Ευχαριστήριο!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Κώστου Πάρου εκφράζουν ολόθερμες ευχαριστίες :

Στους γονείς που ανέλαβαν την αγορά και τοποθέτηση κλιματιστικού μηχανήματος στο Νηπιαγωγείο Κώστου

στο Βελέντζειο Ίδρυμα Πρόνοιας και Μορφώσεως Πάρου για την ετήσια χορηγία στο Νηπιαγωγείο Κώστου, χάρη στην οποίακαλύπτονται σημαντικές ανάγκες της σχολικής μονάδας.

Σας ευχαριστούμε για τη βοήθεια και τη στήριξή σας!

83729708 D034 4DAD 8A6F 244907D2332A

Επιτέλους, Χριστούγεννα!

Την προηγούμενη εβδομάδα διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Ήλιος και ο Βοριάς» και αφού το επεξεργαστήκαμε, γίναμε μικροί ηθοποιοί και το δραματοποιήσαμε.

 IMG 20241120 093414 1 IMG 20241120 093436

 

Και αφού κάθε μέρα τα παιδιά μας έλεγαν ιστορίες για το χριστουγεννιάτικο δέντρο που στόλιζαν στο σπίτι, ξεκινήσαμε το αγαπημένο θέμα όλων: «τα Χριστούγεννα». Διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης, βάλαμε στη σειρά της κάρτες αναδιηγώντας την ιστορία και φτιάξαμε τη δική μας φάτνη με παζλ, τέμπερες και στικ κανέλας

IMG 20241125 092939 IMG 20241125 115425

 

Στολίσαμε το δέντρο της τάξης μας και τα παιδιά έβαψαν χάρτινα πιάτα και δημιούργησαν το δικό τους έλατο περνώντας νήμα στις τρύπες ή με λωρίδες χρωματιστό χαρτί.

df8ad155 799f 4be1 a917 65881e0abb99 IMG 20241129 090934

Τέλος, επεξεργαστήκαμε άλλο ένα παραμύθι τη «Φρικαντέλλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα» και βρήκαμε λέξεις από Φ, το ανακαλύψαμε μέσα στις λέξεις και στο λαβύρινθο.

IMG 20241128 114854 IMG 20241128 115045

Εορτασμός του Πολυτεχνείου!

Την εβδομάδα που μας πέρασε ασχοληθήκαμε με τα παιδιά με την επέτειο μνήμης της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.Διαβάσαμε το βιβλίο το δάσος της Ζαραμπούκα και μαζί με τα παιδιά συζητήσαμε για την Δημοκρατία, την Δικτατορία, μιλήσαμε για το χρονικό της εξέγερσης ακούσαμε ηχητικά ντοκουμέντα από το ραδιοφωνικό σταθμό, ακόυσαμε τραγούδια που έχουν συνδεθεί με το Πολυτεχνείο,  οργανώσαμε εκλογές στην τάξη και φυσικά κάναμε κ κατασκευή.

IMG 20241113 113626 IMG 20241113 114139 IMG 7600

Φθινόπωρο, ένας σκίουρος μια μέρα!

Ξεκινήσαμε την εβδομάδα με έναν περίπατο στο χωριό με σκοπό να αναβιώσουμε το έθιμο της Περπερούνας, ώστε να προκαλέσουμε τη βροχή να έρθει και στον τόπο μας. Το χάρηκαν τόσο τα παιδιά όσο και οι μεγάλοι στην πλειοψηφία τους κάτοικοι του χωριού.Στο τέλος του τραγουδιού της Περπερούνας έπρεπε να μας πιτσιλίσουν με λίγο νερό ή να ρίξουν νερό στο έδαφος.

4ULd4WDW eU3Ym5ld

Συνεχίσαμε διαβάζοντας το υπέροχο παραμύθι «Ένας σκίουρος μια μέρα» της Τσορώνη-Γεωργιάδη Γιολάντα. Αφού συζητήσαμε για την πλοκή του παραμυθιού και τη συμπεριφορά των ζώων, βάλαμε στη σειρά τα ζώα που συνάντησε ο σκίουρος και προσπαθήσαμε να θυμηθούμε πόσα βελανίδια μάζεψε το κάθε ζωάκι για τον σκίουρο.

IMG 20241104 111842

 

Γνωρίσαμε το σταυρόλεξο, ασχοληθήκαμε με μαθηματικά παιχνίδια με ζάρι και με τα μανταλάκια εξασκήσαμε τη λεπτή κινητικότητά μας και βάλαμε τα βελανίδια στο σπίτι του σκίουρου για να έχει το χειμώνα. Και επειδή το Φθινόπωρο είναι ακόμα εδώ, γνωρίσαμε φθινοπωρινούς πίνακες ζωγραφικής διαφόρων ζωγράφων, είδαμε τις αλλαγές της φύσης αυτή την εποχή και διακρίναμε τα φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα.

IMG 20241105 113517 IMG 20241105 115302 IMG 20241107 114433

Τέλος, αφού στον περίπατό μας είχαμε μαζέψει αρκετά κουκουνάρια φτιάξαμε τα δικά μας σκιουράκια.

IMG 20241106 122808

 

Με την κ. Μαριάνθη στο μάθημα των Αγγλικών, οι μικροί μας μαθητές παίξανε με την ομπρέλα και μάθανε τον καιρό.

IMG 20241105 094248

Τομ το σαλιγκάρι!

Την προηγούμενη εβδομάδα αξιοποιήσαμε διδακτικά το παραμύθι «Ο Τομ το σαλιγκάρι» από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων του Νηπιαγωγείου. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, αναρωτηθήκαμε και συζητήσαμε τι εννοούσε η αράχνη λέγοντας «όταν κλαίμε δε μπορούμε να σκεφτούμε», παίξαμε το παιχνίδι «Σωστό – Λάθος», όπου τα παιδιά χωρισμένα σε 3 ομάδες, αφού άκουγαν την ερώτηση, συνεργάστηκαν, συζήτησαν και σήκωναν τη ταμπέλα ‘Σωστό’ ή ‘Λάθος’.

Φυσικά, φτιάξαμε και τα δικά μας χρωματιστά σαλιγκάρια και ψάξαμε να βρούμε το «Ο» του Οκτώβρη μέσα στις λέξεις.

IMG 20241029 110652 1 IMG 20241031 114502

Και αφού την Παρασκευή κόπασε ο αέρας, αποφασίσαμε να πάμε μια βόλτα στο χωριό, για να δούμε τις αλλαγές στη φύση το Φθινόπωρο και φυσικά να γεμίσουμε τα καλαθάκια μας με φθινοπωρινά καλούδια.

IMG 20241101 115753 IMG 20241101 115629

Εβδομάδα προγραμματισμού CODEWEEK στο σχολείο μας!

Συμμετείχαμε, ως σχολείο, στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού – Code Week, η οποία είναι μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία με στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Είμαστε χαρούμενοι που συμμετείχαμε με επιτυχία στη συμμαχία με τίτλο «Φθινοπωράκι».

Στο φθινοπωρινό δάπεδο της beebot-μελισσούλας κωδικοποιήσαμε τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσει το ρομποτάκι προκειμένου να φτάσει στη φθινοπωρινή καρτέλα που είχε επιλέξει κάθε παιδί και να διαβάσουμε τις πληροφορίες που έγραφε.

collage

Οι προσπάθειές μας επιβραβεύτηκαν και έτσι λάβαμε μαθήτριες, μαθητές και εκπαιδευτικοί τα πιστοποιητικά συμμετοχής μας!!!

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα!

Τελείωσε την προηγούμενη εβδομάδα το 1ο από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στη Θεματική Ενότητα: «ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ»: «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα»

«Παίζουμε τους γιατρούς;»

Με αφορμή το θέμα οικογένεια, με το οποίο είχαμε ξεκινήσει, ακούσαμε και χορέψαμε το μουσικοκινητικό τραγούδι: «Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια». Μέσα από την κίνηση και το ρυθμό, τα παιδιά έδειξαν πού βρίσκεται πάνω στο σώμα τους το καθένα από τα μέρη του σώματος που αναφέρονται στο τραγούδι.

IMG 20241010 115938

«Ο κύκλος της ζωής»

Δείξαμε στα παιδιά κάποια στοιχεία από το πρόγραμμα με τίτλο: «Ανθρώπινο σώμα: Η τελειότερη μηχανή», που βρίσκεται στην πλατφόρμα: Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια | Πλατφόρμα «Αίσωπος» – Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (iep.edu.gr).

Παρουσιάσαμε στα παιδιά 5 εικόνες από διαφορετικές ηλικίες της ζωής του ανθρώπου (μωρό, νήπιο, έφηβος, ενήλικας, ηλικιωμένος) και στη συνέχεια χώρισαν ένα χαρτί σε 4 τμήματα και κόλλησαν τις εικόνες σε διαφορετικές ηλικίες, αναπτύσσοντας έτσι μια αρχική αίσθηση χρονολόγησης / χρονικής ακολουθίας.

