«Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους.»
Eleanor Roosevelt
«Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους.»
Eleanor Roosevelt
Ποτέ δεν είναι αργά για να ξαναζήσουμε όμορφες στιγμές!!!
Οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης πέρυσι, που έγιναν φέτος τα παιδιά της Ε΄ τάξης του σχολείου μας, την Τετάρτη 7 Ιουνίου 2023 μας ταξίδεψαν με το ταλέντο τους και τη δημιουργικότητά τους στη μακρινή Ισπεπονία σε έναν από τους μαγικούς κόσμους του Ευγένιου Τριβιζά!!!
Άφησαν το δημιουργικό τους αποτύπωμα με τη θεατρική παράσταση:
<< Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας >>, μια παράσταση με πολλές ανατροπές που μας διασκέδασε και μας ενέπνευσε!
Πάντα θα έχουμε στην καρδιά και στο μυαλό μας την εξαιρετική ερμηνεία τους και την ομαδική δουλειά που έκαναν.
Ιδού και οι αποδείξεις ότι πάντα υπάρχει χώρος και χρόνος για όμορφες αναμνήσεις!!!
Απολαύστε το βίντεο της παράστασής μας :
Ιδού το φωτογραφικό υλικό των πρωταγωνιστών και των πρωταγωνιστριών: Η Δόνα Τερηδόνα με τους Καθρέφτες και τους Γορίλες της, αφηγητές Ποντικάκια και Αρχιζαχαροπλάστες, ο Οδοντίατρος, η Λουκία και ο Λεοπόλδος και ο Ποντικοσουρταφέρτας με την παρέα του!
Εμψυχώτριες οι δασκάλες τους: Μαναού Σταυρούλα , Μανωλάτου Μαρία (Θεατρική Αγωγή)
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Λάζαρο Γκανάτσιο εκπαιδευτικό της Πληροφορικής, που επιμελήθηκε και υποστήριξε το τεχνικό κομμάτι της γιορτής και της ιστοσελίδας μας.
Τη φετινή σχολική χρονιά οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ1 τμήματος του σχολείου μας, με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από τη γέννηση της Ζωρζ Σαρή και στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας, επέλεξαν και διάβασαν ένα βιβλίο της συγκεκριμένης συγγραφέως, κάνοντας παράλληλα και την εργασία ” Βιβλίο στο κουτί” .
Διακόσμησαν ένα κουτί με τέτοιο τρόπο ώστε να αντιπροσωπεύει το βιβλίο που διάβασαν. Το γέμισαν με αντικείμενα, που ταιριάζανε σε διαφορετικά σημεία του κειμένου τα οποία αντιπροσώπευαν τα σημαντικότερα στοιχεία της ιστορίας και είχαν επιλεχτεί από διαφορετικά σημεία/κεφάλαια του βιβλίου.
Για κάθε αντικείμενο έφτιαξαν μια κάρτα, που το περιέγραφε και στη συνέχεια έγραψαν μια μικρή παράγραφο που δικαιολογούσε την επιλογή του και τη σημασία του για την υπόθεση του βιβλίου.
Διαβάζοντας το βιβλίο τους κράτησαν σημειώσεις κι έφτιαξαν μια κάρτα με λέξεις ή εκφράσεις που τους εντυπωσίασαν και την παρουσίασαν στην τάξη.
Επίσης, επειδή η Ζώρζ Σαρή στα βιβλία της αναφέρεται άμεσα ή έμμεσα στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα δικαιώματα των παιδιών , τα παιδιά διαβάζοντας το βιβλίο τους εντόπισαν ένα δικαίωμα που θεωρούσαν σημαντικό και για το οποίο έφτιαξαν μια κάρτα όπου το περιέγραφαν και το αποτύπωσαν εικαστικά.
Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης ήταν να εμπνεύσει στους μαθητές/τριες την αγάπη για το διάβασμα, να ”χαθούν” για λίγο μέσα στη φαντασία του βιβλίου , να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία , τη δημιουργικότητα , να τονίσει την αξία της ανάγνωσης και να ενθαρρύνει τη συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας σε παιδιά.
Η Ζώρζ Σαρή υπήρξε μία από τις πρωτοπόρες συγγραφείς παιδικών βιβλίων και το έργο της αποτελεί σταθμό στον χώρο της λογοτεχνίας για παιδιά και για νέους. Έχει αναθρέψει πνευματικά πολλές γενιές παιδιών μέχρι και σήμερα και θα εξακολουθήσει να αναθρέφει για πολλά ακόμα χρόνια με το έργο που άφησε.
Αγωνίστηκε για την απελευθέρωση της πατρίδας, πολέμησε για δικαιοσύνη στα δύσκολα πολιτικά χρόνια, αυτοεξορίστηκε.
Πίστεψε στη δύναμη του ανθρώπου, στη δύναμη της φιλίας, στην αγάπη και υπερασπίστηκε τις ανθρώπινες αξίες και το δικαίωμα στη διαφορετικότητα με πάθος ως το τέλος.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Δ΄ τάξης επισκέφτηκαν το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας στον Πειραιά, στη Μαρίνα Ζέας. Είχαν τη δυνατότητα να μάθουν για τη ναυτική μας παράδοση, για την ναυσιπλοΐα στο προϊστορικό Αιγαίο, για την εμφάνιση της τριήρους και την οργάνωση του πολεμικού ναυστάθμου της αρχαίας Αθήνας.
Η τριήρης ήταν “το αριστούργημα της αρχαίας ελληνικής ναυπηγικής” που κυριάρχησε στη θάλασσα της Μεσογείου για τριακόσια χρόνια. Ήταν το πολεμικό πλοίο των αρχαίων Ελλήνων που πρωταγωνίστησε στις ναυμαχίες εναντίον των Περσών με αποκορύφωμα τη ναυμαχία της Σαλαμίνας το 480 π.Χ, τη μεγαλύτερη ναυτική σύρραξη με τριήρεις.
Έμαθαν ακόμα για τα στρογγυλά πλοία, το ναυτικό εμπόριο καθώς επίσης για τις δοξασίες και τις θεότητες της θάλασσας.
<< ΕΧΟΥΜΕ ΓΗΝ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΟΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ >> ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΗΡΟΔΟΤΟΣ Η – 61
Εμπνευσμένα από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο, τα παιδιά παρουσίασαν χαρακτηριστικές σκηνές από ταινίες της εποχής εκείνης. Αφορμή για την επιλογή αυτή στάθηκε η ενότητα στο βιβλίο της Γλώσσας «Κινηματογράγος-θέατρο». Σκεφτήκαμε λοιπόν να συνδυάσουμε και τα δύο μαζί. Έτσι, προχωρήσαμε στη δημιουργία της δικής μας παραγωγής, της Στ΄ FILMS, παρακολουθήσαμε αποσπάσματα, μοιράσαμε ρόλους και ξεκινήσαμε τις πρόβες.
Υπήρξαν όμως και εκπλήξεις, καθώς στην παράσταση συμμετείχαν και συμπρωταγωνίστησαν με τα παιδιά οι εκπαιδευτικοί τους.
Πρωταρχικός στόχος ήταν τα παιδιά να ευχαριστηθούν και να χαρούν την όλη διαδικασία. Ολοκληρώνοντας τη φοίτησή τους στο δημοτικό και λίγο πριν ανέβουν το επόμενο σκαλί, επιθυμούσαμε να τα αποχαιρετήσουμε, χαρίζοντάς τους δυνατές αναμνήσεις. Ωστόσο, πέραν της ψυχαγωγίας και της αισθητικής απόλαυσης οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα να ενισχύσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, τη συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα. Την πειθαρχία, τον σεβασμό, τη συνέπεια, την υπομονή, την υπευθυνότητα και την αυτοπεποίθησή τους.
