ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

 

Την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014, πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας εκδήλωση για την βία στο διαδίκτυο – cyberbullying. Μετά από πρόταση της υπεύθυνης, των δραστηριοτήτων σχετικά με τη σχολική βία, Ελένης Μπαμπάκου, ακολούθησε σχετικό αίτημα της Δ/ντριας Δώρας Τελλίδου στο αρμόδιο τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Την  ενημέρωση ανέθεσαν, από το αρμόδιο τμήμα της Υπ/νσης Ασφάλειας Καστοριάς, στον  κ. Δημήτρη Φωτόπουλο Υπαστυνόμο Α’ και στον κ. Δημήτρη Βαϊτση Ανθυπαστυνόμο τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά.

Οι άξονες της ομιλίας ήταν οι εξής:

§  Προβολή βίντεο από την ιστοσελίδα www.savemitsos.gr για την προστασία από τη βία μέσω διαδικτύου.

§   Αναφορά  συμβουλών για την ασφαλή πλοήγηση των μαθητών στο διαδίκτυο.

§  Ανάλυση του όρου fishing, δηλαδή τα emails που στέλνουν κάποιοι με σκοπό την παραπλάνηση και την υποκλοπή των προσωπικών στοιχείων των παιδιών αλλά και της οικογένειάς τους.

§  Αναφορά για την ψηφιακή παρενόχληση «cyberbullying».

§  Οι  μορφές  εκφοβισμού μέσου Διαδικτύου.

§  Τρόποι προστασίας των παιδιών.

§  Αναφορά στον τηλεφωνικό αριθμό 11012  μέσω του οποίου μπορεί να επικοινωνήσει ο μαθητής μαζί με τους γονείς του με την Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

§  Ο εθισμός στο Διαδίκτυο και οι τρόποι αντιμετώπισής του.

Στη συνέχεια  της ομιλίας έγινε μια συζήτηση με τους μαθητές και ρωτήθηκαν αν οι ίδιοι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κ.α.) και τέλος οι μαθητές ανέφεραν κάποια περιστατικά από τον κοινωνικό τους περίγυρο για τη βία μέσω του Διαδικτύου.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και αρκετοί γονείς μαθητών, οι οποίοι προσκλήθηκαν από το Σχολείο μας με στόχο να ενημερωθούν και οι ίδιοι για τη βία μέσω διαδικτύου, ώστε να έχουν τις γνώσεις και δεξιότητες για να επιβλέπουν και να προστατεύουν τα παιδιά τους. P P P

Ο ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

 

Την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014 ο ιερέας της Ενορίας μας, πατέρας Χρήστος μίλησε στους μαθητές της Ε’ και της Στ’ για τη νηστεία και την προσευχή.

Οι μαθητές της Στ’ τάξης του σχολείου μας ασχολούνται με το θέμα της διατροφής και  των διατροφικών συνηθειών των παιδιών γενικότερα,  στο μάθημα της Ευέλικτης ζώνης για το β’ εξάμηνο του σχολικού έτους.  Έτσι, σκεφτήκαμε να συνδυάσουμε την ευέλικτη ζώνη με τα θρησκευτικά και ειδικότερα με τη Νηστεία που είναι και επίκαιρη λόγω Σαρακοστής.  Επίσης, ο πατέρας Χρήστος με προθυμία ανταποκρίνεται κάθε φορά που τον καλούμε να συμμετέχει στο μάθημα των θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις, όπου  συζητάει με τα παιδιά, απαντά σε απορίες και ερωτήματα σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών.

Η Διευθύντρια του Σχολείου, το Διδακτικό προσωπικό και οι μαθητές, όλοι τον ευχαριστούμε θερμά για το ενδιαφέρον του προς τα παιδιά και το σχολείο.

IMG_0094 IMG_0096

ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

 

2Ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς

Η Διευθύντρια του σχολείου Δώρα Τελλίδου -Τζηκαλάγια και ο  Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστούμε θερμά την οργάνωση «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και την εκπρόσωπο ψυχολόγο κ. Σία Σολδάτου για την ανταπόκριση στην πρόσκληση του σχολείου μας.

Η κ. Σολδάτου, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, ανέπτυξε στο πρώτο μέρος τις δράσεις του οργανισμού και τόνισε το ρόλο του στην προσφορά βοήθειας στα παιδιά που έχουν ανάγκη και τον τρόπο που μπορούν να έρθουν σε επικοινωνία, σε περίπτωση που αντιμετωπίζουν προβλήματα κακομεταχείρισης ή κακοποίησης, μέσω της Εθνικής Γραμμής sos 1056. Στο δεύτερο μέρος παρουσίασε με διαδραστικό και παιγνιώδη τρόπο περιστατικά άσχημης συμπεριφοράς και εκφοβισμού από παιδιά σε δημοτικά σχολεία και τέλος ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές μας.

P PENTAX DIGITAL CAMERA P P

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

2o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Το Σάββατο 8 Μαρτίου παρουσιάστηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς το παραμύθι της  Στέλλας Καλαμπούκα «Η πεταλούδα που έψαχνε το σπίτι της». Οι μαθητές του σχολείου και άλλα παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί απόλαυσαν την παράσταση, η οποία είχε και διαδραστικό χαρακτήρα.  Όλοι  κρατούσαν  μάσκες ζώων, τις οποίες είχαν ετοιμάσει ειδικά για την παράσταση και  συμμετείχαν χαρούμενα και ζωηρά.

Το παραμύθι απέδωσαν θεατρικά οι: Ρένα Γραμμένου, Μένη Κόκκινου, Βέτα Μεσητίδου και Κική Χρυσομαλλίδου. Το παραμύθι συνόδευε με το ακορντεόν ο μουσικός  Γιώργος Γκονούλας. Στα  σχέδια του παραμυθιού  βοήθησαν η Ευανθία Παπουλιάδου-Μπίλια, ο Τάσος Σαμαράς, η Σωτηρία Χατζή και η Ασπασία Χατζή. Τις  ζωγραφιές έφτιαξε ο Κώστας Λάκης. Το παραμύθι απέδωσε στη Νοηματική γλώσσα η Κωνσταντίνα Χαρισίου.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Στέλλα Καλαμπούκα και όλους τους παραπάνω συμμετέχοντες  που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και αφιλοκερδώς παρουσίασαν το παραμύθι στο χώρο του σχολείου μας. Τέτοιες ενέργειες προάγουν τις σχέσεις του σχολείου με την κοινωνία, ένα σχολείο ανοιχτό προς τους πολίτες και τις πολιτιστικές δράσεις.

 Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΔΩΡΑ ΤΕΛΛΙΔΟΥ – ΤΖΗΚΑΛΑΓΙΑ

P P PENTAX DIGITAL CAMERA P PENTAX DIGITAL CAMERA

6 ΜΑΡΤΙΟΥ – ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ & ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

Δραστηριότητες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς

 Την Τετάρτη, 4/03/14 το Σχολείο οργάνωσε μια εκδήλωση με διάφορες δραστηριότητες για την Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας & του Εκφοβισμού. Στην εκδήλωσή μας παραβρέθηκε και η Σχολική Σύμβουλος κ. Αλίκη Καζταρίδου. Επίσης, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων φιλίας, όπως πρέπει να ονομάζονται,  προσκλήθηκε η Α’ τάξη του 7ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς και η δασκάλα κ. Εύη Ντίκου να παρακολουθήσουν την εκδήλωσή μας.

Εισήγηση από τη Διευθύντρια του Σχολείου κ. Δώρα Τελλίδου – Τζηκαλάγια

BULLYING- ένας αγγλικός όρος που ηχεί στα αυτιά μας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, που τον βλέπουμε συχνά στο διαδίκτυο.

Σήμερα αφιερώσαμε λίγο από τον διδακτικό μας χρόνο για την ημέρα κατά της σχολικής βίας, κατά του εκφοβισμού για να ενημερώσουμε τους μαθητές μας και  να μιλήσουμε για αυτό το φαινόμενο.

Γονείς και εκπαιδευτικοί γίνονται συχνά μάρτυρες δυσάρεστων καταστάσεων βίαιων συμπεριφορών που έχουν ως στόχο να θίξουν, να πληγώσουν, να πονέσουν, να βλάψουν.

Στόχος του Σχολείου είναι να μάθουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν τέτοιες καταστάσεις, να τις αποφεύγουν και να τις προλαμβάνουν. Το σχολείο μπορεί να βοηθήσει, να δώσει κατευθύνσεις, με  εποικοδομητική παρέμβαση  από τους εκπαιδευτικούς σε συνεργασία με τους γονείς ή ειδικούς επιστήμονες αλλά το βασικότερο, με τα ίδια τα παιδιά μπορεί να καταπολεμηθεί η βία και ο εκφοβισμός.

Ομιλία από την δασκάλα της Ε’ τάξης κ. Ελένη Μπαμπάκου

Η κ. Μπαμπάκου μίλησε στα παιδιά για τα είδη της σχολικής βίας, δηλαδή  για τις μορφές επιθετικότητας:

·         ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ

  • ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
  • ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ
  • ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΒΙΑ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ

Για τα πιθανά αίτια αυτής της συμπεριφοράς:

  • Χαρακτήρας  
  • Οικογένεια
  • Σχολείο
  • Κοινωνικός περίγυρος
  • Συναναστροφές
  • Εσωτερικά Συναισθήματα

 Και για  τους βασικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθούν οι μαθητές στο σχολείο, σχετικά με τις στάσεις τους  και τις δεξιότητες :

Ø  Κανένας μαθητής δεν θα πρέπει να υφίσταται επιθετικές πράξεις άλλων συμμαθητών

Ø  Οι μαθητές να βοηθούν όσους γίνονται στόχος επιθετικότητας

Ø  Κανένα παιδί να μην αποκλείεται από ομαδικές δραστηριότητες

Ø  Να μην υπάρχει προκατάληψη

Ø  Να υπάρχει συνεργασία, παρέα, ομαδικότητα

Ø  Να μην υπάρχει πίεση και καταναγκασμός

Ø  Να υπάρχει ενθάρρυνση και αποδοχή

Ø  Να αποθαρρύνουμε την επιθετική συμπεριφορά

Ø  Να χρησιμοποιούμε τεχνικές  επίλυσης διαφορών

Ø  Να αντιδρούμε αποτελεσματικά 

 

Προβολή σύντομων βίντεο

Παρακολουθήσαμε δύο 10λεπτα βίντεο σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό και ακολούθησε συζήτηση και ανάλυση των άσχημων αυτών καταστάσεων.

 

Παρουσίαση εργασίας από τους μαθητές της Α’ τάξης

Η δασκάλα της Α’ τάξης, κ. Σοφία Τζουτζίδου, στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης, για το α’ εξάμηνο εργάστηκε πάνω σε θέματα συναισθημάτων και ειδικότερα για το συναίσθημα του θυμού και τη διαχείρισή του, «διαχειρίζομαι το θυμό». Τα παιδιά διάβασαν παραμύθια, είδαν μικρές ταινίες, έγραψαν μηνύματα, ζωγράφισαν και εκφράστηκαν για το συναίσθημα μέσα από το παιχνίδι.

Στους πίνακες ανακοινώσεων μέσα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων αναρτήθηκαν ζωγραφιές των μαθητών της Γ’ τάξης. Η δασκάλα τους κ. Στέλλα Λουδοβάρη είχε αφηγηθεί στους μαθητές της την προηγούμενη μέρα δύο παραμύθια σχετικά με τη σχολική βία: «Τα μπαλόνια της φιλίας» και «η Μόνα η χελώνα σε καινούργιο σχολείο».  Ακολούθησε  συζήτηση και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους μπαλόνια φιλίας.

IMG_0061 IMG_0069 IMG_0070 IMG_0074 IMG_0084 IMG_0087

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

prosklisi

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

 

Την  Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014  η Β” τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς, συνοδευόμενη από τη δασκάλα της, κ.  Κομπάνη Ελένη, επισκέφτηκε το Μητροπολιτικό μέγαρο  Καστοριάς, στα πλαίσια του προγράμματος της ευέλικτης ζώνης.

Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας υποδέχτηκε ο ίδιος με εγκαρδιότητα και μας ξενάγησε στους χώρους του Επισκοπείου.

Μας  πρόσφερε γλυκά κεράσματα, την εικόνα της Οσίας Σοφίας της Κλεισουριώτισσας και συνομίλησε με τους μικρούς μαθητές, οι οποίοι ενθουσιάστηκαν που γνώρισαν «δια ζώσης» τον επίσκοπο της τοπικής εκκλησίας μας.

Ευχαριστούμε τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη μας Κ.Κ Σεραφείμ, ο οποίος μας δέχτηκε με πατρική στοργή και μας τόνισε τη θερμή συμπαράσταση της Εκκλησίας στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα παιδιά και οι οικογένειές τους.

Οι μαθητές της β” τάξης του 2ου Δημ.σχ. Καστοριάς

Και η δασκάλα τους Κομπάνη Ελένη

DSC09875 DSC09876

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ για την πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.

 

http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/index.php/plaisio-leitoyrgias

Το Παρατηρητήριο έχει ως αποστολή το σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, την ταυτοποίηση, τη μελέτη και τη διοχέτευση προς διαχείριση σε πιστοποιημένους φορείς περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού. 

Το Παρατηρητήριο, για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του, υποστηρίζεται τόσο από τη Συντονιστική Επιτροπή όσο και από την Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή.    

  1. Συντονιστές Δράσεων: Ρόλος και αρμοδιότητες

Οι δράσεις του Παρατηρητηρίου υλοποιούνται με ευθύνη των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.  Σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, με πρωτοβουλία του Συντονιστή Δράσεων, δημιουργείται δίκτυο συνεργαζόμενων φορέων για την υποστήριξη δράσεων πρόληψης στις σχολικές μονάδες, επιδιώκοντας ιδιαίτερα τη συμμετοχή θεσμικών, κοινωνικών τοπικών φορέων και οργανισμών που εξειδικεύονται σε θέματα πρόληψης της βίας, της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των νέων, των δικαιωμάτων του παιδιού, της διαμεσολάβησης κοινωνικών φορέων και της κοινωνικής ένταξης.

Σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης έχει οριστεί από τον Περιφερειακό Διευθυντή ως Συντονιστής Δράσεων ένας εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του οποίου οι αρμοδιότητες εκτείνονται σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης Π.Ε. & Δ.Ε., Διευθύνσεων Π.Ε. & Δ.Ε., Σχολικών μονάδων και τοπικής κοινωνίας. Ο Συντονιστής Δράσεων συνεργάζεται και συνεπικουρείται στο έργο του από τους Προϊσταμένους Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. και Δ.Ε., τους Διευθυντές Π.Ε. και Δ.Ε., τους Σχολικούς Συμβούλους όλων των ειδικοτήτων, τους Υπευθύνους Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, προκειμένου να υλοποιούν δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών βίας και εκφοβισμού. Επιπλέον, συνεργάζεται με τους Συντονιστές όλων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και ενημερώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα για τις ενέργειές του τον Περιφερειακό Διευθυντή καθώς και τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής του Παρατηρητηρίου.

Ο Συντονιστής δεν υποκαθιστά σε καμία περίπτωση το ρόλο των στελεχών εκπ/σης (Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών Εκπ/σης Π.Ε. & Δ.Ε. και Διευθυντών σχολικών μονάδων), οι οποίοι λειτουργούν με βάση το συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο και έχουν διακριτούς και σαφείς ρόλους. Στόχος του θα πρέπει να είναι η συνέργεια όλων όσων έχουν τη διοικητική και παιδαγωγική ευθύνη για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, η γόνιμη συνεργασία και η αποτελεσματικότητα στο πεδίο της πρόληψης, αλλά και της αντιμετώπισης των φαινομένων της βίας και του εκφοβισμού.

  1. Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας στην πρόληψη περιστατικών βίας

Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί, προκειμένου να διαμορφώσουν συνθήκες ειρηνικής συνύπαρξης μεταξύ των μαθητών στο χώρο του σχολείου, συνεργάζονται και υποστηρίζονται στο έργο τους –εκτός των άλλων- από τους Συντονιστές Δράσεων Πρόληψης, με στόχο τον σχεδιασμό και υλοποίηση ενδοσχολικών δράσεων, οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τις εκάστοτε σχολικής μονάδας.  

Βασική επιδίωξη κάθε Σχολικής Μονάδας θα πρέπει να είναι η αξιοποίηση όλων των προσφερόμενων δράσεων και εργαλείων του Υ.ΠΑΙ.Θ. καθώς και των τοπικών υποστηρικτικών δικτύων για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Απώτερος στόχος είναι η διαπαιδαγώγηση των μαθητών πάνω στους τρόπους με τους οποίους οι ίδιοι θα προστατεύουν αποτελεσματικά τον εαυτό τους αναπτύσσοντας κριτική σκέψη και στάση απέναντι σε οποιασδήποτε μορφή βίαιης συμπεριφοράς και η συμμετοχή τους στην αναζήτηση ειρηνικής επίλυσης διαφορών στο χώρο του σχολείου. Τα περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού, εφόσον οι ιδιαιτερότητες κάθε συγκεκριμένου περιστατικού το επιτρέπουν, κρίνεται σκόπιμο να αντιμετωπίζονται στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας. Για το λόγο αυτό, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζεται ένας εκπαιδευτικός ως υπεύθυνος για θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού ανά σχολική μονάδα.

  1. Διαχείριση και αντιμετώπιση περιστατικών βίας  σε επίπεδο σχολικής μονάδας

Σε επίπεδο διαχείρισης και αντιμετώπισης περιστατικών βίας είναι σημαντική η έγκαιρη διαπίστωση τους, ώστε να είναι δυνατή μια παιδαγωγική παρέμβαση και να αποτρέπεται η κλιμάκωση του φαινομένου.

Ι. Στο πλαίσιο αυτό, είναι απαραίτητο κάθε σχολική μονάδα να διαμορφώνει από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με τη συμβολή και σύμπραξη όλων των συμμετεχόντων (Σύλλογο Διδασκόντων, Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, μαθητές/ Μαθητικά Συμβούλια κ.λπ.) και σε συνεργασία με τον Συντονιστή Σχολικών Δράσεων, ένα ορισμένο πλαίσιο διαχείρισης και αντιμετώπισης περιστατικών που άπτονται της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

ΙΙ. Γενικότερα, σε περιπτώσεις που συμπεριφορές μαθητών προβληματίζουν τους εκπαιδευτικούς, είναι απαραίτητο να ζητείται η συνδρομή τόσο των αρμοδίων Σχολικών Συμβούλων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, των Συμβούλων Παιδαγωγικής Ευθύνης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και των Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης όσο και των Συντονιστών Δράσεων, οι οποίοι με τη σειρά τους θα πρέπει να ενημερώνουν τη Συντονιστική Επιτροπή του Παρατηρητηρίου, αν πρόκειται για περιστατικά αυξημένης βαρύτητας.  Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να επιδιώκεται, να ενθαρρύνεται και να διευκολύνεται η συνεργασία των σχολικών μονάδων με τους Υπευθύνους Αγωγής Υγείας, Σχολικών Δραστηριοτήτων, με τους Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων, τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. καθώς επίσης με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας και τις ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων, αλλά και φορείς/ οργανισμούς όπως ενδεικτικά ο  Συνήγορος  του Παιδιού, η ΕΨΥΠΕ, το Χαμόγελο του Παιδιού κ.ά.

 


 

http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/epsype.jpg

              http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/chamogelo-paidiou.jpg

http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/diktyo-kata-ths-bias.png        

 http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/abc.png

http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/one-in-five.jpg

 http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/sxoleio98-selidodeiktis06.JPG

 http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/BANNER_975x159.png

http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/safer_logo_over.jpg

 http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/institouto-ygeias-paidiou.jpg 

http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/epipsy.jpg 

 http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/diktyo-katapolemhsh-swmatikhs-timwrias.bmp 

http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/council_of_europe_logo11.jpg

http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/images/KELPNOO.png

               Συμβουλευτική Επιτροπή για την Πρόληψη και Καταπολέμηση της Βίας στην Οικογένεια

Συμβουλευτική Επιτροπή για την Πρόληψη και Καταπολέμηση της Βίας στην Οικογένεια

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

INTERNET – ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Το διαδίκτυο είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο που συμβάλλει στην ενημέρωση, τη γνώση και την ψυχαγωγία.

Δεν υπάρχει καθορισμένη ηλικία έναρξης αναφορικά με το πότε ένα παιδί μπορεί να αρχίσει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο. Έχει παρατηρηθεί πως ο μέσος όρος ηλικίας των παιδιών που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο γίνεται ολοένα και μικρότερος. Σε πολλά σχολεία του Δημοτικού τα παιδιά χρησιμοποιούν το διαδίκτυο στο πλαίσιο του μαθητικού προγράμματος. Πολλοί  γονείς κάνουν χρήση του διαδικτύου στο σπίτι και είναι πιθανό τα παιδιά που τους βλέπουν  να θελήσουν να συνδεθούν και εκείνα. Το διαδίκτυο φαίνεται μαγικό στα μάτια ενός μικρού παιδιού.

 Αυτό που κυρίως έχει σημασία και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή είναι ο τρόπος χρήσης από την πλευρά του παιδιού. Στο διαδίκτυο μπορείς να αναζητήσεις και να βρεις τα πάντα- πληροφορίες, βιβλία, παιχνίδια, να αγοράσεις προϊόντα από όλον τον κόσμο, να επικοινωνήσεις με ανθρώπους από άλλη χώρα, να δεις ιστοσελίδες διαφόρων περιεχομένων κ.α.

Γνωρίζει  ο γονιός τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του διαδικτύου;

Πως  μπορεί να προφυλάξει το παιδί του και πώς να του διδάξει τη σωστή χρήση του;

Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα και έλεγχος από τους γονείς ή άλλους κηδεμόνες και φροντιστές του παιδιού για τους ιστότοπους που επισκέπτεται και τον τρόπο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.

Ø  Οι γονείς  πρέπει να αφιερώσουν χρόνο για να εξηγήσουν στο παιδί τον κατάλληλο και επιτρεπτό τρόπο χρήσης του διαδικτύου και να του πουν με ακρίβεια ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν, τι θα πρέπει να προσέχει και πως θα μάθει να τους αποφεύγει.

Ø  Δεν θα πρέπει ποτέ να δίνει προσωπικά στοιχεία ακόμα και αν του ζητηθούν ή να συνομιλεί με άγνωστα άτομα ή το σοβαρότερο και επικινδυνότερο να συναντήσει κάποιο από αυτά τα άτομα.

Ø  Το παιδί πρέπει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο με κανόνες και όρια, και να μην αφιερώνει σε αυτό πολύ χρόνο αποσπώντας την προσοχή του από τα μαθήματα του στο σχολείο.

Ø  Τα παιχνίδια στον υπολογιστή πρέπει να μην αντικαταστήσουν τη  φυσική διαπροσωπική επαφή και το παιχνίδι με παιδιά της ηλικίας του.

Ø  Οι γονείς οφείλουν να ενισχύουν τις φυσικές δραστηριότητες του παιδιού και να έχουν συμφωνήσει μαζί του πόσες και ποιες  ώρες την εβδομάδα μπορεί να το χρησιμοποιεί.

Ø  Μπορούν επίσης να τοποθετήσουν τον υπολογιστή σε έναν κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού (π.χ. στο σαλόνι) και όχι στο παιδικό δωμάτιο, ώστε να μην μπορεί το παιδί να απομονωθεί ανενόχλητα στο δωμάτιο του.

Ø  Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με την  καθοδήγηση των γονιών τους.

Ø  Τέλος, οι γονείς μπορούν να προμηθευτούν λογισμικά που δεν επιτρέπουν την είσοδο σε σελίδες ακατάλληλου περιεχομένου ή σε άλλους ιστότοπους επικινδύνους για παιδιά.

images imagesσ

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΟ

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Η μαθήτρια της Ε’ τάξης του Σχολείου μας Γουδή Πολυξένη, του Ναούμ και της Παρασκευής Παπαρίζου, πήρε το Α’ βραβείο στο διαγωνισμό έκθεσης που διοργάνωσε ο Ιερός Ναός Αγίου Νικάνορος.

Το θέμα της έκθεσης ήταν: «τι ονειρεύομαι με τα μάτια ανοικτά». Οι εκθέσεις μελετήθηκαν από κριτική επιτροπή φιλολόγων και δασκάλων και διακρίθηκαν τέσσερις εκθέσεις.

Η εκδήλωση της βράβευσης πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 9/02/2014 και ώρα 11.00 π.μ. στην αίθουσα δεξιώσεων του Ιερού Ναού Αγίου Νικάνορος.

Συγχαίρουμε θερμά τη μαθήτρια του Σχολείου μας Ξένια Γουδή για την διάκρισή της. Επισημαίνουμε ότι οι εκθέσεις γράφτηκαν από τους μαθητές στο σχολείου, στις τάξεις. Συγχαίρουμε  όλους τους μαθητές μας για τη συμμετοχή τους και για την παρουσία τους στην εκδήλωση, καθώς και τις εκπαιδευτικούς των τάξεων Ε’ και ΣΤ’, Ελένη Μπαμπάκου και Δέσποινα Κομπάνη. Συγχαίρουμε την πρωτοβουλία αυτή των διοργανωτών του διαγωνισμού και ιδιαιτέρως τον Πατέρα Ελευθέριο Συτιλίδη.

Ευχαριστούμε τους  μαθητές μας για τη χαρά και περηφάνια που μας δίνουν!

Η Διευθύντρια του Σχολείου

Δώρα Τελλίδου – Τζηκαλάγια

DSC02921 DSC02933