Ευχαριστήριο!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Κώστου Πάρου εκφράζουν ολόθερμες ευχαριστίες :
Σας ευχαριστούμε για τη βοήθεια και τη στήριξή σας!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Κώστου Πάρου εκφράζουν ολόθερμες ευχαριστίες :
Σας ευχαριστούμε για τη βοήθεια και τη στήριξή σας!
Την προηγούμενη εβδομάδα διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Ήλιος και ο Βοριάς» και αφού το επεξεργαστήκαμε, γίναμε μικροί ηθοποιοί και το δραματοποιήσαμε.
Και αφού κάθε μέρα τα παιδιά μας έλεγαν ιστορίες για το χριστουγεννιάτικο δέντρο που στόλιζαν στο σπίτι, ξεκινήσαμε το αγαπημένο θέμα όλων: «τα Χριστούγεννα». Διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης, βάλαμε στη σειρά της κάρτες αναδιηγώντας την ιστορία και φτιάξαμε τη δική μας φάτνη με παζλ, τέμπερες και στικ κανέλας
Στολίσαμε το δέντρο της τάξης μας και τα παιδιά έβαψαν χάρτινα πιάτα και δημιούργησαν το δικό τους έλατο περνώντας νήμα στις τρύπες ή με λωρίδες χρωματιστό χαρτί.
Τέλος, επεξεργαστήκαμε άλλο ένα παραμύθι τη «Φρικαντέλλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα» και βρήκαμε λέξεις από Φ, το ανακαλύψαμε μέσα στις λέξεις και στο λαβύρινθο.
Την εβδομάδα που μας πέρασε ασχοληθήκαμε με τα παιδιά με την επέτειο μνήμης της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.Διαβάσαμε το βιβλίο το δάσος της Ζαραμπούκα και μαζί με τα παιδιά συζητήσαμε για την Δημοκρατία, την Δικτατορία, μιλήσαμε για το χρονικό της εξέγερσης ακούσαμε ηχητικά ντοκουμέντα από το ραδιοφωνικό σταθμό, ακόυσαμε τραγούδια που έχουν συνδεθεί με το Πολυτεχνείο, οργανώσαμε εκλογές στην τάξη και φυσικά κάναμε κ κατασκευή.
Ξεκινήσαμε την εβδομάδα με έναν περίπατο στο χωριό με σκοπό να αναβιώσουμε το έθιμο της Περπερούνας, ώστε να προκαλέσουμε τη βροχή να έρθει και στον τόπο μας. Το χάρηκαν τόσο τα παιδιά όσο και οι μεγάλοι στην πλειοψηφία τους κάτοικοι του χωριού.Στο τέλος του τραγουδιού της Περπερούνας έπρεπε να μας πιτσιλίσουν με λίγο νερό ή να ρίξουν νερό στο έδαφος.
Συνεχίσαμε διαβάζοντας το υπέροχο παραμύθι «Ένας σκίουρος μια μέρα» της Τσορώνη-Γεωργιάδη Γιολάντα. Αφού συζητήσαμε για την πλοκή του παραμυθιού και τη συμπεριφορά των ζώων, βάλαμε στη σειρά τα ζώα που συνάντησε ο σκίουρος και προσπαθήσαμε να θυμηθούμε πόσα βελανίδια μάζεψε το κάθε ζωάκι για τον σκίουρο.
Γνωρίσαμε το σταυρόλεξο, ασχοληθήκαμε με μαθηματικά παιχνίδια με ζάρι και με τα μανταλάκια εξασκήσαμε τη λεπτή κινητικότητά μας και βάλαμε τα βελανίδια στο σπίτι του σκίουρου για να έχει το χειμώνα. Και επειδή το Φθινόπωρο είναι ακόμα εδώ, γνωρίσαμε φθινοπωρινούς πίνακες ζωγραφικής διαφόρων ζωγράφων, είδαμε τις αλλαγές της φύσης αυτή την εποχή και διακρίναμε τα φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα.
Τέλος, αφού στον περίπατό μας είχαμε μαζέψει αρκετά κουκουνάρια φτιάξαμε τα δικά μας σκιουράκια.
Με την κ. Μαριάνθη στο μάθημα των Αγγλικών, οι μικροί μας μαθητές παίξανε με την ομπρέλα και μάθανε τον καιρό.
Την προηγούμενη εβδομάδα αξιοποιήσαμε διδακτικά το παραμύθι «Ο Τομ το σαλιγκάρι» από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων του Νηπιαγωγείου. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, αναρωτηθήκαμε και συζητήσαμε τι εννοούσε η αράχνη λέγοντας «όταν κλαίμε δε μπορούμε να σκεφτούμε», παίξαμε το παιχνίδι «Σωστό – Λάθος», όπου τα παιδιά χωρισμένα σε 3 ομάδες, αφού άκουγαν την ερώτηση, συνεργάστηκαν, συζήτησαν και σήκωναν τη ταμπέλα ‘Σωστό’ ή ‘Λάθος’.
Φυσικά, φτιάξαμε και τα δικά μας χρωματιστά σαλιγκάρια και ψάξαμε να βρούμε το «Ο» του Οκτώβρη μέσα στις λέξεις.
Και αφού την Παρασκευή κόπασε ο αέρας, αποφασίσαμε να πάμε μια βόλτα στο χωριό, για να δούμε τις αλλαγές στη φύση το Φθινόπωρο και φυσικά να γεμίσουμε τα καλαθάκια μας με φθινοπωρινά καλούδια.
Συμμετείχαμε, ως σχολείο, στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού – Code Week, η οποία είναι μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία με στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Είμαστε χαρούμενοι που συμμετείχαμε με επιτυχία στη συμμαχία με τίτλο «Φθινοπωράκι».
Στο φθινοπωρινό δάπεδο της beebot-μελισσούλας κωδικοποιήσαμε τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσει το ρομποτάκι προκειμένου να φτάσει στη φθινοπωρινή καρτέλα που είχε επιλέξει κάθε παιδί και να διαβάσουμε τις πληροφορίες που έγραφε.
Οι προσπάθειές μας επιβραβεύτηκαν και έτσι λάβαμε μαθήτριες, μαθητές και εκπαιδευτικοί τα πιστοποιητικά συμμετοχής μας!!!
Τελείωσε την προηγούμενη εβδομάδα το 1ο από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στη Θεματική Ενότητα: «ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ»: «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα»
«Παίζουμε τους γιατρούς;»
Με αφορμή το θέμα οικογένεια, με το οποίο είχαμε ξεκινήσει, ακούσαμε και χορέψαμε το μουσικοκινητικό τραγούδι: «Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια». Μέσα από την κίνηση και το ρυθμό, τα παιδιά έδειξαν πού βρίσκεται πάνω στο σώμα τους το καθένα από τα μέρη του σώματος που αναφέρονται στο τραγούδι.
«Ο κύκλος της ζωής»
Δείξαμε στα παιδιά κάποια στοιχεία από το πρόγραμμα με τίτλο: «Ανθρώπινο σώμα: Η τελειότερη μηχανή», που βρίσκεται στην πλατφόρμα: Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια | Πλατφόρμα «Αίσωπος» – Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (iep.edu.gr).
Παρουσιάσαμε στα παιδιά 5 εικόνες από διαφορετικές ηλικίες της ζωής του ανθρώπου (μωρό, νήπιο, έφηβος, ενήλικας, ηλικιωμένος) και στη συνέχεια χώρισαν ένα χαρτί σε 4 τμήματα και κόλλησαν τις εικόνες σε διαφορετικές ηλικίες, αναπτύσσοντας έτσι μια αρχική αίσθηση χρονολόγησης / χρονικής ακολουθίας.
«Πως λειτουργεί η ανθρώπινη μηχανή;»
Δείξαμε στα παιδιά κάποια στοιχεία από το πρόγραμμα με τίτλο: «Ανθρώπινο σώμα: Η τελειότερη μηχανή», που βρίσκεται στην πλατφόρμα: Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια | Πλατφόρμα «Αίσωπος» – Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (iep.edu.gr). Φτιάξαμε σε χαρτί του μέτρου το ανθρώπινο σώμα και του συμπληρώσαμε τα όργανα που έχει μέσα. Στη συνέχεια, τα παιδιά φόρεσαν «το σώμα» για να κατανοήσουν περισσότερο που βρίσκεται το κάθε όργανο.
«Καθρέφτη καθρεφτάκι μου»
Εστιάζοντας στα κόκκαλα του ανθρώπου, μάθαμε πολλά για τη λειτουργία και την αναγκαιότητα των ανθρώπινων οστών. Τα παιδιά διατύπωσαν απορίες και άντλησαν πληροφορίες από διάφορες πηγές. Έπειτα, συναρμολόγησαν το Σκελετούλη και αντέγραφαν τη στάση που είχε πάρει. Σε ατομικό φύλλο εργασίας έφτιαξαν το δικό τους σκελετό, ονοματίζοντας τα κυριότερα κόκκαλα. Τέλος, χόρεψαν όλοι μαζί το χορό των σκελετών.
Στα πλαίσια της ενασχόλησης με τον εαυτό μου και κατ’επέκταση με το γράφημα στον τοίχο του σχολείου μας του στίχου του Σ.Ποταμίτη : “Σπείρε αγάπη κ ας μη θερίσεις έτσι για να μοσχοβολάει ο τόπος” συμμετείχαμε στην πανελλήνια δράση για την αγάπη με την παρακάτω κατασκευή μας.
Αυτή την εβδομάδα πειραματιστήκαμε με τα χρώματα …
Διάλεξε 2 χρώματα και πες σ’ ένα φίλο σου να σου βάψει με το πινέλο τα χέρια…
Υπέθεσε τι χρώμα θα προκύψει… δοκίμασε… τι χρώμα βγήκε;
Αφου συζητήσαμε τις υποθέσεις και τα αποτελέσματα, γνωρίσαμε τη beebot,τη μελισσούλα – ρομπότ και μάθαμε να την προγραμματίζουμε, ώστε να φτάσει στο χρώμα που θέλουμε!
Με σύνθημα “ΑΘΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ-ΔΙΝΟΥΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ”, οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν στη σημερινή μέρα σε δράσεις αθλητικού περιεχομένου και βραβεύτηκαν για αυτό, τιμώντας έτσι την 11η Πανελλήνια και Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και προσπαθώντας να αναδείξουν τα οφέλη και τη σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής!Εμείς μ αζί με τα παιδιά χαρήκαμε με παιχνίδια ομαδικά, συνεργατικά στην αυλή μας.Τρέξαμε, διαγωνιστήκαμε, πήραμε μετάλλιο.Μιλήσαμε επίσης για Έλληνες αθλητές που συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς αγώνες και κέρδισαν μετάλλια..Μιλήσαμε για την ευγενής άμιλλα και το ευ αγωνίζεσθαι.Δεν παραλείψαμε να ακούσουμε τον Εθνικό μας ύμνο που ακολουθεί πάντα τις επιτυχίες των Ελλήνων αθλητών μας όταν κατακτούν το χρυσό μετάλλιο.