συζητάμε γι’ αυτά και αναφερόμαστε σε ποια αποτελούν “δικαιώματα” μας.
- Δημιουργούμε έναν πίνακα με τα “Δικαιώματα” μας μέσα στη σχολική τάξη, αλλά και τις “Υποχρεώσεις” μας ως προς αυτά.
- Συζητάμε για τα άρθρα της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
- Δημιουργούμε το δικό μας εικαστικό έργο , συμμετέχοντας στη δράση “Το Δ των Δικαιωμάτων” του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
- Συζητήσαμε για το τι σημαίνει “δικαίωμα”
- Σκεφτήκαμε ποια δικαιώματα έχουμε και αν αυτά ισχύουν
- Αναρωτηθήκαμε αν τα δικαιώματα ισχύουν για όλους τους ανθρώπους
- Μιλήσαμε για το μέχρι πού φτάνουν τα δικαιώματά μας
- Διαβάσαμε για ανθρώπους που έχουν ασχοληθεί με τα δικαιώματα.
- Είδαμε βίντεο για τα δικαιώματα των παιδιών
- Επισκέφθηκαν το site του δικτύου των δικαιωμάτων του παιδιού (εδώ)
- Σκεφτήκαμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας
- Μάθαμε για το δικαίωμα να λέμε όχι
- Φτιάξαμε το Δ των δικαιωμάτων από ξυλάκια
- Κατασκευάσαμε την ομαδική αφίσα μας με το Δ των δικαιωμάτων
- Φτιάξαμε μικρά βιβλία για τα δικαιώματά μας
- Διαβάσαμε βιβλία που είχαν άμεση και έμμεση σχέση με τα δικαιώματά μας.
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία E-TWINNING Δραστηριότητες | , στις 27-03-2025
Με χαρά σας ανακοινώνουμε πως το σχολείο μας βραβεύτηκε ως σχολείο e- twinning για το σχολικό έτος 2025-2026.
Μετά από τρεις συνεχόμενες χρονιές που συμμετείχαμε σε προγράμματα, μας δίνεται αυτή η τιμή αλλά και ταυτόχρονα η ευθύνη να προωθήσουμε τις αξίες του e- twinning και να λειτουργήσουμε ως παράδειγμα και ως υποστηρικτές νέων προγραμμάτων και νέων σχολείων. Περιμένουμε να παραλάβουμε την πλακέτα μας αλλά και το υλικό μας ώστε να συνεχίσουμε τη δράση μας!
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 26-03-2025
- Χρησιμοποιώντας, σχετικό για την 25η Μαρτίου, sway αναφερθήκαμε σε στιγμές του 1821 , συζητήσαμε για την Ελληνική Επανάσταση και μάθαμε για τον ηρωισμό των Ελλήνων και τους Ήρωες του 1821.
- Μάθαμε για τη Διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Παρατηρήσαμε και αναλύσαμε σχετικές εικόνες και τις αναλύσαμε.
- Μιλήσαμε αναλυτικά για τον Ευαγγελισμό, τι έγινε, τα σύμβολά του, αναλύσαμε την ίδια τη λέξη.
- Ακούσαμε το τραγούδι “Τα Κλεφτόπουλα” και τον “Θούριο του Ρήγα” και συζητήσαμε για τους Κλέφτες και τους Αρματολούς,για τους ανθρώπους που πολέμησαν για την Ελευθερία της πατρίδας, αλλά και γι΄αυτούς που βοήθησαν στην Ελληνική Επανάσταση με τον δικό τους τρόπο (τραγούδια, χρήματα, Φιλική Εταιρία κλπ)
- Παρατηρήσαμε στον Υπολογιστή , πίνακες ζωγραφικής με στιγμές του 1821, συζητήσαμε γι’ αυτές, αναφερθήκαμε στο “Κρυφό Σχολειό”, τους Ήρωες, τις μάχες των Ελλήνων σε στεριά και θάλασσα, τις Σουλιώτισσες και το χορό του Ζαλόγγου κ.α. Τέλος, γίναμε μικροί ζωγράφοι και φτιάξαμε το δικό μας πίνακα ζωγραφικής με στιγμές του 1821.
