ΜΕ …. ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑ
Χρώματα , χρώματα πολλά βρίσκονται γύρω μας, παντού, κάνοντας τη ζωή μας πότε ασπρόμαυρη , πότε χρωματιστή. Άλλοτε μας δημιουργούν όμορφα και θετικά συναισθήματα και άλλοτε αρνητικά.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Μια ασπρόμαυρη χρωματιστή ιστορία ” εδώ:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=rEbLquWZz9Y
Τι είναι λοιπόν τα χρώματα; Ποιος βοηθάει στη δημιουργία τους;
Συζητήσαμε και είπαμε πως τα χρώματα είναι τα φωτεινά κύματα που εμείς μπορούμε να δούμε και πως το φως του ήλιου περιέχει πάρα πολλά χρώματα. Έτσι ,όταν αυτό πέφτει πάνω στα αντικείμενα, αντανακλάται. Συμφωνήσαμε όλοι ότι χωρίς το φως του ήλιου, το χρώμα που θα επικρατούσε θα ήταν σίγουρα το μαύρο και τότε θα νιώθαμε κάποιες φορές λυπημένοι , κάποιες θυμωμένοι , ίσως και φοβισμένοι. Δε θα χαμογελούσαμε ποτέ, ούτε θα είχαμε διάθεση για παιχνίδι.
Αναφερθήκαμε στα βασικά χρώματα το μπλε, το κίτρινο και το κόκκινο και ψάξαμε να βρούμε αντικείμενα που έχουν αυτά τα χρώματα.
Γλωσσικές και άλλες δραστηριότητες με ……πολλά χρώματα
- Παίξαμε με τις εκφράσεις:
Κίτρινο σαν…...(το λεμόνι, τη μπανάνα, τον ήλιο)
Κόκκινο σαν……(τη ντομάτα, τη φράουλα, το κεράσι)
Μπλε σαν ….(τη θάλασσα, τον ουρανό)
Τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας
- Παιχνίδια με χρώματα και μουσική
Στο πάτωμα υπάρχουν τρία σπιτάκια- στεφάνια αντίστοιχα με τα τρία βασικά χρώματα. Όσο παίζει η μουσική, τρέχω γρήγορα, βρίσκω ένα αντικείμενο και το τοποθετώ στο σωστό σπιτάκι-στεφάνι
- Φτιάχνουμε ομάδες με τα βασικά χρώματα
Όσο παίζει η μουσική, όποιος χρώμα μπλε , κόκκινο, κίτρινο φορεί τρέχει γρήγορα στο αντίστοιχο σπιτάκι να προλάβει να μπει.
Ακούσαμε το τραγούδι ” Η Μάγισσα με τα μπαλόνια” του Α.Χαραλάμπους εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=or8qXf4ydPY
Και έγινε κάτι αναπάντεχο. Η Μάγισσα του τραγουδιού μας επισκέφτηκε στο νηπιαγωγείο και άρχισε τα μαγικά της: “Άμπρα κατάμπρα γίνε μπαλόνι κόκκινο ,κίτρινο , μπλε, πράσινο, πορτοκαλί,μωβ” και μας μεταμόρφωσε όλους σε μπαλόνια!
Τα παιδιά-μπαλόνια με το ίδιο χρώμα, γίνονται ζευγάρια και χορεύουν μαζί
Μπαλονομπερδέματα
Αν ένα μπλε μπαλόνι συναντηθεί με ένα κόκκινο, τι χρώμα μπαλόνι θα δημιουργηθεί;
Αν συναντηθεί το κίτρινο με το μπλε;
Αν τώρα συναντηθεί το κόκκινο με το κίτρινο;
Η Μάγισσα με τα μπαλόνια σε ατομικό φύλλο εργασίας
Τα παιχνίδια όμως αρέσουν πολύ και στον ήλιο. Γι΄αυτό πολλές φορές όταν βρέχει και αποφασίζει να παίξει με τις σταγονίτσες της βροχής τότε ζωγραφίζουν στον ουρανό ένα πολύχρωμο τόξο , το γνωστό μας ουράνιο τόξο.
Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο για το ουράνιο τόξο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=H-RF3OsvfVc
- Το αίνιγμα του ουράνιου τόξου σε εικονόλεξο για να το “διαβάζουμε”
Το αντίστοιχο φύλλο εργασίας
- Παιχνίδι με τις λέξεις των χρωμάτων του Ουράνιου τόξου
Ταυτίζουμε το όνομα του κάθε χρώματος του ουράνιου τόξου με την καρτέλα που ταιριάζει. Μετράμε τα γράμματα της λέξης του κάθε χρώματος και γράφουμε τον αντίστοιχο αριθμό
- Φτιάξαμε το δικό μας ουράνιο τόξο με κορδέλες
Κάθε παιδί διαλέγει και κρατάει ένα χρώμα κορδέλας. Με μουσική υπόκρουση χορεύουν στο χώρο και η κορδέλα γίνεται ουρά, φιδάκι και ότι άλλο σκεφτούμε. Στο σταμάτημα της μουσικής πρέπει τα παιδιά που κρατούν τις κορδέλες με το πρώτο χρώμα του ουράνιου τόξου να τις τοποθετήσουν στο πάτωμα . Το ίδιο γίνεται με όλα τα χρώματα μέχρι να ολοκληρωθεί το ουράνιο τόξο μας.
Εικαστική έκφραση
- Ομαδική εργασία “Το Ουράνιο Τόξο της τάξης μας”
Αγαπημένα μας τραγούδια :
” Το τραγούδι με τα χρώματα “ Λάχανα και χάχανα, εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=CjDpRtcnYdQ
” Τα εφτά ποτάμια” Ε.Αρβανιτάκη – Δ.Δημοσθένους εδώ: