Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 12-12-2024
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ | , στις 10-12-2024
Ο Δήμος Ανατολικής Σάμου και το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων (ΕΔΔΥΠΠΥ) του Π.Ο.Υ., σας καλούν να παρακολουθήσετε το φετινό κύκλο των Ακαδημιών Γονέων “Από το Α έως το Ω”, ο οποίος πραγματοποιείται για 10η συνεχή χρονιά από το ΠΜΣ “Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας” της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την Ελληνική Εταιρεία Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Ε.Ε.Ι.). Το ανωτέρω πρόγραμμα περιλαμβάνει 4-8 (τέσσερις-οκτώ) δίωρες διαδραστικές συναντήσεις γονέων τη δεύτερη ή τρίτη Τετάρτη κάθε μήνα στις 18:15-20:00 από Νοέμβριο έως Μάιο. Κάθε χρόνο, παρουσιάζονται θέματα σχετικά με την υγεία, την ανάπτυξη και τη συμπεριφορά των παιδιών, τις σχέσεις στην οικογένεια και το σχολείο κ.λπ. και τελεί υπό την Αιγίδα του ΕΔΔΥΠΠΥ.
Η 2η Συνάντηση της Ακαδημίας Γονέων θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 18:15.
Για να παρακολουθήσετε την 2η Συνάντηση της Ακαδημίας Γονέων θα ακολουθήσετε το παρακάτω link:
https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_wXWWD9daQQ-9m9MvdofuPw
Παρακαλούμε για την επικοινωνία της συνάντησης σε εκπαιδευτικούς, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για την άμεση ευαισθητοποίηση και ενημέρωσή τους.
Επισυνάπτεται το πρόγραμμα της 1ης Συνάντησης.
Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.
Με εκτίμηση,
Σοφία Θάνου
ΠΕ Κοινωνιολόγων
Αν. Προϊσταμένη Τμήματος Προστασίας και Προαγωγής της Δημόσιας Υγείας Δ/νσης Κοινωνικής Πρόνοιας
Δήμου Ανατολικής Σάμου/ Συντονίστρια ΕΔΔΥΠΠΥ/ΚΕΠ ΥΓΕΙΑΣ
Τηλ. Επίκ.:2273353448/451
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 07-12-2024
Στις 3 Δεκεμβρίου τιμήσαμε στο σχολείο μας με τη συνεργασία του ΚΕΔΑΣΥ την Παγκόσμια Ημέρα ΑΜΕΑ. Μας επισκέφθηκαν οι κυρίες Καράκη Δήμητρα και Ιωσηφίδου Κυριακή.
Με την κυρία Κυριακή ασχοληθήκαμε κυρίως με την κώφωση. Συζητήσαμε, παρακολουθήσαμε το βίντεο “Βλέπω… νιώθω… ακούω…”με πραγματικά κωφά παιδιά που μας παρουσίαζαν μια ιστορία φιλίας και συμπερίληψης, μάθαμε για τη νοηματική γλώσσα, τους αριθμούς από το 1-10, παρουσιάσαμε έννοιες στη νοηματική και μάθαμε μια σημαντική λέξη που τη γράψαμε κιόλας, τη λέξη ΑΓΑΠΗ.
Με την κυρία Δήμητρα ασχοληθήκαμε κυρίως με τις κινητικές αναπηρίες. Συζητήσαμε τι μπορούμε να κάνουμε ή τι δεν πρέπει να κάνουμε π.χ. επειδή κάποιος είναι ανάπηρος δε σημαίνει οπωσδήποτε ότι χρειάζεται και βοήθεια. Επιπλέον με αφορμή ένα βίντεο με κινούμενες εικόνες συζητήσαμε τι κάνουμε και πως πλησιάζουμε έναν άνθρωπο με αναπηρικό αμαξίδιο π.χ. κατεβαίνουμε στο ύψος του, μιλάμε στον ίδιο και όχι στο συνοδό του κ.ά.. Έπειτα χωριστήκαμε σε ζευγαράκια όπου ο ένας ήταν καθηλωμένος σε καρεκλάκι/αμαξίδιο και ο άλλος ήταν συνοδός. Προσπαθήσαμε να βιώσουμε έστω και για λίγο τα βιώματα ενός ΑΜΕΑ και ενός συνοδού. Στο τέλος συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τα βιώματά μας, τι μας άρεσε, τι δε μας άρεσε.
Ευχαριστούμε από καρδιάς τις κυρίες αλλά και την προϊσταμένη του ΚΕΔΑΣΥ κ. Μακρή για την αγαστή συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια! 🙂
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 04-12-2024
Οι 5 αισθήσεις μας δίνουν πληροφορίες για τον κόσμο γύρω μας. Η έλλειψή τους μας δημιουργεί κάποιες ειδικές ανάγκες.Μας δημιουργήθηκαν πολλά πολλά ερωτήματα που όμως σταδιακά απαντούσαμε.
Ασχοληθήκαμε με την κάθε μία ξεχωριστά με βιωματικά παιχνίδια, με συζήτηση, πειράματα, εποπτικό υλικό. Επιπλέον τιμήσαμε την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία ανήμερα στις 3 Δεκεμβρίου με βιωματικό εργαστήρι από εκπροσώπους του ΚΕΔΑΣΥ (ξεχωριστή ανάρτηση).
Μάθαμε τις 5 αισθήσεις και τις αντιστοιχίσαμε με εικόνες σε πίνακα αναφοράς Παίξαμε με τις αισθήσεις μας, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι είναι και πού βοηθάει η αφή, η ακοή, η όραση, η γεύση και η όσφρηση και τι γίνεται όταν λείπουν.
ΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΑΦΗ
- Μάθαμε πως λειτουργεί το μάτι και πως βλέπουμε. Επίσης πως αντιδρούν οι κόρες των ματιών μας στο φως και στο σκοτάδι
- παίξαμε παιχνίδια “ποιος λείπει”, “ποιο αντικείμενο έκρυψα”, “ο τυφλός” κ.ά.
- Παίξαμε διάφορα παιχνίδια χωρίς να χρησιμοποιούμε την όρασή μας
- Σε ζευγαράκια προσπαθήσαμε να βρούμε τον απέναντι μόνο με τη χρήση της αφής, της ακοής και της όσφρησης
- μπορεί ένα τυφλό παιδί να πάει σχολείο; Πώς θα διαβάσει
- προσπαθήσαμε να καθοδηγήσουμε τον μη βλέποντα
- τι μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας τυφλός για να μπορεί να λειτουργεί πιο ανεξάρτητος μέσα στον κόσμο;
- Μιλήσαμε και επισκεφθήκαμε ηλεκτρονικά το Μουσείο Αφής του Φάρου Τυφλών Ελλάδος, το μόνο μουσείο που μπορούμε και πρέπει να αγγίζουμε τα εκθέματα
- Εκπαιδευτήκαμε πως να προσεγγίσουμε έναν τυφλό και να τον βοηθήσουμε μόνο αν το χρειάζεται
- Προσπαθήσαμε να διαβάσουμε τη γλώσσα των τυφλών και να περπατήσουμε με συνοδό
- Είδαμε και πιάσαμε γραφή Μπράιγ, μάθαμε την ιστορία του Λουίς Μπράιγ, ανακαλύψαμε τους αριθμούς και τα γράμματα στην Μπράιγ
ΑΚΟΗ ΚΑΙ ΟΣΦΡΗΣΗ
- Πώς λειτουργεί το αυτί μου; Πώς λειτουργεί η μύτη μου; Τι πληροφορίες παίρνουμε; Σε τι μας χρησιμεύουν; Από τι μας προφυλάσσουν;
- πώς μεταδίδεται ο ήχος;
- Κάναμε ηχητικά και οσφρητικά πειράματα, προσπαθώντας να ανακαλύψουμε την πηγή του ήχου, την έντασή του αλλά και τι ήταν αυτό που μυρίσαμε
- προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε τον ήχο, τη φωνή του φίλου μας και να τον βρούμε
- τι γίνεται όταν κάποιος δεν ακούει (κωφός) ή δεν ακούει και δεν μιλάει (κωφάλαλος) ή δεν ακούει καλά (βαρήκοος); Πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε;
- μπορεί ένα κωφό παιδί να πάει στο σχολείο; Μπορούμε να γίνουμε φίλοι και να παίξουμε μαζί;
- Μάθαμε για τη χειλεανάγνωση και τη νοηματική γλώσσα. Επικοινωνήσαμε μεταξύ μας με απλά νοήματα και φτιάξαμε στη νοηματική το δικό μας όνομα, μιλήσαμε στη νοηματική γλώσσα
- παίξαμε ψηφιακά κουίζ
ΓΕΥΣΗ
- Η γεύση μπορεί να συμπληρώσει όλες τις παραπάνω αισθήσεις
- Που γευόμαστε τι;
- Πώς λειτουργεί η γλώσσα μας;
- Σε τι χρησιμεύει;
- Μιλήσαμε για τα άτομα με ειδικές ανάγκες κι ανακαλύψαμε πως αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν.
- Μιλήσαμε και για τις κινητικές αναπηρίες
- συνειδητοποιήσαμε ότι το σχολείο μας δεν είναι καθόλου προσβάσιμο για κάποιον με κινητικές δυσκολίες
- Ανακαλύψαμε πόσα πράγματα μας ενώνουν με ένα παιδί ΑΜΕΑ… το παιχνίδι, το γέλιο, η ζωγραφική, η χαρά, η αγάπη, η αγκαλιά και χίλια άλλα πράγματα που μόνο τα παιδιά ξέρουν πολύ καλά. Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί
- Διαβάσαμε τα βιβλία: “Φίλοι φως φανάρι” και “Η Αργυρώ γελάει”
- Συμμετείχαμε στο βιωματικό εργαστήρι που έλαβε χώρα στο νηπιαγωγείο μας με τη συνεργασία του ΚΕΔΑΣΥ
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 01-12-2024
Στα πλαίσια της θεματικής Φθινόπωρο / ελιά, επισκεφθήκαμε στις 29/11 το ελαιοτριβείο για να δούμε πως παίρνουμε το λάδι από την ελιά και το κεραμοποιείο του κ. Ν. Κληρονόμου για να μάθουμε για την κούπα του Πυθαγόρα αλλά και πως φτιάχνονται τα υπέροχα κεραμικά της Σάμου. Φτιάξαμε κι εμείς κατασκευές με πηλό που όταν ψηθούν θα τις πάρουμε. Τέλος φάγαμε τηγανίτες και ήπιαμε χυμό στο εστιατόριο “Πανόραμα”.
Περάσαμε τέλεια.
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | , στις 27-11-2024
- ταξινομούμε διάφορα υλικά από τη φύση
- φτιάχνουμε τη λέξη φθινόπωρο
- σειραθετούμε φύλλα ανάλογα με το μέγεθος
- κάνουμε αγώνες με τα φύλλα
- μαθαίνουμε για τη συλλογή της ελιάς και την παραγωγή ελαιόλαδου
- μαθαίνουμε το μύθο του αγώνα της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την ονοματοδοσία της αρχαίας Κεκρωπίας και σημερινής Αθήνας
- με αφορμή το παραπάνω κάνουμε μία μικρή εισαγωγή για την Ακρόπολη, τον Παρθενώνα και το μουσείο της Ακρόπολης
- Δραματοποιήσαμε το μύθο της Αθήνας και του Ποσειδώνα
- βάζουμε τόσες ελιές στο σακούλι όσες λέει ο αριθμός
- Στρώσαμε τα λιόπανα και τινάξαμε τις ελιές
- Πιάσαμε και μυρίσαμε τα διαφορετικά σαπούνια από ελαιόλαδο
- Φτιάξαμε καντήλι και υποθέσαμε πόση ώρα θα κρατήσει ανάλογα με το λάδι που έχει
- Φτιάξαμε ελιόψωμο και μας έσπασε τη μύτη
-
Κατασκευάσαμε καδράκια με τυπώματα ελιάς και των φύλλων της
-
Δοκιμάσαμε ελιές με λάδι, ψωμί και ρίγανη
-
Ζωγραφίσαμε ελιές και ελαιώνες με νερομπογιές
-
Μάθαμε και χορέψαμε τραγούδια για την ελιά
- Φτιάχνουμε την άλμη για να φτιάξουμε τις δικές μας ελιές σε βαζάκι
- πειραματιζόμαστε με τη διαλυτότητα και το αλάτι
- άνωση και βαρύτητα: βύθιση-επίπλευση του αυγού
- διάφορα παραμύθια όπως “Τα φύλλα”
- κατασκευές όπως το παράθυρο με τα φύλλα
Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΔΡΑΣΕΙΣ | , στις 21-11-2024
“Η σημασία της γονεϊκής παρουσίας στη ζωή του παιδιού – μια εισαγωγή στο μοντέλο της Ήρεμης Δύναμης “
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 17.00-19.00, Δημοτικό Σχολείο Μυτιληνιών
Αγαπητοί Γονείς,
Το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Σάμου «Φάρος» και ο Σύλλογος Γονέων Μυτιληνιών, σας προσκαλούμε στο βιωματικό εργαστήριο με θέμα τη θεμελιώδη σημασία της γονεϊκής παρουσίας στην ανάπτυξη και την ευημερία του παιδιού σε πολλαπλά επίπεδα — συναισθηματικά, κοινωνικά, ψυχολογικά και νοητικά.
Στη συνάντηση αυτή θα εξερευνήσουμε πώς μπορούμε να διατηρούμε ένα ασφαλές περιβάλλον, μέσα στο οποίο θα μπορούμε να συνοδεύουμε τα παιδιά μας στο μεγάλωμά τους καθώς και τρόπους να διαχειριζόμαστε τις προκλήσεις της καθημερινής ζωής με τα παιδιά.
Γι’ αυτόν τον σκοπό, θα αξιοποιήσουμε τις βασικές αρχές του μοντέλου της «Ήρεμης Δύναμης», σύμφωνα με το οποίο ο γονιός αντλεί τη δύναμή του και ασκεί θετική επιρροή μέσω της σταθερής και ισορροπημένης συμπεριφοράς του, προσφέροντας παράλληλα υποστήριξη και όρια με αγάπη.
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου και ώρα: 17:00 – 19:00 σε αίθουσα του Δημοτικού Σχολείου Μυτιληνιών με συντονίστρια το επιστημονικό στέλεχος του «Φάρου», Φρόσω Μακρή, ψυχολόγο.
Όλες οι δράσεις του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε. Σάμου «Φάρος» παρέχονται δωρεάν.
Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων
& Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε Σάμου “Φάρος”
Σάμος :Πατριάρχου Δαμιανού,83100
Τηλ. 22730 23443, 87070-1
Ικαρία: Άγιος Κήρυκος
Τηλ.: 22750 24047
www.kpfaros.gr
www.kpfaros.blogspot.gr
e-mail: kpfaros@gmail.com
Facebook:Κέντρο Πρόληψης Φάρος