ΠΑΙΔΙΚΗ HELMEPA

Αφού διαβάσαμε, είδαμε, συλλέξαμε πληροφορίες για την Ποσειδωνία, τον πνεύμονα οξυγόνου της Μεσογείου αποφασίσαμε να ντυθούμε πλάσματα της θάλασσας που ζουν τη Ποσειδωνία και να διεκδικήσουμε καλύτερες συνθήκες για το θαλασσιο περιβάλλον μας
481082240 10228300816408757 7704170112523137571 n 480716308 10228300818688814 6910308284560087018 n 480573846 10228300812368656 3800955723819376769 n
Εμείς, τα πλάσματα των θαλασσων, διαδηλώνουμε για την πολύτιμη Ποσειδωνία μας.
Τον πνεύμονα οξυγόνου της Μεσογειου°
Ζητάμε περιορισμό των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων που καταστρέφουν τα λιβάδια μας
Απαιτούμε
°Περιορισμό στη δομηση των ακτογραμμων
°Όχι σε δίχτυα και άγκυρες στα λιβάδια μας
°Όχι σκουπίδια σε θάλασσες και ακτές.
Στο πλαισιο της παιδικής Helmepa

ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΚΑΛΥΘΙΩΝ 2025

Πιστοί στους περιβαλλοντικους μας στόχους και πάντα σατυρίζοντας την επικαιρότητα ντυθηκαμε:
BOra Bora “Η καταιγιδα που έπληξε τη Ροδο”
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων για τις υπέροχες ιδέες και την υλοποιηση τους και την Αλινα μας για τη σουπερ τέλεια επιμέλεια των στολών.
Καλυθενο Καρναβάλι για πάντα481079345 10228402803918381 4725191371041629823 n 481077021 10228402802798353 6106746395581843452 n

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΦΑΣΙΑΝΟΣ

Εμείς ντυθήκαμε ” Να γίνομαι άνεμος για το χαρταετο και χαρταετός για τον άνεμο, ακόμη και οταν ουρανός δεν υπαρχει”
Εμπνευσμένοι από τους Ελύτη και Φασιανό με τους χαρταετους τους, κλείνουμε την τελευταία εβδομάδα της αποκριάς
Και του χρόνου481353108 10228367842324363 5084793000633954911 n

ΕΓΓΡΑΦΕΣ 5-24 ΜΑΡΤΙΟΥ

Οδηγίες για την εγγραφή:
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του
άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το
Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο
των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο
Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να
υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο
που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από
το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη
Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι
γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr

) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε
αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου
6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής
του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου
γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι
γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική
υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται
από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η
υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η
Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη
Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά
που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές
ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε
πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε
δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα
καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της
ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)).

Αλλάζω εγώ, όχι το κλίμα

Στο πλαίσιο των έντονων  και ακραίων αλλαγών που παρατηρούνται στο κλίμα επιλέξαμε να διαμορφώσουμε  τις δράσεις μας  και πραγματοποιήσαμε παρεμβάσεις στο σχολείο μας τέτοιες ώστε να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές μας απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το περιβάλλον, να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση και να οργανώνουν  ανάλογα την καθημερινότητά τους

Τοποθετήσαμε στην αυλή μας δεξαμενή που μαζεύει το βρόχινο νερό και απο εκεί ποτίζουμε το λαχανόκηπό μας.

480137770 1326908041789594 4521538480740815952 n    480898281 3939038739677675 8534192144288848091 n

Φυτεύουμε πάντα λαχανικά εποχής και τα χρησιμοποιούμε για να μαγειρέψουμε στην κουζίνα μας

Στο πλαίσιο αυτό δουλέψαμε καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς το οικολογικό αποτύπωμα και παραθέτουμε παρακάτω τις δράσεις μας
Γνωρίζατε ότι όλοι αφήνουμε το αποτύπωμά μας στον πλανήτη?
Όσον αφορά στην οικολογία αφήνουμε το οικολογικο μας αποτύπωμά το οποίο μπορεί να είναι μεγάλο οπότε και επιδρα αρνητικά στην υγεία του πλανήτη ή μικρό οποτε βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος.
Γνωρίζατε ότι για να φτάσει το φαγητό μας στο τραπέζι μας καταναλώνεται άπειρη ενέργεια, ανάλογα με τη χώρα προέλευσης, τον τρόπο επεξεργασίας και συσκευασίας, την εποχή κατανάλωσης και τελικά παίζει τεραστιο ρόλο αν αυτό καταλήξει στο στομάχι μας ή στον κάδο των σκουπιδιών;
Ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε για το οικολογικο αποτύπωμα της διατροφής μας και πώς αυτο επηρεάζει την υγεία της γης τον Οκτώβρη
Τώρα το Φλεβάρη πια, έχει γίνει βίωμα.
Είναι δεδομένο ότι αν μαθουμε να καταναλώνουμε ότι εχουμε πραγματικα αναγκη, αν στραφούμε σε φρέσκα κυρίως ντόπια προϊόντα εποχής τα οποία δεν καταλήγουν στον κάδο σκουπιδιών θα έχουμε προσφέρει έστω και λίγο στη διάσωση αυτού του πλανήτη που ειναι το σπίτι μας.
Η πρώτη επίσκεψη ήταν στο  ΚΕΠΕΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΩΝ  όπου η  Νεανίδου Κατερίνα που μας μετέδωσε ένα κομμάτι από την περιβαλλοντική της σοφία.
465839273 480962371631709 7866474588578326874 n465708259 480962734965006 1353284076236699626 n465791465 480962478298365 7972169147213203453 n465701111 480963078298305 1662358787523427749 n
ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΣΕΙΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΚΕΠΕΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΩΝ
ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΘΟΛΟ ΠΑΝΩ
ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΦΥΤΩΡΙΟ ΡΟΔΟΥ- ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΝΕΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΤΩ
474812776 10228101926836642 7515147290064628712 n474619606 10228101925396606 2834301264759776381 n474586673 10228101925556610 8061483410633966380 n474536163 10228101927596661 498734281996986813 n
 462763808 10226842966843429 147337580419963460 n 462705955 10226842968403468 5220622957227871079 n 462700789 10226842967123436 2098512603428379689 n 462605188 10226842965643399 7152220378863975903 n
ΜΕΛΙΤΖΑΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΗΠΟ ΜΑΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΠΑΓΓΕΤΙ ΜΕΛΙΤΖΑΝΑΣ
ΣΤΟ ΤΥΡΟΚΟΜΕΙΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ
ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΗΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΥΡΟΚΟΜΕΙΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΙΑΤΟ ΜΑΣ
475833316 10228168576942853 6338739348523786982 n476292499 10228168575222810 8771725791748699849 n

ΤΟ ΣΠΟΡΑΚΙ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ

Τα σποράκια ταξιδεύουν!Με αφορμή το βιβλίο του Εric Carle ”Το σποράκι ταξιδεύει” αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας βιβλία !

Τα παιδιά προσπάθησαν να αποτυπώσουνε την ιστορία του βιβλίου φτιάχνοντας  τις δικές τους εικόνες με έναν ιδιαίτερο τρόπο για ένα όμορφο λουλούδι που δημιουργήθηκε από ένα μικροσκοπικό σποράκι.

1736842255247173684225527917368422552941736842255184173684225526221736842255232

Επίσης, ήταν μια καλή ευκαιρία για να συζητήσουμε για τα μέρη που αποτελούν ένα βιβλίο, όπως για το εξώφυλλο,για τον τίτλο, για το συγγραφέα κ.α.

‘Ηταν μια ωραία εμπειρία μέσω της οποίας τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το θαυμασμό και την αγάπη του Eric Carle για το μεγαλείο της φύσης!

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Καθώς διανύουμε τις τελευταίες μέρες του φθινοπώρου, εξερευνήσαμε τον κύκλο του νερού μαθαίνοντας για το ταξίδι του!!!

KYKLOS TOY NEROY 2 KYKLO0S TOY NEROY 3

Έπειτα, διασκεδάσαμε κάνοντας το σχετικό πείραμα, ώστε να παρατηρήσουμε τη δημιουργία υδρατμών και να έρθουμε σε επαφή με έννοιες, όπως εξάτμιση, συμπύκνωση και βροχόπτωση.

  ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥKYKLOS TOY NEROY 1

4 ΟΚΤΩΒΡΗ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ

461985173 456674167393863 489305717172962634 n
Εμας, που τα σχολεία μας είναι σε χωριά, τα ζώα είναι δίπλα μας και μέρος της καθημερινής μας επαφής και εικόνας.
Αδραξαμε λοιπόν την ευκαιρία κι επισκεφθηκαμε ενα τεράστιο χωράφι με αμέτρητα κουνέλια με τα λαγουμια τους ενω γνωρίσαμε τον Feedel, οχι τον Castro, τον σκύλο.
Μα το πιο μεγάλο δώρο για τη σημερινή παγκοσμια ημερα των ζώων, μας το έκανε η ίδια η φύση.
Όταν γυρνούσαμε στο σχολείο, δύο τεράστια πανέμορφα Πλατωνια πέρασαν από μπροστά μας.
Δύο αρσενικοί μπούες που σχεδόν κάλπαζαν προς τα βουνά.
Αυτά δυστυχώς δεν προλάβαμε να τα αποθανατίσουμε.

1 ΟΚΤΩΒΡΗ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ 3Ης ΗΛΙΚΙΑΣ

461780176 10226754366548477 2431199670124841800 n
Μες στη γλύκα και την τρυφερότητα η σημερινή ημέρα, η αφιερωμένη στη τρίτη ηλικία.
Γλυκές αφηγήσεις με λαογραφικο ενδιαφέρον και γλυκες γεύσεις από τα πιο γλυκά πλάσματα του κόσμου.
Μια προγιαγια και μια γιαγιά ήρθαν και γέμισαν το χώρο μας αγάπη.
Ευχαριστούμε γιαγιά Παράσκα και γιαγιά Ειρήνη.
Είστε θησαυροί ❤️🌸

11η ΜΕΡΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

461370579 10161698721414634 1632928441803501570 n
11η Μερα Πανελληνιου Σχολικου Αθλητισμου….
Σήμερα είχαμε τη χαρά να μας επισκεφθεί στο σχολείο μας η Γεωργία Βελούδου, αθλήτρια και προπονήτρια μπάσκετ …
Μας μίλησε για τον αθλητισμό….τα οφέλη του και μαζί γυμναστήκαμε παίζοντας καλλιεργώντας το αίσθημα της συνεργασιας,της αλληλεγγύης και του ευ αγωνίζεσθαι
Δίνοντας στους μικρούς μας μαθητές κίνητρα και ερεθίσματα να εντάξουν την άσκηση στην ζωή τους…
Ευχαριστούμε πολύ Γεωργία και ανυπομονούμε σε νέα συνάντηση…🏀❣️