Σεισμός-Ηφαίστειο-Διάστημα

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 13-12-2025

Μιλήσαμε για τον πλανήτη μας και το εσωτερικό του. Τον παραλληλίσαμε με ένα βραστό αβγό ή ένα πορτοκάλι. Παρατηρήσαμε το εσωτερικό του σε τρισδιάστατο μοντέλο.

IMG 20251124 114045 20251125 111030 20251125 124410 20251125 1107491 20251125 1232421 20251125 1309351 20251125 124624 20251126 150300

Μάθαμε για το σεισμό: τι φυσικό φαινόμενο είναι, πως γίνεται, τα μέτρα προστασίας στο σχολείο, στο σπίτι, στο δρόμο, πριν και μετά, το μύθο του Εγκέλαδου. Κάναμε ασκήσεις σεισμού και το τρενάκι του σεισμού, για να είμαστε προετοιμασμένοι και κυρίως ψύχραιμοι, αν ποτέ χρειαστεί στ’ αλήθεια. Μάθαμε ότι με την ψυχραιμία και τη σωστή οργάνωση μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε. Φτιάξαμε όλοι μαζί το αντισεισμικό σακίδιο της τάξης.

IMG 20251124 112235

Τι μπορεί να συμβεί αν μπω κάτω από μη γερό τραπέζι

IMG 20251124 112805 IMG 20251124 112901 IMG 20251124 112905

 

IMG 20251124 113603

Τι κάνω όταν κάθομαι στην τουαλέτα

IMG 20251124 113658

Τι κάνω αν βρίσκομαι σε σκάλα

IMG 20251124 113250

Το τρενάκι του σεισμού

Πήραμε και βραβείο για τη συμμετοχή μας στην άσκηση σεισμού

IMG 20251124 114148

Πήραμε πληροφορίες από το επίσημο site του ΟΑΣΠ: https://kids.oasp.gr/

Τραγουδήσαμε το τραγούδι του σεισμού

Μιλάμε για τα ηφαίστεια: μαθαίνουμε τα μέρη του ηφαιστείου, για το θεό Ήφαιστο,  για το επάγγελμα του ηφαιστειολόγου, για τα υποθαλάσσια ηφαίστεια και  για τα ελληνικά ηφαίστεια. Φτιάξαμε ένα ηφαίστειο με ξηροπαστέλ και κολάζ. Το αγαπημένο μας όμως ήταν οι εκρήξεις ηφαιστείων με σόδα και ξύδι. Μετρήσαμε τις δόσεις που θα βάλουμε για να έχουμε μεγάλο μέγεθος έκρηξης. Ενθουσιαστήκαμε.

IMG 20251126 084418IMG 20251126 084631IMG 20251126 090309IMG 20251126 090429 IMG 20251126 090339

IMG 20251126 092113

IMG 20251126 111853 IMG 20251126 111823 IMG 20251126 112121IMG 20251126 112152 IMG 8db1ffbf714eff124519e58859282d1a V IMG a622ca1c1bd84c00006a94d86506cda2 V

Μαθαίνουμε για τη μέρα και τη νύχτα με τη βοήθεια των παιδιών, μίας υδρογείου και έναν φακό.

IMG 20251127 113353IMG 20251127 113134IMG 20251127 114123

Μετράμε τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος. Μαθαίνουμε τη σειρά τους ανάλογα την απόσταση από τον ήλιο, τα μεγέθη τους, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους αλλά και τα μυθολογικά ονόματά τους.

IMG 20251127 114438 IMG 20251127 114547

IMG 20251127 113725

Διαβάσαμε βιβλία εγκυκλοπαιδικά και παραμύθια. Μας άρεσε πολύ το “Μπαμπά σε παρακαλώ φέρε μου το φεγγάρι”, “Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να πάει στο διάστημα” “Ένα φτυάρι στον Άρη” (με το οποίο παίξαμε και πολλά παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας)

images 4 0178202 19789605017606 huge

Παίξαμε ένα μεγάλο επιτραπέζιο από τη Γη στη Σελήνη με πιόνια τον Γιούρι Γκαγκάριν και τον Νηλ Άρμστρονγκ.

IMG 20251128 113049 IMG 20251128 113151IMG 20251128 113139  IMG 20251128 113325

 

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ, ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 06-12-2025

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων (3ος θεματικός κύκλος: ανθρώπινα δικαιώματα – άτομα με αναπηρία) καθώς και των δράσεων του ενεργού πολίτη κάναμε στο σχολείο μας βιωματικό εργαστήρι με μέλη του ΚΕΔΑΣΥ, την κυρία Φρόσω και την κυρία Μαρία.

Για αρχή γνωριστήκαμε μεταξύ μας.

IMG 20251203 090229 20251203 1037241

Παρατηρήσαμε μία φωτογραφία από μία αρκούδα σε καροτσάκι.

IMG 20251203 090812IMG 20251203 09073720251203 1041561IMG 20251203 091426

Συζητήσαμε γι’ αυτό. Ύστερα διαβάσαμε την αληθινή ιστορία του Ούσκο. Είδαμε και αληθινές φωτογραφίες.

IMG 20251203 091714IMG 20251203 092010 20251203 1052411IMG 20251203 093638

Κινηθήκαμε σε διάφορες στάσεις και παίξαμε εμπνευσμένοι από την ιστορία του Ούσκο.

IMG 20251203 094838

IMG 20251203 094310 IMG 20251203 094426 IMG 20251203 09443120251203 11151120251203 111543120251203 1116021

Δοκιμάσαμε να μπούμε στη θέση του Ούσκο και να χορέψουμε μόνοι ή μεταξύ μας χωρίς να σηκωνόμαστε.

IMG 20251203 094933IMG 20251203 093916 20251203 111902 20251203 1119391 20251203 1120001

Ζωγραφίσαμε όσα θα μπορούσαμε να κάνουμε μαζί με τον Ούσκο αν ήμασταν παρεάκι στην τάξη. Κολλήσαμε τις ζωγραφιές μας  σε ένα κολάζ και το κάναμε αφίσα.

IMG 20251203 102931 20251203 114357120251203 114712

Δώσαμε κι εμείς το δωράκι που φτιάξαμε. Μία αφίσα με την Φρίντα Κάλο, την υπέροχη ζωγράφο με αναπηρία που αγαπούσε πολύ τα ζώα (κολάζ με τη μέθοδο zentagle).

IMG 20251202 080346 IMG 20251202 081715IMG 20251203 100417IMG 20251203 073340

Περάσαμε υπέροχα, αποκτήσαμε ενσυναίσθηση και μάθαμε πολλά καινούρια πράγματα. Ευχαριστούμε πολύ τις κυρίες και το ΚΕΔΑΣΥ Σάμου!

 

Φθινόπωρο, Φθινόπωρο, τι μας έφερες;

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 29-11-2025

-“Φθινόπωρο, Φθινόπωρο, τι μας φέρνεις;”

-“Σας φέρνω τις βροχές, τα πεσμένα φύλλα, το Σεπτέμβρη με τον τρύγο, τον Οκτώβρη με τις πρώτες τις βροχές, τον Νοέμβρη με τις ελιές, τα πολλά τα φρούτα και τους καρπούς, το όργωμα και τη σπορά.”

Τα παιδιά μάζεψαν φρούτα και καρπούς από τη φύση και παίξαμε μαζί τους μαθαίνοντας.

Παρατηρήσαμε την εξέλιξη της φθοράς των φύλλων μέχρι να πέσουν.

IMG 20251103 112153

Παρατηρήσαμε και αισθανθήκαμε τους διάφορους καρπούς που ελεύθερα υπάρχουν στη φύση και καμιά φορά δεν τους δίνουμε και τόση σημασία.

IMG 20251103 112617 IMG 20251103 113130 20251103 113516 20251103 123110

Φτιάξαμε τη λέξη ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

20251103 125541

Ταξινομήσαμε τα φρούτα και τους καρπούς ανάλογα με το είδος, τα μεγέθη και το χρώμα.

IMG 20251103 113917 IMG 20251103 114227 IMG 20251103 114349 20251107 1124301

Φτιάχνουμε φρουτοσαλάτα και τη δοκιμάζουμε.

IMG 20251106 095856 IMG 20251106 100803 IMG 20251106 101305

 

Με τα υλικά που έφεραν τα παιδιά κάναμε μία κατασκευή κολάζ “Ο κύριος Φθινόπωρο” εμπνευσμένοι από το έργο του Αρτσιμπόλντο. Με  ένα κομμάτι μπρόκολο κάναμε το τύπωμα.

CHoris titlo IMG 20251105 111951 IMG 20251105 110247 IMG 20251105 111151

Φτιάξαμε κολοκύθες και φθινοπωρινά δέντρα

20251107 074228 20251106 073210 20251107 074202

Αντιστοιχίσαμε ποσότητες και αριθμούς

20251106 124746

Δημιουργούμε ένα φθινοπωρινό τοπίο

20251103 154204 20251103 154948

Ασχοληθήκαμε με καρπούς που δεν τους τρώνε οι άνθρωποι και γνωρίσαμε τη σημασία τους για τη φύση

Μάθαμε λέξεις και τραγούδια  που έχουν σχέση με το φθινόπωρο στα αγγλικά

20251128 105915

Ζωγραφίσαμε φθινοπωρινές εικόνες

20251119 11282520251124 07444720251125 072952

Γευτήκαμε και ψηφίσαμε τις αγαπημένες μας γεύσεις

20251112 092628 20251107 125617 20251111 072517 20251128 102100

Βρήκαμε βιβλία που μιλούν για τους καρπούς του Φθινοπώρου

20251128 105154

Είδαμε τις αλλαγές που έχουν τα φυτά με τη βροχή

20251113 0840431 20251113 084248

Μιλάμε και μαθαίνουμε για τα μήλα. Φτιάχνουμε ομαδική αφίσα με την παροιμία: “Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα”.

images

IMG 20251031 090740 IMG 20251031 080709

Με τα μήλα κάνουμε μια μικρή εισαγωγή στα κλάσματα: ολόκληρο, μισό, 1 τέταρτο

IMG 20251106 091219

Δοκιμάζουμε από 3 διαφορετικά μήλα: κόκκινο, πράσινο και κίτρινο. Ψηφίζουμε το αγαπημένο μας.

IMG 20251106 094324 IMG 20251106 094214 IMG 20251106 095349 IMG 20251106 095421

Παίζουμε μαθηματικά παιχνίδια με τα μήλα: μπίνγκο με αριθμούς και μηλιές, αριθμοί και σκουληκάκια στα μήλα, μηλιές και αριθμός μήλων.

CIMG0022CIMG0030IMG 20251110 113512CIMG0028IMG 20251110 113545IMG 20251110 115205

Διαβάζουμε το “Δέντρο που έδινε”. Το δραματοποιούμε. Κι αν ήμουν εγώ η μηλιά τι θα έδινα στον κόσμο; Καταγράφουμε τις απαντήσεις μας σε ένα μήλο και τις βάζουμε στο κολάζ που φτιάξαμε για το βιβλίο.

IMG 20251110 121719 IMG 20251110 122330 IMG 20251110 103658 IMG 20251110 103622 IMG 20251110 123846

Με τη βοήθεια του βιβλίου «Από το στάρι στο ψωμί» μαθαίνουμε για τον κύκλο του ψωμιού αλλά και τη χρήση και θέση του ψωμιού στη ζωή, την παράδοση και τη θρησκεία μας.

Εικόνα από ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ ΣΤΟ ΨΩΜΙ

Ζυμώνουμε τυροψωμάκια. Διαβάζουμε τη συνταγή και συγκεντρώνουμε τα υλικά. Αρχίζουμε πρώτα με το αλεύρι.

IMG 20251107 093551 IMG 20251107 093908

Μετά το γιαούρτι

IMG 20251107 094147IMG 20251107 094326

Μετά το τυρί φέτα

IMG 20251107 094452 IMG 20251107 094636

Στο τέλος το σουσάμι

IMG 20251107 094820IMG 20251107 095041

Ζυμώνουμε καλά και φτιάχνουμε μικρές μπαλίτσες που πλατιάζουμε.

IMG 20251107 095637IMG 20251107 100308IMG 20251107 100430

Τα πάμε στην κουζίνα και η κυρίες τα ψήνουν στο φούρνο. Τρώμε όλοι μαζί τις δημιουργίες μας. Ενθουσιαστήκαμε!

IMG 20251107 101410IMG 20251107 105147

Φτιάξαμε και μπισκοτάκια

20251107 1028151

20251107 10362820251107 1043181 20251107 1051091 20251107 1052391 20251107 1105221

 Με αφορμή την ενασχόλησή μας με το ψωμί   διαβάσαμε το  βιβλίο: “Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου”  και το “Έλα πίτα τα σε φάω”. Συγκρίναμε τα δύο βιβλία και ψηφίσαμε το αγαπημένο μας. Κάναμε βιωματικά τη χρονική σειραθέτηση των ηρώων  από το πρωτο.

images 1 010200041806

IMG 20251107 104036 IMG 20251107 104353

Παίξαμε και επιτραπέζιο φωνολογικής ενημερότητας με το “Έλα πίτα να σε φάω” (μαθητές εναντίον κυρίας), δημιουργία της εκπαιδευτικού Μαρίας Χατζηπαναγιώτου. Χρησιμοποιήσαμε το γιγάντιο ζάρι.

Diafaneia50 Diafaneia53

IMG 20251111 120339IMG 20251111 121234

Μάθαμε για τη ζωή και την τέχνη του μεγάλου μας ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ με αφορμή τους πίνακες «Το Μάζεμα των ελαιών στη Μυτιλήνη» και το «Μέγα Αρτοποιείο». Παρατηρήσαμε τους πίνακες, μετρήσαμε στοιχεία τους π.χ. πόσες σκάλες υπάρχουν; Πόσοι φουρνάρηδες; Το ζωγραφίσαμε. Φτιάξαμε σε μικρά παζλ κάποιους πίνακές τους και σε γιγάντιο τον πίνακα “Ερωτόκριτος και Αρετούσα”.

Αποτέλεσμα εικόνας για θεοφιλος πίνακες

Αποτέλεσμα εικόνας για θεοφιλος πίνακες

Σχετική εικόναΑποτέλεσμα εικόνας για θεοφιλος πίνακες ΟΡΓΩΜΑ

IMG 20251112 102607IMG 20251112 102051IMG 20251112 101429IMG 20251112 101322

 

 

Εδώ Πολυτεχνείο!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 21-11-2025

Με αφορμή διάφορα βιβλία μιλάμε για τη δημοκρατία και τη δικτατορία. Τι αγαπά η κυρά Δημοκρατία και πόσο “όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί”. Επίσης ζωγραφίσαμε το Πολυτεχνείο και φτιάξαμε κολάζ με τα συνθήματα των φοιτητών.

images 2  images6

IMG 20251111 102657IMG 20251111 102652 IMG 20251111 103052

IMG 20251117 085510 IMG 20251117 085518 IMG 20251117 085531 IMG 20251117 090424IMG 20251117 090447



Λήψη αρχείου

Δραματοποιήσαμε την ιστορία με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου
Βάλαμε σε σειρά τις φωτογραφίες και αναδιηγηθήκαμε την ιστορία
20251113 093614120251113 0939131
Δημιουργήσαμε τα δικά μας συνθήματα για το ραδιοφωνικό σταθμό μας
20251113 0857581
Ακούσαμε ποιήματα σχετικά με το Πολυτεχνείο και τα εικονογραφήσαμε
20251113 103733
Παίξαμε με το γραμμα Π,το φτιάξαμε  με τα χέρια μας,και κάναμε χειροτεχνίες
20251112 124959 20251112 124147
20251113 110153 20251113 1129241
Γίναμε γλύπτες με χαρτοπολτό
 20251113 124313 20251113 125333 20251113 1253531 20251113 12540711
Φτιάξαμε με τουβλάκια το Πολυτεχνείο και με κούκλες αναπαραστήσαμε την ιστορία
Σχηματίσαμε το σήμα της ειρήνης με τις ρόδες της αυλής
20251113 090855
 Ακούσαμε τραγούδια και ποιητές που απαγορεύονταν εκείνη την εποχή, όπως ο Γιάννης Ρίτσος και ο Μίκης Θεοδωράκης. Ακούμε το σύνθημα των φοιτητών ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Γράφουμε τη λέξη Πολυτεχνείο. Ανασυνθέτουμε τη λέξη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