Ευχαριστούμε θερμά τη θεατρολόγο μας κυρία Μαρία Μανωλάτου, τη μουσικό μας κυρία Χριστιάννα Σουλιώτη και τη συνάδερφο κυρία Νταϊάνα Κιάμου για τις χορογραφίες. Πάνω από όλους όμως ευχαριστούμε τα παιδιά για την έντιμη προσπάθειά που κατέβαλαν και για τις όμορφες στιγμές που μας χάρισαν! Πάντα χαρές και επιτυχίες! Καλή συνέχεια στο Γυμνάσιο!
Στο πλαίσιο δράσεων για την ομαλή μετάβαση από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας, την Τρίτη 21 Μαΐου 2024, επισκέφτηκαν το 3ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου. Εκεί, έτυχαν θερμής υποδοχής από τους καθηγητές και τη διεύθυνση του σχολείου. Ξεναγήθηκαν σε όλους τους χώρους του κτηρίου και μέσα από τον διάλογο που ακολούθησε ενημερώθηκαν για τις αντικειμενικές διαφορές Δημοτικού – Γυμνασίου, λύνοντας με αυτόν τον τρόπο πολλές απορίες τους. Ολοκληρώνοντας την επίσκεψη, έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις και με μεγαλύτερη ανακούφιση για τη συνέχεια του ταξιδιού τους.
Κλείνοντας, αναφέρουμε τα λόγια του ψυχολόγου Barrie Hopson:«… Αν σταθείς κάπου για πολύ, το ταξίδι σου θα φθάσει στο τέλος. Μείνε και διασκέδασε, όμως να ξέρεις ότι σε περιμένουν πολλά και διαφορετικά πράγματα ακόμα. Μπορεί να μην είσαι ικανός να διακόψεις το ταξίδι, αλλά μπορείς να πετάξεις!»
Χριστός Ανέστη!! Το Φως της Ανάστασης ας χαρίζει αγάπη, δύναμη και αισιοδοξία σε όλον τον κόσμο!
Ας φωτίζει τη ζωή των παιδιών μας και ας μας οδηγεί όλους στο δρόμο της κατανόησης, της συμπερίληψης και της αλληλεγγύης. Η Ανάσταση του Θεανθρώπου ας ξυπνήσει την ελπίδα για έναν κόσμο πιο ανθρώπινο, ειρηνικό, και δημιουργικό.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!
Με εκτίμηση από όλους τους εκπ/κούς του σχολείου μας
Πέμπτη 14 Μαρτίου και το σχολείο μας γιορτάζει τις Απόκριες!!
Από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ΄ τάξης παρουσιάζεται το δρώμενο του βλάχικου γάμου. Ο λεγόμενος βλάχικος γάμος αποτελεί σήμερα μια από τις πλέον λαογραφικές γιορτές αναπαράστασης παραδοσιακού γάμου της ελληνικής υπαίθρου. Η γιορτή περιλαμβάνεται στα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας, όπου τη νύφη υποδύεται άντρας και περιλαμβάνει όλα τα στάδια του γάμου: το ξύρισμα του γαμπρού, το στόλισμα της νύφης κλπ.
Οι μικρότερες τάξεις, Α΄και Β΄, παρουσιάζουν και αναπαραστούν παραδοσιακά τραγούδια όπως «Έλα βρε Χαραλάμπη», «Στου Μανώλη την ταβέρνα» και «Πώς το τρίβουν το πιπέρι» που συνηθίζει να τραγουδά ο λαός μας τον καιρό της Αποκριάς.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄τάξης χορεύουν στο γαϊτανάκι, το πλέκουν σε αποκριάτικους ρυθμούς και το απολαμβάνουν με την καρδιά τους.
Όλο το σχολείο, παιδιά και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στη γιορτή της Αποκριάς!
Οι μαθήτριες και οι μαθητές των τμημάτων της Δ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν, στις 20 Φεβρουαρίου 2024, τον ιερό βράχο της Ακρόπολης των Αθηνών, που είναι ξακουστός για τα αρχιτεκτονικά του αριστουργήματα, συμπεριλαμβάνοντας τα Προπύλαια, τον Παρθενώνα, ένα μνημείο εκπληκτικής απλότητας και ομορφιάς, το ναό της θεάς Αθηνάς ή Απτέρου Νίκης , και το Ερέχθειο, το οποίο αφιερώθηκε το 420 π.Χ στην Αθηνά και τον Ποσειδώνα, αγαπητό για τις εμβληματικές του Καρυάτιδες. Κατά τη μυθολογία, στο σημείο αυτό έγινε η φιλονικία της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την κυριαρχία της πόλης.
Ο βράχος της Ακρόπολης μαζί με τα μνημεία της αποτελούν μοναδικά αριστουργήματα της αρχαίας αρχιτεκτονικής, που εκφράζουν πρωτοποριακούς συσχετισμούς ρυθμών και τάσεων της κλασικής τέχνης ενώ επηρέασαν την πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία για πολλούς αιώνες αργότερα.
Ο Παρθενώνας είναι το μεγαλύτερο και πιο επίσημο οικοδόμημα του ιερού βράχου της Ακρόπολης και συγκεντρώνει τον θαυμασμό όλου του κόσμου αιώνες τώρα. Οι εργασίες για την ανέγερση του ναού της Αθηνάς άρχισαν το 447 π.Χ και ολοκληρώθηκαν το 438 π.Χ. από τους αρχιτέκτονες Ικτίνο και Καλλικράτη.
Η ανοικοδόμηση των τειχών και των ιερών άρχισε, αμέσως, μετά την νίκη των Ελλήνων εναντίον των Περσών, το 465 π. Χ, όπου ξεκινάει ο χρυσός αιώνας του Περικλή. Κάτω από την επίβλεψη του Φειδία και των αρχιτεκτόνων Μνησικλή, Καλλικράτη και Καλλίμαχου χτίστηκαν και διακοσμήθηκαν ο Παρθενώνας, το Ερέχθειο, τα Προπύλαια και ο ναός της Αθηνάς ή Απτέρου Νίκης.
Η επίσκεψη αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να δουν από κοντά και να θαυμάσουν τους ναούς και τα γλυπτά με τα οποία ασχολούνται στο μάθημα της Ιστορίας τους. Ανεβαίνοντας στην Ακρόπολη είδαν από ψηλά την Αθήνα, τους λόφους του Φιλοπάππου και του Λυκαβηττού. Θαύμασαν το Ηρώδειο και το θέατρο του Διονύσου. Θαύμασαν επίσης τον ναό της θεάς Αθηνάς, τον Παρθενώνα και το Ερέχθειο, ενώ μίλησαν και για τους διαφορετικούς αρχιτεκτονικούς ρυθμούς.
Τέλος, έγινε αναφορά και στα γεγονότα του 5ου αιώνα π.Χ., στην εδραίωση τής δημοκρατίας, καθώς επίσης και στην επίδραση των Ελλήνων στη φιλοσοφία, τις επιστήμες και την τέχνη.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων της Δ΄ τάξης του σχολείου μας, στις 9 Ιανουαρίου 2024 επισκέφθηκαν, το Μουσείο της Ακρόπολης και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Τα γλυπτά του Παρθενώνα. Είχαν την ευκαιρία να δουν, πώς ήταν ο Παρθενώνας την εποχή που χτίστηκε, ποια ήταν τα γλυπτά που τον στόλιζαν και πως ήταν σκαλισμένα. Με τη βοήθεια εποπτικού υλικού, βιωματικών παιχνιδιών και άλλων δραστηριοτήτων οι μαθητές και οι μαθήτριες στην Αίθουσα του Παρθενώνα γνώρισαν τη μορφή των γλυπτών του ναού.
Ακόμη, είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τις Καρυάτιδες, καθώς και άλλα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, αντιπροσωπευτικά της κλασικής τέχνης.