Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

TO ONOMA MOY!!

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ!!

Αναγνωρίζω το όνομά μου:

Αναζητούν, αναγνωρίζουν και τοποθετούν στο παρουσιολόγιο κάθε μέρα το όνομά τους.

IMG 20231019 095208

Σκορπίζουμε στο δάπεδο καρτελάκια-τσαντάκια όπου αναγράφονται τα ονόματά τους. Χορεύουν με μουσική και όταν η μουσική σταματήσει βρίσκουν ο καθένας το δικό του τσαντάκι-όνομα.

IMG 20231019 114503  IMG 20231019 114806

Συνθέτω το όνομά μου:

Χτυπάμε τις συλλαβούλες που έχει το όνομά μας με παλαμάκια και στη συνέχεια το συλλαβίζουμε και το περπατάμε σε χρωματιστά χαρτονάκια σταματώντας όπου πρέπει.

IMG 20231019 102050

Τοποθετούμε στο δάπεδο τόσα σημαδάκια καθώς συλλαβίζουμε το όνομά μας. Μετράμε και βρίσκουμε από πόσες συλλαβούλες αποτελείται.

IMG 20231020 090013 

Φωνάζουμε το όνομά μας και βαδίζουμε τόσα βήματα όσα και οι συλλαβές που έχει.

IMG 20231020 091019

Συνθέτουμε το όνομά μας με καπάκια-γραμματάκια.

IMG 20231019 123238

Σχηματίζουμε το λαιμό της καμηλοπάρδαλης με τα γράμματα του ονόματός μας.

IMG 20231018 102035

Τοποθετούμε το όνομά μας ανάλογα με τον αριθμό των συλλαβών που έχει, στο αντίστοιχο δάχτυλο της παλάμης.

IMG 20231020 095023

Μετράμε τα γράμματα που έχει το όνομά μας.

IMG 20231019 115915

Εγώ και το αρχικό μου:

Βρίσκουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας. Το σχηματίζουμε με ράβδους και στεφάνια.

IMG 20231019 122301      IMG 20231019 122136

Το στολίζουμε με τέμπερες. Βρίσκουμε πόσα ονόματα έχουν το ίδιο αρχικό.

IMG 20231023 130857       IMG 20231023 132919

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

Οι κανόνες της τάξης είναι απαραίτητοι για να περνάμε ωραία με όλους τους φίλους μας στο νηπιαγωγείο και να είμαστε χαρούμενοι. Τους ορίζουμε μαζί με τα παιδιά από τις πρώτες μέρες και τους υιοθετούμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Εστιάσαμε σε δύο Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς: στο να είμαστε ευγενικοί και να χρησιμοποιούμε τα χεράκια μας μόνο για κάτι καλό και χρήσιμο.

Με τη βοήθεια της νεράιδας Ευγενίας μαθαίνουμε ευγενικά λογάκια
IMG 20231002 100804

Με τα χεράκια μου μπορώ να κάνω τόσο ωραία πράγματα!!
IMG 20231002 100819
IMG 20231002 100844

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΤΡΩΩ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΤΙΤΛΟΣ: ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΤΡΩΩ

Θεματική ενότητα; ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική: ΥΓΕΙΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σύντομη περιγραφή του προγράμματος;
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και η υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

Δομή Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων:

1ο εργαστήριο
Στην 1η δραστηριότητα γίνεται η διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών πάνω στο θέμα.
Κουκλοθέατρο. Γνωριζόμαστε με τα Φρούτα-κούκλες που συνηθίζουν καθημερινώς να γυμνάζονται. Μας επισκέπτονται και μας ρωτούν αν αρέσει και σε μας η σωματική άσκηση και για ποιο λόγο και αν προσέχουμε τι τρώμε. Μας εισάγουν έτσι στο θέμα της σωστής Διατροφής που συντελεί, μαζί με την άσκηση, στο να έχουμε γερό σώμα.
Λύνουμε αινίγματα σχετικά με τις τροφές.

2ο εργαστήριο
Στη 2η δραστηριότητα γίνεται προσέγγιση του θέματος: τι σημαίνει Διατροφή.
Ακολουθεί ο σχεδιασμός ιστογράμματος όπου καταγράφονται οι απαντήσεις των παιδιών.
Ανάγνωση της ιστορίας “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” του Carle Eric. Ακολουθεί συζήτηση, εκφράζονται απορίες και δίνονται απαντήσεις.
Κατανοούμε ποιες τροφές είναι υγιεινές και ποιες όχι. Τις ομαδοποιούμε σε δύο κατηγορίες.

