Πασχαλινές ευχές από τους μαθητές του Α τμήματος

Κα Σοφία

Μια ομαδική ζωγραφιά από όλα τα παιδιά (την φωτοτυπήσαμε) και ευχές γραμμένες από τα παιδιά μας επίσης.

εικόνα Viber 2024 04 26 13 51 55 893

Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό επισκεφτήκαμε το γραφείο του διευθυντή και των δασκάλων, το κυλικείο της κας Σοφίας, τους συμμαθητές μας στο τμήμα της κας Φωτεινής, το τμήμα του κου Γιώργου και της κας Χρύσας, το ειδικό δημοτικό Περάματος, τις κυρίες  Βίκυ, Δέσποινα και Κούλα που προσέχουν και καθαρίζουν το σχολείο μας. Παντού μοιράσαμε ευχές και δώσαμε την ομαδική ζωγραφιά/κάρτα που ετοιμάσαμε.

εικόνα Viber 2024 04 26 09 33 34 966

Στο τμήμα της Στ2 σταθήκαμε τυχεροί γιατί μας προσκάλεσαν να παίξουμε ενα παιχνίδι στον διαδραστικό πίνακα μαζί με τους μαθητές της έκτης. Το χαρήκαν όλα τα παιδιά πάρα πολύ. Στην συνέχεια ζήτησα να μας επιτρέψουν να γράψουμε το αρχικό γράμμα του ονόματος μας στον διαδραστικό πίνακα, δοκιμάζοντας μια νέα εμπειρία, αφού όλοι γράψαμε με το δάχτυλο μας. Όταν τα νήπια έγραφαν το πρώτο γράμμα του ονόματος τους, τα εκτάκια προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιο όνομα είναι. Σε μια όμορφη ατμόσφαιρα, γεματη γέλια και χαρές, μικροί και μεγάλοι διασκεδάσαμε και ανταλλάξαμε πασχαλινές ευχές.

εικόνα Viber 2024 04 26 09 33 35 610 εικόνα Viber 2024 04 26 13 51 56 168

Το πόσο ζήλεψα τον διαδραστικό πίνακα……δεν διανοούμαι να το αφήσω ασχολίαστο!!!

Πασχαλινές κατασκευές 2024 – Α τμήμα

Κα Σοφία, κα Χαρά, κα Βασιλική και κα Βούλα

Νιώθοντας την διαφορετικότητα ….στην καθημερινότητα μας!

Α τμήμα

Εχουμε μιλήσει αρκετά και αυτή τη χρονιά για την διαφορετικότητα, το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου σε αυτήν αλλα και την υποχρέωση όλων των υπολοίπων στην αποδοχή της. Πόσο δύσκολο όμως είναι στην πραγματικότητα να συμβεί αυτό, να την αποδεχτούμε, αν δεν νιώσουμε έστω και λίγο, πώς αισθάνεται ένας διαφορετικός άνθρωπος, αν δεν μπούμε για λίγο στη θέση του;

Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε και μετα να συζητήσουμε. Οι μαθητές/τριες του Α τμήματος ετοίμασαν μάσκες “τυφλότητας”. Διάλεγαν παιχνίδι για τις ελεύθερες δραστηριότητες και οι εκπαιδευτικοί γίναμε οι οδηγοί τους. Οι “μη βλέποντες” μαθητές μας κρατησαν απο το μπρατσο, τους οδηγήσαμε στο σημείο που ήταν το παιχνίδι που επέλεξαν, τους βοηθήσαμε να αγγίξουν με τα χέρια τους τον περιβάλλοντα χώρο και το παιχνίδι τους και τους αφήσαμε να παίξουν. Επιτέλους και λίγο ησυχία μέσα στην τάξη 🙂 . Επρεπε να ακούν τους ήχους της τάξης. Τα περισσότερα παιδιά βέβαια, χωρίς να το παραδεχτούν μετά, εβλεπαν από το κενό που δημιουργούσε η μάσκα στο πρόσωπο τους, όμως το σίγουρο είναι ότι συνειδητοποίησαν την δυσκολία του να είσαι τυφλός και το σημαντικότερο, την δύναμη που διακρίνει τα τυφλά ατομα να προσπαθούν και να εκπαιδευονται τελικά τόσο καλά, που να συμμετέχουν στην καθημερινή τους ζωή, σε παρα πολλές δραστηριότητες.

εικόνα Viber 2024 04 15 09 45 14 629 εικόνα Viber 2024 04 15 09 45 16 181 εικόνα Viber 2024 04 15 09 45 16 256 εικόνα Viber 2024 04 15 09 45 15 750 εικόνα Viber 2024 04 15 09 45 16 338 εικόνα Viber 2024 04 15 09 45 14 693 εικόνα Viber 2024 04 15 09 45 13 841

 

Κωδικοποιημένο μήνυμα για τους μαθητές της έκτης του συστεγαζόμενου δημοτικού

Α τμήμα

Μετά την αποδοχή της πρότασης μου να συμμετέχουν νήπια και προνήπια στην καλοκαιρινή γιορτή της Στ του 1ου δημοτικού σχολείου Περάματος και την ανακοίνωση του νέου στους μαθητές/τριες μου, συζητήσαμε οτι θα ήταν πολύ ωραίο να τους ευχαριστήσουμε. Λειτουργώντας λοιπόν, στα πλαίσια της ομαλής μεταβασης των νηπίων στο δημοτικό αλλα και έχοντας υπόψη τα όσα τελευταία έχουμε πει και αναφέρει για την διαφορετικότητα, αποφασίσαμε να γράψουμε το μήνυμα μας με τη γραφή Braille, το αλφαβητο για τους τυφλούς.

Αρχικά παρουσιασα στα παιδιά τη γραφή Braille, που παρατήρησαν και συνειδητοποίησαν ότι πρόκειται για έναν κώδικα. Αναζήτησαν στο ειδικο αλφάβητο το αρχικό του ονόματος τους και με πλαστικά ποτήρια στη θέση των  αναγλυφων κουκίδων, σχημάτισαν ο καθένας το αρχικό γράμμα του ονόματος τους.

εικόνα Viber 2024 04 15 11 11 06 361 εικόνα Viber 2024 04 15 11 11 06 413 εικόνα Viber 2024 04 15 11 11 06 453

Στην συνέχεια αποφασίσαμε οτι το μήνυμα που θέλουμε να γράψουμε είναι “ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΓΙΟΡΤΗ” και ξεκίνησε η ανάθεση σε κάθε μαθητή να ζωγραφίσει τις σωστές κουκίδες του γράμματος που αναλάμβανε.

Κάθε μαθητής πήρε από ένα χαρτάκι με τις εξι βασικές κουκίδες , αναζητούσαμε μαζί στο αλφαβητο την μορφή του γράμματος και πήγαινε να ζωγραφίσει τις αντίστοιχες κουκίδες.

234

elliniko alfavito braille

Οι πολύτιμες κυρίες μας, κα Βούλα και κα Βασιλική είχαν αναλάβει να κολλάνε τα χαρτάκια γράμματα που τους παρέδιδαν τα παιδιά.

Την επόμενη ημέρα το μήνυμα μας έγινε ανάγλυφο. Οι μαθητές έπιαρναν κομματάκια πλαστελίνη και τα επλαθαν σε μικρά μπαλακια και μου τα έφερναν για να τα κολλήσω πάνω στις ζωγραφισμένες κουκίδες.

Το μήνυμα μας ετοιμάστηκε και πήγαμε να το παραδώσουμε στους παραλήπτες τους προς αποκωδικοποίηση. Εξηγήσαμε στην κα Αντωνία ότι το μήνυμα μας έχει παραλήπτες και τα 3 τμήματα της ΣΤ τάξης για να το παραδώσει με την σειρά της στο επόμενο τμήμα, μολις αποκωδικοποιήσουν οι δικοί της μαθητές το μήνυμα.

Εικόνα1

ερ4 1

εικόνα Viber 2024 04 26 15 00 23 088

 

Λίγες ημέρες αργότερα η κατασκευή μας επέστρεψε πάλι στο τμήμα μας. Οι μαθητές της έκτης μας απάντησαν. Χαίρονται κι αυτοί πολύ που θα κάνουμε μαζί την καλοκαιρινή γιορτή!!!

Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου και Παγκόσμιας Ημέρας Αυτισμού 2024

Α τμήμα

Η ημέρα μας ξεκίνησε με μια ωραία συζήτηση που αφορά την διαφορετικότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα αυτιστικά άτομα. Θέλοντας να συνδέσουμε το θέμα με την Άνοιξη αλλά και την τάση μας για ελεύθερη δημιουργική έκφραση, οι μαθητές σχεδίασαν, ζωγράφισαν και έκοψαν τις δικές τους διαφορετικές πεταλούδες.

 

20240402 095018

εικόνα Viber 2024 04 02 15 06 02 816 1

Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής μας περάσαμε στο επόμενη δραστηριότητα που σχετίζεται με τον εορτασμό του παιδικού βιβλίου. Αποφασίσαμε για να θυμόμαστε την ημέρα μας να γράψουμε στην ολομέλεια μιαν ιστορία με ηρωίδα μια πεταλούδα, λίγο διαφορετική. Η ιστορία αυτή εικονογραφήθηκε στην συνέχεια από τους μικρούς συγγραφείς. Ακολουθούν κάποια από τα μικρά βιβλία που πρόλαβα να φωτογραφήσω.

εικόνα Viber 2024 04 02 14 50 15 177

εικόνα Viber 2024 04 02 14 50 15 093

εικόνα Viber 2024 04 02 14 50 15 037

εικόνα Viber 2024 04 02 14 50 14 975

Νήπια και προνήπια ετοιμάζουν δικά τους επιτραπέζια!!!

O  διαμοιρασμός της σκέψης ότι δεν ειναι ανάγκη να έχουμε χρήματα για να αγοράσουμε και να παίξουμε επιτραπέζια παιχνίδια αλλα και η προτροπή να προσπαθήσουν οι γονείς να δημιουργήσουν παιχνίδια με τα παιδιά τους, είχαν ως αποτέλεσμα να φτασουν στην τάξη μας δυο παιχνίδια μνήμης. Μια τόμπολα με φρούτα από την Στεφανία κι ένα “καροτοπαιχνίδι μνήμης με ενσφηνώματα” από τον Στέλιο. Τους ευχαριστούμε και τους συγχαίρουμε για την πολύ όμορφη προσπάθεια τους!!!

εικόνα Viber 2024 02 23 15 00 52 678 εικόνα Viber 2024 02 23 15 00 52 799

 

 

Eπίσκεψη στην αίθουσα πληροφορικής του συστεγαζόμενου δημοτικού

Α & Β τμήμα

Νήπια και προνήπια των δυο τμημάτων με ενθουσιασμό επισκέφθηκαν την αίθουσα πληροφορικής του 1ου δημοτικού σχολείου, όπου μας περίμενε χαμογελαστή η συνάδερφος κα Ρένα Τσακαρδάνου. Οι μαθητές κλήθηκαν να παρατηρήσουν τον περιβάλλοντα χώρο και να πουν τι βλέπουν. Η κα Ρένα μας εξηγούσε την χρήση του κάθε ψηφιακού αντικειμένου, κατονόμαζε τα αντικείμενα και μας περιέγραψε πως γίνεται το μάθημα. Στην συνέχεια οι μαθητές μας, υιοθετώντας την σωστή θέση που πρέπει να έχει το σώμα μας μπροστά σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, πήραν με τη σειρά τη θέση τους και ήρθαν σε επαφή με δυο διαφορετικά ψηφιακά περιβάλλοντα. Το ένα παιχνίδι εκμάθησης χρήσης του ποντικιού και το άλλο πρόγραμμα ζωγραφικής. Επιλέξαμε να σχηματίσουν τον αριθμό -9- μιας που ανήκουμε στο 9ο νηπιαγωγείο Περάματος. Δεν πρόλαβαν όμως όλα να ζωγραφίσουν γιατι μας πρόλαβε ο χρόνος που έπρεπε να αποχωρήσουμε. Οι εκπαιδευτικοί, στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης των νηπιών προς το δημοτικό, δεσμευτήκαμε οτι θα το επαναλάβουμε.

εικόνα Viber 2024 02 18 09 55 35 072 εικόνα Viber 2024 02 18 09 53 28 176 εικόνα Viber 2024 02 18 09 53 13 416 εικόνα Viber 2024 02 18 09 52 57 645 εικόνα Viber 2024 02 18 09 52 38 009

zografia 2

Σας ευχαριστούμε κα Ρένα!!!!

Nέα Δράση “Παίζουμε επιτραπέζιο;”

Το νέο μας επιτραπέζιο αποφασίσαμε να το διαμοιραστούμε. Τα παιδια ετοίμασαν τους κλήρους τους, γράφοντας το όνομα τους και ζωγραφίζοντας από μια αλκυόνη, μιας που ο μύθος αυτής είναι η αφορμή δημιουργίας του παιχνιδιού μας.

Καθε μέρα ένας μαθητής/τρια θα παίρνει στο σπίτι του το επιτραπέζιο για να μπορέσει να το παίξει με τα μέλη της οικογενειας του αλλα και τους φίλους του.

Καλη απόλαυση σε όλους!!!

https://blogs.sch.gr/9nippera/2024/02/13/to-epitrapezio-tis-alkyonis/

To επιτραπέζιο της Αλκυόνης!!!

