Πασχαλινές δημιουργίες από τη Δ’ τάξη!

Εν όψει του Πάσχα, οι μαθητές/τριες της Δ΄τάξης, έφτιαξαν πασχαλινές λαμπάδες, πασχαλινά καλαθάκια, έβαψαν κόκκινα αυγά και έφτιαξαν τα “Λαζαράκια”. Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση σε όλους και όλες με υγεία και αγάπη!

20240424 1249251 20240424 1247091 20240424 1241531 20240424 1242031

20240426 1042191  20240426 1139131 20240426 1139231 20240426 1224321

Επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο του Βρυόκαστρου!

Οι μαθητές/τριες των Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων, συνοδευόμενοι/ες από τους/τις εκπαιδευτικούς και την κα. Εύα Κολοφωτιά, αρχαιολόγο και υποψήφια διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, την Τρίτη 16 Απριλίου, πραγματοποίησαν επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο του Βρυόκαστρου. Τα παιδιά με ξεναγό την κα. Εύα, περιηγήθηκαν στον χώρο της αρχαίας πόλης της Κύθνου, είδαν τα ιερά του Ασκληπιού, της θεάς Αρτέμιδας και του θεού Απόλλωνα, καθώς και της θεάς Δήμητρας, η οποία λατρευόταν στον ναό που ήταν χτισμένος στην ακρόπολη  της αρχαίας πόλης.

Απόλαυσαν τη διαδρομή, τη θέα και φυσικά, ήρθαν σε επαφή με την ιστορία του τόπου τους!

Ευχαριστούμε θερμά την κα. Εύα για την ανταπόκρισή της στην πρόσκλησή μας και την ξενάγηση που μας προσέφερε!IMG 714f60ff629477e789ec3e66d44a802c V1    IMG 89b913facfb627c486454606bbd3b59b V1  IMG baeb134d7e7113c6c5458574f64b77db V1 IMG 4e5f70e1ec3be57286507d2ab25adb02 V1    IMG 3d8966294a304e1584bb98a0322256e4 V1

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της παιδικής παχυσαρκίας στο Διδακτήριο της Δρυοπίδας

Την Παρασκευή 1 Μαρτίου, οι μαθητές/τριες των Δ΄, Ε΄και ΣΤ’ τάξεων, εν όψει της Παγκόσμιας Ημέρας κατά της παιδικής παχυσαρκίας  πραγματοποίησαν στο Διδακτήριο της Δρυοπίδας μία σειρά δράσεων με θέμα την «υγιεινή διατροφή».
Αναλυτικότερα, οι μαθητές/τριες παρασκεύασαν και απόλαυσαν ένα υγιεινό πρωινό στον χώρο του σχολείου με υλικά που έφεραν από το σπίτι τους.
Στη συνέχεια, συνδεθήκαμε μέσω διαδικτύου με την κα. Κασιμίδου Βαρβάρα, διατροφολόγο- διαιτολόγο- MSc Αθλητική διατροφή- Master στις Διατροφικές Διαταραχές και Παχυσαρκία, η οποία μίλησε  με τους/τις μαθητές/τριες και τους ενημέρωσε για τα θέματα:«υγιεινή διατροφή», «διατροφή και αθλητισμός», «διατροφή και παιδί».
Τέλος, οι μαθητές/τριες κλήθηκαν και δημιούργησαν 4 δικά τους
ολοκληρωμένα πρωινά γεύματα κατάλληλα για παιδιά (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες,
λαχανικά) ακολουθώντας τις οδηγίες της διατροφολόγου. Κι αμέσως μετά,φυσικά απόλαυσαν τις παρασκευές τους!

20240301 084840 IMG 6ef52696404e974b2fe58867a70f57b9 V IMG 537d686bfd909414e379a06587db1ca2 V  20240301 102336 20240301 102344 IMG 4c7c9dffd2ec7019ecb5cf617d42685c V IMG 9c5e07d32c47ab43bf99cb6c0cdb3144 V IMG 0894d28af444ccaa61ac678d76e91fbd V   IMG 61e326723a47fc99390b5452bc4c8773 V

 

IMG 35430aa5756b26195262040b26af6d0d V

Οι δράσεις της Δ’ τάξης για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Σήμερα, Πέμπτη 6 Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης, παρακολούθησαν την ελληνική ταινία μικρού μήκους “Το παιδί με την κόκκινη γραμμή”, η οποία αποτέλεσε την αφόρμηση για να ενταχθούμε στο θέμα.

Μετά την προβολή της ταινίας, συζητήσαμε για τα συναισθήματα των ηρώων, τις αιτίες, τις αφορμές και τις συνέπειες των πράξεών τους τόσο στους ίδιους όσο και στους άλλους, “μπήκαμε” στη θέση των θυτών, του θύματος αλλά και των παρατηρητών των περιστατικών αυτών. Ευαισθητοποιηθήκαμε στο θέμα και οι μαθητές/τριες μοιράστηκαν παρόμοια περιστατικά που τους έχουν συμβεί.

Στη συνέχεια, γράψαμε “λέξεις/φράσεις που μας χαροποιούν” και “λέξεις/φράσεις που μας πληγώνουν”. Τις γράψαμε σε χαρτάκια, τις διαβάσαμε στην ολομέλεια και τις τοποθετήσαμε σε δύο βάζα. Το βάζο με τις “λέξεις που πληγώνουν” συμβολικά το κλείσαμε με το καπάκι τους, δείχνοντας έτσι ότι θα προσπαθήσουμε να μην τις χρησιμοποιούμε και πληγώνουμε τους άλλους. Αντίθετα, το βάζο με τις “λέξεις που μας χαροποιούν”, το αφήσαμε ανοιχτό ώστε να τις αξιοποιούμε σε κάθε ευκαιρία.

Τέλος, κάθε μέλος της ομάδας πηρε μία κόλλα Α4, και έγραψε το όνομά του. Ανταλλάξαμε τα χαρτιά μας με τη φορά του ρολογιού κι έτσι κάθε μέλος έγραψε μία θετική λέξη/φράση για κάθε ένα από τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Η διαδικασία τελείωσε όταν το χαρτί επέστρεψε στον “ιδιοκτήτη” του, και όταν διαβάσαμε μεγαλόφωνα τα θετικά στοιχεία που σημείωσαν στο χαρτί μας για εμάς. Όλοι/ες φύγαμε έχοντας μαζί το χαρτί μας και φυσικά ένα χαμόγελο για τα θετικά που μας έγραψαν. Είπαμε ότι κάθε φορά που είμαστε κακοδιάθετοι/ες, μπορούμε να επιστρέφουμε στο χαρτίαυτό με τα θετικά μας στοιχεία καινα το διαβάζουμε!

Και φυσικά πάντα επίκαιρη “η πίτσα της φιλίας”, με συστατικά στοιχεία αυτά που κάνουν κάποιον/α καλό φίλο και καλή φίλη!

 

20240306 152457 1    20240306 152429 120240306 152319   20240306 15234720240306 122447   20231214 11145320231214 105905

Επίσκεψη της Δ’ τάξης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κύθνου

Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί της Δ’ τάξης, την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου, επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Κύθνου στη Χώρα της Κύθνου, στα πλαίσια των διδακτικών αντικειμένων της Ιστορίας, της Γλώσσας, της Μελέτης Περιβάλλοντος και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα ευρήματα χιλιάδων ετών του τόπου τους, τα οποία ήρθαν στο φως έπειτα από την ανασκαφική έρευνα, να ξεναγηθούν στο μουσείο και να πληροφορούν για τα εκθέματα από την κα. Εύα Κολοφωτιά, αρχαιολόγο στην ανασκαφική έρευνα στην Κύθνο και υποψήφια διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Στο τέλος, δείξαμε κι εμείς τις δικές μας δημιουργίες, μικρά πήλινα αγγεία [ευγενική προσφορά του κ.Γεωργούλη Γιώργου (αγγειοπλάστη)], τα οποία διακοσμήσαμε τις προηγούμενες ημέρες σύμφωνα με τη γεωμετρική και αρχαϊκή εποχή, τις οποίες μελετήσαμε στο μάθημα της Ιστορίας.

Ευχαριστούμε πολύ την κα. Βασάλου Ραφαέλα, φύλακα αρχαιοτήτων, για την όμορφη φιλοξενία στον χώρο του μουσείου, και την κα. Εύα Κολοφωτιά για την ξενάγηση στο μουσείο, τη “ζωντάνια”, τη μεταδοτικότητα και την παραστατικότητα όσων μας έλεγε. Ευχαριστούμε επίσης, τον κ.Γεωργούλη Γιώργο για τη δωρεάν προσφορά των αγγείων στα παιδιά.

20240223 093359     20240223 090751    20240223 094531

20240306 153124 Αντίγραφο IMG 3ef7e157604352e9c3aa65bfe87d9484 V IMG f8425b46b6dfff6675511dd28cb969ce V

20240220 122514 20240220 122530 20240220 122627

 

 

Επίσκεψη στο λαογραφικό και βυζαντινό μουσείο!

Την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου, οι Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεις, επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο καθώς και το Βυζαντινό Μουσείο στη Δρυοπίδα, στα πλαίσια των πολιτιστικών προγραμμάτων , τα οποία υλοποιεί κάθε τάξη με τους/τις αντίστοιχους/ες εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα, η Δ’ τάξη, στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος “Κύθνος: Ο δρόμος του νερού”, έδωσε ιδιαίτερη σημασία σε όλα εκείνα τα αντικείμενα, τα οποία χρησιμοποιούσαν οι παλιότερες γενιές και σχετίζονταν με το νερό, αλλά κι όχι μόνο. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία στο Λαογραφικό Μουσείο, να δουν και να περπατήσουν μέσα σε ένα πραγματικό αρχοντικό σπίτι πολλών δεκαετιών πριν, να δουν το εσωτερικό του, τη διαρρύθμιση και διακόσμησή του, την ενδυμασία κια τα λευκά είδη, και να γνωρίσουν υλικά, σκεύη, και γενικότερα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι παλιότερα.

Στο Βυζαντινό Μουσείο, την ξενάγηση έκαν ο πατέρας-Νικόλαος Δανιήλ, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά! Οι μαθητές/τριες είδαν εικόνες αιώνων, τέμπλο εκκλησίας, το οποίο έμεινε αυτούσιο, Επιτάφιο, κολυμπήθρα βάφτισης πολλών χρόνων πριν κ.α.

 

20231123 10552620231123 10551820231123 10573620231123 10573420231123 10583720231123 11114320231123 11050720231123 11044320231123 11022320231123 11055620231123 11050720231123 11172320231123 11183920231123 11201520231123 11202720231123 11203420231123 11253520231123 11283720231123 11270020231123 11311620231123 11313720231123 112959

.

Επίσκεψη της Δ΄τάξης στη Δρυοπίδα για τον εντοπισμό των κρηνών!

Στα πλαίσια του Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο “Κύθνος: Ο δρόμος του νερού”, με το οποίο ασχολείται η τάξη μας, την Τρίτη 7 Νοεμβρίου, υποδεχτήκαμε στην τάξη μας, την κυρία Φίλιππα Κατερίνα, πρόεδρο του Συλλόγου Ένωσης Γυναικών Κύθνου, με την οποία συνεργαζόμαστε για το εν λόγω πρόγραμμα.
Συζητήσαμε με την κα.Φίλιππα τι θεωρούμε ότι είναι πολιτισμός, πολιτιστική κληρονομιά, μιλήσαμε για την αξία της, τη σημασία και τη σημαντικότητα της μετάδοσής της από γενιά σε γενιά, καθώς και για τους τρόπους, με τους οποίους μπορεί να μεταλαμπαδευτεί από τη μια γενιά στην άλλη. Εστιάσαμε στο υγρό στοιχείο, και συγκεκριμένα μιλήσαμε για τον τρόπο που οι παλιότερες γενιές “έφερναν” το νερό στα σπίτια τους, εφόσον δεν υπήρχε δίκτυο ύδρευσης, μιλήσαμε για τις κρήνες, τα πλυσταριά, το υδραγωγείο κ.α.
Στη συνέχεια, η κα.Φίλιππα, μοίρασε στους μαθητές και τις μαθήτριες αεροφωτογραφίες του οικισμού της Δρυοπίδας, τις οποίες μελετήσαμε . Έπειτα, βγήκαμε εκτός σχολείου, όπου κάθε παιδί με τη σειρά, έγινε οδηγός και βάσει του χάρτη μας καθοδηγούσε. Στη διαδρομή αυτή προσπαθούσαμε να εντοπίσουμε τις κρήνες, αρκετές εκ των οποίων έχουν γκρεμιστεί ώστε να γίνουν άλλα έργα. Κάθε φορά που συναντούσαμε κάποιον περαστικό, τα παιδιά τον ρωτούσαν αν γνωρίζει κάποιο άλλο σημείο, που υπάρχει κρήνη. Τα παιδιά φωτογράφιζαν την κρήνη και σημείωναν στον χάρτη, το σημείο εντοπισμού της κρήνης.
Ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα και όμορφη βιωματική και διαδραστική δράση, η οποία ενθουσίασε τα παιδιά, και συνέβαλε ώστε να γνωρίσουν καλύτερα τον τόπο τους, και συγκεκριμένα πολιτιστικά στοιχεία του τόπου τους.
Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την κα. Φίλιππα για τη δράση αυτή!

 

20231107 10491320231107 105018 120231107 10532320231107 10512220231107 11110920231107 11161920231107 11215220231107 11230120231107 12220920231202 13395520231107 113315

20231107 12000820231202 13420720231202 13430520231202 134348 1

Η εκπαιδευτική ρομποτική στο σχολείο μας

123

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

σας ενημερώνουμε ότι στο σχολείο μας κατέφτασαν 6 πακέτα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού μέσου, το οποίο ενεργοποιεί τους γνωστικούς μηχανισμούς μάθησης, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων.
Κατά τη διάρκεια των θεμελιωδών ετών της πρώιμης παιδικής ηλικίας, τα παιδιά χρειάζονται έναν παιχνιδιάρικο και απτό τρόπο για να ασχοληθούν με τις τεχνολογικές και τις μηχανικές έννοιες της ανάπτυξης STEM. Οι πρωτοβουλίες προγραμματισμού ρομποτικής και υπολογιστών αυξάνονται ταχέως σε δημοτικότητα μεταξύ των ερευνητών και των εκπαιδευτικών της πρώιμης παιδικής ηλικίας ως ένας κατάλληλος τρόπος για την ικανοποίηση αυτής της ζήτησης.
Τα εκπαιδευτικά ρομπότ είναι εξαιρετικά εργαλεία και σύντροφοι για τους δασκάλους για να προκληθεί η περιέργεια στα παιδιά. Χάρη στον θετικό αντίκτυπο που έχουν στους μαθητές, τα παιδιά μετατρέπονται από «παθητικούς θεατές» σε μηχανικούς και αφηγητές καθώς ασχολούνται και πειραματίζονται με τη ρομποτική. 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Αγαπητοί γονείς & κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε πως την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023, ημέρα της επετείου του Πολυτεχνείου, οι μαθητές/τριες θα παρακολουθήσουν εορταστικές εκδηλώσεις διάρκειας 2 διδακτικών ωρών στο διδακτήριο που φοιτούν αντίστοιχα (Διδακτήριο Χώρας-Διδακτήριο Δρυοπίδας).

Οι μαθητές/τριες θα προσέλθουν κανονικά στο σχολείο στις 8:15 π.μ. χωρίς βιβλία και θα αποχωρήσουν από το Σχολείο στις 10:00 π.μ.

Τη συγκεκριμένη ημέρα δε θα πραγματοποιηθεί το Ολοήμερο.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων

 

Σχολική Δράση

Οι μαθητές/τριες των Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων του σχολείου μας, παρακολούθησαν χθες Τετάρτη 25 Οκτωβρίου, την ξενόγλωσση (υποτιτλισμένη) ταινία με τίτλο “Ο αδελφός μου κυνηγάει δεινόσαυρους “!
Η ταινία περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα των online προβολων του 11ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων !
Το θέμα της ταινίας είναι η ζωή μιας πολύτεκνης οικογένειας, της οποίας το μικρότερο μέλος έχει σύνδρομο Down!
Στόχος της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση και η γνωριμία των μαθητών/τριων με την έννοια της αναπηρίας και συγκεκριμένα με το σύνδρομο Down, καθώς και η αποδοχή της διαφορετικότητας κάθε ανθρώπου!

IMG 6732 IMG 6731 IMG 6730 (περισσότερα…)