«Πως λειτουργεί η ανθρώπινη μηχανή;»

Δείξαμε στα παιδιά κάποια στοιχεία από το πρόγραμμα με τίτλο: «Ανθρώπινο σώμα: Η τελειότερη μηχανή», που βρίσκεται στην πλατφόρμα: Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια | Πλατφόρμα «Αίσωπος» – Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (iep.edu.gr). Φτιάξαμε σε χαρτί του μέτρου το ανθρώπινο σώμα και του συμπληρώσαμε τα όργανα που έχει μέσα. Στη συνέχεια, τα παιδιά φόρεσαν «το σώμα» για να κατανοήσουν περισσότερο που βρίσκεται το κάθε όργανο.

thumbnail IMG 20241017 111836 IMG 20241014 112350        IMG 20241014 114415 1

«Καθρέφτη καθρεφτάκι μου»

Εστιάζοντας στα κόκκαλα του ανθρώπου, μάθαμε πολλά για τη λειτουργία και την αναγκαιότητα των ανθρώπινων οστών. Τα παιδιά διατύπωσαν απορίες και άντλησαν πληροφορίες από διάφορες πηγές. Έπειτα, συναρμολόγησαν το Σκελετούλη και αντέγραφαν τη στάση που είχε πάρει. Σε ατομικό φύλλο εργασίας έφτιαξαν το δικό τους σκελετό, ονοματίζοντας τα κυριότερα κόκκαλα. Τέλος, χόρεψαν όλοι μαζί το χορό των σκελετών.

IMG 20241018 095143 1 IMG 20241018 095039

O εαυτός μου, η οικογένειά μου!

Στα πλαίσια της ενασχόλησης με τον εαυτό μου και κατ’επέκταση με το γράφημα στον τοίχο του σχολείου μας του στίχου του Σ.Ποταμίτη : “Σπείρε αγάπη κ ας μη θερίσεις έτσι για να μοσχοβολάει ο τόπος” συμμετείχαμε στην πανελλήνια δράση για την αγάπη με την παρακάτω κατασκευή μας.

aec8bfe2 862e 4142 9a40 10d427781961 c676c4e0 b2b6 468c bc8e 48ea3b5d7b85
Το σχέδιο είναι απλό, δε θέλει πολλά υλικά, είναι όμως ευκαιρία να μάθουμε να συνδεόμαστε με τα παιδιά με κοινούς στόχους που θα τους προστατεύουμε κι από κοινού. Γιατί ότι φτιάχνεις με τα χέρια σου το πονάς παραπάνω.
το μήνυμα καθολικό  ΝΑ ΣΠΕΙΡΟΥΜΕ ΑΓΑΠΗ : η κοινωνία το έχει ανάγκη όσο ποτέ. 
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ , κολλάμε και απλώνουμε παντού αυτό που θα μοσχοβολίσει το παρόν και το μέλλον μας.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ BEEBOT!

Αυτή την εβδομάδα πειραματιστήκαμε με τα χρώματα …

Διάλεξε 2 χρώματα και πες σ’ ένα φίλο σου να σου βάψει με το πινέλο τα χέρια…

Υπέθεσε τι χρώμα θα προκύψει… δοκίμασε… τι χρώμα βγήκε;

 

IMG 20241002 091154 censored IMG 20241002 092310 IMG 20241002 093002 censored IMG 7275

 

Αφου συζητήσαμε τις υποθέσεις και τα αποτελέσματα, γνωρίσαμε τη beebot,τη μελισσούλα – ρομπότ και μάθαμε να την προγραμματίζουμε, ώστε να φτάσει στο χρώμα που θέλουμε!

IMG 20241001 113503 IMG 20241001 113706 censored

 

 

11η Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού!

9BC783FF 96C9 4DD6 AD1C 1534A0E766BAthumbnail IMG 20240927 115639 1

 

1142E123 214D 45E3 840A CDDD146F5356thumbnail IMG 20240927 115439 1

 

Με σύνθημα “ΑΘΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ-ΔΙΝΟΥΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ”, οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν στη σημερινή μέρα σε δράσεις αθλητικού περιεχομένου και βραβεύτηκαν για αυτό, τιμώντας έτσι την 11η Πανελλήνια και Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και προσπαθώντας να αναδείξουν τα οφέλη και τη σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής!Εμείς μ αζί με τα παιδιά χαρήκαμε με παιχνίδια ομαδικά, συνεργατικά στην αυλή μας.Τρέξαμε, διαγωνιστήκαμε, πήραμε μετάλλιο.Μιλήσαμε επίσης για Έλληνες αθλητές που συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς αγώνες και κέρδισαν μετάλλια..Μιλήσαμε για την ευγενής άμιλλα και το ευ αγωνίζεσθαι.Δεν παραλείψαμε να ακούσουμε τον Εθνικό μας ύμνο που ακολουθεί πάντα τις επιτυχίες των Ελλήνων αθλητών μας όταν κατακτούν το χρυσό μετάλλιο.