Στο πλαίσιο της υγείας και αγωγής, πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την υγιεινή των δοντιών. Τα παιδιά γνώρισαν τα διαφορετικά είδη δοντιών και τον ρόλο που παίζει το καθένα στη στοματική κοιλότητα. Μιλήσαμε για τη σωστή φροντίδα τους και τη σημασία της στοματικής υγείας.
Διαβάσαμε σχετικά παιδικά βιβλία, παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια στον διαδραστικό πίνακα και καλέσαμε ειδικό επαγγελματία, ο οποίος μας μίλησε για τη φροντίδα των δοντιών και μοίρασε όμορφα και χρήσιμα δώρα στα παιδιά.
Στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με τα μαγνητικά και μη μαγνητικά αντικείμενα. Αρχικά, κάναμε προβλέψεις για το αν διάφορα αντικείμενα θα έλκονται από τον μαγνήτη ή όχι. Στη συνέχεια, τα θάψαμε μέσα σε ένα αισθητηριακό κουτί γεμάτο ρύζι και χρησιμοποιήσαμε έναν μαγνήτη για να ψαρέψουμε όσα ήταν μαγνητικά. Τέλος, καταγράψαμε τα αποτελέσματά μας και τα συγκρίναμε με τις προβλέψεις μας που κάναμε αρχικά.
Μαγνητικό ή μη-μαγνητικό;
Στο νηπιαγωγείο μας, πραγματοποιήσαμε μια διασκεδαστική και εκπαιδευτική δραστηριότητα με θέμα τους μαγνήτες! Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και κάθε ομάδα παρέλαβε μια συλλογή από μαγνητικά και μη μαγνητικά αντικείμενα, έναν μαγνήτη και ένα φύλλο καταγραφής.
Τα παιδιά, με τη σειρά, δοκίμασαν αν τα αντικείμενα έλκονταν από τον μαγνήτη και τοποθέτησαν το αντίστοιχο εικονίδιο στη σωστή κατηγορία. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, πειραματίστηκαν, ανακάλυψαν και έμαθαν μέσα από το παιχνίδι, αναπτύσσοντας παράλληλα την παρατηρητικότητα και τη λογική τους σκέψη!
Προγραμματισμός με την Bee-bot
Βοήθησε τους μαγνήτες να φτάσουν στο κουτί τους! – συνεργατικό διαδικτυακό παιχνίδι
Συναντηθήκαμε διαδικτυακά με την Berna και τα παιδιά του ITU GVO Dr. Sedat Urundul Preschool στην Κωνσταντινούπολη και παίξαμε ένα παιχνίδι με ζάρι.
Μαγνητικός Χορός – Μια Διαδικτυακή Συνάντηση με Χορό και Μάθηση
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στον «Μαγνητικό Χορό», μια όμορφη διαδικτυακή δραστηριότητα μαζί με τα παιδιά του Δημόσιου Νηπιαγωγείου Ανάγειας στην Κύπρο, του 2ου Νηπιαγωγείου Αλιάρτου και του 4ου Νηπιαγωγείου Λυκόβρυσης στην Ελλάδα.
Με τη βοήθεια ενός διαδικτυακού τροχού γεμάτου εικόνες από αντικείμενα που έλκονται ή δεν έλκονται από τον μαγνήτη, τα παιδιά έπαιξαν και χόρεψαν. Όταν ο τροχός έδειχνε ένα αντικείμενο που έλκεται από τον μαγνήτη, τα παιδιά χόρευαν με το ταίρι τους κρατώντας χέρια. Αντίθετα, όταν εμφανιζόταν ένα αντικείμενο που δεν έλκεται, τα παιδιά χόρευαν μόνα τους.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά διασκέδασαν, συνεργάστηκαν και ταυτόχρονα έμαθαν παίζοντας για τις ιδιότητες των μαγνητών με έναν δημιουργικό και πρωτότυπο τρόπο!
Μαγνητικές φατσούλες
Βοήθησε το πουλί να βρει την φωλιά του
Ένα διαδραστικό παιχνίδι με μαγνήτη, όπου μετακινούμε ένα μεταλλικό αντικείμενο πάνω στο ταμπλό για να βοηθήσουμε το πουλί να βρει τη φωλιά του. Αναπτύσσει τον συντονισμό χεριού-ματιού και την λεπτή κινητικότητα, συνδυάζοντας διασκέδαση και μάθηση.
Ανακαλύπτοντας τις Δυνάμεις των Μαγνητών!
Εξερευνήσαμε τις ελκτικές και απωστικές δυνάμεις των μαγνητών μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τις έννοιες έλξη και ώθηση και τις δοκίμασαν στην πράξη με την διελκυστίνδα. Στη συνέχεια, στον διαδραστικό πίνακα έπαιξαν ένα παιχνίδι αντιστοίχισης εικόνων με τις αντίστοιχες δυνάμεις και ολοκλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας, ταξινομώντας παιχνίδια σε τρεις κατηγορίες: ώθηση, έλξη και συνδυασμό και των δύο.
Ζωγραφίζοντας με Μαγνήτες και Χρώματα!
Με έναν μαγνήτη, τρεις μεταλλικές ροδέλες περασμένες σε σπάγκο και τέμπερες στα τρία βασικά χρώματα, δημιουργήσαμε μια αφηρημένη ζωγραφιά! Καθώς μετακινούσαμε τον μαγνήτη κάτω από το χαρτί, οι ροδέλες «χορεύανε» επάνω του, αφήνοντας πολύχρωμα ίχνη και σχηματίζοντας μοτίβα.
Μαγνητική Δύναμη σε Δράση: Κινώντας ένα Αυτοκινητάκι Χωρίς Επαφή!
Μέσα από πειράματα ανακαλύψαμε ότι ο βόρειος πόλος ενός μαγνήτη έλκει τον νότιο πόλο ενός άλλου, ενώ πόλοι του ίδιου τύπου απωθούνται μεταξύ τους. Χάρη σε αυτή την γνώση καταφέραμε να κινήσουμε ένα αυτοκινητάκι χωρίς να το ακουμπήσουμε καθόλου
Ισχύς των Μαγνητών
Πραγματοποιήσαμε μερικά πειράματα για να δούμε αν διαφορετικοί μαγνήτες έχουν διαφορετική ισχύ.
Μαγνήτες στην Καθημερινή Ζωή!
Oργανώσαμε ένα κυνήγι μαγνητών στο σχολείο μας! Αναζητήσαμε τόσο ορατούς όσο και κρυμμένους μαγνήτες, τους οποίους σημειώσαμε με χαρτάκια Post-it. Μετά την αναζήτησή μας, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας για να καταγράψουμε τα ευρήματά μας και να μάθουμε περισσότερα για το πώς οι μαγνήτες λειτουργούν στην καθημερινή μας ζωή.
Φτιάξαμε τη Magneta από κουτί γάλακτος, σύρμα για τα πιάτα, ελατήρια, ροδέλες και μαγνήτες. Επίσης τα παιδιά της έφτιαξαν ρούχα: φορέματα, παντελόνια, μαγιό, καπέλα και φιόγκους καθώς επίσης και μια ντουλάπα για να αποθηκεύει τα ρούχα της!
Παίξαμε πολλά διαδικτυακά παιχνίδια που ετοιμάσαμε εμείς αλλά και οι εταίροι μας
Αξιολογήσαμε την ενότητα του μαγνητισμού
και τέλος ετοιμάσαμε μια απονομή μεταλλίων διαφορετική από τις άλλες αφού χρειάστηκε να ψαρέψουμε τα μετάλλια μας χρησιμοποιώντας μαγνήτες αντί για αγκίστρια.
Κατηγορίες:eTwinning|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Magneta-Μαγνητισμός
Ο χειμώνας ήρθε και έφυγε και εμείς στην τάξη μας τον υποδεχτήκαμε με πολλές δημιουργικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες! Ανακαλύψαμε τα χαρακτηριστικά του μέσα από παρουσιάσεις, αναγνώσεις βιβλίων και εξορμήσεις στη φύση, όπου αναζητήσαμε σημάδια του χειμώνα
Για να εκφράσουμε καλλιτεχνικά την εποχή αυτή, χρησιμοποιήσαμε κηρομπογιές και τέμπερες σε βελουτέ χαρτί, δημιουργώντας χειμωνιάτικες εικόνες.
Επίσης, συζητήσαμε για τον πάγο και τις ιδιότητές του. Σε ένα πείραμα, εγκλωβίσαμε μικρά δεινοσαυράκια μέσα σε πάγο και στη συνέχεια αναζητήσαμε τον πιο σύντομο τρόπο για να τα απελευθερώσουμε! Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, μάθαμε πώς ο πάγος λιώνει και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη διαδικασία αυτή.
Το χιόνι δεν θα μπορούσε να λείπει από τις δραστηριότητές μας! Φτιάξαμε χιονονιφάδες χρησιμοποιώντας μαρκαδόρους, φίλτρα καφέ και παγάκια, εξερευνώντας παράλληλα και την έννοια της συμμετρίας.
Μιλήσαμε ακόμα για τη διαφορά ανάμεσα στη ζέστη και το κρύο, κάνοντας μετρήσεις με θερμόμετρο και παρατηρώντας τις αλλαγές στη θερμοκρασία. Μέσα από παιχνίδια με χιονάνθρωπους και STEAM δραστηριότητες, ανακαλύψαμε νέες γνώσεις με διασκεδαστικό τρόπο!
Κόλλησε την μύτη του χιονάνθρωπου
Χιονάνθρωπος στη ζέστη και στο κρύο
Steam δραστηριότητα
Steam κατασκευή
Κατηγορίες:eTwinning|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο Χειμώνας στο Σχολείο μας
Ευχαριστούμε από καρδιάς για όλους τους φίλους που αποκτήσαμε, τις χαρούμενες στιγμές που μοιραστήκαμε, τις συνεργατικές δραστηριότητες που μας ένωσαν και τις πολύτιμες γνώσεις που μας χάρισες και συνεχίζεις να μας χαρίζεις!
Ευχόμαστε να συνεχίσεις να εμπνέεις, να ενώνεις και να δημιουργείς μοναδικές εκπαιδευτικές εμπειρίες!
Χρόνια Πολλά !!!
Κατηγορίες:eTwinning|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευτυχισμένα 20ά γενέθλια, αγαπημένο eTwinning
Ξεκινήσαμε την εξερεύνηση του «ανέμου» διαβάζοντας το βιβλίο “Όταν φυσάει ο άνεμος”. Ακολουθώντας τη συμβουλή του συγγραφέα, βγήκαμε για έναν περίπατο γύρω από το σχολείο μια θυελλώδη μέρα. Παρατηρήσαμε προσεκτικά τα σημάδια του ανέμου γύρω μας: τα φύλλα που στροβιλίζονταν, τα δέντρα που «ψιθύριζαν» και τα σύννεφα που κινούνταν στον ουρανό. Καθώς περπατούσαμε, νιώθαμε την αίσθηση του ανέμου στα πρόσωπά μας και προσπαθούσαμε να κατανοήσουμε πώς επηρεάζει τον κόσμο γύρω μας. Συνειδητοποιήσαμε ότι, αν και αόρατος, ο άνεμος έχει μεγάλη δύναμη και μπορεί να αφήσει το αποτύπωμά του παντού.
Πειραματιζόμαστε με τον Άνεμο
Μια μέρα με πολύ αέρα, βγήκαμε έξω για να κάνουμε πειράματα. Κρατήσαμε λωρίδες από γκοφρέ χαρτί και παρατηρήσαμε πώς κινούνταν όταν φυσούσε ο άνεμος. Αναπηδούσαν και κυμάτιζαν έντονα, δείχνοντάς μας τη δύναμη και την κατεύθυνση του ανέμου.
Ριπές Ανέμου
Προσπαθήσαμε να προσομοιώσουμε το πώς ο άνεμος σηκώνει φύλλα και μπαλόνια, κατανοώντας καλύτερα τη δυναμική του.
Ο Άνεμος και η Πρόκληση της Εφημερίδας
Παίξαμε ένα παιχνίδι με τη βοήθεια του ανέμου. Στόχος μας ήταν να διανύσουμε έναν ολόκληρο γύρο στην αυλή, κρατώντας μια εφημερίδα ισορροπημένη στο στήθος μας χωρίς να την αφήσουμε να πέσει ή να τη συγκρατήσουμε με τα χέρια μας. Νικητής ήταν εκείνος που κατάφερε να διατηρήσει την εφημερίδα στη θέση της μέχρι να ολοκληρώσει τον γύρο, δείχνοντας πόσο καλά μπορούσε να συνεργαστεί με τον άνεμο.
Η Αποστολή του Δρ. Steam και τα Σκουλήκια του Ανέμου
Ο Δρ. Steam μάς έστειλε ένα γράμμα ζητώντας τη βοήθειά μας για να εξηγήσουμε πώς τα μυστηριώδη «σκουλήκια του ανέμου» κινούνταν κάθε φορά που φυσούσε. Για να κατανοήσουμε καλύτερα το φαινόμενο, φτιάξαμε τα δικά μας σκουλήκια του ανέμου και ξεκινήσαμε τα πειράματά μας. Χρησιμοποιώντας καλαμάκια, φυσούσαμε αέρα και παρατηρούσαμε πώς κινούνταν. Ανάλογα με το πόσο δυνατά φυσούσαμε, τα σκουλήκια μετακινούνταν, δείχνοντάς μας τη δύναμη και την κατεύθυνση του ανέμου. Ήταν μια διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα διαδικασία που μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα τη σχέση μεταξύ του αέρα και της κίνησης των αντικειμένων.
Η Δύναμη του Ανέμου
Πειραματιστήκαμε, καταγράψαμε και ταξινομήσαμε αντικείμενα που βρήκαμε στην τάξη με βάση το αν μπορούσαν να μετακινηθούν από τον άνεμο. Στη συνέχεια, κάναμε προβλέψεις εκτιμώντας πόσο μακριά μπορούσε να τα μετακινήσει ο άνεμος. Αφού ολοκληρώσαμε τις εκτιμήσεις μας, φυσήξαμε τα αντικείμενα χρησιμοποιώντας ένα καλαμάκι και μετρήσαμε την απόσταση που διένυσαν. Τέλος, συζητήσαμε αν οι προβλέψεις μας ήταν ακριβείς.
Εξερευνώντας τον άνεμο
Δημιουργήσαμε μια παρουσίαση για να γνωρίσουμε καλύτερα τον άνεμο και συμπληρώσαμε ένα σχετικό φύλλο εργασίας.
Εξερευνώντας τη Μέθοδο της Επιστήμης μέσω Πειραμάτων
Επαναλάβαμε τα βήματα της επιστημονικής σκέψης και τα εφαρμόσαμε σε μια σειρά πειραμάτων με στόχο να προσδιορίσουμε αν τα αντικείμενα που επιλέξαμε μπορούσαν να μετακινηθούν από τη δύναμη του αέρα που παράγεται από έναν μικρό ανεμιστήρα.
Τα αντικείμενα που επιλέξαμε για τα πειράματα ήταν τα εξής: ένα φτερό, ένα φύλλο, ένα χαρτομάντιλο, ένα καρτελάκι, ένα κουμπί, ένας μαρκαδόρος, ένα τουβλάκι και ένας συνδετήρας.
Πριν ξεκινήσουμε τα πειράματα, ετοιμάσαμε ένα φύλλο καταγραφής όπου σημειώσαμε τις προβλέψεις μας για κάθε αντικείμενο. Με βάση τη σύνθεση, το βάρος και το σχήμα τους, καταγράψαμε ποια πιστεύαμε ότι θα μετακινηθούν από τον αέρα και ποια όχι. Στη συνέχεια, ενεργοποιήσαμε τον ανεμιστήρα και παρατηρήσαμε τα αποτελέσματα.
Τα αποτελέσματα των πειραμάτων μας έδειξαν ότι τα ελαφρύτερα και πιο εύκαμπτα αντικείμενα, όπως το φτερό, το φύλλο και το χαρτομάντιλο, μετακινήθηκαν εύκολα από τον αέρα. Αντίθετα, τα βαρύτερα ή μικρότερα αντικείμενα, όπως το καρτελάκι, το κουμπί, ο μαρκαδόρος, το τουβλάκι και ο συνδετήρας, είτε παρέμειναν στη θέση τους είτε μετακινήθηκαν ελάχιστα.
Η καταγραφή των παρατηρήσεών μας στο φύλλο βοήθησε να συγκρίνουμε τις προβλέψεις μας με τα πραγματικά αποτελέσματα, δίνοντάς μας μια καλύτερη κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την κίνηση των αντικειμένων μέσω της δύναμης του αέρα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, επιβεβαιώσαμε τη σημασία της συστηματικής παρατήρησης και καταγραφής στη μελέτη των φυσικών φαινομένων.
Η συνεισφορά μας στο συνεργατικό βιβλίο «Η μεγάλη περιπέτεια ενός ταξιδιάρικου φύλλου χαρτιού»
Ο άνεμος σκορπίζει τη μυρωδιά των λουλουδιών, γεμίζοντας τον αέρα με αρωματικά σήματα που καθοδηγούν τα έντομα. Με αυτόν τον τρόπο, τα έντομα εντοπίζουν τα λουλούδια, βρίσκουν τροφή και παράλληλα συμβάλλουν στην επικονίαση των φυτών, διασφαλίζοντας τον κύκλο της ζωής στη φύση.
Χαρακτική και άνεμος
Με την μέθοδο της χαρακτικής προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε τον άνεμο.
Οσα παίρνει ο άνεμος
Πάνω στα χαρακτικά της προηγούμενης δραστηριότητας κολλήσαμε αντικείμενα που μπορεί εύκολα να παρασύρει ο άνεμος
Beebot challenge.
Σχεδιάσαμε για τα παιδιά της Βέρνα από το “Itu gvo dr sedat urundul preschool” στην Τουρκία την πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσει η beebot για να φτάσει στον ανεμόμυλο.
Ο Αίολος μέσα από τα μάτια των παιδιών: Μια δημιουργική κατασκευή
Αφού πραγματοποιήσαμε έρευνα στο διαδίκτυο για τον Αίολο, τον βασιλιά των ανέμων, παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο με τίτλο “Ο Οδυσσέας και ο Αίολος”. Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε τον Αίολο όπως αποτυπώνεται σε διάφορα έργα τέχνης και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα ομοίωμά του με υλικά που βρήκαμε στο σχολείο. Για τα γυαλιά του, χρησιμοποιήσαμε ρετάλια από πλαστικοποίηση, βαμμένο χαρτόνι και σύρματα πίπας, συνδυάζοντας φαντασία και δημιουργικότητα!
Σημάδια Άνοιξης -Μια συνεργατική δραστριότητα
Το έργο “Σημάδια Άνοιξης” είναι το αποτέλεσμα της όμορφης συνεργασίας δύο νηπιαγωγείων: του 5ου Νηπιαγωγείου Ωραιοκάστρου και του 3ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης. Τα παιδιά του 5ου Νηπιαγωγείου δημιούργησαν το δέντρο φυσώντας μαύρη αραιωμένη τέμπερα, ενώ τα παιδιά του 3ου Νηπιαγωγείου έδωσαν ζωή στην άνοιξη, δημιουργώντας τα λουλούδια, το χορτάρι και τον ήλιο με την ίδια τεχνική!
Πείραμα: Liftingthingswiththepowerofwind
Σχεδιάσαμε, οργανώσαμε και υλοποιήσαμε ένα πείραμα προκειμένου να αντιληφθούμε πως η δύναμη του αέρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους ανθρώπους.
Διαδικτυακά παιχνίδια
Ως παραπάνω εμπέδωση για όσα μάθαμε για τον άνεμο, παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια που ετoιμάσαμε εμείς και οι εταίροι για εμάς. Μέσα από το παιχνίδι, μάθαμε ακόμα περισσότερα και διασκεδάσαμε! Ευχαριστούμε πολύ τους δημιουργούς για την υπέροχη εμπειρία!
Διαδικτυακοί Αγώνες Αυτοκινήτου με Κίνηση από Αέρα
Οι μαθητές μας συναντήθηκαν διαδικτυακά με το 2ο Ν/Γ Αλιάρτου, 6ο Ν/Γ Αιγάλεω και 1° ICS di Pontecorvo, νηπιαγωγείο στην Ιταλία!
Τα παιδιά ξεκίνησαν τη συνάντηση συστήνοντας τον εαυτό τους και τραγουδώντας ένα τραγούδι χαιρετισμού στα αγγλικά. Στη συνέχεια, κάθε νηπιαγωγείο παρουσίασε το αυτοκίνητο που είχε κατασκευάσει, χρησιμοποιώντας αέρα ως κινητήρια δύναμη.
Κατόπιν κάθε σχολείο έβαλε το αυτοκίνητό του να τρέξει, παρακολουθώντας ποιο θα φτάσει πιο μακριά! Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα παιδιά όχι μόνο διασκέδασαν αλλά και έμαθαν βασικές αρχές φυσικής και συνεργασίας.
Ευχαριστούμε συνεργάτες. Άλλη μια συνάντηση χαράς, γνώσης και συνεργασίας!!!
Παρακολούθηση του ανέμου
Συμπληρώσαμε δυο φύλλα εργασίας σχετικά με την κατεύθυνση του ανέμου. Κατόπιν φτιάξαμε έναν ανεμοδείκτη με κρεπ χαρτί και καλαμάκι και για πέντε μέρες βγαίναμε έξω και παρατηρούσαμε πώς κινείται για να καταλάβουμε την κατεύθυνση και την ένταση του ανέμου. Καταγράφαμε τις παρατηρήσεις μας, κολλώντας νήμα στο φύλλο καταγραφής για να δείξουμε την κατεύθυνση του ανέμου. Στο τέλος της εβδομάδας, αναλύσαμε τα αποτελέσματα και προβλέψαμε την κατεύθυνση του ανέμου για την επόμενη μέρα.
Ο Βοριάς και ο Ήλιος: Ένα Δημιουργικό Παιχνίδι Ακρόασης
Τα παιδιά άκουσαν τον γνωστό μύθο του Αισώπου «Ο Βοριάς και ο Ήλιος» και ζωγράφισαν τον αέρα στη μία πλευρά του χαρτονιού τους και τον ήλιο στην άλλη.
Καθώς άκουγαν την αφήγηση του μύθου, κάθε φορά που μιλούσε ο Ήλιος, γύριζαν το χαρτόνι από την πλευρά του ήλιου, ενώ όταν εμφανιζόταν ο Βοριάς, το γύριζαν από την πλευρά του ανέμου. Με αυτόν τον διαδραστικό τρόπο, τα παιδιά όχι μόνο διασκέδασαν αλλά και εξάσκησαν την ικανότητά τους να ακούν προσεκτικά και να αντιδρούν ανάλογα.
Μέσα από το παιχνίδι, έμαθαν πως η καλοσύνη και η πειθώ είναι πιο ισχυρές από τη σκληρότητα και τη βία, αποκομίζοντας πολύτιμα διδάγματα από τον μύθο του Αισώπου!
Χιονοθύελλα στο ποτήρι
Απολαμβάνοντας την δουλειά των εταίρων μας
Αξιολόγηση της 2ης ενότητας: Άνεμος
Τα μετάλλια των παιδιών δεν δόθηκαν απλά στα χέρια τους, αλλά τοποθετήθηκαν μέσα σε πολύχρωμα μπαλόνια, ανά δύο. Τα φουσκώσαμε και ζητήσαμε απο τα παιδιά σε ζευγάρια να ανακαλύψουν δημιουργικούς τρόπους για να απελευθερώσουν τα βραβεία τους!
Κατηγορίες:eTwinning|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αίολος-Άνεμος
Τα Χριστούγεννα είναι μια από τις πιο μαγικές περιόδους του χρόνου, και στο νηπιαγωγείο μας φροντίσαμε να την γιορτάσουμε με αγάπη, δημιουργικότητα και χαρά! Καθ’ όλη τη διάρκεια της χριστουγεννιάτικης περιόδου είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε τη βαθύτερη σημασία αυτής της γιορτής μέσα από πολλές και ποικίλες δραστηριότητες.
Ξεκινήσαμε με την ιστορία της Γέννησης του Χριστού, προσεγγίζοντας με απλό και κατανοητό τρόπο το μήνυμα της αγάπης και της ταπεινότητας που φέρνει αυτή η γιορτή. Μέσα από την ανάγνωση ιστοριών, συζήτηση, παιχνίδια και κατασκευές γνωρίσαμε το θείο γεγονός και το συσχετίσαμε με το πνεύμα των Χριστουγέννων που βασίζεται στην προσφορά, την αλληλεγγύη και τη χαρά. Συμμετείχαμε επίσης στην δράση «Κάνε μια ευχή»
Φτιάξαμε όμορφες χριστουγεννιάτικες κάρτες, στις οποίες γράψαμε ευχές γεμάτες αγάπη για τις οικογένειές μας. Δημιουργήσαμε επίσης χειροτεχνίες, όπως στολίδια για το χριστουγεννιάτικο δέντρο και διακοσμητικά για την τάξη μας, γεμίζοντας τον χώρο με χρώματα και φαντασία.
Χρησιμοποιήσαμε εποπτικό υλικό σχετικό με τα Χριστούγεννα, διασκεδάσαμε και μάθαμε μέσα από δραστηριότητες που ενίσχυσαν τη φαντασία και τη συνεργασία.
Οργανώσαμε την Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας με ενθουσιασμό και την παρουσιάσαμε με μεγάλη χαρά στους γονείς, μεταφέροντας το χαρμόσυνο μήνυμα των Χριστουγέννων .
Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα και μια νέα χρονιά γεμάτη υγεία, αγάπη και δημιουργικότητα!
Κατηγορίες:eTwinning|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο
In this engaging coding activity, the children take on the role of detectives tasked with uncovering hidden wishes by cracking a secret code. Each child receives a decoding chart, which serves as their essential tool for translating symbols into meaningful words. They are then presented with cards containing encoded wishes, challenging them to decipher the messages using logical reasoning and their decoding skills. Through this immersive experience, the children not only exercise their problem-solving abilities but also enjoy the thrill of discovery as they successfully reveal the hidden wishes.
Σε αυτήν τη δραστηριότητα κωδικοποίησης, τα παιδιά αναλαμβάνουν τον ρόλο των ντετέκτιβ με αποστολή να αποκαλύψουν κρυφές ευχές σπάζοντας έναν μυστικό κωδικό. Κάθε παιδί λαμβάνει έναν πίνακα αποκωδικοποίησης, ο οποίος χρησιμεύει ως βασικό εργαλείο για τη μετάφραση συμβόλων σε λέξεις με νόημα. Στη συνέχεια, τους δίνονται κάρτες που περιέχουν κωδικοποιημένες ευχές, προκαλώντας τα να αποκρυπτογραφήσουν τα μηνύματα χρησιμοποιώντας λογική σκέψη και δεξιότητες αποκωδικοποίησης. Μέσα από αυτήν την δραστηριότητα, τα παιδιά όχι μόνο εξασκούν τις ικανότητές τους στην επίλυση προβλημάτων, αλλά απολαμβάνουν και τη χαρά της ανακάλυψης καθώς αποκαλύπτουν επιτυχώς τις κρυφές ευχές.
Κατηγορίες:eTwinning|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο EU Code Week 4 All-Christmas-Break the Code
Το κυνήγι των σκιών στην αυλή του σχολείου
Ξεκινήσαμε την εξερεύνηση του θέματος “Φως και Σκιά” διαβάζοντας το βιβλίο “The Day I Met My Shadow” (Η Μέρα που Συνάντησα τη Σκιά μου). Αναρωτηθήκαμε γιατί η σκιά εξαφανίστηκε όταν ο ήλιος κρύφτηκε πίσω από τα σύννεφα και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το ηλιακό φως είναι απαραίτητο για να δημιουργηθεί σκιά. Επειδή η μέρα ήταν ηλιόλουστη, βγήκαμε έξω για να βρούμε σκιές.
Χορός Σκιών
Εξερευνήσαμε τις έννοιες του φωτός και της σκιάς χορεύοντας στην αυλή του σχολείου. Δημιουργήσαμε και μερικές τρομακτικές σκιές.
Φυσικές και Τεχνητές Πηγές Φωτός
Εξηγήσαμε τι είναι το φως και πότε το χρησιμοποιούμε. Τα παιδιά ταξινόμησαν αντικείμενα σε αυτά που εκπέμπουν φως και σε αυτά που δεν εκπέμπουν. Τα νήπια ζωγράφισαν τέσσερις πηγές φωτός, ενώ τα προνήπια ολοκλήρωσαν μια δραστηριότητα ιχνηλάτησης γραμμών. Ταξινόμησαν αντικείμενα σε φυσικές και τεχνητές πηγές φωτός και ολοκλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας.
Διαδικτυακό συνεργατικό παιχνίδι
Συνδεθήκαμε μέσο Webex με ένα από τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία στο eTwinning πρόγραμμα STEAM Mystery . Αφού συστηθήκαμε στα αγγλικά, μια που οι φίλοι μας ήταν από την Πορτογαλία, παίξαμε μαζί ένα παιχνίδι όπου έπρεπε να ενώσουμε τις φιγούρες με τις σκιές τους. Βγήκαμε ισοπαλία και περάσαμε τέλεια.
Συνεργατική ζωγραφιά
Με την τεχνική του κολάζ δημιουργήσαμε ένα φθινοπωρινό τοπίο και οι εταίροι μας από σχολείο των Ιωαννίνων δημιούργησαν την σκιά του.
Συνεργατική, διαδικτυακή έκθεση σκιών
Πήραμε μέρος σε ψηφιακή έκθεση σκιών με την δημιουργία της σκιάς μιας πεταλούδας.
Το ομιχλώδες δάσος
Παρακολουθήσαμε το βίντεο “The Foggy, Foggy Forest” στο YouTube. Τα παιδιά μάντεψαν αρχικά τη σκιά και στη συνέχεια επιβεβαίωσαν τις εικασίες τους. Σε χαρτί ιχνογραφίας, ζωγράφισαν σκιές χρησιμοποιώντας μαύρη τέμπερα.
Πειράματα με Φως και Σκιές
Στήσαμε ένα ύφασμα και τοποθετήσαμε μπροστά του μια κατασκευή από μαγνητικά τουβλάκια. Στην τάξη, με σβηστά τα φώτα, ανάψαμε έναν φακό μπροστά από την κατασκευή. Πειραματιστήκαμε με την αλλαγή αποστάσεων και θέσεων του φακού, συζητώντας πώς αυτές οι ρυθμίσεις επηρεάζουν τις σκιές που δημιουργούνται.
Θέατρο Σκιών
Παίξαμε την “Κοκκινοσκουφίτσα” και τον “Λύκο και τα Τρία Γουρουνάκια” ως θέατρο σκιών χρησιμοποιώντας χειροποίητες φιγούρες και μαριονέτες.
Δημιουργία διαδικτυακού παιχνιδιού
Αυτό το παιχνίδι δημιουργήθηκε με φωτογραφίες που τράβηξαν τα παιδιά, με τη βοήθεια των γονιών τους, από διάφορα αντικείμενα και τις σκιές τους. Σύνδεσμος παιχνιδιού
Χειροποίητοι Προβολείς
Με ανακυκλώσιμα υλικά φτιάξαμε προβολείς.
Ο Δρ. STEAM μας διδάσκει την επιστημονική σκέψη
Ο Δρ. STEAM, που άκουσε για την εξαιρετική δουλειά που κάνουμε στο νηπιαγωγείο μας με το φως και τη σκιά, ζήτησε τη βοήθειά μας για να φτιάξουμε μια αδιαφανή κάπα για τη σούπερ ηρωίδα Shady. Αλλά πρώτα, ήθελε να βεβαιωθεί ότι γνωρίζουμε πώς να δουλεύουμε επιστημονικά, οπότε μας έστειλε μια σειρά από κάρτες που δείχνουν τα βήματα που πρέπει να ακολουθούν οι επιστήμονες στη δουλειά τους.
Η Shady και η κάπα της
Απονομή Μεταλλίων
Η απονομή μεταλλίων για το πρώτο κεφάλαιο, “Φως και Σκιά”, του έργου μας eTwinning STEAM Mystery, πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια του black light. Σε κάθε μετάλλιο τοποθετήσαμε το πρώτο γράμμα του ονόματος κάθε παιδιού, το οποίο ήταν αόρατο στο φως της ημέρας. Όταν όμως χαμηλώσαμε τα φώτα και ανάψαμε το μαύρο φως, όλα τα αρχικά άρχισαν να φωσφορίζουν. Έτσι, κάθε παιδί μπόρεσε να βρει το δικό του μετάλλιο. Ευχαριστούμε, Δρ. STEAM – ήταν μια καταπληκτική αποστολή!
Κατηγορίες:eTwinning|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φως και σκιά
Κατά τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, ασχοληθήκαμε με το εργαστήριο δεξιοτήτων «Ενδυνάμωση, Συνεργασία, Προλαβαίνουμε τη Βία», στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Ζω Καλύτερα – Ευ ζην» και πιο συγκεκριμένα της υποενότητας «Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη».
Μέσα από το πρόγραμμα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία:
Να μάθουν τρόπους διαχείρισης των συναισθημάτων τους,
Να αναγνωρίζουν και να σέβονται τη διαφορετικότητα,
Να κατανοήσουν τη σημασία του να συνεργάζονται αρμονικά με τους άλλους,
Και να εξασκηθούν στο πώς μπορούν να αντιμετωπίζουν δύσκολες ή απειλητικές καταστάσεις με υγιή και θετικό τρόπο.
Να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους
Η κύρια επιδίωξη του προγράμματος ήταν να ενισχύσει την πρόληψη φαινομένων βίας μέσα και έξω από την ομάδα, προωθώντας την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό, και την αποδοχή όλων των παιδιών.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, αναπτύξαμε σημαντικές δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως:
Κριτική σκέψη
Επικοινωνία
Συνεργασία
Δημιουργικότητα
Παράλληλα, καλλιεργήθηκαν και δεξιότητες ζωής όπως η ευθύνη, η επίλυση προβλημάτων, η κοινωνική ευαισθησία, η αυτοφροντίδα και η ενεργή πολιτειότητα.
Μέσα από δραστηριότητες, συζητήσεις και ομαδικές εργασίες, τα παιδιά διδάχθηκαν ότι ο σεβασμός, η συνεργασία και η συμπερίληψη είναι τα θεμέλια για μια πιο δίκαιη και ειρηνική κοινωνία.
Εργαστήριο 1ο: Συνεργασία
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Συνεργασία», τα νήπια συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες που τους βοήθησαν να κατανοήσουν τη σημασία της ομαδικότητας και της αλληλοβοήθειας.
Ξεκινήσαμε δημιουργώντας εννοιολογικούς χάρτες, όπου τα παιδιά κατέγραψαν τι μπορούν να καταφέρουν μόνα τους και τι χρειάζονται βοήθεια για να ολοκληρώσουν.
Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε στο YouTube την όμορφη ιστορία «Του σκοινιού τα μανταλάκια» (https://www.youtube.com/watch?v=4PPwOJd3sxE), και πραγματοποιήσαμε ερωτήσεις κατανόησης, ενισχύοντας τη σκέψη και τη φαντασία των παιδιών.
Ακολούθησαν πειραματισμοί και δραστηριότητες, όπου τα παιδιά προσπάθησαν πρώτα μόνα τους και ύστερα σε ομάδες:
Να μετακινήσουν ένα τραπέζι
Να σηκώσουν το παγκάκι
Να σηκώσουν έναν συμμαθητή τους ψηλά
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά συνειδητοποίησαν πως ορισμένα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν από έναν μόνο άνθρωπο. Με ενθουσιασμό, συνεργάστηκαν, βρήκαν λύσεις και έμαθαν ότι μαζί μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα!
Εργαστήριο 2ο: Αυτοεκτίμηση
Στο πλαίσιο δραστηριοτήτων για την αυτοεκτίμηση, τα παιδιά πρότειναν ερωτήσεις για να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και συμμετείχαν σε παιχνίδι ρόλων, παίζοντας τον δημοσιογράφο και τον συνεντευξιαζόμενο.
Στη συνέχεια, ζωγράφισαν την παλάμη τους και μέσα σε κάθε δάχτυλο σημείωσαν πέντε πράγματα για τα οποία νιώθουν περήφανα.
Όλοι μαζί πρότειναν λέξεις ενδυνάμωσης, όπως «μπορώ», «βοηθάω», «ευχαριστώ», και τις έγραψαν σε χάρτινα ρούχα, δημιουργώντας τη “Μπουγάδα της τάξης”.
Τέλος, διαβάσαμε μικρές ιστορίες με ήρωες παιδιά που περνούν δύσκολες καταστάσεις, από την συλλογή ιστοριών “The Adventures of Little Tommy” (https://www.storyjumper.com/book/read/170028041/The-Adventures-of-Little-Tommy), και συζητήσαμε πώς μπορούν να δυναμώσουν τον εαυτό τους όταν κάποιος τους υποτιμά. Κάθε ενδυναμωτική λέξη που πρότειναν, την έβρισκαν στο καλάθι με τα “ρούχα” και την κρεμούσαν στο σχοινί της τάξης.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά έμαθαν πως η δύναμη βρίσκεται μέσα τους και πως η θετική σκέψη, η αποδοχή και η αυτοπεποίθηση είναι το κλειδί για να νιώθουν καλά με τον εαυτό τους.
Εργαστήριο 3ο: Τα δικαιώματα των παιδιών
Στα πλαίσια του 3ου εργαστηρίου μιλήσαμε για κάτι πολύ σημαντικό: τα δικαιώματα των παιδιών. Μέσα από μια απλή και κατανοητή παρουσίαση, εξηγήσαμε τι σημαίνει «δικαίωμα» και ποια δικαιώματα έχουν όλα τα παιδιά του κόσμου, όπως το δικαίωμα στην αγάπη, την εκπαίδευση, την υγεία και το παιχνίδι…
Ακολούθησε μια όμορφη συζήτηση, όπου τα παιδιά μοιράστηκαν τις σκέψεις τους για το αν έχουν αυτά τα δικαιώματα και μάθαμε πως δεν έχουν όλα τα παιδιά στον κόσμο τις ίδιες ευκαιρίες. Συζητήσαμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε – με καλοσύνη, σεβασμό, και ευαισθητοποίηση.
Εργαστήριο 4ο: Η Ιστορία του Ιγκόρ – Διαφορετικότητα-Επίλυση Προβλήματος
Γνωρίσαμε τον Ιγκόρ – μια κούκλα που μας αφηγήθηκε τη δική του συγκινητική ιστορία.
Ο Ιγκόρ ένιωθε μόνος. Τα παιδιά στην τάξη του τον κορόιδευαν για τον τρόπο που μιλούσε και για τη χώρα καταγωγής του. Αναζητώντας βοήθεια, απευθύνθηκε στα δικά μας παιδιά.
Τα παιδιά άκουσαν με προσοχή, πρότειναν τρόπους για να βοηθήσουν τον Ιγκόρ και ψήφισαν τις καλύτερες ιδέες. Έπειτα, ζωγράφισαν τις λύσεις τους και τις παρουσίασαν στον Ιγκόρ.
Παράλληλα, παρακολούθησαν και συζήτησαν εικόνες από την κοινωνική ιστορία «Πώς αντιδρώ στον σχολικό εκφοβισμό», μέσα από το προσβάσιμο υλικό του ΙΕΠ (http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/koinwni kes-istories). Σύγκριναν τις δικές τους προτάσεις με αυτές της ιστορίας, και διαπίστωσαν ότι αρκετές από αυτές ήταν κοινές.
Τελειώνοντας χρησιμοποιήσαμε τις προτάσεις των παιδιών για να δημιουργήσουμε μια ηλεκτρονική αφίσα με σύνθημα «ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ»
Εργαστήριο 5ο:Οι εικόνες ‘’κρύβουν’’ τη δική τους ιστορία-Μεταγνώση/Αξιολόγηση
Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες με σκηνές βίας και αντιδράσεις παιδιών, χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν τις δικές τους ιστορίες, υποθέτοντας τι συνέβη πριν και μετά από κάθε εικόνα. Μέσα από ερωτήσεις όπως «Πώς νιώθει ο ήρωας;», «Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε;», ενίσχυσαν την ενσυναίσθηση, τη φαντασία και τη συνεργασία τους. Οι ιστορίες παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια, δίνοντας την ευκαιρία για διάλογο και προβληματισμό.
Κατηγορίες:eTwinning|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Ενδυνάμωση, Συνεργασία, Προλαβαίνουμε τη Βία»
Η επέτειος του Πολυτεχνείου είναι μια σημαντική ιστορική επέτειος που συνδέεται με την ελευθερία, τη δημοκρατία και την αντίσταση. Μέσα από την ανάγνωση της “Ντενεκεδούπολης” της Ευγενίας Φακίνου προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τις έννοιες της ελευθερίας, της αλληλεγγύης και του θάρρους.
Πριν προχωρήσουμε στην ανάγνωση της ιστορίας παρατηρήσαμε τις χάρτινες φιγούρες των ηρώων και αναρωτηθήκαμε ποιοι είναι αυτοί οι χαρακτήρες και πώς μπορούν να ζουν σε μια πολιτεία γεμάτη ντενεκεδάκια.
Αφού διαβάσαμε το βιβλίο χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα ζωγράφισε και παρουσίασε στην ολομέλεια μια φάση από την ιστορία.
Κατόπιν συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά του κάθε ήρωα: «Τι συμβολίζει ο κάθε χαρακτήρας στην ιστορία; Ποια είναι τα δυνατά και αδύνατα σημεία του;»
Συζητήσαμε όλοι μαζί για το βαθύτερο νόημα της ιστορίας, εστιάζοντας στο πόσο σημαντική είναι η συνεργασία, η φιλία και η δύναμη που έχουμε όταν αντιστεκόμαστε στην αδικία. Η ερώτηση «Πώς καταφέρνει η Ντενεκεδούπολη να αντιμετωπίσει τους κινδύνους που την απειλούν; Τι μας μαθαίνει αυτό για τη συνεργασία;» μας έδωσε τροφή για σκέψη και κίνητρο για να στήσουμε την δική μας κουκλοθεατρική παράσταση.
Με αφορμή τον Λαδένιο έναν από τους χαρακτήρες της Ντενεκεδούπολης, μιλήσαμε για τα πολιτεύματα. Μέσα από ρόλους και ψηφοφορίες, μάθαμε τι σημαίνει να αποφασίζουμε όλοι μαζί (δημοκρατία) ή μόνο ένας (δικτατορία), μια μικρή ομάδα (ολιγαρχία) ή ένας βασιλιάς (βασιλεία).
Κατηγορίες:eTwinning|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επέτειος του Πολυτεχνείου
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή