« Διαχείριση μαθησιακών δυσκολιών και παράτυπων συμπεριφορών»

14daec50 04ab 4b4e a1b7 5f02c3b6b5c9

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024, η 5η ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: “Διαχείριση Μαθησιακών Δυσκολιών και Παράτυπων Συμπεριφορών” . Η επιμόρφωση, η οποία υλοποιήθηκε δια ζώσης, απευθυνόταν στο σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου μας και στόχευε στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και γνώσεων των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών και των παράτυπων συμπεριφορών που ενδέχεται να εμφανιστούν στο σχολικό περιβάλλον.

Εισηγήτρια της επιμόρφωσης ήταν η ψυχολόγος κα. Ιωάννα Ξυδέα(με ειδίκευση στις αγχώδεις διαταραχές και στη διάγνωση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών), η οποία διαθέτει πλούσια εμπειρία στον τομέα της εκπαίδευσης και της ψυχολογίας. Η κα. Ξυδέα παρουσίασε στους εκπαιδευτικούς σύγχρονες προσεγγίσεις και στρατηγικές για την αποτελεσματική διαχείριση των μαθησιακών δυσκολιών και των παράτυπων συμπεριφορών, εστιάζοντας σε θέματα όπως:

  • Αναγνώριση και αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Διαχείριση της τάξης και δημιουργία ενός υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος
  • Επικοινωνία με τους γονείς και τους μαθητές
  • Αντιμετώπιση της επιθετικότητας, του εκφοβισμού και άλλων παράτυπων συμπεριφορών

Η επιμόρφωση έλαβε χώρα σε άκρως εποικοδομητικό κλίμα, με τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν ενεργά στις συζητήσεις και να θέτουν ερωτήματα στην κα. Ξυδέα. Η θετική ανταπόκριση και το ενδιαφέρον που επέδειξαν οι εκπαιδευτικοί για το θέμα της επιμόρφωσης επιβεβαίωσαν την ανάγκη για ενημέρωση και υποστήριξη σε σχέση με την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών και των παράτυπων συμπεριφορών.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η συνεχής επιμόρφωση και η ενίσχυση των δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού αποτελούν βασικούς παράγοντες για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές. Η 5η ενδοσχολική επιμόρφωση έθεσε τα θεμέλια για την περαιτέρω ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μας σε αυτόν τον τομέα, συμβάλλοντας στην δημιουργία ενός πιο υποστηρικτικού και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος για όλους.

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024

Σήμερα επισκέφτηκε το σχολείο μας η κ. Εύα Μελά, ζωγράφος – χαράκτρια. Στο πλαίσιο των δράσεων για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου μίλησε στα παιδιά για το πώς εικονογραφείται ένα βιβλίο και τους έδειξε εικονογραφήσεις παραμυθιών. Στη συνέχεια, έδωσε στα παιδιά ένα απόσπασμα από το βιβλίο της κ. Φρόσως Χατόγλου «Καλημέρα Ειρήνη! Το παράξενο πουλί», να το εικονογραφήσουν. Ταυτόχρονα, η ίδια, πέρασε από όλες τις τάξεις και συμβούλευε τα παιδιά πώς θα δουλέψουν την εικονογράφηση. Στο τέλος, οι μαθητές της Β’ τάξης χάρισαν στην κ. Μελά ένα κολάζ, το οποίο δημιούργησαν υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού των Εικαστικών.

Δράσεις Μαρτίου στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning, με τίτλο “Returning Tales”

Τελείωσαν και οι δραστηριότητες του μήνα Μαρτίου για το πρόγραμμα eTwinning με τίτλο «Returning Tales» (Ανακυκλώνοντας με παραμύθια). Οι μαθητές της Β’1 τάξης κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα:

  • Δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι για την Ανακύκλωση και ζωγράφισαν τους ήρωές του. Έπειτα, με τη χρήση της εφαρμογής sketch.metademolab, έδωσαν κίνηση στις ζωγραφιές τους, μετατρέποντάς τις σε κινούμενα σχέδια. Στη συνέχεια το παραμύθι παρουσιάστηκε σε βίντεο.
  • Κατασκεύασαν τις μαριονέτες των ηρώων καθώς και τη σκηνή κουκλοθέατρου από ανακυκλωμένα υλικά, με σκοπό τη δραματοποίηση του παραμυθιού που έγραψαν.2 2 2
  • Έλυσαν ένα σταυρόλεξο σχετικά με την Ανακύκλωση και τα παραμύθια. Το σταυρόλεξο αυτό δημιουργήθηκε μέσω της εφαρμογής Crossword Labs (εργαλείο Web 2.0).2 2 2 2

Με τις δραστηριότητες αυτές ολοκληρώθηκε το συγκεκριμένο πρόγραμμα eTwinning, διάρκειας 5 μηνών.

