Τα παρακάτω αποτέλεσαν έναν οδηγό οργάνωσης των μεγάλων δραστηριοτήτων (projects) για τη Γ’ Γυμνασίου κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012. Τα αρχεία με τις ακριβείς οδηγίες προς τους μαθητές είναι αναρτημένα σε ένα μη δημόσιο δίκτυο, το edmodo.com, το οποίο επιτρέπει την επικοινωνία μαθητών και εκπαιδευτικού.
Δημιουργία ομάδων – αρμοδιότητες μελών (Α’ φάση)
Σκοπός, υποενότητες και στόχοι της εργασίας (Α’ φάση)
Δραστηριότητες ομάδας (A’ φάση)
Οι δικές μου δραστηριότητες (Β’ Φάση)
Οδηγίες σύνταξης βιβλιογραφίας (Β’ Φάση)
Παρακάτω παραθέτω μερικές σημείωσεις σχετικά με τις ερευνητικές εργασίες:
Video από το Buck Institute for Education το οποίο εξηγεί με απλά λόγια τις βασικές αρχές μάθησης βασισμένες στα projects.
This simple video makes the essential elements of PBL come alive and brings to light the 21st Century skills and competencies (collaboration, communication, critical thinking) that will enable K-12 students to be college and work-ready as well as effective members of their communities.
Ο συνάδελφος Νίκος Μιχαηλίδης δημοσίευσε μια λίστα με επιμορφωτικό υλικό από την “Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών της Α΄ τάξης Γενικών Λυκείων στο αντικείμενο Ερευνητικές Εργασίες (Project)” του ΟΕΠΕΚ, στην οποία παραπέμπω:
- Καινοτομία Ερευνητικών Εργασιών
- Οδηγός Ερευνητικών Εργασιών Λυκείου
- Οι Φάσεις των Ερευνητικών Εργασιών
- Ερευνητικές Εργασίες: Το γενικότερο πλαίσιο
- Παρουσιάσεις από το ΠΕΚ Μυτιλήνης (1η μέρα, 2η μέρα)
- Χρονοπρογραμματισμός (ενδεικτικός)
- Ολοκληρωμένο παράδειγμα Ερευνητικής Εργασίας με θέμα τον Πολιτισμό
- Ιστοεξερευνήσεις (τι είναι, άρθρο)
Να μια σελίδα που συγκεντρώνει τις παρουσιάσεις των εργασιών όλων των ομάδων της Γ’ Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2010 – 2011. Ελπίζω να αποτελέσουν ένα καλό οδηγό για όσους μαθητές και συναδέλφους εκπαιδευτικούς θέλουν να οργανώσουν τις μεγάλες ομαδικές δραστηριότητες στο μέλλον.
Συμπληρωματικά, στο site της Σχολικής Συμβούλου Πληροφορικής Νοτίου Αιγαίου, κ. Τσαμπίκα Καράκιζα, βρήκα μια σειρά από έγγραφα τα οποία βοήθησαν αρκετά στα παραπάνω:
- Προτεινόμενα Θέματα
- Χρονοδιάγραμμα Εργασιών
- Στοιχεία Ομάδας
- Προσχέδειο Εργασίας
- Απαιτήσεις Παρουσιάσεων
- Ομαδικές Εργασίες – Πέντσας Παναγιώτης
- Η μέθοδος project στη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο
- Παρουσίαση Διημερίδας 2008 «Μεθοδολογική προσέγγιση και οργάνωση της μεθόδου project στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής της Γ΄ Γυμασίου»
Προσθέτω στο υπάρχον υλικό και όσα γράφει και παραθέτει ο συνάδελφος στο Ιστολόγιό του με θέμα: Μέθοδος Project. Εκεί θα διαβάσετε τα παρακάτω θέματα:
- ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ PROJECT
- Η παιδαγωγική αξιοποίηση των σχεδίων εργασίας: Από τη θεωρία στην πράξη
- Βιβλίο : Διδακτική της Πληροφορικής
- H μέθοδος project σε ένα πρόγραμμα για το περιβάλλον
- Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα εφαρμογής της μεθόδου project στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και στην Αγωγή Υγείας.
- Εργασία τύπου project : Ενέργεια & Περιβάλλον
- Παρουσίαση της Μεθόδου Project
- H ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ PROJECT
Επίσης υπάρχουν κάποιοι οδηγοί γραμμένοι στα Αγγλικά. Νομίζω ότι μπορούν να βοηθήσουν όσες και όσους επιχειρούν τα πρώτα τους βήματα στην οργάνωση ομαδικών μαθητικών δραστηριοτήτων:
- Team Works Guide (PDF)
A series of teacher-led classroom activities to develop collaboration, cross-cultural understanding, and conflict resolution skills - Team Ready Guide (PDF)
A teacher and student guide to creating successful teams - Intel Education – K12 Project-Based Approaches
- Project Based Learning
- Project Based Learning Webinar
Υπάρχουν πλέον ένα σωρό διαθέισμες πλατφόρμες και εργαλεία διαχείρισης περιεχομένου που μπορεί ο διδάσκων να χρησιμοποιήσει για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών, να οργανώσει τον τρόπο δουλειάς τους και να παρακολουθεί την εξέλιξη των εργασιών, τόσο ανά ομάδα, όσο και ανά άτομο. Μια αναζήτηση στο Internet θα δώσει πολλά αποτελέσματα.
Στο http://www.thinkquest.org/library/winners/2009_website.html θα βρείτε ένα σωρό πετυχημένες ομαδικές εργασίες μαθητών. Πολλές από τις ομάδες έχουν μέλη ακόμη και από διαφορετικές χώρες, αποδεικνύοντας έτσι ότι οι Νέες Τεχνολογίες βοηθούν τη συνεργατικότητα. Πρέπει να το θέλουν και τα μέλη της ομάδας βέβαια…
Εδώ θα βρείτε τη λίστα με τα αρχεία οδηγιών για τις ερευνητικές εργασίες της Γ’Γυμνασίου κατά τη σχολική χρονιά 2010 – 2ο11:
2η φάση εργασιών Γ’ τάξης: «Εισαγωγή»
Εργασίες Γ’ τάξης: συμπληρωματικές οδηγίες
3η φάση εργασιών Γ’ τάξης (Α’ μέρος)
3η φάση εργασιών Γ’ τάξης (Β’ μέρος)
Οδηγίες σύνταξης βιβλιογραφίας
Πληροφορικός @ σχολείο ;-)
Σχετικά με μένα
About me. Edit this in the options panel.Αρχεία
- Σεπτέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιούλιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιούλιος 2011
- Ιούνιος 2011
- Μάιος 2011
- Απρίλιος 2011
- Μάρτιος 2011
- Φεβρουάριος 2011
- Ιανουάριος 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτέμβριος 2010
- Απρίλιος 2010
- Φεβρουάριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Φεβρουάριος 2009
- Ιανουάριος 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
Αναζήτηση

Αφήστε μια απάντηση