Ελάτε να πετάξετε μαζί μας!!! Κατά τη διάρκεια της πτήση σας στη σελίδες του blog μας θα απολαύσετε τις δημιουργίες των παιδιών μέσα από τις διαθεματικές προσεγγίσεις των θεμάτων, τα σχέδια εργασιών, τις δράσεις και τα προγράμματα της κάθε σχολικής χρονιάς. Θα ανακαλύψετε χρήσιμες συνδέσεις, ενδιαφέροντα ιστολογία άλλων νηπιαγωγείων, ενημερώσεις και ανακοινώσεις με ταχύ ρυθμό!!!!
Ας γνωριστούμε!
Το νηπιαγωγείο Αράξουβρίσκεται στη Διασπορά 116 ΠΜ περιοχής Καλαμακίου στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας
Οι πρώτοι κάτοικοι της περιοχής ήρθαν από την ευρύτερη περιοχή της Ζουμπάτας και ήταν αρβανίτες[4][5].Με το ΦΕΚ 32Α της 08/12/1845 προσαρτάται στον τότε Δήμο Δύμης. Με το ΦΕΚ 256Α της 28/08/1912 υπήχθη στην τότε κοινότητα Στριγκλεΐκων[3]. Απογράφεται για πρώτη φορά το 1861 και έχει 77 κάτοικους[4]. Στα 1885 αναφέρεται ότι ο οικισμός απείχε τότε δυο ώρες δρόμο από την Κάτω Αχαΐα, την έδρα του τότε Δήμου Δύμης στον οποίο ανήκε διοικητικά[6]. Με το ΦΕΚ 156Α της 08/08/1928 μετονομάστηκε από Βίδοβα ή Βέδοβα σε Καλαμάκι[3].
Τη Παρασκευή 27/9/2024 στο Νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε την 11η Ημέρα Πανελλήνιου Σχολικού Αθλητισμού 2024, που εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024.
Οργανώσαμε διάφορα παιχνίδια στην αυλή τονίζοντας τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Ταυτόχρονα στοχεύσαμε στη καλλιέργεια της ευγενούς άμιλλας και της συνεργασίας.
Η σχολική χρονιά ξεκίνησε και φέτος, την Τετάρτη 11/9/24, με τον αγιασμό από τον Σεβασμιώτατο πατέρα Νικόλαο , με τη παρουσία νηπίων , γονέων και του Διοικητή της 116 Πτέρυγας μάχης Αράξου.
Οι πρώτες μέρες κύλησαν αρμονικά με τη προσαρμογή των νηπίων και την άριστη συνεργασία των γονέων τους.
Οι Νηπιαγωγοί φροντίσαμε με κάθε τρόπο, πρακτικό και συναισθηματικό, να νιώθουν τα παιδιά ότι βρίσκονται σε ένα ασφαλές υλικό και συναισθηματικό περιβάλλον, όπου μπορούν να παίζουν, να οργανώνουν δραστηριότητες, να συνάπτουν φιλίες, να χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης, να μαθαίνουν, να χαίρονται.
Για να τα καλωσορίσουμε τους ετοιμάσαμε και ένα δωράκι.
Αργά και σταθερά, τα παιδιά γνωρίστηκαν μεταξύ τους, βρήκαν τους περσινούς φίλους τους, γνώρισαν τις Νηπιαγωγούς τους και προσπάθησαν να πλησιάσουν και άλλα παιδιά για να γίνουν φίλοι τους.
Με τη βοήθεια του Τσέστερ από το βιβλίο <<Το Φιλάκι στο χέρι>> καταφέραμε να μετριάσουμε τις ανησυχίες μας και το γεγονός ότι βρισκόμαστε μακριά από την οικογένειά μας και έγινε η προσαρμογή μας πιο εύκολη.
Παίξαμε και ευχαριστηθήκαμε στο προαύλιο χώρο του σχολείου μας……
Ευχόμαστε μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά 2024-2025
Την Παρασκευή 6 -06-2024 πραγματοποιήθηκε η Καλοκαιρινή μας γιορτή στον προαύλιο χώρο του σχολείου με τη συμμετοχή της θεατρικής ομάδας <<Τραμπάλα>> και τίτλο
<< Φιλία για έναν…>>
Η παράσταση περνά μηνύματα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα δικαιώματα των παιδιών, την αξιοπρέπεια, τον αλληλοσεβασμό, την συνεργασία, την αλληλοβοήθεια και την κοινωνική ευαισθησία.
Μια πολύ όμορφη παράσταση με διάδραση των μαθητών , ποιήματα, τραγούδια, χορευτικά και παιχνίδια με τη συμμετοχή και των γονέων.
Ευχαριστούμε για άλλη μία φορά την Γεωργία Ηλιοπούλου και τον Νικόλα Τσίχλα για την όμορφη συνεργασία!!!
Τη φετινή χρονιά το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στο Πανεπιστήμιο Πατρών όπου διεξάγεται για 15η χρονιά το Παιδικό Φεστιβάλ ,με συμμετοχή των νηπίων σε βιωματικά εργαστήρια. Τα παιδιά καθοδηγούμενα από τις υπεύθυνες των εργαστηρίων συμμετείχαν σε κινητικά παιχνίδια, γλωσσικά παιχνίδια, ενσυναίσθησης, αφήγησης ιστοριών και διασκέδασαν σε ένα όμορφα διαμορφωμένο χώρο.
Κινητικά παιχνίδια…..
Κανόνες συμπεριφοράς μέσα σε ένα αστικό λεωφορείο…..
Υλοποίηση προγράμματος Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο
Σκοπός του προγράμματος:
Η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο με αποτέλεσμα τη βελτίωση της μαθησιακής και κοινωνικής συμπεριφοράς τους.
Στόχοι του προγράμματος:
Η καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των νηπίων και των μαθητών του δημοτικού σχολείου
Η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ νηπιαγωγών, δασκάλων και γονέων
Η καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών μας με τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Λακκόπετρας και των μαθητών των δύο τμημάτων της Α΄ τάξης του δημοτικού σχολείου
Το πρόγραμμα μετάβασης κρίνεται ουσιαστικό για την προετοιμασία των νηπίων αλλά και για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης από την πλευρά των παιδιών του δημοτικού..
Τα παιδιά του δημοτικού αντίστοιχα αποκτούν υπευθυνότητα και ωριμότητα ώστε να υποδεχτούν και να αποδεχτούν τους μελλοντικούς φίλους- μαθητές.
Καλλιεργήθηκε άψογη συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, νηπιαγωγούς και δασκάλες καθώς και την εκπαιδευτικό Φυσικής αγωγής με την οποία παίξαμε ομαδικά παιχνίδια στη αυλή του σχολείου.
Η αλληλεπίδραση με τις δασκάλες και τα παιδιά της Α’ τάξης ήταν μια πρώτη πολύ σημαντική προσέγγιση-γνωριμία με το δημοτικό, σε ένα πλαίσιο διαφορετικό από αυτό του νηπιαγωγείου.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν , χάρηκαν με τις δραστηριότητες και συμμετείχαν ενεργά.
Οι εμπειρίες ήταν ευχάριστες τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τα παιδιά την ημέρα της συνάντησης
Όλο αυτό βοήθησε στην Κοινωνικοποίηση των νηπίων τα οποία εμπλούτισαν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους και ως ένα σημείο προετοιμάστηκαν ψυχολογικά για την επερχόμενη σχολική χρονιά
Επίσης εξοικειώθηκαν με το χώρο του δημοτικού και έτσι, ξεκινώντας τη νέα σχολική χρονιά στην Α΄ τάξη, θα νιώθουν σχετικά άνετα.
Τη φετινή χρονιά το σχολείο μας συμμετείχε σε Τοπικό Δίκτυο , σε συνεργασία με το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και το Κέντρο Πρόληψης <<Καλλίπολις>> και υλοποίησε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Εγώ και Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί».
Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η διαμόρφωση ενός κλίματος συνεργασίας και επικοινωνίας μέσα στην τάξη τόσο μεταξύ των μαθητών, όσο και μεταξύ των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς.
Ένας δεύτερος στόχος ήταν τα παιδιά να μπουν σε μια διαδικασία διερεύνησης του εαυτού τους (δεξιότητες, ικανότητες, δυνατότητες, αδυναμίες), οριοθέτησης των σχέσεων τους με τους άλλους (τρόποι επικοινωνίας, διαχείριση συγκρούσεων, αποδοχή της διαφορετικότητας, έκφραση συναισθημάτων, ενίσχυση της προσωπικής επιλογής) και υιοθέτησης στάσεων, αξιών και συμπεριφορών που τους αντιπροσωπεύουν.
Όλα αυτά προσεγγίστηκαν μέσα από βιωματικά εργαστήρια που έκαναν τη διαδικασία ευχάριστη δημιουργική και αποδοτική.
Γνωριζόμαστε- Συνεργαζόμαστε-Αποδεχόμαστε
<<Από το άτομο στην ομάδα..>>.Οι βασικοί στόχοι που επιδιώκονται είναι:
Να εξοικειωθούν οι μαθητές με πιο απλούς τρόπους συνεργασίας ώστε, να διαμορφωθεί καλή βάση για τη συνοχή στην ομάδα
Να εξοικειωθούν με τον ομαδικό τρόπο δουλειάς
Να ενισχυθεί η αίσθηση της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας μέσα στην ομάδα.
«Ο ιστός της αράχνης»
επικοινωνία και δημιουργία δεσίματος από τον έναν στην ομάδα
Συνεργάζομαι …..Βασικοί στόχοι που επιδιώκονται:
Να εξασκηθούν στη συνεργασία
Να εντοπίσουν στοιχεία που διευκολύνουν ή δυσκολεύουν μια συνεργασία
Να αναγνωρίσουν τα οφέλη της συνεργασίας.
Να προβληματιστούν για το πότε χρειάζεται η συνεργασία
Να εντοπίσουν στάσεις και συμπεριφορές που διευκολύνουν τη συνεργασία και
να ενισχύουν την καλή λειτουργία της ομάδας
Τι χρειάζομαι για να νιώσω καλά σε μια Συνεργασία
Συνεργάζομαι…..παιχνίδι με μπαλόνια και μουσική
Γέφυρα συνεργασίας…
Τα Γαιδουράκια σε συνεργασία….
Το τραίνο με τα μπαλόνια…
Οι κρίκοι της Συνεργασίας….
Κατασκευάζουμε τις δικές μας κούκλες για να επικοινωνήσουμε με τους φίλους μας…
<<Αναγνωρίζω και εκφράζω τα συναισθήματά μου>> Στόχοι που επιδιώκονται:
Να μάθουν να αναγνωρίζουν αυτό που νιώθουν
Να εξοικειωθούν στο να αντιλαμβάνονται πώς νιώθουν οι άλλοι.
Να εξοικειωθούν με την έκφραση των συναισθημάτων
Να δοκιμάσουν διαφορετικούς τρόπους έκφρασης των συναισθημάτων
Μαθαίνω για τα συναισθήματα με αφορμή ένα παραμύθι και πάνω σ’ αυτό γίνεται συζήτηση με τα παιδιά της τάξης για τα συναισθήματα που παρουσιάζονται μέσα στην ιστορία, καθώς και πως αισθάνονται τα ίδια τα παιδιά όταν βρίσκονται σε παρόμοιες περιπτώσεις.
Ζωγραφίζω τη Παλέτα των συναισθημάτων και αποτυπώνω κάθε συναίσθημα με το χρώμα που με εκφράζει….
Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον πίνακα « Το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών» του Χ. Μιρό και παρατηρούμε ότι το ανθρωπάκι που απεικονίζεται δεν έχει πρόσωπο και δεν καταλαβαίνουμε τι αισθάνεται. Τι πιστεύουν απεικονίζεται στον πίνακα; Τα παιδιά προτείνουν να βάλουν χαρακτηριστικά στο κενό προσωπάκι. Τι τίτλο θα μπορούσαμε να δώσουμε; Αμέσως μετά διαβάζουμε τον τίτλο του πίνακα και αναρωτιόμαστε γιατί μπορεί να ονομάστηκε έτσι. Ζωγραφίζουμε και μεις ένα δικό μας πίνακα σαν κι αυτό του Μιρό
« Μαθαίνοντας να διαχειρίζομαι τον θυμό μου»
στόχοι ενότητας:
Να μάθουν αν αναγνωρίζουν το συναίσθημα του θυμού
Να ενισχυθούν στον έλεγχο παρόρμησης σχετικά με το θυμό
Να ανακαλύψουν αποτελεσματικούς τρόπους έκφρασης του θυμού
Δημιουργώ το ΦΑΝΑΡΙ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ Μια ακόμη τεχνική διαχείρισης του θυμού. Αντίστοιχα με το φανάρι που ρυθμίζει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, το φανάρι του θυμού ρυθμίζει το θυμό μας.
« Το θυμόμετρο» • Ένας τρόπος για να μετράμε το θυμό μας και να τον ελέγχουμε είναι να φτιάξουμε ένα σχετικό εργαλείο , το θυμόμετρο.
«Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα του άλλου» ….Προσεγγίζουμε τη διαφορετικότητα μέσα από την ανάγνωση βιβλίων :<< ο βάτραχος είναι βάτραχος>>, <<το κάτι άλλο>>. Με την ανάγνωση αυτών των παραμυθιών εστιάζουμε στο γεγονός ότι όλοι οι άνθρωποι μοιάζουν σε κάποια χαρακτηριστικά και διαφέρουν σε κάποια άλλα. Αυτά μπορεί να είναι τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά , οι ανάγκες μας, οι επιλογές μας, οι ιδέες μας, τα ενδιαφέροντά μας. Όλοι διαφέρουμε κατά κάποιο τρόπο αλλά έχουμε και κοινά. Χάρη όμως στη διαφορετικότητα υπάρχει ποικιλία και χρώμα στη ζωή μας
Μας δόθηκε επίσης η δυνατότητα να μας επισκεφτεί η κ. Βίκυ Κυρίτση, επιστημονικό στέλεχος από το Καλλίπολις για την υλοποίηση μιας δίωρης παρέμβασης με τα παιδιά με θεματολογία <<Εργασία σε ομάδες>>
Παράλληλα οργανώθηκε και ενημέρωση από τη κ. Θωμαίς Σταύρου, Κοινωνικό Λειτουργό του Κέντρου Πρόληψης Αχαίας ”Καλλίπολις” προς τους γονείς με θέμα:
“Τα όρια και η φροντίδα της σχέσης με τα παιδιά στην καθημερινότητα της οικογένειας”,
σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί μια ολιστική προσέγγιση (Μαθητές, Εκπαιδευτικοί, Γονείς). Με αυτόν τον τρόπο, το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να είναι αποτελεσματικό καθώς ευαισθητοποιεί και ενεργοποιεί όλους τους σημαντικούς ενήλικες που επηρεάζουν το παιδί στην πορεία του μεγαλώματος.
Διάχυση της κεντρικής ιδέας του προγράμματος<< Εγώ και εσύ…. δυναμώνουμε μαζί>> στην ευρύτερη κοινότητα….
Δημιουργία αφίσας για συμμετοχή του σχολείου μας στη τελική γιορτή του Δικτύου …
…..στα Παλαιά Σφαγεία….
….και ένα τραγούδι εμπνευσμένο και εκτελεσμένο από μια μαθήτρια μας για τη σημασία της Συνεργασίας και της ύπαρξης της ομάδας στο πραγματικό νόημα της ιδέας <<Εγώ και Εσύ ….δυναμώνουμε μαζί..>> και άρα……..
Ήρθε πάλι το Πάσχα, μια αγαπημένη γιορτή για τα παιδιά και με ενθουσιασμό συμμετείχαν στις δράσεις για τον εορτασμό του Πάσχα. Μιλήσαμε για τα ήθη και έθιμα, διαβάσαμε βιβλία και δημιουργήσαμε με φαντασία και μεράκι τις πασχαλινές δημιουργίες μας.
Προετοιμάσαμε τις πασχαλινές κάρτες μας……
Στολίσαμε τα αυγά μας με χαρτοπετσέτες και την τεχνική ντεκουπάζ, δημιουργώντας ένα υπέροχο αποτέλεσμα….
Με τη βοήθεια των γονέων επισκεφτήκαμε τα σπίτια της Διασποράς και είπαμε τα κάλαντα του Λαζάρου….
…..και φτιάξαμε τα λαζαράκια μας……..
και φυσικά ετοιμάσαμε τους πασχαλινούς λαγούς μας ……
Και για τις μέρες των διακοπών δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό αποθετήριο – padlet για να μοιραστούμε όμορφες στιγμές….
Σήμερα Παρασκευή 19-04-2024 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκπαιδευτική δράση από το Archaeolab Patras με τίτλο <<Προσομοίωση Ανασκαφής Δεινοσαύρων>>. Παρουσιάστρια του προγράμματος ήταν η κυρία Αλεξάνδρα Φασούλη, αρχαιολόγος , προσφέροντας στα παιδιά μια μοναδική εμπειρία γνωριμίας με την εποχή των Δεινοσαύρων και τον Μεσοζωικό αιώνα, την οποία ευχαριστούμε θερμά για την εξαιρετική παρουσίαση του θέματος.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε 3 στάδια. 1ο στάδιο: εισαγωγή στην εποχή των δεινοσαύρων με τη βοήθεια εποπτικών μέσων 2ο στάδιο: ανασκαφή απολιθωμένων δεινοσαύρων σε κουτιά 3ο στάδιο: ζωγραφική σε γύψινα ομοιώματα δεινοσαύρων και άλλων μορφών ζωής του Μεσοζωικού Αιώνα, τα οποία τα παιδιά πήραν μαζί τους ως αναμνηστικό.
Οι Δεινόσαυροι αποτελούν ένα πολύ αγαπημένο θέμα για τα παιδιά , γι αυτό το λόγο στήσαμε τη γωνιά των Δεινοσαύρων, συγκεντρώσαμε εποπτικό υλικό που τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους, μελετήσαμε και μάθαμε τις ονομασίες τους , παρατηρήσαμε, ζωγραφήσαμε και παίξαμε
Σήμερα στο σχολείο μας παραλάβαμε 21 βιβλία , ευγενική προσφορά από το Library4all, κατόπιν αιτήματος που έγινε. Μια πραγματικά σημαντική προσφορά για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του σχολείου μας.
Ευχαριστούμε πολύ το Library4all για την ευγενική χορηγία του αλλά και για το εξαιρετικά σημαντικό έργο που προσφέρει για την ενίσχυση των σχολείων με βιβλία.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή