4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Θεματικός Κύκλος:
Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

«STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την
Υδροδυναμική» ή «Η μικρή σταγόνα ταξιδεύει»

Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι να μπορέσουν τα παιδιά να προσεγγίσουν τη
νέα γνώση μέσα από διαδικασίες κριτικής σκέψης και προβληματισμού, να σχεδιάσουν
και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να
αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να
αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η
υδροδυναμική. Η προσέγγιση της θεματικής θα είναι κατά κύριο λόγο διαθεματική και
θα γίνει προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του
Νηπιαγωγείου (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον,
πληροφορική και αγγλικά).
Διάρκεια: 4 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Μάιος – Ιούνιος

 

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Τίτλος: ‘Φύλαξέ το, μην το πετάς, ανακύκλωσε με εμάς!’

Φιλοσοφία –Σκοπιμότητα προγράμματος
Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την
Αειφόρο Ανάπτυξη»

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει κατανοητό από τους/τις
μαθητές/τριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης
δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών
και μεγάλων. Οι επιμέρους στόχοι αφορούν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και
στρατηγικών: (α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων, (β) ορθολογικής
διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή) και (γ) ανακύκλωσης. Ακολουθώντας τις
φάσεις της διερευνητικής μάθησης (Kotsari & Smyrnaiou, 2017), αξιοποιώντας τις
ρουτίνες σκέψης στη ροή των μαθησιακών δραστηριοτήτων, τις δυνατότητες που
παρέχει η ψηφιακή μάθηση και στοιχεία διαφοροποιημένης διδασκαλίας και
περιγραφικής αξιολόγησης, οι μαθητές/τριες εμπλέκονται ενεργά στην οικοδόμηση
της γνώσης και αποκτούν δεξιότητες μάθησης, νου, δεξιότητες κοινωνικής ζωής και
ενσυναίσθησης, καθώς και δεξιότητες τεχνολογίας.

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. Υγεία
«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της
υγιεινής διατροφής»

Φιλοσοφία –Σκοπιμότητα προγράμματος
Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των
παιδιών του Νηπιαγωγείου  στην
υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια
σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη
χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν
πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που
καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.)
καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.
Ενεργοποιούνται , από τις
δεξιότητες ζωής Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία,
Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα και τις δεξιότητες του νου, η πλάγια σκέψη, οι
ρουτίνες σκέψης, τα παιχνίδια και ο αναστοχασμός. Όσον αφορά τις διδακτικές
μεθοδολογίες στις δραστηριότητες των επτά εργαστηρίων υιοθετούνται η
καθοδηγούμενη-συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, η μέθοδος project και η
βιωματική μάθηση μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες με στόχο την επικοινωνία,
τον αλληλοσεβασμό, τη συνεργασία και την ενσυναίσθηση. Ως προς τη χρήση των
νέων τεχνολογιών, οι μαθητές, εμπλέκονται σε νέες διαδικασίες μάθησης
χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ και τα ψηφιακά εργαλεία, αναπτύσσοντας θετική στάση
απέναντι στους Η/Υ ως περιβάλλον εργασίας, ως εργαλείο ανακάλυψης και
δημιουργικής έκφρασης, αλλά και ως νοητικό εργαλείο ανάπτυξης της σκέψης,
αξιοποιώντας διδακτικά το διαδίκτυο και τις πολυμεσικές εφαρμογές του.

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Τίτλος: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική
Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της
προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας.

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον
Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του
εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς
επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει
αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν
το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.