Πασχαλινές δραστηριότητες

Προετοιμαστήκαμε για τον εορτασμό του Πάσχα με κατασκευές, όπως: φαναράκια, λαμπάδες, καλαθάκια, Επιτάφιο, ευχετήριες κάρτες. Τηρήσαμε τα έθιμα και τις παραδόσεις βάφοντας αυγά με διάφορες τεχνοτροπίες (ντεκουπάζ, με βαμμένο ρύζι, με γκοφρέ χαρτί) με τη βοήθεια της κας Χαρούλας, φτιάξαμε κουλούρια, τραγουδήσαμε τα Κάλαντα του Λαζάρου στα καταστήματα της γειτονιάς…

436996576 448358784246744 6926446473659411072 n

(περισσότερα…)

Το ταξίδι της σταγόνας

Τα παιδιά μαθαίνουν τη διαδρομή  της σταγόνας και τον κύκλο του νερού μέσα από την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του Beebot.

«Τί κρύβει το κουτί;» Για την ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των παιδιών στην μέση της παρεούλας είναι τοποθετημένο ένα κουτί. Τα παιδιά αναρωτιούνται για το περιεχόμενό του. Ανοίγοντας το κουτί, αντικρίζουν την μελισσούλα (Beebot) η οποία επάνω της κουβαλάει μια χάρτινη μπλε σταγόνα. Στη φάση αυτή αξιοποιείται η ρουτίνα σκέψης «Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι» προκειμένου να ενεργοποιηθεί η διαδικασία καταιγισμού ιδεών για το ταξίδι της σταγόνας με την βοήθεια της Beebot.

Οι μαθητές μετά την ανάγνωση και τη συζήτηση του παραμυθιού «Η Μικρή Σταγόνα», χωρίζονται σε 4 ομάδες και δημιουργούν με μαρκαδόρους τις 4 καρτέλες που θα απεικονίζουν τα στάδια του κύκλου του νερού και οι οποίες τοποθετούνται στο διαφανές πλέγμα για να κάνει η Beebot τη διαδρομή του κύκλου του νερού με τον κατάλληλο προγραμματισμό από τα παιδιά. 

Ως δράση εμπλουτισμού, οι καρτέλες-στάδια του κύκλου του νερού τοποθετούνται στα τετράγωνα πλακάκια του δαπέδου της αίθουσας του νηπιαγωγείου και τα παιδιά θα γίνουν οι ίδιοι Beebot. Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι, το οποίο θα απεικονίζει έναν ήλιο, ένα σύννεφο, ένα σύννεφο με βροχή, και θάλασσα με σταγόνες στην επιφάνειά της στην κάθε πλευρά του. Το παιδί-Beebot ακολουθεί τη σωστή διαδρομή για να φτάσει στον προορισμό του.

Στη φάση της αξιολόγησης, κάθε παιδί σχεδιάζει τη διαδρομή της Beebot με βελάκια για να συναντήσει ένα από τα 4 στάδια του κύκλου του νερού.

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

«Παράταση εγγραφών στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το
σχολικό έτος 2024-25»
Σχετ.: 1) η με αρ. πρωτ. Φ.6/21380/Δ1/28-02-2024 (ΑΔΑ: ΨΡΚΛ46ΝΚΠΔ-ΑΜΡ) Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με
θέμα: «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025»
2) η με αρ. πρωτ. Φ.6/21383/Δ1/28-02-2024 (ΑΔΑ: 98ΑΗ46ΝΚΠΔ-1ΡΛ) Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με
θέμα: «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025»

Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών, σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2024-2025, παρατείνονται μέχρι και την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024.

ΕΜΕΙΣ ΚΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ

‘Εφτασε η ώρα να γνωρίσουμε κι άλλα μέρη του κόσμου εκτός από την χώρα μας, να ταξιδέψουμε στις 5 Ηπείρους, να συναντήσουμε κι άλλους πολιτισμούς με τις συνήθειές τους και το διασκεδάσαμε πολύ! Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, σε παιδική εγκυκλοπαίδεια, γίναμε Ινδιάνοι, Κινέζοι, χορέψαμε τους παραδοσιακούς χορούς τους, παρατηρήσαμε τις ενδυμασίες τους, τα σπίτια τους, τον τρόπο ζωής της, παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια στο tablet…

00d6eb5c e5fa 4718 8efb 79591c008335 (περισσότερα…)

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ

Στη θεματική αυτή ενότητα μιλήσαμε για τα εξωτερικά μέρη του σώματος (χέρια,πόδια, κεφάλι), είδαμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και συγκρίναμε το χρώμα των ματιών, των μαλλιών, του δέρματος μεταξύ μας, διαπιστώσαμε ότι όλοι έχουμε συγκεκριμένα αλλά διαφορετικά χαρακτηριστικά κα τα καταγράψαμε σε πίνακες διπλής εισόδου. Εξερευνήσαμε και τα όργανα του σώματός μας, το σκελετικό σύστημα, τους μύες με τη βοήθεια ενός παιδαγωγικού παιχνιδιού, σχεδιάσαμε το περίγραμμα του σώματος ενός μαθητή της τάξης και κολλήσαμε τα εσωτερικά όργανα και συζητήσαμε για το αναπνευστικό μας σύστημα, φτιάξαμε μια κατασκευή-προσομοίωση λειτουργίας των πνευμόνων, παίξαμε με το σώμα μας με τη βοήθεια των μπαλονιών και καρτών (κάνε ό,τι κάνω), χορέψαμε το χόκυ πόκυ, τα 5 σφυριά του Πέτρου, κεφάλοι, ώμοι, γόνατα

423619450 307476768648294 2757752833130782293 n (περισσότερα…)

Εγγραφές μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2024-25

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2020).
  • Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
  • Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου

Τα όρια της περιφέρειας του 2ου Νηπιαγωγείου Ζαγοράς είναι:
Ζαγορά (Νότια του ναού της Αγ. Κυριακής & μέχρι τη συνοικία της Πέρα Χώρας).

ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

  • Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ” 

Οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ ) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

 α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου-προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

 β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Διευκρινίζεται ότι η εγγραφή σε αυτά τα Τμήματα είναι προαιρετική. Ωστόσο, αν επιλεγεί η παρακολούθησή τους,  τότε η φοίτηση των νηπίων σε αυτά τα Τμήματα είναι υποχρεωτική και η παρουσία των παιδιών (εκτός φυσικά απροόπτου και ασθενειών), είναι καθημερινή.

δ) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης,  οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προθεσμίας που ορίζει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, τα οποία θα προσκομίζονται στo Νηπιαγωγείο κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας για ατομικό ραντεβού, περιλαμβάνονται : 

α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και  για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο)

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20–5–2015 Εγκύκλιο (δίνεται από το σχολείο)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών  (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), οι αλλοδαποί/ές μαθητές/τριες μπορούν να εγγραφούν, αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό, επίσημα μεταφρασμένα.

Μετά την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχή έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/νήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45–8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, δεν προβλέπεται.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση: Συνοικία Πέρα Χώρας Ζαγορά

Πληροφορίες: Ελένη Κόκοβα

Τηλ.:24260 22567

Ώρες επικοινωνίας: Δευτέρα έως Παρασκευή: 12μ.μ.-12:45μ.μ.

EMAIL: mail@2nip-zagor.mag.sch.gr

 

 

 

 

 

 

ΗΡΘΕ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΠΑΙΔΙΑ…

Αφού, λοιπόν, επιστρέψαμε στο σχολείο μας από τις διακοπές των Χριστουγέννων, κόψαμε τη βασιλόπιτα, βρήκαμε το φλουρί και ευχηθήκαμε για το νέο έτος, συζητήσαμε για τον χειμώνα και τα ρούχα του και τα μέσα θέρμανσης, φτιάξαμε όλοι μαζί τον Χειμωνούλη, τους χιονανθρώπους μας με τους οποίους στολίσαμε τα τζάμια του σχολείου μας, συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε το χωριό μας χιονισμένο, μάθαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι του χειμώνα, μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη αλλά και για τον Βόρειο και Νότιο Πόλο και σας παρουσιάζουμε ενδεικτικές εργασίες.

417989535 353076481009709 5829784944643570061 n (περισσότερα…)

ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Οι μαθητές του σχολείου μας σε συνεργασία με το 1ο Νηπιαγωγείο Ζαγοράς συμμετείχαν στον εκκλησιασμό ενόψει Χριστουγέννων στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο στην πλατεία της Περαχώρας με στολίδια φτιαγμένα από τα μικρά χεράκια τους και στη συνέχεια, με τη συνοδεία  γονέων τραγουδήσαμε τα Κάλαντα των Χριστουγέννων στον γυναικείο και στον αγροτικό συνεταιρισμό Ζαγοράς , αλλά και στο Δημαρχείο. Τους ευχαριστούμε όλους για τις μικρές εκπλήξεις που μας είχαν ετοιμάσει.

410931176 346328608115423 5174007808614162241 n (περισσότερα…)

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΗΡΘΑΝ ΞΑΝΑ…

Τα Χριστούγεννα έφτασαν στο σχολείο μας από τις πρώτες μέρες του Δεκέμβρη κι εμείς τιμήσαμε και γιορτάσαμε τις άγιες αυτές μέρες με πολλές κατασκευές, με χριστουγεννιάτικες καρτούλες που στείλαμε σε κάποιους σπουδαίους ανθρώπους για να τους δώσουμε χαρά, με την παρασκευή και τον στολισμό μπισκότων, με την οργάνωση της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας, με το καλωσόρισμα του βοηθού του Άι Βασίλη και με πολλά δώρα…

370076196 335991462502533 428478074895549232 n (περισσότερα…)

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Η τάξη μας γέμισε με στοιχεία του φθινοπώρου: φρούτα εποχής, φύλλα, καρύδια, κάστανα, σπόρους τα οποία παρατηρήσαμε, ταξινομήσαμε, ομαδοποιήσαμε, αξιοποιήσαμε σε κατασκευές…

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΦΥΛΛΑ

371454010 1285839718780809 8925417889132871789 n363791318 7071772546180012 1822234247443693863 n 364198809 772736824883487 2331603799925362953 n (περισσότερα…)