Αυτό το μήνα ολοκληρώθηκε το πρώτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Νηπίων Παιδεία: Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία” από τη Θεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη. Το εργαστήριο εστιάζει στη συμπερίληψης και συγκεκριμένα τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα. Οι δεξιότητες που ήρθαν σε επαφή τα παιδιά και δουλεύτηκαν μέσω του εργαστηρίου ήταν η ανάπτυξη κριτικής σκέψης, η επικοινωνία, η συνεργασία και η δημιουργικότητα (δεξιότητες μάθησης). Καλλιεργήθηκαν επίσης δεξιότητες κοινωνικής ζωής όπως η ενσυναίσθηση και η ευαισθησία, η πολιτειότητα, η προσαρμοστικότητα, η ανθεκτικότητα και η υπευθυνότητα. Τέλος, η επίλυση συγκρούσεων ήταν από τις βασικές δεξιότητες την οποία προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν τόσο κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου όσο και σε άλλα πλαίσια της καθημερινότητας του σχολείου.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά συμμετείχαν στις εξής δράσεις: Έπαιξαν κινητικό παιχνίδι γνωριμίας, κλήθηκαν να συνεργαστούν και να ζωγραφίσουν σε ένα κοινό χαρτί με ένα τυχαίο συμμαθητή τους. Έφτιαξαν ο καθένας το δικό του φθινοπωρινό φύλλο και όλα μαζί τα ένωσαν σε ένα mobile για να διακοσμήσουν την τάξη. Έδωσαν λύση στο πρόβλημα μιας κούκλας που επισκέφθηκε την τάξη και τους αφηγήθηκε την ιστορία της (κοινωνική ιστορία: μετακόμισε σε νέα πόλη και στο σχολείο την κοροϊδεύουν για τον τρόπο που μιλά και για τον αδερφό της που χρησιμοποιεί αναπηρικό καρότσι). Μέσω της δραματοποίησης της έδωσαν συμβουλές για το πως να νιώσει καλύτερα. Έφτιαξαν τις δικές τους κούκλες και έπαιξαν κουκλοθέατρο. Διαβάσαμε την κοινωνική ιστορία για τη διαχείριση των συναισθημάτων και ζωγράφισαν τι επιλέγουν να κάνουν τα ίδια όταν θέλουν να ηρεμήσουν. Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το βιβλίο “Σοφία η Αγελαδίτσα τραγουδίστρια”, το οποίο πραγματεύεται θέματα όπως η ταυτότητα, η ένταξη στην ομάδα, η αποδοχή, η απόρριψη και η διαφορετικότητα. Με τη χρήση μουσικών οργάνων αναπαράστησαν θετικές και αρνητικές συμπεριφορές προς τους άλλους. Έπαιξαν κινητικό παιχνίδι “Συμφωνώ – Διαφωνώ” με διάφορες κοινωνικές συμπεριφορές. Έπαιξαν Jenga της φιλίας με τα αρχικά τους γραμμένα στα τουβλάκια του πύργου. Έπαιξαν το ομαδικό παιχνίδι “Ο κατάσκοπος”, τα παιδιά σε ζευγάρια κατασκόπευαν και έπειτα περιέγραφαν ο ένας τον άλλο με σκοπό να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους. Έφτιαξαν το πορτρέτο του εαυτού τους και έφεραν στην τάξη παιχνίδια και αντικείμενα που αγαπούν και τους αντιπροσωπεύουν έχοντας την ευκαιρία για άλλη μια φορά να διαπιστώσουν πόσο μοιάζουν και ταυτόχρονα διαφέρουν από τους άλλους. Τέλος παρακολούθησαν την ιστορία “Εχθρόπιτα” και με την σειρά τους έφτιαξαν και μοιράστηκαν την “Πίτα της Φιλίας” (κέικ κολοκύθας).