Α τμήμα

 Η νηπιαγωγός πρότεινε στα παιδιά να δημιουργήσουν ένα δικό τους επιτραπέζιο και ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος, μιας που το έχουν ξανακάνει και αρέσκονται στην διαδικασία. Αυτή τη φορά όμως τις εικόνες για τις βοήθειες και τις παγίδες του παιχνιδιού δεν θα τις ζωγραφίσουν τα νήπια και τα προνήπια. Η νηπιαγωγός τους εξήγησε ότι υπάρχει ένα εργαλείο στον υπολογιστή που μπορούμε να του γράψουμε τα δεδομένα που θέλουμε να περιλαμβάνει η εικόνα μας και αυτό την δημιουργεί αυτόματα.
Ας τα παρουμε όμως όλα με την σειρά.
Αρχικά οι μαθητές κλήθηκαν να σκεφτούν ιδέες αναφορικά με την αφετηρία και το τέρμα του παιχνιδιού. Έπρεπε να θέσουν έναν στόχο.
Ο στόχος ορίστηκε να είναι: να φτάσει η Αλκυόνα στη φωλιά της για να κλωσήσει τα αυγά της.
Άρα, σύμφωνα με τα λεγόμενα των παιδιών, στο τέρμα θα βάλουμε μια εικόνα που θα έχει μια φωλιά πουλιού. Για την αφετηρία πρότειναν να είναι ένα αγαπημένο ζευγάρι, όπως ακριβώς η Αλκυόνη και ο Κύηκας στον μύθο.
Στην συνέχεια κλήθηκαν να προτείνουν ιδέες για βοήθειες και παγίδες που θα συναντούν τα πιόνια κατά την πορεία τους. Τα πιόνια ορίστηκαν να είναι Αλκυόνες και τα βήματα προτίμησαν να είναι βράχια που θα ζωγραφίσουν, θα κόψουν και θα κολλήσουν στο ταμπλό του παιχνιδιού.
Οι βοήθειες που πρότειναν τα παιδιά είναι:
  • Έπεσες σε μια μαγική τρύπα μεταφοράς πουλιών. Πας κατευθείαν στην φωλιά σου να κλωσήσεις τα αυγά σου. Συγχαρητήρια!!!
  • Ένας άνθρωπος στον δρόμο σου θα σε πάρει αγκαλιά και θα σε πάει 4 βήματα παρακάτω.
  • Συνάντησες τον αδερφό σου. Πόσο όμορφος είναι!!! Πετάξτε παρέα και πηγαίνετε 5 βήματα μπροστά.
  • Η Θεα Ήρα σε λυπήθηκε Αλκυόνη!  Παίξε άλλη μια φορά το ζάρι και προχώρησε μπροστά.
Οι παγίδες που πρότειναν είναι:
  • O Δίας είναι πολύ θυμωμένος ακόμα. Πήγαινε 3 βήματα πίσω.
  • Ένας ανεμοστρόβιλος έρχεται. Πρόσεχε!!! Γύρνα στην αφετηρία να σωθείς.
  • Ένας κυνηγός με όπλο σημαδεύει πουλιά. Τα όπλα είναι πολύ επικίνδυνα. Πήγαινε 4 βήματα πίσω.
Η νηπιαγωγός κατέγραφε τις ιδέες των μαθητών και πριν περάσουν στην κατασκευή των βημάτων-βράχων και στις εικόνες της αφετηρίας και του τέρματος που θα τις σχεδίαζαν μόνα τους,  θέλησε να τους φέρει σε επαφή με το Microsoft Bing Image Creator.  
Δυστυχώς η τεχνολογία μας προδωσε και κανενας υπολογιστής δεν μπορούσε να συνθεθεί στο πρόγραμμα. Πάραυτα η νηπιαγωγός τους εξήγησε την διαδικασία δημιουργίας εικόνας και δεσμέυτηκε ότι θα δημιουργήσει η ίδια τις εικόνες στο σπίτι, όπως κι έκανε. Την επόμενη ημέρα οι εικόνες που δημιουτργήθηκαν από το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης παρουσιαστηκαν στους μαθητές. Η νηπιαγωγός έδειχνε την εικόνα και αφού την παρατηρούσαν προσεχτικά, καλούνταν να βρουν σε ποια παγίδα ή βοήθεια αντιστοιχούσε η κάθε εικόνα. Ο ενθουσιασμός τους που έβλεπαν στην εικόνα, σαν ζωντανή φωτογραφία, τις ιδέες που είχαν γεννηθεί στα μυαλουδάκια τους, ήταν απερίγραπτος.
Αφού δεν μπόρεσαν να πληκτρολογήσουν στο εργαλείο τις παγίδες και τις βοήθειες που είχαν σκεφτεί μόνοι τους, προτάθηκε να το κάνουν σε ένα απλό word, αφού έτσι κι αλλιώς χρειαζόμασταν και τα κειμενάκια για το επιτραπέζιο. Ερχόντουσαν με τη σειρά και πληκτρολογούσαν μια, δύο λέξεις ο καθένας, την οποία αντέγραφαν από χαρτί.
Οι εικόνες που δημιουργήθηκαν με το Microsoft Bing Image Creator είναι οι ακόλουθες:
Ηρα δυο αλκυονες που πετανε ψαρας OIG3.QyWNtvVIXo κυνηγος ανεμοστροβιλος ο Διας θυμωμενος
Το νέο μας επιτραπέζιο!!!
εικόνα Viber 2024 02 13 18 12 42 481 εικόνα Viber 2024 02 13 18 12 42 617

Δράση φιλαναγνωσίας με τους μαθητές της έκτης τάξης του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου.

Η αφορμή ήταν η αγορά νέων τίτλων βιβλίων για την δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας. Έγινε η πρόταση στην συναδελφο της Στ τάξης, κα Αντωνία, η οποία με χαρά δέχτηκε την συνεργασία. Τα υπόλοιπα βγήκαν μέσα από την συζήτηση με τα παιδιά στην ολομέλεια. Προτάθηκε να μας διαβάσουν τα μεγάλα παιδιά ένα από τα καινούρια βιβλία. Τους εξήγησα ότι αρκετά παιδιά από τους μαθητές της έκτης ήταν μαθητές δικοί μου, που όταν ήταν κι αυτά στο νηπιαγωγείο έκαναν γενναίες προσπάθειες να γράψουν και να μάθουν να αναγνωρίζουν τα γραμματα της αλφαβήτας. Προσπάθησαν πολύ και πάντα, όποιος προσπαθεί τα καταφέρνει. Τώρα, λίγο πριν αλλάξουν βαθμίδα, θα μας διαβάσουν μόνοι τους ένα παραμύθι. Ρώτησα τα παιδιά με ποιο τρόπο θα ζητήσουμε να κάνουν κάτι τέτοιο για εμάς και η απάντηση ήταν να τους γράψουμε ένα γράμμα. Συζητήσαμε πώς θα ήταν ο λόγος μας πολύ ευγενικός και πήγαμε όλοι μαζί να παραδώσουμε το γράμμα στην τάξη τους.

gjgjg Καταγραφήgfh

εικόνα Viber 2024 02 05 16 18 48 738

Δύο ημέρες μετά την παράδοση της επιστολής μας προς τους μαθητές της έκτης, οι τελευταίοι μας περίμεναν στην μεγάλη αίθουσα εκδηλώσεων του δημοτικού, με ενθουσιασμό και πολλά χαμόγελα.

εικόνα Viber 2024 02 07 18 26 34 673

Μερικοί από τους μαθητές της έκτης αξίζει να σημειωθεί ότι είναι απόφοιτοι του νηπιαγωγείου μας και ήταν ιδιαίτερα συγκινητικές οι στιγμές για όλους μας. Οχτώ μεγάλα παιδιά, μπήκαν στην σειρά και με την σειρά, αλλάζοντας τις σελίδες και δείχνοντας τις εικόνες στα νηπιάκια, έκαναν ανάγνωση του παραμυθιού. Προηγουμένως προσπαθήσαμε στην ολομέλεια να “διαβάσουμε” όλοι μαζί τις εικόνες του βιβλίου και οι ιδέες από την “αναγνωση” των εικόνων ήταν ποικίλες, έξυπνες, πρωτότυπες.

δφδφ

Οι μαθητές του Α τμήματος του νηπιαγωγείου είχαν ετοιμάσει ζωγραφιές με τον λύκο Ζαχαρία, τον ήρωα του βιβλίου, για να χαρίσουν στους νέους τους φίλους. Τις δέχτηκαν με χαρά και ανταπέδωσαν με δωράκια έκπληξη σελιδοδείκτες, που είχαν μόνα τους ετοιμάσει.

2δφσδφσ3φδγδ

εικόνα Viber 2024 02 11 17 08 44 370

Οι απόφοιτοι του νηπιαγωγείου και τα υπόλοιπα παιδιά φυσικά, συνόδευσαν νήπια και προνήπια στην τάξη τους. Μαλιστα ο Νικόλας, ένας από τους απόφοιτους, όταν μπήκε στην τάξη σχολίασε, εκτός των άλλων, ότι “κυρία, στο ημερολόγιο, όταν ερχόμασταν εμείς, έγραφε 2018” 🙂 .

Σκούφο-πάρτι και σκούφο-ιστορίες στο 9ο νηπιαγωγείο Περάματος

Α τμήμα-κα Σοφία+κα Βούλα

Είχα υποσχεθεί στους μαθητές μου να δημιουργήσουμε μαζί ένα ηλεκτρονικό βιβλίο. Σήμερα το καταφέραμε!!!

Mεταφερθείτε αυτόματα στο ηλεκτρονικό βιβλίο, πατώντας τον σύνδεσμο https://read.bookcreator.com/UO0RCfP1qDdl8OpUtfBpNv3DnlZ2/pw9Svdl0R3aBKZAhxoLr8Q

gd

B τμήμα – κα Φωτεινή

Κοπή της πίτας στο 9ο Ν/Γ Περάματος

Οι μαθητές των δυο τμημάτων με τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων ετοίμασαν μόνοι τους την βασιλόπιτα τους και ακολούθησε η κοπή αυτής και η ανάδειξη του τυχερού μαθητή/τριας της χρονιάς. Ήταν μια όμορφη δράση, για την οποία τα παιδιά είχαν προετοιμάσει τον σχετικό διάκοσμο της τάξης , όπως και ατομικές κατασκευές-εορταστικά καπέλα.
εικόνα Viber 2024 01 19 10 39 03 667

εικόνα Viber 2024 01 19 13 19 33 010 εικόνα Viber 2024 01 19 13 19 27 615 εικόνα Viber 2024 01 19 13 19 27 705 εικόνα Viber 2024 01 17 13 54 37 095

                                ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

Ημερολόγιο Δεκεμβρίου με …επιβράβευση!

Α Τμήμα – κα Σοφία

Απο την 1η Δεκεμβρίου οι μαθητές κάθε μέρα, μετα τις καθημερινές δραστηριότητες ρουτίνας, έκοβαν κάθε μερα τον αριθμό με την ημερομηνία της ημέρας και τον κολλούσαν στην προσωπική τους αφίσα. Οι αριθμοί έφταναν μέχρι το 24, μια μέρα πριν τα Χριστούγεννα και κάθε 6 αριθμούς κερδίζαν από ένα κομματι του παζλ-εικόνας για ζωγραφική, που μόνοι τους είχαν επιλέξει.

εικόνα Viber 2024 01 07 10 14 11 671 εικόνα Viber 2024 01 07 10 14 11 611

Λίγο πριν κλείσουμε για τις διακοπές των Χριστουγέννων, είχαν συμπληρώσει όλες τις απαιτούμενες ημερομην.ιες και κέρδισαν την ζωγραφιά τους.

εικόνα Viber 2023 12 22 09 14 39 252

 

Πρόταση συνεργασίας από τον Άγιο Βασίλη

Α τμήμα – κα Σοφία

Ενα περίεργο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου λάβαμε χθες από τον αγαπημένο Άγιο Βασίλη. Μας έστειλε ενα βιντεάκι και μας ευχόταν χρόνια πολλά και δήλωσε ότι ανυπομονούσε να έρθει στα σπίτια μας για να αφήσει τα δωράκια του.

Σήμερα πάλι στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του σχολείου μας περίμενε μια έκπληξη, αφού ο Άγιος Βασίλης κάλεσε τα παιδιά να βρουν το ξεχωριστό όνομα τους, ως ξωτικά μελλοντικοί βοηθοί του. Ολα τα παιδια αναζητησαν το αρχικό γράμμα του ονόματος τους και τον μήνα γέννησης τους (σε αυτό βοήθησε η κυρία). Σύμφωνα με αυτά τα κριτήρια οι μαθητές βαφτίστηκαν και επισήμως ξωτικά. Για να θυμούνται το μαγικό όνομα τους, το ζωγράφισαν και για να το μάθουμε και οι υπόλοιποι το αντέγραψαν.

εικόνα Viber 2023 12 21 15 34 36 194 εικόνα Viber 2023 12 21 15 34 36 224 εικόνα Viber 2023 12 21 15 34 36 430 εικόνα Viber 2023 12 21 15 34 36 072

Παγκόσμια Ημέρα Αγάπης

Α τμήμα – κα Σοφία

Η Παγκόσμια Ημέρα Αγάπης μας έδωσε μια καλή αφορμή να γνωρίσουν οι μαθητές ένα νέο διαδικτυακό εργαλείο και να πληκτρολογήσουν το όνομα τους στον υπολογιστή. Προκειται για το Tagul Word Art με το οποίο δημιουργήσαμε το παρακάτω συννεφόλεξο.

εικόνα Viber 2023 12 14 15 22 17 750

Τα παιδιά αφού γνώρισαν τη διαδικασία δημιουργίας του συννεφόλεξου και πληκτρολόγησαν το όνομα τους, ετοίμασαν την κάρτα τους, αντιγράφοντας μέσα το όνομα του ατόμου που είπαν στην εκπαιδευτικό ότι αγαπούν.

εικόνα Viber 2023 12 14 15 17 09 185 εικόνα Viber 2023 12 14 15 17 49 910

Ηλεκτρονική τόμπολα με ζωγραφιές των παιδιών

Α τμήμα- κα Σοφία και κα Χαρά

Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να παίξετε με τα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο παιχνίδι μνήμης με τις δικές τους ζωγραφιές!!!

https://matchthememory.com/xristougenna2

Τα αστέρια του Χριστού ή αλλιώς Αλεξανδρινά, τα λουλούδια των Χριστουγέννων

Α τμήμα – κα Σοφία

Οι μαθητές/τριες αφού άκουσαν κι έμαθαν πρώτα για την ιστορία του όμορφου αυτού φυτού, ετοίμασαν ατομικές κατασκευές, τις οποίες συνθέσαμε σε στεφάνι για να στολίσουμε στην είσοδο του σχολείου μας!!!

εικόνα Viber 2023 11 29 13 53 18 970

Mικροί καλλιτέχνες δημιουργούν…

Β τμήμα – κα Φανή

Με αφορμή τη συζήτηση μας για τα χρώματα και τα σχήματα είδαμε έναν πίνακα του γνωστού ζωγράφου Μοντριάν. Έπειτα φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας έργα τέχνης ζωγραφίζοντας τα σχήματα με τα αγαπημένα μας χρώματα.

εικόνα Viber 2023 11 29 14 03 55 453 εικόνα Viber 2023 11 29 14 03 44 415 εικόνα Viber 2023 11 29 14 03 44 451 εικόνα Viber 2023 11 29 14 03 44 504

 

“Ο Σάκος των Ευχών”-Χριστουγεννιάτικη δράση

Α τμήμα-κα Σοφία

Με την ολοκλήρωση των επισκέψεων της ταξιδιάρας μπάλας, νήπια και προνήπια ετοίμασαν τους κλήρους τους για την νέα δράση. Κάθε μέρα θα κληρώνεται και θα παίρνει στο σπίτι του ένας μαθητής/τρια τον Σάκο των Ευχών.

Πρόκειται για έναν υφασμάτινο σάκο, όπου καλούνται τα παιδιά μαζί με κάποιον ενήλικα στο σπίτι να ράψουν επάνω ένα κουμπάκι ή κάποιο χριστουγεννιάτικο στολίδι. Αυτό για το εξωτερικό του σάκου, γιατι στο εσωτερικό του θα αφήνουν όλοι μια ζωγραφιά με τις ευχές τους.

Ο σάκος των ευχών θα ανοιχθεί φέτος στις 22 Δεκεμβρίου, μια μέρα πριν κλείσουμε για τις γιορτές των Χριστουγέννων.

εικόνα Viber 2023 11 23 09 06 55 915Οι κλήροι με τα ονόματα των παιδιών και μιας που η δράση αφορά χριστουγεννιάτικη δράση, ετοίμασαν κι απο ένα χριστουγεννιάτικο δεντράκι.

εικόνα Viber 2023 11 23 18 28 59 332

B Tμήμα – κα Φωτεινή

εικόνα Viber 2023 11 28 13 46 41 651

Φωλιές για τα πουλάκια που δεν αποδημούν λόγω κρύου από την χώρα μας!

εικόνα Viber 2023 11 22 20 32 22 845 εικόνα Viber 2023 11 22 20 31 58 292

Οι μαθητές/τριες ζωγράφισαν με κηρομπογιές την φωλιά (χάρτινη συσκευασία από λάδι), με μαρκαδόρους και ξυλομπογιές το πουλάκι, που έκοψαν, με πινέλο και τέμπερα την ξύλινη σκεπή. Μένει να κρεμάσουν στο μπαλκόνι ή την αυλή τους την φωλιά και να ρίξουν ψιχουλάκια ή σποράκια μέσα για να βρουν να φάνε οι ιπτάμενοι φίλοι μας!!!

50 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου

Β τμήμα – κα Φωτεινή

Οι μαθητές αποτύπωσαν με την κατασκευή τους τους στίχους του τραγουδιού “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στους τοίχους, δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση”

εικόνα Viber 2023 11 17 08 12 42 079

Β ολοήμερο τμήμα – κα Φανή

Ατομική κατασκευή εμπνευσμένη από το ίδιο τραγούδι.

εικόνα Viber 2023 11 17 09 20 21 956

 

Οι μαθητές ετοίμασαν τα λουλουδια τους και τα κατέθεσαν στην πόρτα του Πολυτεχνείου, φωνάζοντας όλοι μαζί το σύνθημα Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία.εικόνα Viber 2023 11 17 09 26 54 905

Α τμήμα – κα Σοφία

εικόνα Viber 2023 11 17 13 03 54 954

Α ολοήμερο τμήμα – κα Χαρά

 

εικόνα Viber 2023 11 17 13 03 54 904

Ντενεκεδούπολη

Β τμήμα – κα Φωτεινή

Αφού διαβάσαμε το βιβλιο “Ντενεκεδούπολη”,της Ευγενίας Φακίνου, το κάθε παιδί ζωγράφισε τον ήρωα που ήθελε από την ιστορία και έφτιαξε τη δική του κούκλα. Στη συνέχεια, ο κάθε ήρωας μοιράστηκε τη δική του ιστορία παίζοντας κουκλοθέατρο.

εικόνα Viber 2023 11 15 17 32 22 192 εικόνα Viber 2023 11 15 17 32 21 556 εικόνα Viber 2023 11 15 17 32 22 363 εικόνα Viber 2023 11 15 17 32 20 695 εικόνα Viber 2023 11 15 17 32 23 001 εικόνα Viber 2023 11 15 17 32 23 334 εικόνα Viber 2023 11 15 17 32 23 370 εικόνα Viber 2023 11 15 17 32 22 243

 

“Η δολοφονία της Ελευθερίας”, Γιάννης Γαΐτης- Επέτειος Πολυτεχνείου 2023

Α τμήμα-κα Σοφία

Καταγραφή

Στο συγκεκριμένο έργο ο καλλιτέχνης απεικονίζει 14 στρατιωτικούς που σημαδεύουν με όπλο ένα περιστέρι, το οποίο αποτελεί παγκόσμιο σύμβολο της ειρήνης.

Αξιοποιώντας την ρουτίνα σκέψης “Βλέπω, Σκέφτομαι, Αναρωτιέμαι” οι μαθητές παρατήρησαν προσεχτικά, εντόπισαν και σχολίασαν στοιχεία του πίνακα και εν συνεχεία αναρωτήθηκαν γιατί να συμβαίνει αυτό.

Για να θυμόμαστε την όμορφη συζήτηση μας προσπαθήσαμε να αναπαράγουμε τον ίδιο πίνακα. Οι μαθητές στην αυλή μιμήθηκαν την στάση των στρατιωτών και τους φωτογράφησα. Η φωτογραφία εκτυπώθηκε και εκεί πάνω επενέβησαν εικαστικά στο έργο. Ζωγράφισαν τον “ουρανό” ή “θαλασσα” για κάποιους άλλους, σχεδίασαν τα καπέλα πάνω στα κεφάλια τους με πράσινο χρώμα, έκοψαν και κόλλησαν το περιστέρι της Ειρήνης.

εικόνα Viber 2023 11 15 14 44 28 378

 

Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης

Α τμήμα-κα Σοφία

Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης η σημερινή και αφού εντοπίσαμε όλοι μαζί τα γράμματα της λέξης και  τις συλλαβές της, οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να σκεφτούν μια καλή πράξη που θα μπορούσαν να κάνουν.

Ακούστηκαν ενδιαφέρουσες ιδέες!!!

-να αγαπάμε τον άλλο και να του φτιάχνουμε ζωγραφιά

– να βοηθήσουμε ανθρώπους που είναι τυφλοί, να τους λέμε που να πάνε στον δρόμο

– να σώσουμε κάποιους που κινδυνεύουν στον δρόμο

– να δώσουμε φαγητό  σε ανθρώπους που δεν έχουν να φάνε

– να δώσουμε τη θέση μας σε μια έγκυο

– να δώσουμε πρώτες βοήθειες

– να κάνω με azax το τραπέζι

– να βοηθήσω τη μαμά να καθαρίσει το σπίτι

– να βοηθήσω την αδερφή μου να διαβάσει

– να καθαρίσω το δωμάτιο μου

– να μαζέψω τα παιχνίδια μου

Ζωάκια μέσα σε φθινοπωρινά φυλλαράκια!

Α τμήμα-κα Σοφία


εικόνα Viber 2023 11 05 11 19 28 386

Για όσους δεν γνωρίζουν τον τρόπο που δουλεύουμε στο νηπιαγωγείο, θα δουν την παραπάνω εικόνα και θα πουν ζωγραφική, χαρτοκοπτική, κολάζ. Τίποτα όμως δεν γίνεται έτσι απλά. Η κάθε δραστηριότητα κρύβει συγκεκριμένη στοχοθεσία πίσω της, εξασκεί και εξοπλίζει τους μαθητές μας με συγκεκριμένες δεξιότητες.

Οι μαθητές έπαιξαν κινητικό παιχνίδι με στεφάνια-κύκλους και εν συνεχεία πήραν να κόψουν και να βάψουν με πινέλα τους κύκλους τους. Στην συνέχεια ζωγράφισαν με φθινοπωρινά χρώματα και έκοψαν και μέτρησαν τα φυλλαράκια τους, αφού πρώτα συζητήσαμε, αντλήσαμε από τις εμπειρίες και τις εικόνες του καθενός και εντοπίσαμε τα χρώματα των φύλλων το Φθινόπωρο.

Ρωτήθηκαν τι θα προτιμούσαν να προσθέσουμε στο κέντρο του κύκλου για να γεμίσει η κατασκευή και να ομορφύνει ακόμα περισσότερο, αφού θα στολιστεί στην τάξη μας. Ακούστηκαν διάφορες ιδέες, επικράτησαν η ιδεα της φωτογραφίας των παιδιών και αυτή με τα ζωάκια. Με συζήτηση απορρίφθηκε η ιδέα της φωτογραφίας τους, μιας που ήδη έχουμε στη τάξη στολισμένες φωτογραφίες τους και καταλήξαμε στα ζωάκια. Ζητήθηκε από τα παιδιά να σκεφτούν και να κατονομάσουν ζωάκια του δάσους και η αναζήτηση στον παγκόσμιο ιστό έγινε από όλη την ομάδα μαζί, προκειμένου να επιλεγούν οι τελικές εικόνες που εκτυπώσαμε.

Επιλέχθηκαν 5 ζωάκια και οι μαθητές κλήθηκαν να χωριστούν σε ομάδες σύμφωνα με το ζωάκι που αγαπούσαν περισσότερο. Οι ομάδες συγκεντρώθηκαν γύρω από τα τραπέζια εργασίας και σε κάθε τραπέζι, πήγε ένας εκπαιδευτικός και κατέγραψε όλα όσα είπαν τα παιδιά αναφορικά με τις γνώσεις που είχαν για το συγκεκριμένο ζωάκι. (Φέτος είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε δυο εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης στην τάξη μας, γιατί λειτουργούμε καλύτερα, αν δεν υπήρχαν η δραστηριότητα θα καθυστερούσε περισσότερο να ολοκληρωθεί γιατί η καθε ομάδα θα περίμενε την νηπιαγωγό με τη σειρά για να καταγράψει τις γνώσεις τους).

Στην συνέχεια και αφού καταγράφηκαν οι σημειώσεις για όλα τα ζωάκια, τα παιδιά πήραν την φωτοτυπία τους την ζωγράφισαν και την έκοψαν για να κολληθεί πάνω στο πιάτο.

Δεν τελείωσε όμως ακόμα η δραστηριότητα. Προτού κρεμαστούν και θαυμάσουμε όλοι τις υπέροχες προσπάθειες των συμμαθητών και φίλων μας, αναγνώσαμε στην παρεούλα αυτά που είχαν καταγραφεί για κάθε ζώο, για να τα μάθουν και οι υπόλοιπες ομάδες και να συμπληρώσουν και με νέα στοιχεία, όπως κι έγινε.

ΤΕΛΟΣ μιας απλής κατασκευής!!!