Πώς θα κατακτήσουν τα παιδιά μας την αυτονομία τους

Όλο και περισσότερα παιδιά έρχονται στο νηπιαγωγείο με δυσκολίες αυτοεξυπηρέτησης και με έλλειμμα δεξιοτήτων που θα έπρεπε να είχαν αποκτήσει στην ηλικία των 4-5 χρόνων.

Για την αυτονομία των παιδιών ένα είναι το μυστικό:

“Μην κάνετε για τα παιδιά σας ό,τι μπορούν να κάνουν μόνα τους”

(περισσότερα…)

Η αξία του ελεύθερου παιχνιδιού στο νηπιαγωγείο

images 1

Γιατί χρειάζεται στο παιδί το ελεύθερο παιχνίδι;

Μήπως το  ελεύθερο παιχνίδι στα κέντρα ενδιαφέροντος (γωνιές) δεν είναι  τίποτε άλλο, παρά μόνο μια απασχόληση με χάσιμο του χρόνου;  Με έκπληξη, οι παιδοψυχολόγοι και οι ειδικοί σε εκπαιδευτικά θέματα θα απαντήσουν σε αυτήν την ερώτηση-απορία με ένα ηχηρό “ΟΧΙ”.

(περισσότερα…)

Αντίστροφη μέτρηση ως τα Χριστούγεννα

Με ένα αγαπημένο χριστουγεννιάτικο τραγούδι σας καλωσορίζω και μοιράζομαι μαζί σας ένα διαδραστικό ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για διασκεδαστικές όμορφες στιγμές με τα παιδιά.

Κλίμα Χριστουγέννων

Τα Χριστούγεννα είναι  πια σε απόσταση αναπνοής . Σας προτείνω να δημιουργήσετε τις δικές σας χειροποίητες κάρτες με μεράκι και αγάπη και να στείλετε τις ευχές σας σε φίλους και αγαπημένα πρόσωπα. Είναι μια γλυκιά κίνηση αγάπης που δεν έχει καμία σχέση με το απρόσωπο, κρύο μήνυμα των κινητών που ανταλλάσσουμε τα τελευταία χρόνια ή τις έτοιμες εικόνες, gif , emoji ή ότι άλλο κυκλοφορεί στην ψηφιακή πια επικοινωνία μας. Ας βάλουμε λίγο νοιάξιμο, ας αφιερώσουμε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο μας, ας χρησιμοποιήσουμε τα χέρια και τη φαντασία μας για να στείλουμε τις γιορτινές ευχές στα πρόσωπα που αγαπάμε.

Εμείς πάντως στο νηπιαγωγείο έτσι κάνουμε και μας αρέσει πολύ! Μπορείτε να πάρετε κάποιες ιδέες μας από την συλλογή μας και να τις απογειώσετε.

 

Μπορείτε να διαβάσετε και για τα  Χριστουγεννιάτικα έθιμα απ όλο τον κόσμο. Από τα παιδιά της Στ1

όπως τα περιγράφουν τα παιδιά .

Καλή διασκέδαση.

 

Η δύσκολη χρονιά της πανδημίας

    Όλος ο κόσμος βιώνει σήμερα μία κρίση που προκαλείται από την πανδημία του κορωνοϊού και της κοινωνικής αποστασιοποίησης. Δοκιμάζονται ένα σύνολο βασικών συστημάτων στη σύγχρονη κοινωνία και ο αντίκτυπος αυτής της συνθήκης φέρνει έντονη επιρροή και αλλαγές στην ψυχική μας υγεία.

     Όταν τα  μικρά παιδιά είναι σε δύσκολη ψυχική κατάσταση, δεν έχουν μάθει να εκφράζονται λεκτικά και να επικοινωνούν τη δυσκολία τους και το συναισθηματικό τους βάρος, συνήθως έμμεσα στο σώμα τους και σε συμπεριφορές .Όπως για παράδειγμα:

1.Παλινδρόμηση: Συμπεριφορές που πιστεύαμε ότι το παιδί είχε αφήσει πίσω αναπτυξιακά, μπορεί ξαφνικά να επανεμφανιστούν. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει το πιπίλισμα του δαχτύλου, την ανάγκη ενός συμβολικού αντικειμένου-παιχνιδιού για συναισθηματική ανακούφιση, βρέξιμο του κρεβατιού κλπ.  Νιώθει άγχος και αβεβαιότητα και συμβαίνει κάτι τέτοιο.

2.Αλλαγές στη διάθεση: Οι συμπεριφορές που χρειάζεται να παρατηρήσετε περιλαμβάνουν εκρήξεις θυμού, ξαφνικές στιγμές κλάματος, ευερεθιστότητα, απώλεια ενδιαφέροντος για αγαπημένες δραστηριότητες και απομόνωση από άλλους.

3. Εκδραμάτιση: Οι γονείς μπορεί να παρατηρήσουν μια αύξηση στη διαταραχή της διάθεσης,  τις συναισθηματικές εκρήξεις λόγω του άγχους της κατάστασης. Τα παιδιά μπορεί να αρχίσουν να πιέζουν τα όρια, να εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα επιθετικότητας, να μην υπακούσουν σε οδηγίες κλπ.

4. Τάση για προσκόλληση: Ίσως να παρατηρήσετε αύξηση της προσκολλημένης συμπεριφοράς.

5. Ανάγκη για επιβεβαίωση-καθησυχασμό:Τα παιδιά μπορεί να εκφράσουν ανησυχία για την υγεία τους ή για τους άλλους, το μέλλον ή ακόμη και το θάνατο.

    Όπως στο σπίτι έτσι και στο νηπιαγωγείο αντιμετωπίσαμε φέτος από την αρχή της χρονιάς πολλές δυσκολίες στην προσαρμογή των παιδιών. Η προπέρσινη αποχή τους από δραστηριότητες (φοίτηση σε παιδικό σταθμό, κοινωνικές συναναστροφές κλπ) και η περσινή λειψή χρονιά με τα άνοιξε -κλείσε και την τηλεκπαίδευση  δημιούργησαν πέρα από όλα τα άλλα μια μεγάλη υστέρηση στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Στόχος μας φέτος να καλύψουμε αυτό το κενό για να μπορέσουν τα παιδιά μας να έχουν μία ομαλή κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη που αποτελεί κατά τη γνώμη μου τη βάση και για τη νοητική τους εξέλιξη και  μαθησιακή πρόοδο.