Καλώς ορίσατε στο ” Μικρό μας νηπιαγωγείο”
Το Καλοκαίρι ήρθε νωρίς φέτος και τελευταίες μέρες στο σχολείο πραγματοποιήθηκε έκθεση με τις εργασίες και φωτογραφίες απο τις δράσεις που συμμετείχαμε στα πλαίσια του Ευρωπαικού μας έργου etwinning. Τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλο παρουσιαστή, παρουσιάζοντας τα έργα τους με μεγάλη περηφάνια στους γονείς τους που ήρθαν για την εκδήλωση…
Η φετινή χρονιά έφτασε στο τέλος της και στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης υλοποιήσαμε ένα προγραμμα σε συνεργασία με τις Πρώτες Τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Βασιλικών. Τα παιδιά επισκέφθηκαν το Δημοτικό Σχολείο στο οποίο η κ.Ζωή μας υποδέχτηκε με χαρά να μας ξεναγήσει στο “επόμενο μεγάλο σχολείο” που θα υποδεχθεί τους μικρούς μας μαθητές.
Γνωρίσαμε τους χώρους τους σχολείου, την αυλή, τις αίθουσες δραστηριοτήτων, τις αίθουσες διδαδκαλίας και το κάθε τμήμα του νηπιαγωγείου μας μπήκε να γνωριστεί με ενα αντίστοιχο τμήμα Α Τάξης Δημοτικού Σχολείου. Εκεί συναντήσαμε περσινούς μας συμμαθητές καθίσαμε μαζί τους στο θρανίο, παρακολουθήσαμε το μάθημά τους και μιλήσαμε για τους δικούς τους αλλά και τους δικούς μας κανόνες!
Δώσαμε τα δωράκια που είχαμε ετοιμάσει για τους μεγάλους φίλους μας…
και πήραμε υπέροχα δωράκια φτιαγμένα με αγάπη..
Τέλος, περάσαμε το διάλειμμα μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού, φάγαμε το πρωινό μας εκεί, παίξαμε μαζί τους και πήραμε τον δρόμο του γυρισμού…
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.
(Πηγή:© SanSimera.gr)
Εμείς φέτος ασχοληθήκαμε με το μεγάλο προβλημα απόθεσης των πλαστικών μιας χρήσης στις θάλασσες και τα ποτάμια! Τα παιδιά μέσα απο βιβλία, βιντεάκια στο διαδίκτυο και πολλές δραστηριότητες ανακαλύψανε πως η θάλασσα δεν ειναι παντού στον κόσμο τόσο καθαρή όσο φαίνεται! Μελετήσαμε πολλές περιοχές του κόσμου που υπάρχουν τόνοι πλαστικών όπως μεταφέρονται απο τα θαλάσσια ρευματα αλλά και τους κινδύνους που προκαλούν στην θαλάσσια ζωή και κατ επέκταση σε εμάς.
Η συμμετοχή στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιου Κ.Λασκαρίδη μας έδωσε την αφορμή να εξερευνήσουμε με κριτική ματιά την συμπεριφορά των ανθρώπων ως προς την αλλόγιστη χρήση πλαστικών μιας χρήσης και να πάρουμε μέτρα για την προσωπική και οικογενειακή μείωσή τους.
Οι εργασίες μας για την συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι οι παρακάτω:
Τμήμα 1:
Τμήμα 2:
Πειραματιστήκαμε…με το ποιο είδος σκουπιδιών αποσυντίθεται πιο γρήγορα χρησιμοποιώντας τρία υλικά : 1.Το χαρτί 2. Η φλούδα πορτοκαλιού 3.Πλαστικό μπουκάλι μιας χρήσης. Κάναμε υποθέσεις και μετά απο 3 εβδομάδες ανακαλύψαμε πως το χαρτί είχε αρχίσει να εξαφανίζεται απο το σημείο που το είχαμε θάψει, εχω η φλούδα πορτοκαλιού ήταν σε πολύ καλό σημείο αποσύνθεσης. Απο την άλλη το πλαστικό μπουκάλι ήταν όπως ακριβώς όταν το θάψαμε…
Στην συνέχεια ασχοληθήκαμε με τον κύκλο ζωής των φυτών. Πως μπορούμε να σεβαστούμε το ίδιο το περιβάλλον μας, χωρίς να γνωρίζουμε το θαυμα της φύσης που συντελέιτε καθημερινά μέσα απο τα σποράκια των φυτών.
Φυτευσαμε μικρά σποράκια και τα φροντίζαμε καθημερινά καταγράφοντας την καθημερινή τους εξέλιξη σε ένα φύλλο καταγραφής.
Εμπνευστήκαμε απο το υπέροχο παραμύθι ” Το ηλιοτρόπιο” και το ζωγραφίσαμε κι εμείς σαν μεγάλοι ζωγράφοι
Τέλος, οργανώσαμε μια υπέροχη εκδρομή στο Πλατανόδασος στο Πανόραμα για να δούμε απο κοντά τις ομορφιές ενός καθαρού περιβάλλοντος, να χαρούμε και να εξερευνήσουμε!
Μέσα απο το Εργαστήριο Δεξιοτήτων ” Οι μικροί εξερευνητές” που υλοποιούμε στο νηπιαγωγείο μας τα παιδιά είχαν την δυνατότητα να “ταξιδέψουν” νοερά αλλά και ψηφιακά στην Ευρώπη γνωρίζοντας τα μεγαλύτερα μνημεία της!
Αναφέραμε ποια μνημεία γνωρίζουμε και γνωρίσαμε κι άλλα νέα! Τα εντοπίσαμε στον χάρτη της Ευρώπης…
Τοποθετήσαμε την σημαία κάθε χώρας που επισκεπτόμαστε! Της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Γαλλίας, του Βελγίου, της Αγγλίας, της Φιλανδίας. Σε κάθε μια απο τις χώρες αυτές βρίσκουμε και εντοπίζουμε διάσημα μνημεία όπως:τον Λευκό Πύργο και τον Παρθενώνα, το Κολοσσαίο και τον καθεδρικό ναό του Αγίου Πέτρου, τον Πύργο του Άιφελ, το Ατόμιουν, το Σιμπέλιους. Τα παιδιά μαθαίνουν τον λόγο που κατασκευάστηκε το κάθε μνημείο και υλοποιούμε διάφορες δραστηριότητες γύρω απο αυτά.
Υλοποιούμε δραστηριότητες STEM και προσπαθούμε να φτιάξουμε σταθερές κατασκευές με αφορμή τα μνημεία χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα υλικά
Η γιορτή της μητέρας φέτος έπεφτε μέσα στις διακοπές του Πάσχα αυτό όμως δεν στάθηκε εμπόδιο σε εμάς και την τιμήσαμε την πρώτη εβδομάδα που ανοίξαν τα σχολεία!!
Πόση αγάπη μας δίνει άραγε η μαμά μας, γιατί όμως; “Γιατί είμαστε παιδιά της, γιατι μας γέννησε, γιατί βγήκαμε απο την κοιλιά της, γιατί μας αγαπάει…” και πολλά άλλα ακούστηκαν μέσα στην τάξη απο τα μικρά παιδιά.Μίλήσαμε για τον ρόλο της μαμάς στο σπίτι, για τον τρόπο που μας φροντίζει, για το πως βοηθάμε κι εμείς την μαμά μας και πολλά άλλα.
Διαβάσαμε ανάμεσα σε πολλά άλλα βιβλία το υπέροχο βιβλίο, των Corrinne Averris και Kirsti Beauthman την ” Αγάπη” , το οποίο με έναν υπέροχο τρόπο μας έδειξε πως η Αγάπη είναι σαν μια αόρατη χρυσή κλωστη που μας κρατάει ενωμένους ακόμα και αν είμαστε μακριά ή χωριζόμαστε για λίγο!!
Τα παιδιά λάτρεψαν την ιδέα αυτή και αποφασίσαμε να την δείξουμε με τον δικό μας τρόπο μέσα στην τάξη πως μπορεί να υλοποιηθεί…
Μια χρυσή κλωστη ξεκινά απο την νηπιαγωγό και απλώνεται σε όλα τα παιδιά, μετά κάθε παιδι την παίρνει και την δίνει σε έναν άλλο και όλα περιπλέκονται τόσο όμορφα και την νιώθουμε την αγάπη και κάπως έτσι νιώθουμε και την αγάπη των γονιών μας όταν είμαστε στο σχολείο…
Και οι κατασκευές όπως και οι εκπλήξεις πολλές για την αγαπημένη μας μανούλα…
Το 2ο Νηπιαγωγείο Βασιλικών σε συνεργασία με τα σχολεία που συμμετείχαν στο Etwinning project “Tαles of Natural Disasters” δήλωσαν συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Bravo Schools για την Πρωτοβάθμια Eκπαίδευση “In action for a better world” o oποίος στοχεύει στην ανάδειξη των πιο ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων σε θέματα κοινωνικής υπευθυνότητας που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Όλα τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία του έργου μας ως μια ομάδα συμμετέχουν στον 17ο Στόχο με θέμα : Συνεργασία για τους στόχους!
Την υποβολή της ομαδικής μας συμμετοχής ανέλαβε το 1ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς το οποίο και ευχαριστούμε πολύ! Μπορείτε να δείτε τη συμμετοχή μας παρακάτω:
Στο παρακάτω padlet μπορείτε να δείτε τα παράγωγα του eTwinning έργου Tales of Natural Disasters.
https://padlet.com/egpanagiotidou/tales-of-natural-disasters-aw297qqlj1u9lspj
Το Πάσχα πλησιάζει και πολλά παιχνίδια οργανώνονται τόσο μέσα στην τάξη όσο και έξω στην αυλή! Τα παιδιά παίζουν το παιχνίδι των χαμένων κόκκινων και κίτρινων αυγών στην τάξη αλλά και πολλά άλλα χωρισμένα σε ομάδες…
Ενώ έξω στην αυλή η εκπαιδευτικός Αγγλικών κ.Τζόλα Ιωάννα ετοιμάζει το παιχνίδι του χαμένου σοκολατένιου αυγού, με κρυμμένα σοκολατένια αυγά σε όλη την αυλή μας που τα παιδιά καλούνται να βρούν!!
Η διασκέδαση των παιδιών απερίγραπτη όπως και η χαρά τους!!
Δεν έλειψαν όμως και το βάψιμο των πασχαλινών μας αυγών για τα καλαθάκια μας…
Τα βάψαμε αλλά τα διακοσμήσαμε κιόλας με μαυρο μαρκαδόρο μετατρέποντάς τα σε πασχαλίτσες!!
Με τις πασχαλινές μας κατασκευές σας αποχαιρετούμε και σας ευχόμαστε ολόψυχα ” ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ, ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ”
Το Ευρωπαικό πρόγραμμα etwinning που συμμετέχουμε φέτος ολοκληρώνεται με την 4η και τελευταία ενότητα φυσικών καταστροφών την “Πλημμύρα”.
Στην ενότητα αυτή μαθαίνουμε πως προκαλειται μια πλημμύρα, αλλά και τι κάνουμε όταν βρισκόμαστε κάπου που πλημμυρίζει για να σωθούμε. Μέσα απο πολλές εικόνες και βίντεο τα παιδιά μαθαίνουν μέτρα πρόληψης απο πλημμύρες, γνωρίζουν τα αντιπλημμυρικά έργα και αναγνωρίζουν τον λόγο που γίνονται σε διαφορες περιοχές και μέσα απο ιστορίες δίνουν λύση σε προβλήματα!
Μαθαίνουμε απο την Μυθολογία μας για τον μύθο του ” Δευκαλίωνα και της Πύρρας” υποδιόμαστε ρόλους, αναπαριστώντας τον μυθο στην τάξη μας και δημιουργούμε ομαδική εργασία για να την “ανεβάσουμε” στην συνεργατική μας πλατφόρμα etwinning!
Μαθαίνουμε μέσα απο πειράματα ποια υλικά επιπλέουν στο νερό και ποια βυθίζονται!!
Τέλος, ξεκινήσαμε μια ιστορία με θέμα την πλημμύρα και κάθε ενα απο τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία συνεχίζει την ιστορία και εικονογραφούμε την συνέχεια!
https://www.storyjumper.com/book/read/170926931/story-jumper