Διάκριση σε Διαγωνισμό Ανάγνωσης

s3.gy .digital metaixmio uploads asset data 29222 13os Marathonios anagnosis Dhmotika 800x800 2

Η Β’ και η Δ’ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πάργας έλαβαν μέρος στον 13ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης “Η ζωή στο σχολείο”, ο οποίος αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας και συμβάλλει στην γνωριμία καταξιωμένων Ελλήνων και ξένων συγγραφέων.

Στον διαγωνισμό αυτό συμμετείχαν περισσότερα από 19.200 παιδιά, προερχόμενα από 400 σχολεία τόσο της Ελλάδας και της Κύπρου, όσο και του εξωτερικού.

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τη διάκριση ενός από τους μαθητές της Δ’ τάξης του σχολείου μας.

Συγχαρητήρια στον μαθητή Ερρίκο που βραβεύθηκε και επάξια κατέκτησε τον τίτλο του μαραθωνοδρόμου ανάγνωσης.

Ευελπιστούμε η νικηφόρα συμμετοχή να αποτελέσει κίνητρο, ώστε να υπάρξουν παρόμοιες δράσεις στο μέλλον.

Να ευχαριστήσουμε τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου για τη συμβολή του, με τη δωρεά 3 αντιτύπων των βιβλίων που κλήθηκαν να διαβάσουν οι μαθητές κόβοντας το νήμα του φετινού μαραθώνιου.

Ευχαριστούμε επίσης τις εκπαιδευτικούς Δέσποινα Μίαρη, Βασιλική Ντάγκα και Μαρία Γκιώξη που βοήθησαν στην υλοποίηση της δράσης, οπως και τη διευθύντρια Ελευθερία Λέκκα-Νίκα  για την υποστήριξή της!

Μεσολόγγι: Γιορτές Εξόδου 2024

Στις 19 Απριλίου η ΣΤ’ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πάργας, επισκέφθηκε το Μεσολόγγι. Μια ημέρα πολύ ξεχωριστή, αφιερωμένη στον λόρδο Βύρωνα (καθώς συμπληρωνόταν τη μέρα αυτή 200 χρόνια από τον θάνατό του) και γενικότερα στον φιλελληνισμό! Είχαμε τη χαρά να περιηγηθούμε στον κήπο των ηρώων, στην Πινακοθήκη και τη Βυρωνική Εταιρεία. Μια προσέγγιση στο ιστορικό μας παρελθόν,στα χνάρια των Ελεύθερων πολιορκημένων…

 

 

 

Η πρώτη μας εφημερίδα~Ταξιδεύοντας στο διάστημα

Screenshot 20240320 210901 Drive

Η σχολική εφημερίδα αποτελεί ένα δυναμικό μέσο διαλόγου, μεταξύ της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας.

Είναι ένα πεδίο μάθησης και απόκτησης εμπειριών, παρέχει παράλληλα πρωτοβουλίες στους μαθητές, ενισχύοντας την αντίληψή τους.

Οι μαθητές της Δ’ τάξης, η υπεύθυνη εκπαιδευτικός σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της πληροφορικής, δημιούργησαν την δική τους εφημερίδα.

Στο πρώτο τεύχος οι μαθητές ασχολήθηκαν με το διάστημα, στοχεύοντας να δοθεί το κίνητρο στα παιδιά να σκεφτούν, να εμπλουτίσουν τον λόγο τους, να εργαστούν σε ομάδες και να υλοποιήσουν κάτι χειροπιαστό και δημιουργικό.



Λήψη αρχείου

Ασφαλείς διαδρομές

Οι μαθητές των τεσσάρων πρώτων τάξεων του σχολείου (με την παρουσία  κοινωνικών λειτουργών και επισκέπτριας υγειας) ενημερώθηκαν για ζητήματα που αφορούν στην πρόληψη ατυχημάτων, τόσο στο χώρο του σπιτιού όσο και σε αυτόν του σχολείου.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συζήτηση σχετικά με την μετακίνηση πεζών αλλά και οχημάτων. Επιπλέον, έγινε γνωστοποίηση των κανόνων ασφαλούς κυκλοφορίας οχημάτων και επιβατών στα πλαίσια της κυκλοφοριακής αγωγής.

Τέλος οι μαθητές απόλαυσαν το κέρασμα ενός φωτεινού σηματοδότη.

Ολοκληρώνοντας την δράση οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού παρουσίασαν τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής τα οποία είχαν κατασκευάσει στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

 

6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας

 

9 1

Στα πλαίσια της  Πανελλήνιας  Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας  πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας βιωματική  δράση η οποία είχε ως στόχο της την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ενδοσχολικού εκφοβισμού και κάθε μορφής ψυχικής και σωματικής βίας.

Οι μαθητές όλων των τάξεων συνεργάστηκαν για τη δημιουργία μηνυμάτων (banner) αναφορικά με τη θεματική  της μέρας.

Ειδικότερα, οι μαθητές της Δ΄Τάξης  συνέθεσαν ένα φυλλάδιο με τίτλο “ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ- ΔΕ ΧΩΡΑΕΙ Ο ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!” που αποτελείται από πρωτότυπες ζωγραφιές και διαλόγους  που καλύπτουν διάφορα είδη εκφοβισμού καθώς και προτάσεις αντιμετώπισης αυτού. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τις σχολικές τους τσάντες σχημάτισαν το σύνθημα “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ ” στην αυλή του σχολείου δίνοντας το ηχηρό μήνυμα πως η σιωπή πρέπει να σπάσει και πως όλοι πρέπει να βοηθήσουμε με τον τρόπο μας για την εξάλειψη κάθε φαινομένου βίας ή / και εκφοβισμού στα πλαίσια της σχολικής μας κοινότητας.

Απλώνω την ευτυχία -Δυναμώνω τη Φλόγα της καρδιάς

Πόσο συγκινητική η σημερινή μέρα!!Να βλέπεις τις δημιουργίες των παιδιών φτιαγμένες με τόση χαρά, με τόσο αγάπη και ενσυναίσθηση,να ανεμίζουν στο προαύλιο του σχολείου!!Με τα χεράκια τους άπλωσαν τη μπουγάδα της δικής τους ευτυχίας !!Και όλα αυτά για ένα σκοπό,για να στείλουμε την αγάπη μας στα παιδιά της Φλόγας!!
Σας ευχαριστούμε όλους για την στήριξη και την αγάπη σας!!!

Νέα χρονία ,νέες δρασεις!!

 

12 μικρές σκακιέρες δύο για κάθε τάξη,δόθηκαν δώρο στο σχολείο μας από το  Σύλλογο Γυναικών Πάργας «Διηδάμεια».Τον ευχαριστούμε πολύ!!

Μην ξεχνάτε!

Τα μαθήματα σκάκι αρχίζουν αύριο στις 5.00 το απόγευμα στο χώρο του ολοήμερου !!

Παγκόσμια ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού~ 20 Νοεμβρίου

Μαθαίνουμε τα Δικαιώματά μας.

 

Χωρίς τίτλο

Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στα παιδιά!!

Η φροντίδα των παιδιών είναι καθήκον όλων μας. Δυστυχώς όμως υπάρχουν παιδιά, που στερούνται σχεδόν όλα τους τα δικαιώματα και τη χαρά για μια φυσιολογική ζωή.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989, για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα παιδιά, μετατρέποντάς τους από παθητικούς αποδέκτες φιλανθρωπίας σε ανθρώπινα όντα με ένα ξεχωριστό σύνολο δικαιωμάτων. Η Σύμβαση αναγνωρίζει ότι η παιδική ηλικία είναι μια ευάλωτη στιγμή και ότι τα παιδιά χρειάζονται ειδική φροντίδα και προστασία.

Είναι το πρώτο παγκόσμιο σύνολο νομικά δεσμευτικών δικαιωμάτων που ισχύουν για όλα τα παιδιά. Έχει επικυρωθεί από κάθε χώρα της γης, με εξαίρεση τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθιστώντας την ως την πιο ευρέως επικυρωμένη συμφωνία για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην παγκόσμια ιστορία.

Μέσω των 54 άρθρων της, η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού θέτει τα πρότυπα για την ευημερία των παιδιών σε κάθε στάδιο της ανάπτυξής τους. Ισχύει για όλα τα παιδιά κάτω των 18 ετών (ο ορισμός του παιδιού), ανεξαρτήτως φύλου, προέλευσης, θρησκείας, αναπηρίας.

Η Σύμβαση καθοδηγείται από τέσσερις θεμελιώδεις αρχές που ισχύουν για κάθε παιδί:

  • Όχι στις Διακρίσεις (άρθρο 2).
  • Το καλύτερο συμφέρον του παιδιού (άρθρο 3).
  • Επιβίωση, ανάπτυξη και προστασία (άρθρο 6).
  • Ελευθερία γνώμης και συμμετοχή (άρθρο 12).

Η σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού, ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Πολωνικής κυβέρνησης και της UNICEF, ψηφίστηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στις 20 Νοεμβρίου του 1989 και τέθηκε σε ισχύ το 1990. Έως σήμερα έχει επικυρωθεί από 191 χώρες, ενώ δεν την έχουν επικυρώσει δύο.

Η Ελλάδα την επικύρωσε στις 2 Δεκεμβρίου του 1992.

Τα εικονογραφημένα δικαιώματα του παιδιού (κάρτες με τα δικαιώματα του παιδιού) 

Δραστηρίοτητες στην τάξη

Εκτυπώσαμε τις κάρτες με τα άρθρα των δικαιωμάτων των παιδιών, οι μαθητές τις ζωγράφισαν και μιλήσαμε για τα βασικά τους δικαιώματα :

*Όλα τα παιδιά είναι ίσα και πρέπει να προστατεύονται από διακρίσεις λόγω φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, καταγωγής, πεποιθήσεων, νομικής κατάστασης των ίδιων ή μελών της οικογένειάς τους.

*Το συμφέρον του παιδιού πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε όλες τις αποφάσεις που το αφορούν.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ταυτότητα, δηλαδή σε ένα όνομα, επώνυμο και ιθαγένεια.

α παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον που τους παρέχει τα αναγκαία υλικά αγαθά (στέγη, ρούχα, τροφή) και διασφαλίζει τη σωματική, νοητική, συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μην αποχωρίζονται από τους γονείς τους, εκτός αν αυτό γίνεται με κοινή απόφαση των γονέων ή ύστερα από απόφαση της Πολιτείας, επειδή οι γονείς τα παραμελούν ή τα κακομεταχειρίζονται.

*Όλα τα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους, έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τη γνώμη και τις απόψεις τους σε θέματα που τα αφορούν. Οι ενήλικες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τη γνώμη τους πριν πάρουν αποφάσεις γι’ αυτά.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τις θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις τους.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ηλεκτρονικά μέσα) αλλά πρέπει και να προστατεύονται από τις αρνητικές επιδράσεις τους.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφής κακομεταχείριση: βία, παραμέληση, κακοποίηση (σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική) και εκμετάλλευση, μέσα και έξω από την οικογένεια.

α παιδιά που προέρχονται από ξένη χώρα έχουν δικαίωμα φροντίδας και προστασίας.

*Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν δικαίωμα στη δωρεάν ειδική φροντίδα, εκπαίδευση και επιμόρφωση, ώστε να απολαμβάνουν ισότιμη και αξιοπρεπή ζωή.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ιατρική περίθαλψη και φροντίδα, τους εμβολιασμούς, τη νοσηλεία, κ.λ.π.

*Όταν η οικογένεια δεν μπορεί να φροντίσει ένα παιδί, τότε η Πολιτεία αναλαμβάνει τη φροντίδα του με θεσμούς όπως η υιοθεσία, η φιλοξενία σε ανάδοχη οικογένεια ή σε ίδρυμα, που πρέπει να σέβονται πλήρως τα δικαιώματά του.

*Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές τους. Το κράτος πρέπει να παίρνει μέτρα ώστε τα παιδιά να γράφονται και να μη διακόπτουν στο σχολείο, να αναπτύσσουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους. Τα πειθαρχικά μέτρα δεν πρέπει να προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των μαθητών.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ανάπαυση, στο παιχνίδι και την ψυχαγωγία.

*Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε μορφής οικονομική εκμετάλλευση (επαιτεία, εκπόρνευση, πορνογραφία, δουλεμπόριο, κ.λπ.) Έχουν όμως δικαίωμα στην εργασία με ασφάλιση και υπό προϋποθέσεις, ανάλογα με την ηλικία, το είδος εργασίας, το ωράριο, κ.λ.π.

 

Συμμετοχή των μαθητών της Β’ και Δ’ Τάξης στον 13ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης

s3.gy .digital metaixmio uploads asset data 29222 13os Marathonios anagnosis Dhmotika 800x800

 

 

 

 

 

 

 

 

Μαραθώνιος Ανάγνωσης

Οι μαθητές της Β’ και της Δ‘ Δημοτικού, θα συμμετάσχουν σε έναν Μαραθώνιο ανάγνωσης, ο οποίος διοργανώνεται για 13η χρονιά από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Πρόκειται για ένα ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχετίζεται με την προαγωγή της φιλαναγνωσίας. Το εν λόγω πρόγραμμα, με  θέμα ‘Η ζωή στο σχολείο’ υλοποιείται με τη μορφή διαγωνισμού και η χρονική του διάρκεια εκτείνεται στο τρέχον σχολικό έτος. Οι μαθητές θα κληθούν να διαβάσουν τα τρία προτεινόμενα βιβλία. Το πρόγραμμα αυτό θα συμβάλλει στην εξοικείωση των παιδιών με το έργο Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών. Η συγκεκριμένη δράση στοχεύει στην καλλιέργεια της φιλικής σχέσης των μαθητών με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση.
Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα λογοτεχνίας, το οποίο ενισχύει τη φιλαναγνωσία των μαθητών χωρίς να περιορίζεται μόνο στην ανάγνωση. Παρέχεται παράλληλα κίνητρο στους μαθητές να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.

Οι μαθητές της Β΄ Δημοτικού θα διαβάσουν τα βιβλία:
«Μία Χαζομάρα και μισή» του Δημήτρη Μπογδάνου,
«Η εκδίκηση της Σοκολάτας» Του Γίργκεν Μπανσέρους και
«Σχολικά και άλλα (τριχωτά) προβλήματα» της Αντγιέ Στσίλατ.

Οι μαθητές της Δ΄ Δημοτικού θα διαβάσουν τα βιβλία:
«Χάος στο σχολείο» της Ουλρίκε Ράιλανς,
«Η Μιμή η Νευρική επιστρέφει στο σχολείο» της Μέγκαν ΜακΝτόναλντ
«Ένα παιδί από το πουθενά» της Άλκης Ζέη

Ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2024 με την αποστολή ερωτηματολογίων (πολλαπλής επιλογής) στο σχολείο, τα οποία οι μαθητές θα κληθούν να απαντήσουν.

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟΝ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΑ, ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΟΜΩΣ ΔΩΡΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ.

Εκπαιδευτικοί οι οποίοι συμμετέχουν: Μίαρη Δέσποινα, Ντάγκα Βασιλική, Ελευθερία Νίκα-Λεκκα.

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, ο οποίος δείχνοντας έμπρακτα την στήριξή του, αγόρασε 2 αντίτυπα από το κάθε βιβλίο, έτσι ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να τα δανειστούν και να τα διαβάσουν, μέχρι να ολοκληρωθεί ο αναγνωστικός μαραθώνιος!

 

 

 

 

 

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη με θέμα την “Υδροκίνηση”

Με θέμα την «υδροκίνηση» οι μαθητές των τάξεων Δ’, Ε’ & ΣΤ’ επισκέφθηκαν στις 08/11/2023 τη νεροτριβή στην Κρυσταλλοπηγή Παραμυθιάς.

Νερόμυλος, ορυζόμυλος και ταμπακόμυλος λειτούργησαν εκεί στο παρελθόν.

Νεροτριβή, λαογραφικό μουσείο και μαντάνι (φωτο).