Οι μαθητές, μέσα από αυτό, έμαθαν για τη διαδικασία αλλά και τα οφέλη της Ανακύκλωσης. Εξασκήθηκαν στη δημιουργική γραφή, μέσα από την ενασχόλησή τους με μύθους και παραμύθια, και παράλληλα εξοικειώθηκαν με τις Νέες Τεχνολογίες, με τη χρήση Web 2.o εργαλείων. Επιπλέον, ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, μέσα από τις ζωγραφιές και τις κατασκευές τους.

Ο ενθουσιασμός των παιδιών, για τη συμμετοχή τους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, ήταν πολύ μεγάλος.

4η Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών: “Έμφυλη Βία”

f10370b3 d69d 4e14 804e fd7f5a62baf7

Την 19η Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε η 4η ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Κουτσοποδίου με θέμα “Έμφυλη Βία”. Η επιμόρφωση διεξήχθη από την κα Πατεροπούλου Αθανασία, ψυχολόγο με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Κοινωνική Πολιτική και εργαζόμενη στο Κέντρο Κοινότητας Δήμου Ναυπλιέων.

Η κα. Πατεροπούλου ανέπτυξε με εμπεριστατωμένο τρόπο το φαινόμενο της έμφυλης βίας, καλύπτοντας πλήθος θεμάτων, όπως:

  • Ορισμός και μορφές της έμφυλης βίας: σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική βία, stalking, γυναικοκτονία.
  • Ρίζες και αιτίες: έμφυλα στερεότυπα, πατριαρχία, κοινωνικές ανισότητες.
  • Επιπτώσεις στα θύματα: σωματικές, ψυχικές, κοινωνικές.
  • Σημάδια και τρόποι αναγνώρισης: ενδείξεις κακοποίησης σε παιδιά και ενήλικες.
  • Ρόλος του σχολείου: πρόληψη, παρέμβαση, υποστήριξη θυμάτων.
  • Διαθέσιμοι πόροι και φορείς υποστήριξης: Συμβουλευτήρια, Κέντρα Γυναικών, Γραμμή SOS 15900.

Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με εποικοδομητικό διάλογο, όπου οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν τις απόψεις τους, προβληματίστηκαν και αντάλλαξαν ιδέες για την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας στο σχολικό περιβάλλον.

Συμπερασματικά, η 4η ενδοσχολική επιμόρφωση αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα για την ευαισθητοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού σε σχέση με το φαινόμενο της έμφυλης βίας. Εξοπλίζοντας τους εκπαιδευτικούς με γνώσεις και εργαλεία, ενισχύουμε την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν περιστατικά βίας, διασφαλίζοντας ένα ασφαλέστερο και πιο υγιές σχολικό περιβάλλον για όλους.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Πατεροπούλου για την εξαιρετική παρουσίαση και πολύτιμη συμβολή της.

 

Δράσεις Φεβρουαρίου στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning, με τίτλο “Returning Tales”

Ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες του μήνα Φεβρουαρίου για το πρόγραμμα eTwinning με τίτλο: “Returning Tales” (Ανακυκλώνοντας με παραμύθια). Οι μαθητές του Β’1 αυτόν τον μήνα ασχολήθηκαν με δράσεις, οι οποίες ανέδειξαν την τοπική τους πολιτιστική κληρονομιά καθώς και με τη διαμόρφωση συγκεκριμένων χώρων του σχολείου χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Ασχολήθηκαν με τον τοπικό μύθο της Αμυμώνης και του Ποσειδώνα, ο οποίος αφορά την περιοχή της Λέρνας, στους Μύλους. Αφού διάβασαν τον μύθο, τον έγραψαν απ’ την αρχή, χρησιμοποιώντας όρους Ανακύκλωσης. Στην παρουσίασή του συμπεριέλαβαν φωτογραφίες από τη συγκεκριμένη περιοχή.    2 2 2 2 2
  2. Έλυσαν ένα παζλ αποτελούμενο από φωτογραφίες των μαθητών, οι οποίοι ήταν ντυμένοι με παραδοσιακές φορεσιές.2 2
  3. Χρησιμοποιώντας την online εφαρμογή Linoit, οι μαθητές κατέγραψαν, σε σημειώματα ηλεκτρονικής μορφής, τη γνώμη τους σχετικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα που συμμετέχουν καθώς και για την Ανακύκλωση.2 2 2 2
  4. Χρησιμοποίησαν φθαρμένα ελαστικά αυτοκινήτων ως παρτέρια στο προαύλιο του σχολείου μας. Αφού τα καθάρισαν και τα έβαψαν με χαρούμενα χρώματα, τα γέμισαν με χώμα και φύτεψαν λουλούδια σε αυτά.2
  5. Συνέλεξαν, διαχώρισαν ανά χρώμα και κόλλησαν περίπου 4.000 καπάκια από πλαστικά μπουκάλια, ώστε να δημιουργήσουν ένα μωσαϊκό, το οποίο απεικονίζει ένα αερόστατο στον ουρανό. Με το μωσαϊκό αυτό διακοσμήθηκε ο τοίχος έξω από τη Σχολική Βιβλιοθήκη, στο ισόγειο του σχολείου μας.2 2 2

“Περνά περνά η μέλισσα… μα από πού περνά;”

423619333 761041958992837 6469220881997647989 n

Οι μαθητές της Α’ και Γ’ τάξης έζησαν μια μοναδική εκπαιδευτική  εμπειρία , καθώς είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στον κόσμο της μελισσοκομίας στο Μουσείο Μελισσοκομικής Τέχνης “Άξιον εστί” στο Πανόραμα Αργολίδας.

Το θέμα του προγράμματος, “Περνά περνά η μέλισσα… μα από πού περνά;”, αναδείκνυε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στον κόσμο των μελισσών. Οι μικροί επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να μάθουν όχι μόνο την ιστορία των μελισσών αλλά και τη σπουδαιότητα του καθαρού περιβάλλοντος, της ανακύκλωσης και της υγιεινής διατροφής.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με μια ενδιαφέρουσα εισαγωγή στη ζωή των μελισσών, όπου οι μαθητές ανακάλυψαν τον ρόλο και τη σημασία τους στη φύση.  

Η κα Κούσουλα Σοφία, υπεύθυνη του προγράμματος, μας παρουσίασε τη σημασία της διατήρησης του φυσικού περιβάλλοντος και της ανακύκλωσης. Οι μαθητές κλήθηκαν να συνειδητοποιήσουν τον ρόλο τους στη διατήρηση του περιβάλλοντος και να αναλογιστούν πώς μπορούν να συμβάλλουν στη διατήρηση της βιοποικιλότητας.

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον κομμάτι του προγράμματος ήταν η εκπαίδευση σχετικά με την υγιεινή διατροφή. Οι μαθητές μάθαιναν για την σημασία του μελιού ως υγιεινού τροφίμου και πώς η καλή διατροφή συμβάλλει στην υγεία τους.

Στο τέλος του προγράμματος είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, φτιάχνοντας τα δικά τους μελισσοκαπελάκια. Αυτή η δραστηριότητα όχι μόνο ενίσχυσε τις γνώσεις τους για τον κόσμο των μελισσών αλλά και δημιούργησε ένα αξέχαστο κομμάτι για την εμπειρία τους.

Ανακαλύπτοντας τα Μυστικά της Φύσης: Πειράματα Φυσικής

Η εικόνα δημιουργήθηκε με ΑΙ

Η 3η ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του δημοτικού σχολείου Κουτσοποδίου αποτέλεσε μια συναρπαστική εμπειρία πλούσια σε γνώσεις και ανακαλύψεις. Το θέμα αυτή τη φορά ήταν “Πειράματα Φυσικής στις Ε’ – Στ’ τάξεις του δημοτικού”, και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός, ο βιολόγος κ. Νέζος Ανδριανός, μας χάρισε μια μοναδική ευκαιρία να εξερευνήσουμε τα μυστικά του κόσμου γύρω μας μέσα από το πρίσμα της φυσικής.

Το σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στις 20 Φεβρουαρίου ξεκίνησε με μια σύντομη εισαγωγή στον κόσμο της φυσικής και στη συνέχεια επικεντρώθηκε σε πειράματα που αφορούσαν τις Ε’ – Στ’ τάξεις του δημοτικού. Ένα από τα πιο συναρπαστικά πειράματα που παρουσιάστηκαν ήταν η παρατήρηση διάφορων κυττάρων με τη χρήση μικροσκοπίου.

Ο κ.  Νέζος εξήγησε τη σημασία της μικροσκοπίας στην επιστήμη, παρακινώντας τους εκπαιδευτικούς να μεταδώσουν αυτήν την ενθουσιώδη στάση στους μαθητές τους. Μέσα από το μικροσκόπιο, ανακαλύψαμε έναν εντυπωσιακό κόσμο κυττάρων που αποτελούν τα θεμέλια της ζωής.

Το πείραμα ξεκίνησε με τη συλλογή δειγμάτων από διάφορα φυτά που βρίσκονται στο περιβάλλον του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τα κύτταρα των φύλλων. Η εμπειρία ήταν συναρπαστική καθώς βλέπαμε την αόρατη πλευρά της φύσης να ξεδιπλώνεται μπροστά μας.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο κ.  Νέζος επισήμανε τη σημασία της διδασκαλίας της φυσικής στην παιδική ηλικία, υπογραμμίζοντας πώς η κατανόηση των βασικών αρχών της επιστήμης μπορεί να ενισχύσει τον ενδιαφέρον και την κρίση των μαθητών μας.

Η εν λόγω επιμόρφωση δεν ήταν απλώς μια ευκαιρία για εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν νέες γνώσεις, αλλά και να εμπνεύσουν τους μαθητές τους να ανακαλύψουν τον υπέροχο κόσμο της επιστήμης.

Με την ελπίδα ότι περισσότερες τέτοιες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον, αναμένουμε με ανυπομονησία την επόμενη ενδοσχολική επιμόρφωση που θα μας χαρίσει νέες ευκαιρίες να εξερευνήσουμε τα μυστικά του κόσμου γύρω μας.

Οι συμμετέχοντες εκπ/κοί ευχαριστούμε θερμά τον κ. Νέζο Ανδριανό!

Όταν η Γλώσσα γίνεται γλυκιά Πειραματική Περιπέτεια! (Γ’ τάξη)

423454652 7517265174992923 8182306416688926192 n Αντιγραφή

Σήμερα θα σας μεταφέρω στον απίθανο κόσμο των  γλυκο-γλωσσικών πειραμάτων! Ναι, ναι, καλά διαβάσατε! Στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας, αποφασίσαμε να εντάξουμε μια δραστηριότητα: δημιουργούμε τρουφομπαλίτσες !

Η ενότητά μας εξετάζει τα πάρτι γενεθλίων, τις γιορτές και τα μικρομαγειρέματα. Έτσι, τι καλύτερο από ένα μικρομαγειρικό πείραμα που συνδυάζει τη δημιουργικότητα με το κέφι της γιορτής;

Καταρχάς, ας μιλήσουμε για τις πρωταγωνίστριες της ημέρας: τις τρουφομπαλίτσες! Ναι, αυτές τις μικρές, σφαιρικές εκρήξεις γεύσης που μας ταξιδεύουν σε έναν κόσμο γεμάτο από απόλαυση. Και τι καλύτερο από το να μπορείς να τις φτιάξεις μόνος σου;

Έτσι λοιπόν, αφού εξετάσαμε τις βασικές τεχνικές μαγειρικής και τις μυστικές συνταγές των  γλυκών, οι μαθητές μας ήταν έτοιμοι για δράση. Με τα χέρια τους στο έργο, ανέλαβαν τη δημιουργία των δικών τους μικρών έργων τέχνης. Και ναι, το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό! Τα υλικά μας: μπισκότα, ζαχαρούχο γάλα, κακάο, τρούφα … μια πραγματική έκρηξη γεύσης σε κάθε δαγκωνιά!

Ακόμα κι αν κάποιες τρουφίτσες έμοιαζαν περισσότερο με… περίεργα σχηματισμένα μπαλάκια, η αξία της διαδικασίας δεν μπορεί να υποτιμηθεί.

Οι τρουφίτσες μας μπορεί να εξαφανίστηκαν γρήγορα από τα πιάτα, αλλά οι αναμνήσεις αυτής της μοναδικής εμπειρίας θα μας συντροφεύουν για πολλά χρόνια! Τι άλλο να περιμένεις από ένα μάθημα γλώσσας που σπάει τα όρια του συνηθισμένου και μας κάνει να γελάμε ενώ μαθαίνουμε;

Μέχρι την επόμενη φορά, αγαπητοί αναγνώστες, να έχετε πάντα μια δόση τρέλας και γεύσης στη ζωή σας!

Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση για τη Διατροφή και το Περιβάλλον

0b04fd72 5c34 4a3d a811 b44cc76ee738

 Γνωρίζουμε ότι οι τροφές που καταναλώνουμε επηρεάζουν άμεσα την υγεία μας αλλά και το περιβάλλον που ζούμε .

Το πρόγραμμα Αγωγής και Προαγωγής Υγείας του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Περιβάλλον και Υγεία» στοχεύει να εκπαιδεύσει τους μαθητές να υιοθετήσουν διατροφικές συνήθειες που κάνουν καλό στην υγεία τους και στο περιβάλλον .

Στις 15.02.2024 η  ΤΟΜΥ Ναυπλίου  και το Κέντρο Υγείας Ναυπλίου πραγματοποίησε παρουσιάσεις με αυτό το θέμα στις Α’, Β’ και Γ’  τάξεις του Δημοτικού Σχολείου  Κουτσοποδίου.

Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενδιαφέρον , κατανοώντας το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής και τη σημασία της υγιεινής διατροφής.

Ευχαριστούμε θερμά τις υπεύθυνες του προγράμματος κα Έλσα Ετοίμου , επισκέπτρια υγείας στο Κ.Υ. Ναυπλίου και την κα Χριστίνα Δρακούδη, νοσηλεύτρια στην 1η ΤΟΜΥ Ναυπλίου.