ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΜΕ ΛΑΔΟΠΑΣΤΕΛ (β΄ μέρος)

17 Απριλίου 2018

Δημιουργώντας με λαδοπαστέλ (1)

Δημιουργώντας με λαδοπαστέλ (2)

Τεχνικές με λαδοπαστέλ – ερωτευμένα πουλάκια

Τεχνικές με λαδοπαστέλ (γεωμετρική ζωγραφική- γραμμοσκίαση)

Τεχνικές με λαδοπαστέλ (ηλιοβασίλεμα)

 


ΤΡΥΠΩΝΑΣ Ο ΦΑΦΑΓΑΛΟΣ

11 Απριλίου 2018

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης μας εικονογραφούν και δραματοποιούν το κείμενο της Γλώσσας με τίτλο «Τρύπωνας ο φαφαγάλος».


31 Μαρτίου 2018

Μια πρόταση δημιουργικής απασχόλησης εδώ


Ο Ύμνος εις την Ελευθερία του Διονύσιου Σολωμού

23 Μαρτίου 2018

Το ποίημα γράφτηκε από τον Διονύσιο Σολωμό τον Μάιο του 1823 στη Ζάκυνθο και έναν χρόνο αργότερα τυπώθηκε στο Μεσολόγγι. Το 1828, ο Νικόλαος Μάντζαρος, κερκυραίος μουσικός και φίλος του Σολωμού, μελοποίησε το ποίημα.

Το ποίημα «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» αποτελείται από 158 στροφές. Από αυτές οι 24 πρώτες καθιερώθηκαν ως εθνικός ύμνος το 1865. Οι δύο πρώτες ανακρούονται και συνοδεύουν πάντα την έπαρση και την υποστολή της ελληνικής σημαίας.

Από τις 18 Νοεμβρίου 1966 καθιερώθηκε και ως εθνικός ύμνος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ολόκληρο το ποίημα εδώ: Ο Ύμνος εις την Ελευθερία του Διονύσιου Σολωμού


ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ 1821

23 Μαρτίου 2018

Ζωγραφίζοντας ό,τι μας εντυπωσίασε από το ιστορικό της Επανάστασης του 1821.

    

    

  

    

 

   

   

  

        

 

 

   

   


ΧΡΩΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

21 Μαρτίου 2018


ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ

20 Μαρτίου 2018

Ξεκινάνε την Πέμπτη, 22/3/2018, τα μαθήματα κολύμβησης για την τάξη μας.

Οι μαθητές/ριες για να συμμετέχουν στο μάθημα κολύμβησης  θα πρέπει να έχουν μαζί τους:

  • μαγιό (κατά προτίμηση αθλητικό)
  • κολυμβητικό σκουφάκι
  • πετσέτα ή μπουρνούζι
  • σαγιονάρες (κατά προτίμηση πλαστικές, για την αποφυγή ολισθηρότητας)
  • γυαλάκια κολυμβητηρίου (προαιρετικά)
  • σαμπουάν και αφρόλουτρο
  • μάλλινο σκουφάκι για την προστασία του κεφαλιού μετά το μάθημα.

Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στο χώρο του κολυμβητηρίου:

  1. Μπορούν να αλλάξουν ρούχα μόνο μέσα στα αποδυτήρια.
  2. Πρέπει να κάνουν ντουζ πριν την είσοδό τους στο χώρο της πισίνας.
  3. Πρέπει να κάνουν χρήση της τουαλέτας πριν από το μάθημα. Σε περίπτωση που θα χρειαστεί να πάνε στην τουαλέτα κατά τη διάρκειά του μαθήματος πρέπει να πάρουν την άδεια του καθηγητή Φυσικής Αγωγής. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η ούρηση μέσα στο νερό.
  4. Η είσοδος τους στον χώρο της πισίνας γίνεται μόνο μαζί με το υπόλοιπο τμήμα και με τη συνοδεία του καθηγητή-συνοδού.
  5. Η είσοδος τους στον χώρο της πισίνας γίνεται φορώντας σαγιονάρες.
  6. Η είσοδό τους στον χώρο της πισίνας γίνεται μέσα από την δεξαμενή απολύμανσης των ποδιών (ποδόλουτρο).
  7. Πρέπει να φορέσουν το σκουφάκι της κολύμβησης πριν την είσοδο τους στο νερό και να το βγάλουν μετά την έξοδό τους από αυτό.
  8. Η είσοδος και η έξοδος από το νερό γίνεται μόνο από τα σκαλάκια ή τους βατήρες και μόνο μετά από εντολή των προπονητών. Δεν επιτρέπονται οι βουτιές από τα πλαϊνά της πισίνας, τα μακροβούτια, και η άπνοια.
  9. Την ώρα του μαθήματος πρέπει να ακολουθούν τις οδηγίες των γυμναστών-προπονητών, να κολυμπούν ήρεμα και μόνο στις διαδρομές που τους υποδεικνύουν οι γυμναστές-προπονητές, να συμπεριφέρονται με ευπρέπεια προς όλους, να σέβονται τους κανόνες λειτουργίας του κολυμβητηρίου και να θυμούνται ότι ο χώρος δεν είναι μόνο δικός τους αλλά και των άλλων.

10.Σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα υγείας απευθύνονται αμέσως στον/στην καθηγητή/τρια Φυσικής Αγωγής ή στο/στη γυμναστή/τρια-προπονητή/τρια.

  1. Να μην αφήνουν πολύτιμα αντικείμενα στα αποδυτήρια. Η Δ/νση του κολυμβητηρίου δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση απώλειάς τους.
  2. Να φορούν κατά προτίμηση αθλητική φόρμα που είναι φαρδιά και βαμβακερή και δεν κολλάει στο δέρμα, σε αντίθεση με τα κολάν ή τα παντελόνια τζιν που θα ταλαιπωρήσουν τα παιδιά και θα αργήσουν να ντυθούν.
  3. Στα αποδυτήρια συνοδεύουν εκπαιδευτικοί του ιδίου φύλου, με ευθύνη για τη φροντίδα των παιδιών καθώς και με μέριμνα για τη χρησιμοποίηση του χώρου χωρίς την παρουσία ενηλίκων.

 

Τονίζεται ότι για λόγους ασφάλειας, απαγορεύεται αυστηρά οι μαθητές/ριες:

  1. Να περπατάνε ξυπόλητοι/ες στους χώρους της πισίνας και των αποδυτηρίων.
  2. Να τρέχουν και να παίζουν στους χώρους της πισίνας και των αποδυτηρίων.
  3. Να παίζουν μέσα στο νερό, χωρίς την εντολή του γυμναστή-προπονητή.
  4. Να μεταφέρουν αιχμηρά ή/και γυάλινα αντικείμενα στο χώρο της πισίνας.
  5. Να μασούνε τσίχλα ή καραμέλα την ώρα του μαθήματος (υπάρχει κίνδυνος πνιγμού).
  6. Να φορούν κοσμήματα, ρολόγια κάθε είδους κ.α. (κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού ή απώλειας του αντικειμένου) κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

7.Να κάνουν χρήση αντηλιακών, προθερμαντικών αλοιφών (καθώς καταστρέφουν τη χλωρίωση και απολύμανση του νερού της δεξαμενής), ή εξοπλισμού θαλάσσης και κατάδυσης (όπως μάσκες, σωσίβια, βατραχοπέδιλα).

  1. Η είσοδος στην πισίνα σε άτομα που έχουν ανοιχτές πληγές, πρόσκαιρη δερματοπάθεια, πάσχουν από μεταδοτική νόσο ή έχουν κάποια ίωση.

 

Επιπρόσθετοι κανόνες υγιεινής

Οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει:

  • να κάνουν ντουζ μετά την έξοδό τους από την πισίνα
  • να στεγνώνουν καλά τα πόδια τους πριν βάλουν τα παπούτσια τους
  • να αερίζουν καλά τα πόδια τους και τα παπούτσια τους
  • να αλλάζουν συχνά κάλτσες, φροντίζοντας να είναι στεγνές και καθαρές
  • να απλώνουν στο σπίτι το μαγιό και το μπουρνούζι να στεγνώνουν καλά μέχρι το επόμενο μάθημα.
  • να μην κολυμπούν όταν έχουν πυρετό ή ανοιχτό τραύμα.

 Τι πρέπει να προσέχουν όσον αφορά το φαγητό πριν το μάθημα κολύμβησης:

Η κολύμβηση, για λόγους ασφάλειας, επιτρέπεται αφού έχουν περάσει τουλάχιστον τρεις (3) ώρες από το τελευταίο γεύμα.

Επειδή η τάξη μας θα συμμετέχει στο μάθημα της κολύμβησης κάθε Πέμπτη, την πρώτη και δεύτερη ώρα, προτείνεται τα παιδιά να μην πιουν γάλα το πρωί, αλλά να φάνε κάτι ελαφρύ.

 


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΑΚΙ»

18 Μαρτίου 2018

Με κείμενα αλλά και ποιήματα συμμετείχαμε στο διαγωνισμό γραπτού λόγου της τάξης μας με θέμα «Το αγαπημένο μου ζωάκι».

Μετά από την ανώνυμη ανάγνωση όλων των συμμετοχών από τη δασκάλα της τάξης, ψηφίσαμε όσα μας εντυπωσίασαν και ξεχωρίσαμε στις τρεις πρώτες θέσεις τα παρακάτω:(Με κλικ πάνω στην εικόνα τη μεγιστοποιώ και διαβάζω.)

1η θέση με 11 ψήφους: «Ο Μάξιμους, το ψάρι μου» (Χριστίνα)

2η θέση με 10 ψήφους: «Ο καλύτερός μου φίλος» (Δήμητρα)

3η θέση με 6 ψήφους: «Το Φλαμίνγκο» (Χρυσή)

Από τα κείμενα και τα ποιήματα που συμμετείχαν ξεχώρισαν ιδιαίτερα τα ποιήματα, που πήραν και τις περισσότερες ψήφους από τα παιδιά της τάξης.

Με κλικ πάνω στις εικόνες μπορεί κανείς να δει όλα τα ποιήματα, που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.

«Το σκυλάκι» (Σταύρος)

«Το φλαμίνγκο» (Χρυσάνθη)

«Η χελωνίτσα» (Πέτρος)

«Το ποντικάκι» (Θάνος και Κατερίνα)

«Το ζωάκι μου» (Κάτια)

«Ελευθερία + Λέων» (Ελευθερία)

«Το σκυλάκι μου» (Αλέξανδρος)


ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΠΟΥΔΑΙΑ

10 Μαρτίου 2018

Ολοκληρώνοντας την ενότητα των Θρησκευτικών, που αναφερόταν στα παιδιά, διαβάσαμε, μάθαμε, συζητήσαμε, συγκινηθήκαμε από τις ιστορίες κάποιων σπουδαίων παιδιών όπως

του Ισαάκ

του Μωυσή

του Δαβίδ

του Ιωάννη του Βαπτιστή

των επτά Μακκαβαίων αδελφών

της Μαρίας, που ήταν παιδί του Ιωακείμ και της Άννας και έγινε η Παναγία, η Μητέρα του Χριστού!

Μιλήσαμε επίσης και για κάποια άλλα παιδιά, όπως αυτά με αναπηρία

για παιδιά σε άλλα μέρη της γης που αγωνίζονται να βοηθήσουν την οικογένειά τους

για παιδιά με οικογενειακά προβλήματα

για παιδιά «θαύματα»

αλλά και για παιδιά με γονείς μετανάστες

ασυνόδευτα παιδιά μετανάστες

ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ ότι τελικά όλα τα παιδιά πρέπει να μπορούν – να τους δίνεται η ευκαιρία- να γίνουν «σπουδαία»! Όπου κι αν ζουν, όποια γλώσσα κι αν μιλούν, σε όποια θρησκεία κι αν ανήκουν είναι όλα ΠΑΙΔΙΑ! Παιδιά σαν εμάς με τις ΙΔΙΕΣ ακριβώς ανάγκες με μας και με τα ίδια δικαιώματα.

Άλλωστε όταν ο Χριστός καλούσε κοντά Του τα παιδιά δεν τα χώριζε σε έθνη και θρησκείες.

Είμαστε όλοι αδέλφια Του κι αδέλφια μεταξύ μας.

Αφιερώνουμε λοιπόν το video, που φτιάξαμε, σε κάποια παιδιά, που σήμερα ζουν ανάμεσά μας και έχουν ανάγκη τη βοήθειά μας!

Το αφιερώνουμε στα παιδιά μετανάστες γιατί εμείς τα Ελληνόπουλα ξέρουμε τα δεινά του πολέμου και της προσφυγιάς. Τα μαθαίνουμε από την ιστορία μας, τα ακούμε από τους συγγενείς μας, που τα έζησαν. Και συμπονούμε και κατανοούμε και όπως μπορούμε βοηθούμε. Αν και η ουσιαστική βοήθεια είναι πολύ δύσκολη υπόθεση γιατί απαιτεί σεβασμό στις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων που βοηθάς.

 

 


Γνωριμία με την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ)

1 Μαρτίου 2018

Σε πρόσφατο μάθημα της Γλώσσας με θέμα «Xορεύοντας με… ανήκουστους ήχους» ήρθαμε σε μια πρώτη επαφή με την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.

Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) είναι η φυσική γλώσσα των κωφών στην Ελλάδα και μία από τις πολλές νοηματικές γλώσσες του κόσμου. Οι νοηματικές γλώσσες είναι φυσικές γλώσσες που εξελίσσονται από γενεά σε γενεά και χρησιμοποιούνται από μέλη των κοινοτήτων κωφών της κάθε χώρας. Επειδή είναι φυσικές γλώσσες δεν είναι διεθνείς.

Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) έχει, όπως κάθε φυσική γλώσσα, τους δικούς της κανόνες, τη δική της σύνταξη και δομή. Βασίζεται στην κίνηση των χεριών, στην στάση ή την κίνηση του σώματος καθώς και στις εκφράσεις του προσώπου για να αποδώσει ένα νόημα. Έχει τις αντίστοιχες απαιτήσεις που θα είχε η εκμάθηση μιας οποιαδήποτε γλώσσας και για το λόγο αυτό η γνώση της απαιτεί σπουδή αρκετών ετών.

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορεί κάποιος, που το επιθυμεί, να έρθει σε επαφή με την πολύ ενδιαφέρουσα αυτή γλώσσα μέσα από βιντεομαθήματα και κουίζ.

ΒΑΣΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

(κλικ στην εικόνα)

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΑ ΚΟΥΙΖ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΓ

(κλικ στην εικόνα)