ΚΑΝΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ευχές

Δεκ 201924

Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένος ο νέος χρόνος με υγεία, δημιουργικότητα και έμπνευση!

Χρόνια πολλά!

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευχές    

Η επίδραση της μεθόδου Jigsaw  στη σχολική επίδοση των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Δεκ 201915

Η επίδραση της μεθόδου Jigsaw  στη σχολική επίδοση των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Καντάς Κωνσταντίνος

 

kkantas@sch.gr

 

 

Περίληψη

Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να διερευνήσει την επίδραση της συνεργατικής μεθόδου Jigsaw στη σχολική επίδοση των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αποτελεί πλέον γεγονός ότι με την εισαγωγή των ομαδικών στρατηγικών διδασκαλίας στο σχολείο ο μαθητής αναπτύσσει πρωτοβουλίες, εκφράζει τις απόψεις του άφοβα ως ισότιμο μέλος μιας ομάδας, καλλιεργεί την κριτική του σκέψη και μαθαίνει να δέχεται κριτική από άλλους, ώστε να είναι ικανός να συνεργάζεται αρμονικά μέσα στην ομάδα. Στα πλαίσια της ομαδικής εργασίας, αποκτά τη δυνατότητα να αντιμετωπίζει τις διενέξεις μεταξύ των μελών και να βρίσκει τρόπους συμφιλίωσης, αναπτύσσοντας αυτονομία και σιγουριά. Η ομαδική προσέγγιση της γνώσης ευνοεί τους καλούς και τολμηρούς μαθητές, ενώ μειώνει τον κίνδυνο παραγκωνισμού των άτολμων μαθητών. Μέσα από τις συνεργατικές διδακτικές μεθόδους, ο μαθητής γίνεται εξερευνητής της γνώσης και αναζητά πληροφορίες μέσα από τον κυκεώνα των πηγών πληροφόρησης, γίνεται δηλαδή ο ίδιος δράστης στο μαθησιακό γίγνεσθαι. Με αυτόν τον τρόπο η διαδικασία μάθησης αποκτά μεγαλύτερη σημασία από το αποτέλεσμα της μάθησης. Με το δάσκαλο ως εμψυχωτή, ο μαθητής αναπτύσσει θετικές στάσεις μαζί του και παροτρύνεται για ανακάλυψη της γνώσης και όχι για αφομοίωσή της ως έτοιμης μασημένης τροφής.

 

Λέξεις – κλειδιά: Στρατηγικές διδασκαλίας, ομαδοσυνεργατική μάθηση, Μέθοδος Jigsaw, Σχολική Επίδοση

  Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η επίδραση της μεθόδου Jigsaw  στη σχολική επίδοση των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης    

Διά βίου μάθηση και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση την εποχής της οικονομικής κρίσης: Προβλήματα και προοπτικές

Δεκ 201915

 

 

Διά βίου μάθηση και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση την εποχής της οικονομικής κρίσης: Προβλήματα και προοπτικές

 

Περίληψη

Η διά βίου μάθηση και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση πρέπει να υποστηριχθούν από την επίσημη ελληνική πολιτεία και να δημιουργηθούν προϋποθέσεις ισότιμης πρόσβασης όλων των πολιτών. Σε περίοδο οικονομικής κρίσης αποτελεί μία μοναδική προοπτική και ευκαιρία για την αύξηση της παραγωγικότητας, τη βελτίωση των ατομικών εισοδημάτων και της κοινωνικής ανάκαμψης, παρέχοντας επίσης στο κράτος την προοπτική απόκτησης περισσότερων κρατικών εσόδων και τη μείωση της κοινωνικής έντασης και αναταραχής. Η κρατική επένδυση σε αυτό τον τομέα είναι απαραίτητη γιατί προκειμένου να συμμετέχουν σε προγράμματα όλες οι πληθυσμιακές ομάδες. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι σήμερα αδυνατούν να καλύψουν το κόστος συμμετοχής σε τέτοια προγράμματα ενώ αυτά είναι που θα τους επιτρέψουν να αποκτήσουν ή να αναπτύξουν τις κατάλληλες δεξιότητες που είναι απαραίτητες, ακόμα και για την επιβίωση τους.

Λέξεις –κλειδιά: διά βίου μάθηση, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οικονομική κρίση, προοπτικές.

  Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διά βίου μάθηση και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση την εποχής της οικονομικής κρίσης: Προβλήματα και προοπτικές    

Πρoστατευμένο: Η πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Δεκ 20198

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

από κάτω από: ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΏΝ | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρoστατευμένο: Η πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση    

Η κειμενοκεντρική προσέγγιση ως διαπολιτισμική εκπαιδευτική τεχνική

Δεκ 20198

Η κειμενοκεντρική προσέγγιση ως διαπολιτισμική εκπαιδευτική τεχνική

 

 

Περίληψη

Το σχολείο συνενώνει πολλούς πολιτισμούς και προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του, θα πρέπει να μη στέκεται σε στερεότυπα και προκαταλήψεις και να τα αναπαράγει, να μη διαχωρίζει τους μαθητές σε εθνικά και φυλετικά  προνομιούχους έναντι μαθητών μειονοτήτων προκαλώντας με αυτόν τον τρόπο συγκρούσεις και θα πρέπει να ευνοεί την κατανόηση και την αμοιβαία αποδοχή μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων σε όλες τις βαθμίδες. Οφείλει  επίσης να στραφεί σε θεμελιώδεις αξίες που θα δίνουν νόημα στην ανθρώπινη ύπαρξη και θα προετοιμάζουν τα άτομα ώστε να έχουν ικανότητα προσαρμογής στις αλλαγές, μυαλό και χέρια, συναισθηματική ισορροπία και  πολλά λειτουργικά ταλέντα (Νικολάου, 2000). Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να παρουσιάσει το ρόλο των κειμενικών ειδών στη δίγλωσση εκπαίδευση.

 

Λέξεις – κλειδιά:

κειμενικά είδη,

ομαδοσυνεργατικότητα,

δίγλωσση εκπαίδευση,
διαπολιτισμικότητα

  Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η κειμενοκεντρική προσέγγιση ως διαπολιτισμική εκπαιδευτική τεχνική    
Οκτώβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Ιστορικό

Σαν σήμερα

21/10/1918: Πραγματοποιείται το πρώτο εργατικό συνέδριο στην Ελλάδα, στο φουαγιέ του «Βασιλικού Θεάτρου» στην Αθήνα.

Σκακιστική άσκηση

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Translate



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων