Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος…
Ευχόμαστε σε όλους ένα όμορφο και ξέγνοιαστο καλοκαίρι!
4ος θεματικός κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων : Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία. Θέμα: STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική. Τίτλος: “Η Γη γυρίζει- γνωριμία με το ηλιακό μας σύστημα”.
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά
άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας.
Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος
αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές πειραματίστηκαν και γνώρισαν με βιωματικό τρόπο.
Το πρόγραμμα e-twinning ‘ήταν το έναυσμα για να εντρυφήσουμε στον κόσμο των δεινοσαύρων και στην εποχή των παγετώνων. Τα παιδιά έμαθαν για τη ζωή, την αναπαραγωγή και το περιβάλλον που έζησαν. Το light panel έκανε ακόμη πιο εντυπωσιακή την ενασχόληση αυτή και κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών.
Το ρομποτικό μελισσάκι μας βοήθησε να μάθουμε και να εμπεδώσουμε πληροφορίες και γνώσεις που αφορούσαν διάφορα θέματα με τα οποία ασχοληθήκαμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ο κύκλος του νερού, η στοματική υγιεινή, η διατροφή, οι αριθμοί ήταν μερικά από αυτά. ο προγραμματισμός με την παιγνιώδη μορφή έγινε πιο εύκολος και διαχειρίσιμος από τα παιδιά .
Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το διάστημα προέκυψε και η δημιουργία του ηλιακού μας συστήματος σε tuff tray. Τα παιδιά ζωγράφισαν, έκοψαν και συνέθεσαν σε χαρτί το ηλιακό σύστημα. με αυτόν τον τρόπο είχαν την ευκαιρία να μάθουν να παίξουν και να αφομοιώσουν πληροφορίες.
Η δημιουργία τεχνητού χιονιού, ήταν μια μαγική στιγμή για τα παιδιά. Είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε σε ομάδες, να χαρούμε και να διασκεδάσουμε, μέσα στην τάξη. Το tuff tray μας βοήθησε σε αυτό και έδωσε τη δυνατότητα για δημιουργία και παιχνίδι.
Οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Ξάνθης, μετά από την επίσκεψη τους στο Λαογραφικό Μουσείο της πόλης, δημιούργησαν ένα βίντεο στο οποίο παρουσιάζουν το Μουσείο και προσκαλούν τους μαθητές άλλων πόλεων, που συμμετέχουν στο Διεθνές δίκτυο “Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου μας”, να το επισκεφτούν.
Ο διαστημικός μας περίπατος στη γειτονιά του ήλιου ολοκληρώθηκε. Γνωρίσαμε τους πλανήτες, αγγίξαμε τις ακτίνες του ήλιου, συλλέξαμε σεληνιακή σκόνη, χορέψαμε με τους γαλαξίες και αγκαλιάσαμε τα αστέρια. Εικόνες φωτεινές, γεμάτες χρώματα και ελπίδα, συναισθήματα έντονα που θα μας συντροφεύουν για χρόνια!