ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΟΝΕΙΡΩΝ

…..”Πιστεύω πως η τέχνη του τραγουδιού αποτελεί κοινωνικό λειτούργημα, γιατί το τραγούδι μάς ενώνει μέσα σ’ έναν μύθο κοινό. Κι όπως στον χορό ενώνουμε τα χέρια μεταξύ μας για ν’ ακολουθήσουμε ίδιες ρυθμικές κινήσεις, έτσι και στο τραγούδι ενώνουμε τις ψυχές μας για ν’ ακολουθήσουμε μαζί, τις ίδιες εσωτερικές δονήσεις….” Μάνος Χατζιδάκις

εικόνα Viber 2024 06 21 20 19 44 907 εικόνα Viber 2024 06 21 20 18 41 403 εικόνα Viber 2024 06 21 20 17 36 840 εικόνα Viber 2024 06 21 20 17 30 839 εικόνα Viber 2024 06 21 20 15 33 989

 

Η φετινή γιορτή λήξης  ξεκίνησε με  μία «βόλτα στην οδό ονείρων», μας μετέφερε  σε φανταστικές μουσικές πολιτείες και  μας ξύπνησε συναισθήματα νοσταλγίας και χαράς με  τα τραγούδια   του Μάνου Χατζιδάκι. Με αφορμή τη συμπλήρωση τριάντα χρόνων από το θάνατο του, το ταξίδι αυτό,  οραματίστηκε, εντυπωσιασμένη από   την πρόοδο των μαθητών στο μάθημα της μουσικής, η  κα Χρυσάγη Μαρία. Συνοδοιπόροι ήταν οι  δασκάλες των τάξεων πέμπτης και έκτης καθώς και  η κα Ελίνα Διαμάντη, όπου δίδαξε τις  χορογραφίες.

Το ταξίδι  μας περιλάμβανε αφηγήσεις, προβολές, τραγούδια, χορευτικά και δραματοποιήσεις,  όπου τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό σε μία προσπάθεια πραγματικής προσέγγισης του έργου του Μάνου Χατζιδάκι.      Τον επίλογο στο έργο μας είχαν οι γονείς και οι παππούδες των παιδιών χορεύοντας  μαζί τους το «βαλς των χαμένων ονείρων». Εμείς τους ευχαριστούμε από καρδιάς γιατί στηρίζουν το έργο του σχολείου και είναι πάντα δίπλα μας.  Κλείνοντας, ευχόμαστε  σε όλα τα παιδιά  να συνεχίσουν να ονειρεύονται και να πραγματοποιήσουν όλα τα όνειρά τους. Ιδιαίτερα στα παιδιά της έκτης τάξης ευχόμαστε καλή πρόοδο και καλή σταδιοδρομία!

Καλό Καλοκαίρι σε όλους!

Διάκριση για ΣΤ’1 και ΣΤ’2 – Βραβείο Πρωτότυπης Ιστορίας στο διαγωνισμό Kamishibai.

Οι μαθητές/τρεις της ΣΤ’τάξης του Σχολείου μας με την καθηγήτρια των Γαλλικών κ. Δεούδη Νόνη, έλαβαν μέρος στον Διεθνή Διαγωνισμό Πολύγλωσσου Kamishibai 2023-2024, αποσπώντας σημαντική διάκριση, το Ειδικό βραβείο Πρωτότυπης Ιστορίας.

paris4εικόνα Viber 2024 06 10 15 33 25 332

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός διοργανώνεται από την ερευνητική ομάδα Pluralités και το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τον γαλλικό οργανισμό προώθησης της Πολυγλωσσίας και της Πολυπολισμιτικότητας DuLaLa. Το φετινό θέμα του διαγωνισμού ήταν “Μόνος πηγαίνεις πιο γρήγορα, μαζί πηγαίνουμε πιο μακριά”.

Στα γιαπωνέζικα kamishibaï σημαίνει «Θέατρο από χαρτί». Είναι μία πρωτότυπη τεχνική αφήγησης, ένα είδος περιφερόμενου θεάτρου, το οποίο χρησιμοποιούσαν στην Ιαπωνία για να αφηγηθούν ιστορίες στα παιδιά, χρησιμοποιώντας ένα ξύλινο πλαίσιο, το butaï, μέσα από το οποίο περνάνε σανίδες με εικονογράφηση και κείμενο. Κάθε σανίδα δείχνει ένα επεισόδιο της ιστορίας. Το πολύγλωσσο kamishibaï αποτελεί ένα παιγνιώδες παιδαγωγικό εργαλείο, το  οποίο  όχι μόνο προάγει την εκμάθηση της ανάγνωσης, της γραφής, της διήγησης, της προφορικής και καλλιτεχνικής έκφρασης, αλλά και αναπτύσσει την πολυγλωσσική δεξιότητα των παιδιών.

εικόνα Viber 2024 06 10 15 33 24 475 paris 3 paris 2

Στα πολύγλωσσα kamishibaï υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις γλώσσες οι οποίες εντάσσονται μέσα στην αφήγηση ή/και στην εικονογράφηση. Αφού έκαναν οι μαθητές το γλωσσικό δέντρο της κάθε τάξης, αποφάσισαν να εντάξουν τα ρουμάνικα, τα δανέζικα, τα αγγλικά, τα γαλλικά και τα αλβανικά.

Το πολύγλωσσο Kamishibaï προσφέρει, επίσης, στα παιδιά την ευκαιρία να αναπτύξουν στρατηγικές μάθησης, δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης, παρατήρησης, σύγκρισης και σκέψης σχετικά με τις γλώσσες και τον λόγο, προωθώντας παράλληλα τη συνεργασία στο πλαίσιο μιας εργασίας σύνταξης και εικονογράφησης. Τους επιτρέπει επίσης να αγωνιστούν για τις διακρίσεις και να ενθαρρύνουν τη συνύπαρξη των λαών, αξιοποιώντας τις γλώσσες οι οποίες αντιμετωπίζονται ως ισότιμες.

εικόνα Viber 2024 06 10 15 33 25 474 εικόνα Viber 2024 06 10 15 33 25 421  

Ευχαριστούμε πολύ όλους τους μαθητές και μαθήτριες του ΣΤ’1 και ΣΤ’2 για τη συμμετοχή, τη συνεργασία και τις πολύτιμες ιδέες τους! Μπράβο στα παιδιά !!!!

ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟ…

Σήμερα μας επισκέφθηκε ο γνωστός ηθοποιός του θεάτρου και την τηλεόρασης Δημήτρης Δρόσος, ο οποίος κατάγεται από το νησί της Σκοπέλου.

Μας μίλησε για την τέχνη του θεάτρου, για τη σωστή στάση μας ως θεατές και για τον σεβασμό που πρέπει να έχουμε

απέναντι στους ηθοποιούς μιας παράστασης.

1000028516 1000028518 1000028512

Επίσης μας μίλησε για την παιδική του ηλικία και πώς αποφάσισε να ακολουθήσει το επάγγελμα του ηθοποιού , δηλαδή το όνειρό του!Τα παιδια έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ακολούθησαν πολλές ερωτήσεις σχετικές με το θέατρο ,τις οποίες απάντησε με μεγάλη προθυμία….

Συμπέρασμα αυτή της συνάντησης ήταν πως όταν ακολούθούμε τα όνειρά μας και ασχολούμαστε με πράγματα που μας αρέσουν, τότε μπορούμε να πετύχουμε!!

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

Το Γ2 συμμετείχε στον 8ο Πανελλήνιο διαγωνισμό συγγραφής παραμυθιού με τίτλο:

«Ένα ουράνιο τόξο στην αυλή μου!»

 

εικόνα Viber 2024 06 12 18 39 24 728
Ζωγραφιές των παιδιών, που συνοδεύουν το παραμύθι

εικόνα Viber 2024 06 12 18 38 46 631Η ομαδικότητά και η συνεργασία των μαθητών μαζί με την καθοδήγηση της δασκάλας του τμήματος κας Ειρήνης Μπαμπατζέλιου συνετέλεσαν στη δημιουργία ενός πρωτότυπου παραμυθιού με τίτλο “Το ταξίδι της Ελπίδας” , αποτυπώνοντας τις σκέψεις,τα όνειρα,τις ελπίδες και τις προσδοκίες των παιδιών.

Οι μαθητές τιμήθηκαν με επαινο συμμετοχης.

Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο μπορούμε όλοι να απολάυσουμε το παραμύθι.

Ένα ουράνιο τόξο στην αυλή μου

εικόνα Viber 2024 06 12 18 38 24 539

 

 

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

Οι μαθητές του Στ (2) στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας , ενότητα 13,

“Τρόποι ζωής και επαγγέλματα ” ,επισκέπτονται υπηρεσίες και καταστήμαIMG 20240517 083546τα και γνωρίζουν   επαγγέλματα .

IMG 20240516 101959
Το επάγγελμα του φούρναρη

 

 

αρχείο λήψης 1
Επίσκεψη του ψαρά στην τάξη μας
αρχείο λήψης 2
Το επάγγελμα του κουρέα

αρχείο λήψης 3Επίσκεψη στο ανθοπωλείο

αρχείο λήψης 4
το επάγγελμα του αστυνομικού
αρχείο λήψης 5
Επίσκεψη στο αστυνομικό τμήμα

αρχείο λήψης 6

αρχείο λήψης 7
Το επάγγελμα του πυροσβέστη

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Τι είναι ο θυμός; 😡
Πώς προκαλείται και τι προκαλεί;
Υπάρχει τρόπος να τον διαχειριστούμε;
Με τη βοήθεια του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Σκοπέλου καταφέραμε να λύσουμε όλες τις απορίες μας!Πραγματοποιώντας στο σχολείο μας και ειδικότερα στα τμήματα  E’ και ΣΤ’ τάξεων ένα βιωματικό εργαστήρι με θέμα τα συναισθήματα.

438651854 26230894473176421 7981115940152972848 n 438691673 26230894133176455 8900495172268010357 n 438774186 26230893746509827 8619524761953121944 n,

 

Από την πρώιμη εφηβεία , ο νέος καλείται να δώσει έναν  εσωτερικό αγώνα  παλέυοντας με συναισθήματα που ούτε ο ίδιος δεν μπορεί να αναγνωρίσει, να αξιολογήσει και να διαχειριστεί. Ένα σοβαρό θέμα ,  το οποίο επιλέχθηκε από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και διεκπαιρεώθηκε με μεγάλη επιτυχία από την Ψυχολόγο του Κέντρου Κοινότητας κα Λιθαδιώτη Αικατερίνη.

Σκοπός της δράσης αυτής ήταν οι μαθητές να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν  και να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους .

εικόνα Viber 2024 04 15 11 39 47 617 εικόνα Viber 2024 04 15 11 40 07 560 εικόνα Viber 2024 04 15 11 39 37 539 εικόνα Viber 2024 04 15 11 39 17 435 εικόνα Viber 2024 04 15 11 38 38 684 εικόνα Viber 2024 04 15 11 39 07 355

 

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

 

Το πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα.

Ύστερα από προσωπική πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού Χατζητσομπάνη Χριστίνας, έγινε αίτηση ώστε να παραλάβει και να «φιλοξενήσει» η Δ1 Τάξη του σχολείου μας τη βαλίτσα με θέμα: «Διατροφή και Υγεία». Η βαλίτσα έφτασε στις 29/2/2023 και παρέμεινε στην τάξη για 4 εβδομάδες. Κατά τη διάρκεια παραμονής της στην τάξη, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεφυλλίσουν, να διαβάσουν, να ακούσουν, να δανειστούν βιβλία και να «ταξιδέψουν»μαζί τους.

.εικόνα Viber 2024 04 07 19 03 38 528εικόνα Viber 2024 04 07 19 03 38 561

 

Η συμμετοχή των μαθητών ήταν άκρως ικανοποιητική, καθώς περίμεναν με χαρά και ανυπομονησία να διαβάσουν το επόμενο βιβλίο και να μοιραστούν τις εντυπώσεις τους με την υπόλοιπη τάξη. Αξίζει να αναφέρουμε πως τα βιβλία αντιστοιχούσαν σε διαφορετικά επίπεδα αναγνωστικής ικανότητας δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως γλωσσικού επιπέδου και σχολικής επίδοσης, να διαβάσουν το κατάλληλο γι’ αυτά λογοτεχνικό κείμενο.

4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ:ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ

Η  Παγκόσμια  Ημέρα  Αδέσποτων  ζώων είναι αφιερωμένη στην προώθηση της υιοθεσίας και της φροντίδας των αδέσποτων ζώων που βρίσκονται στο δρόμο, όχι από δική τους επιλογή .Θυμίζουμε πως η ημέρα αυτή , καθιερώθηκε στις 4 Απριλίου ,με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στον πλανήτη μας. Οι φιλοζωικές οργανώσεις καλούν τον καθένα μας να υιοθετήσει ένα ζώο ή να συνδράμει προγράμματα και καμπάνιες για την προστασία τους.

Το σχολείο μας, πάντα ευαισθητοποημενο σε τέτοια θέματα, πραγματοποίησε σχετικές δράσεις.

Ο αντιδήμαρχος κ. Μαντάς με την Πρόεδρο της σχολικής επιτροπής κ. Θωμά οργάνωσαν την επίσκεψη του κτηνιάτρου κ.Δημήτρη Παπαϊωάννου, ο οποίος έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση στα παιδιά και μια εποικοδομητική συζήτηση μαζί τους, σχετικά με την υιοθεσία αδέσποτων ζώων ,

αλλά και τη συμπεριφορά όλων μας απέναντι σε αυτά τα πλάσματα. 432630215 727281589568967 7857580182870272632 n 434480310 1642279456176261 613001195933138198 n 432492355 1769853963525270 3658846653977362245 n 434412939 1606311943515070 7526025111398433518 n 434379529 775274897577398 6226279172420870580 n

Τα αδέσποτα έχουν κι αυτά κατοχυρωμένα δικαιώματα γι ‘αυτό μεγάλοι και μικροί ,οφείλουμε να τα σεβόμαστε. Με τις δράσεις που οργανώσαμε σήμερα στο σχολείο μας, θέλουμε να προάγουμε τη φιλοζωική κουλτούρα για να καταφέρουμε να αμβλύνουμε το πρόβλημα της κακοποίησης ή παραμέλησης ζώων. Επιθυμούμε οι μαθητές μας  να αγαπούν τα ζώα και να τους δώσουμε την ευκαιρία να τα πλησιάσουν  και να τα γνωρίσουν. Να μην τα φοβούνται και να τα σέβονται. Να μην τα θεωρούν παιχνίδια!

Οι μαθητές προχώρησαν σε δημιουργία αφίσας , συνθημάτων και άκουσαν τραγούδια !

1712406997981 1712406997992 1712406998002 1712406997966εικόνα Viber 2024 04 04 10 47 10 392

ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

“Τα γράμματα είναι στολίδι του ανθρώπου… και μόνο με τη βοήθεια των γραμμάτων θα μπορέσετε να καλυτερέψετε την τύχη σας. Η γνώση θα σας βοηθήσει να βρείτε τον δρόμο για την Ελευθερία”.

πατρο-Κοσμάς

εικόνα Viber 2024 03 27 12 17 11 657εικόνα Viber 2024 03 27 12 16 16 997εικόνα Viber 2024 03 27 12 16 32 945

Παιδεία και Ελευθερία.

Δύο έννοιες ζωτικής σημασίας για κάθε άνθρωπο. Σε αυτές βασίστηκε και γύρω από αυτές οργανώθηκε η Ελληνική Επανάσταση του 1821. Κάθε ήρωάς μας ξεχωριστά, αλλά και όλοι μαζί σαν ένα σώμα αγωνίστηκαν, για να μας προσφέρουν τις πολυπόθητες αξίες που έλειπαν από τη φυλή μας 400 χρόνια. Έτσι κι εμείς σήμερα, συνεχίζοντας την παράδοση που μας κληροδότησαν τούς αποδίδουμε φόρο τιμής με την ευχή να βάλαμε το λιθαράκι μας σε ένα καλύτερο αύριο.

Οι μαθητές της χορωδίας του 1ου Πεπαρήθειου Δημοτικού σχολείου με πολύ μεράκι συνεργάστηκαν άψογα μεταξύ τους, αλλά και με τις εκπαιδευτικούς Χρυσάγη Μαρία και Διαμάντη Ελίνα, ώστε να δημιουργήσουν ένα μουσικοκινητικό χρονικό με δραματοποιήσεις από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης μέχρι την Απελευθέρωση. Μας δίδαξαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο τόσο τα σημαντικότερα γεγονότα αυτών των τετρακοσίων χρόνων, όσο και τον ουσιαστικό ρόλο που διαδραμάτισε η ανάγκη για γράμματα και ελεύθερη έκφραση στον αγώνα των προγόνων μας.

Σας ευχαριστούμε, παιδιά!

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΡΙΗΜΕΡΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΑΘΗΝΑ



Λήψη αρχείου

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση