Εισήγηση σχολικής θεατρικής παράστασης μέσω θεατρικού παιχνιδιού (σε μορφή pdf):
Οι ωφέλειες του θεατρικού παιχνιδιού για τους μαθητές και η οργάνωση μιας σχολικής θεατρικής παράστασης: ενδιαφέρουσες απόψεις από τον δημιουργό του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα.
05/12/2012, Λάκης Κουρετζής, «ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ – ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ»
ΔΟΜΗ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Το θεατρικό παιχνίδι είναι αυστηρά δομημένο και χωρίζεται σε τέσσερις φάσεις:
Α Φάση ευαισθητοποίησης και συγκρότησης της ομάδας
Μέσα από το παιχνίδι, τις βιωματικές ασκήσεις, την αισθησιοκινητική δράση (γλώσσα του σώματος, μιμητικές ασκήσεις, ερεθίσματα, ατομικά ενδιαφέροντα) ενθαρρύνονται οι μαθητές να ξεπεράσουν τις έμφυτες αναστολές και δειλίες. Δίδονται ερεθίσματα για την ανάκληση της προηγούμενης γνώσης και την ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος.
Β φάση Παιχνίδι ρόλων. Δημιουργούνται ομάδες και μοιράζονται οι ρόλοι. Μέσα από έναν ρόλο που επιλέγει μόνο του το παιδί προβάλει εμπειρίες και συναισθήματα. Οι μαθητές χρησιμοποιώντας δικό τους λόγο τον αναπροσαρμόζουν στις δικές τους ανάγκες και φτιάχνουν το δικό τους δρώμενο.
Γ Φάση Ομαδικά Δρώμενα – Αναπαράσταση. Οι μαθητές παίζουν τα δρώμενα τους και τα παρουσιάζουν στις άλλες ομάδες.
Δ Φάση Αξιολόγηση των δρώμενων. Συζήτηση, συμπεράσματα, προτάσεις από την ολομέλεια.
Μέσα από αυτή την αλληλεπίδραση των ομάδων, τη συλλογική συνείδηση, τη συνεργασία, την αυτοπειθαρχία και την αυτοσυγκέντρωση οι μαθητές εκφράζονται δημιουργικά, επικοινωνούν και ευαισθητοποιούνται.
Πηγή: Κουρετζής Λάκης, (1991).
Πρόσφατα σχόλια