- Παίξαμε με τον αριθμό “1821”, αναγνωρίσαμε τους αριθμούς, τους βάλαμε στη σωστή σειρά για να σχηματίσουμε τη χρονολογία, αντιστοιχίσαμε ποσότητες με αριθμούς.
- Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα Ελληνάκια”, συζητήσαμε γι’ αυτό, αναφερθήκαμε στα συναισθήματα των Ελλήνων την περίοδο της σκλαβιάς, για το θάρρος και την ανδρεία τους να πολεμήσουν τους Τούρκους.
- Με αφορμή το βιβλίο , αναφερθήκαμε στην παράδοση των Ελλήνων και την τέχνη των υφαντών και του κεντήματος. Χρησιμοποιήσαμε ένα μικρό ξύλινο αργαλειό του Νηπιαγωγείου μας και με νήματα φτιάξαμε τα δικά μας υφαντά. Τέλος, προσπαθήσαμε με βελόνα και κλωστή να κεντήσουμε μικρά σχέδια στο ύφασμα.
- Δημιουργήσαμε τη δική μας χάρτινη “πάντα” δωματίου, χρωματίζοντας με μαρκαδόρους τις “βελονιές” ενός παραδοσιακού σχεδίου και βάζοντας στις άκρες του νήματα.
- Παίξαμε παιχνίδι διπλής εισόδου με κάρτες σχετικές με την 25η Μαρτίου 1821
- Γνωρίσαμε την Ελληνική Σημαία και αντιστοιχίσαμε τις γραμμές της με τη φράση “Ελευθερία ή Θάνατος”.
- Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής του Θεόφιλου και συζητήσαμε για την παραδοσιακή ενδυμασία των Ελλήνων.
- Μιλήσαμε για τα γεγονότα που έχουν σχέση με την επανάσταση του 1821
- Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με την επανάσταση των Ελλήνων
- Βρήκαμε την ίδια εικόνα σε διαφορετικά βιβλία
- Αντιστοιχήσαμε τους ήρωες του 1821
- Είδαμε πίνακες ζωγραφικής που έχουν σχέση με το 1821
- Μάθαμε για τις φορεσιές των τσολιάδων,των βρακάδων ,των σαμιωτών και των μικρασιατών
- Χορέψαμε παραδοσιακά τραγούδια
- Ανασυνθέσαμε τη λέξη “Τσολιάς”
- Φτιάξαμε τσολιαδάκια και “Αμαλίες” από χαρτόνι
- Παίξαμε με τους αριθμούς της χρονολογία 1821
- Μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
- Αναπαραστήσαμε τη σκηνή του Ευαγγελισμού
- Φτιάξαμε ομαδικές κατασκευές
- Δημιουργήσαμε υφαντά για να στολίσουμε τα σπίτια μας
- Παλαιώσαμε χαρτιά με την τεχνική του καφέ και “βρήκαμε” τα μηνύματα που μας ειχαν στείλει οι ήρωες του 1821
- Διαβάσαμε και αναλύσαμε ποιήματα και για τις δύο γιορτές
- Τραγουδήσαμε τον Εθνικό μας ύμνο και τραγούδια της γιορτής
- Οι εορταστικές δραστηριότητες κορυφώθηκαν στη γιορτή που κάναμε εν είδη βιωματικού εργαστηρίου με την εκπαιδευτική προσέγγιση της αλληλοδιδακτικής, δλδ τα παιδιά δίδαξαν τους συμμαθητές τους, έγιναν δάσκαλοι μέσα από διάφορες πηγές και οδούς: εικαστικά, με βιβλία, με λογοτεχνία, με δια ζώσης παρουσιάσεις κ.ά. Ζήσαμε πραγματικά συγκινητικές στιγμές.
- Τα εικαστικά έργα και οι παρουσιάσεις των παιδιών αναρτήθηκαν στο κάτω κτίριο να στολίζουν το χώρο για την επικείμενη κατάθεση στεφάνων.
Και του χρόνου!