Feed
Άρθρα
Σχόλια

Ψωμί-παιδεία-ελευθερία.

Ένα αίτημα σε διαρκή εκκρεμότητα.

Το πραγματικό νόημα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου έχει σήμερα διαστρεβλωθεί! Κι αυτό είναι ευθύνη αυτών που ενώ πήραν μέρος στην εξέγερση του Πολυτεχνείου τότε, έγιναν στη συνέχεια και μέρος του συστήματος που οδήγησε την Ελλάδα του σήμερα στην απόγνωση και την υποτέλεια. Αυτοί όμως είναι οι λίγοι. Κάποιοι που τους μέτρησαν βρήκαν ότι είναι το 2,26%, μόνο!

Οι άλλοι, η πλειοψηφία, υπέδειξαν αυτό που ονομάζουμε μαζικό ηρωισμό και διάθεση θυσίας, που διαλύει τα πολλά «εγώ» και δημιουργεί ένα μεγάλο «εμείς» έτοιμο να πυρπολήσει και να πυρποληθεί για ένα μεγάλο σκοπό.

Και η Ελλάδα των αντιλαϊκών μέτρων, της ανεργίας, της επιστημονικής μετανάστευσης των Ελλήνων, η Ελλάδα που δεν έχει παρόν και δεν φαίνεται να έχει και μέλλον χρειάζεται όσο ποτέ το πνεύμα του Πολυτεχνείου! Χρειάζεται όσο ποτέ άλλοτε να επαναπροσδιορίσει τις έννοιες  «Δημοκρατία», «Ελευθερία», «Παιδεία», «Πατριωτισμός»!

Η γενιά του Πολυτεχνείου προσπάθησε τότε με τους αγώνες της να αποκαταστήσει τη Δημοκρατία! Τα κατάφερε; Ξέρουμε όλοι την πικρή αλήθεια!

Επιτρέψαμε να πάνε χαμένες οι θυσίες εκείνων των παιδιών, επιτρέψαμε να πάνε χαμένες οι θυσίες όλων των γνήσιων πατριωτών, των αγαθών αγωνιστών και εκείνου του αγώνα και του κάθε αγώνα για ελευθερία, δικαιοσύνη και αξιοπρέπεια!

Ας ελπίσουμε κάποτε να έρθει ο καιρός να αποκατασταθεί το δίκιο!

Ένα όμορφο βίντεο κι ένα ωραίο τραγούδι για το ηλιακό μας σύστημα…

(Έμπνευση για την εργασία μας στη Γλώσσα…)

Μια εύκολη κατασκευή για να κάνουν γρήγορη επανάληψη στην προπαίδεια όσοι την ξέρουν και δεν θέλουν να την ξεχάσουν κι ένας εύκολος τρόπος  να τη μάθουν μόνοι τους όσοι δεν την έμαθαν ακόμα.

α)  Κάνω κλικ  στο φύλλο εργασίας ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙΑ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑΣ για να κατεβάσω στον υπολογιστή μου το υλικό, που χρειάζομαι και να το τυπώσω και

β) Κάνω κλικ στην παραπάνω εικόνα για οδηγίες κατασκευής.

 

Τα βήματα κατασκευής σε εικόνες

     

Με μεγάλη συγκίνηση και συμμετοχή τόσο των μαθητών/ριών όσο και των γονέων, το σχολείο μας τίμησε το μεγάλο ΟΧΙ των Ελλήνων το 1940 και παράλληλα τη γιορτή της Αγίας Σκέπης της Παναγίας μας, που συνδέεται άρρηκτα με τη μεγάλη μας εθνική επέτειο καθώς και τη γιορτή της σημαίας.

Η γιορτή μας παρουσιάστηκε στο Κέντρο Τεκμηρίωσης Βιομηχανικής Κληρονομιάς ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΝΑΡΑΣ – αίθουσα «ΒΕΤΛΑΝΣ», την Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2018.

Υπεύθυνοι για τη γιορτή ήταν οι εκπαιδευτικοί κ. Τσάντζου Ελένη και κ. Χαρατσιάρη Μελίνα.

Μέσα από βίντεο της εκπαιδευτικού κ. Τσάντζου Ελένης οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης παρουσίασαν τα γεγονότα πριν και μετά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο, τα μαύρα χρόνια της τετράχρονης κατοχής στην Ελλάδα, την αντίσταση του ελληνικού λαού. Τόνισαν τη μεγάλη  σημασία του αγώνα των Ελλήνων και τη διεθνή αναγνώρισή του. Απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν μαζί με την Γ΄ και Ε΄ τάξη τραγούδια πλαισιωμένα με φωτογραφίες της εποχής (υλικό του πολεμικού μουσείου Αθηνών) και σχετικούς πίνακες ζωγραφικής.

Η Γ΄ τάξη με το συντονισμό της κ. Χαρατσιάρη Μελίνας πλαισίωσε τη γιορτή με τρία δρώμενα αφιερωμένα στους ήρωες φαντάρους της Πίνδου και στη συμβολή των γυναικών της Ηπείρου στη νίκη των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του έπους του 1940.

Η γιορτή έκλεισε με αναφορά στις πληγές που άφησε πίσω του ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος στον κόσμο και κυρίως στην Ελλάδα μας. Αλλά και στην ανάγκη να αφήσουμε πίσω το κακό παρελθόν χωρίς όμως να ξεχάσουμε την ιστορία μας και να διεκδικήσουμε πάση θυσία ένα μέλλον χωρίς φασισμό.

  • ΠΑΙΔΙΑ, ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΑΙΔΙΑ

  • ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΣΣΕΣ

  • ΠΙΝΔΟΣ

Όταν το 2012 η Μακεδονία μας γιόρταζε 100 χρόνια λευτεριάς, 19 μαθητές της Ε΄ τάξης του Σχολείου μας παρουσίασαν με μια μικρή ταινία το πολιτιστικό πρόγραμμα που εκπόνησαν και είχε τίτλο:

Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ – «ΣΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΒΑΛΤΟΥ».

Προσπάθησαν μέσα σε 11 λεπτά να χωρέσουν τη δουλειά μιας ολόκληρης σχολικής χρονιάς. Αξίζει να παρακολουθήσετε το βίντεο ως το τέλος του!

ΤΟ ΩΡΑΙΟΤΕΡΟ ΦΙΝΑΛΕ ΜΙΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΙΚΡΟΥΛΙΑ ΜΟΥ!

Παλιότερα Άρθρα »

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων