ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!

Σας ευ20160616_081928χόμαστε όμορφα και αέρινα καλοκαιρινά ταξίδια!!!

Κατηγορίες: Εικόνες, Ευχές | Γράψτε σχόλιο

ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ 2016!

20160518_095438  Με πολλή χαρά ξεκινήσαμε την περιήγησή μας στους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής του Μαραθώνα, τη Διεθνή μέρα Μουσείων Τετάρτη 18 Μαΐου 2016.

Πρώτα επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο. Εκεί είχαμε την ευκαιρία  να μεταφερθούμε νοητά στην καθημερινή ζωή των αρχαίων μέσα από την ξενάγηση που απλόχερα μας πρόσφερε η Ιστορικός -Αρχαιολόγος Μιχαέλα Πετρουλή (φίλη και την ευχαριστούμε πολύ!). Γνωρίσαμε τα αγγεία που χρησιμοποιούσαν για να καλύψουν τις ανάγκες τους, τα υλικά και  τα χρώματα τους και συζητήσαμε για τα κοινά με τη σημερινή μας ζωή. Επίσης είδαμε τα αγάλματα, τις απεικονίσεις των επιτύμβιων στηλών, τις θέσεις και στάσεις αυτών και τι εξυπηρετούσαν.

Στον αύλιο χώρο του μουσείου μας επιτράπηκε να φάμε, να χαλαρώσουμε, να τρέξουμε και λίγο…

20160518_111034Συνεχίσαμε την διαδρομή μας στον αρχαιολογικό χώρο του Τύμβου Μαραθώνα. Εκεί είδαμε από κοντά το σημείο που έχουν ταφεί όσοι δεν κατάφεραν να επιβιώσουν από τη Μάχη των Ελλήνων με τους Πέρσες- τη μάχη του Μαραθώνα-, καθώς και την μαρμάρινη επιτύμβια στήλη που έστησαν οι Αθηναίοι μετά τη νίκη τους, όπου είναι χαραγμένος ένας οπλίτης και  η  επιγραφή: «Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι Μαραθώνι, χρυσοφόρων Μήδων εστόρεσαν δύναμιν «, δηλαδή, «Οι Έλληνες στο Μαραθώνα, με τους Αθηναίους στην πρώτη γραμμή μάχης, στέρησαν τη δύναμη των χρυσοφορεμένων Μήδων».

Τα παιδιά μπόρεσαν να εκφέρουν τις απόψεις τους σχετικά με τη θεματική του κάθε αρχαιολογικού χώρου, μέσα από την προετοιμασία που ήδη είχε γίνει στο σχολείο από  συζητήσεις, εξιστορήσεις και σχετικά βίντεο.

Κατηγορίες: Εικόνες, Έννοιες, Θεματικές Προσεγγίσεις, Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΜΕΤΑΒΑΣΗ!

IMG_2958 20160513_093050

 

 

 

Δε θα μπορούσαμε και φέτος να παραλείψουμε τη βόλτα μας στο γειτονικό και φιλικό 1ο δημοτικό σχολείο Ν. Μάκρης, στα πλαίσια ενασχόλησης με τη θεματική της μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Μια διαδικασία που μπορεί να στρεσάρει  τόσο τα παιδιά όσο και τους γονείς τους. Συναντώντας από κοντά τον, για πολλά παιδιά, άγνωστο χώρο του μεγάλου σχολείου με τα μεγάλα παιδιά και τους καινούργιους δασκάλους, αμβλύνουμε το φόβο και ικανοποιούμε την απορία για το μετά. Γνωρίζουμε τον διευθυντή, τους δασκάλους της πρώτης τάξης και τα παιδιά, μιλάμε μαζί τους, θέτουμε ερωτήσεις  παίρνουμε απαντήσεις και παρουσιάζουμε ο ένας στον άλλο κομμάτια της καθημερινότητάς μας ανταλλάσσοντας εμπειρίες και τραγούδια. Κάνουμε κινητικά παιχνίδια στην αυλή με τις εντολές της γυμνάστριας και φεύγοντας γευόμαστε και το γλυκάκι που μας κεράσανε!

…αλήθεια είναι τόσο διαφορετικό από εμάς;

 

Κατηγορίες: Εικόνες, Έννοιες, Θεματικές Προσεγγίσεις | Γράψτε σχόλιο

ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΑ ΦΥΤΕΜΑΤΑ!

PTDC0008 PTDC0012Μύρισε άνοιξη η αυλή μας!!!

Πολύχρωμα πανσεδάκια φυτεμένα από τις μαμάδες και τα παιδιά τους έδωσαν χρώμα και άρωμα Μαγιού…

Ευαισθησία για το περιβάλλον, ψυχική ευεξία και διασκέδαση. Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να μαθαίνει κανείς;

Κατηγορίες: Εικόνες, Θεματικές Προσεγγίσεις | Γράψτε σχόλιο

ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ: ΒΡΑΒΕΥΣΗ 2ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ Ν. ΜΑΚΡΗΣ!

epenos 10-5-16 antigrafoΣήμερα το πρωί στο χώρο του Υπουργείου Παιδείας και στην αίθουσα «Ζακλίν ντε Ρομιγύ», ολοκληρώθηκε η βράβευση των σχολείων για την υλοποίηση  δράσεων και  προγραμμάτων σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα!

Κατηγορίες: Εικόνες, Έννοιες, Θεματικές Προσεγγίσεις | Γράψτε σχόλιο

e twinning μέρος 4o: «My town», «Η πόλη μου»

Κατηγορίες: eTwinning | Γράψτε σχόλιο

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΙΔΩΝ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ, ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ

drasi2016

 

 

 

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Βιντεάκια, Έννοιες, Θεματικές Προσεγγίσεις | Γράψτε σχόλιο

eTwinning 4: MY TOWN- Η ΠΟΛΗ ΜΟΥ!

               etwinningeTwinning

Ενημερωτικό σημείωμα 2

Αγαπητοί γονείς, σε συνέχεια του πρώτου ενημερωτικού σημειώματος που αφορούσε στην πληροφόρησή σας για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα   eTwinning που υλοποιείται  στο ολοήμερο τμήμα του σχολείου μας τη σχολική χρονιά 2015-16, σας αποστέλλουμε μια δεύτερη ενημέρωση που αφορά στο τι έχει γίνει μέχρι τώρα και στην ανάγκη συμμετοχή σας για  την έκβαση της τέταρτης κατά σειρά θεματικής του.

Υπενθυμίζουμε το πρόγραμμα που συμμετέχουμε και τον  τίτλο του: «Let΄s give some color», «Ας δώσουμε λίγο χρώμα», (διαθέτει την eTwinning Label), σε συνεργασία με σχολεία της  Ευρώπης (Ελλάδας, εξωτερικού).Το πρόγραμμα που «τρέχει» χωρίζεται σε θεματικές και έχει οριστικές ημερομηνίες ανάρτησης στην διαδικτυακή πλατφόρμα ανά θεματική και συνδυάζει την εμπλοκή των Τεχνών-εικαστικά. Σε κάθε τμήμα του η υλοποίηση πραγματοποιείται από τα παιδιά, τόσο σε συμβατικό χώρο του σχολείου όσο και στο κομμάτι των Νέων Τεχνολογιών, υποστηριζόμενα από τη νηπιαγωγό τους και προσαρμόζοντας πάντα τη διδασκαλία στις δυνατότητές τους, αλλά και δίνοντάς τους τη δυνατότητα να πειραματιστούν με τα εργαλεία (σκάνερ, φωτογραφική μηχανή, λογισμικά: movie maker, γνωριμία με την πλατφόρμα, ανάρτηση εργασιών και σχολίων κ.α.), ώστε να οδηγηθούν σε γνωστικές συγκρούσεις και συμπεράσματα και κατ΄ επέκταση σε μάθηση.

Οι θεματικές που ολοκληρώθηκαν και έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα είναι:

  1. «Who am I ?», «Ποιός είμαι;»
  2. «Christmas in our country», «Τα Χριστούγεννα στην πατρίδα μου»
  3. «My school», «Το σχολείο μου»

Στην ιστοσελίδα του σχολείου στην κατηγορία eTwinning, μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων των μικρών μας μαθητών: http://blogs.sch.gr/2nipnmakr/category/etwinning/

Η τέταρτη θεματική που θα επεξεργαστούμε  είναι: «My town», «Η πόλη μου».

Σας καλούμε λοιπόν να φωτογραφίσετε μαζί με τα παιδιά σας, τις ομορφιές του τόπου μας (Δ. Μαραθώνα): αξιοθέατα, μουσεία, μνημεία, τοπικά παραδοσιακά εδέσματα, τοπικές παραδοσιακές φορεσιές και ότι άλλο κρίνετε εσείς ότι αντιπροσωπεύει το χώρο που ζείτε. Εστιάστε σε όποιο θέμα σας αρέσει περισσότερο και τραβήξτε μέχρι το πολύ δύο φωτογραφίες για το κάθε ένα. Καλό είναι να έχουμε μια επικοινωνία για το ποιο θέμα τελικά αποφασίσατε να προσεγγίσετε, ώστε να αποφύγουμε την επεξεργασία ίδιων και να καταφέρουμε να έχουμε ποικιλία.

Ο χρόνος συλλογής των πληροφοριών είναι μέχρι και Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016. Οι φωτογραφίες πρέπει να έρθουν στο σχολείο σε ψηφιακή μορφή είτε με usb stick, είτε σε cd, είτε με φωτογραφική μηχανή που μπορεί να συνδεθεί σε υπολογιστή, είτε να αποσταλούν στο mail το σχολείου: mail@2nip-n-makris.att.sch.gr με θέμα: eTwinning και το επώνυμο του παιδιού σας.

Με την ολοκλήρωση  της παραλαβής  του υλικού από εσάς θα γίνει η κατηγοριοποίηση και επεξεργασία τους από τα παιδιά (ως αντικείμενα προς συζήτηση, αλλά και ψηφιακής επεξεργασίας) και στη συνέχεια η εισαγωγή τους στο λογισμικό movie maker για τη δημιουργία του σχετικού βίντεο προς ανάρτηση στην πλατφόρμα του eTwinning.

 

Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να μεταβείτε στην αρχική σελίδα της πλατφόρμας: https://www.etwinning.net/el/pub/index.htm

 

Με εκτίμηση

Η εκπαιδευτικός-Αντωνία Γατσογιάννη-Υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος

Med Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση

Κατηγορίες: eTwinning | Γράψτε σχόλιο

ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΩΝ ΕΘΙΜΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

Από τα παλιά χρόνια οι διάφορες Καρναβαλίστικες εκδηλώσεις, άρχιζαν από την Τσικνοπέμπτη, δηλαδή την Πέμπτη ημέρα της εβδομάδος πριν από την Κυριακή της Αποκριάς….
Η Τσικνοπέμπτη είναι μια ετήσια τελετή, της οποίας η αρχή χάνεται μέσα στους αιώνες. Η ημέρα που τρώγεται κρέας. Τσικνοπέμπτη είναι η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου,οι τρεις εβδομάδες που συμπεριλαμβάνονται στο τριώδιο είναι, η Απολυτή, η Απόκρεω και η Τυροφάγος. Κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας (Απολυτή) σταματούσε η συνηθισμένη νηστεία της Τετάρτης και της Παρασκευής, ενώ στη δεύτερη εβδομάδα (απόκρεω) ίσχυε η νηστεία, έτσι η Τσικνοπέμπτη αποκτούσε ιδιαίτερη σημασία και εθεωρείτο εορτάσιμη ημέρα και το τραπέζι ήταν γιορτινό.
Η λέξη Τσικνοπέμπτη προέρχεται από τις λέξεις «τσίκνα» (η μυρωδιά του καμένου ψημένου κρέατος) και «Πέμπτη». Στις μέρες μας η Τσικνοπέμπτη θεωρείται η αρχή της αποκριάς.
Πήρε το όνομα Τσικνοπέμπτη από τις τσίκνες, μυρωδιές, που βγαίνουν από τα αναμμένα κάρβουνα όταν ψήνουν σουβλάκια, χαλλούμια, ρέγγες, λουκάνικα, λούντζες. Έτσι οι τσίκνες γεμίζουν την ατμόσφαιρα της γειτονιάς. Και τούτο γίνεται εν όψει της Μεγάλης Σαρακοστής, όπου αρχίζει μεγάλη νηστεία για τη Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση του Χριστού.
Κατά το έθιμο την Τσικνοπέμπτη συγγενικές ή και φιλικές, οικογένειες μαζεύονται σε ένα σπίτι και το ρίχνουν στο γλέντι, στο χορό και στο τραγούδι και στο τσούγκρισμα των ποτηριών με την ευχή υγεία και καλό Πάσχα να φτάσουμε. Η Τσικνοπέμπτη βρίσκεται στο μέσο των 3 εβδομάδων του εορτασμού του καρναβαλιού. Πρόκειται για την Πέμπτη της 2ης εβδομάδας, της Κρεατινής.
Γιορτάζεται την Πέμπτη που είναι 11 ημέρες πριν την Καθαρά ∆ευτέρα. Την μέρα αυτή επιβάλλεται από το έθιμο το ψήσιμο κρέατος στα κάρβουνα.

ΠΩΣ ΤΟ ΤΡΙΒΟΥΝ ΤΟ ΠΙΠΕΡΙ

Tο τραγο20160303_111401ύδι «πώς το τρίβουν το πιπέρι» είναι σκωπτικό και ακούγεται κυρίως την περίοδο της αποκριάς, αλλά και σε τοπικά πανηγύρια σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Ο τραγουδιστής σε κάθε στροφή αναφέρει διαφορετικό σημείο του σώματος με το οποίο οι χορευτές πρέπει να «τρίψουν» το πιπέρι.

Η ιστορία του τραγουδιού που στις μέρες μας έχει χιουμοριστικό χαρακτήρα, εντοπίζεται στα βυζαντινά χρόνια. Οι βυζαντινοί χρησιμοποιούσαν πολύ το πιπέρι στο φαγητό τους, όπως και άλλα μπαχαρικά, προφανώς για να νοστιμίσει το κρέας και να μη μυρίζει. Το εμπόριο τους ήταν πολύ διαδεδομένο καθώς έμποροι από την Ασία τα εισήγαγαν ακατέργαστα και τα πουλούσαν. Πολλά μοναστήρια για να βγάλουν χρήματα, αγόραζαν το πιπέρι σε κόκκους και οι καλόγεροι το έτριβαν και το πουλούσαν ακριβότερα, ώστε να έχουν κέρδος. Η δουλειά αυτή όμως ήταν αρκετά σκληρή καθώς γινόταν σε χειροκίνητους μύλους που απαιτούσαν μεγάλη δύναμη στα χέρια. Επιπλέον το τριμμένο πιπέρι δημιουργούσε προβλήματα στα μάτια και την αναπνοή καθώς τινάζονταν πάνω στους καλόγερους.

Υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές για την ερμηνεία προέλευσης του τραγουδιού, αλλά όποια εκδοχή κι αν ισχύει, το σίγουρο είναι ότι το παραδοσιακό αυτό τραγούδι αντέχει στον χρόνο και συνεχίζει να περνάει από γενιά σε γενιά….

ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ

Από20160303_112656 τα λίγα έθιμα που διατηρούνται αυτούσια ως τις μέρες μας, το γαϊτανάκι είναι ένας χορός που δένει απόλυτα με το χρώμα και το κέφι της αποκριάς.
Το γαϊτανάκι πέρασε στην Ελλάδα από πρόσφυγες του Πόντου και της Μικράς Ασίας και έδεσε απόλυτα με τα άλλα τοπικά έθιμα, αφού η δεξιοτεχνία των χορευτών αλλά και ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο!
Δεκατρία άτομα χρειάζονται για να στήσουν το χορό. Ο ένας κρατά ένα μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου ξεκινούν 12 μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα.
Οι κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και δίνουν το όνομά τους στο έθιμο.
Γύρω από το στύλο, 12 χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν μαζί, σε 6 ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι.
Καθώς κινούνται γύρω από το στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του κι έτσι όπως γυρνούν πλέκουν τις κορδέλες γύρω από το στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς.
Ο ένας χορευτής περνάει τη μια φορά μέσα και την άλλη από έξω από τον άλλον και έτσι οι κορδέλες πλέκονται πολύχρωμες πάνω στο κοντάρι δημιουργώντας διάφορα χρωματιστά σχέδια.
Όταν πια οι κορδέλες τυλιχτούν γύρω από το στύλο και οι χορευτές χορεύουν όλο και πιο κοντά σε αυτόν, τότε ο χορός τελειώνει και το στολισμένο γαϊτανάκι μένει να θυμίζει το αποκριάτικο πνεύμα.
Πιθανόν ο κυκλικός αυτός χορός να υποδηλώνει τον κύκλο της ζωής, από την χαρά στην λύπη, από τον χειμώνα στην άνοιξη και το αντίθετο.

Κατηγορίες: ΑΠΟΚΡΙΑ, Εικόνες, Έννοιες, Θεματικές Προσεγγίσεις | Γράψτε σχόλιο

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ 6-3-16

PTDC0037 PTDC0041 PTDC0046Ενόψει της πανελλήνιας ημέρας για τη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό 6-3-15, οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας οργάνωσαν ανάλογες ενδοσχολικές δράσεις σε συνεργασία με το Γραφείο Αθλητισμού Δ. Μαραθώνα ,καθώς και με ομάδα με θέμα σχετικού περιεχομένου.

Η συνεργασία με τους γυμναστές είχε ως σκοπό να αντιληφθούν τα παιδιά, πώς ο αθλητισμός μπορεί να ενισχύσει το ομαδικό πνεύμα, την ευγενή άμιλλα και την αυτοεκτίμηση. Οι δραστηριότητες που υλοποίησαν  τα παιδιά, αφορούσαν ομαδικά παιχνίδια και στην προσέγγιση του αθλήματος του Χοκεϊ.  Με τη λήξη της δράσης απονεμήθηκαν  στα παιδιά αναμνηστικά διπλώματα από τους υπευθύνους.

Η ομάδα που επισκέφτηκε το σχολείο μας, παρουσίασε στα παιδιά την παράσταση: «Ο λύκος κάνει Bullying». Μέσα από την παράσταση απομυθοποιείται ο χαρακτήρας του λύκου-θύτη που τρομοκρατεί, ο οποίος μεταβάλλεται σε θύμα και αλλάζει συμπεριφορά βοηθώντας τα παιδιά να καταλάβουν πως ο σεβασμός για τον άλλο είναι η βάση για μια υγιή κοινωνικοποίηση.

 

 

Κατηγορίες: Έννοιες, Θεματικές Προσεγγίσεις, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ | Γράψτε σχόλιο