3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ






         «Τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται πώς να σκέφτονται, όχι τι να σκέφτονται». – Margaret Mead

19 Απριλίου 2019

«Το κυνήγι του Πασχαλινού Λαγού» στο 3ο Γυμνάσιο

Σ΄ένα πολυπολιτισμικό σχολείο έχουν θέση όλα τα έθιμα. Για τους αυριανούς πολίτες του κόσμου δεν υπάρχουν σύνορα! … έτσι λοιπόν:

την Πέμπτη 18/04/2019 ο Πασχαλινός Λαγός στο πλαίσιο του μαθήματος της Β’ Ξένης γλώσσας ήρθε και πάλι στο σχολείο μας με τη βοήθεια της συναδέλφου κ. Δημουλή M., καθηγήτριας Γερμανικής γλώσσας. Στη Γερμανία, είναι εδώ και πολλά χρόνια έθιμο τα παιδιά να ψάχνουν την Κυριακή του Πάσχα χρωματιστά αυγά που έκρυψε ο λαγός την προηγούμενη νύχτα στους κήπους. Το έθιμο αναβίωσε με τη συμμετοχή των παιδιών της Β΄ τάξης του σχολείου μας  όπου κάποια τμήματα της έκρυψαν στην αυλή πασχαλινά αυγά ενώ στη συνέχεια κάποια άλλα έψαξαν με μεγάλο ενθουσιασμό για να τα βρουν, αναπαριστώντας έτσι το Γερμανικό έθιμο: «Το κυνήγι του Πασχαλινού Λαγού».

Για τα παιδιά στην Γερμανία το κρύψιμο των αυγών και τα δώρα που φέρνει ο λαγός είναι το σημαντικότερο έθιμο. Το αυγό συμβολίζει τη ζωή. Ο λαγός από την άλλη πλευρά συμβολίζει την γονιμότητα μιας και πολλαπλασιάζεται με μεγάλη ταχύτητα .

Στα παιδιά που βρήκαν τα περισσότερα αυγά δόθηκαν αναμνηστικά δωράκια, που έφτιαξαν οι καθηγήτριες κ.κ. Σκαμάρντι Α., Ράγγου Ε., ενώ όλα τα παιδιά πήραν και αυτά από ένα αυγό της επιλογής τους.

Επίσκεψη στο ιερό ναό της Παναγίας των Ξένων

Την Πέμπτη 11 Απριλίου 2019 με το τμήμα Β3΄ του 3ου Γυμνασίου επισκεφθήκαμε την εκκλησία της Παναγίας των Ξένων, όπως είναι γνωστή στην Κέρκυρα, που είναι αφιερωμένη στην Παναγία Φανερωμένη.

Η Παναγία των Ξένων χτίστηκε στην παλαιά πόλη της Κέρκυρας την εποχή που η ηπειρωτική Ελλάδα ήταν τουρκοκρατούμενη και χριστιανοί πρόσφυγες αναζητούσαν καταφύγιο στα νησιά. Ειδικά από τα τέλη του 16ου αιώνα, πάρα πολλοί Ηπειρώτες έφυγαν από τις πατρίδες τους και εγκαταστάθηκαν στο νησί.

Ένας σπουδαίος ιερομόναχος, ο Νικόδημος Κολήτζας ίδρυσε την εκκλησία με σκοπό ν’ αποτελέσει ένα πνευματικό κέντρο και μια εστία θαλπωρής για τους νεοφερμένους, που για τους ντόπιους ήταν «ξένοι». Το 1689 η εκκλησία είχε ολοκληρωθεί και έκτοτε λειτουργεί αδιαλείπτως.

Ο ναός είναι ρυθμού τρίκλιτης βασιλικής. Το τέμπλο είναι επίχρυσο και θεωρείται από τα ομορφότερα της Κέρκυρας. Από τις πιο εντυπωσιακές εικόνες είναι εκείνη της Ρίζας του Ιεσσαί, όπου φαίνονται οι προφήτες με τις αντίστοιχες ρήσεις τους σχετικά με την έλευση του Μεσσία. Ο πατέρας Σπυρίδωνας Μάνδηλας μας έδωσε όλες αυτές τις πληροφορίες και μας έδειξε και άλλες αξιόλογες εικόνες και κειμήλια του ναού.

Κατόπιν πήγαμε στο ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, προσκυνήσαμε το θαυματουργό λείψανο του και δόθηκαν φυλαχτά στα παιδιά.

 

12 Απριλίου 2019

Επίσκεψη στον ιερό ναό του Αγίου Νικολάου των Γερόντων (San Nicolo dei Vecchi)

Σήμερα, στο πλαίσιο του πολιτιστικού μας προγράμματος «Περπατώντας με την αειφορία στους Ναούς της Κέρκυρας», με το τμήμα Β1 του 3ου Γυμνασίου Κέρκυρας επισκεφθήκαμε τον ιερό ναό του Αγίου Νικολάου των Γερόντων (San Nicolo dei Vecchi) που βρίσκεται στην παλιά πόλη της Κέρκυρας.

Η ονομασία «των Γερόντων» προέρχεται πιθανώς λόγω της παλαιότητάς του έναντι άλλων ναών επ’ ονόματι του Αγίου Νικολάου που βρισκόταν στην κοντινή περιοχή, εκ των οποίων μόνον ένας σώζεται πλέον.

Ο πατέρας Γεώργιος Βλάχος αναφέρθηκε αναλυτικότατα στην ιστορία του ναού, που είναι κτίσμα των αρχών του 14ου αιώνα. Έχει υπέροχο σκαλιστό πέτρινο τέμπλο και αγιογραφίες της Αγίας Θεοδώρας, της Αγίας Μετάληψης και της Αγίας Κερκύρας καθώς και τον Εσταυρωμένο που είναι έργα του Εμμανουήλ Τζάννε.

Το 1575 μεταφέρθηκε στο ναό το ιερό λείψανο της Αγίας Θεοδώρας της Αυγούστας από το ναό του Αγίου Λαζάρου, που βρισκόταν πριν, και παρέμεινε εκεί μέχρι το 1725.

Στον ναό αυτό βαπτίσθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 1776 ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας, Ιωάννης Καπποδίστριας!

Κατά τη διάρκεια του Α! Παγκοσμίου πολέμου ο ναός του Αγίου Νικολάου, παραχωρήθηκε στους Σέρβους ως μητροπολιτικός ναός για να τελούν εκεί τις ιερές τους ακολουθίες, ενώ στην γερμανική κατοχή, το πρεσβυτέριο υπήρξε πολλές φορές το κέντρο που συναντιόταν οι αντιστασιακοί για να οργανώνουν τον αγώνα τους εναντίον των κατακτητών.

11 Απριλίου 2019

Δελτίο Τύπου: Στην Καππαδοκία το 3ο Γυμνάσιο Κέρκυρας με Erasmus+

Το 3ο Γυμνάσιο Κέρκυρας με δυο μαθήτριες και ένα μαθητή του, τον Διευθυντή του σχολείου, την καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας κ. Γισδάκη Μ., και τον καθηγητή  Τεχνολογίας κ. Λιτσαρδόπουλο Μ., επισκέφθηκε, από τις 18 έως και 22 Μαρτίου 2019, το σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ataturk  Secondary School, στην πόλη Νεβσεχίρ της Καππαδοκίας στην Τουρκία. Η μετακίνηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ 2018. Τίτλος το προγράμματος είναι ‘Young historians of Europe’ και σκοπός του να καλλιεργήσει στους μαθητές το σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά και να τους οδηγήσει σε δράσεις διατήρησής της. Παράλληλα στοχεύει σε βελτίωση γλωσσικών ικανοτήτων και ευαισθητοποίηση σε θέματα διαφορετικών κοινωνικών, θρησκευτικών και πολιτισμικών αντιλήψεων.

Η επόμενη συνάντηση-μετακίνηση των έξι χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, Ιταλίας (συντονίστριας χώρας), Τουρκίας, Ισπανίας, Πορτογαλίας, Μάλτας και Ελλάδας (εταίροι) θα διεξαχθεί στο Πόρτο της Πορτογαλίας από τις 20 έως και τις 24 Μαΐου 2019.

7 Απριλίου 2019

Έπαινος στο 3ο Γυμνάσιο Κέρκυρας για τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο»!

Στις 5-04-2019 σε ειδική εκδήλωση βράβευσης στο πλαίσιο Φεστιβάλ Επιστήμης και Καινοτομίας (Athens Science Festival) που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη (Γκάζι) στην Αθήνα, στο 3ο Γυμνάσιο Κέρκυρας απονεμήθηκε έπαινος-βραβείο για τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο».

Ο σεισμογράφος που κατασκεύασε το 3ο Γυμνάσιο Κέρκυρας είναι μια συσκευή IoT (Internet of Things) η οποία:

α) Καταγράφει τη σεισμική επιτάχυνση ( g =9,8 m/s2) και την αναπαριστά με γραφικό τρόπο (γραφικά διαγράμματα) μέσω της πλατφόρμας διασύνδεσης (IoT) ThingSpeak (http://thingspeak.com), στον τόπο καταγραφής
β) Καταγράφει την ώρα και τη χρονική  διάρκεια του σεισμού
γ) Συνδέεται ενσύρματα ή ασύρματα στο διαδίκτυο και είναι προσπελάσιμος στη διεύθυνση https://thingspeak.com/channels/250571
δ) Στέλνει tweets στο λογαριασμό του σχολείου στο Twitter και ενημερώνει για τη σεισμική δραστηριότητα όταν οι τιμές περάσουν ένα «κρίσιμο όριο» (κριτήριο πολιτικής προστασίας)
ε) Αποτυπώνει σε χάρτη τη θέση που γίνεται η καταγραφή του σεισμού (google maps)

Στην εκδήλωση απεύθυνε χαιρετισμό ο καθηγητής σεισμολογίας κ. Άκης Τσελέντης, ενώ την παρουσίαση ανέλαβαν οι κ.κ Γεώργιος Μαυρομανωλάκης εκ μέρους της Ελληνογερμανικής Αγωγής ειδικός ερευνητής και επιστημονικός υπεύθυνος έργων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση, την επιστήμη και την τεχνολογία και ο κ. Γεράσιμος Χουλιάρας καθηγητής σεισμολογίας και διευθυντής ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Συγχαρητήρια στους μαθητές του σχολείου μας: Γαρνάβο Π., Καστρινό Α., Κότση Β., Λέττα Β., Μιάρη Π., Ράμμο Ι. Το βραβείο παρέλαβε εκ μέρους του σχολείου ο μαθητής Kότσης Βασίλης.

 

Έργο H2020: Open Schools for Open Societies (OSOS)                                                                                                                      Αθήνα, 28-3-2019
(Ένα ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία)

Ταχ. Δ/νση         :  Αν. Τσόχα 36
Τ. Κ. – Πόλη       :  115 21- Αμπελόκηποι, ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες:   Πολυξένη Φούντα
Τηλ.: 213 1335123
e-mail: osos_iep@iep.edu.gr

Θέμα: Συγχαρητήρια  Επιστολή

Με την παρούσα επιστολή, η ομάδα έργου OSOS: «Open Schools for Open Societies-OSOS» (Ένα ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία) του ΙΕΠ σας ευχαριστεί για τη συμμετοχή του σχολείου σας στον διαγωνισμό με θέμα: «Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο» και σας συγχαίρει, καθώς η εργασία του σχολείου σας διακρίθηκε και επιλεγήκατε για απονομή επαίνου σε ειδική εκδήλωση βράβευσης που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιστήμης και Καινοτομίας (Athens Science Festival) στις 5 Απριλίου 2019 στην Αθήνα.

Τέλος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η ομάδα του σχολείου σας θα έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει την εργασία της στο πλαίσιο της εκδήλωσης βράβευσης στο εν λόγω Φεστιβάλ και, εφόσον το επιθυμεί, να δημοσιεύσει, κατόπιν κρίσης, σχετικό άρθρο με την εργασία της, στο μαθητικό Ευρωπαϊκό επιστημονικό περιοδικό, Open Schools Journal for Open Science. Το περιοδικό φιλοξενείται στην πλατφόρμα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της σύμπραξης OpenAIRE.

Επόμενη Σελίδα: »

© 2019 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top

 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων