Ενημέρωση
Μπορείτε να δείτε παλαιότερες δημοσιεύσεις του 1ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου στην παρακάτω ιστοσελίδα
https://toprotoxekinima.wordpress.com/
Μπορείτε να δείτε παλαιότερες δημοσιεύσεις του 1ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου στην παρακάτω ιστοσελίδα
https://toprotoxekinima.wordpress.com/
Τη σχολική χρονιά 2024-2025 υλοποιήθηκε το ευρωπαϊκό συνεργατικό πρόγραμμα “Blue Adventure” με θέμα την προστασία του Ωκεανού, σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα, Πολωνία, Κύπρο, Κροατία και την Ισπανία. Οι μαθητές μας έμαθαν για τη σημασία της προστασίας του ωκεανού και της θαλάσσιας ζωής ιδιαίτερα μέσα από την ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίηση και ευθύνης.
Αφορμή: 8 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Χταποδιού. Η 8η Οκτωβρίου θεωρείται Παγκόσμια Ημέρα Χταποδιού και, όπως υποδηλώνει και το όνομά της, η ημέρα τιμά ένα από τα πιο ξεχωριστά πλάσματα που ζουν στον πλανήτη σήμερα, το χταπόδι. Μαθαίνουμε… παίζουμε… ζωγραφίζουμε… κατασκευάζουμε… και γνωρίζουμε το χταπόδι!
Καθώς ξεκινάμε το έργο μας. Πραγματοποιούμε αυτό το τεστ στους μαθητές μας για να καταγράψουμε τις γνώσεις τους.
Συμμετέχουμε στην Εβδομάδα Κώδικα (Code Week) με μία συνεργατική δραστηριότητα. Ο Χταπόδης έχασε τα 8 παπούτσια του στο βυθό της θάλασσας. Οι καρχαρίες παραμονεύουν… Μπορούμε να τον βοηθήσουμε να τα μαζέψει, αποφεύγοντας τους καρχαρίες; χρησιμοποιώντας τη μελισσούλα beebot όλα τα παπούτσια γύρισαν ξανά στα πόδια του Χταπόδη…
Τα παιδιά γίνονται εξερευνητές και μαζί με τους γονείς τους ψάχνουν το κοντινότερο μπλέ σημείο από το νηπιαγωγείο μας… και το βρήκαν!!! η Παραλία του Ρεθύμνου…
και κάπως έτσι ξεκινάει το ταξίδι μας!!!!
Τα Χριστούγεννα με ένα χριστουγεννιάτικο στολίδι, στέλνουμε τις ευχές μας για τον Ωκεανό στο “συνεργατικό καράβι” που ταξιδεύει….
Έρχεται η ώρα να γνωρίσουν τα παιδιά τον Ωκεανό!!!!!!!!!
Οι μαθητές σε σχολικές ομάδες ασχολούνται με την εξερεύνηση των ωκεάνιων περιοχών. Μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες συλλέγουν πληροφορίες για τον ωκεανό, λύνουν αινίγματα, πειραματίζονται, δημιουργούν παιχνίδια, δραστηριότητες STEM. Όλα αυτά παρουσιάζονται στο Βιβλίο για τον Ωκεανό.
Το νηπιαγωγείο μας ασχολήθηκε με τον Ατλαντικό Ωκεανό..και δημιούργησε ένα συνεργατικό παραμύθι. Διαβάστε το παρακάτω…
και ένα συνεργατικό τραγούδι που τα παιδιά το λάτρεψαν, το χόρεψαν και το τραγούδησαν!!!! συνέχεια και συνέχεια….
Πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι τους ωκεανούς; Μάθαμε για τα επαγγέλματα…
και δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό παιχνίδι Μπίνγκο!!!
Τα σχολεία συνεργάζονται σε ομάδες για να διερευνήσουν βασικά περιβαλλοντικά ζητήματα. Κάθε ομάδα επικεντρώνεται σε μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που επηρεάζουν τον ωκεανό, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να διερευνήσουν τα αίτια και τις επιπτώσεις της. Μέσω της έρευνας, της δημιουργικότητας και της ομαδικής εργασίας, οι μαθητές προτείνουν ρεαλιστικές και καινοτόμες λύσεις, ενισχύοντας τόσο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση όσο και τη διαπολιτισμική συνεργασία.
Η δική μας ομάδα, 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου και 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαίδας, ασχολήθηκε με την λεύκανση των κοραλιών.
και παίξαμε ένα παιχνίδι γνώσεων που άρεσε πολύ στα παιδιά.. Δοκιμάστε το!!!!
Τα συνεργαζόμενα σχολεία τ δημιουργήσαμε μια αφίσα με επίκεντρο την προστασία του ωκεανού. Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση και η έμπνευση για δράση μέσω μιας συνεργατικής και δημιουργικής προσπάθειας από μικρά παιδιά.
Τελειώνοντας το έργο το κλείσαμε με ένα μελωδικό τρόπο.. ένα συνεργατικό τραγούδι.. Απολαύστε το!!!!!!
Ότι δημιουργήσαμε στη διάρκεια του έργου παρουσιάστηκε στο τέλος της χρονιάς σε μια μικρή γιορτή στο νηπιαγωγείο μας. Εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά ξαναθυμήθηκαν ότι κατασκευάσαμε, τα παιχνίδια που παίξαμε και δημιουργήσαμε μια αφίσα “Μαζέψτε τα σκουπίδια να γεμίσει η θάλασσα.. ψάρια!!!”
Σχέδιο Δράσης Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας
Τίτλος Δράσης
Αγαπώ και σέβομαι τον κόσμο που Ζω !!!! Γι’ αυτό….ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ!!!!!!
Θεματικό Πεδίο
Η Δράση ανήκει στο 11ο θεματικό πεδίο Προγράμματος Σπουδών Δράσεων Ενεργού Πολίτη «Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες»
Τα παιδιά συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων μέσω της διαλογής τους και της ανακύκλωσής τους.
Σύντομη περιγραφή της Δράσης
Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται για τη διάκριση των ανακυκλώσιμων υλικών από τα κοινά απορρίμματα και τη σημασία της διαλογής και απόρριψής τους στους κατάλληλους κάδους. Εισάγονται στην έννοια της κυκλικής οικονομίας (Reuse-Reduce-Recycle). Ευαισθητοποιούνται σε ζητήματα περιβαλλοντικής ρύπανσης και αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος αναπτύσσοντας οικολογική συνείδηση.
Μάθημα ή τομέας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων που εντάσσεται:
Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον.
Τομέας: Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά. Ανακύκλωση
Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη
Τομέας: Εθελοντισμός- διαμεσολάβηση
Το Θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων είναι από τα πιο βασικά για τη θεματική της Οικολογικής Συνείδησης και αυτό γιατί αφορά άμεσα την ποιότητα ζωής και μπορεί να επιτευχθεί μεγάλη αλλαγή στη διαχείριση του προβλήματος με μόνο μικρές αλλαγές στις συνήθειες των ατόμων. Επειδή είναι γνωστό πως όσο νεότερος είναι ένας άνθρωπος τόσο πιο ανοιχτός είναι στην υιοθέτηση νέων συνηθειών αλλά και στη διαμόρφωση στάσεων, το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης Ενεργού Πολίτη απευθύνεται στο Νηπιαγωγείο.
Σκοπός είναι η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και η διαμόρφωση ενός νέου τρόπου σκέψης σχετικά με την κατανάλωση και διαχείριση των άχρηστων υλικών,∙ ένας τρόπος σκέψης που θα διυλίζει την κατανάλωση με τελικό στόχο όχι την αύξηση της ανακύκλωσης αλλά ιδανικά τη μείωση παραγωγής αποβλήτων
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Να αναγνωρίσουν τι είδους σκουπίδια παράγουμε, τα υλικά από τα οποία φτιάχνονται και τον κύκλο ζωής τους.
Να διακρίνουν τα απορρίμματα από τα ανακυκλώσιμα υλικά
Να διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα υλικά ανάλογα με το υλικό κατασκευής τους και να τα απορρίπτουν στον αντίστοιχο κάδο( μπλε, καφέ, κίτρινος και μωβ κάδο).
Να επαναχρησιμοποιούν με δημιουργικό τρόπο άχρηστα υλικά για καλλιτεχνικούς ή πρακτικούς σκοπούς
Να αναγνωρίσουν τα πλαστικά ως μια σημαντική πηγή θαλάσσιας ρύπανσης
Να παρατηρούν, να συλλέγουν στοιχεία και να καταλήγουν σε συμπεράσματα
Να καταγράφουν δεδομένα και να εξάγουν συμπεράσματα.
Να αναπτύξουν δεξιότητες σκέψης
Πεδίο Υλοποίησης
Ο χώρος του νηπιαγωγείου μας. Οι τάξεις και η αυλή μας. Ο δρόμος έξω από το σχολείο μας.
Φάσεις Υλοποίησης Δράσης
Διερεύνηση
Αφορμή για τη δράση αποτέλεσε ένα βίντεο που προβλήθηκε στην τάξη σχετικά με την ανακύκλωση. Τα παιδιά προβληματίστηκαν ως προς το περιεχόμενο του συμπαθούς «Κυρίου Κάδου» της τάξης μας και προχώρησαν σε «ανασκαφή» των απορριμμάτων. Μετά το δεκατιανό γεύμα διερευνήθηκε το περιεχόμενο του και διαχωρίστηκαν τα απορρίμματα κατά είδος. Συγκεντρώθηκαν οργανικά απορρίμματα, συσκευασίες χάρτινες , πλαστικές κλπ., χαρτί Α4.Ταξινομήθηκαν ανάλογα με το υλικό. Ακολούθησε συζήτηση. Προέκυψε η σκέψη της μείωσης κάποιων απορριμμάτων αλλά και της επαναχρησιμοποίησης κάποιων άλλων.
Συζητήθηκε το θέμα της ανακύκλωσης και αποφασίστηκε να υλοποιηθεί σχετική δράση.
Προετοιμασία/Σχεδιασμός
Αφού έχει ληφθεί η απόφαση για την οργάνωση της δράσης , σε μια πρώτη φάση οι μαθητές/τριες καταγράφουν σκέψεις, προβληματισμούς και ερωτήματα όπως:
Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να συλλέξει πληροφορίες και να καταγράψει τις ιδέες της προκειμένου να απαντηθούν τα ερωτήματα που έχουν τεθεί και κατόπιν τα παρουσιάζουν στην τάξη. Με βάση τις παρουσιάσεις τα παιδιά αποφασίζουν τα βήματα που θα ακολουθήσουν για την οργάνωση της δράσης. Τα παιδιά αποφασίζουν να προσκαλέσουν εκπρόσωπο του Δήμου, της Υπηρεσίας Ανακύκλωσης προκειμένου να ενημερωθούν για τις τοπικές υποδομές σχετικά με την ανακύκλωση. Επίσης αποφασίζουν να πραγματοποιήσουν μικρό περίπατο στη γειτονιά του σχολείου προκειμένου να εντοπίσουν σημεία όπου είναι γεμάτα σκουπίδια (εγκαταλειμμένα οικόπεδα/ σπίτια , σπασμένους κάδους και αν υπάρχουν σημεία ανακύκλωσης.
Τέλος , τα παιδιά προβληματίζονται για το πως θα μπορούσαν να ευαισθητοποιήσουν την τοπική κοινωνία σχετικά με το θέμα της ανακύκλωσης , της διαλογής των ανακυκλώσιμων και της απόρριψης τους στον κάδο ανάλογου χρώματος.
Υλοποίηση
Οι μαθητές/τριες με βάση τον σχεδιασμό προχωρούν στην οργάνωση της δράσης και δημιουργούνται οι ομάδες οι ομάδες που θα αναλάβουν κάθε έργο που έχει οριστεί κατά την προετοιμασία.
Συζητούν με τον εκπρόσωπο του Δήμου από την Υπηρεσία Ανακύκλωσης για τη διαχείριση των απορριμμάτων και των ανακυκλώσιμων. Μας παρουσιάζει τα διάφορα χρώματα κάδων και ποια ανακυκλώσιμα υλικά αντιστοιχούν στον καθένα. Παίζουμε ένα παιχνίδι μαζί του, κατά το οποίο τοποθετεί καρτέλες που απεικονίζουν κάδους ανακύκλωσης διαφόρων χρωμάτων στους οποίους πρέπει να τοποθετηθεί το ανάλογο ανακυκλώσιμο υλικό.
Στην αυλή παίζουμε σκυταλοδρομία προσπαθώντας κάθε ομάδα να τοποθετήσει την εικόνα κάθε ανακυκλώσιμου υλικού στον ανάλογο κάδο, που έχουμε ήδη κατασκευάσει από χρησιμοποιημένες χαρτόκουτες και έχουν βάψει τα παιδιά με το ανάλογο χρώμα.
Επίσης του ζητούν και την τοποθέτηση χρωματιστών κάδων στον χώρο του νηπιαγωγείου. Πραγματοποιώντας μικρό περίπατο στον δρόμο μπροστά από το σχολείο αποτυπώνουν στο χαρτί σημεία όπου γίνεται ανεξέλεγκτη η ρίψη απορριμμάτων και εξετάζουν αν υπάρχει αν υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός κάδων όλων των χρωμάτων προκειμένου να κάνουν προτάσεις και υποδείξεις όπου δεν υπάρχουν.
Επικοινωνία-Διάχυση
Η διάχυση της δράσης πραγματοποιείται από τα παιδιά:
Δημιουργός: 1niprethymnou, στις: 22-06-2025, διάρκεια: 00:00:57
Στο πλαίσιο δράσης του Ενεργού Πολίτη ανακυκλώσαμε πλαστικά μπουκάλια και κάναμε δωρεά.
Αναστοχασμός
Με την ολοκλήρωση της δράσης οι μαθητές/τριες μοιράζονται στην τάξη σκέψεις , συναισθήματα και εμπειρίες απο τη συμμετοχή τους στις δράσεις , τόσο σχετικά με την καλύτερη κατανόηση της σημασίας και του οφέλους της ανακύκλωσης για την προστασία του περιβάλλοντος , όσο και για τη σημασία της συνεισφοράς τους σε αυτήν μέσω της μείωσης των απορριμμάτων, της επαναχρησιμοποίησης ανακυκλωσίμων όπου είναι εφικτό και της ανακύκλωσης με το σωστό τρόπο στους ανάλογους κάδους. Επίσης αισθάνονται ενεργοί πολίτες με κοινωνική συνείδηση υποδεικνύοντας που πρέπει να τοποθετηθούν κάδοι ανακύκλωσης και ποια σημεία της γειτονιάς χρειάζονται καθαρισμό , αλλά και με την τοποθέτηση κατάλληλων κάδων εντός του χώρου του νηπιαγωγείου.
Τέλος, βιώνουν το αίσθημα της ενεργούς Πολιτειότητας μέσω της διάχυσης της πρακτικής τους ( κατασκευή και ανάρτηση αφίσας έξω από το σχολείο).
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων εντάξαμε το πρόγραμμα ” Εγώ και εσύ …όλοι μαζί” προκειμένου τα παιδιά να γνωρίσουν τον εαυτό τους και τα συναισθήματά τους αλλά και να αποκτήσουν κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.
1ο εργαστήριο – ο εαυτός μου
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους στην ολομέλεια της τάξης, μίλησαν για τις αγαπημένες τους συνήθειες. Κάνανε αυτοπροσωπογραφία. Σχεδίασαν το σώμα τους. Διαπιστώσανε ομοιότητες και διαφορές. Διαβάσαμε το βιβλίο “Να είσαι ο εαυτό σου” και συζητήσαμε για αυτό.
2ο εργαστήριο- …και οι άλλοι
Αμέσως μετά ασχοληθήκαμε με τους…”άλλους” . Μιλήσαμε για την σημασία αλλά και την αξία της φιλίας και της αγάπης. Μια σειρά βιβλίων μας βοήθησαν στην κατανόηση των εννοιών. Φτιάξαμε το κουβάρι της αγάπης, μάθαμε να σχηματίζουμε την καρδιά ενωμένοι με τα σώματά μας. Δημιουργήσαμε το παζλ της τάξης μας.
3ο εργαστήριο- Συναισθήματα
Στο 3ο εργαστήριο μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας, ποια είναι, πότε τα αισθανόμαστε. Τι μας δίνει χαρά, λύπη, θυμό. Δημιουργήσαμε ένα εργαστήρι με τα χρώματα των συναισθημάτων.
40 εργαστήρι – Διαφορετικότητα
Το 4ο εργαστήριο, το αφιερώσαμε στην διαφορετικότητα και στην αποδοχή.
5ο εργαστήρι- STOP BULLING (Σχολικός Εκφοβισμός)
Αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας, αποδεχόμαστε τον εαυτό μας και τον άλλον και μ’ αυτό τον τρόπο εξουδετερώνουμε τον σχολικό εκφοβισμό.
6ο εργαστήρι – 3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα των Ανθρώπων με ειδικές ανάγκες.
Με μια σειρά δραστηριοτήτων, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ανθρώπων με ειδικές ανάγκες, καλλιεργούμε την ευαισθητοποίηση των παιδιών.
7ο εργαστήριο – Γενναιοδωρία
Διαβάζοντας τα βιβλία “Το δέντρο που έδινε” και “Το δώρο της παπλωματούς” εστιάσαμε στην αξία της προσφοράς και της γενναιοδωρίας.
Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου ” το αγόρι, ο τυφλοπόντικας, η αλεπού και το άλογο ” του Charlie Mackesy μάθαμε να φοβόμαστε λιγότερο, ν’ αγαπάμε περισσότερο και να ζητάμε βοήθεια όταν δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε. Ζωγραφίσαμε τους ήρωες του παραμυθιού.
Μέρος των παραπάνω δραστηριοτήτων εκπονήθηκαν σε συνεργασία με τους φοιτητές του 4ου έτους του τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης.
1ο εργαστήριο- Ιστόγραμμα
Η ενασχόληση μας με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας(Κ.Ο.Κ) ξεκίνησε με την ανίχνευση των γνώσεων και των απόψεων των παιδιών , οι οποίες καταγράφηκαν σε ιστόγραμμα. Επιπλέον οι νηπιαγωγοί κατέγραψαν τι θα ήθελαν να μάθουν οι μαθητές/τριες τους σχετικά με την συγκεκριμένη θεματική.
2ο εργαστήριο -Μέσα Μεταφοράς
Με αφόρμηση το βιβλίο “Ο Αναστάσης και η ουρά της στάσης” του Ευγένιου Τριβιζά, γνωρίσαμε το λεωφορείο και τον τρόπο που μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε. Όπως ότι αγοράζουμε εισιτήριο, περιμένουμε τη σειρά μας για να μπούμε. Μ αυτό τον τρόπο ανακαλύψαμε τις διαφορές με τα δικά μας οχήματα (αυτοκίνητο, μηχανάκι, ποδήλατο). Μάθαμε και για τα άλλα μέσα μεταφοράς και τα ταξινομήσαμε σε κατηγορίες (αέρας, στεριά, θάλασσα).
3ο εργαστήριο – γνωριμία με τον Κ.Ο.Κ.
Αφού αναλύσαμε τα αρχικά του Κ.Ο.Κ και αντιληφθήκαμε τη σημασία αλλά και την αναγκαιότητα της δημιουργίας του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μάθαμε τις βασικές αρχές του. Γνωρίσαμε τα σήματα, τα εντάξαμε σε κατηγορίες ανάλογα με τη σημασία τους. Παίξαμε πολλά με παιχνίδια με τα σήματα και τα ζωγραφίσαμε.
Επίσης, σημαντικός είναι ο ρόλος των φαναριών ώστε να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στο δρόμο, οχήματα και πεζοί. Κατασκευάσαμε φανάρι – κέικ αλλά και σε χαρτί.
4ο εργαστήριο- Βόλτα στην πόλη
Βγήκαμε μια βόλτα στην πόλη για να παρατηρήσουμε από κοντά, όλα όσα μάθαμε στην τάξη αλλά και να εντοπίσουμε τυχόν ελλείψεις.
5ο εργαστήριο – Επίσκεψη στο σχολείο μας από υπεύθυνους της Τροχαίας Ρεθύμνου
Το σχολείο μας επισκέφθηκε τροχονόμος από το τμήμα της Τροχαίας Ρεθύμνου για να μας μιλήσει για την οδική ασφάλεια και τι πρέπει να προσέχουμε. Απάντησε στις ερωτήσεις και έλυσε τις απορίες των μαθητών. Τέλος, συζήτησαν για τις ελλείψεις που εντόπισαν τα παιδιά στους δρόμους της πόλης μας.
6ο εργαστήριο – Αφίσα
Δημιουργήσαμε μια αφίσα με το σκοπό να στείλουμε ένα μήνυμα στους γονείς: να είναι προσεκτικοί οδηγοί και να ακολουθούν με ευλάβεια τον Κ.Ο.Κ
7ο εργαστήριο- Αξιολόγηση
Τις γνώσεις που απέκτησαν τα νήπια κατά τη διάρκεια του εργαστήριου δεξιοτήτων, τις ανέδειξαν στην πραγματοποίηση διαδρομών στην αυλή του σχολείου μας, που είχε διαμορφωθεί ανάλογα.
Το εργαστήριο δεξιοτήτων για την κυκλοφοριακή αγωγή υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τους φοιτητές και φοιτήτριες του 4ου έτους του τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Στο νηπιαγωγείο μας θεωρούμε αναγκαία την ευαισθητοποίηση των παιδιών στην προστασία του περιβάλλοντος. Για αυτό το λόγο ένα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων το αφιερώσαμε στην ανακύκλωση. Το συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του 4ου έτους του τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης στο πλαίσιο των πρακτικών τους.
1ο εργαστήριο- Ιστόγραμμα ( εννοιολογική χαρτογράφηση)
Για την εισαγωγή του θέματος στην τάξη υλοποιήσαμε δραστηριότητες ψυχολογικής και γνωστικής προετοιμασίας των παιδιών. Με αφόρμηση το βιβλίο ” η κυρία Ανακύκλωση και οι φίλοι της” δημιουργήσαμε ένα ιστόγραμμα προκειμένου να καταγράψουμε τις γνώσεις των παιδιών και τι θέλουν να μάθουν. Παράλληλα ορίστηκαν και οι κανόνες της ομάδας.
2ο εργαστήριο – ” Το Βρωμοχώρι” της Σοφίας Ζαραμπούκας
Η ανάγνωση του παραμυθιού “το Βρωμοχώρι” της Σοφίας Ζαραμπύκας μας έκανε να προβληματιστούμε για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προστατέψουμε το περιβάλλον και να ομορφύνουμε τον τόπο μας.
3ο εργαστήριο – Ανακυκλώσιμα υλικά- κομποστοποίηση
Μάθαμε τα υλικά που μπορούμε να ανακυκλώσουμε, τα χρώματα των κάδων και κάναμε αντιστοιχίσεις.
Καθώς και τα στάδια της ανακύκλωσης τα οποία αποτυπώσαμε στο χαρτί.
4ο εργαστήριο – Δημιουργίες με ανακυκλώσιμα υλικά
Δημιουργήσαμε κιάλια, μαράκες καθώς και παιχνίδια.
5ο εργαστήριο- Μόλυνση του περιβάλλοντος- Δημιουργία Αφίσας
Μιλήσαμε για τη μόλυνση του περιβάλλοντος και φτιάξαμε μια αφίσα ευαισθητοποίησης.
6ο εργαστήριο- επίσκεψη και ενημέρωση από τους υπεύθυνους του Δήμου Ρεθύμνου.
https://read.bookcreator.com/lFjWeVhB1sa6N22ODEJi7GK6CSG3/ubKXp4bAQzSqNZlvxzU9xg
Ευχαριστούμε Frida !!
Η τελευταία εβδομάδα στο νηπιαγωγείο μας ήταν αφιερωμένη στη γιορτή του Πάσχα. Με άξονα τη ζωή και τα πάθη του Χριστού, πραγματοποιήθηκαν πολλές και ποικίλες δραστηριότητες. Επιπλέον, μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα που είναι συνυφασμένα με την Πασχαλιά.
Φτιάξαμε λαζαράκια και κουλουράκια
Βάψαμε αυγά και τα στολίσαμε με τις ζωγραφιές μας.
Με την πολύτιμη βοήθεια και καθοδήγηση του Γιώργου Τζανιδάκη, φτιάξαμε σοκολατάκια πασχαλινά.
Φυσικά αφιερώσαμε και χρόνο σε παιχνίδια. Κάναμε αυγουλοδρομίες, παίξαμε το παιχνίδι των χαμένων αυγών, φτιάξαμε μοτίβο, ενώσαμε τα όμοια αυγά.
Τέλος, δημιουργήσαμε!! Ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε καλαθάκια, κάρτες, λαγούς και κότες με διαφορετικά υλικά.
Από τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου τις θερμότερες ευχές μας για χαρούμενες άγιες μέρες.
https://read.bookcreator.com/IKVEUVOBkPRPoT53KOvxkTyS8oW2/6U96vEmRQiWSmKOKZus_mQ
Ευχαριστούμε Frida !!