ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΕΝΤΕ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ

Εισήγηση στην 5η Ημερίδα Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στην Ειδική Αγωγή, Θεσσαλονίκη Μάϊος 2014

Ιαν 20196

Εισήγηση σχολικής θεατρικής παράστασης μέσω θεατρικού παιχνιδιού (σε μορφή pdf):



Λήψη αρχείου

 

 

από κάτω από: Άρθρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εισήγηση στην 5η Ημερίδα Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στην Ειδική Αγωγή, Θεσσαλονίκη Μάϊος 2014    

Το θεατρικό παιχνίδι στην σχολική πράξη

Ιαν 20196

Οι ωφέλειες του θεατρικού παιχνιδιού για τους μαθητές και η οργάνωση μιας σχολικής θεατρικής παράστασης: ενδιαφέρουσες απόψεις από τον δημιουργό του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα.

05/12/2012, Λάκης Κουρετζής, «ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ – ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ»

 

από κάτω από: Άρθρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το θεατρικό παιχνίδι στην σχολική πράξη    

ΔΟΜΗ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Ιαν 20196

ΔΟΜΗ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Το θεατρικό παιχνίδι είναι αυστηρά δομημένο και χωρίζεται σε τέσσερις φάσεις:

Α Φάση ευαισθητοποίησης και συγκρότησης της ομάδας

Μέσα από το παιχνίδι, τις βιωματικές ασκήσεις, την  αισθησιοκινητική δράση (γλώσσα του σώματος, μιμητικές ασκήσεις, ερεθίσματα, ατομικά ενδιαφέροντα) ενθαρρύνονται οι μαθητές να ξεπεράσουν τις έμφυτες αναστολές και δειλίες. Δίδονται ερεθίσματα για την ανάκληση της προηγούμενης γνώσης και την ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος.

Β φάση Παιχνίδι ρόλων. Δημιουργούνται ομάδες  και μοιράζονται οι ρόλοι. Μέσα από έναν ρόλο που επιλέγει μόνο του το παιδί προβάλει εμπειρίες και συναισθήματα. Οι μαθητές χρησιμοποιώντας δικό τους λόγο τον αναπροσαρμόζουν στις δικές τους ανάγκες και φτιάχνουν το δικό τους δρώμενο.

Γ Φάση Ομαδικά Δρώμενα – Αναπαράσταση. Οι μαθητές παίζουν τα δρώμενα τους και τα παρουσιάζουν στις άλλες ομάδες.

Δ Φάση Αξιολόγηση των δρώμενων. Συζήτηση, συμπεράσματα, προτάσεις από την ολομέλεια.

Μέσα από αυτή την αλληλεπίδραση των ομάδων, τη συλλογική συνείδηση, τη συνεργασία, την αυτοπειθαρχία και την αυτοσυγκέντρωση οι μαθητές εκφράζονται  δημιουργικά, επικοινωνούν και ευαισθητοποιούνται. 

Πηγή: Κουρετζής Λάκης, (1991).

από κάτω από: Άρθρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΟΜΗ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ    

Translate

European Radio Logo


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων