Συντροφιά με τα…ειδώλια!

Παίζοντας παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού ψάξαμε και βρήκαμε με τη βοήθεια…gps! θαμμένους στην αυλή του σχολείου μας ανεκτίμητους θησαυρούς από τα παλιά- ειδώλια, κέρματα, κοσμήματα, περικεφαλαίες, αγγεία, αγάλματα…

20240522 120641 20240522 120643 20240522 120655 20240522 120753 20240522 120605 20240522 120602

Κάποια ευρήματα ήταν σε άρτια κατάσταση, ενώ άλλα ήταν σπασμένα κι έπρεπε να ενώσουμε τα κομμάτια τους. Αυτή η διαδικασία μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τον αρχαιολόγο, για τον συντηρητή έργων τέχνης…

20240522 121652 20240522 121742 20240522 122915 20240522 122904 20240522 122037

Είδαμε επιλεκτικά ένα μικρό απόσπασμα από το παιδικό σήριαλ της ΕΡΤ των αρχών της δεκαετίας του 1980 «Ο κήπος με τα αγάλματα» σε σκηνοθεσία Παντελή Βούλγαρη και παραγωγή Νίκου Πιλάβιου βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σαραντίτη-Παναγιώτου και εικονογράφηση  Μιμηλάκη Θέντας από τις εκδόσεις Πατάκη .

20240523 120747 20240523 120805

Μπορείτε να παρακολουθήσετε κι εσείς στο σπίτι με τα παιδιά αυτή την όμορφη και νοσταλγική παιδική σειρά της δεκαετίας του 1980 σε νέα ψηφιοποίηση στο Ertflix: https://www.ertflix.gr/series/ser.124873-o-kipos-me-tagalmata

Παίξαμε το γνωστό παιχνίδι «γλύπτης και άγαλμα», εκφραστήκαμε, συνεργαστήκαμε, βρήκαμε κοινούς ρυθμούς, διασκεδάσαμε!

20240523 121954 20240523 122013 20240523 122038 20240523 122045 20240523 122049 20240523 122115 20240523 122218

Στους θησαυρούς που ξεθάψαμε βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές και εντύπωση μας έκαναν τα ειδώλια του κυκλαδικού πολιτισμού που δεν είχαν χαρακτηριστικά στο πρόσωπο τους και δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε ποια ήταν η συναισθηματική τους κατάσταση σε αντιπαραβολή με άλλα αγάλματα των ύστερων αρχαίων ελληνικών χρόνων. Φανταστήκαμε τι θα ένιωθαν και τι θα είχαν να μας πουν, αν είχαν φωνή… Στα πλαίσια του προγράμματος φιλαναγνωσίας που υλοποιούμε φέτος είχαμε την τιμή να επισκεφθεί το σχολείο μας η αγαπητή συνάδελφος, συγγραφέας και ιδρυτικό μέλος του «Library4all» Ελένη Γερουλάνου η οποία μας παρουσίασε το βιβλίο της «Ο Νικηφόρος ανακαλύπτει τα συναισθήματα. Με οδηγό τα κυκλαδικά ειδώλια» σε εικονογραφηση Φωτιάδη Φίλιππου από τις εκδόσεις Πατάκη.

«Πώς αισθάνονται τα ακούνητα, αµίλητα, αγέλαστα ειδώλια µέσα στις βιτρίνες του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης; Τι γίνεται όταν έρχονται σε επαφή µε έναν απρόσµενο φτερωτό επισκέπτη που τρυπώνει και διαταράσσει την ησυχία τους;
Ακολουθήστε τον Νικηφόρο στο ταξίδι ανακάλυψης των συναισθηµάτων ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του βιβλίου. Βασισµένο στη συλλογή των κυκλαδικών ειδωλίων του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, το βιβλίο προσεγγίζει τα συναισθήµατα µέσω της τέχνης µε έναν πρωτότυπο τρόπο.»

ο νικηφόρος βιβλίο

Μαζί της μάθαμε ότι τα ειδώλια είχαν ζωγραφισμένα χαρακτηριστικά τα οποία στο πέρασμα των αιώνων λόγω της υγρασίας του εδάφους, όπου ήταν θαμμένα, αυτά σβήστηκαν.  Με οδηγό τα κυκλαδικά ειδώλια, λοιπόν, η συγγραφέας  διεισδύσει στον κόσμο των συναισθημάτων και μας εμπνέει! Περισσότερα για τη δράση με την κυρία Γερουλάνου μπορείτε να δείτε εδώ

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας ειδώλια αλλά και άλλα αρχαία γλυπτά και κοσμήματα. Για τα γλυπτά μας χρησιμοποιήσαμε καλλιτεχνικό πηλό…

20240528 114849 20240528 114855 20240528 114901 20240528 114905 20240528 114922 20240528 114932 20240528 122741

…ενώ για τα κοσμήματα πειραματιστήκαμε με ζυμαρικά και χρωματιστό νερό από γκοφρέ χαρτί!!! Σε δοχείο μουσκέψαμε γκοφρέ χαρτί σε νερό…

20240528 093325 20240528 093407

…προσθέσαμε ξύδι, τα ζυμαρικά και ανακατέψαμε…

20240528 092745 20240528 094531 20240528 094515 20240528 095648 20240528 095721 20240528 095128

…αφήσαμε για λίγα λεπτά. Το χρωματικό αποτέλεσμα; Ε-ΞΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΟ!!!!

20240528 094050 20240528 100317 20240528 101041 20240530 114550 20240530 114902

Και που φυλάσσονται οι αρχαιολογικοί θησαυροί; Μα στο «Μουσείο των Αρχαιοτήτων»!

20240530 115229 20240531 120200

Ένα ψηφιακό παιχνίδι μνήμης με κυκλαδικές αρχαιότητες μας διασκέδασε και ακόνισε την παρατηρητικότητα μας!

20240603 113954 20240603 114306 20240603 114440 20240603 114928

Μπορείτε να το παίξετε κι εσείς εδώ

 

 

Χρόνια πολλά μαμά!

Γυρίζοντας από τις διακοπές του Πάσχα αφιερώσαμε τα προγράμματά μας στην αγαπημένη μας μαμά που γιόρταζε!!!

Μας προβλημάτισαν οι συμβάσεις του γραπτού λόγου, καθώς παίξαμε με τα φωνήματα που απαρτίζουν τη λέξη μαμά και αναρωτηθήκαμε π.χ. για τη σειρά με την οποία μπαίνουν και πως αλλάζει η λέξη εάν αλλάξουμε θέση σε κάποιο φώνημα. Φανταστήκαμε τι θα ήταν η μαμά του καθενός μας ΑΝ μετουσιωνόταν σε κάτι άλλο όπως σε ένα ζωάκι, σε γλυκά λογάκια ή σε πίνακα ζωγραφικής…

20240517 074640

…και της ζωγραφίσαμε έναν ομαδικό πίνακα ζωγραφικής!

20240514 120600 20240514 120556 20240516 121111

Μάθαμε πως παίζεται ένα σταυρολεξο και λύσαμε ένα σχετικό με τη μαμά μας

20240520 113725 20240520 113534

Δημιουργήσαμε μια κάρτα-καδράκι για τη μαμά και της γράψαμε μια γλυκιά ευχή,

20240516 120423

Γίναμε συνθέτες και συνθέσαμε στο web 2.0 εργαλείο songmaker τη δική μας ξεχωριστή μελωδία που την αφιερώνουμε στη μανούλα μας (μπορείτε να συνθέτετε κι εσείς στο σπίτι τις δικές σας δημιουργίες πατώντας πιο πάνω στον σύνδεσμο).

20240517 115028  20240517 115732

Στο βιντεάκι που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τις καρτούλες μας αλλά και να ακούσετε τη μελωδία που συνθέσαμε!

Χρόνια πολλά αγαπημένες μας μαμάδες!!!

Απολογισμός etwinning προγράμματος

Άλλο ένα etwinning πρόγραμμα μας ολοκληρώθηκε. Είχαμε την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουμε με νέους φίλους από άλλες χώρες και να συν-δημιουργήσουμε!



Λήψη αρχείου

Ακολουθούν τα συνεργατικά έργα που δημιουργήσαμε τα σχολεία – εταίροι και που προέκυψαν από τις προτάσεις και τις ιδέες κάθε σχολείου σχετικά με την εκάστοτε ενότητα του προγράμματος.

Συνεργατική αφίσα Νοεμβρίου: Yoga alphabet

yoga alhabet e twinning 2023 2024 0

Συνεργατική αφίσα Δεκεμβρίου: World Food Day

Συνεργατικό Δεκεμβρίου

Συνεργατικό βίντεο Ιανουαρίου: Our online safety rules

https://youtu.be/9npr2OVcyoE

Συνεργατική αφίσα Φεβρουαρίου: Calming Strategies

φεβρουάριος

Συνεργατική αφίσα Μαρτίου: Healthier Together Menu

μάρτιος

Συνεργατική αφίσα Απριλίου: The Best Team

Απρίλιος

 

 

Καλώς τα χελιδόνια!

Αγαπάμε τα χελιδόνια γιατί είναι οι αγγελιοφόροι της άνοιξης, οπότε οργανώσαμε δράσεις προς τιμήν τους!

Με αφορμή το βίντεο «Τα Χελιδόνια ήρθαν, τα αυγά τους, οι νεοσσοί, το ταϊσμά τους» αλληλεπιδράσαμε, μοιραστήκαμε απόψεις, εμπειρίες και βιώματα και οικοδομήσαμε τις καινούριες μας γνώσεις σχετικά με το χτίσιμο της φωλιάς, τα αβγά, τους νεοσσούς, τις προσαρμογές των χελιδονιών ανάλογα με το περιβάλλον τους (κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν – τρόποι προστασίας), τους οικογενειακούς δεσμούς των γονέων για το μεγάλωμα των νεοσσών και κάναμε παραλληλισμούς με τις ανθρώπινες οικογένειες. Μάθαμε καινούριο λεξιλόγιο: νεοσσοί, εκκόλαψη, τα αβγά εκκολάφθηκαν…

20240411 100716 20240411 101623

Μπορείτε να δείτε το βίντεο με τα παιδιά πατώντας εδώ

Ταυτόχρονα, συν-γράψαμε πίνακα αναφοράς για τα χελιδόνια εξασκώντας τη φωνημική μας ενημερότητα καθώς και δεξιότητες οπτικής και ακουστικής αντίληψης.

20240411 102009 20240411 103019 20240411 103021

Με μια μουσικοκινητική δραστηριότητα μεταμορφωθήκαμε σε χελιδόνια. Χρησιμοποιώντας μια καρέκλα ως φωλιά εξερευνήσαμε τις κινητικές μας δυνατότητες όπως οι νεοσσοί εξερευνούν τις δικές τους όταν μαθαίνουν να πετούν!

20240410 115125 20240410 115149 20240410 115211 20240410 115523

Παίξαμε ένα διασκεδαστικό μαθηματικό παιχνίδι μέτρησης στον υπολογιστή, το οποίο μπορείτε να παίξετε και στο σπίτι πατώντας εδώ

20240415 115415 20240415 115703 20240415 120316 20240415 120005 20240415 115814 20240415 115600 20240415 115316

Φτιάξαμε τα δικά μας χελιδόνια κι εξασκήσαμε τη λεπτή μας κινητικότητα, με τα οποία στολίσαμε τα παράθυρα της τάξης μας.

20240411 121150 20240411 121155 20240411 121223

Πειρατικές περιπέτειες!

Οι φίλοι μας, Άγγ. και Ιάσ., σε μια εξόρμηση τους στην εξοχή ανακάλυψαν έναν πολύτιμο θησαυρό. Όταν ο Ιάσ. μας έφερε να δούμε στην τάξη τον θησαυρό από κοντά, η φαντασία μας κάλπασε με τρελούς ρυθμούς! Σκαρφιστήκαμε μια ιστορία πειρατική που είχε απ΄όλα: και πειρατές, και καράβια, και θησαυρούς και χάρτες…Τις προάλλες, λοιπόν, που καλέσαμε την αγαπημένη εικονογράφο, κυρία Νίκη Λεωνίδου, μας έκανε την τιμή να ζωγραφίσει επιτόπου τον ήρωα της ιστορίας μας, έτσι όπως τον φαντάστηκε από τις περιγραφές μας

20240402 121023 niki 4

Εμείς με τη σειρά μας εμπνευστήκαμε από την κυρία Λεωνίδου και όσα μας είπε για τον τρόπο και τα υλικά που δουλεύει και δημιουργήσαμε ένα μοναδικό παραμύθι φιλοτεχνώντας συνεργατικά τόσο την εικονογράφηση όσο και το εξώφυλλο του χρησιμοποιώντας ξεχωριστά υλικά, όπως το…αλουμινόχαρτο!

20240403 093206 20240403 093151 20240403 093147 20240404 120517 20240404 120432 20240404 120422

Ειδικά για το εξώφυλλο κάθε ομαδούλα έφτιαξε τη δική της μοναδικά υπέροχη πρόταση. Κατόπιν ψηφοφορίας επιλέξαμε με δυσκολία μία, την οποία φωτοτυπήσαμε ως εξώφυλλο του βιβλίου μας, ενώ τις εκθέσαμε όλες, για να τις θαυμάζουμε.

20240409 101548 1 20240409 102333 1

Επίσης, με ψηφοφορία προέκυψε και ο τίτλος μας! Το παραμύθι μας μπορείτε να το απολαύσετε εδώ 

Στο νησί του παραμυθιού μας ανακαλύψαμε ότι ζούσε κι ένας άλλος πειρατής, ο κάπτεν Χουκ, που περνούσε τις δικές του περιπέτειες και μας κάλεσε για βοήθεια. Είχε ξεμείνει στο νησί και ήθελε να κολυμπήσει ως το καράβι του. Τι να έκανε, όμως, που η θάλασσα ήταν γεμάτη σκυλόψαρα; Εμείς κι η αγαπημένη μας beebot τον βοηθήσαμε να χαράξει τη δική του πορεία. Γίναμε προγραμματιστές: γράψαμε κώδικα και προγραμματίσαμε αναλόγως την beebot ελέγχοντας κάθε φορά την ορθότητα του κώδικα μας

20240405 095657 20240405 100251 20240405 100342 20240405 101020 20240405 101153 20240405 101819 20240405 102342 20240405 095729

Απολαύσαμε στην αυλή μας και το διασκεδαστικό πειρατικό παραμύθι της Angelika Glitz, Ζητείται πειρατής για περιπέτεια, σε εικονογράφηση Doris Eisenburger και μετάφραση Μαρίας Αγγελίδου, των εκδόσεων Παπαδόπουλος.

20240409 170013

«Μια αστεία και τολμηρή πειρατική ιστορία. Μια φανταστική περιπέτεια με τους πειρατές της, με τις φουρτούνες της …με τα όλα της ! Μας λέει πώς τα κατάφερε ο μικρούλης, κοντούλης Οδυσσέας να βγει παλικάρι και να τα βάλει με τους πιο φοβερούς και τρομερούς πειρατές, χάρη στο κέφι του, στο κουράγιο του και στο κοφτερό του μυαλουδάκι!» (από το οπισθόφυλλο του βιβλίου).

20240405 114215 20240405 114617

Ο κάπτεν Χουκ μας επισκέφτηκε ξανά

20240408 095736

και μας ανέθεσε αποστολές: να του φτιάξουμε μια βάρκα χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα υλικά – φτερά, πέτρες, αλουμινόχαρτο – για να μεταφέρει με ασφάλεια 20 χρυσές λίρες στο καράβι του. Ήταν δύσκολο! έπρεπε να μάθουμε καινούριες λέξεις: άνωση, επιπλέω, βυθίζομαι…,

20240408 095439 20240408 095455

να αντιληφθούμε πως σχετίζονται η άνωση και το βάρος, ώστε να εξηγήσουμε πότε ένα αντικείμενο επιπλέει στο νερό και πότε βυθίζεται, να καταγράψουμε τόσο σε ομαδική όσο και σε ατομικές καταγραφές τις αρχικές μας υποθέσεις: «Νομίζω»….

20240408 114614  20240408 115919

αλλά και τα συμπεράσματα μας: «Τώρα γνωρίζω»

20240408 114916  

όπως προέκυψαν μέσα από πολλούς ομαδοσυνεργατικούς πειραματισμούς

20240408 113852 20240408 114657 20240408 114734 20240408 115138 20240408 115151 20240408 115203

Τελικά, μετά από τα πειράματα μας κι αφού είδαμε ποια σώματα επιπλέουν και ποια βυθίζονται ,  κάποιες ομάδες αποφάσισαν να δοκιμάσουν να φτιάξουν μια βάρκα από αλουμινόχαρτο και άλλες από φτερά

20240409 095011 20240409 094928 20240409 094931 20240409 094834 20240409 094838 20240409 094840 20240409 094946 20240409 094959 20240409 095053

Στην πορεία, μέσα από τους πειραματισμούς μας όλες οι ομάδες κατέληξαν στη βάρκα από αλουμινόχαρτο καταφέρνοντας να δικαιώσουμε τον κάπτεν Χουκ που μας εμπιστεύθηκε!!!

20240409 094713 20240409 094716 20240409 095536 20240409 095442 20240409 095258 20240409 095210

Σύντροφος μας στα πειρατικά μας προγράμματα ήταν και το τραγούδι «Ο πειρατής» με την Τάνια Τσανακλίδου, από τη συλλογή παιδικών τραγουδιών «άρες, μάρες, κουκουνάρες» σε μουσική Μάριου Τόκα και στίχους Φώντα Λάδη το οποίο τραγουδούσαμε και χορεύαμε συνεχώς. Μπορείτε να το ακούσετε εδώ

Πραγματικά το καταδιασκεδάσαμε!!!

Σχολικός εκφοβισμός

6 Μαρτίου: Ημέρα ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό

8 Μαρτίου: Παγκόσμια ημέρα γυναίκας

Ο αγαπημένος μας βάτραχος, ο Γκίλμπο, μας επισκέφθηκε να μας εξιστορήσει κάτι που συνέβη σε έναν φίλο του, αλλά… το είχε ξεχάσει και ζήτησε τη βοήθεια μας. Μας έδειξε τη φωτογραφία του…Θανασάκη και εμείς παρατηρήσαμε, συζητήσαμε, αναρωτηθήκαμε, προβληματιστήκαμε, ανταλλάξαμε απόψεις, εμπειρίες και βιώματα προσπαθώντας να αποκρυπτογραφήσουμε τη συναισθηματική κατάσταση του. Με την θεατρική τεχνική «παγωμένη εικόνα» προσπαθήσαμε να δείξουμε με το σώμα μας τη συναισθηματική κατάσταση του ήρωα και να κάνουμε λόγο, όλα αυτά που μας έρχονταν στην καρδιά και στο νου. Ακούστηκαν λέξεις όπως: «λύπη», «στεναχώρια», «ανατρίχιασα», «φόβος», «ευχή», «πραγματικότητα»…  

20240305 120944

Αυτή η διαδικασία βοήθησε τον Γκίλμπο, ο οποίος σιγά – σιγά άρχισε να θυμάται καλύτερα. Ζητώντας μας ξανά βοήθεια, συνθέσαμε παζλ για να δούμε τι, τελικά, τρέχει με τον Θανασάκη και μας αποκαλύφθηκε ότι ένα άλλο παιδί σταθερά τον κορόιδευε και τον τρόμαζε! 

20240306 115715 20240306 115907

Το ίδιο πράγμα είδαμε ότι πάθαινε κι ένας άλλος φίλος του Γκίλμπο, ο ποντικούλης Βρασίδας

20240306 100042 20240306 101530 20240306 102759

Διαβάσαμε το παραμύθι της Λήδας Βαρβαρούση, Προσοχή! Το πρόβατο δαγκώνει! των εκδόσεων Παπαδόπουλος Προσοχή! Αυτό το πρόβατο δαγκώνει, μονάχα όταν θυμώνει!!! Δε θέλει να του λένε τι να κάνει και το χρόνο του να χάνει! Δεν του ταιριάζει αυτή η ζωή, πρόβατο νά ‘ναι σε μαντρί… μα κάποια στιγμή καταλαβαίνει πως να δαγκώνει «φτάνει», και ότι δεν είναι έτοιμο να φύγει από τη στάνη. Πρέπει να μεγαλώσει ακόμα, στο μυαλό μα και στο σώμα!
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)

πρόβατο 20240307 115742

Μιλήσαμε για τον εκφοβισμό, μάθαμε να βάζουμε με πιο ξεκάθαρο τρόπο τα όρια μας με παιχνίδια ρόλων, κυρίως, όμως, μιλήσαμε για την αξία της φιλίας, του σεβασμού, της κατανόησης και δώσαμε ο ένας στον άλλον ξεχωριστά δωράκια αγάπης με τη βοήθεια του βιβλίου του Ευγένιου Τριβιζά, Κάτι για σένα, σε εικονογράφηση Αλέξη Κυριτσόπουλου των εκδόσεων Πατάκη!

τριβιζάς

Στις αρχές του προγράμματος σε ατομικό φύλλο εργασίας καταγράψαμε σε συννεφάκια σκέψης τι πιστεύουμε ότι είχε συμβεί στον Θανασάκη και στην πορεία, όταν πια μάθαμε τι πραγματικά του συνέβη, συμπληρώσαμε ομιλούντα συννεφάκια με συμβουλές προς και τα δυο παιδιά!

20240307 103952 20240307 104018 20240307 104047 20240307 104113 20240307 104129

Άραγε, έχετε αναρωτηθεί τι παθαίνει η καρδιά των ανθρώπων που υφίστανται βία..; Η χάρτινη καρδιά του Θανασάκη μας βοήθησε να το καταλάβουμε καλύτερα… «τσαλακώνεται», «σκίζεται», «έχει γραμμές», «θέλει τσιρότο»ΑΛΛΑ παρόλο που της βάλαμε τσιρότο κι όσο και αν προσπαθήσαμε να την κάνουμε να νιώσει καλύτερα,  τα τραύματα της έμειναν χαραγμένα…

1 2

Με αφορμή την 6η Μαρτίου (Ημέρα ενάντια στη σχολική βία και στον σχολικό εκφοβισμό) και την 8η Μαρτίου (Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας) θελήσαμε να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα αγάπης

20240308 115325 20240308 115340 20240308 115344 20240308 120312

και να το μοιραστούμε με όλους σας

IMG 1373ce72a16cf598918aaff2f3c84122 V

STEAM…αγάπης…

Ο Μάγος της αγάπης ο…Αγάπιος, αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα και χρειάζεται τη βοήθεια μας, γι΄αυτό μας καλεί να γίνουμε βοηθοί του. Σαν γνήσιοι βοηθοί μάγου χρειαζόμαστε μαγικά ραβδιά. Αλλά, τι ραβδιά; Αλλιώτικα από τα συνηθισμένα…

 

20240226 093655 20240226 093659 20240226 093704 20240226 093804 20240226 095936 20240226 095937 20240226 100309 20240227 095449

και μαγικά καπέλα μοναδικής ομορφιάς…

20240229 115214 20240229 115244 20240229 115345 20240229 115352 20240229 115358 20240229 115534 20240229 115538 20240301 105855

Ο Αγάπιος θέλει να τον βοηθήσουμε να φτιάξει το φίλτρο της αγάπης! Όμως, έχει ξεχάσει ένα βασικό συστατικό κι εμείς έχουμε ως αποστολή να ανακαλύψουμε ποιο είναι αυτό: το αλεύρι..; η ζάχαρη…; η μαγειρική σόδα…; 

20240301 105316

Αναρωτιόμαστε, προβληματιζόμαστε, ανταλλάσσουμε απόψεις, κάνουμε προβλέψεις, κρατάμε σημειώσεις ατομικά και ομαδικά, πειραματιζόμαστε, καταλήγουμε σε συμπεράσματα, αναθεωρούμε απόψεις, καταγράφουμε…Παροτρύνουμε ο ένας τον άλλον να βάλει όλη τη δύναμη του κατά τη χρήση των υλικών και των συσκευασιών τους αλλά και να συνεχίσουμε τις προσπάθειες για την παρασκευή του φίλτρου, παρόλο που κάποια υλικά μέσα από την πειραματική διαδικασία αποδείχτηκαν ασύμβατα και μας απογοήτευσε το γεγονός! 

20240301 113752 20240301 113855 20240301 113952 20240301 114047 20240301 114159 20240301 114307 20240301 114409 20240301 115625 20240301 115658 20240301 120022 20240301 120252 20240301 120257 20240301 120622 20240301 120654 20240301 120845 20240301 121032 20240301 121034 20240301 121055 20240301 123037

Είναι δύσκολο να φτιάχνεις μαγικά φίλτρα, αλλά στο τέλος η ανταμοιβή είναι μεγάλη και η χαρά μας ΑΣΥΛΛΗΠΤΗ!

Γιορτάζουμε την αγάπη (Β΄μέρος)

Διαβάσαμε το βιβλίο των Timothy Kapman – Adria Meserve, Η γοργόνα, ο πρίγκιπας και μια βρεγμένη ιστορία αγάπης, εκδ. susaeta και για άλλη μια φορά προβληματιστήκαμε σχετικά με τη δύναμη της αγάπης και ξαναθυμηθήκαμε το σύνθημα μας: η αγάπη είναι για όλους”

“Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν ένας πρίγκιπας, ο Κορνήλιος, που είχε πάρει τον ρόλο του πολύ στα σοβαρά. Το κάστρο του ήταν “ετοιμόρροπο” και εκείνος ήξερε ότι έπρεπε να παντρευτεί μια πλούσια πριγκίπισσα. Αλλά τι γίνεται με την Αληθινή Αγάπη; Θα υπάρξει Ευτυχισμένο Τέλος; Ο πρίγκιπας Κορνήλιος πήγε μια μέρα για μπάνιο στη θάλασσα και γνώρισε μια όμορφη γοργόνα. . . Και τότε άρχισαν να πέφτουν βροχή τα “προβλήματα”!” (από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο)

20240220 084945

Ως ομάδα αποφασίσαμε τα εξής:

♥ ο καθένας μας να γίνει συγγραφέας και εικονογράφος και να φτιάξουμε τα δικά μας μικρά βιβλία αφιερωμένα στην αγάπη.  Οι ιστορίες που γράψαμε ήταν όλες καταπληκτικές και υμνήσαμε την αγάπη σε όλες της τις διαστάσεις: αγάπη προς τον εαυτό μας, αγάπη προς τους άλλους, αγάπη προς το περιβάλλον (φυσικό και δομημένο)

20240220 114739 20240220 114307 20240223 120150

και

♥ να ξανασυνδεθούμε, με την κυρία Γαρυφαλιά Τεριζάκη, υπεύθυνη του Παραρτήματος Τριφυλίας της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας που εδρεύει στα  Φιλιατρά, για να τα μοιραστούμε μαζί της. Η χαρά μας ήταν πολύ μεγάλη που τα καταφέραμε!!! 

20240223 111957 1 20240223 112256 1 20240223 112313 1 20240223 112431 1 20240223 112713 1 20240223 112942 1 20240223 112956 1 20240223 113122 1

Μέσα από ένα γλωσσικό παιχνίδι δημιουργήσαμε ρίμες και στιχάκια σχετικά με την αγάπη

20240219 100717 20240219 095911 20240219 095556 20240219 101026

και καταλήξαμε σε μια μικρή ποιητική συλλογή με θέμα την αγάπη! Μπορείτε να την απολαύσετε πατώντας στην εικόνα.

20240222 122355

Γιορτάζουμε την αγάπη (μέρος Α΄)

Σε αρμονία με το etwinning πρόγραμμα μας Healthier together και συγκεκριμένα με την θεματική “Ψυχική Υγεία” και σε σύνδεση με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου Ευ ζην «Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή» πήραμε έμπνευση από τη γιορτή της αγάπης και ασχοληθήκαμε με δράσεις που γέμισαν την καρδιά μας με αγάπη, ηρεμία και γαλήνη.

Με το web 2.0 εργαλείο Edpuzzle παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι για την καλλιέργεια της ενεργητικής ακρόασης ακούγοντας σημαντικά τραγούδια του ελληνικού πενταγράμμου για την αγάπη. Αν θέλετε μπορείτε κι εσείς να παίξετε στο σπίτι πατώντας εδώ

20240212 120939 20240212 12090220240212 11442820240212 11494420240212 114857

Χωριστήκαμε σε χρωματικές ομάδες και παίζοντας κυνήγι θησαυρού η κάθε ομάδα ανακάλυψε και αποκωδικοποίησε ένα καινούργιο ξεχωριστό κρυμμένο μήνυμα. Με βάση το μήνυμα κάθε ομάδας καταγράψαμε τις ιδέες μας για το τι μπορεί να κάνει η αγάπη με τη δύναμη της, τι φωνάζει με τη φωνή της και ποιο είναι το χρώμα της…

20240213 092310 20240213 092316 20240213 092519 20240213 092321 20240213 092419 20240213 115600 20240213 115911 20240213 120014 20240213 121549

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι «Ποιο το χρώμα της αγάπης», του Λουδοβίκου των Ανωγείων μέσα σε μια ζεστή και αγαπησιάρικη ατμόσφαιρα

20240215 090917 20240216 093326 20240216 093524 20240216 093630 20240213 121007 20240213 121357 20240213 121358

Παίξαμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι λεπτής κινητικότητας, όπου μοιραστήκαμε το μήνυμα της αγάπης με…μανταλάκια!

20240216 091536 20240216 091526 20240216 091436 20240216 091143 20240216 091149 20240216 091319

Επιπλέον, ως ομάδα συναποφασίσαμε ότι θέλουμε:

α) να φτιάξουμε αφίσα με καρδιές origami και να διαδώσουμε παντού το μήνυμα της αγάπης, το οποίο επιλέχθηκε κατόπιν ψηφοφορίας (τις καρδιές μας έδειξε πώς να τις φτιάχνουμε η αγαπημένη μας κυρία Θεώνη)

Β) να φτιάξουμε ομαδικό παζλ με θέμα την αγάπη το οποίο, όταν το παίζουμε, θα μας βοηθά να ηρεμούμε και να χαλαρώνουμε από την υπερένταση της στιγμής και να μοιραστούμε αυτή την ιδέα μας με τους φίλους μας  στο etwinning.

Γ) να ηχογραφήσουμε το τραγούδι του Λουδοβίκου των Ανωγείων και να το αποστείλουμε κι αυτό με όλη μας την αγάπη στους διαδικτυακούς μας φίλους αλλά και στη μαμά και στον μπαμπά

Εδώ μπορείτε να απολαύσετε το βίντεο της συμμετοχής μας στο etwinning για τη θεματική Ψυχική Υγεία με πολλές προτάσεις μας για το πως μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας να βρει εσωτερική γαλήνη με γνώμονα την αγάπη προς τον εαυτό, τους άλλους, το περιβάλλον μας!!!

Σας υποσχόμαστε κι άλλες εκπλήξεις!!!

Ψηφιακή Υγεία

Συνεχίζοντας το etwinning πρόγραμμα μας: “Healthier Together” και σε σύνδεση με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή” από τον θεματικό κύκλο Ευ ζην  ασχοληθήκαμε με τον τομέα της ψηφιακής υγείας.

Παρατηρήσαμε την εικόνα ενός παιδιού μπροστά σε έναν υπολογιστή και μέσα από τη ρουτίνα σκέψης: Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι μπήκαμε σε μια διαδικασία στοχασμού σχετικά με την ενασχόληση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές

20240201 100514

Κάναμε μια εσωτερική έρευνα σχετικά με τις ηλεκτρονικές συσκευές που προτιμούμε στο σπίτι και καταλήξαμε σε πολύτιμα στατιστικά συμπεράσματα

20240201 094511 20240201 101759

Ενεργό συμμετοχή είχαν και οι οικογένειες μας, οι οποίες, επίσης, συμμετείχαν σε σχετική έρευνα τα συμπεράσματα των οποίων μοιραστήκαμε με τους etwinning εταίρους μας. Ευχαριστούμε μαμάδες και μπαμπάδες!!! Ορίστε και τα συμπεράσματα από αυτήν την έρευνα 

question7 question6 question5 question4 question3 question2 question1

Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας με καινούριες λέξεις (ενδεικτικά σκληρός δίσκος, μνήμη, δεδομένα) και κάναμε έναν παραλληλισμό της λειτουργίας του ηλεκτρονικού υπολογιστή με τον άνθρωπο. Σε αυτό μας βοήθησε κι ένα παιχνίδι, όπου προσπαθούσαμε να καταγράψουμε στο μυαλό μας τη σειρά κάποιων αντικειμένων, να ανασύρουμε στη μνήμη μας αυτή τη σειρά και στο τέλος να την αναπαράξουμε, όπως θα έκανε κι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής!

20240131 095443 20240131 095437 20240131 095309 20240131 095153 20240131 095136 20240131 094926 20240131 094254

Κατασκευάσαμε τους δικούς μας υπολογιστές και είδαμε αντιστοιχίσεις με τους αληθινούς

20240201 120000 20240201 115956 20240201 115946 20240201 120347

Στις 6 Φεβρουαρίου γιορτάσαμε την Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο. Μοιραστήκαμε ευχάριστες προσωπικές εμπειρίες μας γύρω από το διαδίκτυο και παίξαμε με τις λέξεις: Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο

20240207 115201 20240207 114743 20240207 114728

καθώς κι ένα διασκεδαστικό διαδικτυακό παζλ

20240205 094210 20240205 093757 20240205 093447 20240205 093412 20240205 093111 20240205 092649 20240205 092553 20240205 092547 20240205 092721

το οποίο μπορείτε να παίξετε κι εσείς εδώ.

Δυο παραμύθια που παρακολουθήσαμε σε ηλεκτρονική μορφή μας βοήθησαν να καταλάβουμε ότι το διαδίκτυο εκτός από ευχάριστο και διασκεδαστικό μπορεί να γίνει και επικίνδυνο. Το ένα ήταν η Αθηνά και το νέο της τάμπλετ της Κατερίνας Ψαρουδάκη σε εικονογράφηση Άννας Χειλετζάκη από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ITE) και πιο συγκεκριμένα του Ινστιτούτου Πληροφορικής. Πρόκειται για τον επίσημο εκπρόσωπο στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE /INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο. Αποτελεί επίσης τον αναγνωρισμένο εκπρόσωπο της Ελλάδας στο Expert Group on Saf-er Internet for Children της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το άλλο βιβλίο ήταν της Κάρμεν Ρουγγέρη με εικονογράφηση Γιάννη Σπανόπουλου, ο Σίφης ο Ποντικός και το Διαδίκτυο, σε έκδοση της Ελληνικής Αστυνομίας και συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σε μια προσπάθεια ενημέρωσης των παιδιών και των εφήβων για τους κινδύνους που μπορεί να κρύβει η διαρκής επαφή τους με τον ψηφιακό κόσμο του διαδικτύου με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής πολιτειότητας και τη δημιουργία συνειδητοποιημένων ψηφιακών πολιτών

20240206 094302 20240206 092907

Με αφορμή τα παραπάνω βιβλία μιλήσαμε για θέματα όπως: πόση ώρα επιτρέπεται να παίζουμε στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, δεν μπαίνουμε στο διαδίκτυο χωρίς επίβλεψη από ενήλικα, τα προσωπικά μας δεδομένα και η διαχείριση τους στο διαδίκτυο, με ποιους συνομιλούμε στο διαδίκτυο, πώς συμπεριφερόμαστε όταν επικοινωνούμε με κάποιον διαδικτυακά, απευθυνόμαστε σε κάποιον ενήλικα που εμπιστευόμαστε (γονείς – δασκάλους), όταν αντιμετωπίσουμε κάποιο πρόβλημα κατά την πλοήγηση μας στο διαδίκτυο κ.λ.π.

Δημιουργήσαμε ενημερωτική αφίσα και μέσω αυτής διαδώσαμε ένα σημαντικό μήνυμα, το οποίο προέκυψε κατόπιν ψηφοφορίας:

20240209 081559

και μοιραστήκαμε με τους etwinning φίλους μας το μήνυμα μας

Το σχολείο μας έχει αποκτήσει το δικό του bot, το αγαπημένο μας beebot ή αλλιώς μελισσούλα! Με τη βοήθεια της μελισσούλας παίξαμε επιδαπέδιο παιχνίδι γνώσεων με αριθμημένες καρτέλες. Σε ζευγάρια τα παιδιά έγραφαν κώδικα και προγραμμάτιζαν τη μελισσούλα να φτάσει στην επόμενη κάθε φορά καρτέλα μέσα στο πλέγμα, όπου δοκιμάζονταν οι γνώσεις μας γύρω από το διαδίκτυο με στόχο να κερδίσουμε τον πολυπόθητο πόντο!

20240208 120133 1 20240208 121232 1

Καθώς, όμως, το διαδίκτυο αποτελεί μέσο άμεσης επικοινωνίας και συνεργασίας, π.χ. etwinning, αξιοποιήσαμε αυτήν τη δυνατότητα και για το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που έχει αναλάβει το σχολείο μας. Οργανώσαμε διαδικτυακή συνεργασία με το Παράρτημα Τριφυλίας – Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας το οποίο εδρεύει στα Φιλιατρά. Η κυρία Γαρυφαλιά Τεριζάκη, υπεύθυνη της βιβλιοθήκης, μας ξενάγησε στη βιβλιοθήκη και μας διάβασε το βιβλίο Χαριστική Βιβλιοθήκη, των Αντώνη Παπαθεοδούλου – Δικαίου Χατζηπλή,  εικονογράφηση  Μυρτώ Δεληβοριά,  εκδ. Πατάκη, μας έδειξε πώς να φτιάχνουμε τα δικά μας mini books για ατελείωτες συγγραφικές εμπνεύσεις και πραγματικά περάσαμε υπέροχα!!!!

20240209 093129 20240209 094046 20240209 094112 20240209 094602 20240209 100111 20240209 100244