Ο μήνας των Πασχαλινών Λαγών!

Τα βιβλία με Λαγούς και Κουνέλια είχαν την τιμητική τους λόγω του Πάσχα (Ένα βουνό καρότα, Μία στάλα θάρρος κ.α.) Στην τάξη και στην αυλή τα κινητικά παιχνίδια με καρότα και λαγούς ήταν καθημερινά είτε ατομικά, είτε ομαδικά. Τα παιδιά έκαναν μια βόλτα στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας, μέσα από οπτικοακουστικό υλικό και γνώρισαν ήθη και έθιμα του Πάσχα. Το βιβλίο “Το Πάσχα του Νικόλα” βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν τα Πάθη του Χριστού και την αναβίωση που γίνεται  στην εκκλησία καθόλη τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας. Κουλουράκια ζυμώθηκαν και ψήθηκαν, αβγά βάφτηκαν με την τεχνική του βρεγμένου γκοφρέ. Τα παιδιά ζωγράφισαν πατούσες και δαχτυλάκια και έφτιαξαν λαγούς και κοτοπουλάκια στις πασχαλινές τους κάρτες. Παρατήρησαν τον κύκλο ζωής της κότας σε βίντεο “Chicken Embryo Development” παίρνοντας αφορμή από το βάψιμο των αβγών . Δεν έλειψε το Πασχαλινό κυνήγι  των σοκολατένιων αβγών αφού ο Λαγός του Πάσχα γέμισε την τάξη σοκολατάκια. Ακολούθησε η καταμέτρηση τους από την ομάδα και το μοίρασμα στα πασχαλινά καλάθια. 

 

436683857 426093806998239 4743741129956773184 n

 

 

 

436419508 459804590029302 115696579212025670 n

 

442415477 843512901017033 3795471209332783660 n

 

441995324 1652514578912606 1337587423282981473 n

 


436710596 1003796311109758 6274704933056184962 n

 

441963927 904434108150744 4698800491508198416 n

 

445947660 1473231953385971 5508837318922168086 n

447654681 1004556534352929 2288322982202991448 n

 

441973637 1145946433320630 3487753078904301840 n

 

441224655 3632575760314718 4692097190127504070 n

 

441257620 359673993886982 8154092538652975564 n

 

441232102 1156008795600556 3881283346670020351 n

 

436566215 820157779626707 8901621988420027749 n

 

436446866 1486641182059964 2698540531531375528 n

 

441958641 309306855568599 2787987092393086019 n

 

436561614 1402274223794841 7953409053449010553 n

 

445386548 433423019482687 2722290854721352891 n

 

441927197 891100092740249 1531901555462914747 n

 

436686649 444854278163318 3135687228018873415 n

 

436464991 380496631677245 8959034614647907187 n

 

436524839 478472781419367 1718561387688585987 n

 

Ο Σαμ φυτεύει ένα ηλιοτρόπιο…

Με αφορμή το βιβλίο ο Σαμ φυτεύει ένα ηλιοτρόπιο, οι μαθητές ασχολήθηκαν με τον κύκλο ζωής ενός φυτού, περιεργαστήκαν σπόρους ηλιοτρόπιου, δοκίμασαν ηλίοσπορους, φύτεψαν στην αυλή ηλιοτρόπια τα οποία φρόντιζαν και φροντίζουν καθημερινά. Έπειτα από κλήρωση, η Αλεξάνδρα ανέλαβε να τα υιοθετήσει και να τα φροντίζει κατά τη διάρκεια των πασχαλινών διακοπών. Για να παρακολουθήσουν σε συντομότερο διάστημα την ανάπτυξη των σπόρων φύτεψαν και φακές αντικαθιστώντας το χώμα με το βαμβάκι. Κατέγραψαν την ανάπτυξη των σπόρων τους στο ημερολόγιο. Τέλος, παρατήρησαν την ανάπτυξη ενός ηλιοτρόπιου σε βίντεο “Growing Sunflower Time Lapse – Seed To Flower”.

 

20220607165259 o sam fyteyei ena iliotropio

 

 

 

441244501 993360505783908 7026483099070688712 n

 

 

436546834 341576368960268 5746042906930345597 n

 

441929605 817257433675833 2502969982954292889 n

 

441305825 966261441709018 3436386528880985097 n

 

441927188 678614444412575 6297919668846180397 n

 

 

 

441155000 812370587193292 7916198208382368910 n

 

436566205 939319451302316 3510427145873525648 n

 

447729282 350007991123669 5849386479335674649 n

436464288 2144372655940253 9049563063095826396 n

 

 

436419255 1021245979420982 8529602304850173825 n

Απρίλιος… Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου.

Αυτό το μήνα οι μικροί μαθητές γιόρτασαν την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου γνωρίζοντας διάσημους Έλληνες και ξένους εικονογράφους και  συγγραφείς όπως ο Axel Sheffler και ο Ευγένιος Τριβιζάς. Έμαθαν τα μέρη ενός βιβλίου (εξώφυλλο και οπισθόφυλλο) και έπαιξαν κουκλοθέατρο με τους πρωταγωνιστές του βιβλίου “Γκρούφαλο”.

Έφτιαξαν σελιδοδείκτες με ανοιξιάτικα λουλούδια που μάζεψαν τα ίδια αλλά και φυτολόγιο. Έφεραν και παρουσίασαν στο σχολείο το αγαπημένο τους βιβλίο. Τέλος, δημιούργησαν με τη βοήθεια εικόνων (ποιος, που, τι) τη δική τους ιστορία, την οποία καταγράψαμε, έπειτα ηχογραφήσαμε και τέλος εικονογράφησαν τα παιδιά σε ατομικά βιβλιαράκια και προσπάθησαν να κάνουν σελιδοποίηση. Ο τίτλος του βιβλίου που έφτιαξαν ήταν “Ο Μαγεμένος Αρκούδος”. 

441224656 1183462509500539 4261817791060932047 n

 

441963863 847453274108107 5673922068474911138 n

 

441322989 1208873063616427 1135641338735130196 n

 

436464305 1912553659166718 9027586326725903466 n

 

441191819 1250322083018381 800478366666944227 n

 

436610311 762849052685204 6624674123239269967 n

 

441995873 427594240088746 8274710710743943430 n

 

447559754 962454772041140 8135765482660754021 n

Ευχαριστούμε Library4all!

Το Library4all είναι μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, που ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2013, με σκοπό την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας σε παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, μέσω της υποστήριξης και της ενίσχυσης σχολικών βιβλιοθηκών με βιβλία. Ο ρόλος του είναι να λαμβάνει ενημέρωση για τις ανάγκες των σχολείων σε όλη την Ελλάδα και εν συνεχεία να τα βοηθά να δημιουργήσουν μία βιβλιοθήκη ή να διευρύνουν την υπάρχουσα συλλογή τους.

 

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη δωρεά βιβλίων στο Νηπιαγωγείο μας! Εικοσιπέντε προσωπάκια φωτίστηκαν από χαρά με τα νέα τους βιβλία!

IMG 0507

25η Μαρτίου “Ας κρατήσουν οι χοροί”

Φτάνοντας στο τέλος του Μαρτίου, μέσα από το βιβλίο της Ευγενείας Φακίνου “Τα ελληνάκια” οι μαθητές πήραν στοιχεία τόσο για τα ιστορικά γεγονότα όσο και για τον τρόπο ζωής στα χρόνια πριν και μετά την Επανάσταση της 25ης Μαρτίου του 1821.

 

Στη συνέχεια, την Παρασκευή 22 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο λόφο του Στράνη, εορταστικό δρώμενο το οποίο προετοίμασαν και παρουσίασαν οι μαθητές του νηπιαγωγείου.

Στο Λόφο του Στράνη σύμφωνα με ιστορικές πηγές ο ζακυνθινός ποιητής Διονύσιος Σολωμός ακούγοντας τα κανόνιααπό το Μεσολόγγι εμπνεύστηκε και έγραψε τον “Ύμνο εις την Ελευθερία” και τους “Ελεύθερους Πολιορκημένους”. Στο σημείο που υπάρχει σήμερα η στήλη με την προτομή του ποιητή, ήταν το πουρνάρι κάτω από το οποίο ο Διονύσιος Σολωμός έγραψε τον εθνικό ύμνο. Οι μικροί μας μαθητές, έκαναν κατάθεση στεφάνου κάτω από την προτομή, απήγγειλαν στοίχους από τον “Ύμνο εις την Ελευθερία”,  χόρεψαν το τραγούδι “Ας κρατήσουν οι χοροί” απελευθερώνοντας το σύμβολο της ελευθερίας -περιστέρι- και σχημάτισαν την ελληνική σημαία από λωρίδες υφάσματος. Τέλος, απήγγειλαν ομαδικά τον Εθνικό Ύμνο.

IMG 20240321 130012 1 IMG 20240321 130002 1711116600470

Εξάγωνο ή ρόμβος;

Καθώς φτάναμε στο τριήμερο την Καθαράς Δευτέρας, τα παιδιά αναζήτησαν την προέλευση του χαρταετού και έμαθαν τα μέρη από τα οποία αποτελείτε, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα σχήματα ρόμβος και εξάγωνο και έπαιξαν κινητικά παιχνίδια με σκοπό να ξεχωρίζουν τόσο τα σχήματα οπτικά και ονομαστικά αλλά και να αναγνωρίζουν βασικά χαρακτηριστικά τους. Παρατήρησαν και σχολίασαν πίνακες ζωγραφικής με χαρταετούς άκουσαν, ονόματα των αντίστοιχων ζωγράφων, έμαθαν για τα σαρακοστιανά εδέσματα. Τέλος, σχηματίζοντας ομάδες, έφτιαξαν ζημαρένια Σαρακοστή όπως παλιά, με αλεύρι και νερό και τη διακόσμησαν με όσπρια. Κάθε εβδομάδα που περνά κάποιο από από τα παιδιά κόβει ένα πόδι έως ότου έρθει η Πασχαλιά. Επιπλέον, με αφορμή το βιβλίο “Τα εφτά παπούτσια της Κυράς Σαρακοστής, κρεμάστηκε στον πίνακα, η χάρτινη κυρά Σαρακοστή με την οποία εξασκούνται στην πράξη της αφαίρεσης παίρνοντας την ιδέα από την παρουσίαση του αριθμού 7 στο εκπαιδευτικό βίντεο “Αριθμοκυβάκια”.

εικόνα Viber 2024 05 19 17 42 15 074 εικόνα Viber 2024 05 19 17 42 15 244 1 εικόνα Viber 2024 05 19 17 42 15 201 εικόνα Viber 2024 05 19 17 42 15 166 εικόνα Viber 2024 05 19 17 42 15 110 εικόνα Viber 2024 05 19 17 42 15 280 εικόνα Viber 2024 05 19 17 42 15 731

 

Παράσταση: Ο Τζακ και η Φασολιά

Στις  15 Μαρτίου, τον χώρο του σχολείου επισκέφθηκε η artista Xanthie (Ξανθή Ταβουλαρέα) και μας παρουσίασε το εικαστικό παραμύθι “Ο Τζακ και η Φασολιά”. Μια παράσταση διαδραστική, συνοδευόμενη από τις κούκλες και τα αντικείμενα της, κατασκευασμένα από την ίδια. Τα παιδιά απόλαυσαν την παράσταση, η οποία δεν λάμβανε χώρα  μόνο πίσω από τη σκηνή αλλά σε όλο το χώρο της τάξης, βάζοντας σε πρωταγωνιστικό ρόλο τόσο τις κούκλες όσο και τους μαθητές αλλά και την ίδια την κουκλοπαίκτρια που έπαιζε διαφόρους ρόλους, με ή χωρίς κούκλες ανάμεσα στα παιδιά.

IMG 20240315 115810

Ζακυνθινό Καρναβάλι!!!

Μύρισε Άνοιξη στο νησί μας…Με το που μπήκε ο Μάρτης ήταν ήδη εμφανείς γύρω μας, οι αλλαγές που φέρνει η εποχή αυτή και οι μαθητές μας, τις εντόπισαν με μεγάλη ευκολία. Έτσι με ευκολία δημιούργησαν πίνακα αναφοράς με τις αλλαγές που εντόπισαν στη φύση. Αυτή η καταγραφή μας έδωσε την εύκαιρα για καταμετρήσεις και επανάληψη των αριθμών που έχουν μάθει έως τώρα!

 

Αφού έφτιαξαν ημερολόγιο του μήνα και έκαναν αναγραμματισμό της λέξης “Μάρτιος” συζητήσαμε για όλα τα σημαντικά τα οποία θα συμβούν αυτό το μήνα.

 

Με την είσοδο του Μαρτίου άρχισε και η ενασχόληση μας και με τις Απόκριες και το Καρναβάλι. Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, βιβλία, φωτογραφίες και προσωπικά βιώματα παιδιών και εκπαιδευτικών έμαθαν τη σημασία των λέξεων, γνώρισαν ήθη και έθιμα της Ζακύνθου και άλλων περιοχών της Ελλάδας.

 

Βρήκαν απαντήσεις σε αινίγματα σχετικά με τις απόκριες, διαβάσαμε το κλασικό βιβλίο ¨Ο Αρλεκίνος” της Ζωρζ Σαρή και με αφορμή αυτό, έφτιαξαν καπέλα Αρλεκίνου, έκαναν face painting αρλεκίνου και ήρθαν σε επαφή με τη ρομποτική συσκευή bee-bot. Εξοικειώθηκαν με τη χρήση της συσκευής, στην οποία είχαν ενσωματώσει μαρκαδόρο προσπαθώντας με τα κουμπιά/ εντολές να κινήσουν ανάλογα τη συσκευή έτσι ώστε να χρωματίσουν τη στολή, ενός χάρτινου αρλεκίνου.

 

Έπαιξαν παιχνίδια με κλόουν, τραγούδησαν και  δραματοποίησαν το τραγούδι “Ο κλόουν”, ζωγράφισαν κλόουν βήμα βήμα στο ημερολόγιο του μήνα και προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν το σώμα τους και τις εκφράσεις τους έτσι ώστε να κάνουν τους φίλους τους να γελάσουν έχοντας  το ρόλο του κλόουν.

 

Με αφορμή το εργαστήριο δεξιοτήτων  “Γνωρίζω το ανθρώπινο σώμα” και το ιατρείο που φτιάχτηκε μέσα στην τάξη για ελεύθερο παιχνίδι, φτιάξαμε στολές χειρουργών με ανακυκλώσιμα υλικά, χαρτόνια διαφόρων ειδών, σακούλες και σκουφάκια μιας χρήσης.  Την ημέρα της Τσικνοπέμπτης τα παιδιά μεταμφιέστηκαν με τις στολές που έφτιαξαν, έπαιξαν, χόρεψαν και τσίκνισαν στην αυλή του σχολείου.

 

Επιπλέον, κατασκεύασαν ο καθένας επιλέγοντας τα δικά του κομμάτια χαρτόκουτο πρωτότυπες μάσκες. Η κατασκευή μάσκας μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε για την προέλευση και τη χρήση της μάσκας από τα αρχαία χρόνια έως και σήμερα.

 

Ακολούθησε η συμμετοχή του νηπιαγωγείου στο παιδικό Καρναβάλι Piccolo όπου οι μικροί μαθητές απόλαυσαν την βόλτα, το χαρτοπόλεμο και το χορό πάνω στο άρμα.

 

Οι αποκριάτικες δράσεις ολοκληρώθηκαν με το αποκριάτικο πάρτυ στην αυλή του σχολείου. Τα παιδιά ήρθαν ντυμένα με τις στολές τους, τις οποίες ανυπομονούσαν να δείξουν στους φίλους και τους εκπαιδευτικούς! Έπαιξαν αποκριάτικα κινητικά παιχνίδια, χόρεψαν και έφαγαν τις νοστιμιές που ετοίμασαν οι γονείς.

IMG 20240305 125204 IMG 20240313 122853 IMG 20240312 123339 IMG 20240313 122958 IMG 20240307 112318 IMG 20240315 110045 IMG 20240315 105046 IMG 9340

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων : “Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση”

Ολοκληρώθηκε το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων από τη Θεματική Ενότητα Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην με τίτλο “Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα” Οι δεξιότητες που προωθούνται μέσω αυτού του εργαστηρίου είναι οι Δεξιότητες 21 ου αιώνα (η Επικοινωνία, η Κριτική Σκέψη, η Δημιουργικότητα,  η Ψηφιακή Επικοινωνία, Ψηφιακή κριτική σκέψη, ο ψηφιακός γραμματισμός), οι Δεξιότητες Ζωής  (ενσυναίσθηση, ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα) και Δεξιότητες του Νου (οργανωτική σκέψη, μελέτη περιπτώσεων, επίλυση προβλημάτων, ρουτίνες σκέψης, αναστοχασμός).

Αναλυτικότερα, όσον αφορά τις δράσεις, εξοικειώθηκαν με το σώμα τους και τις ονομασίες των εξωτερικών μελών τους μέσω κινητικών παιχνιδιών: “Το φύλλο και ο άνεμος” (ένα παιδί είχε το ρόλο του ανέμου και με τον άνεμο που προκαλούσε, φυσούσε αντίστοιχα μέρη του σώματος ενός άλλου παιδιού (φύλλο). Χόρεψαν με μπαλόνια και τα τοποθετούσαν κάθε φορά στο σώμα τους, ανάλογα με την οδηγία (μέτωπο, πέλμα, αγκώνας, κοιλιά κλπ). Χόρεψαν Χόκι Πόκι, έμαθαν και ταξινόμησαν τα στάδια ανάπτυξης ζωής του ανθρώπου. Σκέφτηκαν και ονοματίσαν ειδικότητες ιατρών. Φτιάξαμε ιατρείο στην τάξη. Ενημερώθηκαν για την υγιεινή των δοντιών και τη σωστή διατροφή μέσω εξωτερικής επίσκεψης. 

Πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης με την Ψυχολόγο του σχολείου μας, Χρύσα Ματσουκατίδου,  με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με τα ιδιωτικά μέρη του σώματος τους με στόχο την προστασία τους. Χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό βίντεο “Το μυστικό της Νίκης” και το βιβλίο “Έχω ένα μυστικό” για τον διαχωρισμό καλών και κακών μυστικών και άλλου υλικού φτιαγμένο για πολύ μικρά παιδιά από την κ. Χρύσα. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου εντόπισαν τις διαφορές στα δύο φύλα (αγόρι – κορίτσι). Διατύπωσαν το ερώτημα “Πώς καταλαβαίνουμε εάν ένα μωρό είναι αγόρι ή κορίτσι” και έτσι μιλήσαμε για τα έμβρυα και τα υπερηχογραφήματα, την ανάπτυξη των εμβρύων και τους χτύπους της καρδιάς μέσα και έξω από την κοιλιά της μαμάς. Κάθε παιδί έφερε στην τάξη το δικό του υπερηχογράφημα και με χαρά το έδειξε στους φίλους του. Επιπλέον, με αφορμή το βιβλίο “Το μικρό κοτοπουλάκι” που έκανε δώρο στο σχολείο η μαθήτρια μας Ιφιγένεια, μιλήσαμε και για την προωρότητα.

Με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου μιλήσαμε για την αγάπη,  για τις αγκαλιές και τα φιλιά που μας αρέσουν και  που δεν μας αρέσουν. Διαβάσαμε το βιβλίο “Τι χρώμα έχει το φιλί” έφτιαξαν κάρτες με τα χρώματα που ήθελαν να έχει το δικό τους φιλί και τις δώρισαν τυχαία σε φίλους τους. 

Στο τέλος κάνοντας χρήση διαφόρων υλικών έφτιαξαν ομαδική εργασία.  Έπειτα γνωρίσαμε τα συστήματα του ανθρώπινου σώματος σκελετικό, μυϊκό, καρδιαγγειακό, νευρικό, αναπνευστικό και πεπτικό. Μέσω παιχνιδιού, παρακολούθησης εκπαιδευτικών βίντεο και κατασκευών ήρθαν σε επαφή με τις βασικές λειτουργίες των εσωτερικών οργάνων και γενικότερα των συστημάτων του ανθρώπινου σώματος και συνέδεσαν την καλή τους λειτουργία με τη σωστή διατροφή, την ξεκούραση και την άσκηση.

 431748121 781692277258602 6285502685110972789 n

 

431617723 278670931926559 2648727977214752537 n

 

 

431741247 324610133480654 8918533240736996910 n

 

431563243 380599514821494 1571390787728743991 n

 

 

432266952 1156171502485587 7138082456566255976 n

 

 

431859942 1339973140000367 8612796920729469455 n

 

 

 

431660211 1724870274669135 542805693485667243 n

 

 

432099651 1084756559518167 6443745963763188127 n

 

 

431510025 1499116100818150 5746311861860680696 n

 

 

431635084 379260268301931 1011377463982988955 n

 

 

431539564 7715857681781855 1835958616746362297 n

 

 

431741935 1133303578014571 6817015729924788581 n

 

 

431645665 382392221239186 2078344094958805407 n

 

 

 

431847036 784641783534495 5577704137661038372 n

 

 

431612251 7643894255654761 3037221568064380340 n

 

 

432190422 1779078026248729 1134392199769660289 n

 

 

 

431862538 1088918585659945 8029260514908875945 n

 

 

431800718 797356472411289 7956228349129241801 n

 

 

431663737 966969928402435 7264371959862920526 n

 

 

431743922 1600435480771838 3174107354903876816 n

 

 

431887347 724114279917555 5356536574052843160 n

 

 

432130741 1792483731579802 8385113219286224072 n

 

 

431583200 422021140349532 5102841307176042838 n

 

 

431734455 1495498801313033 8681819940369120713 n

 

 

431612253 1414090112812998 2998414492924344182 n

 

 

431521252 440964521788252 1913061087281694431 n 1

 

Που ζουν οι Πιγκουίνοι;

Φεβρουάριος… Τελευταίος μήνας του Χειμώνα και ασχοληθήκαμε με τον τόπο διαμονής των πολικών ζώων και κάποια βασικά χαρακτηριστικά τους. Τα γνωρίσαμε καλύτερα μέσα από παιδικά βιβλία (“Πιγκουίνος χάθηκε, Πιγκουίνος βρέθηκε”), ιστορίες, εγκυκλοπαίδειες,  εκπαιδευτικά βίντεο, ντοκιμαντέρ και υλικό που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους για να το μοιραστούν με τους συμμαθητές τους. Τα παιδιά έπειτα από έκθεση στις παραπάνω πληροφορίες έκαναν τον διαχωρισμό των δύο Πόλων (Βόρειος και Νότιος),  τους εντόπισαν σε χάρτες και στο google earth έμαθαν για κάποιες βασικές συνθήκες που επικρατούν στις δύο άκρες τις Γης,  για τα ζώα, τους ανθρώπους και το κλίμα. Εστιάσαμε στους Πιγκουίνους του Νότιου Πόλου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ανταρκτικής που ενθουσίασε τα παιδιά καθώς αποτελεί την πιο κρύα ήπειρο της γης και χωρίς μόνιμους κατοίκους παρά μόνο ερευνητές επιστήμονες.

Με αφορμή τα παραπάνω είχαμε την ευκαιρία να θυμηθούμε, σχήματα και αριθμούς που είχαν δουλευτεί από τα παιδιά τους προηγούμενους μήνες.

431752931 712613394075611 6626536340355517192 n

 

431743355 911649757356023 2057780516677491756 n

 

431528084 350229138020301 2348596153169924071 n

 

431759580 754233783314925 7766938511381153768 n

 

432080889 410458245008360 683433620007310139 n

 

431507238 426598393069194 6293047634534192206 n

 

 

431617726 1340170003315027 3136415117659672974 n

 

 

431569507 366132469633314 3243416203718270004 n