Kαλοκαιρινή γιορτή 2024

 

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 1

ΚΑΛ2

Καβουράκια από χάρτινα πιάτα.

ΚΑΛ3

Χάρτινες τσάντες για τους φακέλους των εργασιών.

ΚΑΛ1

Έκθεση με καλοκαιρινές τρισδιάστατες κατασκευές .

 

ΚΑΛ5

Οι προσκλήσεις για την καλοκαιρινή γιορτή

 

Γ3

Αναμνήσεις από τη σχολική γιορτή.

Γ8

Γ7 Γ9

 

Οι δράσεις του Νηπιαγωγείου εκτός του σχολείου.

Η ημερήσια εκδρομή έγινε σε Πάρκο Άθλησης και Ψυχαγωγίας. Τα  νήπια  είχαν την ευκαιρία να αθληθούν  και να αλληλεπιδράσουν  στο φυσικό περιβάλλον ,τελείως διαφορετικό από το αστικό περιβάλλον της πόλης με το οποίο είναι εξοικειωμένα.

ekd1

Έτοιμοι για την ξενάγηση

 

ekd 2

Στο τραμπολίνο

krikoi

Στοχεύοντας με κρίκους.

mpasket

Παίζοντας μπάσκετ.

toj1

Ρίχνουμε στον στόχο με το τόξο.

toj2

Η τοξοβολία συνεχίζεται.

Επισκεφθήκαμε το 5ο  Δημοτικό Σχολείο Θήβας στα πλαίσια μετάβασης στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα .

ds 1

Στην πρώτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

ds2

Διαβάζουμε το βιβλίο της Γλώσσας της Α΄ Δημοτικού

ds3

Ψωνίζουμε στο κυλικείο του σχολείου.

ds5

Στις κερκίδες της σχολικής αυλής

ds4

Ακούμε τα τραγούδια της χορωδίας του σχολείοu

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Ο τίτλος του τελευταίου κύκλου εργαστηρίων δεξιοτήτων για το τρέχον σχολικό έτος είναι:<<Αιγαίο ,η θάλασσα που ενώνει πολιτισμούς>> και έχει στόχο να έρθουν σε επαφή τα νήπια με τα πολιτιστικά δημιουργήματα και των τρόπο ζωής σήμερα και παλιότερα των ανθρώπων που κατοικούν τα αιγαιοπελαγίτικα  νησιά.

aig6

Αρχικός εννοιολογικός χάρτης

aig7

Τελικός εννοιολογικός χάρτης

aig1 1

Ζωγραφίζουμε το καράβι που θα μας ταξιδέψει στο Αιγαίο Πέλαγος όπως ταξίδεψε τον Θησέα την Κρήτη. Μάθαμε ότι από τον πατέρα του ,βασιλιά Αιγέα, πήρε το πέλαγος το όνομα του.

aig3

Οι πρώτοι ταξιδιώτες έχουν πάρει τη θέση τους.

aig2

Το ταξίδι συνεχίζεται.

aig26

Παρατηρούμε φωτογραφίες αντικειμένων που βρήκαμε στη γωνιά της βιβλιοθήκης

aig20

Πληροφορούμαστε από το διαδίκτυο για τα κυκλαδίτικα ειδώλια και τη χρήση τους

aig27

Οι ομάδες επιλέγουν τις φωτογραφίες που θα χρησιμοποιήσουν στις εργασίες τους.

aig23

Με αλατοζύμη κατασκευάζουν ειδώλια.

aig21

Τα κορίτσια επέλεξαν το χρυσό σκουλαρίκι με τις μέλισσες

aig22

Η ομάδα κατασκευάζει την πορτάρα στη Νάξο

aig15

Τελευταίες πινελιές

aig17

Ψηφιδωτά από πλαστελίνη

aig18

Σχεδιάζουμε τις μορφές

aig19

Ολοκληρώνουμε τη δημιουργία ,με μικρά κομμάτια από γλασσέ χαρτί

aig16

Τα ψηφιδωτά μας.

aig9

Ατομικές εργασίες, αγγεία από χαρτί.

aig8 1

Τα αγγεία μας.

aig10

Δίνουμε διαφορετική χρήση σε γνωστά υλικά (ρολό κουζίνας).

aig11

Με την τεχνική κολάζ φτιάξαμε το δικό μας νησί των Κυκλάδων.

 

 

Τα έντομα την Άνοιξη

Η Άνοιξη και το Καλοκαίρι είναι οι εποχές που τα έντομα, άλλες φορές ενοχλητικά και άλλες  ωφέλιμα, μπαίνουν στη ζωή των ανθρώπων. Τα έντομα είναι ένα προσφιλές και ενδιαφέρον θέμα για τα νήπια .Η ενασχόληση μας με τα έντομα διήρκησε περίπου  πέντε εβδομάδες.

ent1

Αρχικός εννοιολογικός χάρτης

ent9

Τα βιβλία που χρησιμοποιήσαμε.

ent29

Φτιάχνοντας πασχαλίτσες

ent12

Έτοιμες για την διακόσμηση της τάξης.

ent20

Μαθηματικά με την πασχαλίτσα (συμπληρώματα αριθμών)

ent30

Με ψαλίδι και χαρτόνι κάμνουμε μελισσάκια.

ent31

Οι μέλισσες είναι έτοιμες.

ent23

Διαβάζουμε το παραμύθι <<Μια κάμπια πολύ πεινασμένη>>

ent26

Πεταλούδες από μανταλάκια και φίλτρο του καφέ.

ent25

Πεταλούδες με γλωσσοπίεστρα.

ent22

Παιχνίδι με τη μύτη του κουνουπιού.

ent15

Ψηφιδωτό πεταλούδα με τουβλάκια.

ent14

Ατομικές εργασίες για τον κύκλο ζωής των εντόμων

ent5

Μυρμήγκια από πηλό.

ent 4 1

Ζωγραφίζουμε τα μυρμήγκια.

ent3

Κατασκευάζουν μυρμηγκοφωλιές.

ent2

Μακέτα με θέμα τα μυρμήγκια.

ent8

Ομαδοποίηση ων εντόμων με βάση την κίνηση τους.

ent 10

Αινίγματα για τα έντομα.

ent11 1

Το παιχνίδι των αινιγμάτων ξεκινά…

ent7

Τραγουδούν τη <<Μικρή αράχνη>>

ent6

Διδακτική αξιοποίηση του τραγουδιού.

ent17

Ομαδική εργασία .Ξεχωρίζουμε τα έντομα σε βλαβερά και ωφέλιμα.

ent16

Ομαδοποίηση των εντόμων

ent21

Ψυχοκινητικά παιχνίδια στην αυλή.

ent18

Δραστηριότητα για τον εντοπισμό του αρχικού γράμματος.

ent24

Εισαγωγή στην πράξη της πρόσθεσης.

ent27

Ζωγραφίζουμε λουλούδια και πεταλούδες με τις παλάμες.

ent13

Αυτοσχέδιο χιουμοριστικό ποίημα με ομοιοκατάληκτες λέξεις που πρότειναν τα νήπια και κατέγραψε η νηπιαγωγός.

 

Όλοι μαζί, όλοι ίσοι. 20-26 Μαΐου 2024

Στα πλαίσια  της εβδομάδας ευαισθητοποίησης για τα άτομα με αναπηρία υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες.

ζωγραφικη με το στόμα

Ζωγραφική με το στόμα χρησιμοποιώντας πινέλα.

τυφλομυγα

Τα νήπια έπαιξαν <<τυφλόμυγα>>.

φενια 4

Παρακολουθήσαμε την ιστορία <<Φένια, η αγαπημένη των ήχων>>

φενα3

Ζωγράφισαν τις δεξιότητες της Φένιας σύμφωνα με την ιστορία.

φενια2

Τα έργα των νηπίων.

φενια 1

Παιχνίδι αισθήσεων.

φενια 5

Μαντεύουμε τον ήχο.

Πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων

Το σχολικό έτος 2023-2024 υλοποιήθηκε στη σχολική μονάδα πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων στο οποίο συμμετείχαν δεκαεννέα νήπια με τίτλο <<Ο λύκος των παραμυθιών πηγαίνει στο Νηπιαγωγείο>>.Βασικός στόχος είναι η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας των νηπίων ,η ανάπτυξη της συνεργατικότητας ,της περιβαλλοντικής συνείδησης,της κριτικής σκέψης και των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.Το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης είχε διάρκεια δώδεκα εβδομάδων.

IMG 1593

Αρχικοί εννοιολογικοί χάρτες.

λυκος 2

Τελικός εννοιολογικός χάρτης.

IMG 1591

Τα παραμύθια με το λύκο.

IMG 1611

Οι πρώτες ζωγραφιές με λύκους.

IMG 1601

Πλαστικοποιημένες φιγούρες λύκων για κουκλοθέατρο.

IMG 1648

Το δάσος των παραμυθιών με την τεχνική κολάζ

IMG 1589

Το δάσος ως οικοσύστημα με ζώα και φυτά.

IMG 1594

Τα νήπια τοποθετούν σε διαδοχική σειρά τους ήρωες που συναντά ο καλόκαρδος λύκος (χρονική ακολουθία).

IMG 1600

Δραματοποίηση .Ολύκος συναντά τα κατσικάκια.

IMG 1604

Ο λύκος συναντά την Κοκκινοσκουφίτσα.

IMG 1614

Τα τρία γουρουνάκια.

IMG 1620

Ο Πέτρος ψάνει το λύκο.

IMG 1628

Ο καλόκαρδος λύκος συναντά τον κακό γίγαντα.

IMG 1630

Τα παιδιά που έχει φυλακίσει ο κακός γίγαντας.

IMG 1534

Ξεχωρίζουμε τα ζώα σε φυτοφάγα και σαρκοφάγα.

IMG 1540

Τα ζώα ομαδοποιημένα δε δύο πίνακες.

IMG 1811

Κ.ατασκευάζουμε ζώα του αγροκτήματος με πλαστελίνη

IMG 1821 9

Τα ζώα της φάρμας.

IMG 1831

Ζωγραφίζουμε τον πράσινο λύκο που άλλαξε χρώμα.

IMG 1621

Ο λύκος άλλαξε επτά φορές χρώμα για να γίνει αποδεκτός από τους άλλους λύκους.

IMG 1619

Μείξη χρωμάτων γκρι και πράσινο.

IMG 1834 4

Ταυτίζουμε ,διαβάζουμε και κυκλώνουμε τα χρώματα.

IMG 1597 1

Δραστηριότητα γραπτού λόγου ,ανάγνωση,φωνολογική επίγνωση.

IMG 1595

Δραστηριότητα ψυχικήςενδυνάμωσης.Η ομάδα χαρίζει ένα θετικό χαρακτηρισμό σε κάθε νήπιο.

IMG 1625

Αποτυπώνουμε τα συναισθήματα.

IMG 1607

Η φιλία.

IMG 1629

Διαβάσαμε παραμύθια για τα συναισθήματα.

IME 1936

Οι πρωταγωνιστές του παραμυθιού<<Ουπς!>>

IMG 1925 2

Τακτικοί αριθμοί .Η σειρά των ζώων που κυνηγούν τον λύκο.

IMG 1961 1

Τα νήπια τρέχουν σε σειρά.

IMG 1959

Κινούνται σε κύκλο χωρίς να προσπερνά το ένα το άλλο.

IMG 1627

Ατυχήματα που συμβαίνουν στο σπίτι και το σχολείο.(Ουπς!)

IMG 1633

Πίνακας αναφοράς :τα ζώα και τα μικρά τους.

IMG 1609

Γράμματα.Έναυσμα το αρχικό γράμμα λέξεων.

7

Ο αριθμός 6.

8

Συμπληρώματα του αριθμού 6.Πρόσθεση-Αφαίρεση

IMG 1605

Αριθμοί που διαχειριστήκαμε.

IME 1978

Τα νήπια μετρούν το ύψος τους και τοποθετούνται στη σειρά από τον ψηλότερο στον πιο κοντό.

IME 1980

Σειροθετούν στο δάπεδο.

IMG 1615

Σχήματα:Το εξάγωνο του κελιού της μέλισσας στην κυψέλη και το μέλι που γλύκανε τη φωνή του κακού λύκου.

IMG 1808

ΤΠΕ Ψηφιακές ασκήσεις Ενώνουμε τον ήχο με το ζώο.

IMG 1659

ΤΠΕ Μετράμε ποσότητες.

IMG 1657

ΤΠΕ Εντοπίζουμε σύμβολα αριθμών (7)

IMG 1651

ΤΠΕ Αρχικό γράμμα λέξεων(ασκήσεις εμπέδωσης)

IMG 1649

ΤΠΕ Τα ζώα και τα μικρά τους (αντιστοίχηση)

IMG 1684

Διαδικτυακό ουκρανικό παραμύθι <<Το γάντι>>, δραστηριότητα στο μάθημά των Αγγλικών.

 

IMG 1682

Τα νήπια μιμούνται τα ζώα Όνομάζουν στα αγγλικά κάθε ζώο που βάζουν μέσα στο γάντι.

IME 1352 1

Μουσικοκινητικό παιχνίδι.<<Ψάχνω μια αρκούδα>>.

IMG 1143

Κουκλοθεατρική παράσταση <<Η Κοκκινοσκουφίτσα…αλλιώς>>

IMG 1123

Τα νήπια εμπλέκονται στη ιστορία.

IMG 1187

Χορεύουν και τραγουδούν κατα τη διάρκεια της παράστασης.

IMG 1603

Ζωγραφίζουν τις σκηνές που τα εντυπωσίασαν.

λυκος 1

Ο λύκος ως απειλούμενο είδος

λύκος 4

Κατασκευάζουν στη γωνιά του οικοδομικού υλικού ένα καταφύγιο άγριων ζώων.

 

Ημέρα της μητέρας

 

μητερα

Πηγή:Faretra info

 

Η μητέρα είναι το στήριγμα μας και μέσα στην αγκαλιά της νιώθουμε ασφάλεια και θαλπωρή. Αναμφισβήτητα, αποτελεί  τον πιο σημαντικό άνθρωπο στη ζωή του κάθε ατόμου.

 Κάθε δεύτερη Κυριακή του Μαΐου (12 Μαΐου 2024) γιορτάζουμε την Ημέρα της Μητέρας, προκειμένου να αναδείξουμε τον ζωτικό της ρόλο στην οικογένεια.

Τα νήπια ετοίμασαν δώρα που χάρισαν στη μητέρα τους κατά την αποχώρηση από το νηπιαγωγείο.

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Ti κάνει η μητέρα για τα παιδιά της

μαμα5

Διαβάσαμε το παραμύθι.

μαμα2

Ετοιμάσαμε μια αφίσα.

μαμα1

Χρόνια Πολλά σε όλες τις μητέρες!

μαμα3

Κατασευάσαμε καδράκια και ζωγραφίσαμε τη μαμά μας.

μαμα6

Το δώρο της μαμάς είναι έτοιμο.

μαμα4

Μια γλάστρα με λουλούδια για τη γιορτή της μαμάς

<<Πατήστε>> με κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε την αφήγηση του παραμυθιού <<Θα σ’αγαπώ ό,τι και αν γίνει>>.

https://video.link/w/uxu7voSDl70#

 

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

Easter Card 2023 GR

ΠΗΓΗ:diachel.gr

Μ΄ ένα αυγό σαν του σπουργίτη

κι είπα νικητής θα βγω

τσακ μου τσάκισες τη μύτη.

Μα, σα γύρισες τ’ αυγό, τσακ σε τσάκισα κι εγώ.

Και Χριστός Ανέστη όλοι

μια μεγάλη αγκαλιά

ψάλλαμε στο περιβόλι,

όπου ανθούσε η πασχαλιά.

Προσεγγίσαμε βιωματικά τη γιορτή του Πάσχα .Μάθαμε τα ελληνικά πασχαλινά έθιμα.Παρουσιάζουμε μερικά από τα έργα και τις δράσεις μας.

 

πασχα 9

Φτιάξαμε αυγά από χαρτόνι και διακοσμήσαμε την τάξη.

πασχα 8

Κοτοπουλάκια σε αυγά από χάρτινα πιάτα.

πασχα5

Εικόνες από τη Σταύρωση.

πασχα4

Κολάζ με αυγά και λαμπάδες.Μαθαίνοντας τα σχήματα.

πασχα3

Ανάσταση με τη λαμπάδα της νονάς.

πασχα 7

Βάψαμε αυγά …

πασχα 2

…για να τα βάλουμε στα πασχαλιάτικα καλαθάκια μας.

πασχα8

Φτιάξαμε πασχαλινές κάρτες και γράψαμε <<Καλό Πάσχα>>.

 

πασχα1

Τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου.

<<Πατήστε>> με κλίκ στον παρακάτω σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε την αφήγηση του παραμυθιού  <<Η πασχαλίτσα της αγάπης>>.

https://video.link/w/thAGDl0uCu0#

Πηγή:you tube

Eργαστήρια Δεξιοτήτων STEM:Στα ίχνη των δεινοσαύρων

Ο όρος STEM χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2001 από τον οργανισμό NSF (National Science Foundation)  για να αποδώσει τη διασύνδεση των περιοχών των Φυσικών Επιστημών (Science), της Τεχνολογίας (Technology), της Μηχανικής (Engineering) και Μαθηματικών (Mathematics). Πιο αναλυτικά τα επιστημονικά του πεδία προσδιορίζονται ως εξής:

  • S είναι η Επιστήμη (Science).
  • T είναι η Τεχνολογία (Technology),
  • είναι η Μηχανική (Engineering),
  • M είναι τα Μαθηματικά (Maths), οι τρόποι μέτρησης και οι βασικές έννοιες της Γεωμετρίας (σχήματα, σύγκριση μεγεθών κ.α.). α  

Σκοπός του έργου STREAM  είναι να αποκτήσουν τα παιδιά τις απαραίτητες γνώσεις, ξετυλίγοντας  τις δεξιότητες 4C (communication, critical thinking, creativity, collaboration), τις δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης (ρομποτική-επιστημονική/υπολογιστική σκέψη Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης Πληροφορικός γραμματισμός Ψηφιακός γραμματισμός Τεχνολογικός γραμματισμός ) καθώς και τις δεξιότητες του νου (ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός Επίλυση προβλημάτων Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές).

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων STEM με τίτλο <<Στα ίχνη των δεινοσαύρων >>υλοποιήθηκαν σε είκοσι μία(21) διδακτικές ώρες και τα νήπια γνώρισαν καλύτερα τα προϊστορικά πλάσματα που εξάπτουν την φαντασία τους και κινητοποιούν τα ενδιαφέροντα τους.

  • IMG 1447

    Αρχικός εννοιολογικός χάρτης

    IMG 1445

    Τελικός εννοιολογικός χάρτης

    IMG 1453

    Σκελετός δεινοσαυρών.

    IMG 1431

    Φτιάχνουμε αλατοζύμη

    IMG 1437

    Δημιουργούμε τα ίχνη των δεινοσαύρων

    IMG 1449

    Πολύχρωμα απολιθώματα με ίχνη

    IMG 1411

    Μοτίβο με την τεχνική στένσιλ

    IMG 1413

    Δεινόσαυροι από χάρτινα πιάτα

    IMG 1253

    Βιντεοπροβολή με θέμα τους δεινόσαυρους

    IME 1966

    Με χαρτοπολτό φτιάχνουμε αυγά των δεινοσαύρων

    IMG 1239

    Βάφουμε τα αυγά των δεινοσαύρων

    IMG 1247

    Αυγά δεινοσαύρων σε διάφορα χρώματα και μεγέθη

    IMG 1229

    Ταξινόμηση των δεινοσαύρων με κριτήριο το περιβάλλον που ζουν.

    IMG 1409

    Κολάζ με δεινόσαυρους της στεριάς, της θάλασσς και του αέρα

    IMG 1341

    Κατασκευή μακέτας.Ζωγραφίζουμε τα δέντρα.

    IMG 1345

    Φτιάχνουμε δεινόσαυρους από πλαστελίνη

    IMG 1337 1

    Το φύλλωμα των δέντρων.

    IMG 1395

    Πείραμα:To ηφαίστειο εκρύγνηται.

    IMG 1425

    Διαδρομές.Τα νήπια σε ζευγάρια προγραμματίζουν και εκτελούν την κίνηση του δεινόσαυρου σε τετραγωνισμένο χαρτί.

    IMG 1421

    Ο τρικεράτωπας επιστρέφει στη φωλιά με τα αυγά του.

    IMG 1295

    Δραματοποίηση .Μιμούμαστε το βάδισμα και τις κινήσεις των δεινοσαύρων.