3ο εργαστήριο
Στην 3η δραστηριότητα αφού γίνει ανάγνωση του παραμυθιού της Ράνιας Μπουρμπουρή “Το Σκιουράκι Που Δεν Ηθελε Να Φάει”, τα παιδιά δραματοποιούν το παραμύθι και αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να τρώμε απ’ όλες τις τροφές και όχι μόνο αυτές που μας αρέσουν.
Στο θεατρικό παιχνίδι δεν αναπαράγουν μόνο την ιστορία αλλά την επεκτείνουν προσθέτοντας άλλους δύο καρπούς.
Αντιστοιχίζουν λέξεις – εικόνες σχετικές με τους ξηρούς καρπούς.
Βλέπουν στο you tube το παραμύθι: Θυμωμένα λαχανικά

4ο εργαστήριο
Στην 4η δραστηριότητα τα παιδιά γνωρίζουν τις ομάδες των τροφών, την προέλευσή τους και τη διατροφική τους αξία.
Ανάγνωση της ιστορίας της Σοφίας Μαντούβαλου ¨Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα “.
Συζήτηση για τη σημασία της υγιεινής διατροφής.
Παιχνίδι αντιστοίχισης (τροφή-προέλευση).
Ταξινόμηση των τροφών σε 5 ομάδες-σπιτάκια.
Ομαδική κατασκευή: Χτίζω το σώμα μου με τουβλάκια απ’ όλες τις ομάδες των τροφών.
Προβολή εκπαιδευτικού βίντεο για τη σωστή διατροφή (Μουσείο Λούλη)

5ο εργαστήριο
Στην 5η δραστηριότητα γίνεται συζήτηση για τα κύρια γεύματα ημερησίως και επισημαίνεται η σημασία του πρωινού.
Προβολή εκπαιδευτικών βίντεο σχετικά με την υγιεινή διατροφή
(Το πιάτο της διατροφής, Διατροφή & Σωματική Δραστηριότητα για υγιή ανάπτυξη του προγράμματος ΕΥΖΗΝ).
Επιλέγουν υγιεινές τροφές και προτείνουν το δικό τους υγιεινό πρωινό.
Σκέφτονται τροφές που αν τις ενώσουν ανά δύο, θα προκύψει μία καινούργια (σύνθετες λέξεις).
“Το ουράνιο τόξο της διατροφής “ βοηθάει να θυμηθούν τα χρώματα αντιστοιχίζοντας μια αντιπροσωπευτική τροφή σε κάθε χρώμα.
IMG 20221130 110920 IMG 20221130 112434
IMG 20221103 125421 IMG 20221103 125459
IMG 20221103 125539
IMG 20221104 110417 IMG 20221104 111028
IMG 20221111 115036 IMG 20221114 115048
IMG 20221116 122600 IMG 20221109 125316
IMG 20221110 095502 IMG 20221110 103753
IMG 20221128 100939 IMG 20221205 122125
IMG 20221124 121900 IMG 20221123 105359

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

Το πρόγραμμά μας ξεκινάει με το να καταλάβουμε πόσο μοναδικοί είμαστε όλοι μας.

IMG 20220208 103853

Για κανένα λόγο δεν συμπεριφερόμαστε εκφοβιστικά ούτε ανεχόμαστε οποιαδήποτε μορφή βίας.

Η μόνη, σωστή επιλογή είναι να είμαστε όλοι φίλοι.

IMG 20220308 090117      IMG 20220516 124054 Copy IMG 20220126 124608

Συζητάμε και εντοπίζουμε τα συναισθήματα που προκαλεί η άσκηση και η αποδοχή της βίαιης συμπεριφοράς.

IMG 20220524 124735        IMG 20220531 132441

Ετοιμάζουμε αφίσες με συνθήματα κατά της βίας.

IMG 20220516 115826       IMG 20220520 111550

IMG 20220531 123408

Την Πέμπτη 26/05/2022 συναντηθήκαμε τα τρία νηπιαγωγεία του Δικτύου μας (2ο, 4ο & 17ο) στο θεατράκι του Δημοτικού Πάρκου Κατερίνης όπου και κλείσαμε το κοινό πρόγραμμά μας για την σχολική βία με διάφορες δραστηριότητες.

IMG 20220526 104557

Η παρουσίαση του προγράμματός μας περιλάμβανε:

Την ανάρτηση ενός κοινού πανό  με το μήνυμα: ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΣΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ

IMG 20220526 115347  IMG 20220526 094811

Την ανταλλαγή καρδιών φιλίας μέσα από ψυχοκινητικά παιχνίδια

IMG 20220526 094907    IMG 20220526 103404

IMG 20220526 104116  IMG 20220526 104609

Αφισσοκόλληση με σχετικά μηνύματα

IMG 20220526 121057

Την παρουσίαση από κάθε τμήμα θεατρικών παιχνιδιών, τραγουδιών, παραμυθιού με θέμα την αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Εμείς παρουσιάσαμε το παραμύθι που δημιουργήθηκε από τα παιδιά του τμήματός μας με τίτλο ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΓΩΝΕΙ, ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΦΙΛΙΩΝΕΙ 

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

IMG 20220526 101044  IMG 20220526 100935

Την διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος στην τοπική κοινωνία. Διανομή σε περαστικούς ενημερωτικού φυλλαδίου κατά της σχολικής βίας, υπέρ της φιλίας   IMG 20220526 112516

Δημοσιεύθηκε στην Κυκλοφοριακή Αγωγή

ΔΡΟΜΟ ΠΑΙΡΝΩ, ΔΡΟΜΟ ΑΦΗΝΩ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΩ

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 2ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

2ο ΤΜΗΜΑ: ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2020-2021

Σκοπός του προγράμματος είναι να αποκτήσουν τα παιδιά σωστή οδική συμπεριφορά.

Επιμέρους στόχοι: Να μάθουν τι είναι ο Κ.Ο.Κ και ποια η χρησιμότητά του, να υιοθετήσουν βασικές αρχές κυκλοφοριακής αγωγής, να συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει να χρησιμοποιούν τους κανόνες κυκλοφορίας πεζών, να αποκτήσουν ικανότητα αναγνώρισης κινδύνου και να συνειδητοποιήσουν τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων.

 

IMG 20210218 135750   IMG 20210210 144741 2  IMG 20210210 153857  IMG 20210212 130025  IMG 20210225 144113  IMG 20210618 132041  IMG 20210219 131335  IMG 20210211 144417 IMG 20210302 155813  IMG 20210624 125936

Δημοσιεύθηκε στην Καινοτόμα Προγράμματα

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΑΣΤΡΑ

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 2ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

2ο ΤΜΗΜΑ: ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2018-2019

 



Λήψη αρχείου

Το παραμύθι μας: “Οι περιπέτειες του ιππότη Τάσου”



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Το Πάρκο μας, ο καλός μας φίλος

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Τα δυο τμήματα του Νηπιαγωγείου (πρωινό και ολοήμερο) πραγματοποίησαν τις εξής δράσεις:

– περιβαλλοντικές (παρατήρηση των ζώων του πάρκου την παγκόσμια ημέρα προστασίας των ζώων, παρατήρηση και περιγραφή των  δέντρων και των φυτών, ακρόαση ήχων του πάρκου, καταγραφή και αναγνώρισή τους. Επίσης τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε οργανωμένες δράσεις του δήμου με θέμα την Ανακύκλωση και την Κομποστοποίηση)

– πολιτιστικές (στο χώρο του Πνευματικού Κέντρου του πάρκου επισκεφθήκαμε τη δανειστική βιβλιοθήκη και ενημερωθήκαμε για τη λειτουργία της, επισκεφθήκαμε έκθεση ζωγραφικής τοπικών ζωγράφων, παρακολουθήσαμε θεατρική παράσταση τοπικού θεατρικού σχήματος. Σε μια ανοιξιάτικη εξόρμηση αφήσαμε τα “μαρτάκια” μας στα δέντρα του πάρκου και τραγουδήσαμε τα “χελιδονίσματα” στους ηλικιωμένους του δημοτικού ΚΑΠΗ που βρίσκεται στο χώρο του πάρκου)

– εκπαιδευτικές (ποδηλατοδρομία στο πάρκο με αφορμή την επεξεργασία του  θέματος κυκλοφοριακής αγωγής, παρατήρηση και σχολιασμός των μνημείων  καθώς και του αμφιθέατρου που βρίσκονται στο πάρκο)

-ψυχαγωγικές (επίσκεψη στο χριστουγεννιάτικα στολισμένο “πάρκο των χρωμάτων”)

Το Πάρκο μας, ο καλός μας φίλος

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Η Κριτική και Δημιουργική Σκέψη στο Νηπιαγωγείο

“Η Κριτική και Δημιουργική Σκέψη στο Νηπιαγωγείο” αφορά μια εργασία μου σε μορφή ppt η οποία υλοποιήθηκε κατά την εξάμηνη επιμόρφωσή μου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Presentation1 ΠΑΝΤΕΙΟΣ