IMG 20251111 100531

Είδαμε πίνακες από καλλιτέχνες που θέλησαν να μιλήσουν για τη Δικτατορία και το Πολυτεχνείο όπως ο Γιάννης Γαΐτης και ο Αλέξης Ακριθάκης.

images5 images4 images3 images2

IMG 20251111 111317IMG 20251111 111705

sarosh0009 Polytechneio Alexhs Akrithakhs sarosh0008

Συνθέτουμε όλα τα παραπάνω σε μία αφίσα με κολάζ.

IMG 20251110 083210 IMG 20251110 083809 IMG 20251110 100701

Ζωγραφίζουμε τον πίνακα του Ακριθάκη με τα δικά μας χρώματα.

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η Σοφή Ελιά”. Συζητήσαμε για το πολίτευμα της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας.

elia8 233x300 1

Παίξαμε κουκλοθέατρο με τους ήρωες του παραμυθιού.

k

Κάναμε “εκλογές” στην τάξη μας και αποφασίσαμε δημοκρατικά (ψηφίσαμε) ποιον θα θέλαμε για αρχηγό (Κολοκύθα ή Σοφή Ελιά).

1 2 4   m

Κάναμε μια ομαδική κατασκευή και ζωγραφίσαμε τις διαφορές στα δύο πολιτεύματα.

6 7

Με τη γιορτούλα μας τιμήσαμε την επέτειο.

IMG 20251117 091343 IMG 20251117 100331IMG 20251117 093132 IMG 20251117 093429

 

 

Σχέδιο δράσης: Ο σχολικός μας κήπος

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΑΕΙΦΟΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ | , στις 15-11-2025

Βάζουμε φρέσκο χώμα στον κήπο μας.

IMG 20251106 110444

Ταξινομούμε τα φυτά ανάλογα με το είδος ή τα φύλλα τους.

IMG 20251106 110825 IMG 78beee003a76f08c234d0f563b8fef4a V120251106 1114421

Σκάβουμε μικρούς λάκκους και φυτεύουμε τα φυτά του κήπου μας.

IMG 20251106 112517 1 IMG 20251106 11314220251106 1201021 220251106 1157511 220251106 114759 1

Οριοθετούμε με πέτρες τα φυτά μας

20251105 112254

20251111 072617 1 20251111 072559

 

Τα δοντάκια μου κι εγώ!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 10-11-2025

Η μασκότ της τάξης μας φέρνει την οδοντόβουρτσα της και ένα σωρό εκπλήξεις σχετικές με τα δόντια.

IMG 20251029 101750 IMG 20251029 095621

Συζητάμε για τα δόντια μας, πόσα έχουμε, πως είναι, σε τι μας χρησιμεύουν, πως λειτουργούν, πως είναι εξωτερικά και εσωτερικά. Παρατηρούμε τα δόντια μας στον καθρέπτη.

IMG 20251029 100531

Παρατηρούμε ένα τρισδιάστατο μοντέλο δοντιού και συζητάμε τις παρατηρήσεις μας.

IMG 20251029 101108

Αν είχα δόντια καρχαρία, δεινόσαυρου, κάστορα, ελέφαντα και άλλων πως θα ήμουν; Πώς θα έτρωγα;

IMG 20251029 113559 IMG 20251029 113553

Συζητάμε για το σωστό βούρτσισμα των δοντιών. Μαθαίνουμε στη μασκότ πως να βουρτσίζει τα δόντια της αλλά δείχνουμε κι εμείς τι μάθαμε πλένοντας τα δικά μας με τη δική μας οδοντόβουρτσα. Χαμογελάμε με τα καθαρά μας τα δοντάκια.

Συζητήσαμε για ποιο λόγο χρειαζόμαστε τα δόντια. Μάθαμε για τα νεογιλά και τα μόνιμα δόντια.

Μάθαμε με ποιους τρόπους μπορούμε να τα έχουμε  καθαρά.
Είδαμε τους διαφορετικούς τύπους οδοντόβουρτσας και συζητήσαμε για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους.
Μάθαμε για τη σωστή ποσότητα της οδοντόκρεμας.
Μιλήσαμε για το  οδοντικό νήμα και τα μεσοδόντια  βουρτσάκια.
Μάθαμε πώς να πλένουμε σωστά τα δόντια μας.

IMG 20251029 112051 IMG 20251030 110502 IMG 20251030 113235

20251030 103139 20251030 103724 20251030 103757 20251030 1041161 20251030 1042491 20251030 1043131

Ποιες τροφές κάνουν χαρούμενο ή λυπημένο ένα δοντάκι; Τις ταξινομούμε και φτιάχνουμε και μια αφίσα διάχυσης με οπτικοποιημένες τις συμβουλές μας.

IMG 20251029 113111 IMG 20251029 113239 IMG 20251030 090432

Μερικά από τα βιβλία που χρησιμοποιήσαμε:

9789602021286 0405018 264x264 800x800 10034831

Δόντια και μαθηματικά: με το ζάρι σε ζευγαράκια βάζουμε δόντια στο φαφούτη κροκόδειλο

IMG 20251030 101948 IMG 20251030 102040

IMG 20251030 101909

ατομικά μαυρίζουμε το σωστό αριθμό/δόντι χρησιμοποιώντας το ζάρι

IMG 20251030 101159

αντιστοιχίζουμε αριθμητικό σύμβολο και ποσότητες

IMG 20251030 103210

Έπειτα πάλι με το ζάρι, σε φύλλο εργασίας προσθέτουμε δόντια στον φαφούτη κροκόδειλο ανάλογα με τον αριθμό

IMG 20251031 111344 IMG 20251031 111546 IMG 20251031 111239IMG 20251031 111720

Κάνουμε έρευνα και καταμέτρηση στατιστική: πόσοι έχουν πάει στον οδοντίατρο;  Μετράμε και καταγράφουμε το αποτέλεσμα.

IMG 20251030 094954IMG 20251030 095022IMG 20251030 105549

Παίξαμε το αγαπημένο μας παιχνίδι μπίνγκο (τύπου τόμπολα) σε δοντάκια με αριθμούς (αναγνώριση αριθμών 1-20).

IMG 20251031 100427 IMG 20251031 100607

Δοκιμάσαμε προσθέσεις με δοντάκια και τη νεράιδα των δοντιών

IMG 20251031 113611

Είδαμε και παίξαμε κουκλοθέατρο με τους ήρωες από το Σοκολάκη και τη Ζαχαρούλα.

IMG 20251031 104903 IMG 20251031 104730 IMG 20251031 105331

Αναζητήσαμε πληροφορίες σχετικά με τα παιδικά δόντια και τις αλλαγές που συμβαίνουν μεγαλώνοντας, από το βιβλίο “Γερά Δόντια , Καλύτερη Υγεία” ( Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία)

20251029 152930

Προσπαθήσαμε να μετρήσουμε τα δόντια στο στόμα μας.

Σε εικόνες μετρήσαμε πόσα δόντια έχει ένα παιδί και πόσα ένας ενήλικας

Μετρήσαμε”δοντάκια” και αντιστοιχίσαμε με το σωστό αριθμό

20251030 153843

Βάλαμε τόσα φασόλια στο στοματάκι του παιδιού  όσα τα παιδικά μας δόντια (νεογιλά)

Φτιάξαμε ομαδική αφίσα , για να πούμε στους γονείς μας τι μάθαμε για την προστασία των δοντιών μας και

  20251030 155532 20251031 155131 20251031 155516
Κάναμε κατασκευή και παίξαμε με αυτή: με μαρκαδόρο μαυρίσαμε τα δόντια και με την οδοντόβουρτσα προσπαθήσαμε να τα καθαρίσουμε καλά)
20251031 155645
Μιλήσαμε για τις τροφές που βοηθούν τα δόντια μας και για αυτές που τα καταστρέφουν
Φτιάξαμε οδοντοστοιχίες με πλαστελίνη και φασολιά
Κατασκευάσαμε τα πορτρέτα μας με κάτασπρα δόντια
Φτιάξαμε χαμόγελα που λερώνονται άλλα και καθαρίζουν εύκολα με βουρτσάκι
20251030 1316581 20251031 072618 20251031 0923511 20251031 1026031 20251031 113120 20251031 113529 20251031 1251291 20251031 1259561 20251031 162337
20251030 110021 20251030 1101301 20251030 111359 20251030 125210 20251030 130731
Πήραμε βραβεία και γράμμα από την νεράιδα των δοντιών συμπληρώνοντας το πινακάκι όπου μας έλεγε να βουρτσίζουμε τα δόντια μας πρωί και βράδυ.
IMG 20251105 083712 IMG 20251105 083801

 

Europe Code week 2025 – Το νηπιαγωγείο μας και πάλι δημιουργεί και προτείνει ευρωπαϊκή πρόκληση κωδικοποίησης

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία CODE WEEK, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ - ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ - STEM | , στις 05-11-2025

Το σχολείο μας  και φέτος όχι μόνο συμμετείχε αλλά διοργάνωσε μία δραστηριότητα ρομποτικής στο πανευρωπαϊκό  πρόγραμμα Code week με τίτλο “Με το λύκο Ζαχαρία μαθαίνω τις μέρες – Avec le loup j’apprends les jours – With the wolf I am learning the days “.

Code week 25

https://codeweek.eu/view/1300297/mathaino-tis-meres-me-to-lyko-avec-le-loup-j-apprends-les-jours-with-the-wolf-i-learn-the-days

 Υπεύθυνη διοργανώτρια και δημιουργός είναι η κυρία Μαρία Χατζηπαναγιώτου που το εφήρμοσε στο πρώτο πρωινό υποχρεωτικό τμήμα, ενώ στο δεύτερο ολοήμερο το εκτέλεσε η κυρία Ματίνα Ορφανίδου. (Περισσότερες πληροφορίες για τη δημιουργία και το σκεπτικό της δραστηριότητας θα βρείτε εδώ .

codeweek badge 2019 300x300 1

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

 Μιας που μας συνοδεύει ο λύκος Ζαχαρίας στην τάξη και μας βοηθάει στις ημέρες, είπαμε να μας βοηθήσει και με την κωδικοποίηση.

Ο ήρωας λύκος που χρησιμοποιήθηκε είναι της  Orianne Lallemand  και οι εικόνες της Éléonore Thuillier.

Οι οδηγίες είναι απλές:

  • τα παιδιά σε μικρές ομαδούλες συνεργάζονται ώστε να φτάσουν στην αγαπημένη τους μέρα/χρώμα ή προσπαθούν να περάσουν με τη σωστή  σειρά όλες τις μέρες (μεγαλύτερος βαθμός δυσκολίας)

IMG 20251003 114635 1

Για να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το ρομποτάκι έγιναν τα ίδια ρομποτάκια, “φόρεσαν” τα κουμπάκια και κινήθηκαν ανάλογα με τις “εντολές” του παιδιού οδηγού, ώστε να ξεκινήσει βιωματικά η μάθηση.

Ύστερα σε ζευγαράκια (νήπιο-προνήπιο) άρχισαν το  ταξίδι τους στην εβδομάδα του Λύκου Ζαχαρία και στα χρώματα.

IMG 20251009 111520 IMG 20251009 112134 IMG 20251009 112319

1000005762 1000005752

Συνεργαστήκαμε με πάρα πολλά νηπιαγωγεία. Κάποια από την Ελλάδα μπορείτε να τα δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://padlet.com/mariahatzipanayiotou/code-week-2025-lsccntlq2587dh3o

Screenshot 2025 11 02 at 09 13 33 Code Week 2025

Screenshot 2025 10 28 at 18 21 27 Find Coding Events Near You – EU Code Week

qr code

 

Οι εκπαιδευτικοί όπως και τα παιδιά πήραν βραβεία δημιουργίας και  συμμετοχής στο πρόγραμμα.

Screenshot 2025 10 02 at 13 59 57 1300297 PbQZqWimIg.pdf Screenshot 2025 11 03 at 18 15 57 1372794 GVdDWaGwIk.pdf

lykos Zacharias

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς