Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Θαλάσσια ρύπανση…με αφορά;”

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Θαλάσσια ρύπανση…με αφορά;”, μιλήσαμε για τους λόγους ρύπανσης των θαλασσών μας, τον αντίκτυπο που έχει στη ζωή των ανθρώπων αλλά και των οργανισμών που ζουν σε αυτή και για τους τρόπους προστασίας της. Έτσι, παρακολουθήσαμε βίντεο που αφορούν στο θέμα και ψάξαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο.

IMG 20250515 094629 IMG 20250516 101905 IMG 20250516 103940 IMG 20250530 111258 IMG 20250530 111308

Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το βιβλίο: “Η Μεσόγειος είμαι εγώ και δεν είμαι πια εδώ” του Βαγγέλη Ηλιόπουλου.

IMG 20250516 114533

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, πραγματοποιήσαμε περίπατο στη γειτονιά του σχολείου μας, παρατηρήσαμε τους κάδους ανακύκλωσης και εξηγήσαμε τη χρήση τους.

IMG 20250605 085510 IMG 20250605 085722

Θέλοντας να ενισχύσουμε την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών για την προστασία του περιβάλλοντος, συνεχίσαμε τον περίπατο στην παραλία με σκοπό να την καθαρίσουμε. Τελειώνοντας, μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς ο κος Χρήστος Χριστόπουλος και η κα Φωτεινή Μούκα μας πρόσφεραν ένα γευστικό και δροσιστικό κέρασμα.

rypansh rypansh2 rypansh4

Αφιερωμένη στη θαλάσσια ρύπανση και την προστασία του περιβάλλοντος ήταν και η καλοκαιρινή μας γιορτή, η οποία ήταν ανοιχτή για όσους ήθελαν να την παρακολουθήσουν.

rypansh3 rypansh5

 

Επίσκεψη στο archeolab

Στα πλαίσια του Πολιτιστικού Προγράμματος :”Μινωικός Πολιτισμός-μύθος και ιστορία”, που υλοποιήθηκε φέτος στο σχολείο μας, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Archaeolab στην Πάτρα. To Archaeolab είναι ένα εργαστήριο αρχαιολογίας και τέχνης που σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα με αντικείμενο την αρχαιολογία και την τέχνη. Κεντρική δράση του εργαστηρίου είναι η προσομοίωση ανασκαφής. Τα παιδιά λοιπόν, αφού συζήτησαν με την αρχαιολόγο που μας υποδέχθηκε, οδηγήθηκαν στον εξωτερικό χώρο και συμμετείχαν σε προσομοίωση αρχαιολογικής ανασκαφής. Η προσομοίωση ανασκαφής έχει βιωματικό χαρακτήρα και δίνει  στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν την επιστημονική διαδικασία ανασκαφής, τεκμηρίωσης και διαχείρισης των αρχαιολογικών ευρημάτων και να κατανοήσουν πώς οι αρχαιολόγοι σταδιακά ανασυνθέτουν το παρελθόν βάση των ευρημάτων και των συναφειών τους. Τα κατάλοιπα του υλικού πολιτισμού (αρχιτεκτονικά στοιχεία, σταθερές κατασκευές, κινητά ευρήματα κλπ) που περιέχονται σε κάθε ανασκαφή, παρέχουν σαφείς ενδείξεις και πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας που εξετάζεται και τον τρόπο ζωής της. Κατά την διαδικασία της ανασκαφής, τα παιδιά εξάσκησαν ποικίλες όψεις της σύγχρονης ανασκαφικής πρακτικής (τεχνικές αφαίρεσης επίχωσης, ξεροκόσκινο, διαλογή/ταξινόμηση ευρημάτων κλπ) και καθώς τα σύνολα των ευρημάτων αποκαλύπτονταν, η διαδικασία της ανασκαφής έμοιαζε με την σταδιακή επίλυση ενός μυστηρίου.
Κατά τη διάρκεια της ανασκαφής, επιτεύχθηκαν ποικίλοι μαθησιακοί στόχοι, μερικοί εκ των οποίων είναι:
·      Γνώση της διαδικασίας της ανασκαφής και διαχείρισης των αρχαιολογικών ευρημάτων
·      Διατύπωση ιδεών για την φύση των ευρημάτων που αποκαλύπτονται και την χρήση τους (αναστοχασμός)
·      Γνώση των χαρακτηριστικών της κοινωνίας που εξετάζεται και του τρόπου ζωής, βάση των καταλοίπων του υλικού πολιτισμού
·      Εξοικείωση με έννοιες της αρχαιολογικής πρακτικής, όπως “στρωματογραφία”, “ανασκαφή”, “εύρημα”, “τεχνούργημα” καθώς και με όρους, όπως “αρχαίος”, “αρχαιολόγος”, “συντηρητής”.
·      Κατανόηση του τρόπου μέσα από τον οποίο οι αρχαιολόγοι συλλέγουν πληροφορίες και στην συνέχεια διατυπώνουν τις υποθέσεις τους.

archaiolamp archaiolamp2

archaiolamp.4 archaiolamp3 IMG 20250404 103500 IMG 20250404 105038

Έπειτα, ερχόμενα μέσα έφτιαξαν με πηλό τα δικά τους αγγεία.

archaiolamp5 archaiolamp6 IMG 20250404 112020

Απλώνω ευτυχία-Δυναμώνω τη φλόγα της καρδιάς

Στα πλαίσια της νέας δράσης “Ενεργού Πολίτη”, που από φέτος εκπονείται στα σχολεία, με στόχο την προαγωγή του εθελοντισμού, του πνεύματος αλληλεγγύης και την ευαισθητοποίηση των παιδιών, το νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με τα παρακάτω νηπιαγωγεία: Παραμυθούπολη, 4ο Νηπιαγωγείο Αιγίου, 8ο Νηπιαγωγείο Αιγίου, Νηπιαγωγείο Τέμενης και Νηπιαγωγείο  Αιγείρας , διοργάνωσε τη δράση « Απλώνω Ευτυχία-Δυναμώνω τη Φλόγα της καρδιάς»,  την Κυριακή 18 Μάϊου  στις 11:00 το πρωί στα Ψηλά Αλώνια Αιγίου.

IMG cb74e5359ecca6ed5c053373e739be5d V

Τι είναι το Απλώνω Ευτυχία;

 Το «Απλώνω Ευτυχία», είναι μια εθελοντική δράση που έχει ως στόχο να στηρίξει τον σύλλογο «Φλόγα», δίνοντας “ευτυχία”  στα παιδιά που νοσούν από νεοπλασματικές ασθένειες,  διδάσκοντας παράλληλα στην πράξη, τις αξίες του εθελοντισμού και της προσφοράς. Η δράση αυτή,  ξεκίνησε στην Κύπρο και δημιουργός της είναι μια ιδιαίτερα δημιουργική δασκάλα, η Γεωργία  Σολωμού. Μέχρι σήμερα, έχει πραγματοποιηθεί με μεγάλη επιτυχία σε πολλά σχολεία στην Κύπρο, ενώ κατά τους μήνες Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2024 πάνω από 600 σχολεία της Ελλάδας άπλωσαν ευτυχία, στηρίζοντας τον σύλλογο Φλόγα με τη βοήθεια του επίσης δημιουργικού δάσκαλου Μάριου Μάζαρη που έτρεξε για τη δράση στην Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, συζητήσαμε με τα παιδιά για το τί είναι ευτυχία, πού μπορούμε να τη βρούμε και πώς μπορούμε να την κατακτήσουμε. Στη συνέχεια, τα παιδιά αποτύπωσαν με τη βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων τους,  σε ένα άσπρο μπλουζάκι τί σημαίνει γι’ αυτά ευτυχία.

aplono eytychia aplono eytychia2 aplono eytychia3

Έπειτα, απλώσαμε τη “μπουγάδα της ευτυχίας”, μαζί με όλα τα συμμετέχοντα σχολεία, στα Ψηλά Αλώνια καταφέρνοντας να στείλουμε μηνύματα ελπίδας και αισιοδοξίας και ταυτόχρονα να μαζέψουμε ένα σημαντικό ποσό για το Σύλλογο Φλόγα.

IMG 20250518 102627 IMG 20250518 102633 IMG 20250518 102652 IMG 20250518 102904

aplono eytychia4 aplono eytychia5 aplono eytychia6 IMG 20250518 110910

Ευχαριστούμε πολύ την κα Γεωργία Σολωμού, που ταξίδεψε από την Κύπρο για να παρευρεθεί στη δράση μας, τα νηπιαγωγεία που συμμετείχαν, για την άριστη συνεργασία και φυσικά τους/τις μαθητές/τριές μας με τους γονείς/κηδεμόνες τους που αγκάλιασαν τη δράση μας και μας βοήθησαν να “απλώσουμε ευτυχία”.

 

Σχέδιο Δράσης: “Ανακαλύπτοντας το μαγικό κόσμο των βιβλίων”.

Κατά το σχολικό έτος 2024-25, πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας το σχέδιο δράσης με τίτλο: “Ανακαλύπτοντας τον μαγικό κόσμο των βιβλίων”. Στις μέρες μας, η επαφή με το βιβλίο αποτελεί πρωταρχικό σκοπό, καθώς ο ψηφιακός κόσμος στερεί από τα παιδιά τη φαντασία και τη δημιουργικότητα. Το σχέδιο δράσης λοιπόν, κινήθηκε γύρω από τη φιλαναγνωσία και είχε ως στόχους, να αγαπήσουν οι μαθητές/τριες τα βιβλία, να διαμορφωθεί αναγνωστική κουλτούρα και να προωθηθεί η ανάγνωση μέσω έντυπου τύπου.

Ξεκινήσαμε τη δράση οργανώνοντας και ταξινομώντας την υπάρχουσα συλλογή βιβλίων στις βιβλιοθήκες των τάξεων, στις οποίες αναρτήθηκαν κανόνες διαχείρισης των βιβλίων από τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

IMG 20250522 111707 IMG 20250522 111727 IMG 20250522 111730

Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, προσκαλώντας την κυρία Σούλα Ρούφα, γιαγιά μαθητή μας, η οποία έλυσε τις απορίες των παιδιών σχετικά με τη σύγκριση παλιού-νέου και τους διάβασε το κλασσικό παραμύθι: “Η Κοκκινοσκουφίτσα”.

CHoris titlo

Με αφορμή την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου 1973, διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε με τα παιδιά το βιβλίο: “Ειρήνη” της Βασιλικής Θεοδώρου, το οποίο αποτελεί διασκευή της κωμωδίας του Αριστοφάνη. Πραγματοποιήσαμε διαδικτυακή συνάντηση με την κα Θεοδώρου κατά την οποία, τα παιδιά της απεύθυναν ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμά της, της παρουσίασαν τις κατασκευές τους (εμπνευσμένες από το βιβλίο) και κατόπιν προτροπής της έπαιξαν παιχνίδια με τους ήρωες του βιβλίου.

IMG 8f8a2ae3ea3203c9e59636bd9391a6c6 V IMG 20241113 111359 IMG b6d3ad2fcadf8368e277eb63a820fcfb V 17 νοεμβρη2 17 νοεμβρη3 17 νοεμβρη4

Με την εκπαιδευτικό αγγλικών δημιούργησαν μια εικονο-ιστορία με αφορμή το παραμύθι: “Gingerbread Man” (Μπισκοτούλης).

IMG 20250520 121537

Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο θέατρο “Πάνθεον” στην Πάτρα με τίτλο: “Μια αλλιώτικη χριστουγεννιάτικη ιστορία”. Είχε προηγηθεί διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας στην τάξη από τους εκπαιδευτικούς, σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό αγγλικής γλώσσας.

IMG 20241211 110727

Εμπλουτίσαμε τη βιβλιοθήκη του σχολείου με 47 νέους τίτλους βιβλίων που αποκτήσαμε μετά από αίτησή μας στο Ίδρυμα Μελά.

IMG 20250516 091422

Φιλοξενήσαμε στο σχολείο μας, δύο γονείς εκ των οποίων ο κος Βαγενάς μας αφηγήθηκε την ιστορία “Το φόβο μου ξεγελώ και για αυτόν τραγουδώ”. Συζήτησε με τα παιδιά την ιστορία, την δραματοποίησαν, τα παιδιά εξέφρασαν τους δικούς τους φόβους, έμαθαν και τραγούδησαν το τραγούδι του φόβου και έπαιξαν κινητικά παιχνίδια εμπνευσμένα από την ιστορία.

drash drash2

Η κα Παναγιώτα Πασχάκη, μητέρα μαθήτριάς μας, μας διάβασε το βιβλίο του Κυριάκου Χαρίτου ” Φον Κουραμπιές εναντίον Κόμη Μελομακαρόνη”. Τα παιδιά συγκέντρωσαν τα υλικά των δύο γλυκών-πρωταγωνιστών, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για μαθηματικές δραστηριότητες. Στο τέλος, η κα Πασχάκη μας κέρασε τα αγαπημένα χριστουγεννιάτικα γλυκά της ιστορίας.

christoygenna3 christoygenna4 IMG 20241216 115417 IMG 20241216 122641

Αφού καλλιεργήθηκε η αγάπη, το ενδιαφέρον, ο σεβασμός προς το βιβλίο και οι δυνατότητες που μας παρέχει, λειτούργησε η δανειστική βιβλιοθήκη, υπογράφηκε σχετικό συμβόλαιο και δόθηκαν οι απαραίτητες συμβουλές για μια καλή ανάγνωση στους γονείς.

odhgies symbolaio

Η μεταφορά των βιβλίων γινόταν με πάνινη τσάντα, την οποία είχαν ζωγραφίσει οι μαθητές/τριες. Ο δανεισμός γινόταν κάθε Παρασκευή. Μαζί με τα παιδιά επιλέξαμε τα βιβλία που τοποθετήθηκαν τη γωνιά της δανειστικής βιβλιοθήκης. Επίσης, διακοσμήσαμε τη γωνιά με αφίσες που υπενθυμίζουν την αξία και τους κανόνες της ανάγνωσης βιβλίων. Ακόμη, από περιοδικά και εφημερίδες φτιάξαμε κολλάζ. Τέλος, ετοιμάσαμε ομαδική εργασία με τα μέρη του καλού αναγνώστη.

IMG 20250312 121226 IMG 20250312 121234 IMG 20250328 113813  drash3    IMG 20250310 093005  IMG 20250307 123547  IMG 20250310 095814

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης που διοργάνωσαν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Ο μαραθώνιος Ανάγνωσης αποτέλεσε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προήγαγε τη Φιλαναγνωσία και έδωσε την αφορμή στους εκπαιδευτικούς να εργαστούν με την ομάδα διαθεματικά, ενώ παράλληλα ενθάρρυνε τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες. Ο τίτλος του προγράμματος ήταν: “Οικογένεια: Εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου”. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί διάβασαν και επεξεργάστηκαν τα παρακάτω βιβλία.

IMG 20250327 124721

Τα παιδιά συμπλήρωσαν τα φύλλα δραστηριοτήτων που αντιστοιχούσαν στα βιβλία. Τα συμπληρωμένα φύλλα δραστηριοτήτων εστάλησαν στις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ στις 31 Μαρτίου 2025. Στο τέλος της δράσης τα παιδιά παρέλαβαν αναμνηστικά για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

IMG 20250327 123011

Κατά τη διάρκεια της δράσης τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με διάφορα είδη γραφής, περιοδικά, εφημερίδες, κόμικς. Τα ξεφύλλισαν, τα διάβασαν και συζητήσαμε για τις διαφορές και τις ομοιότητές τους. Καθώς τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την εικονογράφηση των κόμικς, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το δικό μας κόμικ. Παίρνοντας αφορμή από το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα: “Οι Δασοφύλακες” τα παιδιά ζωγράφισαν, βρήκαν διαλόγους και έφτιαξαν την ιστορία: ” Ο Ρούλης Καθαρούλης και η Καδούλα σε νέες περιπέτειες”. Στη συνέχεια, μετατρέψαμε το κόμικ στο παρακάτω e-book:


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, φιλοξενώντας την κα Κολοκοτρώνη Κωνσταντίνα, μητέρα μαθητή μας, η οποία διάβασε το βιβλίο: “Η κρυψώνα” της Γιολάντας Τσορώνη. Στη συνέχεια, έπαιξε με τα παιδιά και δημιούργησε μαζί τους μια ταμπέλα για τη δανειστική μας βιβλιοθήκη.

drash4 IMG 20250402 125908 IMG 20250402 130019

Επίσης, αναφερόμενοι στην Παγκόσμια Ημέρα, μάθαμε τον Χαν Κρίστιαν Άντερσεν, διαβάσαμε τη βιογραφία του, διαβάσαμε βιβλία του, αλλά και κλασσικά παραμύθια του Αισώπου και των αδερφών Γκριμ. Αναφερθήκαμε σε αποφθέγματα, φτιάξαμε σελιδοδείκτες, τις σοφές κουκουβάγιες και τις “στολίσαμε” με το αγαπημένο μας απόφθεγμα.

IMG 20250402 121505 IMG 20250402 131121  IMG 20250523 123452IMG 20250523 123457

Κατά την επεξεργασία της θεματικής ενότητας: «Άνοιξη» τα παιδιά κάθε τμήματος, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού της αγγλικής γλώσσας, δημιούργησαν ανοιξιάτικες ιστορίες σε μορφή βιβλίου. Τις εικονογράφησαν, αφηγήθηκαν την πλοκή έφτιαξαν τα εξώφυλλα και υπέγραψαν στο οπισθόφυλλο.

IMG 20250509 102758 1 IMG 20250509 102818 IMG 20250509 102834

Επισκεφθήκαμε τη Δημοτική βιβλιοθήκη Αιγίου «Γεώργιος Παναγόπουλος», όπου μας έγινε ξενάγηση από τη βιβλιοθηκονόμο κα Σοφία Κολοκοτρώνη. Τα παιδιά περπάτησαν στους διαδρόμους ανάμεσα στα ράφια, έψαξαν και εντόπισαν συγκεκριμένο βιβλίο, στο οποίο είχαμε αναφερθεί τις προηγούμενες στο νηπιαγωγείο (Ο Επιτάφιος, Γιάννης Ρίτσος), από το οποίο διαβάσαμε απόσπασμα. Επίσης, διάλεξαν δύο βιβλία από το τμήμα παιδικής λογοτεχνίας, εκ των  οποίων το ένα το διαβάσαμε στη βιβλιοθήκη ενώ το άλλο το δανειστήκαμε. Αυτό μας οδήγησε στο να μιλήσουμε για τον τρόπο και τους κανόνες που υπάρχουν όταν δανειζόμαστε ένα βιβλίο από τη Δημοτική βιβλιοθήκη και να τον συγκρίνουμε με τον τρόπο και τους κανόνες που δανειζόμαστε βιβλία από το σχολείο μας.

drash5 drash6 drash7 IMG 20250505 100139 drash8

Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το ποιητικό είδος χαϊκού και δημιούργησαν τα δικά τους, με τα οποία διακόσμησαν την κάρτα-δώρο στη μαμά τους.

IMG 20250508 124020 IMG 20250508 125241 IMG 20250509 103029 IMG 20250509 105325 IMG 20250509 105330

Τον Μάιο, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική εκδρομή στο Ναύπλιο, στον πολυχώρο «Φουγάρο» και συμμετείχαμε στο πρόγραμμα «Οι μουριές του Μοριά στην αλέα του Φουγάρου». Στη διάρκεια της παραμονής μας εκεί, είχαμε την ευκαιρία να ξεναγηθούμε στο χώρο της βιβλιοθήκης και να διαβάσουμε το παραμύθι: «Η Χαρά χορεύει» του Luciano Lozano. Φεύγοντας, η κα Μαρία Κωνσταντοπούλου, υπεύθυνη του Φουγάρου, μας δώρισε του παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Ο Μάγειρας του Μαγεμένου Τσίρκου.

drash9

Τέλος, στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το Δημοτικό Σχολείο Αβύθου, φιλοξενηθήκαμε στην αίθουσα του διαδραστικού πίνακα και μαζί με τα παιδιά της πέμπτης τάξης παρακολουθήσαμε το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «Το ασχημόπαπο».

drash9 1  IMG 373d513bfcec84174edfdb76a9c7e89c V

Ευχαριστούμε τα παιδιά που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, και όλους εσάς που δεχτήκατε την πρόσκλησή μας, ήρθατε στο νηπιαγωγείο αφιερώνοντας χρόνο στους/στις μαθητές/τριες και βοηθήσατε στην υλοποίηση της δράσης.

Πάσχα!

Πλησιάζοντας στο Πάσχα, μιλήσαμε για τη Σαρακοστή και φτιάξαμε την Κυρά-Σαρακοστή.

pascha IMG 20250306 090432 IMG 3dc5e453e5aa214a9894f8bdf1cc2577 V IMG 9c8aa81c1737f0b6942d2aacbe0ecdc9 V

Μάθαμε τί γιορτάζουμε το Πάσχα και παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια για την εμπέδωση της γνώσης.

IMG 20250401 095044 IMG 20250401 095308 IMG 20250401 095751

Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα, και στη συνέχεια υλοποιήσαμε κάποια από αυτά. Βάψαμε κόκκινα αυγά, φτιάξαμε λαζαράκια και πήγαμε περίπατο στη γειτονιά του σχολείου μας, τραγουδώντας τα κάλαντα του Λαζάρου.

IMG 20250408 124708 IMG 20250408 124925 IMG 20250408 124938 IMG 20250408 125242

pascha3 IMG 3f5ac3bb447497051a5b111c030ceb27 V pascha2

Φυσικά φτιάξαμε πασχαλινές χειροτεχνίες.

IMG 20250401 091139 IMG 20250409 155625 IMG 20250410 085809 IMG 20250410 124503 IMG 20250410 125751 IMG 20250410 125808 IMG 20250410 125835 IMG 20250411 124917

pascha4

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: ” Τα αστεράκια ταξιδεύουν στο ηλιακό μας σύστημα”.

Στο  Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Τα αστεράκια ταξιδεύουν στο ηλιακό μας σύστημα”, ασχοληθήκαμε με τον Γαλαξία μας και το ηλιακό μας σύστημα. Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα καταγράφοντας τις γνώσεις που ήδη έχουν τα παιδιά αλλά και τί θα ήθελαν να μάθουν επιπλέον για το διάστημα και το ηλιακό σύστημα.

planhtes IMG 20250122 120800

 

Έτσι, ψάξαμε να βρούμε πληροφορίες σχετικά με το διάστημα, τους πλανήτες και το ηλιακό μας σύστημα σε ψηφιακό και έντυπο υλικό.

IMG 20250122 121303 planhtes2 IMG 20250127 104044 IMG 20250207 121755

Παρακολουθήσαμε βίντεο της NASA σε livestreaming από το διάστημα.

IMG 20250210 123207 IMG 20250210 124549 planhtes3

Γνωρίσαμε τους αστερισμούς μέσα από μύθους και βιβλία.

IMG 20250211 123738 planhtes4 IMG 20250211 123313

Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια γνώσεων και παιχνίδια δραματοποίησης.

IMG 20250207 121821 IMG 20250207 121807 planhtes5

Φτιάξαμε χειροτεχνίες.

IMG 20250207 121942 IMG 20250207 122003 IMG 20250207 130912 IMG 20250210 124401

 

Τα χελιδονίσματα.

Τα Χελιδονίσματα είναι τραγούδια που συνήθιζαν να λένε τα παιδιά για να αναγγήλλουν τον ερχομό των χελιδονιών τον μήνα Μάρτιο. Γι’  αυτό συνηθίζουμε να τα λέμε και κάλαντα του Μάρτη. Έτσι κι εμείς φτιάξαμε τα χελιδονάκια μας, μάθαμε τα κάλαντα και πήγαμε να τα πούμε στους μαθητές και τους δασκάλους του Δημοτικού Σχολείου Αβύθου.

IMG 20250313 085113 chelidonisma chelidonisma2 chelidonisma3 chelidonisma4

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Οι Δασοφύλακες”

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: “Οι Δασοφύλακες”, ασχοληθήκαμε με τα δάση μας. Μιλήσαμε για τους  λόγους που κινδυνεύουν τα δάση, τους τρόπους προστασίας τους και τις αρνητικές επιπτώσεις για τους ανθρώπους από την καταστροφή τους. Αναζητήσαμε πληροφορίες  σε έντυπο και ψηφιακό υλικό.

dasofylakes5 dasofylakes7 dasofylakes9

Διαβάσαμε βιβλία που αφορούν στα δάση και την προστασία τους.

IMG 20250516 114524

Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική εκδρομή στον πολυχώρο “Φουγάρο” στο Ναύπλιο και συμμετείχαμε στο βιωματικό εργαστήριο: “Οι μουριές του Μοριά στην αλέα του Φουγάρου”.

dasofylakes2 dasofylakes dasofylakes3 dasofylakes4IMG 20250502 120829 IMG 20250502 123609 IMG 20250502 114101

Φεύγοντας, η υπεύθυνη του “Φουγάρου”, μας πρόσφερε μια μουριά, την οποία και φυτέψαμε στην αυλή του σχολείου μας.

dasofylakes10 dasofylakes10 1

Εμπεδώσαμε και αξιολογήσαμε τη νέα γνώση μέσα από φύλλα εργασίας.

dasofylakes8

Δημιουργήσαμε την ιστορία: “Ο Ρούλης Καθαρούλης και η Καδούλα σε νέες περιπέτειες”. Τα παιδιά βρήκαν τους ήρωες, τους έδωσαν σούπερ δυνάμεις, εικονογράφησαν την ιστορία και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών έγραψαν τους διαλόγους. Τέλος, μετατρέψαμε την ιστορία σε e-book.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper