Η ευγνωμοσύνη στη ζωή μας

Ως ευγνωμοσύνη ορίζεται το συναίσθημα που βιώνουμε τη στιγμή που εκτιμάμε κάτι που λαμβάνουμε, είτε είναι απτό είτε όχι. Η ευγνωμοσύνη συγκαταλέγεται ως ένα από τα δέκα πιο σημαντικά θετικά συναισθήματα που βιώνουμε και έρευνες δείχνουν ότι η βίωση της ευγνωμοσύνης μπορεί να βελτιώσει την υγεία μας, να αυξήσει τα επίπεδα της ευτυχίας μας, να μειώσει τα συναισθήματα κατάθλιψης ή άγχους και να δυναμώσει τις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: Ελληνική Εταιρεία Θετικής Ψυχολογίας

Αρβελέρ: «Καιρός να μάθουμε στα παιδιά μας πάνω από όλα την ανθρωπιά»

 

Ενα μάθημα για το μέλλον έδωσε από το 4ο Φόρουμ η 92χρονη ακαδημαϊκός κατά την ομιλία της στην επίσημη τελετή έναρξης του 4ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών .

Την εκτίμηση ότι η παιδεία χρειάζεται «να μάθει στους νέους προσαρμογή και ευελιξία» σε μια εποχή που οι αλλαγές είναι ραγδαίες, διατύπωσε η πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου των Δελφών.

«Το 4ο Φόρουμ, παρά την πολυφωνία του, έχει ένα θέμα: το μέλλον. Να θυμηθούμε ότι δεν υπάρχουν εμπειρογνώμονες του μέλλοντος. Οπότε, το σύνθημα της Silicon Valley, ότι αν θέλεις να δαμάσεις το μέλλον, πρέπει να το δημιουργήσεις εσύ ο ίδιος, είναι η ευθύνη όλων μας σήμερα, να δημιουργήσουμε δηλαδή το μέλλον» είπε χαρακτηριστικά η 92 ετών σήμερα Ελένη Αρβελέρ και πρόσθεσε ότι το μέλλον αυτό χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα, συνεχή αλλαγή και επιτάχυνση του χρόνου.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγή: Αντικλείδι

 

 

Το (αμφιλεγόμενο) πείραμα του Πόλγκαρ – Δημιουργώντας μια ιδιοφυΐα από το Μηδέν

 

Σαν σήμερα πριν 50 χρόνια, 19 Απριλίου 1969, γεννήθηκε στη Βουδαπέστη, η Σούζαν Πόλγκαρ, η οποία αποτέλεσε το κατεξοχήν «όχημα» για ένα από τα πιο αξιοθαύμαστα πειράματα όλων των εποχών. Το ερώτημα είναι τόσο παλιό όσο και η ιστορία της εκπαίδευσης. Γεννιέσαι η γίνεσαι ιδιοφυής; Είναι το ταλέντο, η κλίση, τα γονίδια ή η σκληρή δουλειά που κάνει κάποιον να ξεχωρίσει με διαφορά από τους υπόλοιπους;

Ακόμα και σήμερα όπου έχουμε αποκωδικοποιήσει πολλά από τα μυστικά της ανθρώπινης νόησης, κανένας δεν έχει καταφέρει να δώσει την αποφασιστική απάντηση που θα αποστομώσει την άλλη πλευρά. Κανείς, εκτός από έναν: τον Λάζλο Πόλγκαρ., τον εμπνευστή του πειράματος και ιθύνων νου του όλου εγχειρήματος. Ένας ψυχολόγος με ειδίκευση στην εκπαίδευση και την παιδαγωγική, και ερασιτέχνης σκακιστής, εκτός των άλλων. Από πολύ νεαρή ηλικία, ο Λάζλο Πόλγκαρ ενδιαφέρθηκε έντονα για ένα κλασικό ερώτημα: «το ταλέντο και η ιδιοφυΐα, είναι κάτι έμφυτο ή επίκτητο;».

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγή: Αντικλείδι

 

 

Ο μικρός πρίγκιπας

 

Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

 

Σε τι είδους παιδιά θα αφήσουμε τον κόσμο;

 

Τι σημαίνει να είσαι παιδί και να ζεις σε φτωχή οικογένεια; Τι σημαίνει να είσαι μαθητής και να ορμάς στο γραφείο του υπουργού Παιδείας ανοίγοντας με κλωτσιά την πόρτα του; Δύο διαφορετικά ερωτήματα που εκκινούν από μια κοινή βάση: τη φτωχοποιημένη εκπαίδευση.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

Οι 16 «Συνήθειες του Μυαλού»

Σε σχολείο της Σουηδίας διδάσκουν τις “Δεκαέξι Συνήθειες του Μυαλού”

Η συνήθεια είναι ένα καλώδιο, υφαίνουμε ένα κομμάτι της κλωστής της κάθε μέρα και στο τέλος δεν μπορούμε να την κόψουμε. Horace Mann  American Educator  1796-1859[9]

Οι «Συνήθειες του Μυαλού» είναι 16 συμπεριφορές, που χαρακτηρίζουν έξυπνους και διακεκριμένους ανθρώπους. Εκπαιδευτικοί ερευνητές, υπό την καθοδήγηση του Arthur L. Costa, όρισαν τις «Συνήθειες του Μυαλού» ως δεξιότητες που σχετίζονται άμεσα με τη ζωή και είναι απαραίτητες για την επίλυση προβλημάτων και την αποτελεσματική συμμετοχή στην κοινωνία. Προάγουν το στρατηγικό συλλογισμό, την οξυδέρκεια και διορατικότητα, την επιμονή και αποφασιστικότητα, τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: αντικλείδι

 

 

Mark Rothko – Διδάσκοντας τέχνη στα παιδιά

Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην τέχνη, όπως και στην αναπνοή. Αυτή ήταν η άποψη του μεγάλου ζωγράφου Mark Rothko. Αγαπούσε ιδιαίτερα τη φρεσκάδα, την αυθεντικότητα και τη συναισθηματική ένταση που χαρακτηρίζουν την παιδική τέχνη.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: αντικλείδι

 

 

Το καλύτερο μάθημα για ένα παιδί, είναι να σε βλέπει να φροντίζεις τον εαυτό σου

 

Το πιο σημαντικό που μπορεί να κάνει ένας γονιός για να φροντίσει επαρκώς και υγιώς το παιδί του, είναι να φροντίζει με συνέπεια τον εαυτό του, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά.

Η έλλειψη της γονεϊκής αυτοφροντίδας επηρεάζει τη σχέση του γονιού με το παιδί και την ψυχική ανάπτυξη του παιδιού.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: αντικλείδι

 

 

 

 

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

 

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

πατήστε εδώ

 

 

 

 

Οδηγίες προστασίας των παιδιών στο νέο ψηφιακό κόσμο, από την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής

 

Τα παιδιά μας, αντίθετα από εμάς, μεγαλώνουν πια σε έναν ψηφιακό κόσμο. Είναι αναγκαίο λοιπόν να τους μάθουμε σωστούς και ασφαλείς τρόπους αντιμετώπισης του νέου αυτού κόσμου. Ο παιδίατρος Αντώνης Δαρζέντας έγραψε σήμερα στην προσωπική του σελίδα μερικά μικρά τιπς που σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, μπορούν να βοηθήσουν τα νέα παιδιά να ανταπεξέλθουν στον νέο ψηφιακό κόσμο.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

πηγή: αντικλείδι

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση